China Airlines spustily linku z Tchaj-peje do Prahy, o lety je enormní zájem
Airbus A350-900 společnosti China Airlines v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / FlyrRosta.com
Linka bude v provozu dvakrát týdně, obslouží ji Airbusy A350-900.
China Airlines hodnotím jako jednu z nejlepších aerolinek, z Vídně létá i EVA Air, aerolinka, u které neváhám dát business class v Dreamlineru na úrovni Katarců (tedy jako nejlepší na světě), obecně se dá říct, že všechny 3 Taiwanské aerolinky (EVA, China Airlines, Starlux) jsou velmi kvalitní (byt‘ osobně jsem se Starlux ještě neletěl) a minimálně EVA Air a China Airlines, se kterýma jsem měl možnost letět, jsou jedny z nejlepších na světě.
Mimochodem, ted‘ jsem se koukal na Flight Radar a zatím má let téměř 2h náskok a Ground Speed přes 1000 km/h, takže celkem zajímavý začátek 🙂
485 kts nad Iránem…už asi přibržďují 🙂
Nakonec náskok v Praze 13 minut: https://ibb.co/SBFPZLS
Predevsim kvuli debilnim autokratickym rezimum a valkam taky dost zajimavou trajektorii.
S China Airlines jsem letěl v květnu na Nový Zéland a velká spokojenost!
“všechny lety minimálně v prvním měsíci provozu hlásí údajně velmi vysokou obsazenost” To je až Cimrmanovská věta. Kde, nebo kam to ty lety hlásí?
Tenhle oblibeny novinarsky obrst, ktery je velmi rozsireny, je opravdu divnost :)))
Podle FR24 to vypadá, že buď jsou pěkně naložení, anebo je nechtějí pustit do vyšší hladiny, ale jelikož tam zase tak husto není, tak spíš jsou vážně hodně naložení.
Aktuálně 40.000 ft
Jak píšu, leté poměrně nízko na tento typ letadla.
No, kombinace docela velkého loadu, + hodně paliva, možná i omezení vzdušného prostoru v poněkud „žhavé“ oblasti mezi taiwanem a čínou …
Nepřemýšlel bych nad tím 🙂
40.000 ft vám přijde málo? A350 létá vysoko, ale že by běžně dosahovala výrazně vyšších hladin to teda fakt ne.
Po vzletu poměrně dlouho letěli v FL300 což pro tento typ letadla není běžné. Běžně po vzletu jde rovnou na FL350-360 (i když stoupá většinou poměrně pomalu) a výše u letů časově shodných s tímto. Z toho usuzuji, že mělo řádně naloženo blízko MTOW. Jinak právě se vrací a šli rovnou na FL350.
Ted‘ po výletu z Prahy má FL 35000 ft a GS >550 kts, z Prahy odlet +54 min.(což je dobrý výsledek oproti jiným letům, co odlítaly ve stejnou dobu), tak jsem zvědavý, jestli bude v Taipei včas.
Enormní zájem? Nesmysl. Vždyť místní přispěvatelé tvrdí, že jsme chudí a neuzivi se tady nic velkýho. Takže zpátky z hrušky na zem. 😁
Jedna vec je, kdyz jsou tady fantazie o dalkovem hubu v praze (ve stylu tri bazovane dalkovky a podobne kraviny) a druha vec je, kdyz sem zacne litat nekdo z destinace, ktera sama o sobe je schopna vygenerovat cestujici do prahy, a jeste navic je to hub pouzitelny pro dalsi cesty do asie.
navic, i pokud bude plne obsazena, tak se do ni na let tpe-prg vejde cca 6 tun platiciho nakladu, coz take roli v ekonomice linky.
Ale jo. Je v tom samozřejmě kus ironie. Ani nevím, že tady někdo někdy psal o bazovani a HUBu. Ale dálkovky 2x týdne i z jiných míst by tu slapaly se stejným konceptem podobně. Čedok zariskoval a jeho přímé lety do dovolenkivych exotických destinací slapou. A podle některé místní smetánky to fungovat nemělo. 😉
Pamet mam kratkou, ale cesok tu nikdo neshazoval a nezpochybnoval – preci je im, je to kompletne jina situace.
Kde se ale mistni smetanka (a vcelku opravnene) vysmivala, tak (co si vybavim) to byly opravdu napady typu “smartwings at si koupi tri dalkovky a lita je” 🙂
dalny vychod je pro prahu celkem atraktivni (a praha pro asiaty celkem taky), a ostatne to ukazovala treba linka do Inconu .
Zvláštní je, že se nikdy nezačalo lítat do Tokia. To bych řekl, že je ještě perspektivnější trh, ať už z pohledu tamních turistů, carga i turistů z Prahy.
