Teoreticky je možné leccos, nicméně…
– vozidlo se schvaluje na 160 km/h (R9 požaduje 200),
– nejasná perspektiva dalšího postupu homologace,
– RegioJet už oznámil, že chce Pesu Dart.
Na R9 bude rychlost 200 km/hod, důležitá pokud bude na tuto rychlost nějaký úsek trati. Takže by to minimálně že začátku mohl použít.
Osobně si myslím, že by tyto jednotky využil i na R8 či z Prahy do Bratislavy.
Pokud má jít regiojetu do pronajmu a bude mít jen CZ/SK/PL
Tak kde by jezdil jinde?
Kačák
1 rok
Evropská unie – vše ( schváleno pro všechny státy EU) unifikované,tak proč testovat zvlášť pro každý stát. Asi výrobce nedodal to co slíbil – inu pouze v ČR zase výjimka – viz řada 380. Před pár lety vratily DB motorové jednotky ICE tuším Siemensu. Proč by nemohl LE vrátit jednotky Číně když nedodala to co slíbila.
To i evropští vyrobci musí dělat homologaci na každý stát zvlášť jak u blbejch na dvorku, copak nelze treba ve velimi atd provést všechny patřičně zkoušky potřebne k provozu v cele eu?
Co si dráhy nadrobily na svém národním písečku, to teď mají. Hrály si na státy ve státě, v pohraniční přechodové stanici končil svět, s nikým se nechtěly bavit, uzvařené samy do sebe. Za tohle opravdu nemůžou ani řidiči, ani živnostníci, ani zaměstanci AZNP.
Môžem povtdiť, ÖBB bez mihnutia oka vyhodí stovky ľudí v Marcheggu s tým, že ich nezaujíma ako ďalej budú cestovať do Bratislavy. Minimálne raz za mesiac to žažívam osobne.
Pre úplnosť dodám, že tých ľudí vyhodia len preto, lebo vlak meškal a súprava by nestihla obrat v Bratislave. A súprava mešká kvôli tomu, že ÖBB mala problém s lokomotívou (nemala olej). Samozrejme, obrat do DNV by stihol, navyše z DNV je prípoj na ďalšie vlaky aj autobusové linky, takže pre cestujúcich by to bolo oveľa lepšie ako ostať trčať v Marcheggu. Ale nie! ÖBB prehlási, že náhdarou bude ďalší vlak, ktorý by mal ísť o pol hodiny (lebo náš pol hodiny meškal). Nuž, lenže aj ten následný vlak meškal pol hodiny. Bol som už pripravený robiť bordel, blokovať dvere,… Číst vice »
Dnes REX8 išiel iba po Marchegg. Herkules nedobíjal a netlačil vzduch. Ledva sme došli do Marcheggu. Tam nás všetkých vyhodili, choďte ďalším vlakom. Prístup ÖBB typicky v duchu „v pohraničnej stanici končí svet, čo bude so stovkami CUDZINCOV nám je jedno“. „Národné“ železničné spoločnosti nezaujíma nič iba oni sami, resp. „ich národ“. Ostatní Untermenschen sú iba pliagov, ktorej sa treba zbaviť.
Ale vždyť je LE vůbe nepřevzal a od zakázky odstoupil.
jan v
1 rok
Nevíte někdo, zda-li se jedná o vlak vyvinutý na míru pro Leoše a nebo o odvozeninu z jednotky, která je běžně v provozu v Číně, nebo jinde ve světě? Díky za odpovědi.
Bude to od každého trochu. CRRC rozhodně má obří zkušenosti se stavbou jednotek, tedy komponenty na to má, zkušenosti taky, ale zase to museli postavit tak, aby to bylo homologovatelené v EU, což určitě vyžadovalo spoustu nových nebo upravených komponent.
Zatím se s dualizací nepočítá, spíš to vypadá, že konverze na střídavou trakci na většině tratí, kde jsou nasazovány, neproběhne dřív, než uplyne plánovaná životnost těchto jednotek.
Obecně by mne i zajímalo, co to bylo za smlouvu, že s toho Leo mohl jen tak v klidu odejít… (Bez nějakého penále?) -> To pak RIP Číňané.
