„Chceme stavět jako za Béma.“ Praha ukázala všechny dopravní projekty, které letos vznikají
Terminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město Praha
Ze 14 velkých pražských stavenišť tvoří hned 11 dopravní stavby.
Ze 14 velkých pražských stavenišť tvoří hned 11 dopravní stavby.
Tak šup a rychle dostavit M.O.!!!
Ještě oživit myšlenku „Praha olypijska“, závody F1 a případně odpalovací rampu pro raketoplán…aktivitě se meze nekladou a miliarda sem,miliarda tam, máme na to! Pavlík to byl filuta.
Vždycky jsem si dělal legraci, že jediné racionální využid
tí strahovského stadionu je kosmodrom. Stejně už zdálky tak vypadá. Třeba na to jednou opravdu dojde. 😀
A když už něco nového zajímavého vzniklo, resp. mohlo neco architektonicky hodnotného vzniknout, konkrétně např. nové nádraží Praha – Zahradní Město, ta to Prahu i městskou část Praha 10 zřejmě tehdy moc nezajímalo a pod taktovkou SŽ vzniklo mimořádně odpudivé šedobetonové koryto s asfaltovými prvky (chodníky) a misto aspoň pěkně navržené a založené zeleně v miste a okolí (jak že se to jmenuje: Zahradní Město? – tak se to úplně nabízí), tak tam jenom dali zelené geotextilie, snad jako příprava na válku….
Nádraží Zahradní město sice není architektonická perla, ale na Prahu je to výjimečně funkční přestupní uzel mezi železnicí a MHD. Což bych u takového nádraží hodnotil jako mnohem důležitější věc.
Takto: je výjimečně funkční v tom smyslu, že pod železniční zastávkou je tramvaj a bus. To je super.
Z pohledu praktičnosti je to ale navržené naprosto dementně, což ještě zvýraznil minulý týden, kdy nějaký expert zbořil kus zábradlí a z úzkého ostrůvku se stal ještě užší. Suchou nohou tam cestující nepřestoupí, na jižní straně se zcela běžně přebíhá na červenou a na severní je sice místo k přecházení, ale ráno tam je stejně kolona kvůli davu od vlaku.
Takže ano: díkybohu za to nádraží a relativně krátký přestup (proti Edenu), ale snad to při budovaní VRT udělají znovu a lépe.
Ano, to, že se podařilo pod vlak umístit zastávku tramvaje a dokonce postavit schody na nástupiště z obou stran ulice, to je na Prahu výkon.
Zcela beze srandy.
No asi jo, ale správné řešení je vybičovat se ke dvou mostům. Jeden pro auta atd. a druhý pro MHD s eskalátory na nástupiště. Jedno nástupiště ještě přibude. No nic, tak až v další generaci.
Mnohem neprijemnejsi je, ze se tam neda dychat pod tim zel. mostem,…a je to videt i na tom cernem prachu okolo, jake tam je dychatelno…
A newjak nevychytali site na holuby, uz se tam vrsi hory trusu…
Jako chtěl jste napsat „ke dvěma podjezdům“? No asi ano.
Byl by, kdyby dole nebyl ten chodník oddělen od silnice.
Nikoliv, to co tvrdíte je bohužel málo, když už se to budovalo, mělo a mohlo zároveň vzniknout něco skutečně kvalitního i vzhledem k okolí a z estetického a městké prostředí vytvvářejícího pohledu ……Naopak u Hlavního nádraží zřejmě budeme trochu samoúčelně řešit jenom estetický a architektonickou stránku a dělat „krásno“ u něčeho co už stojí a funguje. Ale když se to mohlo na Zahradním Měst při jedné příležitosti úplně na počátku postavit kvalitně a více velkoryse, tak se to neudělalo, což mi přijde skutečně škoda. Zřejmě protože je to z pohledu těch co rozhodli, na okraji města a tedy pro ně… Číst vice »
Zahraďák je fajn, ale mrzí mě, že se na něj pravděpodobně netrefí s (polo)okružní linkou metra. To bude ztracená příležitost. Celé by se to mělo řešit najednou a patrně by ten uzel vznikl v Edenu.
Kdyby vadla po zeleznici, tak trefi…
…Branik-Krc-Kacerov-Sporilov-Z.Mesto-Malesice-Harfa(Liben)-Liben(U krize)-Nadr.Holesovice-Podbaba…
To je něco úplně jiného, navíc v konfliktu s benešovskou tratí. V tomhle trasování těžko stlačíte interval na méně než 15-20 min. Přitom vůbec neřešíte vztahy Smícháč – Jeremenkova – Manhattan – Zahraďák -Nákladové nádraží – ….
Proč hned další metro? Stačí tam protáhnout základní trasu A od Strašnic (Skalka + depo je odbočná větev).
Redukuje celou věc pouze na funkčnost….A jinak máte pravdu, není to perla, ale dole /tj. ulice, šílená XXL zeď, podjezd, spodek nádraží a mostu, přestupní zastávka bez laviček atd./ je to mimořádně odporné šedo-černé, levné kvalifikované prostředí…… přitom zde mohlo vzniknout něco skutečně funkčního pro uživatele a cestující, minimálně esteticky přívětivého a neurážejícího až třeba i vyloženě pěkného a povznášející dané místo a oblast…..nikoliv to brát technokraticky pouze jako náklad a kolonku a výkaz úspor pro zadavatele a investora – viz. tichá redukce původního projektu.. nádraží jako živá věc pro lidi a cestující i pro město a danou lokalitu…….jinak se… Číst vice »
oprava: šedo-černé, levné betonovo-asfaltovo-prefabrikované prostředí…
Funkčnost je „na Prahu dobrá“.
