Cestujícím v Ústeckém kraji hrozí horší vlaky, České dráhy jednají o přesunu RegioPanterů do Pardubic

RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhyRegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy

Nová smlouva umožňuje Českým drahám od prosince letošního roku nasadit desítky let staré soupravy za ceny nových vlaků.

269 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Díval jsem se nedávno na jízdní řády a v některých lokalitách Ústeckého kraje např. oproti Praze a Středočeskému kraji to tam na spoustě míst opravdu moc nejezdí. Na spoustě míst tam nemají lidé na růžích ustláno a pokud se to ještě zhorší tak to potěš. Dříve to tam bylo tak, že z důvodu největšího poškozování vagonů tam jezdily posílali ty nejstarší nehorší vagony. Jak je to dnes to už nevím.

jfp

a co na to Romea.cz?

btw panter jezdi do mojzire, nekrasneho brezna, nestemic…

stepan

Celkove ta soutez 2026 je spatne. Už vidím navaznost trate 130 v Usti na vlaky z/do phy trate 090….
Vlaky na sebe nepockaji.
Krome ekonomické stranky ma provoz i stranky obslužnosti

Alibaba

Proč by se změnou dopravce měla měnit pravidla pro čekání na přípoje?

Pepa

To je dobrý nápad. Doufám, že se soupravy dostanou do Pardubic…

Matt

HURÁ, PARDUBICKÝ KRAJ TO KONEČNĚ VYHRÁL!!!!! 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Alibaba

Už se těším. 🙂

Venouš

Horší v čem? Mně jako cestujícímu je opravdu zcela lhostejné stáří vozů, jestliže budu přepraven tam kam chci…o tom snad veřejná doprava je.

Handzidcek

O stáří ani tak nejde, jako o jevy, které s tím souvisí. Ve většině vozů bude chybět klimatizace, zásuvky (bez těch by to v S-Bahnu asi šlo), ergonomická sedadla a další důležité standardy.

Venouš

Standarty? Spis nesmysly. K preprave opravdu nepotrebuji nejake hloupe zasuvky apod. Ti jsou vsechno jen pohodlnosti pro dnesniho zhyckaneho cechacka.

RedFox

A ikdyby, ČD stardardy stejně nedodržují!!! Je jim to úplně jedno, stěžovat si můžete leda na lampárně a nebo si poslechnete výmluvu COVID, válka na UA atd….nedostatek vagónů, nedostatek lidí v opravárenství….je to prostě fuk. A nebo jen koupí šmejd od Škoda werke (InterPanter), který je stále v opravě s něčím…..

xyz

Zásuvky jsou dnes běžné v (nejen) příměstských moderních soupravách i v řadě dalších zemích.

Opravdu to není nic ryze českého.

Marcel

Zásuvky standart, Wi-Fi pryč , každý ať se postará o svoje data 🙂

melm

Pokud na těch soupravách bude levnější jízdné, tak proč ne?

MilanSima

Tak treba zásuvky jsou docela praktické. Ne každý vozí na mobil powerbanku tak si nabije ve vlaku. Stejne tak pokud někdo pracuje ve vlaku na pc. To byste mohl chtít jezdit koněspřežkou. Sice byste jel desetkrát déle, ale přepravilo by vas to.

MaT

Tak tohle nechápu. Člověk před Vámi napíše správně „standardy“ a Vy hned pod tím jste schopný začít slovem „standarty“? To to slovo neumíte ani správně opsat? Víte vůbec, jaký je mezi těmi slovy rozdíl?

Marcel

Taky z toho neusnu

dlmi

Já taky nějakou standardu ve vlaku nepotrebuju.

tarten

Někdo se tu cítí nebýt čecháčkem 😀

Antonín

Standarty? Oni vozí nějaké zástavy = vlajky?

Juraj

Napište až si třeba zlomíte nohu nebo pořídíte dítě a budete šplhat po schodech do honeckeru. Pak se pobavíme, o čem veřejná doprava je.

