Chaos při odletech. Cestující Ryanairu nepustili i s očkováním na palubu letu do Švédska
Cestující na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště Praha
Informace na stránkách Ryanairu o podmínkách cesty do Švédska se liší od údajů na stránkách tamější vlády.
A není prostě před odletem kamkoli prostě mít antigen test? Právě kvůli měnícím se podmínkám? Je u nás zadarmo a tak tam nevidim problém. Jenže ony ty problémy vznikají hlavně proto, že očkovaní s Tečkou nabyli dojmu, že tím pádem mohou všude a všechno. V některých zemích zcela oprávněně nemá očkování žádnou váhu, protože zaručuje pouze lehčí průběh covidu. Vrátila jsem se minulý týden z Kanárských ostrovů a ani při odletu, ani při příletu ani tady ani tam nebyl s vyplněným zdrav.dotazníkem a antigen testem problém. Letěla jsem s Ryanairem. Personál příjrmný, klučičí.
Čerstvá zkušenost s TAP portugal. Arogantní stevardka na letu z Lis do Vie rozdává formulář. Když na něj mrkněte zjistíte, že je rok starý. Říkáme ji, že to už určitě neplatí. Ne musíte to vyplnit, říká ona. Říká, ji to postupně asi 20 lidi. Nehne to s ni. Takže papír dáváme k sáčku na blití, kam patří. Ve Vie, kontrola vakcinace nic jiného. Registrace příjezdu, na rakouském webu, vás sama zastaví, když označíte,že jste očkování. Aerolinky se vůbec neobtezuji něco zjišťovat nebo aktualizovat..
Stejná zkušenost s Lufthansou. Jen s tím rozdílem, že letušky kontrolovaly vyplněné formuláře při výstupu z letadla, takže bez vyplnění nešlo vystoupit. Naprostý blázinec. Tak budu moct aspoň vnoučatům jednou ukázat památku na covidovou buzeraci, jako mi babička ukazovala potravinové lístky. Protože mi ten formulář samozřejmě zůstal, převzít si ho nikdo nechtěl.
Ony jsou ty pravidla zbytečně přehledné. Ještě by mohlo být nějaké pravidlo pro vstup do letištní haly (třeba test přímo na daném letišti), další pravidlo pro security (třeba test na protilátky) atd. Navíc bych to rozdělil na dospělé a děti – každý nějak jinak. Ty pravidla vylepil až u vchodu, ať si to cesťáci oběhnout než se někam vydají. No a 2x do týdne náhodně změnit, bez předchozího upozornění. Všechno podle regulí, všechno podle práva. Lidé mají platit daně a ne se trajdat po Evropě
proč to vyhlašovat papírem na dveřích letištní haly.
co facebook nebo twitter libovolného zaměstnance letiště, MZdr nebo letecké společnosti?
Neříkejte 2x. Pro vstup do let.haly v Madridu je otevřen jeden vchod a pokud nemáte QR kód letenky, tak vás dovnitř k případnému odbavení nepustí. Nepovedl se mu elektron.odbavit syn a musela jsem nápaditě podvádět, abych se dostala do haly terminálu 1 a nechala si vytisknout letenku. Vůbec byla tahle dovča o sbírání QR kódů. Mám jich 17.
ryan se chová jako nekooporativni arogantní hulvát. to je bohužel dlouhodobě podlozeny fakt.
a furt se najdou někteří…kteří ho budou hájit, až fo roztrhání těla…tato psychická porucha mne nepřestane udivovat….
Heleďte třeba já fakt nemám důvod nehájit. Mám s nimi cca 50 letů. Lety za standardních okolností vždy bez problému, dostal jsem co jsem si zaplatil, vše odpovídalo podmínkám. Jednou jsem zažil zrušení letu kvůli teroristickému útoku na letišti. Tam jim podle evropské směrnice stačilo vrátit peníze a byli z obliga. Místo toho operativně vypravili náhradní let v nejbližší možný čas, a to i přesto, že většina cestujících si patrně nechala vrátit peníze, protože ten náhradní let letěl prakticky prázdný. Pak tam bylo jedno velké zpoždění, tehdy jsem prostě poslal formulář a byla mi vyplacena kompenzace. No a v průběhu… Číst vice »
za mne je neskutečné, že někoho jejich objednaný agent nepustí ani na palubu a nedá mu k tomu ani papír, proč ho tam nepustil. klientská linka nefunkční. a dané pravidlo je zjevně pozdě updatované, protože se někdo v aerolince na to vykašlal.
toto mi zcela stačí jako obraz místní firemní kultury.
pokud by se omluvili za zmatky způsobené špatnou vzájemnou komunikací, dotčenému třeba dali letenku zdarma, tak se to asi dá vzít…stalo se, poučili jsme se. jenže tohle prostě nepřipustí….je jim to totiž fuk.
50 letů s nimi, to už je skoro na bobříka odvahy.
Plný souhlas….👍👍👍
Ano, teď jsem s nima absolvovala 4 lety během necelého měsíce, a bez problému. Personál v pohodě. Před rokem mi zrušili let a do měsíce kompenzace. Nemám důvod k nespokojenosti.
…Vy jste asi psychicky narušeny a hodně….tak s ním neletejte a sedte doma na zadku,nebo si zaplaťte bussines u LH a jinych🤔
Ono to není jen o tom, jakou podmínku má danná země pro cestování. To je primárně, pokud tam člověk jede po vlastní ose. Pokud použijete jako prostředníka dopravní společnost, která má i další podmínky, tak je prostě musí cestující akceptovat, jinak nikam neletí. Samozřejmě, Janečková a další uplakánci si ty podmínky zjišťovali v době bookování letenky a nic dál neřešili. Ale od té doby se podmínky změnily a někde jsem viděl na FB, kdo tím letem odletěl potvrdil, že Ryanair poslal do emailu upozornění na změnu podmínek, že každý musí mít negativní test pro vstup na palubu s dostatečným předstihem,… Číst vice »
Kecy v kleci. Letecká společnost nemůže lhát o podmínkách vstupu do cílové země. Přečtěte si ten článek pořádně a pak tady hejtěte očkované.
