Čína – Německo za deset dnů. Železniční doprava mezi Asií a Evropou výrazně zrychlila

Příjezd vlaku z Číny do Duisburgu. Foto: DuisportPříjezd vlaku z Číny do Duisburgu. Foto: Duisport

Trasa vlaku vedla přes Rusko a Bělorusko.

Zpět na článek
74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Tak, teď ještě to vyřešit tak aby trasa vedla mimo fašistické státy severni Asie…

SYN

Ušetří se tím mj. nestandartní rozchod 🙂

JiriP

Nejsem si jistý, zda by to to přes Irán bylo lepší…

Karel

Proč? Pokud to dodavateli zboží nevadí tak bude své zboží dopravovat kudy bude chtít. Pokud to vadí odběrateli,může si zboží koupit jinde (pokud to jde).

Milan

Tohle není dobře, krok po kroku se Čína tlačí do Evropy, to zlé. Jednou budeme litovat ale to už bude pozdě, jestli už teda není pozdě teď.

Asd

To máte pravdu. Ale obávám se že nyní je už pozdě. Jen si vemte co se tam vezlo. Ať žije green deal. 😡

watslaw

Jestli dobře počítám, průměrná rychlost něco málo přes 40 km/h (tj. cca stejná, jako cestovní rychlost těch lodí). Tady asi prostor pro zlepšení ještě bude.

Pája

To je tím, že je to pořád ještě o pokusech. Na pravidelnou Cargo linku by se časem daly pořídit vozy zvládající změnit rozchod bez zastavení a hlavně vyhovující různým normám. Přepřahy to samozřejmě neřeší a HLAVNĚ by se to zrychlení muselo zaplatit. Dokud bude ekonomičtější přeložit kontejnery z jednoho vlaku na druhý, bude se holt překládat.

jonáš

Když to jede lodí, tak se ty kontejnery taky minimálně 2x překládaji.

Karl vB.

Myslím si, že spíš přijde na to, jaký bude pravidelný interval mezi jednotlivými vlaky.

Tomáš

Nejsem znalý tratí na východě, ale existuje variantní trasa, která by se nespoléhala na Rusko a Bělorusko?

Jirka

Ne, leda přes Rusko a Ukrajinu.

Jan

Teoreticky existuje možnost v Kazachstánu uhnout přes trajekty v Kaspickém moři (případně po souši přes Turkmenistán a Írán) do Zakavkazska , kde byla před pár lety dokončená propojka z Gruzie do tureckého Karsu, dále do Evropy tunelem pod Bosporem a přes celý Balkán. Kromě mnoha hranic a rozchodů je problémem taky minimální propustnost této trasy…

Jarda Š.

Kaspické moře lze vlakem objet i z jihu přes Írán a existuje i železnice z čínského Urumči do kazašské Almaty.

Jeřdno

Teoreticky ano, prakticky ne. Na jihu jsou hory, hranice apod. Ale je možné, že čína zainvestuje víc peněz do spojení přes Kazachstán. Dřív to plánovali

Jan

Krásně to ilustruje podělanost Kremlu i Lukašenka z velkého čínského bratra. Vyjednat si za války absolutní prioritu pro civilní vlak může jen opravdu velké zvíře…

David

Už pul roku nemají kvalitní ložiska, těch ruských vlaků je min a min …

Asd

Myslíte že ty ložiska se tam nedostanou přes Turecko či Kazachstán?

SYN

Snad ne, budeme dělat vše pro to aby jich bylo co nejméně…

Asd

A jak to chcete udělat? Výrobci těch ložisek je rádi prodají. Nebo myslíte že se na ně budou s radostí dívat ve skladu?

Asd

A to je věc které bych se opravdu bál. Číňané nejsou žádná ořezávátka a všude po světě mocně expandují. Jen se podívejte co dělají v Africe.