To ta smlouva nebyla podepsaná, nebo… Jak to chápat?
Obávám se, že tady do toho spadl Vis maior z důvodu Covidu a nemožnosti cestovat. Nikde není řečeno, že za výpověď platil LE penále, kterým se logicky nikde chlubit veřejně nebude.
Na druhé straně, možnost odstoupit při neplnění je zcela standardní součástí smluvních vztahů a vyšší moc obvykle takovou klauzuli nevylučuje. Hlavně pokud covid nebyl jediným důvodem neúspěšného homologačního procesu.
Ic540
1 rok
Kamenujte.
Ale proč ne.
Slovensko zoufale potřebuje na určité úseky rychlou a osobitou doslova posilu….
To je jedna strana mince….
Že jsem zastánce ničeho Čínského a nenávidím Rusy a vše co se děje je druhá strana mince…
Třetí strana je že bych chtěl aby Slovensko fungovalo protože kurňa mě už je přes 50desát a vidím to bledě byť vzhlížím ke každému grafikonu optimisticky…
Jakého smajlíka dát…?
Chlapi já nechci na každý výlet z Havířova na Fatru brát auto. Vždyť to je ve zdejších podmínkách vlastně nejde a je to opravdová tragédie …
Upřímně… Přesně nevím, co na Slovensku jezdí, nebo tak. Ale minimálně z České strany (myšleno přímo z Ostravy) na Slovensko rozhodně není posíláno nic špatného… Ať už se bavíme o RegioJetu nebo o ČD. Co jezdí na Slovensku pod taktovkou ZSSK, to už nevím, no.
No myslel s tou podporou nových strojů trochu jinak. Na Slovensku loni vypukly změny v jízdních řádech které jsou na několik let. Nové jednotky by se daly použít na třeba právě R BA ZA a REX BA Trenčín. Uvolněním vozů/vagónů se náplní další část vize JŘ MD SR a začne se ve dvou hodině jezdit Žilina Zvolen Košice a v hodině Bratislava Zvolen B.Bystrica. Samozřejmě je potřeba vozy i na další tratě/relace. Ty Čínské jednotky jsou rychlé akční a pokud by byly spolehlivé tak proč to nevzít jsem přemýšlel. Na druhou stranu jednotky KISS zjevně budou jezdit R Považany BA… Číst vice »
>Slovensko zoufale potřebuje na určité úseky rychlou a osobitou doslova posilu…
Slovensko kupuje Pantery ostošest. 3 zcela atypické jednotky, navíc ne zcela jasné kvality (před asi 3 lety jsem se okolo nich trochu motal na okruhu, byť vzdáleně) mu opravdu nepomůžou.
Si říkám, zda je normální, aby se daná jednotka tak dlouho testovala… Co tam celou tu dobu pořád testují? 😅
Neříkám, že mají vlaky a jednotky být z testů pryč za měsíc… Ale 3 a půl roku? Nevím, no. Kdo to platí, a… Obecně. Proč to má zkoušky na Slovensku, pro povolení jízd na Slovensku, když ty jednotky mohou dopadnout klidně tak, že si je nikdo u nás ani na Slovensku nekoupí/nepronajme…
Jakože, zajímavé. Ne, že ne.
Schválení pro provoz je podmínkou, aby je někdo koupil/pronajal, takže se výrobce musí snažit, i když jistého zákazníka nemá. Ostatně, to v CRRC dobře vědí, že pro průnik na evropský trh musí něco investovat.
Nemám žádné konkrétní informace, ale je třeba si uvědomit, že do schvalování těchto vlaků vpadl Covid, omezené cestování, do toho jisté kulturní rozdíly mezi čínskou a evropskou civilizací. Schvalování nové elektrické jednotky není nikdy rychlé a jednoduché a tohle je obzvlášť komplikovaná situace.
Hlavní problém byl v totální arogantnosti manažerů i konstruktérů CRRC, kteří si naivně mysleli, že jednotky schválí za 6 měsíců i přes četná varování nás techniků z LE.
