Bikesharing Cyklistika Doprava ve městě Informační technologie Zprávy

Čínský bikesharing ofo mizí z Prahy, slibuje návrat příští rok

Sdílené kolo na pražské ulici, ilustrační foto. Autor: Zdopravy/Jan Šindelář
Sdílené kolo na pražské ulici, ilustrační foto. Autor: Zdopravy/Jan Šindelář

Původem čínská platforma pro sdílení kol ofo, která se v Praze představila loni v září a v říjnu umístila kola do ulic Prahy 7, letos pražskou sezonu nezahájí. Oznámila to v tiskové zprávě.

„Služba ofo nebude tento rok v Praze dostupná. K plnému spuštění dojde až během roku 2019. Důvodem odloženého startu je zejména skutečnost, že proces přijímání pravidel pro bikesharing trval v Praze déle, než vedení společnosti předpokládalo,“ píše se v oznámení.

Pražská rada přitom vzala rámcová pravidla pro sdílení kol na vědomí v březnu. Lidé se mohli se žlutými koly ofo setkávat na Praze 7 během loňského podzimu. V rámci pilotního projektu zde měli uživatelé k dispozici 300 kol. Firma uvádí, že čeští uživatelé uskutečnili téměř 25 tisíc jízd.

V Evropě se mohou zákazníci svézt na žlutých kolech ofo například ve Vídni, Berlíně, Paříži nebo Londýně. Před spuštěním služby v dalších městech chce firma upevňovat svou pozici právě v těchto metropolích.

“Během posledních měsíců jsme vyjednávali s jednotlivými městskými částmi. Byli jsme potěšeni jejich zájmem o sdílená kola. Start služby tohoto typu na území města velkého jako Praha není jednoduchý. Chceme se na něj dobře připravit, a proto projekt spustíme v plném rozsahu až příští rok,” uvedl v tiskové zprávě Kacper Winiarczyk, šéf ofo pro střední a východní Evropu.

Pražská pravidla pro sdílení kol

Mezi požadavky patří například viditelné označení provozovatele a viditelné identifikační a telefonní číslo pro hlášení případných problémů na každém kole. Provozovatelé budou povinni mimo jiné projednat s městskými částmi vhodná a bezpečná místa k odkládání kol, informovat o nich, přesouvat na ně špatně nebo nebezpečně odložená kola a ze systému odstraňovat kola poškozená nebo nepojízdná. Provozovatelé ponesou také odpovědnost za škody způsobené provozováním systému včetně nevhodně nebo nebezpečně odložených kol a ke krytí této odpovědnosti musí být řádně pojištěni.

Partneři


Newsletter

Výběr editora