Chybějí protihlukové stěny. Stavební povolení k D35 napadli obyvatelé i obec Všestary
Vizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSD
Zdvořile žádám o důstojné podmínky pro život v obci vybudováním protihlukových opatření při stavbě dálnice D35, stojí v rozkladu.
Protihluková opatření je správné řešit dopředu, protože zpětně se nedovolají- viz třeba Vysočanská radiála, ze které je slyšet nepřetržitý hukot přes 1km daleko…
„Žádám o vybudování … Tyto skutečnosti již byli uvedeny v námitkách k zahájenému stavebnímu řízení,“
Obyvatel Břízy skutečně napsal rozklad i s takovou hrubkou (skutečnosti byli)?
Proč tedy kolem Břízy ty protihlukové stěny nepostaví?
V čem je problém?
Znám to tam velmi dobře a nechápu, jak to mohlo ŘSD bez nějakých aspoň minimálních protihlukových opatření vůbec projít. Obzvlášť po tom fiasku, které už mělo s hradeckým magistrátem kvůli hluku na D11 u Svobodných Dvorů. Centrum Břízy bude mít cca 700 metrů daleko D35 a 600 metrů D11 (která je navíc vyvýšená nad jinak rovinatý terén). Vedení Všestar, pod které Bříza patří, plně chápu. To není žádné NIMBY, ale silné podcenění situace ze strany ŘSD. Všestary dálnici jen přivítají, protože stávající napojování v jednotlivých částech obce na současnou I/35 je šílené a životu nebezpečné. Ale je potřeba řešit i… Číst vice »
to je jednoduchý, ŘSD vždycky jako první zkouší, co všechno jim projde. Na několika jednání s představiteli ŘSD jsem již několikrát zaznamenal stanovisko „my jsme řádní hospodáři a k čemu nebudeme donuceni, to nebude“. Takže při jednání s ŘSD je maximální odpor jediná rozumná strategie, jinak vám ukážou jaký jste jedničky a jakmile ŘSD postaví, tak už se nikde nápravy problémů nedovoláte.
Úředník není odpovědný za výsledek, ale za procesní kroky. A nikdy se nevystaví riziku, že někdy někdo (třeba v rámci oblíbeného bossingu) začne šťourat v tom, proč to schválil zrovna takhle a proč nepožadoval, aby to bylo onakhle. Takže si to prostě nechá příslušnou instancí nařídit. (Vzpomeňme jen na pražského primatora Bohuslava Svobodu, který si v jakési kauze nechal účelově soudem nařídit jak má konat, neboť jedině to jej mohlo ochránit před možnou budoucí žalobou).
Takhle to prostě je a máme buď možnost změnit proces – nebo aspoň být vděčni, že současné vedení ŘSD vyjednává pružně a vstřícně.
zásadní chybou z minulosti je, že na I/35 ve Všestarech je zjevně přeložka mimo obec. Kdyby se jezdilo furt přes náves, žádné odvolání by nepřišlo.
Hluboko v minulém století (1980?) se mi dostal do ruky nějaký časopis s reportáží o stavbě tunelů ve Švýcarsku. Na fotkách byla mimo jiné zachycena i odstavená nákladní auta a buldozery, z důvodu ochrany přírody, parkující na geotextilii. Tenkrát mně to, v porovnání s běžnou situací v tehdejším Československu, docela šokovalo, proto jsem si to asi zapamatoval. Kde jsme po čtyřiceti letech dnes, když kvůli racionálním požadavkům snižujícím negativní vliv ze stavby a provozu (dálnice, silnice, železnice atd.) na okolí, jako jsou: – zaplachtovaná auta se zeminou a materiálem – vozidla a mechanismy nevykazující nadměrný úkap ropných látek – minimalizace… Číst vice »
Nechtěl bych situaci podceňovat, ale mám dojem, že toto snad nebude nepřekonatelný problém. V současné době si proces s těmito překážkami dokáže poradit, viz např. SOKP 511. Předpokládám, že pokud, tak dojde jen k drobnému zpoždění.