Covid je jen jedna z mnoha jejich výmluv. Díky LE bylo umožněno Číňanům normálně přicestovat do republiky (dokonce i dále do Německa).
O naprosto tristní znalosti angličtiny ani nemluvě.
Ta neznalost angličtiny musela být zřejmá už při dojednávání kontraktu. Stejně tak termíny. Proč tedy bylo uzavřeno něco o čem se muselo dopředu vědět, že je to nereálně? Novotného velké oči a klapky na očích, protože prostě viděl novou hračku?
V Číně jednání totiž takto fungují. Naslibují hory, doly, všechno je desetkrát levnější a lepší než v Evropě. Za 6 měsíců tu bude jezdit stovky jednotek…
A Evropané si myslí, že to myslí vážně, jenže v Číně je to jen takový rituál. Takový úvod do jednání.
V ČR to snad už viděl každý. Xi nasliboval bambilióny investic, skutečně se realizovalo jen minimum. Úplný standard. Prostě jiná kultura. Taky Číňani jsou dost arogantní.
Nechápu jak od toho mohlo LEO odstoupit, když je vyrobena. Výrobce to stálo peníze tečka. Chápete to někdo? takže já si nechám vyrobit auto a pak řeknu sorry nechci? to snad ne….
Kdyz si objednas neco co bude mit i papiry, aby si to mohl legalne pouzivat a druha strana ti to da bez papiru.. tak je ti to na dve veci a dodavatel de facto objednavku / smlouvu nedodrzel… takze pa pa berte si to a delejte si co chcete – normalni manazerske rozhodnuti..
Co je na tom „bohužel a dnešního“? Když si koupíte mobil co se nedokáže připojit k místní mobilní síti, tak jej s pokorou dáte do šuplíku a budete nepoužívat? Nebo následuje reklamace a vrácení, protože to nesplňuje zadání?
To je naopak starý a úplně normální tržní způsob. Na nečem se dohodnete a když je dohoda porušena, deal neplatí. Porušením je nezaplacení, nedodání v čase a žádaných parametrech atp…
Ano, myslím, že všichni chápou, že to výrobce stálo peníze, o tom není sporu. Nicméně výrobce se smluvně zavázal dodat předmět smlouvy s určitými parametry, tedy jednotku schválenou pro provoz na dané železnici. Toto nedodržel/ nedodal v termínu a tedy Leo Express jako smluvní strana využil svého práva od smlouvy odstoupit a jednotky nepřevzít. Jestli jsou s tím spojené nějaké penále/ plnění ze strany LE, to nevím (detailní smlouvu nemám k dispozici). Za mě správný postup.
To je tím, že v oblasti české železnice se to pořád považuje za něco až podivného, žádat striktní dodržení smluv a parametrů. Jistě, lze se dohodnout na posunu nebo kompenzaci, ale když je to hodně mimo, tak je odstoupení od smlovy správný postup. V Evropě se to (občas) stává a pro výrobce to je výchovná facka, u nás se to holt stalo poprvé.
Ale při tak malé objednávce si nemyslím, že by to největší železniční konglomerát na světě nějak drasticky bolelo, i proto pokračují ve zkouškách. Pro ně je důležitější průlom na trh (schválení typu) než pár prodaných jednotek LE.
Asi úplně blbý dotaz, tak se omlouvám předem. Bylo by to teoreticky použitelné pro RegioJet na linku R9?
Teoreticky je možné leccos, nicméně…
– vozidlo se schvaluje na 160 km/h (R9 požaduje 200),
– nejasná perspektiva dalšího postupu homologace,
– RegioJet už oznámil, že chce Pesu Dart.
Díky za info. Jen jsem reagoval na zmínku, že by o ně mohl míst RegioJet zájem.
Kdyby Pesa měla větší zpoždění a Sirius už schválení, třeba by tam mohl jako záskok 💁🏻♂️
No, tak nějak jsem uvažoval. 🙂
Klidně na r8.
To by mě rozhodně neurazilo.
jedině dvojmo.
