Čína – Německo za deset dnů. Železniční doprava mezi Asií a Evropou výrazně zrychlila
Příjezd vlaku z Číny do Duisburgu. Foto: Duisport
Trasa vlaku vedla přes Rusko a Bělorusko.
Trasa vlaku vedla přes Rusko a Bělorusko.
Tak, teď ještě to vyřešit tak aby trasa vedla mimo fašistické státy severni Asie…
Ušetří se tím mj. nestandartní rozchod 🙂
Nejsem si jistý, zda by to to přes Irán bylo lepší…
Proč? Pokud to dodavateli zboží nevadí tak bude své zboží dopravovat kudy bude chtít. Pokud to vadí odběrateli,může si zboží koupit jinde (pokud to jde).
Tohle není dobře, krok po kroku se Čína tlačí do Evropy, to zlé. Jednou budeme litovat ale to už bude pozdě, jestli už teda není pozdě teď.
To máte pravdu. Ale obávám se že nyní je už pozdě. Jen si vemte co se tam vezlo. Ať žije green deal. 😡
Jestli dobře počítám, průměrná rychlost něco málo přes 40 km/h (tj. cca stejná, jako cestovní rychlost těch lodí). Tady asi prostor pro zlepšení ještě bude.
To je tím, že je to pořád ještě o pokusech. Na pravidelnou Cargo linku by se časem daly pořídit vozy zvládající změnit rozchod bez zastavení a hlavně vyhovující různým normám. Přepřahy to samozřejmě neřeší a HLAVNĚ by se to zrychlení muselo zaplatit. Dokud bude ekonomičtější přeložit kontejnery z jednoho vlaku na druhý, bude se holt překládat.
Když to jede lodí, tak se ty kontejnery taky minimálně 2x překládaji.
Myslím si, že spíš přijde na to, jaký bude pravidelný interval mezi jednotlivými vlaky.
Nejsem znalý tratí na východě, ale existuje variantní trasa, která by se nespoléhala na Rusko a Bělorusko?
Ne, leda přes Rusko a Ukrajinu.
Teoreticky existuje možnost v Kazachstánu uhnout přes trajekty v Kaspickém moři (případně po souši přes Turkmenistán a Írán) do Zakavkazska , kde byla před pár lety dokončená propojka z Gruzie do tureckého Karsu, dále do Evropy tunelem pod Bosporem a přes celý Balkán. Kromě mnoha hranic a rozchodů je problémem taky minimální propustnost této trasy…
Kaspické moře lze vlakem objet i z jihu přes Írán a existuje i železnice z čínského Urumči do kazašské Almaty.
Teoreticky ano, prakticky ne. Na jihu jsou hory, hranice apod. Ale je možné, že čína zainvestuje víc peněz do spojení přes Kazachstán. Dřív to plánovali
Krásně to ilustruje podělanost Kremlu i Lukašenka z velkého čínského bratra. Vyjednat si za války absolutní prioritu pro civilní vlak může jen opravdu velké zvíře…
Už pul roku nemají kvalitní ložiska, těch ruských vlaků je min a min …
Myslíte že ty ložiska se tam nedostanou přes Turecko či Kazachstán?
Snad ne, budeme dělat vše pro to aby jich bylo co nejméně…
A jak to chcete udělat? Výrobci těch ložisek je rádi prodají. Nebo myslíte že se na ně budou s radostí dívat ve skladu?
A to je věc které bych se opravdu bál. Číňané nejsou žádná ořezávátka a všude po světě mocně expandují. Jen se podívejte co dělají v Africe.
U nás válka není a proto vlaky s uhlím mají také absolutní prioritu. A rozhodl o tom ministr.
Tohle smrdi Cinskou propagandou a nicim moc uzitecnym. Jiste je to rychlejsi nez lod, ale kolik „prioritnich“ vlaku by muselo jet, aby se kapacitne priblizily jedne kontejnerove lodi?
Další známka to že naši politici zase zaváhali, když odmítli udělat v Bohumíně velké překladiště a nádraží právě pro vlaky z a do Číny.Ted musí především nemci doufat že si číňané rusy ohlidaji,aby čistě náhodou ty tranzitní vlaky neměly nehodu na jejich území.
Běžná kontejnerová oď má kapacitu 14000-22000 TEU, čili dvacetistopových kontejnerů. Vlak o 50 vozech pobere cca 100-120 TEU. Přibližně tedy 200 vlaků.
Lodě vedou než se některá z nich zasekne v Suezu…
Což je násobně nižší pravděpodobnost, než že se vlak zasekne na trati…
Přes rusko a belorusko? To se ukrajincum libit nebude.
Tamtudy to ale jezdilo vždycky, je to na sever Německa kratší…
Pokud je prodejce Čína a zajišťuje i dopravu (za úplatu), tak kupující určí, kam má být zboží dopraveno. Anologie se zásilkovými obchody třeba spotřbního zboží je stejná. A Čína není členem EU, takže se jí sankce, uvalené někým jiným na někoho jiného prostě netýkají a způsob dopravy, konkrétně trasu, si dohodne sama.
No fuj. Zboží z té zlé Číny a navíc dovezené přes ještě zlejší Rusko a Bělorusko. Německo bych za to vyhodil z EU.
🤦
Bez čínských solárních panelů nemáme šanci splnit cíle v obnovitelných zdrojích.
