Chceme nádraží u Svratky, schválili brněnští zastupitelé. Podmínkou je diametr
Brno hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Po sto letech debat o tom, kde má být v Brně nádraží, schválili brněnští zastupitelé v úterý večer variantu, která
Připomínám odkaz na video SŽDC na youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=a6WDE1EY7mM
Zde jsou varianty představeny bez příkras. Dříve, než budete diskutovat, prohlídnout.
V klidu. Bude to financovat Brno? Nebude…..O všem rozhodne vláda a ta to neschválí.
Pobláznění troubové z Brna se z toho nakonec pose..u.
Mám obavy, že Ťok to schválí…
ano, přeci Ťok řekl, že vláda se přiklání k řece.
Ono jde o to že nádraží je v centru, něco podobného bylo v devadesátých letech v Praze, Masaryčku pro jistotu zrušit bez náhrady a hlavák vystěhovat do Běchovic. Magistrát kterému se toto podaří se neuvěřitelným způsobem nakapsuje protože se jedná o lukrativní pozemky v centru o které se developeři poperou a za které se budou dávat tak tlusté obálky že se ani do kapes nevejdou. A pokud se s tím sveze že se známým a kamarádům zhodnotí pozemky které se znalostí budoucího přesunu nakoupily tak jenom dobře. A protože o peníze jde až v první řadě tak zájmy nějakých občanů… Číst vice »
Jasný důkaz, jak papaláši konají proti lidem- Většina lidi chtělo nádraží v centru, ale hlas lidu nikdo nebere vážně. A kvůli korytům a peněz zrazují občany. Na co jsou vlastně volby? Kdyby žádné nebyly, bylo by lépe. Co by za to jiná města dala, kdyby měla tak perfektne situované nádraží, přímo v centru. Tok ideální to nikde není a je velmi smutné, že radní města, pro které by měly pracovat, tuto výsadu zrušili. Že byli pro stěhování státní nebo krajští papaláši, by se ještě dalo pochopit. Ti o tom houby vědí. Ale že se radnice postavila proti vlastním lidem, jejiž… Číst vice »
Spíš důkaz toho, že problematiku nemáte nastudovanou. SJKD naopak zpřístupní vlakové dopravě většinu míst v centru (zastávka u současného nádraží, Moravské náměstí, Šumavská…) nejen jeden uzel. Bez něj by byl přesun k Řece opravdu z dlouhodobého hlediska hloupost. S ním – skvělá zpráva pro Brno a okolí a přitom za srovnatelný peníz jako Petrov bez SJKD… Samozřejmě Petrov s SJKD by byl nejlepší, ale co na to daňoví poplatníci co by tu dardu navíc museli zaplatit ? A jak rychle by se vykoupilo Tesco k zbourání, co památkáři na ničení památkově chráněných objektů mostů, budov u tržnice Malá Amerika –… Číst vice »
Marty-t2: „SJKD naopak zpřístupní vlakové dopravě většinu míst v centru (zastávka u současného nádraží, Moravské náměstí, Šumavská…) nejen jeden uzel.“
No, netuším, kolik je Vám roků, ale Vy opravdu věříte, že se dožijete vybudování (jakéhokoli) „SJKD“ – a že jej Brnu někdo zaplatí, jak si představuje současné zastupitelstvo ve svém (kladném) vyjádření k vyhnání nádraží z města?
Já v té „podmínce“ vidím naopak naději, že vláda nakonec (u vědomí toho, že se Brňáci stále chovají jako „prvnička“, která také neví, co vlastně chce, ale nedá pokoj, dokud to nedostane), rozhodne rozumně a nikoli hloupě.
Alex: Z novely stavebního zákona vypadla veřejnost a ministerstvo to obhajovalo mj. tím, že za veřejnost má bojovat obec))) Chá chá
Marty-t2: SJKD pomůže jen těm, kdo budou mít štěstí a budou bydlet u nějaké linky, která přes SJKD povede. To určitě nebudou směry Blansko, Rousínov a Slavkov. Ostatní směry jsou otázkou. SJKD nepomůže ani, kdo do Brna přijíždí rychlíky (Třebíč, Žďár, Břeclav, Hodonín, Vyškov…), EC, RJ, rj atd.
Pokud by bylo nádraží v centru, dostanou se vlakem do centra k uzlu MHD všichni.
