Chyba v datech. Vlaky do Hradce Králové ve Vysočanech nezastavují, lístky byly v prodeji
Rychlík z Trutnova do Prahy v Hradci Králové. Foto: České dráhy
České dráhy prodávaly jízdenky na neexistující spojení. Důvodem byla chyba v datech kvůli plánované výluce.
Na úseku Nymburk – Praha si z nás dělá SŽ poslední dobou prdel. Jako obsluha vlaku kolikrát ještě ráno nevím kudy vůbec pojedu, neb se to mění opravdu často. Chápu mimořádnost, ale je-li plánivaná výluka, týden upozorňujeme lidí, že nebudeme jezdit přes Libeň, ale přes Vysočany a na poslední chvíli to zruší nebo zase protáhnou, tak to lidí opravdu nasere. Za tento rok to měnili snad 15x. A už vůbec nechci řešit to, že Vysočany jsou v rekonstrukci k peronu se vejde max 5 vozů a soupravy na R10 mají i 9 vozů. Zkuste si ohlídat teď v té tmě… Číst vice »
„V tom spočívá půvab dráhy“, řekl by vám na vaši kritiku náš někdejší provozní náměstek …
Tomu se říká operativní řízení provozní práce ….
Tak holt musíte ve dvou lidech dveře během jízdy NBK – Vysočany zamknout „z bezpečnostních“ důvodů v těch 4 vozech upozornit cestující – pokud nejde použití vlakový rozhlas – per huba. že vystupovat lze pouze z prvních 5 vozů; následně v úseku Vysočany – HLN zase ty dveře odemknout …
Blbý, co ….
A proč se vůbec ve Vysočanech/Libni zastavuje, když SŽ není schopná zajistit už několik let těmto rychlíkům jednu danou trasu? Nymburk a další Praha-hlavní.
Ve Vysočanech / Libni vystupuje běžně 500 lidí…?
Jestli ne, tím hůř. Vyskočí jeden, nebude vidět a ani ho nebude nikdo čekat když okolo nejsou další.
Naprosto s Vámi souhlasím – takový bordel ve výlukách za těch skoro 40 let na dráze nepamatuji …
Na takové podobné chyby narážím u různých dopravců i v různých krajských aplikacích několikrát do roka.
Super je, v tomto případě, to dokázali téměř ihned opravit.
Jinde jsem se setkal s tím, že po upozornění na takovou chybu, si dotyčný či dopravce orgán vzal lhůtu 30 dní na opvěď a pak to bylo teprv opraveno. 🙂 🙂
Mám podobnou zkušenost, např. Arriva, když jsem je před výlukou upozornil, že mají výlukový jízdní řád špatně, tak se ani nenamáhali jej opravit a s klidným svědomím tam nechali odjezd o 7min déle, než byla skutečnost.
Nevíte někdo, jak se dá projet trať Libeň – Vysočany? (Nejsem strojvedoucí :D)
Před nějakými 20 lety jezdily všechny Os z Nymburka hl.n. do Prahy právě přes Vysočany a následně Libeň.
díky za radu, ale bohužel nevlastním stroj času 😀
Nevím, jestli ta spojka ještě existuje.
Spojka existuje, ale s ohledem na přestavbu se nepoužívá …
Kdyby před 20 lety. Skončilo to až s výstavbou Nového spojení. Ale poslední léta úvraťovaly žáby z Masaryčky do Vysočan v Libni mimo peróny, bez zastavení pro cestující, v JŘ byla svislice.
Aktuální mapa by měla být na stránkách Spržel, myslím si že to jde pořád. Ale veřejný osobní vlak tam asi nejezdí.
Projet se samozřejmě dá a je využívána nákladním dopravou.
U osobních vlaků pouze v případě výluk či mimořádností.
Takže pěkně šupky dupky na „Milice“ a 136, 177, 195 atd .bus😊
Stačí sledovat výluky. Při nějaké mezi Vysočany a Mas.n./hl.n. tam jezdily snad všechny vlaky linky S2, a jednou jsem jel i výlukovou S3 do Vršovic přes Libeň a Malešice.
Právěže výluky nepravidelně sleduju tak 2 roky a ještě sem to neviděl, protože mám dojem, že to spíš odklánějí na hlavák. Ale nejsem si tím na 100% jistej
Na https://grapp.spravazeleznic.cz/ trať vyznačena, na rozdíl od Kralovice – Mladotice na ní není vyznačeno, že by byl zastaven provoz z důvodu práce na traťové/staniční koleji.
No tak ještě, že se to stalo u ČD,být to Arriva, tak tu čteme o odebrání licencí,o babičkách bloudících Prahou a o novém dopisu drážních odborů do Bruselu, doplňujícím předchozích 18 se stížnostmi na liberalizaci železniční dopravy.
No být to jiný než modrý dopravce, tak se to na tomto webu ani neobjeví…..
