No to je tedh nádhera, az mi skoro zaskocilo… Oznacnik model cerveny jekl upgradovan solarem a displayem.
Skoda, ze si veřejný prostor nechavame takto nicit.Pritkm z Prahy vidjme, jak nove zastavky a oznacniky prostor pozvedly (ted uz jen, aby obcas nekdo vymetl pavuciny a otrel je alespoň 1x do mesice).
13″ se může zdát jako malý displej, ale spíše to je myšleno ve smyslu když člověk půjde k označníku přečíst jízdní řád, a ne že to uvidí 5 metrů od zastávky (menší A4 papír).
Já jsem jen rád, že se E-Ink technologie konečně dostává do situací kam patří. Jen doufám, že bude mít podsvícení, které je podle popisu na stránkách „optional“, jinak v noci nebude displej moc použitelný.
Hezke, tohle je ale inspirované stylem londýnské MHD, uzivatel na d Vamj poslal link na to, jak to asi bude vypadat u nás 😩
watslaw
4 měsíců
Má to vypadat stejně jako to na ilustrační fotce v Klánovicích?
Tam mi přijde, že ty 4 pozice nejsou moc (nevešel se tam žádný autobus), a pokud to zobrazuje i odjezdy z jiných stanovišť (na fotce ano, když to na busovém zobrazuje odjezdy vlaků), tak by to tam mohlo ukazovat označení toho stanoviště.
A pak je otázka využití těch omezených pozic: Zobrazovat nejbližší odjezdy i kdyby to bylo do jednoho směru (zde třeba vlak na Český Brod obsluhuje jen to, co obslouží i předchozí vlak do Kolína), nebo spíš nejbližší odjezd do každého směru?
Vzhledem k tomu že termín „označník zastávky“ je od 1. 1. 2016 uzurpován pro samotnou značku zastávky, tak v tomto smyslu už součástí označníku není ani ostatní informační značení na zastávkovém sloupku. I když v technické normě zatím zůstala původně terminologie.
To je úplně něco jiného, bude to malý panel na sloupku jako tady https://zdopravy.cz/havirov-194177/, což bych radši viděl jako ilustrační foto. Ano, je to levnější, ale hůře viditelné ze vzdálenosti, prostě papírový JŘ, který jde aktualizovat na dálku.
Ve směru cesty z autobusové zastávky k železniční tam jsou jen vlaky a ve směru od vlaku k autobusu tam zase jsou jen autobusy, to celkem dává smysl a ušetří se tím ty řádky neboli pozice, jak říkáte. Pro venkovský zastávkový panel jsou čtyři řádky tak akorát, víc řádků by měl mít centrální panel pro celý terminál nebo uzel, a to asi většinou nebude e-papír.
Kopr
4 měsíců
V článku se píše o 13.3 inch panelech s e-paper, tedy hadam asi e-ink technologií.
Hádám tedy, že ta fotografie je jen ilustrační, protože 13 palcu je hodne mala úhlopříčka.
Muzeme videt foto, nebo návrh toho panelu, co se bude instalovat?
Mam na mysli cely ten oznacnik, ne samotny panel – vyjadril jsem se nepresne.
Prijde mi, ze 13 palcu je priserne male, je to
mene, nez úhlopříčka displaye bezneho notebooku – tak nelze příliš o nějaké viditelnosti z vetsi dalky hovorit..
Dalsi vec, budou ty panely alespoň zobrazovat aktuální informace reflektujici zpozdeni ap.
Mam intenzivni pocit, ze se akorát utrati prevazne penize EU a vysledek bude stat za prd.
IPR testoval na palacaku nove zastávky a info panely dost dlouho – coz by asi udělal kazdy rozumný zadavatel zakazky ve velke serii. Tady se objednaji stovky označníku za celkem vepke naklady od stolu bez jakéhokoliv testovani a prinos muze byt rekneme rozporuplný.
Záleží na tom, čemu říkáte „aktuální informace reflektující zpoždění“. Pokud směsi čísel z jízdních řádů s náhodnými čísly vytvořenými akumulací nejrůznějších chyb a nesmyslů, přičemž ta čísla z jízdních řádů z toho nakonec úplně vypustíte, tak tomu data na tabulích PID přesně odpovídají.