Postavíme, zprovozníme, změříme, a kdyžtak PHS dostavíme nebo okna vyměníme. Vyřízeno, další.
Dostavíme, ale tak za 30 let…
a nebo taky nedostavíme a než se nám z toho povede nějak vybruslit, tak pojedeme roky ve zkušebním provozu, protože zprovozněnou silnici už nikdo nezavře, tak proč to řešit, když nás nic nenutí.
K čemu řeši protihlukové stěny, když ty hluk z aut a motorek s rozervaným výfukem vůbec neutlumí?
Zamerna blokace NYMBIStu troufam si odhadovat. uvidime, s RSD se domluvit da, jsme zvedavy na vysledek.
Možná, že kdybyste delší dobu trpěl bolestmi hlavy, nesoustředěností a nervozitou z nevyspání kvůli hluku ze silnice a ještě by vám k tomu hrozilo snížení ceny vaší nemovitosti, tak byste asi celou situaci pojal jinak, než jste tady napsal.
Ty tři rozklady nejsou proti dálnici, jako takové, ale proti nedostatečným/ žádným ochranným opatřením před hlukem.
Ta obec Bříza leží v segmentu křížení D35 a D11.
https://mapy.cz/turisticka?l=0&q=v%C5%A1estary&source=muni&id=2244&ds=2&x=15.7692741&y=50.2450933&z=15
Zatočit s nima po bolševicku, co?
tak ale ona Bříza je stejně daleko od D11 jako od uvažované D35. reliéf nezkoumám. tudíž co prošlo tehdy, mělo by projít znovu.
tento nešvar ze strany obcí a dalších se na poslední chvíli odvolávat povede k omezení práv kohokoliv kecat do čehokoliv.
What, to myslíte vážně??? Když jeden zdroj hluku dělá třeba 60 db tak dva zdroje hluku budou dělat taky 60 db? Nebo budeme stavět podle zákonů ze 60. let dvacátého století?
„Na poslední chvíli“ – a jak že dlouhé jsou ty lhůty pro odvolání? 🙂
Kdyby se odvolali pár týdnů před koncem lhůty, tak by se na tom změnilo co? 🙂
Jak velký smysl bude ta dálnice vůbec mít?
Vsak mezi Jičínem a Turnovem to bude obyčejná „jednička“ s místy vystřídaným 3 pruhem. Nebylo by výhodnější postav tu dálnici až do turnova (s napojením na D10. Nebo budou jezdit auta jen mezi Jičínem a Hradcem ?
S timhle pristupem jsme nemeli zacinat D1/D35 stavet. Protoze usek 5 km nicemu nepomuze, ale usek 95 km uz jo. Ani po cca 70 letech neni dostaveno.
Smysl? Treba aby se do Liberce po dalnici nejezdilo z Ostravy pres Brno a Prahu, jinak bychom museli postavit kolem mest 10+10.
Jednim z duvodu, proc D35 nevede az do Turnova, je Turnov a CHKO Cesky raj. Zatim neni vule tam dalnici umistit.
Smysl mít bude, uvědomte si, že zátěž z I/35 se v Úlibicích štěpí na I/16 směr Nová Paka, I/16 směr Mladá Boleslav + I/35 směr Turnov, která se odděluje u Jičína, I/32 zanedbávám, protože předpokládám, že tranzit z HK bude minimální.
Kdekdo by byl raději, kdyby se až do Turnova pokračovalo ve čtyřech pruzích, ale zatím se to nezdá průchozí.
Samozřejmě, že by byla lepší dálnice, ale bohužel je v cestě CHKO, kolem kterého musíme stavět šetrně. Proto tam bude jen 2+1.
Auta nebudou jezdit jen mezi jičínem i hradcem. Takto silnice nefungují. Jsou součástí celé sítě a každy kilometr má smysl.
Ono to tak úplně není. EIA jako lepší variantu hodnotila čtyřpruh, kvůli případným objízdným trasám. Proto zvítězila kombinovaná varianta 2+1 a 2+2 nad 2+1 v celé délce.
Důvod pro 2+1 jsou hlavně menší intenzity, protože v Jičíně velká část dopravy uhne na Boleslav.