Lenže Ryanair žiadne vlastné podmienky nemá. Ich podmienky len hovoria že cestujúci musí splniť podmienky cieľovej krajiny. Bodka.
Pre tento účel potom Ryanair spracoval prehľad podmienok vstupu do jednotlivých štátov pre svojich zákazníkov aj personál a tu nastal problém, pretože ten prehľad niekto zabudol aktualizovať, takže tam boli podmienky ktoré neplatili.
Cestujúci majú nárok na kompenzáciu za denied boarding.
Ono po minulom týždni a skúsenostiach v dobe covidovej , nechápem tej pani , let s ryanairom BA-CIA 3x prišiel email pred cestou , čo všetko treba .. naspák let s wizz FIU-VIE taktiež 3x prišiel email ohľadne FFP2 na palube a o declaration form , ktorý ak človek nemá možnosť si vytlačiť je prístupný aj na letisku a tak to všetko proste bolo .. nwm ako to funguje ale očakávam , že na každom lete budú chodiť emaily a treba si ich čítať…
Je to tak. Ale lidi nečtou nikdy nic. U low costů mám u gatu vždycky dojem, že největší příjmy jsou pro aerolinky pokuty za bagáž. Přitom informace o povolené velikosti zavazadla bez příplatku chodí do mailu před odletem snad pětkrát. Ale oni zaplatili svých těžce vydělaných 299 Kč, tak co by se četli s nějakými maily, to si přece „mají vyřešit oni“.
Treba si požiadať o kompenzáciu za denied boarding. Ak sa cestujúci dostaví k odbaveniu s platnými dokladmi pre svoju destináciu a dopravca mu odmietne nástup, cestujúci má nárok na niekoľko stoviek eur. To hravo pokryje novú letenku s normálnym dopravcom. To že Ryanair nie je schopný sledovať zmeny pravidiel nie je vina ani zodpovednosť cestujúceho.
Jenže mezi platné doklady dnes patří i potvrzení o testech či očkování a příjezdový formulář. Takže to není tak jednoznačné, že odmítnutí je automaticky vina dopravce, nejdříve musíte prokázat, že jste vše měl v cajku.
to se zrovna v tomto případě dá naštěstí celkem snadno – ryanair v tom má nějaký binec a dělá si trošku co chce.
Praveze to nikdy nedokazete. Mne se presne toto stalo minuly tyden ve Vidni. A Ryanair mi odmitl dat potvrzeni o denied boarding. Proste mi to nedali. A neudelate nic. Byl jsem i na policii a ti mi rekli, ze to je mezi mnou a aerolinkou. Psal jsem na handling/letiste a totez, nezajem. A ja proste nemam dukaz, protoze jsem si to nenahral…
Minimálne by som si podal žiadosť o kompenzáciu (kvalitne vyargumentovanú) a v prípade zamietnutia sa obrátil na príslušný orgán (netuším kto je to v AT). To nestojí nič. Ak aj to zlyhá, tak potom už len súd, do čoho chápem ak sa vám nechce. Ale tie prvé dva kroky by som rozhodne skúsil.
Udelam to tak, ale nadeje si moc nedavam. Kazdopadne dekuji za podporu!
Tak proč těm Ryanairům pořád do těch letadel lezete? Stačí si připlatit pár korun a můžete letět s normální společností, kde se takové věci nedějí.
…to by Ti kudi museli chtít zaplatit….takhle jen nadávají,že neodleteli za svých 300CZK….proste Čech se nezapre
Potvrdenie o teste a formulár patrí medzi potrebné doklady ak ho cieľová krajina vyžaduje. Švédsko to pri očkovaných nevyžaduje – buď máte test, alebo očkovanie, alebo potvrdenie o imunite. Stačí jedno z toho. A príjazdový formulár tu žiaden nie je, toto je ešte posledný kus sveta kde sa také sprostosti neriešia.
To ano, jen dokud vás Ryanair nepustí na palubu, kvůli absenci negativního testu, který ani příletová destinace nevyžaduje. Prostě to chce Ryanair.
A nebylo by rychlejší jezdit vlakem? Když si spočítám 8 hodin cesta do Prahy na letiště, k tomu 3 hodiny před odletem čumákovat na letišti, to už vlakem projedu přes půlku Evropy. Pokud tedy kvůli covidu není zrušen.
A co tam chcete tři hodiny před odletem delat? Pokud neodbavujete zavazadlo, je i hodina příliš a stavíte si dat jeste neco k jidlu.
Ono se to teď doporučuje kvůli všem těm kontrolám dokumentů navíc. Viz třeba https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3337084-cestujici-se-meli-dostavit-tri-hodiny-pred-odletem-doporucuje-prazske-letiste
to je uplne stejny blabol, jako driv blaboly o 2 hodinach na letisti.
Tak pokud to máte na letiště 8 hodin, těžko si můžete naplánovat cestu na „budu tam hodinu předem“. Parkovště D1 nebo podvlakoví skokani jsou hodně nevyspytatelné parametry. Čili když cestu plánuji, na tuto vzdálenost zadávat příjezd 3h před odletem je možná i dost odvážné.
Dnes pokud lidé mají přestupní letenky, trvá check-in opravdu dlouho. Zažil jsem noční odbavování a kontrolu covidových podkladů v noci na letišti v Portu. Většina cestujících v Curychu přestupovala a tak se u nich kontrolovaly doklady pro tranzitní i koncovou destinací. Začalo se odbavovat 2,5 hodiny před odletem a to na jediné přepážce. Mladík za přepážkou měl co dělat a pak si stejně volal o posilu. Na druhou stranu bylo zajímavé pozorovat, jak se ve frontě přede mnou chovali Srbští reprezentanti v házené a litevští filharmonici.
