Chvála Včasné jízdenky aneb ve stopě překolejení Alp za pár stovek
Stanice Bischofshofen. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dva dny na kolejích v Alpách jako inspirace na netradiční výlet.
Dva dny na kolejích v Alpách jako inspirace na netradiční výlet.
Pěkný článek… takových víc, místo toho sena… 🙂
Kupoval jsem jízdenku a lůžko na relaci ČB – Zürich a vyjde tři dny předem zakoupená na cca 1300 Kč.
Jen drobné upozornění pro případné cestovatele i s kolem, jaky je rozdíl pro cestě do Alp přes Rakousko nebo Německo. Nově rakouské Railjety (oficiálně) čili 99%dalkovych spojů, nepřepravují horská kola!! Zatímco u DB berou vše, na netu mají i návod jak přepravit nadrozměrná či specifická kola. (pluska a jiné ..)…. Takže nejen z tarifního pohledu je lépe jet do Alp s DB než s ÖBB…
Z Prahy do Švýcarska se dá dojet i za 860, nikoliv 983, i též s jedním přestupem. Jen via Německo.
Autorovi díky, mám rád takové články 🙂
Hezký, v částech se možná inspiruju, mám na léto 7 dní v 30 interrail a centrovat to chci taky na Alpy.
IR je bezkonkurenčně nejlevnější cestování …
Jak psal pan Sůra dovětek na konci textu o Švýcarsku, myslel jste spojení přes Mnichov? Já jen,že například z Prahy do Curychu se dá dostat již od 850 Kč, pravda jízdenku si musíte rozdělit a koupit každý úsek zvlášť Praha – Mnichov od 14 euro/353 Kč e-shop Čd Mnichov – Curych od 18,90 euro /485 Kč e-shop DB (mají webové stránky i v češtině) Za 9 euro navíc si můžete připlatit 1.třídu Přípoje jsou v pohodě, v Mnichově se čeká cca 1h 30 min, pro někoho to může být dlouhá doba, ale často za to budete ještě rádi,“díky“ nestabilitě Alexu… Číst vice »
Obě varianty. Přes Innsbruck i Mnichov.
Medzi Stainach Irding a Hallstatt je zastavka Bad Mittendorf-Heilbrunn a 10 min.pesky zo stanice su termalne kupele Grimming Therme idealny relax pocas cesty prip.vecer…
Nemusíte hned shánět levný jízdenky, na You Tube lze vyhledat Führerstandmitfarhrt Salzburg Villach nebo Wien Klagenfurt a kochat se alpskou krajinou nebo Semmeringem doma u kafe nebo dvojky červenýho
Celkem dobrý nápad pro případ, že nedej bože člověk jednou skončí na vozíku, ale jinak je dobré protahovat kosti dokud to jde…
Po dvou letech home officu mají všichni zírání do PC plný zuby…
Ano, mám také kolegu s takovýmto názorem, celou dovolenou tráví na chatě, kde je i každý víkend a nepochopí, že je kardinální rozdíl mezi fotkou (videem) a být tam na vlastní oči, není nad to zažít místo a místní atmosféru na místě, to žádné video nenahradí. To mi poslouží až přijde doba, kdy mi to věk, nebo nemoci neumožní, což skrytě doufám, že přijde až v hodně vysokém věku.
Milý Toníku, můj příspěvek byl směrován na ty, kteří nechtějí, nebo nemají tu možnost shánět zlevněný jízdenky. Výhled z kabiny strojvedoucího ve 4K má tu výhodu, že máte krásný výhled ze stanoviště, kam se jen tak každý nedostane, nehledě k tomu, že ve vagonu, navzdory slevě, máte blbý místo, je mlha a špatnej výhled, atd. Jinak na dovču lítám k moři Boeingem, tam, kam dráha fakt nevede. Hodně zážitků ve vagonech s posraným WC. Mě by se tam zvednul kufr
Pokud se chce někdo podívat za polární kruh vlakem tak včasná jízdenka Trondheim – Bodó vyjde na 200 NOK: https://www.vy.no/
Podobně vyjde trasa Oslo – Roros. Zajímavá je i možnost se podívat z Osla do Bergenu za cca 250 NOK nebo z Osla do Andalsenes za podobnou cenu při včasné koupi.
Podobně v případě Švédska a cesty za polární kruh. Ceny v létě se pohybují od 450 do 950 SEK na trase Malmo – Abisko s přestupem ve Stockholmu (avšak pouze ta nejlevnější místa k sezení). Lehátkový lístek vyjde na cca 1300-1500 SEK
Proto je nejvýhodnější InterRailGlobalPass.