Tak zvláštní. ČSA na to nikdy neměly kapacity, aby se ještě tlačily do mnohaletého vyjednávání. Tedy iniciac odsud mizivá. A pro Japonské aerolinky to asi nebylo dostatečně zajímavé, raději zaletí do hubu a ať si to rozvozí codeshare lety, vytíženost (skoro) bez rizika.
Pro ně je to něco jako pro nás, nevím, Hiroshima. Jako jo, ale kdo by tam pravidelně létal, když to není v hlavním proudu. Riskantní. Alespoň že Korean a teď China Airlnies do rizika šli a držím palce ať to finančně šlape a linka se udrží, nebo dokonce i zahustí.
No, kolik cechu lita do tokya? 🙂 a na prestupni vazby nekam je to uz celkem daleko.
Problem pro spoj z japonska je, ze asisti nelitaj “jen” do Prahy, ale spojuji Prahu, Viden apod. Takze by mohl (netroufám si rict jak velky) byt malinko problem s nevyvazenym loadem.
Treba casem pridaji vice frekvenci, bravo!
Já myslel že v článku se dočtu to nejdůležitější a to je nějaká ta cena.
Cena? No ta se mění každou hodinu, co by tam jako měli napsat? Jako od do? Proč? Jsou stovky různých možností a každá stojí jinak.
A já myslel, že cenotvorbu letenek není třeba vysvětlovat…co uvedeme o ceně nyní, za hodinu neplatí.
Staci otevrit jejich web, to je to tak slozite?
Tak ceny letenek je asi nesmysl psát, ale to, že stačí otevřít nějaké internetové stránky, lze říct prakticky o čemkoliv.
//Google
Nejdůležitější je to, co tam létá. Ať už letadlo nebo aerolinka. Tak alespoň člověk ví jestli to je snesitelné, nebo je to mordor.
Jinak, cena je dost náhodná.
Jednosměrná Economy se pohybuje něco kolem 590€, přes Schwechat to občas vyjde levněji. Premium eco cca 1300€ a Business něco pod 2 000€.
A jinak, klasika, dynamická cena. Takže polovina mého komentáře je spíše orientační.
Kolem osmnácti zpáteční. A že to je prý dobrá cena.
To snad není dobrá cena s premium aerolinkou?
uveďte podobnou linku a služby za nižší ceny.
New York pod čtyři a Japonsko dvakrát pod deset. Kdo umí, ten umí. A jiní holt uvalí pálku a ještě se tetelí blahem že prej prééémium érolinka.
Fajn 🙂 chytil jsi promo resp. chybovej tarif a delas haura. Ale to je tak všechno, co můžeš. Nejde to srovnávat s běžným tarifem.
Běžná nejnižší (mimo akce, nebo error fare) cena do nového jorku z Prahy je kolem 10 – 14 000 (v závislosti na sezoně).
Takže 18 za taipei je dobrá cena.
New York pod 4? To bych fakt chtěl vidět s kým a hlavně kudy. Možná jsi chytil chybový tarif, protože tohle nepokryje zdaleka ani náklady.
Když sháním letenky, tak nesedím denně u kompu a nečekám. Aerolinky většinou v určitý čas zlevňují a když člověk ví zhruba kdy, dá se slušně koupit většina destinací s rozumnými lety.
😀
Co se vám na té ceně nezdá? Pokud jste skutečně našel zpáteční let ani za cenu cca 54 balení Braňase, tak je to podle mě ještě hodně dobrý deal, ne?
Ale rád si přečtu výčet relací z PHA, nebo i okolních letišť na vzdálenost 9000km+ s nižší cenou.
Jakou cenu byste si vůbec přestavoval?
*samozřejmě PRG, a vzdálenost jsem asi trochu přehnal, tak cca 8000km
vzdálenost jste nepřehnal, ale podstřelil. Díky russkuk a nutnosti jeho obletu je distance TPE-PRG skoro 11 tisíc km.
To je až na září, ne? Koukal jsem na lety s nimi do Japonska, a ty byly v srpnu mnohem dražší. Ale zas nebyly to takové pálky, jaké požaduje přes léto Korean.
Vy byste stejně jel vlakem, vás to zajímat nemusí.
Tak ať to vydrží! Vzhledem k tomu, že to nedomlouval s. prezident Zeman, tak by to mohlo klapnout.
China Airlines je Tainwan, nikoli mainland chine.
Co tak se naučit psát česky
Copak Tom píše něco o tom, že je to aerolinka z pevninske Číny? Co je to zas za koment?
Děkuji. Nic jsem o tom nepsal.