Je to tam ošklivé (i když texty o květinách se mi líbí, to je asi jediná pěkná věc tam), ale co už.
Já bych na takových místech bral nějaké malé „centrum služeb“ nebo jak to nazvat. Supermarket, rychlé občerstvení, třeba pár dalších obchodů…Aby z toho bylo trochu centrum oblasti s tou přidanou hodnotou, že se odtamtud dá odjet vlakem.
Ano, vidím to hodně podobně, tedy kromě první věty /např. z pohledu pěších a cestujících MHD – exhalace v koloně pod mostem co dýchají čekající cestující, chybějící lavičky na zastávce, občas tam někdo z aut a kamionů zběsile troubí v těsné blízkosti lidí, ale hlavně jednou se tam může stát dosti nepěkná až tragická nehoda,….jo a taky v neposlední řadě zcela chybí a vypadla část pro cyklisty, což je zrovna v této části Prahy taky škoda, protože se ze Zahradního Města dá jinak slušně dojet na Skalku nebo do Strašnic/…..Tedy nějak to tam funguje, to ano, že vlastní nádraží vzniklo… Číst vice »
„Máme nedosažitelný cíl, aby se stavělo jako za Pavla Béma.“ No ne ve všech případech je o co stát. „Opravy mostu doprovázela celá řada problémů, nechyběla trestní oznámení či pokuty. Opravy mostu kritizovala i památková inspekce ministerstva kultury. Nedostatky podle ní byly v dokumentaci a v restaurátorských postupech, nelíbil se způsob, jakým byly opracovávány kameny v zábradlí mostu. Měla se tak podle jejího názoru narušit autenticita památky. Majitel památky, město Praha, stejně jako společnost Mott MacDonald, kritiku odmítaly. Památkový odbor magistrátu nakonec městu, tedy sám sobě, udělil pokutu ve výši 54 tisíc korun. A to za údajně formální chyby v… Číst vice »
Přestaň te stavět další byty v Praze která je již nyní na maximalní kapacitě v počtu obyvatel Prahy !!! Prujezdnost – parkování- počet lidí v Mhd ve špičce – nedostatek pošt – zubařu atd.atd. !! Praha neni nafukovací a nechceme aby byla zeleň dále likvidována na ukor staveb bytových domu- nakupních center- kancelařských domu atd. !!!
A co myslíte, že by se pak stalo? Ty věci se staví, protože to lidi chtějí. Chtějí tu žít a chtějí tu pracovat/vydělávat. To je osud úspěšných měst. Kdo myslíte, že by odnesl kompletní uzávěru? Byli by bohužel vytlačení vysokopříjmovými a původní obyvatelé by se museli odstěhovat, protože by nezvládali náklady. A to i v případě, že jsou nyní ve vlastním. Mimochodem, ty vámi zmiňované negativní externality jsou spíš výzvami. Jak stavět lépe, efektivněji, jak investovat do služeb města a podobně. Funkční velké město jak pro zajímavost jedno z nejekologičtějších způsobů žití a dá se stavět hustě i s ohledy… Číst vice »
„To je osud úspěšných měst.“
Tak.. prohlašovat tu soustavu 57 vesnic v okolí Vltavy za úspěšnou, to chce hodně velký nadhled, ale jde-li toliko o účinek měkkých drog, můžeme být tolerantní…
troll
Ne, realista. Viz můj příspěevk níže.
Vše je relativní. V rámci ČR v tomto moc na výběr není.
A budete zakazovat i lidem, aby v Praze pracovali? Protože jinak každý, kdo nebydlí v Praze, do té Prahy bude dojíždět.
Taky si řekněme, že už dávno nepadla za oběť developerům žádná hodnotná zeleň, protože to řeší územní plán. Zároveň je ve městě pořád spousta brownfieldů a různých kolonií, které lze zcela v pohodě uplatnit jinak.
Možná jsme se nepochopili, já s tím problém nemám, naopak. Myslím, že je třeba zahušťovat a budovat co nejflexibelnější vrstevnaté město, kde se služby, bydlení a pracovní příležitosti překrývají v maximální možné míře.
V ulicích by bylo místa na přepravu lidí stále dost, kdyby se ho tolik nemrhalo kvůli autům. Takový permanentní bus+cyklo-pruh by kapacitu hlavní tepny navýšil.
…až do prvního cyklisty přejetého autobusem…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Braess%C5%AFv_paradox
Pošt je nedostatek, protože se ruší, ale to je vina pošty ne množství lidí. Zubařů je taky dost, soukromé ordinace nabírají nové pacienty, zubaři totiž vystudují v Praze a už tady chtějí zůstat. Problém se zubaři je na vesnicích. S tou likvidací zeleně souhlasím, nicméně v Praze a okolí je spousta volných ploch, polí, apod… a tam lze postavit další byty a domy aniž by se ničila zeleň někde v centru. Když se zabere trochu půdy u Prahy a přestěhuje se sem člověk někde z vesnice, kde se jeho dům zboří a půda zase bude patřit přírodě, tak to není… Číst vice »
„Pošt je nedostatek, protože se ruší, ale to je vina pošty ne množství lidí.“
Omyl, to není vina pošty. To je vina digitalizace, SMS a emailů místo pohlednic a dopisů stejně jako internetového bankovnictví které nahradilo platbu poukázkou na poště.
Jen částečně.
Překvapivě v jiných zemích pošta celkem funguje, ale je to třeba i tím, že místo losů a časopisů má na pobočkách užitečné papírnictví, a taky si nenechali ujet vlak eshopových zásilek. Tady poštu vykostila Zásilkovna a ostatní dopravci balíků, kterým ČP vydatně dopomohla svým doručovacím kung fu.
Zůstal jí tedy jen ztrátový byznys dopisů a CzechPoint, a to nestačí.