Pěkný výlet Příště bych rozhodně doporučil zastavit se v Bad Aussee a podívat se k jezerům Altaussee a Grundlsee,pravda lepší je to v létě Ostatně Hallstatt bez davů,nejen asijských turistů je taky kouzelný Koukám,že (ne)přípoje ve Steinach – Irdningu stále přetrvávají, naštěstí poblíž stanice jsou obchody kde si lze koupit svačinu a vychlazené pivo (já mám rád štýrský Gösser) Škoda, že jste minul Graz nebo-li Štýrský Hradec To město je nádherné,rozhodně krásnější než rakouské hlavní město Dominanta města, kopec Schlossberg,v lecčems mi připadá jak pražský Petřín Taky se tam dostanete lanovkou anebo výtahem Nahoře je výborná restaurace s panoramatickými výhledy… Číst vice »
Více takových autentických textů, zachycujících osobní zkušenosti, názory a pocity autora.
To je úplně jiné počteníčko, než ty sterilní tiskové zprávy s nějakým dovětkem.
Ano, mám rád ten rozdíl mezi co nejpřesnější nezaujatou informací a osobní reportáží, obojí je potřebné 🙂
Pěkné. Já jel loni ze Žďáru nad Sázavou do Lucemburku za 793 Kč
Já dnes Č.B. Vídeň za 353 a Vídeň Kolín 1.tř. za 605. Koupeno ve středu.
Č.B – VÍDEŇ nabízí ÖBB za 9,90 eur / 260 Kč často i několik minut před odjezdem
Což mi připomíná 10€ zuschlag k FIP za jízdu Břeclav Vídeň před pěti lety .
Pokud míříte do Rakouska častěji, doporučuji KlimaTicket. Je možné jej použít i pro více osob.
https://www.klimaticket.at/?mtm_campaign=klimaticket&mtm_kwd=sea&mtm_medium=ppc-google.
Česká obdoba OneTicket je proti tomu předražená skorosíťovka.
Rakousko miluji – sám plánuji taky takový trip vlakem 🙂 autem je to luxusní člověk si dojede kam chce, ale vlakem/pešky je to pomalejší, osobnější a člověk si to podle mého víc užije. Nemusí řešit parkování, stres apod..
super clanek. na to, jak mame rakousko u huby a velmi rozumne dostupne (a to i cenove), tak tam vlakem jezdi minimum lidi.
doporucuju u villachu dovolenou ve faak am see, krasny jezero na koupani, da se tam stravit tyden. u villachu je pozoruhodne zoo s makaky {„affenberg“[, taky fajn. o kus dal pak trojmezi, kam se da dostat vlakem a lanovkou…
Já mám rád Wörthersee nebo-li česky Vrbské jezero,krásný čistý jezero a nádherná okolní příroda, navíc téměř středomořské klima
Korutany jsou vůbec krásný
Hermagor,Nassfeld,Ossiachersee,Horní Taury …
Vlakem by mohlo jezdit víc lidí, alespoň z Čech, kdyby spojení z ČB do Lince bylo přece jen trochu rychlejší, a hlavně kdyby ty vlaky v Linci nekončily. Když se bez přestupu nedostanu do Salzburgu, Tyrolska, Solné komory, Hinterstoderu… prostě nikam, nutný přestup s rizikem muset něco řešit v němčině dost lidí odradí, třebaže spojení je tam jinak dobré.
To spojení do/z Lince je docela dostačující, byly doby a není to tak dávno,kdy poslední vlak z Lince odjížděl v 15.30, teď vám jede poslední spoj před 19h a je to EC s bistrovozem
Až se kompletně dodělá jižní koridor, tak se spojení ještě zrychlí na 3H30MIn
Přestupy v Linci jsou v pohodě a nikdy sem tam nemusel nic řešit.
Pro cestování z Prahy a velké části Čech je spojení přes Horní Dvořiště daleko lepší a rychlejší, i jízdenky bývají levnější než Břeclav
Platí pokud jedete na jih a západ Rakouska nebo do Horních Rakous
Já si dokonce tuhle říkal že jak šotoušci sní o spojení Vídně s Berlínem, jestli by to nešlo realizovat přes Gmünd (po drátech do Mezimostí).
Šlo, ale je to nezajímavá trasa. Samý venkov, žádné město s aspoň 50 tis. obyvatel.
Já osobně s přestupem v Linci taky problém nemám, jen píšu že někdo jiný se toho zaleknout může. A je pravda že spojů je teď víc, před 10 lety byl poslední vlak v 17:30 zastávkový Talent, dál ze Summerau šukafon a pak koženkový rychlík na půlnoc do Prahy. A pak to bylo že poslední přímý expres stavěl až do ČB skoro všude.
