Chtěli, abych zezelenal, říká Jančura. Z autobusů odstraní kvůli konkurenci 4 sedačky

Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJetRadim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet

Radim Jančura čelí největší výzvě ve svém byznysu s dálkovými autobusy. Na tuzemských trasách mu začal konkurovat německý FlixBus. „Nepřišli

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Já se o podnikání pana Jančury vůbec nebojím. Kdyby se mu nedej Bůh přestalo dařit v železniční nebo autobusové dopravě, může začít stavět silnice. Vždyť tomu určitě rozumí, když si platí stínové ředitelství silnic a dálnic s takovými odborníky jako je paní Ing. Pošvářová.

Radim

Nemohlo by to být mimo rubriku železnice, když je článek jen o autobusech?

Aslanex

Čekal bych, že se čeští cestující RegioJetu nevzdají. Je to už nějakým způsobem zavedená značka, lidé mají rádi kafe, ušetřených 5 Kč asi nebudou řešit. Když se bude RegioJet snažit, asi ho to nezničí. A je hezké slyšet o monopolu FlixBusu v Německu, tam mají opravdu hezký trh 😀

Petr

Už jsem to tu psal pod jiným článkem – v podstatě pro mě není zatím žádný důvod přesedat k Flixbusu či jinému dopravci, pokud v daném čase (plus mínus) jede Regiojet a má místo. Cenu o pár korun nižší nebo vyšší neřeším, jinak Regiojet je výhodnější. Myslím že pokud Flixbus nezačne „blbnout“ a ničit za každou cenu např. díky dotacím od „matky“ v Německu, tak to Regiojet víceméně v pohodě ustojí. A zvláště pokud bude Flixbus předvádět co, co poslední dny – tj. neschopní řidiči, zpoždění a nulový zákaznický servis a informovanost cestujícím. Navíc pokud sedí ta číslo, že 30%… Číst vice »

Petr

A když neustojí, tak na těch minimálně kratších trasách, co jezdím s Regiojetem, holt zase budu vytahovat auto. S Flixbusem jezdit nebudu za současných podmínek.

Martin

Vcelku trefné… „že s nimi člověk bude buď spolupracovat za dost vazalských podmínek“. Mnozí jeho zaměstnanci by mohli vyprávět! Jinak takové ty kecy, že si mohou ČD oddychnout, protože se bude víc věnovat autobusům, jsou dost alibistické.

Jan

Myslím si, že třeba na krátkých regionálních trasách by SA/Regiojet neměl zas tak ustupovat z hustého rozstupu sedaček.
Přece jen jsme specifický východní trh. U delších tras ano. Ale především by měl to rozdělit. Část udělat sardinkový super low cost. Druhou půlku třeba ala Flixbus. Výhodou je, že se tím dá u busů hýbat.

Petr

Taky si myslím, u spojů do hodiny, hodiny a půl je i v současné konfiguraci sedaček bezkonkurenčně nejpohodlnějším dopravcem za cenu stejnou někdy i nižší než ostatní dopravci. Co přišly Fun and Relax na všechny linky, je to pohoda. Tam je kratších to zbytečné vyndávat sedačky, spíš bych to dělal cestou postupné obnovy než přestavovat staré (starší) autobusy.
Spíš by měli něco dělat s tím, aby nejezdilo tolik náhradních busů jako na některých linkách – jestli za měsíc půlku dní vidím v rezervačním systému bus náhradního dopravce, tak je asi něco špatně, to není nějaká údržba vlastního busu nebo mimořádnost.

Patrik

Petře, co se týče toho nahrazování vlastních busů, tam je evidentní, že kašle na údržbu svých vozů a když už ten svůj vůz vypraví, tak je to hazard s bezpečností. Známá by mohla o některých svých cestách s RegioJetem vyprávět.

Lkprak

Upřímně, celkem mu to zakusování vlastní medicíny přeju. Ale je fajn, že nevolá (ani náznakem) po nějakém zásahu úřadů, ale říká, že to mají v rukou cestující.

Pavel Šmídek

Kdyť Jančura dělal to samé, když chtěl zlikvidovat konkurenci (Asiana). A hezká je odpověď na boj s Českými drahami nebude dostatek času.

Petr

S Asianou to bylo trochu jinak. Ta se v podstatě zlikvidovala sama a málem se sebou strhla i další dopravce, kteří byli tak hloupí, že nechali ukecat do nevydařeného projektu „Megabus“ nebo jak se to jmenovalo. Ostatně se pak od Asiany a Megabusu raději distancoval i jejich tehdy největší spojenec – Eurolines BC.
A primárně nešlo o autobusovou dopravu, ale spory SA a Asiany resp. jejich majitelů ohledně byznysu s letenkami.