Pošta je furt dvojka na balíkovém trhu. To není úplně špatně.
Mimochodem, doporučuji porovnat tu hustotu poboček v jiných zemích, kde „pošta celkem funguje“. Tam, kde Česká pošta musí mít pobočku (dle zákona), tak aspoň omezí otevírací dobu, by o pobočce ani neuvažovali.
Opět český vzorový důchodce – pindat na netu může celej den, ale platit účty musí složenkou na poště.
…takže i třeba porody v Praze povolit jen odstěhováním? Pane ne, obávám se, že Praha je ukázka jak se jde dočasnými řešeními propracovat k nefunkční definitivě – pokud by nebyla v ČR unikátní svou pozicí hlavního města, dávno by se již začala pro spískanou infrastrukturu vylidňovat a je dobře, že se konečně vrací snaha ten chaos usměrnit.
Právě naopak. Praha je poměrně řídce osídlena na to, že je to velkoměsto. Pošty jsou od sebe teď hodně daleko právě kvůli řídkému osídlení. Obyvatelstvo se tu bude zákonitě koncentrovat, s tím nic neuděláte. Je potřeba jen počítat s tím předem a prozíravě stavět MHD na kapacitu, která není dnes, ale v době po realizaci projektu. Typicky pozitivní přístup je „NS II – Metro-S“.
Praha má oproti jiným významným evropským metropolím malou hustotu zalidnění. Nicméně město by se mělo rozvíjet i do výšky. Větší koncentrací budou i menší vzdálenosti mezi místy a menší potřeba mobility.
Nejvíc zeleně je likvidováno kvůli silnicím a parkovacím místům, Spíš byste měl vykřikovat o zjednosměrňování, rušení pruhů a parkovacích míst.
Jak pošt, tak zubařů je dostatek.
Jako za béma ? Do teď jste mu nemohli přijít na jméno.
To co pro Prahu udělal on nikdy nedosáhnete.
Zajisté, doprasit trasování dvou linek metra tak, jak to dokázal zkoksovaný skrček, toho už, pevně doufám, opravdu nikdy nikdo nedosáhne.
Ja především moc nechápu, jak je vůbec možný, ze v Praze v období cca 2010-2014 nic opravdu významného nevzniklo a nic pořádného jsme tu nepostavili a nepředali tak patřičnou část a náš podíl na rozvoji města budoucím generacím. Přitom po většinu toho období byly velmi nízké úrokové sazby a ekonomika po finanční krizi vice než solidně rostla a poměrně hodně jsme zbohatli a zažili dobre časy. O to vice je to nepochopitelné a škoda. Srovnání výstavby a rozvoje infrastruktury mezi např. Prahou a Varšavou je poměr dosti vypovídající a názorné….
Se mi zdá, že nejen v Praze, propad velkých staveb byl napříč republikou.
To samozřejmě také, ale v té Praze je to v období od cca 2010 – 2024 (bohužel jsem se v úvodním příspěvku překlepl) je to z velkých dokončených/zahájených projektů téměř 0, přitom Praha je sama o sobě bohaté město a aglomerace. Přitom od cca 2014 ekonomika silně rostla a byly velmi nízké úrokové sazby……Jak říkám, pro mě osobně nepochopitelné a velká škoda, že v Praze se v době velké prosperity nic dalšího pořádného a nového nepostavilo…
A pokud máme rok 2024 a stále není ani stavební povolení na 511, která se přitom měla stavět a otevírat společně s úsekem 512 a dle programového prohlášení několika vlád ČR to ma být priorita, tak opravdu nevím co si mám myslet o zdejším prostředí, myšlení, přístupu a našich schopnostech něco hodnotného vybudovat……
2010-2024….
Porovnám-li rozvoj Prahy mezi lety 1918 a 1938 s libovolným dvacetiletím po roce 1989, nemohu než konstatovat, že za svými pradědečky ani nečucháme smrad: oni dokázali z provinčního města rozsahu jediného okresu vybudovat metropoli pyšnící se (mimo jiné) řadou architektonicky cenných staveb, jedním z nejmodernějších letišť své doby a už už sahající po takových pečetích „velkého světa“, jako byla podzemní dráha a napojení na autostrádu, ve čtvrtích vybudovaných v oné době je dračka o byty… Co jsme dokázali my? Rozprodat městské pozemky, zprivatizovat byty a už nám začíná opadávat umakart z prvních staveb „nové éry“. Ovšem výmluv jsme zvládli navršit… Číst vice »
Ne nadarmo jsi Chcípák, nejspíš hlavně mentální.
Děkuji za názornou ukázku našich sociálních rozdílů.
Tak nevím co o Praze asi tak víte, ale nejcennější objekty byly postaveny právě před rokem 1914, a to včetně, ale celých měst jako, ale nejenom, Vinohrady I (=Žižkov) a Vinohrady II (= Vinohrady). Za první republiky byla doba hodně velkého haštěření a korupce, zase si tu první republiku nemusíte tolik idealizovat. Vznikly plány na mnoho staveb jako třeba dálnice nebo 2. a 3. Vinohradský železniční tunel, ale nerealizovaly se. Byla probírána idea příměstských vlaků a síť částečně podpovrchových tramvají, ale na dost špatném základě, a je snad dobře, že konkrétně z tohohle nic nebylo.
Praha zakrnděla
Taky se podívejte, kdo se stal primátorem v roce 2010… Dvakrát se mu pak rozpadla rada.
No a taky právě po Bémovi došly prachy… všechno spolkla Blanka.
Chybějící projekty? Předražený tunel Blanka, který spotřeboval spoustu peněz a bylo jasné, že se to bude muset dělat jinak?
Škoda, že Metro D není (pří)městská železnice s pokračováním do Jílového.