Jan pesina

Jak to že to dříve lidi přežily bez moderních vymožeností😆jezdilo hodně lidí mohly ve vlaku kouřit na hodně nádraží byli klasické nadrazky hlavně si otevřeli okno to byl luxus hodně kupé takže i trochu soukromí 😆teď je to jako lepší?neřekl bych

Marcel

Tesat do kamene 🙂

tarten

Tesat žulovým kamenem do opuky za mihotavého svitu louče. Ať žijí klasické osvědčené technologie! 😀

Flatt 1

Hele, říká vám něco jako pravopis? Kdo to má po vás číst s těmi miliony hrubek?!?

Jan pesina

Tak to nečti🤣

tarten

Pravopis odpovídá době, kdy hlavní dopravou byly volské potahy, takže není divu, že názory také. 😉

Michal²

Nízkopodlažnost není moderní vymoženost, měli je i jednotky 451 z 60. let

Pezos

Na páchnoucí drogově závislé není zvědavý už vůbec nikdo.

Jan pesina

Tak si to v tom smradu bez oteviracich oken užívej je to těžké porno a až ti nepůjde klima což ti přeji například z Púchova do Pardubic tak pak napiš jaké porno to bylo když nebyla možnost si otevřít posrany okno🤣

Kamil Novotný

Souhlasím, že z Bymáku, třeba na západě se v podstatě beze skoku vystoupit nedá.

Hrbol

Třeba že se do toho leze jak po žebříku,nebo že Bdt nemají blokované dveře.

xyz

Je to i o pohodlí – pohodlném nástupu/výstupu (a ne žebřík do Bdmtee), pohodlném sezení (a ne nahňácané sedačky jako v Bmdtee).

Zdeněk

Vykladejte to zdejším železničním zhýčkancům, kteří tvrdí, že by bez klimy v létě málem umřeli, a jsou natolik pracovití, že se bez wifiny neobejdou:-)

Litovel

Ještě bych doplnil, že nasazením starších vlaků by došlo k prodloužení jízdních doby rizikem opuštění některé ze systémových vazeb. To by potom ČD ale neplnily smlouvu…

MHD

Ono se na druhou stranu něco zkrátí tím, že odpadne čekání na vysouvání schůdku.

Pezos

Holt ne každého zajímá jen to, jak si ve vlaku ožrat držku.

Vojtech

Bude po volbách, (kraj) tak je to všem víte kde.

Vojtech

A RegioJet nastoupí rok před volbami, tak to bude zlepšení

bvovka

Až v prosinci 2026, teda jestli se dodávka zase nezdrží jako tomu poslední 2 roky je. Odůvodňovali to válkou, takže je možné že to zase bude podle plánu až Putin chcípne.

X 1

Ne, odůvodňovali to Covidem.

Pavel

V ÚK se nelze divit ničemu Inu, pan Jeřábek v čele DÚK-to je několikanásobný kolaps autobusové dopravy a patrně něco podobného čeká železnici. Hergot, kdo ho tam drží???
Ale on dává přece jen podklady…
Radní pro dopravu Hrabáč-viděl ho někdy někdo? Totálně neschopná krajská figurka z ANO. Když cestuji po jihu Čech, jen jim tiše závidím. Holt přímé zadání.

Pavel

Také jsem neměl na mysli stupeň integrace, ale obnovu vozidlového parku. A ta je skutečně znát.

Pavel

Je to také o zalidněnosti a spádovosti území, nepřijde mi nijak žalostný, Samosebou neznám dopodrobna všechny JŘ….

Pavel

A ano, zahuštěnost spojů je na mnohých linkách v ÚK taková, že počet cestujících je nula (mnohokrát ověřeno).

Pavel

Abych to upřesnil: na mnoha spojích některých linek…

noerf

Tak ono pokud vidíte dvouvozovou elektrickou jednotku pro cca 120 cestujících a v ní jedete sam, tak je to zvláštní nebo maximálně pět cestujících, tak si člověk říká, zda-li tyto vlaky má význam objednávat.

Ladislav

Souběh vlak- autobus téměř ve stejnou dobu.

xyz

Např. nezahuštěný 2h takt na t-073 (= totálně nepoužitelné pro běžné denní dojíždění).

P. S. v jižních Čechách do v některých úsecích není o moc lepší.

Karl vB.

Když už se tady nepřímo objevilo téma IDS JČK, bylo by možné (pokud by souhlasil), pozvat do podcastu pana Jiřího Kafku, jednatele Jikordu?
Budování IDS JČK „na zelené louce“, bez předchozích fází postupného vývoje a rozšiřování, by mohlo být zajímavé téma.

noerf

Pan Kafka by mluvil o tom, jak zadal smlouvu bez soutěže svému bývalému zaměstnavateli?