Co chcete řešit v němčině? Nasednu a jedu. Když to ujede, nasednu na další. A když je nejhůř, komunikuju anglicky.
Já si taky poradím, píšu obecně. Někteří lidi cestují tak, že do navigace zadají adresu a kroutí volantem, nic víc o trase netuší. Ti ještě budou akceptovat přímý vlak, až tam budou tak tam budou. Ale přesvědčte je že mají někde v cizině hledat přípoj, při ujetí zjišťovat co tam jede dalšího a jestli tím fakt smějí taky jet, co místenky, byť nepovinné… není to banalita.
Vlaků z Lince jezdí hafo … ÖBB nepotřebují plácat na koleje další vlaky, do Salzburgu dva vlaky za hodinu ….
To já vím, bohužel to je právě ten problém, že jasná priorita je Vídeň. Proto všechny přímé vlaky od Salzburgu jezdí tam a další se tam plácat nebudou, do Prahy bude tudíž vždy přestup.
… Plus (minimálně) jeden Westbahn do hodiny. Zásadní problém leží v tom, že trať mezi Linz a Salzburg je (a do budoucna ještě mnohem víc bude) ochromena modernizací, takže se tam už nyní lehce naráží na problém s kapacitou.
ještě předloni šlo dojet do Bruselu za 630 Kč, dnes už od 1300+ 🙁
Já jako senior jsem dojel do Bruselu za 494 Kč.
Z legrace jsem se podíval na jízdenky mezi Brnem a Innsbruckem a cena jen tam pro jednoho za necelé 2000 Kč. 🙁
Jen letmo příští týden ve středu x termínů 973 Kč.
Koukám se přes Můj vlak na víkend, jindy nemůžu.
9.4. tam kdykoliv 973 Kč (nekoukal jsem dříve, prostě jsem hodil jednu sobotu v dubnu)
Díky, povedlo se. Takže klíčové jsou dva týdny předem.
U víkendu rozhodně.
Pokud byl inspirací Rudiš, doporučuju i jeho nejnovější počin Gerbauchsanweisung fürs Zugreisen. Je to zatim jenom v němčině, ale těch tipů a podnětů na tripy po evropský železnici je tam tolik, že by se člověk nejradši hned sbalil a jel. Snad to brzo někdo přeloží, protože je to skvělý!
ale mohlo vam docvaknout, ze titul zminovany v uvodu clanku je cesky preklad knihy, o ktere mluvite…
ne neni, Winterbergova poslední cesta a Gerbauchsanweisung fürs Zugreisen jsou ruzne knihy
sorry, mate pravdu. na magnesii literu byl nominovanty teprve winterberg,,,
No trochu netrefa… 🙂 Rudiš je vlakově plodný autor…
Ja proste nepochopim tu neuhasitelnou lidskou touhu delat z druhejch idioty za kazdou cenu, i kdyz vim uplny h****.
Pěkný výlet. Ale nemůžu se jen tak sebrat a odjet. U nás je to jen na sobotu a neděli.
tzn. vy nemate dovolenou?
proč se hloupě ptáte a kádrujete cizí lidí? třeba je OSVČ a má hromadu zakázek, nebo prodává ve svém obchodě, nebo má malé školní děti, a nemá se o ně kdo postarat, aby mohl v týdnu vyrazit na dva dni, když děti chodí do školy. každý sám asi nejlépe ví, kdy může a kdy nemůže…
Nekádruje, jenom se ptá, nebuďte hned podrážděnej.
Mám. Ale to už mám v plánu něco jiného. A oznámit dovolenou dva týdny předem, když se nejedná o nic akutního, není možné. Dozoruju několik staveb a mám hodně projektů. Je nás málo a nemá je kdo dělat. Chtěl jsem využít víkend, kdy můžu odjet v pátek večer a v neděli večer se vrátit.
To je pro mnohé pod jejich rozlišovací schopnosti …
Nástup dovolené na zotavenou určuje zaměstnavatel s přihlédnutím k oprávněným zájmům zaměstnance. Obvykle na začátku kalendářního roku sestavuje zaměstnavatel plán dovolených, kam si zaměstnanec napíše, kdy hodlá čerpat dovolenou.
Někteří zaměstnavatelé stanoví termín tzv. celozávodní dovolené, která obvykle tvoří polovinu základního zákonného nároku tedy dva týdny … Zbytek si zaměstnanec může naplánovat podle „libosti“.
Takže představa, že přijdete za šéfem – zítra se beru dovolenou – lze dělat jen ve firmách kde je velice volný režim a nejsou tam termíny apod.
Onemocnět může každý – to je ale jiná věc.