Jestli si Středočeský kraj ten projekt a provoz zaplatí, tak tomu Praha určitě nebude bránit. Ale řekl bych, že obsluha Prahy 12 s desetinásobným počtem obyvatel je důležitější, nemyslíte?
Teď už se s tím nic neudělá. Rozhodovalo se to v době, kdy si nechtěli připouštět, jak masivně budou v Praze a za jejím okrajem lidé přibývat. Na to jaká byla doba jsem rád, že se aspoň to Déčko začalo realizovat. Středočeský kraj by si samozřejmě nezapolatil nic, je to železnice. Platil by provoz, a zřejmě stejně rád, jako u ostatních tratí.
To metro měla být příměstská železnice…
A jak byste si představoval tu novou železnici do Jílového? Už jen výjezd z Prahy by musel být hodně dlouhým tunelem.
Pokud by do té oblasti měla vést nová železnice, a nepopírám, že by jí dost výrazně mohla pomoct, ideální by bylo ji vést jako novou rychlou trať na Benešov, kolem Jesenice a Kamenice.
Stavět jako za Béma? Takže s „poplatkem“ za každou změnu územního plánu pro Romana Janouška? To nám tak scházelo.
No, chválí Béma, ale přitom zamlčují, že zprznění „Terminálu Veleslavín“ (který vlastně podle Béma ani neměl existovat vůbec) i definitivní zamezení možnosti vést k letišti metro z Veleslavína jsou jedny z nehynoucích „zásluh“ právě Béma (a jeho nohsledů).
A pokud jde o „Blanku“, tak třeba „Dana“ by asi byla lepší, protože by snáze řešila i napojení Evropské ulice a centra Dejvic na MO.
Metro na pražské letiště je v tomto Vesmíru nesmysl. Před Bémem, za něj i po něm.
V tomto s vámi ale souhlasím.
A co městský okruh? Pražský okruh? Vysočanská radiála? Zavedení plošné 80 km/h v celé Praze? Zrušení modrých zón?
Buďte rád, že se nechystá 30 km/h na radiálách.
Zkuste Most, tam mají (zatím pořád ještě) autodrom.
Podobný článek už vydal minulý týden Forbes. Na konci článku zmiňují, že se konečně bude tendrovat rekonstrukce Malostranského náměstí a nám. Jana Palacha. Víte někdo nějaké podrobnosti?
(https://forbes.cz/praha-je-skanzen-letos-stavi-projekty-za-padesat-miliard/)
Vsechno hezky. Ale chybi mi tam dotazeni Vysocanske radialy k Mestskemu okruhu, Brevnovska radiala a obchvat Kulataku tj. propojeni Evropske a Blanky. Ty auta se taky nejak musi z/k okruhu dostat…
Pravda! Ten obchvat Vítězného náměstí je potřeba jak sůl! Vím by se odblokovala i další veliká investice a to rekonstrukce vlastního Kulaťáku podle návrhu Pavla Hniličky.
Sice jo, ale když si vezmete, že do Prahy brzy přibude další půlmilion lidí a vůbec se to nezastaví, tak je to vlastně bezvýznamný detail. Celá koncepce pražské dopravy musí být na jiném základě než je trocha vylepšení pro auta.
Myslel jsem že se blíží volby do evropského parlamentu, ne volby komunální.
Problém je, že v Česku jsou volby skoro neustále, takže jakákoliv iniciativa může být (mylně i oprávněně) chápána jako předvolební.
To jo, jenže tohle vaření z ničeho co se zcela náhodou objevilo v několika článcích v různých magazínech během posledních pár dní je opravdu jako před volbami.
Most – malé m
to není čtvrť jako Černý Most, to je prostě most
I ta ctvrt Cerny Most je umele vytvorena, puvodne je to katastr Kyje, H.Pocernice a Hostavice (kousek)…
takže Hlaváček se chlubí stavbami ŘSD, Správy železnic a Penty. Metro D = průser s výběrem dalšího dodavatele, Libeňský most = průser s novým projektem a cenou, Městský okruh nic, nesmyslné prosazování pergoly na Hlaváku, atd.
U toho městského okruhu se mi zdá, že za primátorování Z. Hřiba a jeho náměstkování se to neposunulo ani o kousek.
Byla představena nová a daleko průchodnější varianta
A už prošla?
Prošla v jakém smyslu? Stavební povolení? Ne
Byla představena 2x dražší varianta, na kterou nejsou a nebudou peníze.
Takže si alespoň ušetříme pokusy postavit tu zhovadilost, co kdosi, pravděpodobně účastny na návrhu magistrály, nakreslil
to se vám jen zdá, ve skutečnosti je stále jasnější, že na nesmyslnou dostavbu městského okruhu nebudou peníze a stále více lidí si to uvědomuje, takže to je úspěch.
Zajímavé je, že dostavba MO je podle mnohých nesmyslná, ale dostavbu severní části SOKP v jeho nesmyslné „jižní“ poloze naopak všichni podporují, místo aby tlačili na výstavbu od centra vzdálenější kvalitní komunikace spojující dálnice na severu od Prahy.
A k tomu chce „město“ stavět i TT na Suchdol, aby Podbabskou a Kamýckou ulici uvolnilo jako přivaděč na ten SOKP a jeho spojnici s „Blankou“ …
Nesmyslné jsou jakékoliv „nejižní“ varianty zmíněné části SOKP.
Ona dost stačí jižní varianta jižní části, která sice pojme dálkový tranzit, ale tím to vesměs končí – a silnice blíže Praze jsou pak ve špičce zasekané, protože kdo by si zajížděl po vzdálenějším okruhu (což je zmiňováno jako přínos pro cesty autem do Prahy…).