Upe v pohodě by Turnov – Jicin měla být 2+2 .. těch úseku na 30 km které trápí chko je tak 8 km(po kouskach) a tam by to šlo dat pod zem. Jako to dělají v Rakousku . 1+2 bude paskvil nedozirnych následku
Naprosto obyvatele chápu a určitě se jim dá vyhovět. Ale opravdu poslali rozklad s tak do očí bijící hrubkou?… skutečnosti již byli…
Ano, ta pravopisná chyba tam skutečně je.
Nechci to obhajovat, protože mi tyto triviální formální věci vadí, ale psala to fyzická osoba za sebe.
https://www.vsestary-obec.cz/verejna-vyhlaska-vyzva-vyjadreni-k-podanemu-rozkladu-4435/
Na stejné, nebo horší pravopisné chyby můžete běžně narazit v médiích, která si říkají „seriózní“ a mají informování, jako svojí výdělečnou činnost.
Já se pobavil na „Navržená protihluková opatření jsou nedostatečná a nezahrnují obyvatele obce Bříza.“
Představil jsem si, jak tam ty obyvatele zabetonují namísto sloupků PHS.
Do prčic… Co furt mají? Já bydlel dlouho u „dálnice“ (D7) asi 150-200m max a hluk byl slyšet akorát pozdě večer a jen venku, v baráku nic. A to tam není ani moc křoví. Nechápu…
Třeba chtějí mít klid pozdě večer i venku, a ne stylem „smogová situace = zalezte do baráků, auta neomezíme“. Ne každý je silničním nadšencem. 🙂
Tak se jich jeďte zeptat (jestli vás to doopravdy zajímá). Tuto diskusi možná ani nesledují.
Na základní ochranu před hlukem v podobě protihlukových stěn mají obyvatelé jakékoliv obce jistě právo. Spíš se dívím, že investoři to stále nechtějí pochopit a umisťují stavby u obcí bez jakékoliv protihlukové ochrany. Pak se diví, že se místní brání…
To přeci není možné. Každý trvale obydlený objekt je chráněný ze zákona. Pokud tam protihluky opravdu nejsou, pak to jenom znamená, že tam opravdu být nemusí. A že to krajská hygiena odsouhlasila.
Mám vám povykládat, jak hygiena v minulosti ohýbala decibely a měření a hlavní hygienik dokonce navrhoval zmírnění norem, aby se protlačila jedna ze staveb pražského okruhu? Už si ani nepamatuju, jak se ten zmetek jmenoval, ale pak se mu tam provalila korupce, tak s ním naštěstí zametli.
Ta část okruhu se dodnes ani nezačala stavět…
ja bydlim od dalnice 3km a vecer je nekdy kraval jako kdybych to mel pod okny
To je prostě daň za to, že bude někdo někde o něco dříve a že se sem dovalí potraviny, které se dají vyprodukovat u nás, potraviny, které jsou jinde více dotované a u nás tím o něco levnější.
2,45 km. Jakmile opadá listí, zadují západní větry a teploty zalézají níž, tak o těch kamionech, které supí do mírného stoupání, vím až moc. Večer to až tak nevadí, zato nad tou pátou ranní… Neviním kamioňáky, to je věc státu, že vše si nechává procpávat jedním hrdlem a není D19.
Co vyřeší stát? Tak budou zátěže dvě, protože provoz zesílí. Klíč je v omezení doprav, ve spotřebním způsobu života.
To jsou vskutku „argumenty“ na úrovni… 🙂
Nechcete je nabídnout ŘSD, jako zaručený prostředek ke snížení nákladů na stavbu doprovodných opatření okolo dálnice?
Třebas poláci staví PHS skoro všude, kde je nějakej barák v dohledu,.
jestli to tak je, tak je to možná ten důvod, proč jsou schopný stavět rychleji. Jenže i tady v diskuzích je vidět snaha s lidma v okolí silnice hezky vyjebat, natož pak ze strany ŘSD, to se pak odporu a pomalé výstavbě nelze divit.
Snad to nebude mít zase odkladný účinek a zákony jsou již o opravené