Ani to ne. 🙂
V tom je trochu více, Regiojet by to měl schvalovat s cestujícími
A tudíž to bude jezdit na expresních linkach
Na R9 bude rychlost 200 km/hod, důležitá pokud bude na tuto rychlost nějaký úsek trati. Takže by to minimálně že začátku mohl použít.
Osobně si myslím, že by tyto jednotky využil i na R8 či z Prahy do Bratislavy.
Namísto 7vozových souprav 6vozovou jednotku? Max jako náhrada za ty pětivozové a mimo pátky a neděle, kdy těch 7 vozů vyprodá.
Ale mohl by je půjčovat ČD půl na půl na R12, tam taky jezdí 5vozové soupravy, ovšem s Bd a Bdtee. Tam by to pomohlo víc, když už fantazírujeme.
Co vím, tak se poté mluvilo o novém vlaku z rodiny InterRegio200. Dart např. není nízkopodlažní.
Darty pro RJ mají být nízkopodlažní.
„Horký brambor“…, tak kdo první dostane odvahu?
Regiojet pořád kupuje staré vozy, tak proč by nekoupil 4 roky staré Siriusy, když mají v době koupeni věk stejný jako Astry od Arenaways.
Ty Astry z roku 2019 měl jenom několik týdnů staré, stejně tak ty od Pesy – max 3 měsíce. Není to salám!
Ty wagonservicies jsou z roku 2010 tech posledních 6 aster
https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=RJ#n925
Sopléhám se na to, že Wagonweb má rok výroby správně.
Zaplaťpámbu, že tenhle čínský šrot po českých kolejích jezdit nebude.
Proč by to měl být šrot, vy jste to testoval?
Pokud má jít regiojetu do pronajmu a bude mít jen CZ/SK/PL
Tak kde by jezdil jinde?
Evropská unie – vše ( schváleno pro všechny státy EU) unifikované,tak proč testovat zvlášť pro každý stát. Asi výrobce nedodal to co slíbil – inu pouze v ČR zase výjimka – viz řada 380. Před pár lety vratily DB motorové jednotky ICE tuším Siemensu. Proč by nemohl LE vrátit jednotky Číně když nedodala to co slíbila.
To i evropští vyrobci musí dělat homologaci na každý stát zvlášť jak u blbejch na dvorku, copak nelze treba ve velimi atd provést všechny patřičně zkoušky potřebne k provozu v cele eu?
To by bylo příliš … konkurenceschopné? 🙂
Co si dráhy nadrobily na svém národním písečku, to teď mají. Hrály si na státy ve státě, v pohraniční přechodové stanici končil svět, s nikým se nechtěly bavit, uzvařené samy do sebe. Za tohle opravdu nemůžou ani řidiči, ani živnostníci, ani zaměstanci AZNP.
„v pohraniční přechodové stanici končil svět“
Môžem povtdiť, ÖBB bez mihnutia oka vyhodí stovky ľudí v Marcheggu s tým, že ich nezaujíma ako ďalej budú cestovať do Bratislavy. Minimálne raz za mesiac to žažívam osobne.
Holt se stalo a mnohé země vstoupily do EU i do Schengenu, ale jejich dráhy nikoliv.
Pre úplnosť dodám, že tých ľudí vyhodia len preto, lebo vlak meškal a súprava by nestihla obrat v Bratislave. A súprava mešká kvôli tomu, že ÖBB mala problém s lokomotívou (nemala olej). Samozrejme, obrat do DNV by stihol, navyše z DNV je prípoj na ďalšie vlaky aj autobusové linky, takže pre cestujúcich by to bolo oveľa lepšie ako ostať trčať v Marcheggu. Ale nie! ÖBB prehlási, že náhdarou bude ďalší vlak, ktorý by mal ísť o pol hodiny (lebo náš pol hodiny meškal). Nuž, lenže aj ten následný vlak meškal pol hodiny. Bol som už pripravený robiť bordel, blokovať dvere,… Číst vice »
Lokomotiva neměla olej? Tak už to začalo, zákaz ropných produktů ve velkém a ve všech oborech, bez ohledu na cokoliv.