Stavět ano, ale doufám, že v lepší architektonické, urbanistické i inženýrské kvalitě než Blanka a nebo třeba tramvaj na Barrandov. Zatím to vypadá, že víceméně ano.
Už aby to vše stálo.
Zásadní dopravni infrastrukturni problém byl způsoben vyvražděnim Slavníkovců Přemyslovci na Libici a následnou centralizaci moci v Praze.V případě opačném by hlavním městem byla Libice nad Cidlinou,Okřinek nebo Odřepsy s nesrovnatelně lepší dopravni dostupnosti.
A proč nezmiňujete přesun z Levého Hradce?
S těmi vysokými skálami kolem řeki nic moc.
Z jedné strany krásně přístupné a hluboké vltavské údolí by alespoň znemožnilo souběžné osídlení na obou březích, takže by se nemuselo řešit tolik mostů. a směrem na západ je to už placatější.
Nebo Krakov, Berlín, Varšava, Vídeň, Budapešť… Hněte s jedním a pohne se sto dalších.
Díky Bohu za Blanku. Žehnám Bémovi pokaždé, když jí jedu.
Myslím, že zásluha Béma stran Blanky se obecně dost přeceňuje. V podstatě jen zahájil projekt, který připravili už jeho předchůdci, navíc ho vysoutěžil problematickým způsobem (vysoutěžil separátně stavební a technickou část), díky čemuž se pak stavba zbytečně protahovala. Spíš bychom mu měli spílat za to, že se vykašlal na přípravu pokračovaní, které mohl předat svému nástupci ve stejném stavu, ve kterém mu spadla do klína Blanka.
Tam slavný Bém vyloženě selhal. Na samotné Blance nemá o nic větší zásluhu, než třeba Krnda, která ten průserový projekt dokázala dotáhnout do konce.
No já bych čekal u tak velkého a drahého projektu, že bude blízko dokonalosti, takže já bych si představoval daleko lepší práci, než že kabely zaplaví voda, některá místa výjezdu na povrch vypadají naprosto příšerně nebo že si někdo bude lámat hlavu se slavnými výdechy…. Samotnou funkci a tunel jako takový nerozporuji. Jen se po dostavbě měl výrazně omezit nebo pro auta uzavřít Újezd
Což se nestalo, a funkce tím tedy pokulhává. Také se často mlčí o tom, kolik dalších cest auty to přitáhlo.
On ji nepostavil.
Bém bych moc neadoroval do doprasení dvou linek metra bude v metropoli strašit už asi navždy.
Ano, adorovat horolezce je dost chucpe. Zvláště když Blanka měla stat 20 mld a stála 40 mld. A navíc furt není zkolaudovaná, na získání papírů na její pokračování se vykváknul.
Mimochodem, kšefty s Pawlowskim byly taky za ně, ne?
Ale stojí a funguje, takže aspoň něco po horolezcovi zbylo. Po jeho následovnících nezbylo nic.
Kdyz budu kaslat na nasledky a cenu, tak postavim kde co. Krom jineho – za nej se to stavelo, vypapirovalo se to daleko driv
Ano, samozřejmě, nic jsme tu nepotřebovali tolik, jako linky metra ohnuté do pravého úhlu a kolidující s povrchovou dopravou.
To je fakt skandál, že dál nepracuje poté, co ve funkci skončil!
milý eL – když se stavělo/razilo, tak se nedala připravovat další navazující stavba?
ale dala…jenže…
A… ehm… městský okruh…???
Městský okruh nestaví Praha, dokonce to je v textu uvedené.
Teď mi došlo, že je míněn asi vnitřní okruh. Ten je v přípravě, ne? Adminstrativa v tomhle státě trvá desetiletí.
Osobně zrovna fanda vnitřního okruhu nejsem, přináší dílčí zlepčení a kopec problémů se zhoršeným prostředím a dopravní zácpy, protože přivádí dopravu tam, kam by se jí jinak tolik nedostalo a žádnou úlevu pro původní komunikace (viz třeba Hradačanská).
Doprava třeba na Letné se díky zprovoznění Blanky výrazně zklidnila.
Asi si zklidnění představujeme každý jinak. Dopravně klidná oblast to opravdu není, jen tam není takový tlak jako byl, ale aut jsou tam pořád štrůdly.
Klidná ulice jako boční uličky ve Střešovicích to není, ale je to normální městská hlavní ulice. Dřív to byla šílenost srovnatelná s magistrálou.
Mestsky okruh stavi Praha, Prazsky okruh stavi RSD.
Dokud neni hotovy Prazsky, a kapacitni MHD tangenty, nadelalo by pokracovani MO vic skody nez uzitku. Az bude zminene dokonceno, dost mozna nebude pokracovani MO potreba.
Na MO nejsou peníze a hezkých pár let nebudou.
U půlky z uvedeného bude Praha tak max držet palce Správě/MD, takže z tohoto pohledu mi přijde Hlaváčkovo juchání poněkud mimo mísu, když s výjimkou Déčka bude samo město rádo, když opraví mosty a zasklí pár oblouků viaduktu.
A když už se Hlaváček tak rozjel, tak mi tam vyloženě chybí legendární „Vlakem na letiště – již brzy“ :-))). Jen ta trať na Kladno by z pohledu dopravy v Praze udělala víc parády, než půlka toho uvedeného.
No nevím, třeba u tunelu směr letiště určitě pomoci může.
Je hezké, že v textu (nebo možná i samotným hodnostářem) byl opět vzkříšen výraz „rychlodráha“. Stavební šturm na Výstaviště už začal, takže se již brzy dočkáme.
Uvažuji, jestli je z hlediska zmiňovaného „dopravního paradigmatu“, taková rychlodráha významově hned v třetím pořadí za VRT a koridory, či zda je žebříček uspořádán jinak.