Ukažte mi spojení do Stockholmu, které je alespoň vzdáleně časově a hlavně cenové výhodné… Nechápu, kde jste tento nesmysl sebral 🤦♀️
Vlak do Gdansku a odtiaľ nočný trajekt do Nynashamnu. Moje návštevy v SE tak chodili vždy keď som potreboval odviesť auto na/zo Slovenska kvôli údržbe. Áno, trva to dlhšie, ale už tej trajekt je veľmi príjemný zážitok a súčasť skvelej dovolenky.
Za seba môžem povedať že aj keď sa veci ukľudnia a začnem lietať s veľkými aerolinkami (zatiaľ len s malými švédskymi regioaerolínkami ktoré už nebuzerujú s covidom), tak budem do SE cestovať takto.
tak to je casove vyhodne … no asi jako jit z prahy do brna pesky. pres ostravu.
Časová a cenová výhodnost jsou člověku dost naprd, když ta cesta stojí nepřiměřeně nervů a stráví po ní vzpamatováváním víc času, než tou volbou „rychlého“ spojení ušetří…
Když se někdo rozhodne ušetřit nějakou stovku a cestovat s takovou společností jako Ryanair, tak si za to může sám. Pokud má štěstí a neuletí mu a naženou ho náhodou bez komplikací při odbavení do neuklizeného letadla po předchozích cestujících, tak ho budou akorát chvíli bolet záda z nepohodlných sedaček, hřát pocit z nějaké ušetřené koruny a zažívat arogantní jednání jejich personálu.
Souhlas. Rýna, to je mizérie. Ale kdo chce kam..
Tak s nima létam několikrát ročně bez problémů, i když si vždy srovnávám ceny před nákupem tak nějaká stovka to není spíš tisíce, ale je mozne ze na můj datum a cas nic srovnatelného cenou není. A bolesti zad při hodinovém letu či dvouhodinovém žádné, než si něco přečtu už jde na přistání.
Minuly tyden se mi stalo to same u letu s Ryanair z Vidne do Lisabonu. Navic ale Ryanair poprel, ze by udelal chybu, pry jsme se tim certifikatem o ockovani na gatu vubec neprokazali. Takze zadne odskodneni, nove letenky jsme si museli koupit sami. Potvrzeni o odmitnutem nastupu vydat odmitli, jen ze jsme nepreslodili certifikat. Od Ryanairu necekam nic, ale ze mi budou do oci lhat, tak to jsem vazne necekal. Takze od ted jak uz tu nekdo psal: na check-in a ke gatu jedine se zapnutym diktafonem.
Případně již necestovat s touto společností. Já jsem se tak rozhodl již před lety.
A nebo ignorovat Ryanair.
To by asi bylo nejlepší, ale pořád se najde bohužel pár zoufalců, kteří to za pár ušetřených korun zkusí.
Když srovnáte ceny společnosti Ryanair po započtení všech poplatků a odbavených zavazadel, tak mnohdy zjistíte, že se vyplatí letět s někým jiným. Pro kontrolu jsem si propočítal kolik by nás náš loňský let na Maltu stál s Ryanair a zjistili, že nás levněji vyšel let s Air Malta. O no to není dnes již ani tak o nejlevnější ceně, ale o image levné letecké společnosti, kterou Ryanair v populaci má.
Jenže to je o tom co který člověk potřebuje 😀 …třeba já jakékoliv služby k základnímu tarifu Ryanairu dokupuji jen zcela výjimečně (prostě mi batoh na přískoky po Evropě stačí a je mi jedno že tu hodinu, dvě nebo tři sedím sám bez spolucestujících – občas je to možná i benefit 😀 ). Jako krásný příklad uvedu nedávnou cestu na trase Kyjev-Vídeň, kdy mě letenka vyšla na necelých 8 EURO (a ani o cent víc)! 😀 …a to není zlý, ne? 😀
S takovým egoistickým myšlením to společnost daleko nedotáhne.
A to “egoistické myšlení” se projevilo kde, prosím…? 😀
Malta Air jezdí pro Ryanair 😀 to se Vám moc nepovedlo s tom bojkotováním 🙂
Až na to, že Malta Air a Air Malta jsou dvě různé společnosti. Air Malta s RYR nemá nic společného.
Já jsem zoufalec :-D, létam jen s batohem a dát za letenku 500 kč či 2000 kč je pro mě rozdíl. Já neodsuzuji nikoho kdo s kým léta, každý ma na výběr.
Většinou se ale nejedná o pár ušetřených korun, nýbrž tisíce, to platí o to víc z Prahy a porovnání třeba se Smartwings. Za týden se s FR také chystám letět, navíc na v současné době dost specifické trase (KTW-OSL), tak mám z toho také hrůzu. Tady ale volba na Ryanair nepadla vyloženě z finančních důvodů, nýbrž že moc jiná možnost není. Jinak před covidem jsem toho s FR nalétal poměrně dost bez nějakých významných komplikací.
Je to vidět na těch minusech, co Vám dali.
Ignorovat Ryanair není jen tak jednoduché. Mají širokou síť linek a pořád většinou vítězí v poměru cena/výkon.
vitezstvi pyrrhy? (drive pyrrhovo vitezstvi?)
Také jste šel přes most Karla do divadla Národa na stěnu Čerta?
Od Ryanairu čekám všechno možné, jenom ne férové a čestné jednání.
Je to tak…ale ze vam budou do oci tvrdit, ze ten papir, co drzite v ruce, tak ze ho nemate, to je trochu silna kava :-))))
Existují špionážní kamery se záznamem a jsou k sehnání i v ČR. A pak už jen s nahraným průserem zamiřte na letištní oddělení lokální policie a rovnou podávejte žalobu.
Před týdnem jsem z Prahy s Ryanairem normálně v pořádku odletěl do Belgie jen s platným očkováním, dokonce mi ani při nástupu nic nekontrolovali. S takovou aby se fakt člověk bál, na koho kdy natrefí…
To není o tom na koho natrefí. Aerolinky poskytovatelům pozemního odbavení posílají pokyny které mají jejich zaměstnanci dodržovat. To, že tam má dopravce chybu není vinna GHA.