Dnes REX8 išiel iba po Marchegg. Herkules nedobíjal a netlačil vzduch. Ledva sme došli do Marcheggu. Tam nás všetkých vyhodili, choďte ďalším vlakom. Prístup ÖBB typicky v duchu „v pohraničnej stanici končí svet, čo bude so stovkami CUDZINCOV nám je jedno“. „Národné“ železničné spoločnosti nezaujíma nič iba oni sami, resp. „ich národ“. Ostatní Untermenschen sú iba pliagov, ktorej sa treba zbaviť.
Ale vždyť je LE vůbe nepřevzal a od zakázky odstoupil.
Nevíte někdo, zda-li se jedná o vlak vyvinutý na míru pro Leoše a nebo o odvozeninu z jednotky, která je běžně v provozu v Číně, nebo jinde ve světě? Díky za odpovědi.
Leo svého času tvrdil, že je to vyvinuté speciálně pro něj a že na návrhu spolupracovali Češi. Nakolik to byla pravda a nakolik jen PR ale nevím.
Tak tohle je opravdu pravda. Byl tam i tech. dohled od LE.
Bude to od každého trochu. CRRC rozhodně má obří zkušenosti se stavbou jednotek, tedy komponenty na to má, zkušenosti taky, ale zase to museli postavit tak, aby to bylo homologovatelené v EU, což určitě vyžadovalo spoustu nových nebo upravených komponent.
CRRC má mnoho závodů, které sice jsou pod jedním holdingem, bohužel však evidentně nespolupracují.
Závod v ZhuZhou se orientuje na výrobu lokomotiv a metra. Výrobu jednotek dostal nařízeno shora… tudíž zkušenosti nulové.
Osobně jsem viděl 3 jednotky udělané do „šuplíku“, naprosto nepoužitelné dokonce i pro čínský trh.
Metro taky považuji za jednotku. 🙂
Ale jinak díky za detailnější pohled.
Původně to měla být lehká modifikace této jednotky: https://crrczelc-europe.com/emu-macedonia/
V reálu z toho zůstaly jen podvozky a upravená skříň. Vše ostatní je přímo na „míru“.
Budou se dualizovat 480 nebo zůstanou i nadále stejnoměrné?
Zatím se s dualizací nepočítá, spíš to vypadá, že konverze na střídavou trakci na většině tratí, kde jsou nasazovány, neproběhne dřív, než uplyne plánovaná životnost těchto jednotek.
Jako ani v Olomouckém kraji, který má být na střídavý proud do roku 2030 celý?
Nejspíš budou v provozu v Polsku.
Obecně by mne i zajímalo, co to bylo za smlouvu, že s toho Leo mohl jen tak v klidu odejít… (Bez nějakého penále?) -> To pak RIP Číňané.
To ta smlouva nebyla podepsaná, nebo… Jak to chápat?
Čiňánům mohlo jít více i o to uchytit se na Evropském trhu, než skončit s prvním kšeftem v zisku.
Tak asi byl ve smlouvě nějaký termín, do kdy to musí schválit
Holt Leoš není ČD, narážím na zpackanou smlouvu na lokomotivy řady 380.
Obávám se, že tady do toho spadl Vis maior z důvodu Covidu a nemožnosti cestovat. Nikde není řečeno, že za výpověď platil LE penále, kterým se logicky nikde chlubit veřejně nebude.
Na druhé straně, možnost odstoupit při neplnění je zcela standardní součástí smluvních vztahů a vyšší moc obvykle takovou klauzuli nevylučuje. Hlavně pokud covid nebyl jediným důvodem neúspěšného homologačního procesu.
Kamenujte.
Ale proč ne.
Slovensko zoufale potřebuje na určité úseky rychlou a osobitou doslova posilu….
To je jedna strana mince….
Že jsem zastánce ničeho Čínského a nenávidím Rusy a vše co se děje je druhá strana mince…
Třetí strana je že bych chtěl aby Slovensko fungovalo protože kurňa mě už je přes 50desát a vidím to bledě byť vzhlížím ke každému grafikonu optimisticky…
Jakého smajlíka dát…?