Nevím, co myslíte. Vždyť o dvou, nebo vlastně třech stavbách z toho souboru se tam píše.
Jo za Bema!! Hmmm tak to se mame na co tesit. To bude tunel jeden vedle druhyho!
Už aby to bylo!
No nevím, zahrnovat zasklení oblouků Negrelliho viaduktu mezi velké stavby… Co je pak malá stavba? Postavení pískoviště někde u paneláku?
A jak tu už zaznělo, s částí staveb z tohoto seznamu nemá Praha nic moc společného.
Takže mnoho povyku pro nic.
Věčná škoda, že se Negrellák nepodařilo ztříkolejnit. Pravděpodobně se relativně brzy bude muset jeho nedostatečná kapacita řešit dalším tunelem…
To už by se musel zečtyřkolejnit, aby to k něčemu bylo 🙂
Jinak dvoukolejka, pokud je tam rovnoběžný grafikon (a to na Negrelláku bude, nic než příměsto tam jezdit nebude), toho pobere hodně. Problémem jsou kolize na odbočování tratí – Němci vědí, proč tam mají tolik přesmyků. U nás to nevíme, tak jsme si takové kolizní místo vytvořili hned v Bubnech.
Jasně, stavte ale nezapomínejte na pěší a cyklo. Vždyť jen na opravu chodníku mezi Kačerovem a Labutí se čekalo skoro dvacet let. A tenhle rok se výdaje na aktivní mobilitu snížilo o 50%.
a o opuštění tělesa staré trati přes strašnice věděli minimálně o 5 let dříve, než se tak stalo. a to se stalo v prosinci 2020. takže líbivé vizualizace drážní promenády už mohly být přes 2 roky realitou. a taky nic.
Ano, ale to víte, jde zase o chodce a cyklisty, tak to je moc nevzrušuje. Mohli tam zatím udělat aspoň mlatovou provizorní cestu ale to by vyžadovalo od nich moc práce..
Pomalu a blbě!!!! Natáhla na úřadech
A to hodnotíte dle čeho? Vy jste seznámen se všemi řízeními, překážkami těchto řízení, legislativou atd.? Tohle jsou vždycky takové hospodské výkřiky. Neměl byste tedy spíše řešit legislativu, protože od té se to pak všechno odvíjí.
Ksrlos
Auta? Do centra bych povolil pouze rezidenty, ev. zásobování, průjezdy jako teď, to už je teď šílené, a to se dá centrum vcelku slušně objet, ať už tunely, nebo vnějším okruhem – není to sice zatím dokončené, ale jde to – ostatní, kdo jen jedou na návštěvu města – si nemusí vozit zadek až do centra – Praha má jednu z nejlepších MHD na světě a celkem levnou, tak zaparkovat na kraji a dál MHD.
zaparkovat ka kraji????? 🤣🤣🤣 a to jako kde, konkrétně??? 😮
Takových možností existuje celá řada.Ale Vám se zřejmě nechce.
Když celá řada, tak jich jistě aspoň pět zvládnete vyjmenovat 🙂
Z kterého směru chcete přijet?
Při vší úctě… Většina z Vás co jsou ve zdejších příspěvcích na křížovém tažení proti IAD (a nechci analyzovat, které osvícení, či zatracení je k tomu vede) si myslí, že mi balíci mimo Prahu považujeme za „labůž“ do toho marastu vůbec jet. Věřte, že ne. Mohu Vás ujistit, že většina lidí z mého okolí a směru (teď nemyslím „obchodní“ přepravu, kde zvyšující se požadavky vládnoucích struktur na daně a HDP takovou dopravu, v obecné rovině, požadují), na celé pražské komunikační síti nejvíce milují Opatov, Chodov a existující část D0. A když už letiště, tak raději sídelní město a pokud Ruzyň,… Číst vice »
Prosim vas, ze jdu zrovna kolem, jak presne definujete pojem „centrum“, kterym se tak ohanite? Treba nakres do mapy.
Dekuji.
Kez by to naopak nebylo jako za Bema – kvantita vysoka, kvalita nizka (urbanisticka kvalita tech projektu, tu technickou nehodnotim).
Bohuzel zatim to tak bohuzel dost vypada. Terminal Smichov i metro D (okoli stanic) vypadaj na podobnej zbytecnej prusvih pro bezmotorovou dopravu jako tramvajovy trate na Libus a Dedinu. O rekonstrukci Masarycky a tamni ulici Na Florenci skoda mluvit. A zatunelovani v Hloubetine se chysta s pekelne nepovedenym vrskem, v podstate opakujicim chyby Blanky, s nulovym poucenim z nich.
Přesně, u Blanky slibovali jak nám bude krásně na povrchu, stačí se podívat třeba na ulici Milady horákové. To cyklo tam zmršené které po pár metrech končí do vozovky. Tak tam aspoň namalovali cyklopruhy. Hrozně špatně naprojektované a stále to tak pokračuje. Třeba Bubenské nábřeží
Priority jsou: 1) Pražský okruh 511 a hned i severní část 2) Blanka 2 3) Radlická radiála 4) 4 proudá Vestecká spojka bez bariér, semaforů, kruhových objezdů atd. 5) Propojení kolejí z Bubnů na Hlavní nádraží a přeložení všech vlaků z Masarykova na Hlavní nádraží aby se dalo přestupovat 6) Ideálně konečně zahloubení magistrály klidně jen 2 + 2 pruhy od Nuselského mostu po Hlavní nádraží pod zem a nahoře její zúžení a rozšíření chodníků atd. Pak by se dalo uvažovat o těch blbostech kterými se Praha aktuálně tady chlubí a které nejsou tak důležité. Je to jako stavět dům… Číst vice »
Hmm, stačilo to napsat jednou… Ale přesunout všechny vlaky z Masaryčky na hlavák si fakt nedovedu představit…
Není to sebemenší problém.