Granja

A nepřipravuje to IDS JČK čirou náhodou Plzeň?

Hoermalmeister

Nepřipravuje, jenom radí

RedFox

Ano, souhlas v JČ každoročně na dovolené jezdím zásadně veřejnou dopravou. Ať už vlaky, nebo autobusy…škoda tam „honit“ auto a je to pohoda a klid….

Kamil Novotný

Můžu si o ÚK myslet cokoliv, ale chlubit se jihočechy, to je opravdu výsměch 😀 Doprava o víkendech tragická, integrace nulová, vozový park třeba na šumavských lokálkách taky výborný…

Kamil Novotný

A samozřejmě že jsem pochopil tu parodii. Výjimečně s vámi souhlasím.

xyz

Jihočeský kraj v nemalé míře vděčí obnově vozového parku dotacím z EU.

Nebýt jich, asi by to bylo horší.

RedFox

A to vadí…??

xyz

Samo o sobě nevadí.

Ale dá se vypíchnout, že pak není pořízení nových vozidel jen o tom, kolik je objednatel ochoten připlatit, ale o tom, který kraj měl víc štěstí při dělení dotací (blahé paměti viz ROP Jihovýchod a dotace na vlakové jednotky jen pro Kraj Vysočina na 13 RS1, zato JMK nedostal nic; i těch pár Panterů z roku 2014 bylo pořízeno bez dotace).

Granja

JMK dal tehdy přednost tramvajím.

xyz

Což je už samo o sobě nesmyslné nastavení – jako by KÚ JMK mohl za to, že jeho krajské město (Brno) je tak velké, že v něm jezdí i tramvaje.

Zato ve výrazně menší Jihlavě tramvaje nejezdí = „zbylo“ na vlaky.

PvvS

Spíš Jihlava s klidem vyřazuje už 3 generaci NP trolejbusů.

PvvS

Aspoň že tak. Tramvaje v kraji zůstanou, ale vlaky by po skončení dotační doby klidně zmizely. A proč platit vozy někomu jinýmu ?

tarten

Proč myslíte, že jde o štěstí?

55p

Regiopantery v Ústeckém kraji taky dotovala Unie.

xyz

Ústecký kraj jsem v této polemice nijak nezmiňoval.

(Jinak O. K., máte pravdu; totéž pak u Regiosharků pro Karlovarský kraj, nasazovaných i „pod dráty“ na t-140.)

troglj

Jako pravidelný uživatel si na železniční dopravu v ÚK nemůžu prakticky stěžovat. Většina vlaků jezdí přesně načas, menšina s malým zpožděním, výpadky jsou minimální, plánované výluky zajištěné, výlukové jízdní řády funkční. Intervaly na hlavních tratích dobré a provázanost až na drobné výjimky velmi dobrá. Člověk se tu bez auta ve většině případů obejde.

Jindra CV

Ano, plný souhlas. Hrabáč stejně jako dopravu v kraji, tak stejně špatně vede jako primátor město Chomutov. ANO je to tak.

oce

Holt krom všech ostatních záporných „nej“ bude mít ústecký kraj také nejhorší a od prosince 2026 (s novým dopravcem) také nejméně spolehlivou železniční dopravu v ČR. Ještě že tou dobou už nebudu zcela jistě obyvatelem ústeckého kraje a dost možná ani obyvatelem ČR.

Jirka

Ale všichni doufáme, že budete aspoň obyvatelem této planety 😀

Ppee

Vy už to víte, že bude nejhorší? Jste asi slabšího ducha

Jan

Vytloukání klínu klínem…

Mates

No, jelikož Leo Express na Orlicku od nového grafikonu nedá asi všechny výkony a cca 45% dostanou zpět ČD, alespoň o dvou jednotkách by se mohlo mluvit.
Když už jsou u nás dráty a soukromník tu jezdí většinou na naftu 😁

Avlaky

Jaktoze nedá všechny výkony, je o tom více info?

Jirka z UL

Že by něco mladej tušil a začal chodit bez potřebné kárky🤔, ale i tak bude mít mladá radost, po poj…é MHD v Ústí ještě na Os tohle. Fakt radost občas tahat do Sysla kočárek a ještě třeba nákup, když jel místo Pantera.