Z větší dálky dnes už nebývá viditelné ani vyznačení názvu zastávky a čísel linek, milí organizátoři posuzují viditelnost podle toho, jak se jim to jeví v kanceláři na stole.
Zastávkové displeje z e-papíru očekávám spíš ve velikosti odpovídající jízdním řádům, tak jak to už roky je na Zbraslavském nebo Strossmayerově náměstí. O něco větší a kontrastnější jsou e-papírové displeje na zastávce Nádraží Vysočany před budovou DPP, ale zastávkové sloupky za půl milionu Kč si asi PID nemůže dovolit mít všude.
Bude to takova A4 s doufam aktualnim stavem. Dulezite je to cerpani penez z dotaci.
Mozna je i dulezite, aby tu opet bylo neco jineho nez maji vsude kolem.
Tom
4 měsíců
Vypadá to dobře. Věřím, že kvalita bude o hodně vyšší než kvalita přepravy a vozového parku About Me.
Já bych s hodnocením, jak to vypadá, počkal, až někdo zveřejní, jak to vypadá. Ta ilustrační fotka s tím totiž nemá nic společného, teda kromě toho, že je tam nějaká zastávka. A v popisu se dozvíme, že to bude mít obrazovku á la elektronická čtečka knih o rozměru většího tabletu. Co na tom bude či nebude vidět a jestli to vydrží, to rovněž zatím těžko soudit.
Tak on není problém v tom, že na ně nejsou peníze, on je problém v tom, že ti řidiči prostě nejsou. Krátkodobě by zvýšení a garance mezd třeba problém vyřešilo, ale tuhle práci prostě lidé dělat nechtějí. U DPP si řidič může vydělat i 60k čistého, u Arrivy ve stč.kraji kolem 50k, ale podívejte se za ty čelní skla, kolik těm chlapům je let, pár výjimek tam je, ale mladejch a pár holek (díky bohu za ně) to nevytrhne. Za 10 let ty vyježděný pardálové budou sedět u piva, nebo krmit holuby v parku, ale za volant už smět nebudou.… Číst vice »
To je dáno nastavením systému. Pokud vítězí firma, která nabídne nejmenší cenu, spolehlivost a důvěryhodnost nemá ve výběrovém řízení žádnou váhu a zakázku lze získat pouze na pár let, tak tam není po prostor pro odpovědné firmy s dlouhodobou strategií. Ale tržně vzato, nedostatek řidičů se dá řešit poměrně rychle a snadno tím, že jim někdo nabídne odpovídající podmínky.
Ne vždy jsou problém peníze, ale že nově nastupující dostane tu největší herku a jde dělat trhačky. Já bych třeba špičku řešil tím, že bych odjezdil „jenom“ odpolední nebo dopolední jako brigáda (a starý řidič by měl zasloužený odpočinek), ale na full time by to nebylo.
A četl jste celý článek, včetně toho financování, že? A jakékoliv označníky teda nebudeme dělat, ale peníze na ně určené pošleme řidičům? Jo to dává smysl…
Přeposílám znovu odkaz, který sem už vložil Jan T. Takhle by to plus minus mělo vypadat https://www.herman.cz/cs/elp-19x-oznacnik-s-panelem-typu-e-ink
No to je tedh nádhera, az mi skoro zaskocilo… Oznacnik model cerveny jekl upgradovan solarem a displayem.
Skoda, ze si veřejný prostor nechavame takto nicit.Pritkm z Prahy vidjme, jak nove zastavky a oznacniky prostor pozvedly (ted uz jen, aby obcas nekdo vymetl pavuciny a otrel je alespoň 1x do mesice).
ten solár tam nebude. Požadavkem byly baterie s výdrží min. pět let
Pokud by někoho zajímal možný vzhled displejů, tak Papercast má na stránkách přímo pár modelů:
https://www.papercast.com/e-paper-digital-signage/products_outdoor_e-paper_displays/
A zde je využití v praxi:
https://www.havirov-city.cz/aktuality/havirov-bude-mit-chytre-zobrazovani-jizdnich-radu-na-zastavkach-mhd
13″ se může zdát jako malý displej, ale spíše to je myšleno ve smyslu když člověk půjde k označníku přečíst jízdní řád, a ne že to uvidí 5 metrů od zastávky (menší A4 papír).