Samozřejmě, ne na současná nástupiště (i když i tam by bylo při jejich efektivním využívání místa dost), ale na NS2.
Obávám se, že si to představujete jako Hurvínek válku. Přinejmenším by musely v podzemí být ne 4 nástupní hrany, ale spíš 8 a celé zhlaví/rozplety, a k nim příslušné tunely na jih nebo západ, rozhodně by v podzemí nemohlo nic končit. Tedy dobře dvojnásobný rozsah prací i cena. Buďte rád, že ta Masaryčka může ještě sloužit. (No, jednou na Nové spojení 3 a pravděpodobně i 4 stejně dojde, ale teď by to bylo nestravitelné.)
Samozřejmě, že by v podzemí nic nekončilo. Konečně, NS2 taky v podzemí žádné zhlaví nemá.
A třeba S-Bahn v Mnichově (dvoukolejka) zvládá skoro 2min. takt vlaků – a to není žádný izolovaný systém. A NS2 má být čtyřkolejka.
Magistrálu není třeba zahloubit a ani moc dobře technicky možné to není. Lepší zavést mýto a prostě ji zúžit. Ta doprava se přizpůsobí. Když tam budou mít cyklisté své cyklostezky, stoupne i ta cyklistická
Ano, doprava se přizpůsobí – kolony budou ještě větši.
Právě že když bude mýto, nebudou
ne, kolony budou stejne
Zahloubeni magistraly prikladmo u Muzea mozne je, tuhle tomu mate video.
https://www.satra.cz/zklidneni-severojizni-magistraly/
To je ten nesmyslný projekt řešící tranzitní dopravu na magistrále, která tam skoro není, za cenu likvidace potřebného křížení s Vinohradskou, Žitnou i Ječnou, takže by tunel byl skoro prázdný a skoro všechno by stejně jelo po povrchu, ale za mnohem horších podmínek? Tak ten má nevyřešené konflikty s tunelama, co už v tom místě jsou. Asi železniční přejezdy se závorama s metrem a s vlakama s Hlavíku?
Jediné možné řešení je zúžení SJM na 2 pruhy a následně ideálně zrušení.
1) staví stát a ne město
to ostatní jsou nesmysly, na to peníze nejsou.
Prisrity jsou: 1) Pražský okruh 511 a hned i severní část 2) Blanka 2 3) Radlická radiála 4) 4 proudá Vestecká spojka bez bariér, semaforů, kruhových objezdů atd. 5) Propojení kolejí z Bubnů na Hlavní nádraží a přeložení všech vlaků z Masarykova na Hlavní nádraží aby se dalo přestupovat 6) Ideálně konečně zahloubení magistrály klidně jen 2 + 2 pruhy od Nuselského mostu po Hlavní nádraží pod zem a nahoře její zúžení a rozšíření chodníků atd. Pak by se dalo uvažovat o těch blbostech kterými se Praha aktuálně tady chlubí a které nejsou tak důležité. Je to jako stavět dům… Číst vice »
Máte to pomatené. Priority jsou:
1) Metro D
2) Tramvajové tratě
3) Metro O
Ad 3) by stačilo metro D vést východněji a použít do úvahy také železnici od Modřan a tramvaje od Pankráce, netahat vše za každou cenu přes centrum (a duplikovat další trasou tramvajové tangenty).
Negrelliho viadukt, Masarykovo nádraží, Terminál Smíchov, Nádraží v Bubnech a železniční trať jsou železnici a nejsou realizované Prahou.
Podobně Pražský okruh 511 je realizován ŘSD.
Praha má podíl pouze na: Václavské náměstí, Metro D, Libeňský Most, Dvorecký Most a Barrandovský most. Tzn. kromě metra D jde jen o opravy nebo drobné úpravy. Každpopádně pro auta nic.
Ono možná srovnat město se zemí, aby se do něj vešlo víc aut není úplně dobrý nápad, koukněte se na nespočet měst v USA, která tím trpí. Mimo to, že na většině těch staveb actually Praha spolupracuje, zasklení Negrelliho viaduktu dělá kompletně Praha, Masarykovo nádraží nevím, tam možná podíl nemá, ale na zbytku ano, přečtěte si článek
Auta? Do centra bych povolil pouze rezidenty, ev. zásobování, průjezdy jako teď, to už je teď šílené, a to se dá centrum vcelku slušně objet, ať už tunely, nebo vnějším okruhem – není to sice zatím dokončené, ale jde to – ostatní, kdo jen jedou na návštěvu města – si nemusí vozit zadek až do centra – Praha má jednu z nejlepších MHD na světě a celkem levnou, tak zaparkovat na kraji a dál MHD.
Barranďák pro auta je. Každopádně, nějaké pokračování výstaby městského okruhu by tam být zařazené mělo.
Barranďák je pouze oprava.
jj, takové pošolíchání wapkou, že? za tři čtvrtě jardy.
No a? Opravy se taky počítaj. To je jeden z problémů hurá budování předimenzované infrastruktury za každou cenu (případně za dotace). Za chvíli potřebuje opravy a rekonstrukce a za chvíli koukáme, že provoz, údržba, sem tam nějaké menší opravy a najednou větší rekonstrukce už se nasčítaly tak, že stály stejně, jako ta stavba na začátku. Ale už si to bez ní nikdo neumí představit, takže se ty peníze nějak najdou, ale pak třeba chybí na potřebnější investice…
P+R na Smíchovském nádraží je taky pro auta. Taky to nebude levná stavba
Jedno parkoviště opravdu tristní zbytek nezachrání.