Chlapi já nechci na každý výlet z Havířova na Fatru brát auto. Vždyť to je ve zdejších podmínkách vlastně nejde a je to opravdová tragédie …
Upřímně… Přesně nevím, co na Slovensku jezdí, nebo tak. Ale minimálně z České strany (myšleno přímo z Ostravy) na Slovensko rozhodně není posíláno nic špatného… Ať už se bavíme o RegioJetu nebo o ČD. Co jezdí na Slovensku pod taktovkou ZSSK, to už nevím, no.
Tam je hlavní problém s infrastrukturou
jj vozy v klidu , infrastruktura hmm zatim se nerozpadla
No myslel s tou podporou nových strojů trochu jinak. Na Slovensku loni vypukly změny v jízdních řádech které jsou na několik let. Nové jednotky by se daly použít na třeba právě R BA ZA a REX BA Trenčín. Uvolněním vozů/vagónů se náplní další část vize JŘ MD SR a začne se ve dvou hodině jezdit Žilina Zvolen Košice a v hodině Bratislava Zvolen B.Bystrica. Samozřejmě je potřeba vozy i na další tratě/relace. Ty Čínské jednotky jsou rychlé akční a pokud by byly spolehlivé tak proč to nevzít jsem přemýšlel. Na druhou stranu jednotky KISS zjevně budou jezdit R Považany BA… Číst vice »
„50desát“ je prosím kolik?
>Slovensko zoufale potřebuje na určité úseky rychlou a osobitou doslova posilu…
Slovensko kupuje Pantery ostošest. 3 zcela atypické jednotky, navíc ne zcela jasné kvality (před asi 3 lety jsem se okolo nich trochu motal na okruhu, byť vzdáleně) mu opravdu nepomůžou.
Přesně 52 a půl cca…
Včera jsem v nějakém pořadu zaslechl: „Vešlo se tam přesně několik sudů“ 🙂
Padesátdesát :-D.
Si říkám, zda je normální, aby se daná jednotka tak dlouho testovala… Co tam celou tu dobu pořád testují? 😅
Neříkám, že mají vlaky a jednotky být z testů pryč za měsíc… Ale 3 a půl roku? Nevím, no. Kdo to platí, a… Obecně. Proč to má zkoušky na Slovensku, pro povolení jízd na Slovensku, když ty jednotky mohou dopadnout klidně tak, že si je nikdo u nás ani na Slovensku nekoupí/nepronajme…
Jakože, zajímavé. Ne, že ne.
Schválení pro provoz je podmínkou, aby je někdo koupil/pronajal, takže se výrobce musí snažit, i když jistého zákazníka nemá. Ostatně, to v CRRC dobře vědí, že pro průnik na evropský trh musí něco investovat.
Nemám žádné konkrétní informace, ale je třeba si uvědomit, že do schvalování těchto vlaků vpadl Covid, omezené cestování, do toho jisté kulturní rozdíly mezi čínskou a evropskou civilizací. Schvalování nové elektrické jednotky není nikdy rychlé a jednoduché a tohle je obzvlášť komplikovaná situace.
Hlavní problém byl v totální arogantnosti manažerů i konstruktérů CRRC, kteří si naivně mysleli, že jednotky schválí za 6 měsíců i přes četná varování nás techniků z LE.
Covid je jen jedna z mnoha jejich výmluv. Díky LE bylo umožněno Číňanům normálně přicestovat do republiky (dokonce i dále do Německa).
O naprosto tristní znalosti angličtiny ani nemluvě.
Ta neznalost angličtiny musela být zřejmá už při dojednávání kontraktu. Stejně tak termíny. Proč tedy bylo uzavřeno něco o čem se muselo dopředu vědět, že je to nereálně? Novotného velké oči a klapky na očích, protože prostě viděl novou hračku?
Řekněme, že Číňan je velice dobrý obchodník…
By mě schválně zajímala cena té zakázky. Pro porovnání s evropskými producenty.
Cena víceméně srovnatelná. Důležité bylo financování čínskými bankami.
Problém se schvalováním byl technický nebo politický?