Roman

No co. Tak budu zase jezdit autem.

oce

Někdy vás ta ušetřená koruna padesát na ujetém kilometru vyjde draho. Ústeckému kraji to přeji.

Juraj

Co je to za argument, proboha?
Jednak se v desetiletém horizontu bavíme o rozdílu v řádu miliard, a jednak toto přeci není legitimní důvod k dodání horší služby.

Když vám po příjezdu na dovolenou místo apartmánu s výhledem na moře dají kumbál v přízemí s výhledem na popelnice a řeknou vám, že ve smlouvě je poznámka, že můžou, tak je sice vaše blbost, že jste si to nepohlídal, ale i tak budete mít těžké srdce na cestovku/hotel.

Kamil Novotný

Nemáte pravdu. Rozdíl v řádu miliard to není ani omylem. Druhý v soutěži přece nabídl jen o dvě koruny více ne? Takže to nedělá miliardy. Nemůžete míchat původní cenu a novou cenu tímto porovnáním.
Kdyby vyhrál druhý, nebo třetí uchazeč, tak by kraj přece ušetřil také ne?

xyz

Vekslácká parafráze z Bony a klid, že?

Nic co by se dalo dávat za vzor.

xXHonza

No, co na to říct, bohužel co si kraj objedná, to dostane. Pořád to je byznys a ČD určitě nebudou nasazovat něco, co můžou využít jinde lépe.

Daniel Mach

České dráhy se snaží naštvat cestující, aby ti nadšeně přivítali Jančuru. Že si dělají ostudu, to je vůbec nezajímá. Ale kraj se při zadávání také zrovna nevyznamenal.

Stanislava

No jasně, my v Ústeckém kraji přece nepotřebujeme lepší vlaky, všechen šrot dejte k nám a všem ostatním to nejlepší, jo a nezapomeňte adekvátně těm stoletým vlakům upravit jízdné…

Novomír

Když neumí vedení kraje podepsat smlouvu tak včas, aby si nový provozovatel mohl zajistit nové vlaky, tak pak musí na přechodné období podepsat smlouvu s tím, kdo mu tam bude ochoten dva roky jezdit. A na dva roky si moc radní vyskakovat nemůžou.

Zapa

Zkuste si na tohle třeba vzpomenout u krajských voleb.

Martin Toman

Kolem Ústí je to jedno.

Anonym ze severu

A poletí za to už někdo z kraje? Zase jeřábkovina??

anonymní.dopravce

Podobnost s PESOU 844 čistě náhodná, resp. totožná.
Mmch ČD by mohlo dát kraji k úhradě tu dualizaci 440 na 640.

VTT

Proč by ČD měly dávat kraji k úhradě dualizaci?

Robert

Toto je jen odvarek, ta pravá zábava nastane až v prosinci 2026, když PESA nedoda včas nové jednotky vítěznému RegioJetu.

Palino

To ma bude zaujímať čo sa bude diať, už sa teším na rok 2026😂

Gwann

zjevně někdo nečetl smlouvu.
inu, stane se.

je to sice od ČD jistá zlomyslnost, ale když v ÚK mají po hehe, tak proč tam nechvávat moderní vozidla, když si díky nic třeba zachovají výkony nebo zlepší vztahy jinde. za mne zcela pochopitelné jednání.

jen jsem zvědav, pokud Pesa nedodá včas, co se bude dít.

kix

tak se bude jezdit něčím jiným, co by se mělo dít? Tak jako se to dělo vždy

Novomír

A kdo to bude jezdit tím něčím jiným? Nebo regiojet má tolik náhradních souprav, aby pokryl vyhrané výkony?

Sériový jezdec

On si poradí. Sežene nějaky starý šrot z Německa a loupne na to pujčenou Bobinu. Nebude to poprvé.

55p

Bobina na 25 kV? 🙃

Sériový jezdec

Tak na střídavinu tam dá Brejlovce no 😅 Ale s Bobinama už jezdil místo 162 do Kolína.