Terminál Smíchov má z větší části (či částky) Praha. Každopádně, vy si myslíte, že u těch ostatních projektů je Praha úplně mimo?
Pro auta je toho uz davno postaveno zdaleka nejvic. Nekde az moc. A tak davno, ze se to uz musi za miliardy rekonstruovat, viz. Napr. Ten Barrandak. Praha potrebuje aby infra pro efektivnejsi druhy dopravy tu pro auta aspon dohnala… Desitky let se nesmyslne stavelo hlavne pro auta. I kdyby opravdu Praha pro auta nic dalsiho nestavela a soustredila se nejakou dobu krome nutnych rekonstrukci plne na ostatni druhy dopravy nebylo by to vubec spatne.
Pán potřebuje něco pro auta – chudák autoholik.
Pavla Béma si dávat jakkoliv za vzor, to o něčem vypovídá…
a co podle vás udělal jako primátor špatně??
Blanku? Opencard? Jistě se najde ještě spousta…
Prodloužení metra A do Motola… A myslím, že hezký peníze protekly i na přípravu olympijský kandidatury.
Chápu správně, že v rámci NS II. jsou názvy nových stanic pouze orientační? Tak, že Opera bude v reálu Hlavní nádraží, Náměstí bratří Synků později Vršovice a Florenc bude Masarykovo nádraží.
Tahle skica v zásadě nemá s aktuální studijně prověřovanou podobou NSII nic společného, jedná se o mnohem starší obrázek z dílny IPRu na téma „jak si myslíme, že by to bylo hezké“. Ono třeba Opera má tu velmi pěknou vlastnost, že prodlužuje přestupy úplně všemi směry.
Opera je mezi Hlavákem a Václavákem, ale samozřejmě s Hlavákem by měla být propojená. Myslím, že se říkalo, že pod Hlavák se to blbě vejde a bylo by to hůře napojitelné, takže se to posune víceméně pod budovu opery a proto ten název.
Děte do háje s Operou.
Ty vlaky musí stavět na Hlaváku a né na nesmyslné Opeře.
Počet stanic a jejich poloha ještě není schválená. Opera ať se jmenuje Praha hl. n. třeba jako v Německu s (tief) českým ekvivalentem, nebo jako ve Vídní (nástupiště x a y). Zbytek podle toho co bude blíž – stanice metra, nebo vlaku.
Kdybyste místo „bude v reálu“ psal „bude poblíž“ nebo „bude skoro v areálu“, snáz by se s tím souhlasilo.
Kromě severní větve metra D tam vidím vše, co nám dnes chybí. Severní D má vést na Letenské náměstí (dnes je Letná dost odříznuta od centra dlouhými objížďkami), ZOO (není snad ani třeba komentovat), Bohnice (místo nesmyslů jako lanovky odněkud z periferie).
Lanovka Podbaba-Bohnice řešila úplně jinou relaci, než v čem by Bohnicím pomohlo metro D. To spojení do Dejvic bude nadále zoufale chybět. To je jak říct, že dálnice do Brna vyřeší problematické spojení do Karlových Varů.
Jo a Dejvice fakt nejsou periferie:d
Rozmáhá se nám tu takový nešvar; nazývat cokoliv nacházející se mimo Prahu univerzálním slůvkem region/regiony.
Ale jo, hlavní jsou činy, ne slova.
Jo, „tramvaj do regionu“ = tramvaj za hranice města 😀 To jsem si taky musel precist dvakrat, jestli nevidím blbe.
Region jako eufemismus pro „venkov“.
To se mam jako mene urazit, kdyz misto venkovem budu nazvan regionem?
Jen pro pripomenuti. Region = oblast, uzemi.
Je samozrejme nesmyslem pouzivat slovo „oblast“ v tomto kontextu, kdyz se potrebuju vymezit.
Musim nejdriv specifikovat „jaka“ oblast, ma-li toto slovni spojeni plnit svuj vymezujici vyznam.
Tj. vyznamove spravne by bylo napr. „Mimoprazsky region“ nebo neco v tom smyslu.
To je jak ve Francii.
Paříž a vše ostatní je venkov.
Nemusíme ani tak daleko, stačí zůstat na místě… Prostě taková volná reminiscence na téma: „Za Průhonicemi začíná Orient“.
Ne, orient je na hlaváku.
To samozřejmě není pravda. Ale správně to můžete chápat dvěma způsoby: Buď je to Praha jako centrum své pražské metropolitní oblasti
https://rsk-sk.cz/integrovane-nastroje/iti-prazske-metropolitni-oblasti/
nebo Praha jako krajské město Středočeského kraje. Obojí jsou to její regiony, i když v různém smyslu.
Praha je taky region. Akorát někdo si myslí, že je něco víc. 🙂
Za Béma se postavila blbě vedená Blanka misto Dany. Nevidím, že by v článku bylo psáno o nějakém pokračovani.
A co se týče okruhu, tak ten přeci staví rsd potažmo stát a nikoli město.
Přímo v článku se píše, že v případě okruhu zajišťuje město úpravy v okolí, aby se nová komunikace nestala bariérou a zapadla do krajiny.
Jo, formulace “dálnice přirozeně zapadne do krajiny” je opravdu příklad absurdního humoru.
„Představené plány počítají i s dostavbou Městského okruhu na severovýchodě, s tím bude souviset i tunelový podjezd Hloubětínem, který jako předstihová investice okruhu uleví zácpám na Průmyslové ulici.“
Nemáte zač.
tunel v Hloubětíně – na papíře fajn, v reálu možná za 50 let
A jak tunel v Hloubětíně souvisí s městským okruhem, kerý povvede okolo Balabenky?
Přečtěte si to souvětí ještě jednou a pomaleji…