Technický.
Největší nekompetentnost při řešení ETCS samotného a neřešitelný problém spolupráce ETCS a národního zabezpečovače.
Jejich interpretace evropských/našich norem už je jenom třešnička na dortu.
To si nejspíš ani naivně nemysleli.
V Číně jednání totiž takto fungují. Naslibují hory, doly, všechno je desetkrát levnější a lepší než v Evropě. Za 6 měsíců tu bude jezdit stovky jednotek…
A Evropané si myslí, že to myslí vážně, jenže v Číně je to jen takový rituál. Takový úvod do jednání.
V ČR to snad už viděl každý. Xi nasliboval bambilióny investic, skutečně se realizovalo jen minimum. Úplný standard. Prostě jiná kultura. Taky Číňani jsou dost arogantní.
Covidu, Číňané chtěli dohlížet na testovací, ale nemohli, hodně dlouho to jen stálo na okruhu.
Já si říkal, že jestli to Poláci stihnout Regiojetu nad Havlbrod vyrobit..
Toto na R9 rozhodne nepůjde
Nechápu jak od toho mohlo LEO odstoupit, když je vyrobena. Výrobce to stálo peníze tečka. Chápete to někdo? takže já si nechám vyrobit auto a pak řeknu sorry nechci? to snad ne….
Když vám třeba výrobce nedodá auto, které je schválené pro provoz?-)
Jestli vám mohu poradit, rozhodně se sám nepouštějte do žádných větších nákupů než je pár housek, jinak to s vámi nedopadne dobře.
Promiňte, ale nepracujete náhodu na vysokém postu ve Škoda Transportation?
Kdyz si objednas neco co bude mit i papiry, aby si to mohl legalne pouzivat a druha strana ti to da bez papiru.. tak je ti to na dve veci a dodavatel de facto objednavku / smlouvu nedodrzel… takze pa pa berte si to a delejte si co chcete – normalni manazerske rozhodnuti..
A právě jsme našli toho experta co za CD dohodl nákup úžasných lokomotiv 380.
Gratuluji vás výklad práva je zdá se stále legendární 😀
Bohužel, tak funguje dnešní trh…
Co je na tom „bohužel a dnešního“? Když si koupíte mobil co se nedokáže připojit k místní mobilní síti, tak jej s pokorou dáte do šuplíku a budete nepoužívat? Nebo následuje reklamace a vrácení, protože to nesplňuje zadání?
To je naopak starý a úplně normální tržní způsob. Na nečem se dohodnete a když je dohoda porušena, deal neplatí. Porušením je nezaplacení, nedodání v čase a žádaných parametrech atp…
Ano, myslím, že všichni chápou, že to výrobce stálo peníze, o tom není sporu. Nicméně výrobce se smluvně zavázal dodat předmět smlouvy s určitými parametry, tedy jednotku schválenou pro provoz na dané železnici. Toto nedodržel/ nedodal v termínu a tedy Leo Express jako smluvní strana využil svého práva od smlouvy odstoupit a jednotky nepřevzít. Jestli jsou s tím spojené nějaké penále/ plnění ze strany LE, to nevím (detailní smlouvu nemám k dispozici). Za mě správný postup.
To je tím, že v oblasti české železnice se to pořád považuje za něco až podivného, žádat striktní dodržení smluv a parametrů. Jistě, lze se dohodnout na posunu nebo kompenzaci, ale když je to hodně mimo, tak je odstoupení od smlovy správný postup. V Evropě se to (občas) stává a pro výrobce to je výchovná facka, u nás se to holt stalo poprvé.
Ale při tak malé objednávce si nemyslím, že by to největší železniční konglomerát na světě nějak drasticky bolelo, i proto pokračují ve zkouškách. Pro ně je důležitější průlom na trh (schválení typu) než pár prodaných jednotek LE.
Necháte si vyrobit auto, se kterým nelze jezdit po veřejných komunikacích a zaplatíte za to? Hmmmmmmmmmmmm.
Předpokládám, že větu „Boty se nesmí nosit v prašném a vlhkém prostředí“ považujete za úplně normální…