To není asi uplne pravda. Řídí se timaticem, kde si to davaj snad samy státy. Pak záleží, jak to maj zpracovány. Čím komplikovanější pravidla, tím je větší šance, ze to zčásti. CSAH třeba ma nějakou speciální linku, která tohle řeši a na kterou z checkinu volali. U Činy to jejich expert popletl, ja si musel booknout něco jinak a pak se s nima dohadoval o kompenzaci několik měsíců mailem. Až když jsem napsal naprosto všem lidem, včetně mailu na tankování paliva, tak se ledy hnuly. Stejně tak me nechtěli pustit letět z Tbilisi do UAE. Prej podle timaticu. Stal jsem… Číst vice »
*ze to zprasi
Z toho jen to UAE je covidovy, kdy ty restrikce nepochopili. Zbytek byl problem v něčem jinem, za normálního provozu.
Jinak teda ještě jeden covid příběh – ale tentokrat risk-zisk z my strany. Sicilie-Larnaca jde realizovat bud draze s normálníma aerolinkama, nebo Wizzem přes Sofii. Mám zkušenost, kdy mi ulitl 45min přestup v Helsinkach, takže jsem bral 1h30 jako realizovatelnou. Bohužel, Bulhaři jedou jiný level. Nejenom, ze mají přesně jeden autobus na letadlo, který se točí, ale ještě pasy trvají cca 30minut. Než to cele clovek projde, tak nejen ze neudela nějaký přestup gate-gate (worst case jsem se chtěl někoho zeptat, jestli by me neprehodil zpět na odlety); ale vykopne ho to před budovu(!). Naprosto otrávený z takového procesu jsem… Číst vice »
Dovolím si vás opravit. Timatic je v současné době, co se týče pokynu stran Covid, dost neaktuální a sama IATA doporučuje řídit se nařízením jednotlivých států nebo aerolinek.
Ta linka kam volali se jmenuje KPV kde vam v současné době poradí úplně stejně jako IATA.
Na letech Ryanairu platí striktní zákaz řídit se Timaticem, vše se rozhoduje podle jejich vlastních podmínek.
To se teď bude psát článek o každým joudovi, kterýho ryanair nepustí za 300 do švédska?
Ten článek se asi spíš snaží na jednom příkladu ilustrovat, jak nehorázný bordel panuje v cestovních restrikcích. Pokud nemáte vlastní zkušenost, tak se schválně poptejte mezi známými, kteří v poslední době někam cestovali.
bordel v tom neni, je to celkem easy.
jen nekteri jedinci a spolecnosti v tom delaj chaos
Podle čeho se pozná, že jsou cestovní proticovidová opatření celkem easy? Stejně jako všechny online formuláře a změny? Z mého pohledu to jednoduché není, přesto je možné v systému obstát. My třeba měli problém se švýcarským registračním systémem, který den před odletem negeneroval díky chybě potvrzení v PDF, které na letišti kontrolují. Povedlo se to na 4x pokus, a to až v den odletu. Během naší dovolené se pro návrat z Portugalska změnili podmínky pro ČR a Švýcarsko 2x. Podle čeho říkáte, že je to easy? Jistě opatření nastavují lidé, a někteří z nich v tom dělají chaos. Ale, že… Číst vice »
pozna se to tak, ze si to clovek proste precte a leti.
netreba v tom hledat nejake komplikovanosti (a obcas ani logiku)
Mám to z první ruky, denně převystavím desítky letenek, mimo jiné i pro to, že jsou lidi blbí a neumí číst, když je na webu napsaný že požadujou test a oni tam stejně jdou bez testu, ale když má každej přístup „to bude v pohodě, na mě to neplatí“ tak pak ze sebe musí udělat hold debila na letišti i online…
A ona existuje nějaká zákoná povinost číst si web aerolinky?
No to ne, ale silně se to teď doporučuje, pokud chce jeden odletět. Protože zákonná nezákonná povinnost, bez splněných podmínek neletíte.
Existuje povinnost splnit vstupní podmínky a podmínky dopravce pro přepravu.
existuje zakonna povinnost si precist terms and conditions, a pri nakupu letenky zaskrtvas, ze s nimi souhlasis.
jednim z bodu t&c je, ze ty jako cestujici jsi povinnen mit vsdchny doklady pro vstup do cilove zeme – a to neznamena jen doklady jako pas / vizum / obcanka ale i dalsi veci, jako ockovani (to, ze pro vstup fo nekterych zemi potrebujes ockovani proti buhvicemu neni zadna covid novinka)
takze ano, existuje povinnost ze ty jako cestujici musis mit vse, co potrebujes. a kde si to najdes, je tvuj dzob
OK, ale je tu taky otázka, jak dlouho předem je možný podmínky měnit, aby byly pro toho cestujícího splnitelný. Některý věci prostě nemáte sebemenší šanci splnit, pokud je nevíte dostatečně dopředu. Pokud se nový podmínky objeví ze dne na den, mělo by být samozřejmý, že o nich bude dopravce informovat velmi jasně a výrazně a pokud je to v jeho možnostech, pomůže cestujícím s jejich splněním. Zejména v tomhle případě, kdy je celá ta podmínka nejspíš rozhodnutí dopravce nad rámec toho, co požaduje cílová země…
no, ciste technicky – ty podminky pro svedsko tam uz ryanair ma docela dlouho. nejspis je to nejake opomenuti, ze je nezmenili, kdyz svedove rozvolnili.
a ted se tim nekdo ridil, misto aby se ridil platnymi.
je to takova fujtajbl situace
Je to možný, ale pokud tam zároveň maj, že vyžadujou jen to, co cílový země, tak v tom maj jednoznačně bordel. Od civilizované firmy bych v takovém případě čekal, že to budou řešit, zjistěj, že v tom maj bordel a budou se řídit tím, co je pro zákazníka vstřícnější a podmínky třetích stran (zde Švédska) jim to umožňujou.
