lot
Letecké společnosti Letectví

China Airlines chystají přejmenování, aby více zdůraznily, odkud jsou

China Airlines převzaly poslední A350-900, má speciální zbarvení. Foto: Airbus
China Airlines převzaly poslední A350-900, má speciální zbarvení. Foto: Airbus
Tchajwanští poslanci uzákonili možnost změnit název největších aerolinek v zemi, který by více odrážel jejich zemi.

S Čínou má jejich domovská země dlouhodobě vyhrocené vztahy, přesto na první pohled pro neznalé nese státní tchajwanská aerolinka její jméno. Po 61 letech existence čeká China Airlines nejspíše přejmenování, které má více ukázat, odkud skutečně aerolinky jsou.

Tchajwanští poslanci již schválili návrh na přejmenování dopravce. Podle návrhu má nové jméno ulehčit na mezinárodním trhu zjištění, že jde o tchajwanského dopravce. China Airlines jsou státní.

O změně jména se na Tchaj-wanu mluví od dubna letošního roku. Poslanci podmiňují změnu jména i tím, že dopravce nesmí přijít o svá stávající letecká práva. Tamější politici začali změnu jména řešit poté, co země vyslala speciály China Airlines se zdravotní pomocí do několika států, kde byli zmateni, zda jde o materiál od čínské či tchajwanské vlády. Stávající jméno vychází ze stávajícího úředního názvu Tchaj-wanu: Čínská republika.

Oficiální nový název pro aerolinky zatím nikde nepadl, mluví se například o Taiwan Airlines.

China Airlines vznikly v roce 1959, patří pod alianci SkyTeam. Ve své síti má celkem 160 destinací po celém světě. Na Tchaj-wanu je největším dopravcem, v zemi působí ještě EVA Air a také nově založené aerolinky Starlux.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
GPGP

Úřední název Tajwanu je Čínská republika, neplést s ČLR, tzn. název aerolinek naprosto OK.
Možná by za původní název mohli nalepit jen Tajwan 🙂

Karel Brno

Rozumný krok, který Čína odsoudí.

Zdeněk

Proč by to měla Čína odsuzovat? To by spíš mohla odsuzovat stávající název, který vzbuzuje dojem, že se jedná o aerolinky pevninské Číny.

Karel Brno

Tak Čína poslední dobu trvá na politice jedné Číny, takže bych se nedivil, kdyby začala protestovat.

JanM

Čína nerozlišuje pevninskou Čínu a ostatní území (Tchaj-wan, Hong Kong, Tibet). Pro ně je to prostě jedna Čína.

GPGP

Čínská republika neboli Tajwan, nikdy nepatřilo k ČLR, je to nezávislý stát.

Y.K.

Nepatřil, ale Čína (PRC) to nikdy neuznala a neustále tlačí na politiku jedné Číny.

Martin V.

Ale ono to platilo i opačně! Po vítězství komunistů v čele s Mao Ce-tungem v občanské válce uprchl Čankajšek v roce 1949 na Tchaj-wan a odtud držel kontinuitu Čínské republiky (zatímco na pevnině vyhlásili ČLR). No a v OSN zastupoval Čínu Tchaj-wan až do roku 1971 (vč. stálého místa v Radě bezpečnosti s právem veta). Pak se situace otočila. Takže pojmenování nějaké aerolinky je okrajová záležitost. Ten problém je mnohem, mnohem hlubší.

GPGP

Trochu pozdě měnit název , Tajwan nebo China Taipei jsou mezinárodně známé názvy 🙂

Karel Jezbera

No, to dělají tchajwanští poslanci opravdu „dobře“. Tímto činem vyhrotí situaci ještě více a zajistí si tím pouze to, že státní aerolinka bude mít problémy prolétávat vzdušné prostory a přistávat na spoustě míst, kde má Čína vliv. A těch je po světě nespočet.

Daniel Novák

Tajwanci vědí, že „China“ v názvu je z marketingového hlediska devalvující, protože běžná veřejnost si je plete s shitózními Air China.

Karel Jezbera

Vy trpíte konceptuální slepotou. Marketing? To není v tomto případě vůbec důležité. Pokud to pojmenují jakkoliv jinak a vypustí z toho slovo „China“ tak nastane od čínské centrální vlády tvrdá odveta. Toto je naprosto demonstrativní podporování tchajwanského separatismu. Čína je pouze jedna a i když se to mnohým nelíbí, je potřeba to respektovat.

Lkprak

Ona by se mohla ta velká Čína zlobit, jo? No to je fakt strašný 🙂

MPE

No ono to s tim „zlobenim se“ zase neni ve skutecnosti tak zhave, jak se to navenek jevi. Tvari se jako nesmiritelni nepratele, vzajemne na sobe nenechaji nit suchou a furt chresti zbranemi, ale panuje mezi nimi cila obchodni i personalni vymena, Taiwan v pevninske Cine mohutne investuje atd. Proste jak rika klasik: co maji komunisti radsi nez Lenina (Maa)? No preci dolary… A to plati i obracene o Kuomintangu/Cankajskovi…:-)

Daniel Novák

Volič zastupujícího čínského protektora Zemana?

Dan

Tak oni jsou tak nějak „separátní“ už desítky let, akorát bolševik to ne a ne pochopit.

Y.K.

Tak to pochybuji. China Airlines nelétají přes mainland Čínu, do Evropy většinou letí přes Jižní Koreu, japonským mořem kolem Severní Korei a pak po ortdromě přes Sibiř. Čína svůj vliv naopak uplatňuje čím dál více a neváhá chrastit zbraněmi, což v Taiwancích vytváří přirozenou rezistenci.

Je to jako by o nás Putin tvrdil, že rozhodně patříme do „Svazu“ a nezávislost neuznává.

Karel Jezbera

Asi takhle, Hong Kong bude vyřešen do konce roku a Tchaj-wan do dvou let. USA ani Rusko kvůli tomu proti Číně nepůjdou. Navenek se sice tváří, jak je expansivní politika Číny špatná, ale v zákulisí s ní stejně obchodují a vůbec, vše jede podle plánu.

sterndestodes

Taiwan má poměrně solidní armádu, kdyby ji neměl, už by jej Čína dávno vyřešila přepadením po bolševicku, jak je komoušským dobrým zvykem. Hongkong takovou vymoženost nemá, a jak dopadl. Z Číny mají strach i ostatní země, a kupodivu i soudruzi, třeba ti vietnamští, kteří se chovají narozdíl od těch čínských či severokorejských celkem rozumně.

LiborV

I tehdy kdyby se společnost vyhnula v novém názvu slovu Taiwan, a jmenovala se třeba Air Taipei? Tím by se mohli vyhnout záměnám a méně provokovat.

mata

doufám že logo si nechají

Analytik

Tak jestli bude teď název China Airlines volný, tak by ho mohly převzít Smartwings.

Dalibor

Čankajšek – air?