China Airlines chystají přejmenování, aby více zdůraznily, odkud jsou
China Airlines převzaly poslední A350-900, má speciální zbarvení. Foto: Airbus
Tchajwanští poslanci uzákonili možnost změnit název největších aerolinek v zemi, který by více odrážel jejich zemi.
Úřední název Tajwanu je Čínská republika, neplést s ČLR, tzn. název aerolinek naprosto OK.
Možná by za původní název mohli nalepit jen Tajwan 🙂
Rozumný krok, který Čína odsoudí.
Proč by to měla Čína odsuzovat? To by spíš mohla odsuzovat stávající název, který vzbuzuje dojem, že se jedná o aerolinky pevninské Číny.
Tak Čína poslední dobu trvá na politice jedné Číny, takže bych se nedivil, kdyby začala protestovat.
Čína nerozlišuje pevninskou Čínu a ostatní území (Tchaj-wan, Hong Kong, Tibet). Pro ně je to prostě jedna Čína.
Čínská republika neboli Tajwan, nikdy nepatřilo k ČLR, je to nezávislý stát.
Nepatřil, ale Čína (PRC) to nikdy neuznala a neustále tlačí na politiku jedné Číny.
Ale ono to platilo i opačně! Po vítězství komunistů v čele s Mao Ce-tungem v občanské válce uprchl Čankajšek v roce 1949 na Tchaj-wan a odtud držel kontinuitu Čínské republiky (zatímco na pevnině vyhlásili ČLR). No a v OSN zastupoval Čínu Tchaj-wan až do roku 1971 (vč. stálého místa v Radě bezpečnosti s právem veta). Pak se situace otočila. Takže pojmenování nějaké aerolinky je okrajová záležitost. Ten problém je mnohem, mnohem hlubší.
Trochu pozdě měnit název , Tajwan nebo China Taipei jsou mezinárodně známé názvy 🙂
No, to dělají tchajwanští poslanci opravdu „dobře“. Tímto činem vyhrotí situaci ještě více a zajistí si tím pouze to, že státní aerolinka bude mít problémy prolétávat vzdušné prostory a přistávat na spoustě míst, kde má Čína vliv. A těch je po světě nespočet.
Tajwanci vědí, že „China“ v názvu je z marketingového hlediska devalvující, protože běžná veřejnost si je plete s shitózními Air China.
Vy trpíte konceptuální slepotou. Marketing? To není v tomto případě vůbec důležité. Pokud to pojmenují jakkoliv jinak a vypustí z toho slovo „China“ tak nastane od čínské centrální vlády tvrdá odveta. Toto je naprosto demonstrativní podporování tchajwanského separatismu. Čína je pouze jedna a i když se to mnohým nelíbí, je potřeba to respektovat.
Ona by se mohla ta velká Čína zlobit, jo? No to je fakt strašný 🙂
No ono to s tim „zlobenim se“ zase neni ve skutecnosti tak zhave, jak se to navenek jevi. Tvari se jako nesmiritelni nepratele, vzajemne na sobe nenechaji nit suchou a furt chresti zbranemi, ale panuje mezi nimi cila obchodni i personalni vymena, Taiwan v pevninske Cine mohutne investuje atd. Proste jak rika klasik: co maji komunisti radsi nez Lenina (Maa)? No preci dolary… A to plati i obracene o Kuomintangu/Cankajskovi…:-)
Volič zastupujícího čínského protektora Zemana?
Tak oni jsou tak nějak „separátní“ už desítky let, akorát bolševik to ne a ne pochopit.
Tak to pochybuji. China Airlines nelétají přes mainland Čínu, do Evropy většinou letí přes Jižní Koreu, japonským mořem kolem Severní Korei a pak po ortdromě přes Sibiř. Čína svůj vliv naopak uplatňuje čím dál více a neváhá chrastit zbraněmi, což v Taiwancích vytváří přirozenou rezistenci.
Je to jako by o nás Putin tvrdil, že rozhodně patříme do „Svazu“ a nezávislost neuznává.
Asi takhle, Hong Kong bude vyřešen do konce roku a Tchaj-wan do dvou let. USA ani Rusko kvůli tomu proti Číně nepůjdou. Navenek se sice tváří, jak je expansivní politika Číny špatná, ale v zákulisí s ní stejně obchodují a vůbec, vše jede podle plánu.
Taiwan má poměrně solidní armádu, kdyby ji neměl, už by jej Čína dávno vyřešila přepadením po bolševicku, jak je komoušským dobrým zvykem. Hongkong takovou vymoženost nemá, a jak dopadl. Z Číny mají strach i ostatní země, a kupodivu i soudruzi, třeba ti vietnamští, kteří se chovají narozdíl od těch čínských či severokorejských celkem rozumně.
I tehdy kdyby se společnost vyhnula v novém názvu slovu Taiwan, a jmenovala se třeba Air Taipei? Tím by se mohli vyhnout záměnám a méně provokovat.
doufám že logo si nechají
Tak jestli bude teď název China Airlines volný, tak by ho mohly převzít Smartwings.
Čankajšek – air?