Já vím, já vím, samozřejmě že spoléhat se na to, že zrovna Ryanair bude jednat civilizovaně a ne s totálním nezájmem o zákazníky je pošetilé. Ale je to taky důvod, proč se jim radši vyhnu.
Ryanair tam má veci ktoré nikdy neplatili. Napríklad im tam uplne chýba výnimka pre švédskych občanov ktorí nikdy na cestu do Švédska nič nepotrebovali, ale Ryanair tvrdí že áno.
Potom je tam obmedzenie že Daní alebo Briti do Švédska nemôžu cestovať vôbec. To neplatí už asi tri mesiace.
No a napokon výnimka z testu pre očkovaných ktorá platí už dva týždne a stále ju tam FR nemá.
Jednoducho lajdácka firma neschopná urobiť si základnú robotu. Údaje neaktualizované niekoľko mesiacov a aj tie sú zlé.
Pointa je v tom, že Ryan v tomto případě požaduje něco, co je v rozporu s těmi podmínkami cílové země a to v tabulce, která je nazvaná přehled požadavků zemí. V té samé tabulce je tay Norsko jako zcela zavřené pro nerezidenty. Shodou okolností se podmínky Švédska i Norska změnily před dvěma týdny, přesně tak dlouho zjevně někdo tu tabulku neaktualizoval. Samotný Ryan totiž test na palubu očkovaných nepožaduje, jen si „nevšiml“, že obě země ty podmínky změnily.
Ale změna podmínek po jejich odsouhlasení znamená potřebu schválení jejich aktualizované podoby. Což se zpravidla neděje! Takže máte doklad, že bylo schváleno k 1., ale následná změna od 5. rozhodně nemusí být druhou stranou přijatá a v takovém případě jste zralí na vrácení peněz, případně soud.
Lukáši, věřím že se setkáváte s lidmi, kteří se neorientují v tom co si kde mají přečíst a najít. My jsme přebookovávali letenky také a to 2x. Poprvé, že společnost zrušila návazný let z Ženevy do Prahy a o týden později proto, že Německo zakázalo lidem při cestách Portugalska přestupovat v jejich zemi. Přesto jsme se cítili jako troubové, když jsme na letišti zjistili, že QR kód portugalské vlády, který nám poslali e-mailem nefunguje a my se musíme registrovat znovu. Nemyslím si, že je vše jen o přístupu: „to bude v pohodě, na mě to neplatí“. Znám kolem sebe spoustu… Číst vice »
Akurát v tomto prípade bol blbý dopravca, nie cestujúca. Cestujúca mala požadované doklady pre svoju destináciu.
Holt věčná ceska,natural covid necovid: obech..t, okecat, nějak fo dopadne atd
Vy jste ten článek evidentně nečetl. Cestující splnila podmínky vstupu do země, ale dopravce ji přesto nepustil na palubu. Pokud není cestující hloupá, tak si vyžádá dost mastné odškodnění.
Menzies. A je jasno…
A ještě doplním, že ona citace paní Pavlíkové je tak arogantní, že ani snad nemůže být hůř.
Asi tak. Na chvíli bych ji za tu překážku posadil to by se teprve ukázalo kdo je rozumu mdlého.
Vím, že to mají teď lidé za přepážkami složité. Zažil jsem jejich práci v Praze i v Portu. Zvlášť u letů kdy většina cestujících přestupuje vyhledávají v systému podmínky vstupu do cílové destinace v databázi prakticky pro každého zaměstnance. Zažil jsem v sobotu situaci kdy v Portu většinu cestujících na nočním letu do Curychu kde většina lidé přestupovala odbavoval jediný mladík. Až asi v polovině odbavování za ním přišla kolegyni. Pokud 3/4 cestujících plné A 220ky přestupovali, tak to bylo a je opravdu náročné.
Paní Pavlíková je mluvčí LP, asi jste narážel na FB status pani Janečkové, který je citovaný v článku.
A co je na tom podle vás arogantního?
to neni o menzies, ale o podivnych pozadavcich ryanairu.
stejny problem meli lidi letici ryanem vcera z danska do prahy
Zrovna Ryanair nepožaduje nic navíc než obecné podmínky pro jednotlivou zemi.
Aha takze si to vymyšlí zaměstnanci Menzies aby na sebe pak mohli nechat řvát nespokojene cestující a číst pak o sobě, ze jsou uhrovatí brigádníci rozumu mdlého. Stačilo by se podívat na stránky Ryanairu, kde onen test do Švédska opravdu vyžadují.
no, cas od casu vyzaduje.
vcera po lidech v kodani chtel testy pro cestu do prahy. i kdyz je to nesmysl a testy nejsou potreba
Tak to asi požaduje Ryanair něco navíc, já jsem letěl do Stockholmu včera, bohudík s ČSA a příjemnou posádkou a žádný test není pro očkované lidi třeba, což je napsáno i na stránkách ministerstva. Ale někteří lidé jsou nepoučitelní a jsou schopni to zkusit s touto pochybnou společností znovu.
Ryanair nič naviac nepožaduje, akurát sa už dva týždne neuráčil aktualizovať svoje systémy.
FR nemá vlastné požiadavky per se, ale nie sú schopní správne vykonávať to čo požaduje cieľový štát, takže niekedy chcú veci ktoré netreba (a niekedy naopak).
Tak dle svých stránek RYR vyžaduje „Foreign citizens over 18 who are permitted to travel to Sweden must present a negative C-19 test, done within 48hrs prior to arrival“ To že to nekoresponduje s požadavky SWE je věc jiná, ale v tento moment prostě něco navíc chtějí. Ano, je to pravděpodobně chyba, ale stále závazná. A rozhodně to není důvod řvát na zaměstnance GHA
Je to i o menzies. Znám případ z minulého roku, kdy v Praze nebyl vpuštěn do letadla cestující, jehož problém spočíval v tom, že byl cizinec a platila pro něj jiná pravidla než pro Čechy. Pro slečnu od menzies to znamenalo, že si musí přečíst a pochopit pár informací navíc. Porozumění psanému textu se ukázalo nad její síly, zato arogance měla dost. A mimochodem, nešlo o let Ryanairu.