Já jsem jen rád, že se E-Ink technologie konečně dostává do situací kam patří. Jen doufám, že bude mít podsvícení, které je podle popisu na stránkách „optional“, jinak v noci nebude displej moc použitelný.
Zajímavé, díky za odkazy!
Jen ve Středočeském kraji požadují baterie s výdrží min. 5 let, takže na označníku nebude ten solár.
Doufejme, protože s tim solarem to vypada jako blby vtip
Hezke, tohle je ale inspirované stylem londýnské MHD, uzivatel na d Vamj poslal link na to, jak to asi bude vypadat u nás 😩
Má to vypadat stejně jako to na ilustrační fotce v Klánovicích?
Tam mi přijde, že ty 4 pozice nejsou moc (nevešel se tam žádný autobus), a pokud to zobrazuje i odjezdy z jiných stanovišť (na fotce ano, když to na busovém zobrazuje odjezdy vlaků), tak by to tam mohlo ukazovat označení toho stanoviště.
A pak je otázka využití těch omezených pozic: Zobrazovat nejbližší odjezdy i kdyby to bylo do jednoho směru (zde třeba vlak na Český Brod obsluhuje jen to, co obslouží i předchozí vlak do Kolína), nebo spíš nejbližší odjezd do každého směru?
Nebude, má to být integrováno přímo do označníku…
Vzhledem k tomu že termín „označník zastávky“ je od 1. 1. 2016 uzurpován pro samotnou značku zastávky, tak v tomto smyslu už součástí označníku není ani ostatní informační značení na zastávkovém sloupku. I když v technické normě zatím zůstala původně terminologie.
To je úplně něco jiného, bude to malý panel na sloupku jako tady https://zdopravy.cz/havirov-194177/, což bych radši viděl jako ilustrační foto. Ano, je to levnější, ale hůře viditelné ze vzdálenosti, prostě papírový JŘ, který jde aktualizovat na dálku.
Ve směru cesty z autobusové zastávky k železniční tam jsou jen vlaky a ve směru od vlaku k autobusu tam zase jsou jen autobusy, to celkem dává smysl a ušetří se tím ty řádky neboli pozice, jak říkáte. Pro venkovský zastávkový panel jsou čtyři řádky tak akorát, víc řádků by měl mít centrální panel pro celý terminál nebo uzel, a to asi většinou nebude e-papír.
V článku se píše o 13.3 inch panelech s e-paper, tedy hadam asi e-ink technologií.
Hádám tedy, že ta fotografie je jen ilustrační, protože 13 palcu je hodne mala úhlopříčka.
Muzeme videt foto, nebo návrh toho panelu, co se bude instalovat?
Asi něco takového https://www.laskakit.cz/good-display-gdem133t91-13-3–960×680-epaper-displej/
Zbytek ceny bude technologie a roční poplatek bude v podstatě cena nového zařízení
Nesplňuje minimálně požadované nejmenší přípustné rozlišení 1600×1200 px
Tady to máte celé i s tím označníkem: https://www.herman.cz/cs/elp-19x-oznacnik-s-panelem-typu-e-ink
Mam na mysli cely ten oznacnik, ne samotny panel – vyjadril jsem se nepresne.
Prijde mi, ze 13 palcu je priserne male, je to
mene, nez úhlopříčka displaye bezneho notebooku – tak nelze příliš o nějaké viditelnosti z vetsi dalky hovorit..
Dalsi vec, budou ty panely alespoň zobrazovat aktuální informace reflektujici zpozdeni ap.
Mam intenzivni pocit, ze se akorát utrati prevazne penize EU a vysledek bude stat za prd.
IPR testoval na palacaku nove zastávky a info panely dost dlouho – coz by asi udělal kazdy rozumný zadavatel zakazky ve velke serii. Tady se objednaji stovky označníku za celkem vepke naklady od stolu bez jakéhokoliv testovani a prinos muze byt rekneme rozporuplný.
Záleží na tom, čemu říkáte „aktuální informace reflektující zpoždění“. Pokud směsi čísel z jízdních řádů s náhodnými čísly vytvořenými akumulací nejrůznějších chyb a nesmyslů, přičemž ta čísla z jízdních řádů z toho nakonec úplně vypustíte, tak tomu data na tabulích PID přesně odpovídají.
Nezapomeňte, že je to existující technologie, takže stačí poptat reference a zajet se podívat a prohodit slovo s uživatelem.