Gwann

jo, brejlovce. a proč ne rovnou hektora, co používal k soupravovým jízdám přes semmering? sice to nemá vytápění souprav, ale dosadí se třeba kamna, ne?

kix

tak si něco může pronajmout, z toho děláte drama

Tom

Nepříjemné to je, ale nehroutí se svět. Jedná se o provizorní řešení na dva roky. Neuzavírají kontrakt na honeckery na 15 let.

Anonym ze severu

Vysvětlete to pravidelným cestujícím. Že určitý komfort, který je jinde standardem, jim najednou seberete. Kdyby si UK chtěl cestující udržet, nedopustil by takovouto chybu. Zas pozici ČD chápu – nejsou smluvně vázaní, tak proč v UK Pantery nasazovat?

tarten

Pravidelným cestujícím se to vysvětlit dá snadno: Takhle to zařídíli ti, koho jste si zvolili.

Stanislava

U nás provizorní řešení znamená na věčné časy a nikdy jinak, ale Ústecký kraj je jako vždy okrajový kraj, kam se odkládají sociálně slabí a další menšinové skupiny, domorodci
vymřou a mladí utečou…

Zapa

To provizorium by mělo skončit nástupem RJ za tři roky, jestli to tak bude je otázka.
Většina domorodcům, dá-li se to tak říct, byla vysídlena hned po válce…

Jaaa

Většina ne, zhruba polovina.

Kropacek
David

Všichni se tady pohoršují nad ČD, ale není to záměr ústeckého kraje? Vždyť ten vozový park je právě součástí smlouvy mezi krajem a dopravcem. Kdyby kraj chtěl RegioPantery, tak je do té smlouvy dá ne?

Juraj

Je to tak, ta smlouva je prostě špatně nastavená a na kraji to měl někdo zachytit.
Ale zase aspoň se cestující po tomto historickém intermezzu budou daleko víc těšit na RegioJet 🙂

Novomír

Nějaký dopravce se přihlásí na dva roky s novými vozidly? To by musel spadnout z višně.

Juraj

Tak nebudeme se zase tvářit, že kraj při jednáních nemá žádné páky byť na jediného dodavatele.

Avlaky

Nové vozidla to urcite nejsou, jedna se minimálně o zánovní kusy

XP3

…a po první mimořádnosti v podání RJ zase budou vzpomínat na ČD 😀

Sériový jezdec

Ono co taky chtít od nejzkorumpovanějšího kraje, že. Rychlíky Labe jsou už teď něco příšerného. K tomu teď ještě osobáky a nelze opomenout staré motoráky RJ. A pak se všichni diví, že radši jezdím autem. Tam mi aspoň funguje klimatizace.

Zapa

Rychlíky neobjednává kraj.
Staré motoráky RJ byly na přechodnou dobu tolerovány, protože když se soutěžilo jak se soutěžilo, tak nebyla šance vyjet hned s něčím novým.

Anonym ze severu

Náhodou vozy narychlíkcích Labe jsou v dobré kondici oproti stejným vozům jinde v republice. Údržba funguje, úklid funguje, za mě fajn (ze strany dopravce).

Sériový jezdec

Když to berete takhle, tak to vám musím dát za pravdu. Mně se ale zase vybaví vagón Bee bez klimatizace jen s malou ventilačkou. Jednou v létě jsem do toho chtěl nastoupit, ve dveřích ucítil ten smrad zpocených lidí a hned jsem opět vystoupil a radši počkal na osobák s klimatizovaným ešusem. Když není vedro tak ano, dá se to přežít.

Anonym ze severu

Jasně, taky mi to není příjemné, ale to už je věc objednatele, co tam chce. Dopravce jen plní smlouvu.

Jaaa

Rychlíky objednává ministerstvo.

maaaca

Lehce OT, tuší se kdy se objeví první Panteři v KHK?

Petr

Do dvou měsíců. Max. tří.

průvan

v létě výhoda, otevřete si okénko a nemusíte čuchat smradlavé dědky v uzavřené konzervě

Sériový jezdec

Doporučuji svezení vozy Bee. Tam si moc oken neotevřete a smradu máte dosyta. Chudáci vlakoši.