Toto není chyba ground handlingu, podmínky si nastavuje vláda v dané zemi, eventuelně pro vstup na palubu letadla letecká společnost, nevím z čeho usuzujete, že když let děla Menzies, že je to jejich chyba. Ohledně výše napsaných podmínek jde o to, aby si to lidé zjistili. Podmínky pro vstup na palubu a dané země je lepší si ověřit a ne se podívat na webovky Ryanairu.
Oni si to ale overili. Očkovaní do Švédska test nepotrebujú (pokiaľ prilietajú z EÚ).
Problém je opačnej, ta podmínka, kterou nesplnili, je podle všeho právě jen na webovkách Ryanairu (a je otázka, odkdy) a není v informacích dané země…
Menzies, a je jasno. To zní jako nějaký reklamní slogan. Třeba by šlo i CSAH, a prší. 🙂
Ryanair od Menzies (stejně jako od ostatních GH partnerů na jiných letištích) striktně vyžaduje dodržování výhradně jejich poždavků, tj. nesmí se konzultovat s pasovou kontrolou/policií ve Švédsku, ani se systémy typu Timatic, ale rozhodují vždy pouze podmínky nastavené FR. Takže chyba Menzies, potažmo agentů to opravdu není…
Dobry den vazena redakce.,
plne rozumim, presunu diskuzni sekce na proklik. Ze toto nevyhovuje mne, je irelevantni a chapu. Avsak, co nechapu.. tak pri cteni tohoto clanku na me vybehne reklama v dolni casti telefonu, dam skryt a ctu dal.. a ted ma otazka.. pri cteni a skryti prvni reklamy se zobrazi dalsi reklama co cca.20.-30.sekund. To je cilene nebo omyl nekde v nastaveni u vas nebo u me? Uvazuje se o placene verzi nebo? Nerad bych vam daval adblock.
Dekuji za vyjadreni,
Erik
Naprosto souhlasím a přidávám se, je to neskutečně vlezle a otravné a odrazuje to od čtení tohoto webu.. 1 reklamu pochopím, ale aby vyskakovala pořád kdykoli během čtení, to je něco hrozného :/
Dobrý den. Diskuzní sekce nebyla oddělena kvůli zvyšování počtu návštěv stránek, ale kvůli tomu, že ne každého diskuze zajímají a u řady textů její načítání výrazně zpomalovalo načtení celého textu. Co se týče opakovaného zobrazení reklamy na spodku stránky, nemělo by to dělat a jak jsem si nyní ověřil na třech různých telefonech, tak to ani nedělá. O placené verzi se uvažuje, ale letos to nebude. Děkujeme za přízeň.
Také se mi to s tou reklamou od změny děje a je to opravdu otravné. Navíc mi chybí informace o délce článku v minutách.
Nyní jsem si to ověřil jak na jablečném, tak androidím telefonu a reklama se zobrazuje opakovaně po určitém intervalu.
Po jak dlouhé době konkrétně?
Cca 20 sekund. Po tuším čtvrtém zobrazení to už snad dalo pokoj.
Dekuji za reakci. Myslel jsem to tak, ze proklik vygeneruje falsi banner reklamy.. s tim problem nemam.
Bohuzel i ostatni uzivatele maji stejny problem jako ja.. opakovane vyskakuji na android telefonu reklamy. Pouzivam chrome verzi 91.0.4472.120
Pokud bude potreba soucinnosti, muzete napsat na email. Muzeme doresit a pochopit, kde mate problem. Dekuji
Potvrzuji, ze opetovne vyskakovani reklam neeviduji. Nevim, kde byla chyba ,o) dekuji
Přesun do commentu do oddělené sekce kvituji, jinak potvrzuji to co kolegové spoludiskutující. Stačí cca půl minuty počkat a je tam reklama opět. Pro lepší analýzu jsem Vím to zaznamenal…
https://drive.google.com/file/d/1Hh0K3hAzExx-BI2zXPYhgA2AqsKguA9k/view?usp=sharing
Mám stejný problém. Vyskočí to cca za 20-30 vteřin znovu a pořád dokola. Poslední dobou si všímám taky „chybky“ a to že tlačítko „Zavřít“ cca 1x za 10 zmáčknutí otevře web s reklamou namísto zavření. Je to celé takové uživatelsky nehezké…
Je to u toho většího nebo menšího formátu reklamy?
Honzo, můžu potvrdit, že reklama se na telefonu opět objevuje. Interval je 25 vteřin.
díky, pořešíme. a je to ta větší nebo menší?
Aktuální stav: chyba nalezena ve skriptu poskytovatele reklamy, kde bohužel je odpovědný člověk na dovolené. Vydržte, zmizí to.
Je to lowcost. Tam neočekávejte nějaké kvalitní zacházení nebo nedejbože schopný/ochotný personál.
I při letu do Chorvatska se Smartwings se musela paní přeptávat, zda občanka skutečně stačí!
Samozřejmě, že na palubu letadla je potřeba test. Letí irským letadlem, takže na palubě neplatí to, co je potřeba pro vstup do Švédska, ale zjednodušený přístup (nikoli to, co je potřeba pro plnohodnotný vstup do Irska). Zřejmě si to paní cestující málo prostudovala.