Tak, jako se tu ostatně neobjevila zmínka o vlacích RGJ a LE, které sice figurují v aktuálně platném jízdním řádu SŽ, ale reálně fyzicky nejezdí a ani jeden z dopravců se nenamáhal s nějakým upozorněním, ne to ještě omluvou, že ty vlaky reálně nepojedou. Akorát RGJ se snažil na FB shodit vinu na SŽ, že mu nepřidělila kapacitu, což jim bylo promptně vyvráceno LOL
A koupil si do nich někdo místenku?
Ve směru z Hradce do Prahy to takový průser není.
Pokud cestující nepotká hádavého štíplístka tvrdiciho, že na jízdence je blbě vyplněno „přes“ a cestující neoprávněně jede kilometry navíc.
Na tuto trať je tarifní výjimka, která uznává za platné jízdní doklady trasované jak přes Poříčany a Libeň, tak přes Lysou a Vysočany
A já myslel, že přes Poříčany a Nymburk to jezdí už 2 roky.
To už snad i déle, ne?
Už skoro čtyři. Ale co si pamatuji, tak se vždy jízdenky do Vysočan (případně Libně) uznávaly bez problémů, když se náhodou jelo jinudy. A že se to občas stalo, kdy ani četa nevěděla, kudy zrovna pojede.
To páně Šťáhlavského vyjádření, jakoby nešlo o žádný problém, když kvůli tomu člověk krom všeho stresu dorazí do cíle o hodinku dvě později , to je na přesdržku.
Jízdenku jsem měl, přišel mail se změnou. Takže to řešili aktivně.
Jestli aspoň tak, včasným e-mailem a SMS se dá takovýto průšvih umenšit, ne úplně eliminovat, také člověk nemusí takovou zprávu včas přijmout, nemusí, pokud už je někde na cestě nebo mimo domov, s sebou e-mail nebo telefon tahat. Když si kupuji u ČD jízdenku na internetu a objednám si informaci x minut před odjezdem, zvláště oceňuji, pokud dostanu „hodnotnou“ informaci, že na trase je mimořádnost a podrobnosti mi sdělí na požádání průvodčí.
Lidé stresovaní tím, že vlak jede přes LH místo Vysočany a naopak mají sedět doma … co by dělali v Německu, kdyby jim řekli, že vlak kvůli bombě nalezené pří stavebních pracích jede jinudy a zastaví 100 od místa plánovaného výstupu …. hůře jsou na tom ti, co jedou do / z Vršovic a kvůli závadě na trati jede vlak odklonem přes Malešice … dostaň se z/do Vršovic jak umíš ….
Přestaňte s psaním tohle komarovelboudich pseudoproblemu.
No jo, tak dlouho se s tím kvedlá, až ztratí přehled všichni…
Mnoho povyku pro nic? 🤔
No, pro nic … pokud si koupíte lístek z Vysočan, a ten vlak tam vůbec nepřijede, tak vás to asi při přešlapování na peronu docela naštve.
Při výstupu je to jen drobná komplikace.
Ale chápu, že se taková chyba mohla stát – ten vlak jezdil původně přes Lysou, teď jezdí dlouhodobě přes Brod, ale třeba před 2-3 týdnama jezdil zase odklonem přes Lysou (a tedy tak, jak jezdil kdysi původně a přes Vysočany).
Proč přešlapování na perónu?
Dejme tomu že mám jízdenku, že mi nepřišel mail jako říká vedle Honza Bodán. Neproběhla snaha na místě, třeba že by na odjezdových tabulích byl vypsaný vlak do Hradce a u něj cosi jako „vlak jede z Libně?“
U naší „dobré“ správy, která vám už ani neřekne, kde přesně je stanoviště NAD a ve zbytečně dlouhém hlášení, které jde zcela proti jejich současné filozofii zkracování hlášení, vás jen odkáže na informace dopravce? Zapomeňte! Pokud se o změně nedozvíte od dopravce, máte smůlu a zjišťujte si to jak chcete. Tak zní heslo SŽ. A nikdo s tím nehne.
To je osud … neboli mnoho povyku pro nic;
z provozních důvodů mohou být ty vlaky odkloněny dvě minuty před odjezdem, červený panáček přinese papír strojvedoucímu, v lepším případě vyrozumí předního štiplístka … v budoucnu se to dozví fíra SMS / mailem, vysílačkou s nahrávaným hovorem … cestující se dozví o změně trasy až po odjezdu … ve Vysočanech / LH se na panelu objeví „vlak nejede“ … rozhlas ohlásí v době předpokládaného příjezdu, že vlak jede z provozních důvodů odklonem ….
Jeden článeček a i na poměry serveru zdopravy krátká diskuzička, to je to, co považujete za „mnoho povyku“ ???
Jinak je to v tomto případě „lidská chyba“, ne „osud“.
Já když něco udělám v práci špatně, tak to musím opravit, nebo nahradit.
Moje neschopnost udělat věc správně totiž není žádný „zásah vyšší moci“, který by se dal považovat za „osud“.
Náš ústav se vám tímto mými ústy hluboce omlouvá za toto trestuhodné nedopatření, ke kterému dochází nejvýše 8x za deset let.