Karel

U nás válka není a proto vlaky s uhlím mají také absolutní prioritu. A rozhodl o tom ministr.

anon

Tohle smrdi Cinskou propagandou a nicim moc uzitecnym. Jiste je to rychlejsi nez lod, ale kolik „prioritnich“ vlaku by muselo jet, aby se kapacitne priblizily jedne kontejnerove lodi?

Procház aka

Další známka to že naši politici zase zaváhali, když odmítli udělat v Bohumíně velké překladiště a nádraží právě pro vlaky z a do Číny.Ted musí především nemci doufat že si číňané rusy ohlidaji,aby čistě náhodou ty tranzitní vlaky neměly nehodu na jejich území.

Jiří Kocurek

Běžná kontejnerová oď má kapacitu 14000-22000 TEU, čili dvacetistopových kontejnerů. Vlak o 50 vozech pobere cca 100-120 TEU. Přibližně tedy 200 vlaků.

Jan

Lodě vedou než se některá z nich zasekne v Suezu…

Petr Šimral

Což je násobně nižší pravděpodobnost, než že se vlak zasekne na trati…

Jarda

Přes rusko a belorusko? To se ukrajincum libit nebude.

Jan

Tamtudy to ale jezdilo vždycky, je to na sever Německa kratší…

Karel

Pokud je prodejce Čína a zajišťuje i dopravu (za úplatu), tak kupující určí, kam má být zboží dopraveno. Anologie se zásilkovými obchody třeba spotřbního zboží je stejná. A Čína není členem EU, takže se jí sankce, uvalené někým jiným na někoho jiného prostě netýkají a způsob dopravy, konkrétně trasu, si dohodne sama.

JirkaJJ

No fuj. Zboží z té zlé Číny a navíc dovezené přes ještě zlejší Rusko a Bělorusko. Německo bych za to vyhodil z EU.

Vojtěch

🤦

Petr

Bez čínských solárních panelů nemáme šanci splnit cíle v obnovitelných zdrojích.

Jiří Kocurek

Německo taky ne. A co se snížení produkce CO2 týká, tak kolik CO2 produkuje běžící Temelín?

Asd

Dovolím si tvrdit že 0. Ale vysvětle to např. takovým rakouským „ekologickým“ aktivistům.

Jumbotron

Připadám si jako v Kocourkově. Cíle budou splněny v které pětiletce?

Luboš Beneš

Rozkaz zněl jasně…..

Luboš Beneš

Nic nového, Němci se s Russy vždy dohodli…..ach ta zelená ekologie. Výrobou solárních panelů si Evropu nezasviníme, nenene, budeme je vozit přez půl světa (to je bio) a jak se ničí prostředí v Číně a při těžbě nerostů v Africe o tom nic nevíme. A jak je budeme jednou likvidovat to ing. vyřeší časem…. až vznikne problém.

B.W.B.

To nic není, ČDC dokáže po kolejích SŽ přejet Česko z jedné strany na druhou za 24hodin…

noerf

Bohužel, kdyby byla větší kapacita tratí pro nákladní dopravu, bylo by to jiné.
Jak řešili změnu rozchodu kolejí po cestě? Výměnou podvozků vagónů nebo přendávali náklad?

Jirka

Kontejnery se překládají jeřáby, jako u námořní dopravy. Je to podstatně rychlejší.

TDK

Ano. Většinou v polských Malaszewiczích

Jumbotron

To není pravda, řidiči kolejových vozidel ČDC si práci šetří, proto jim to trvá 24 hodin.

PvvS

Tak na Břeclav- Bohumín je to docela dobrej čas 🙂

Modré zábradlí

Je to přes ty státy co napadly svého souseda (poskytují zázemí útočící armádě) a jsou pod embargem EU?

M19

Na to se musíte ptát?

Modré zábradlí

Jenom se ujišťuji, jestli správně čtu.

Jirka

Ano, funguje to tak, že ty vlaky objednavají čínské spediční firmy, takže EU s tím de juře nemá nic společného.

