Čiernohronské železnici hrozí konec, podle ministerstva jde o černou stavbu. Vznikla petice
Železnice má extrémně krátký čas na dodání dokumentů pro stavební povolení.
Na Slovensku vznikla nová petice na záchranu Čiernohronskej železnice v Čiernom Balogu. Podle autorů petice je existence ohrožena kvůli sporům s novým majitelem pozemků, přes které vedou koleje. Zatímco v červnu došlo k incidentu v podobě zasypání kolejí štěrkem, teď jsou spory zásadnější.
Pozemky na části trati na Dobroč získal developer Jozef Gabriar, který chce na místě postavit 50 rodinných domů. Kvůli tomu má trať zmizet. Spor se teď týká situace způsobené v 80. letech. Oficiálně byla trať v roce 1983 zrušená, než ji nadšenci začali zachraňovat. Jenže pár let před oficiálním zrušení byla stavba prohlášena za národní kulturní památku. Developer chce trať zrušit, protože je na jeho pozemcích.
Se svoji argumentací uspěl na odboru drážního stavebního úřadu slovenského ministerstva dopravy a výstavby. Vychází se z dokumentu z roku 1983, podle kterého trať vlastně již neexistuje. „Ministerstvo tvrdí, že dráha je nyní černá stavba. A to navzdory tomu, že přes třicet let máme od různých státních úřadů povolení, licence a další souhlasy,“ uvádí Čiernohronská železnice na svých stránkách. Případu se věnovala například slovenská televize.
Provozovatelé železnice mají podle argumentace ministerstva 30 dnů na to, aby požádali o dodatečné stavební povolení, jinak hrozí nařízení odstranění stavby. Stihnout dodat všechny dokumenty ale není reálné. Místní se proto rozhodli zorganizovat petici, která je k dispozici zde.
Čiernohronská železnice je lesní dráhou o rozchodu 760 mm, spojuje obce Podbrezová, Valaská, Hronec a Čierny Balog ve Slovenském rudohoří. Provoz je na 20 kilometrech trati, její provozovatel chce v spolupráci s Banskobystrickým samosprávním krajem trať v budoucnu elektrifikovat a rozšířit až pod Nízké Tatry.