Ano to máte pravdu, k uzlu MHD se od současného nádraží dostanou všichni, ale doba jízdy s MHD nebo SJKD bude někde úplně jinde. Příklady současných jízdních dob ze kterých se dá odvodit podobný budoucí rozdíl mezi SJKD a MHD: hlavní nádraží – Židenice/Stará Osada – 3min. vlakem / 11min. tramvají hlavní nádraží – Modřice – 8 min. vlak / 20 min. tramvaj hlavní nádraží – Troubsko – 12min. vlakem / 22-29min. tramvají + busem Já netvrdím, že jsem s varianty Řeka nějaký nadšený – ideální by bylo mít hlavní nádraží přímo pod Svoboďákem, ale kdo to zaplatí a jak… Číst vice »
(Umanutý) Marty-t2: Máte a presentujete poněkud zkreslené a zavádějící představy o rychlosti spojení – správněji by to bylo spíše takto: hlavní nádraží (peron) – NÁDRAŽÍ (peron) Židenice – 3min. vlakem / Stará Osada – 11min. tramvají hlavní nádraží (peron) – NÁDRAŽÍ (peron) Modřice – 8 min. vlakem / Modřice, Tyršova – 20 min. tramvají hlavní nádraží (peron) – ŽEL.ZASTÁVKA (peron) Troubsko (1 km od centra) – 12min. vlakem / Troubsko (obec) 22-29min. tramvají + busem – a k tomu je třeba ještě brát v úvahu, že i na to hlavní nádraží a na něm až na peron (kde asi většina… Číst vice »
Nebylo by nakonec levnější vykoupit a zbourat Tesco a na jeho místě postavit nové 3-4 rovné peróny a potom místo stávajících perónů v oblouku další cca 3-4 rovné. Všude ve světě se snaží železnici přiblížit do centra měst jen Brno dělá pravý opak.
To jsem tu psal tento týden několikrát – sklidil jsem za to ostrou kritiku. Totéž jsem navrhoval zastupitelům – když má město/stát volných dejme tomu 50 mld. na nové nádraží, proč by nemělo dejme tomu 2 mld. na demolici ohavného OD tesco a blízkého ještě ohavnějšího okolí – nikdo na to nereagoval. At si v Brně dělají co chtějí, ale nechápu, proč mají mít nejdražší nádraží v republice a přitom mají spojení do hlavního města po koridoru, kde se místy jezdí 70
V Čermné nad Orlicí se má likvidovat nově opravená budova nádraží kvůli přemístění stanice blíže centra obce. Na jednu stranu škoda peněz, na druhou pochopitelná věc přiblížit nádraží lidem. V Brně se za obrovské peníze udělá pravý opak. V ČR to často vypadá, že jsme tak bohatí, že nevíme co s penězi. Kde je daleko nádraží, zbourá se, aby bylo blíž. Kde je blízko, zbourá se, aby bylo dál. Opravujeme opravené, likvidujeme zrekonstruované a to v havarijním stavu stojí stále dál. Železniční doprava konkuruje letecké jen tím, že vlak vás doveze z centra do centra. Čím dále nádraží od centra,… Číst vice »
Právě že jsou alergičtí na Prahu, proto budou mít nejdražší nádraží v republice, aby se jim zacpala huba. Jediné, co mě uklidňuje, že tento stát nemá pár mld. navíc na důchody, natož třeba 50 mld. na jeden blbej uzel, kde se navíc potkává pouze jeden dopravní koridor
Brno rozhodlo, jak rozhodlo. Jen jsem zvědav, kde vezmou dejme tomu 50 miliard na jedno nádraží v zemi. Nakonec to dopadne tak, že se možná postaví nové nádraží, povede k němu jedna tramvajová trať od stávajícího nádraží, před vchodem bude jedna zastávka autobusu MHD, okolí se nezmění, páč evropské dotace mezitím vyschnou. Sen o síti VRT v ČR se definitivně rozplyne, páč kde chce stát vzít předpokládaných 650 mld. (reálně to bude stát kolik – 1 – 2 biliony?), když usilovně hledá pár miliard na důchody…? Nebo spoléhají, že EU dá ČR dejme tomu 600 mld., když už ČR se… Číst vice »
Ta VRT vychazi levneji nez dalnice, 650mld je za celou sit…
Megalomanie. To je to správné slovo. Asi v Brně vládnou Číňani.
Martin Ruzicka: Samozřejmě že 650 mld. je za celou síť… ale… o kolik se většina staveb prodraží oproti plánu – o 20, 30, … % ? Tradiční výmluva, že stavaři počítali s jiným geologickým podložím, a proto se musí navýšit rozpočet na stavbu, bude zajisté napříč celou ČR velmi zajímavá. Většina stavařů je nemile překvapena u téměř každé stavby – Blanka, Ejpovice, D1, D8, … nechci vidět velikost překvápka, když se bude stavět VRT Krušné hory – Pha – Brno – Břeclav)))
Jen opět doplňuju příspěvek a upřesňuji: Nejedná se o 50 mld. na jedno nádraží, ale na celý uzel a to je zatraceně víc, než hlavní nádraží. Veřejnost dle mého názoru k rozhodnutí v referendech nemá dostatek relevantních informací, pouze demagogické „v centru“ a „odsun“. Už tato dvě slova stačí, aby si neinformovaný člověk udělal „svůj“ názor.