Také jsem musel mít PCR, když jsem před dvěma měsíci letěl s KLM a Icelandairem a byl očkovaný … a pak jsem si na místě musel sehnat zase test před cestou letadlem zpátky. Tak to prostě je a lze to snadno najít na webu mzv. Sorry.
promin, ale blabolis. tim, kde je registrovane letadlo se to neridi
Ono je to mnohdy složitější. A liší se to země od země/ společnost od společnosti. Například společnost SWISS pro vstup do letadla nevyžaduje nic jiného než země přes/ do, které člověk letí. Tedy když letíte přes Curych do Portugalska musíte předložit doklad o elektronické registraci pro vstup do Švýcarska. Od přestupujících cestujících Švýcarsko test nevyžaduje. Současně již v Praze musíte ukázat QR kód o registraci do Portugalska a potvrzení o testování. A to i když jste očkovaný (tak to chce Portugalsko). Pro cestu zpět stačilo pro očkovaného cestujícího jen vyplnit Švýcarský a Český formulář. Výhodou je, že společnost SWISS poslala… Číst vice »
Úplný nezmysel. Ryanair žiadne vlastné podmienky nemá, len uplatňuje čo chce cieľový štát a v prípade Švédska si stále nevšimli že sa to dva týždne dozadu zmenilo. Do iných štátov ľudí bez testu bežne vozia.
Úplný nesmysl je to, že by letecká dopravní společnost neměla mít vlastní podmínky. Proč by je jako neměla mít? Ty jsi přesně jeden z těch, co by dle tvé úvahy na letišti brečeli, že nikam neodletěli.
Viper: Kecy v kleci. Nemůžu si jako letecká společnost diktovat neústavní podmínky, jako letecká společnost jsem dopravce a ne státní represivní orgán! Roušky a podobné covid nesmysly mohou nařídit pouze státní orgány. To stejné je s testy. Jinak by taky mohl Ryanair zítra nepouštět cestující nad 70 kg. Jste blázen, že si tohle vůbec myslíte 🙂
Oni vlastní podmínky můžou mít. A nemusej. To je na nich a obojí by bylo v pořádku.
Problém je, že tvrděj, že žádný vlastní podmínky nemaj, že chtěj striktně jenom to, co vyžaduje cílová země. A pak, když se podle toho cestující zaříděj a maj připravený přesně to, co chce cílová země, najednou v Ryanu ve skutečnosti jedou ne podle skutečnejch podmínek cílový země, ale podle nějakýho svýho opisu těch podmínek, kterej je neaktuální a s chybama…
V současné době je dobré mít při odbavení zapnutý diktafon pro případný spor o náhradu škody.
Celou kameru. Jde to.
Jak lze v zahraničí získat vstupní formulář do ČR bez PC a tiskárny ?
vcelku jednoduse. treba mobilem
A když ho nemáte – proč ho s sebou vozit nebo je „nechytrý“ ?
Proc sebou vozit mobil? Jako fakt?
Tak si budete muset přístup k webu na vyplnění formuláře někde zajistit. Třeba na hotelu.
ach jo … a proc ? a proc? a jak?
kolik vam je … pet?
N3310 letí…
Staci si ho po priletu do Prahy vyplnit na pocitacich co jsou v priletove hale pred pasovkou k dispozici. Vcetne tiskarny
To není dobra rada. Na odletu ho nemusí pustit.
Proc by ho nemeli pustit? Tim formularem je povinne se prokazat pri vstupu do CR, nikoliv na odletu
pokud se zminka o formulari dostane do timaticu, budou ji aerolinky vyzadovat (nechce se mi ted kontrolovat, zda tam je)
nicmene treba recky formular je kontrolovan uz na odletu z prahy (je v timaticu)
Portugalský i Švýcarský formulář měl SWISS pro své zákazníky, kteří neměli k dispozici mobil na odbavovací přepážce vytištěný a ještě zajistili jeho předání na správné místo. Nevím proč to není možné i pro ČR.
V tomto bezvládí je o hubu kamkoliv cestovat.I letos bohužel tady po vlasti.
Paradoxni je rozdil mezi cestováním letadlem, ktere je uz 20 let ukazkou souteze o aplikaci co nejvic buzeracniho pristupu kvuli „bezpeci“, a cestovanim po zemi, kde nikdo nikoho vetsinu casu nezajima.
Je v tom neskutečný bordel obecně. Naše vláda změnila pravidla cest ze zelených zemí (nutný příjezdový formulář a test), ale teprve dneska to někdo nepřeložil do angličtiny (jediná anglicky mluvící sekretářka měla asi dovolenou). Takže ve výsledku IATA, Re-open EU i jednotlivé aerolinky uváděly a některé ještě uvádějí, že ze zelených zemí je do ČR příjezd bez jakýchkoliv podmínek. Chudáci cizinci. Sám mám letět za 4 dny a slézají mi z toho vlasy. Můžete mít všechno v pořádku a nakonec vás zazdí nějaký uhrovatý brigádník u gatu. Prolétal jsem v životě všechno možné od Kolumbie po Írán, ale takové nervy… Číst vice »
Pardon, mělo samozřejmě „teprve dneska to někdo přeložil“. Jak jsem byl vzteklý, tak jsem psal rychleji než myslel.
No kdyby testy, ono se to změnilo všude asi, ja chvíli mohl ( 22 dní po první dávce) a dneska zase nemůžu do bazénu… 😀 Ok, sice je to jenom blbej bazén, ale bordel neskutečnej teda…
Mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková cestujícím doporučuje, aby si vždy pečlivě zjišťovali aktuálně platné podmínky nejen pro destinaci, do které letí, ale i pro návrat
Kacenko chytrolinko . Oni cestující tak činní. Ale na vašem letišti si parta puberťáků dělá co chce. Tak že když cestující splní nařízení jedné i druhé vlády, z vašeho letiště stejně neodleti. Proto Kacenko raději pečlivě studuj sama a nech si chytré rady
Tak to není chyba letiště, ale Menziesu, případně Ryanaru, letiště tu partu puberťáků fakt nezaměstnává.
Paní Pavlíková dělá „jen svou práci“. Sděluje stanoviska svého zaměstnavatele, nikoliv svá vlastní.