Ivo

Ovšem reálně to platí EU firmy. Hnus.

M19

Tak to byste neměl kupovat nic, co pochází z Číny. Reálně to totiž platí nakonec zákazníci.

SYN

Troufám si odhadnout že mu nejvíc vadí ta trasa. Mně taky, v době války zejména.

Jirka JINDRA

Ono to s tím nemá moc společného. A nebo měly být sankce a embargo na USA, když napadli Irák (obětí o 2 řády víc než na Ukrajině…) a pak Afganistan i další…??

SYN

Jistě, a ty řády obětí si vycucat z prstu… USA není žádný svatoušek, ale už dobře 60 let nikomu jaderným bombardováním nehrozil. „Návštěvníků“ v Afghu bylo víc, mezi nimi taky jistý SSSR – ten tam ovšem byl samozřejmě šířit pravdu a lásku a samozřejmě se to obešlo bez obětí…

Zkuste uvést ještě nějakou jinou zemi která hodlá na mapách překreslovat hranice a „sfoukne“ na to udělat „zcela objektivní“ referendum pod záštitou vojska za několik týdnů…

Karl vB.

Myslíte si, že evropský autoprůmysl, včetně českého, nepoužívá komponenty z Číny?

PetrH

Původnímu tazateli nejde o Čínu, ale o Rusko a Bělorusko, přes které to putuje.

M19

Jede to přes ně, ale zboží jejich není. Není to obchod s Ruskem ani Běloruskem, ale s Čínou.

PetrH

Děkujeme za info.

M19

Tak ještě to info od vás jaké sankce se podle vás vztahují na takový tranzit vztahují a proč je to obchod s Ruskem a Běloruskem a ne s Čínou. Děkujil.

ABC

na to musí být sankce? morálka nestačí? já vím o peníze jde až v první řadě.

M19

Když jsme u té morálky, v čem je to amorální vůči nakupování věcí z Číny?

medved

JE to obchod s Ruskem a Běloruskem protoze urcite vyberou poplatky za tranzit, a vytvari to dalsi zavislost na techto zemich.

SYN

přesně tak. leda by to prováželi zadara, o čemž vysoce pochybuji.

Jirka

Nn reálně to platí EU spotrebitelé. EU firmy na tom vydělávají úplně stejně jak Číňani.

Jumbotron

To je velký hnus, pokrytče.

Geralt

Zákony a vládní nařízení jsou nadřazeny firmě. Pokud vlak polští celníci nepustí přes hranice, firma s tím nic neudělá.

Richard Fiala

Nojo jenže bratři Poláci to zřejmě bez námitek pustili! V této podivné válce kdy kupujeme předražený ruský plyn od Američanů je možné všechno. Kšeft musí běžet především (prý běžel mezi nepřáteli i za 2SV). Když už nás tak nestoudně odírají kdyby aspoň tolik nezamlčovali a nelhali!

M19

To zboží je kupované z Ruska či Běloruska? Proč by to neměli pustit?

Jiří Kocurek

Jasně, Rusko exportuje LNG do USA, tam ho namnoží a pošlou zpátky do Evropy.

Jiří Kocurek

Protože US export plynu je hruba 2x větší než ruský.

Jiří Kocurek

A teda ještě přemýšlím, proč rusové prodávají ruský plyn američanům, když američané jsou teda tak zlí?
Nějaké vysvětlení pro tohle?

Asd

Protože peníze. Navíc díky tomu co se nyní děje Evropa kupuje podstatně dražší suroviny. Jen se podívejte na kurs dolaru a bude Vám hned všechno jasné.

Jumbotron

To je pane mainstream. Držet hubu a krok. Peníze 💸💰 jsou, AŽ na prvním místě.

Jan

Stejně tak na flightradaru vidíte nad Ruskem desítky letů z Číny do Evropy nebo USA, ale vždycky jsou to jen čínské aerolinky…

perst

nakuouj na UA