Z větší dálky dnes už nebývá viditelné ani vyznačení názvu zastávky a čísel linek, milí organizátoři posuzují viditelnost podle toho, jak se jim to jeví v kanceláři na stole.
Zastávkové displeje z e-papíru očekávám spíš ve velikosti odpovídající jízdním řádům, tak jak to už roky je na Zbraslavském nebo Strossmayerově náměstí. O něco větší a kontrastnější jsou e-papírové displeje na zastávce Nádraží Vysočany před budovou DPP, ale zastávkové sloupky za půl milionu Kč si asi PID nemůže dovolit mít všude.
Bude to takova A4 s doufam aktualnim stavem. Dulezite je to cerpani penez z dotaci.
Mozna je i dulezite, aby tu opet bylo neco jineho nez maji vsude kolem.
Vypadá to dobře. Věřím, že kvalita bude o hodně vyšší než kvalita přepravy a vozového parku About Me.
Já bych s hodnocením, jak to vypadá, počkal, až někdo zveřejní, jak to vypadá. Ta ilustrační fotka s tím totiž nemá nic společného, teda kromě toho, že je tam nějaká zastávka. A v popisu se dozvíme, že to bude mít obrazovku á la elektronická čtečka knih o rozměru většího tabletu. Co na tom bude či nebude vidět a jestli to vydrží, to rovněž zatím těžko soudit.
Jak záhadně přišli k prvním zakázkám, tak stejně i k těm dalším. V tom logiku vidím.
Na takovéhle blbosti peníze jsou.
Já teda žiju úplně jinde, ale když tuhle věc zavedli u nás, ocenil jsem to. Člověk mrkne a vidí, nemusí nikde nic hledat.
Neumím posoudit náklady, ale pomůcka je to užitečná.
a na co by podle vás měly být peníze?
Třeba na platy řidičů, když dopravci neustále skuhrají, že je jich nedostatek.
tak ale to je problem dopravcu, za jake ceny v sputezich nabizi sve ceny. ne stredoceskeho kraje.
Na platy řidičů peníze jsou. Snad si nemyslíte, že to ti lidé dělají zadarmo?
Řidiči u dopravních podniků a dopravců neberou plat ale mzdu. Plat může brát třeba osobní šofér pana ministra.
A není to jedno, tedy na téhle úrovni debaty. Tedy ne že by byla špatná, ale rozdíl mezi platem a mzdou teď a tady nechme právníkům.
Tak on není problém v tom, že na ně nejsou peníze, on je problém v tom, že ti řidiči prostě nejsou. Krátkodobě by zvýšení a garance mezd třeba problém vyřešilo, ale tuhle práci prostě lidé dělat nechtějí. U DPP si řidič může vydělat i 60k čistého, u Arrivy ve stč.kraji kolem 50k, ale podívejte se za ty čelní skla, kolik těm chlapům je let, pár výjimek tam je, ale mladejch a pár holek (díky bohu za ně) to nevytrhne. Za 10 let ty vyježděný pardálové budou sedět u piva, nebo krmit holuby v parku, ale za volant už smět nebudou.… Číst vice »
To je dáno nastavením systému. Pokud vítězí firma, která nabídne nejmenší cenu, spolehlivost a důvěryhodnost nemá ve výběrovém řízení žádnou váhu a zakázku lze získat pouze na pár let, tak tam není po prostor pro odpovědné firmy s dlouhodobou strategií. Ale tržně vzato, nedostatek řidičů se dá řešit poměrně rychle a snadno tím, že jim někdo nabídne odpovídající podmínky.
Ne vždy jsou problém peníze, ale že nově nastupující dostane tu největší herku a jde dělat trhačky. Já bych třeba špičku řešil tím, že bych odjezdil „jenom“ odpolední nebo dopolední jako brigáda (a starý řidič by měl zasloužený odpočinek), ale na full time by to nebylo.
Když se tak vede ta kampaň proti řidičům, že silniční doprava patří do minulého století, že si jezdí jen tak pro zábavu a ničí planetu…
… kdo by to chtěl riskovat, že pak později přijde kvizice a namaluje mu symbol volantu na dveře.
A četl jste celý článek, včetně toho financování, že? A jakékoliv označníky teda nebudeme dělat, ale peníze na ně určené pošleme řidičům? Jo to dává smysl…