Čína – Německo za deset dnů. Železniční doprava mezi Asií a Evropou výrazně zrychlila

Trasa vlaku vedla přes Rusko a Bělorusko.
Nákladní železniční doprava mezi Čínou a Evropou může být podstatně větší konkurencí lodím a letadlům než dosud. Provozovatel přístavu v německém Duisburgu Duisport oznámil, že tento týden dorazil do cíle vlak z čínského města Si-an za deset dnů. Dosud vlaky z Číny běžně jezdí až dvakrát déle.
Padesátivozový vlak byl naložen zejména fotovoltaickými panely, kompresory a vysavači. Ze Si-anu odjel 26. října, po ujetí 9908 kilometrů dorazil do cíle v Duisburgu 7. listopadu. Cesta zabrala celkem 235 hodin a 26 minut.
Šlo o první vlak podle nového pevného jízdního řádu, dosud nejrychlejší spojení trvalo dva týdny. Až dosud se často stávalo, že vlaky uvízly i několik dnů na hranicích. Nový vlak měl zatím po celé trase prioritu a nedošlo k zásadnímu zdržení. Vlak jel přes Rusko a Bělorusko.
„Každé zlepšení obchodních cest mezi Asií a Evropou posiluje pozici přístavu Duisburg jako centrálního uzlu pro železniční nákladní dopravu v evropském vnitrozemí,“ řekl člen představenstva Duisport Carsten Hinne.