Dnes jsem se vrátil z cesty ze Söldenu. Využil jsem VHD a též včasné jízdenky Evropa, kupoval jsem později, vyšla mě na dvojnásobek (963 Kč). Za cenu pod 500 se dá dostat i na hranice se Švýcarskem, pokud se jízdenka koupi včas.
Tam jsem jel přes den, cesta na pohodu přes Linec, Innsbruck, Salcburk,…
Zpátky přes noc. Cena podobná.
Měl jsem lyže, tašku, batoh. Jediný problém byl v klasickém českém rychlíku, kam jsem se “nevešel” kvůli úzkým dveřím do kupé.
Pro takovou cestu rozhodne pochopeni mam 🙂 zrovna nedavno sem letel z neteri do milana a to jen proto aby sme se svezli rychlovlakem do brescie a pak zpet do milana a nightjetem do vidne a pak zpet do C. Lipy ani mi nevadilo ze vlak jel pres bolonu a ve vilachu cekal 3 hodiny na zpozdeny vlak do vidne z rima naopak dobre sem se vyspal a videl krasne alpy
Krasne! 🙂
Jak moc je taková jízda vhodná pro německy nemluvící lidi? Angličtina asi průměrná. Jestli má někdo nějaké zkušenosti.
Samozřejmě bez problémů. Anglicky se člověk domluví skoro všude, kde je potřeba.
Krome Ceska samozrejme 😆
a krome rakouska. 😀
A žabožroutistánu.
Dokonce včetně letiště CDG…
Byl jste někdy ve Španělsku? Proti tomu mluví ve Francii plynně 😀 Jen tedy nemají rádi, když na ně člověk bez pardonu spustí rovnou anglicky.
Ano, je slušností se zeptat, zda člověk mluví anglicky (nebo jiným jazykem). I když to často přináší absurdity, jako třeba když se na letišti ve Frankfurtu ptáte na tranzitu ticketáře, zda mluví anglicky (kdyby neuměl, tak tam těžko může pracovat) nebo když voláte do Jižního Tyrolska, člověk se ohlásí německy a Vy se zeptáte, zda mluví italsky (kdyby nemluvil, nemá ukončené základní vzdělání). Ale přijde mi to jako slušnost. Btw.když jsme u těch Francouzů, stalo se mi v Soluni na letišti, že jsem se ptal zaměstnanců aerolinky, zda mluví anglicky a jeden mi anglicky odpověděl Ano, ale tady jsme v… Číst vice »
Přijde mi to zdvořilostně ne jako otázka, zda ten člověk tak mluví (když je mi jasné, že mluví), ale zda s ním tím jazykem můžu mluvit.
Jako jo, až na ta letiště. Na letišti je fakt angličtina železný standard a je jedno jestli jste ve Frankfurtu, CDG nebo v Taipei, není třeba nikoho žádat o komunikaci v tomto jazyce, počítá se s tím, že místem proudí lidi co lokální jazyk neznají. 🙂
Na letišti v části LETIŠTĚ, ale nikoli na části Železniční stanice …
U Pont du Garde jsem mluvil francouzsky ale přízvukem a chybami , okamžitě paní přešla do angličtiny ( památka UNESCO …)
Měl jsem na mysli Rakousko.
Každý Čech umí trochu německy,stačí když si přečte Švejka :))
Kdo chce tak se domluvi. Jen v CR je na pokladne babka z roku zwei, maximalne drei. Vsude jinde (F, D,E..) je na techto pozicich nekdo, kdo uz nekde zil predtim 🤷
Vzpomínám na „velkou“ informačku na pražském hlaváku v devadesatkach. Do you speak english? No!!!! Žádná snaha, nic. I v socialistickém Řecku se i v dopravce snažili, prostě mi ukázal dva milimetry mezi prsty,že jen trošičku, ale domluvit se dalo.
No… To bylo před třiceti lety. Dneska už jsme naštěstí trochu někde jinde.
A kde se měli zaměstnanci naučit anglicky ?
Škol, kde se učila A bylo málo, spši N. Dáno i tím, že prostě učitelé A na úrovni ZŠ / SŠ nebyli.
Dostávali snad za znalost cizího jazyka nějaký příplatek ?
Žádnou motivaci neměli, platit si jazykovou školu by museli z vlastního …
Na železnici byla komunikačním jazykem N, včetně mezistátních tiskopisů ….
Chvála všem cestovatelským a jízdenkovým aplikacím! Všechny babky za přepážkou si tak můžou trhnout nohou.
Jenže tam byla A součástí základní školy.
U nás byla R a díky tomu se „slovanským esperantem“ lze domluvit s válečnými uprchlíky z Ukrajiny bez nějakého překladače …
Vlakový doprovod anglicky šprechtí ….