Číňané budou testovat vlaky pro Evropu ve Velimi
Vizualizace jednotky Leo Express od CRRC. Foto: Leo Express
Dceřiná firma Českých drah Výzkumný ústav železniční usnadní průnik největšího výrobce železničních vozidel na světě na evropský trh a současně
„Postavili jsme silný tým, přihlásili se a po roce a půl opravdu náročných jednání s čínskou stranou jsme oba tendry vyhráli“ – to je zvláštně řečeno „Byli jsme jediní ochotni vpustit Čínu na evropský trh.“
CRRC do Bulharska nic nedodala, výraznější/komplikovanější zakázky pouze do Srbska, Makedonie a Estonska.
Pravda, oni se tam chtějí jen nacpat, díky za upozornění.
Proč je článek psaný jakože to VÚŽ „umožnil“? Ve smyslu negativním, jakože ČD tím, že to dopustila si sama ublížila a my nad tím máme kroutit hlavou?
Kdyby to VÚŽ nevyhrálo, tak by to číňani prostě schválili jinde. ČD by s tím nic neudělalo a ještě by zbytečně přišlo o peníze. Navíc CRRC přece není konkurent ČD. Leo Express je, ale LE koupí maximálně pár desítek jednotek. ČD když bude chtít (a vozidla budou dostatečně dobrá), tak obratem koupí desítky až stovky už schválených jednotek a vydělají tak na tom dvakrát.
Nerozumím slovu „jakože“. Text popisuje realitu, co se stalo.
No z pohledu ČD by bylo nejlepší aby se vůbec neschválily, takže jakákoliv obstrukce, dobrá obstrukce, takto by to posunuli třeba o další 2 roky.
ČD snad nechce levné jednotky, kterým pokud možno někdo jiný už zaplatil vývoj a schvalování? Ano, asi by pro ně bylo lepší, kdyby ten vývoj a schvalování zaplatilo například ZSSK, které by jim pak nelezlo do zelí. Ale LE pro ČD není zas až tak významná konkurence (zejména pokud odebere jen ty tři jednotky), aby to ČD mohlo jakkoliv mrzet. Jiná situace by byla, kdyby LE aktivně vytlačoval ČD z dalších a dalších tratí a LE mělo v plánu těch jednotek koupit tolik, že tím ČD zlomí vaz. Ale taková situace není. Pane Sůro, určitě jsem to nemyslel tak, že… Číst vice »
O tom co a od koho ČD chce ví snad jedině pan černokněžník Zababa (nebo to tak někdy vypadá), o tom že by nakoupily čínské jednotky mám trochu pochybnosti, na to je tu příliš mnoho dalších zájmů, kterým by se čínské vlaky asi nelíbily, navíc je vůbec otázka spolehlivosti a životnosti těch jednotek. Na druhou stranu by to mohl být jakýsi zájem o levné jednotky, otázka je ale jestli budou pro ČD vhodné, myslím že v tento moment nikdo vlastně neví jakou jednotku si LeoExpres objednali, jestli zase něco krátkého, nebo něco mnohem delšího, kolikasystémové to je a podobně.
Tak bych moc nesouhlasil s tim vyvojem, ten je totiz vetsinou v licencich Siemensu, Hitachi, atd… tudiz moc levny to neni, ale potrebuji certifikaty pro evropu, bez nich tu nic neprodaji, proto chteli take koupit Skodu, ted se chteji dostat na trh pres VUZ…
Kde je nejbližší nějaká zkušebna než Velim?
Například v Rumunsku.
a když vlak nebo co bude jezdit v čr, tak musí projet velimí? Nebo to je jenom divadlo a rozhodnutí je na uředníkovi-viz 380 nebo shark do německa.
V Polsku u Źmigródu.
Tam je ale max. 120 km/h mám dojem.
Něco je i v Německu, ale nejsem si jistý, jestli to není jenom firemní.
Jinak nevím co si o těch jednotkách a vůbec Čínské politice a její pomalé expanzi do všech oborů myslet. Mohlo by to v určitý moment začít představovat geopolitické riziko, zejména pokud by pak zašli na úbytě Evropští výrobci.
Cinska rise je zde 5000 let. Je jich nejvic na planete. Vyrabi a pestuji vsechno pro vsechny, a pujcuji penize vsem. Co si o tom jeste chcete myslet?
Čínská říše tu sice je 5000 let, ale velkou část z těch 5000 let byla v podstatě celosvětově bezvýznamná a často mezi sebou jednotlivé čínské státy bojovaly, čímž svůj světový přesah ještě umenšovaly. I sjednocená Čína měla jen lokální asijský význam. Opravdového celosvětového významu nabyla až za posledních cca 30 let. Poprvé v historii.