Rozhodně to není tak, že by si „parta puberťáků dělala co chce“. Každé jednotlivé zamítnutí vstupu se u Ryanairu potvrzuje podle rozhodnutí jejich vlastního pasového oddělení, to znamená že někdo v Ryanair udělal chybné rozhodnutí (je to vidět i z jejich webovek) a agent prostě nemůže přijmout někoho, u koho mu to společnost zakázala.
Proč tohle vůbec řeší dopravce? Neměli by si to v té cílové zemi řešit sami, stejně jako si sami řeší pasy?
Myslim, ze kdyz v cilove zemi odmitnou pasazera, je dopravce odpovedny za jeho navrat.
Neni pravda . Dle směrnice žádne aerolinky nenesou odpovědnost za platný pas, nebo doklady či vstupní formality občana. Svým způsobem i kontrola bordingpasu s občanskou na palubě letadla je mimo předpis. Nebot doklady od vás smí požadovat pouze zmocněnec dané země ( policie, celník atd) a nebo zaměstnanec na checku při odbavení. Ale ne letuška jiné národnosti na cizím území
nemate pravdu. letecke spolecnosti jsou naopak povinny kontrolovat, zda cestujici splnuji podminky pro vstup do cilove zeme
Já mám pocit, že to platí jen pro lety do Schengenu, ne v jeho rámci, ale nevím to nijak jistě.
plati to kdekoli
Fakt? a podle jaké směrnice prosím?
dopravci toto resi uz dlouha leta, a jsou povinni to kontrolovat (viza, pasy, platnosti pasu)
Dnes jsme měli odletět do Stockholmu a potkal nás stejný problém. Nějaké očkování je vůbec nezajímá, o povinnosti mít test nikde nepsali. Od brány jsme sprintování na testování a ještě před odletem jsme byli zpět u brány, ale odmítli nás pustit s tím, že brána je již uzavřená a odkázali nás na paní, která nám dala pouze číslo na reklamační linku, která nefunguje. Možnost přebookovani je samozřejmě několikanásobně dražší než samotná letenka. Dnes nás tam bylo takových cca 20.
To opravdu personál při takovém velkém počtu vykázaných cestujících nenapadne, že je chyba u nich, a neověří si informace? Doufám, že následné odškodnění cestujících potom poznají i na své výplatní pásce.
Personál pouze nasleduje instrukce Ryanairu. Ze je v jejich regulích a v regulích dotyčných státu rozpor byl jiz několikrát upozorněn, leč marně.
Je opravdu potřeba si to dobře hlídat. A to nejen přes stránky dopravce. Na druhou stranu kvalitní dopravce Vám může pomoci třeba tím, že Vás odkáže na aktuální pravidla daných zemí v emailu apod. Zkušenosti, které tu mnozí popisujete je důvodem proč se společnosti typu RY, EasyJet apod. nelétám. Vím, že některé společnosti nabízejí u svých tarifů právě kvůli covidu možnost bezplatného přebookování a pomoc s tím, abyste mohli odletět dalším letem. ale RY mezi ně nepatří.
Oni si to cestujúci ale hlídajú. Do Švédska test očkovaní nepotrebujú. Pravidlá v tomro prípade zle interpretuje Ryanair, nie cestujúci.
Podobná situace se nám udála na letišti na Tenerife. Do letadla Laudy/Ryanairu nás odmítali pustit bez vyplněného příletové formuláře do Rakouska. To, že ten formulář je pouze pro osoby ukončující cestu v Rakousku, ne tranzitující dále, je nezajímalo. Byl kolem toho slušný zmatek. Následně však pouze kontrolovali, zda je tam vůbec něco napsané, takže tam každý něco načmáral a bylo. V Rakousku nikdo samozřejmě žádný formulář od tranzitujících nevyžadoval. Avšak bez vyplnění formuláře odmítli cestující pustit do letadla. Stejně tak bez respirátoru FFP2. Trochu rozdíl proti WizzAiru, kde před startem prošli letadlo a kdo neměl respirátor tak jej dostal od… Číst vice »
Tak to je slusny. Nevim, jak to maj teď, ale když jsem letěl s Qatarem minule leto, tak jsme to vyplnovali v letadle. Ocividne mají u ryanu bordel v tom, který formulář je potřeba hned (třeba zelenej kyperskej – který te zbavuje povinnosti mít pcr/vakcinu), a kterej je jen na tracing osob po priletu…
Tak to bude pěkný odškodnění….:)
Řekl bych, že nula od nuly pojde. Bohužel.
Pokud měli na stránkách jako podmínku test bez výjimek, pak ani odkaz na švédské podmínky nemění nic na tom, že jej cestující měli mít – vzato přísně logicky. Očekával bych, že to bude – bohužel pro cestující – jako argument stačit.
Ryanair žádné speciální podmínky (test i pro očkované) nemá. Dotazoval jsem se na to a bylo mi řečeno, že se řídí pouze podmínkami cílových zemí.
V tomto případě to tak očividně nebylo.
Myslim, že by to byl pekny soudni spor s Ryanairem.
Záleží na tom, jak bude posuzována místní příslušnost soudu z hlediska žalované strany ….
Řešením by bylo předběžné opatření OS Praha 6 v podobě blokace jednoho letadla a výzva k mimosoudní dohodě ….
nekoukejte tolik na televizi …
fakt nebyl 🙂
To bude docela složité … soudit se bude taky obtížné.
Ledaže by místně příslušný soud Praha 6 našel odvahu vyhovět návrhu nespojených klientů a nechat zablokovat jedno letadlo společnosti jako „kauci“ na řešení problému ….
To by se odškodňovalo velmi rychle …
Kdyby soudy rozhodovali tak, jak jim radí místní “odborníci”, tak bychom byli po té zcela logické mezinárodní arbitráži Ryanairu o pěkných pár miliard chudší.
Nebude. Protoze Ryanair jim nikdy neda potvrzeni, ze k necemu takovemu doslo. A bez dukazu se nemuzete soudit…
Kecáte, stačí mít svědky.
Nebo nahrávky.