Tak ja se moc nedivim ze nechteli dat 20 miliard za neco cemu ani nevychazi ekonomicke zhodnoceni…
Martin: Ano, odhadovaných 50 je na celý uzel (kolik to bude ve skutečnosti – 70?), ale kolik stojí komplet přestavba Plzně? 10 ? Kolik stálo nové spojení + hlavák v Praze s historickým zastřešením a 7 perony? 12-14?
Miroslav Vala: Nemáš stejný názor? Tak nejsi odborník a drž hubu. Toto je typická argumentace zastánců odsunu 🙂
Nějak mi tam chybí propojení VRT z Prahy na VRT do Vídně. No ale ona se asi udělá krátká spojka na jihozápad od města, a rychlovláčky z Prahy do Vídně si to projedou bez „zbytečné“ zastávky v Brně. Jen aby si pak Moraváci nestěžovali, že to za ně rozhodl někdo v Praze.
No o spojce nevím, že vy nějaká měla být.
Je jen uvrati, … taby by se mi libila spojka z prerovske trati na breclavskou, ale neni v planu…
Ono to neni jen na Viden, ale i na Bratislavu, Budapest a dal… tam je velky potencial…
Jinak je nadrazi u reky podle me lepsi…
Můj názor je takový, že poslední slovo budou mít evropské dotace. A ty si myslím spíš nebudou – nevěřím, že jim někdo z EU vytáhne z klobouku 50 mld po 2020.
Merklová možná peníze vytáhne, ale podmíní to přijetím pár tisícovek uprchlíků, jak už se nechala slyšet.
Původně jsem byl zastáncem nádraží v centru z důvodu podstatně lepší návaznosti na MHD. Názor jsem ale změnil poté, co mně došlo, jak vypadá okolí železniční tratě např. v Zábrdovicích – vybydlené domy, brownfieldy. Není snad třeba zmiňovat „kvalitu“ okolo Trnité a zahrádkářské kolonie. Nyní jsem jednoznačně pro odsunutou variantu. Dojde k uvolnění místa po zrušených železničních tratí a časem i ke zvelebení okolí, zlevnění nájmů. Podmínkou odsunu nádraží musí být vybudování nějakého typu lehkého metra či podzemní tramvaje, které by lidi od nového nádraží rozvezlo do až do lokality Konečného náměstí nebo až k Šumavské. Ve výsledku budou dojíždějící… Číst vice »
Ovšem, vlaky beztak přijdou zrušit, jak se tuhle nechal někdo slyšet. Zlevnění nájmů vlivem horší obslužnosti je pravděpodobné, pokud se současně nezdraží klidem od vlaků, jež však možná nahradí autobusy a auta. Lehké metro přidá k cestě vlakem na každý pád nepohodlný přestup, to bych považoval spíše za zhoršení než za zlepšení. Ale ono to nějak bude, však uvidíme.
No, doufám, že k uvolnění kolejí nedojde.
Celé mi to přijde jako jedno velké divadlo. Stejně to bylo naprosto jasný, co se vybere. Pozemečky je potřeba prodat.
Hele ty pozemky už neřeší ani zelení ale dívám se, že se pořád najde dost nechytrych lidi, kteří jsou schopni to pořád papouskovat
To, že se o něm nemluví, přece neznamená, že zanikl. Ono přeci není ani trochu divný, že zatím všechni, kteří maj alespoň něco společnýho s vládou doporučili variantu Svratka. Jak architekt městkej, tak JMK, Brno-střed a nyní i Brno město. Zatím jsem neviděl, že by bylo někde jasně představeno, jak bude přebudována síť MHD, když nádraží bude u řeky. A právě toto se mi zdá jako velká neznámá. Sama studie tohle ani neřeší a přitom je to velmi důležitá věc, která ovlivní dostupnost nového nádraží. Rozhoduje se tedy o něčem, co nemá dost tak úplně jasnou koncepci, jako celek.
Za mne palec nahoru. Nové nádraží plus pod ním SJKD. Ještě síť záchytných P+R u nádraží před Brnem a dvě drobnůstky – najít na realizaci finance a dožít se realizace.
A naučit lidi ten ideál používat. 🙂 Bude-li SJKD vlakový, je tu šance dokonce vyššího využití příměstských vlaků. Bude-li však nutný přestup, může to naopak část lidí odradit.
Aby to nakonec nedopadlo typicky česky, mysleli jsme to dobře, ale někde se to zadrhlo.
Vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby se celá stavba nového nádraží nesla v duchu, „co nejlevněji,“ a na okolní stavby už by „nezbyly“ peníze.
Hlavně mi přijde docela na hlavu, že se teď dělají velké rekonstrukce mostů a dalších věcí, když se to má za pár let opustit. Je mi jasné, že je to nutnost, protože řada prvků už dožila nebo dožívá a drží to už jen „silou vůle.“