Německo taky ne. A co se snížení produkce CO2 týká, tak kolik CO2 produkuje běžící Temelín?
Dovolím si tvrdit že 0. Ale vysvětle to např. takovým rakouským „ekologickým“ aktivistům.
Připadám si jako v Kocourkově. Cíle budou splněny v které pětiletce?
Rozkaz zněl jasně…..
Nic nového, Němci se s Russy vždy dohodli…..ach ta zelená ekologie. Výrobou solárních panelů si Evropu nezasviníme, nenene, budeme je vozit přez půl světa (to je bio) a jak se ničí prostředí v Číně a při těžbě nerostů v Africe o tom nic nevíme. A jak je budeme jednou likvidovat to ing. vyřeší časem…. až vznikne problém.
To nic není, ČDC dokáže po kolejích SŽ přejet Česko z jedné strany na druhou za 24hodin…
Bohužel, kdyby byla větší kapacita tratí pro nákladní dopravu, bylo by to jiné.
Jak řešili změnu rozchodu kolejí po cestě? Výměnou podvozků vagónů nebo přendávali náklad?
Kontejnery se překládají jeřáby, jako u námořní dopravy. Je to podstatně rychlejší.
Ano. Většinou v polských Malaszewiczích
To není pravda, řidiči kolejových vozidel ČDC si práci šetří, proto jim to trvá 24 hodin.
Tak na Břeclav- Bohumín je to docela dobrej čas 🙂
Je to přes ty státy co napadly svého souseda (poskytují zázemí útočící armádě) a jsou pod embargem EU?
Na to se musíte ptát?
Jenom se ujišťuji, jestli správně čtu.
Ano, funguje to tak, že ty vlaky objednavají čínské spediční firmy, takže EU s tím de juře nemá nic společného.
Ovšem reálně to platí EU firmy. Hnus.
Tak to byste neměl kupovat nic, co pochází z Číny. Reálně to totiž platí nakonec zákazníci.
Troufám si odhadnout že mu nejvíc vadí ta trasa. Mně taky, v době války zejména.
Ono to s tím nemá moc společného. A nebo měly být sankce a embargo na USA, když napadli Irák (obětí o 2 řády víc než na Ukrajině…) a pak Afganistan i další…??
Jistě, a ty řády obětí si vycucat z prstu… USA není žádný svatoušek, ale už dobře 60 let nikomu jaderným bombardováním nehrozil. „Návštěvníků“ v Afghu bylo víc, mezi nimi taky jistý SSSR – ten tam ovšem byl samozřejmě šířit pravdu a lásku a samozřejmě se to obešlo bez obětí…
Zkuste uvést ještě nějakou jinou zemi která hodlá na mapách překreslovat hranice a „sfoukne“ na to udělat „zcela objektivní“ referendum pod záštitou vojska za několik týdnů…
Myslíte si, že evropský autoprůmysl, včetně českého, nepoužívá komponenty z Číny?
Původnímu tazateli nejde o Čínu, ale o Rusko a Bělorusko, přes které to putuje.
Jede to přes ně, ale zboží jejich není. Není to obchod s Ruskem ani Běloruskem, ale s Čínou.
Děkujeme za info.
Tak ještě to info od vás jaké sankce se podle vás vztahují na takový tranzit vztahují a proč je to obchod s Ruskem a Běloruskem a ne s Čínou. Děkujil.
na to musí být sankce? morálka nestačí? já vím o peníze jde až v první řadě.
Když jsme u té morálky, v čem je to amorální vůči nakupování věcí z Číny?
JE to obchod s Ruskem a Běloruskem protoze urcite vyberou poplatky za tranzit, a vytvari to dalsi zavislost na techto zemich.
přesně tak. leda by to prováželi zadara, o čemž vysoce pochybuji.
Nn reálně to platí EU spotrebitelé. EU firmy na tom vydělávají úplně stejně jak Číňani.
To je velký hnus, pokrytče.
Zákony a vládní nařízení jsou nadřazeny firmě. Pokud vlak polští celníci nepustí přes hranice, firma s tím nic neudělá.
Nojo jenže bratři Poláci to zřejmě bez námitek pustili! V této podivné válce kdy kupujeme předražený ruský plyn od Američanů je možné všechno. Kšeft musí běžet především (prý běžel mezi nepřáteli i za 2SV). Když už nás tak nestoudně odírají kdyby aspoň tolik nezamlčovali a nelhali!
To zboží je kupované z Ruska či Běloruska? Proč by to neměli pustit?
Jasně, Rusko exportuje LNG do USA, tam ho namnoží a pošlou zpátky do Evropy.
Protože US export plynu je hruba 2x větší než ruský.
A teda ještě přemýšlím, proč rusové prodávají ruský plyn američanům, když američané jsou teda tak zlí?
Nějaké vysvětlení pro tohle?
Protože peníze. Navíc díky tomu co se nyní děje Evropa kupuje podstatně dražší suroviny. Jen se podívejte na kurs dolaru a bude Vám hned všechno jasné.
To je pane mainstream. Držet hubu a krok. Peníze 💸💰 jsou, AŽ na prvním místě.
Stejně tak na flightradaru vidíte nad Ruskem desítky letů z Číny do Evropy nebo USA, ale vždycky jsou to jen čínské aerolinky…
nakuouj na UA