Rosolozub

Tak si to pro ten Ústecký kraj shrneme (bez ohledu na objednatele a dopravce): Už teď R14 – repasované vozy řady B všemožných sérii a modifikací s jednou společnou vlastností – nejdou otevřít dveře. Bmtee jezdí na vložených Os, od prosince na páteři obslouží vše, výhodou je dostatek místa na nohy a v létě možnost otevřít okna. Už teď Děčín – Rumburk přes Benešov drandí Effishunter plus jedno béčko. Jak do toho lezou např. v Březinách staří lidé je mi záhadou. Ústí – Děčín – Liberec a Ústí – Lovo – Žatec zajišťují repasované třicet pět let staré 645, které… Číst vice »

Handzidcek

Nejedná se o řadu 645, ale 845 (případně S 628).
A v Bdmtee je opravdu dost místa na nohy?

Handzidcek

*D

Rosolozub

Smazáno pro opakované lhaní.

Kuba2

Když nikdo nesedí naproti, že?

Frantisek X

Komu se tam nevejdou ani kolena proti druhému, ten si tam přirozeně nesedne. 🙂 Jen je třeba počítat s poloviční kapacitou k sezení proti uváděné…

Hon

Myslím si, že na žateckých Sp dělají 845 dobrou službu. A údržbu mají také. Navíc tam jezdí i „dvoumotor“. Nevýhoda je ta, že nějakou nízkopodlažní… Ale v polovině stanicích/zastávkách stejně jsou nízká nástupiště.

Ale jinak tam hydrodynamika opravdu nevadí, jízdní doby se stíhají úplně v pohodě. 😉

PS repase Stadleru od nejlepšího dopravce jste zapomněl? Samozřejmě nechci kopat okolo, ale tak když, tak už vyjmenuje všechno. Navíc se starým interiérem a klimatizací, která funguje a lá otevřené okénko.

Hon

*Že nejsou nízkopodlažní

Nokkonen

Jen pro zajímavost, mají tyto Panteři už ETCS nebo ne? Pokud ne, koridor je pro ně jasná volba.

Apollo 17

Nemají.

Karl vB.

Přiznám se, že abych se lépe vyznal v „mozaice“ předkládaných informací, musel jsem se „důkladně začíst k tématu“. Popisovaná situace u mně vyvolává několik zásadních otázek: 1. Jak to, že si ÚK lépe neohlídal jednoznačnost ustanovení překlenovací smlouvy EMU 240II (2023-26), pokud vzniklá situace zakládá na reálnou možnost chování odcházejícího dodavatele à la „zhrzená milenka“? 2. Pokud by v překlenovací smlouvě EMU 240II byly ve výpočtech použity kalkulace s Pantery (dražší), ale pak by v ÚK reálně jezdily staré šunky (levnější), nejednalo by se třeba o lest/ podvod, neoprávněný prospěch – důvod pro podání žaloby? 3. Nemohl ÚK preventivně vyhlásit… Číst vice »

Erik85

Staré soupravy nemusí být provozně levnější. Jsou například těžší a mají vyšší náklady na provoz.

Karl vB.

To ano, ale lze očekávat, že vzhledem ke stáří budou už odepsané.

tarten

Očekávat se to dá, ale nějaké odpisy na poslední reko tam budou také.

Juraj

To sice ano, nicméně odpisy budou tvořit výrazně větší položku než poplatky za DC a trakční energii.

Frantisek X

A co opravy bez dostupných náhradních dílů?

Micky

každý normální kraj (např. Plzeňský) takovou smlouvu má. Tohle je ukázka amatérismu a neschopnosti kraje, nikoliv nenažranost dopravce.

Karl vB.

Teď koukám, že jsem se v datech u smluv 2x upsal.
Místo 12.2026 má být 12.2025

kix

ad 1 to není zrhzená milenka, ale tržní chování, když mají smlouvy na „Béčka“ a o zánovní jednotky má zájem jiný zákazník, tak jak se podle vás mají zachovat?

ad 2 kalkulace nemusí být závazná, pokud smlouva umožňuje nasazení resp. přímo je psaná na „Béčka“, tak to těžko může být s nščím v rozporu.

ad 3 samozřejmě mohl

Karl vB.

Pokud to shrnu, tak: – ad 1. jsem se opřel do vedení ÚK, protože přístup ČD byl očekávatelný – ad 2. vycházel jsem z citace paní tiskové, která je uvedená v článku, smlouvu jsem si otevřel, ale dopodrobna nestudoval, je to docela náročné na čas a asi bych ne úplně všemu rozumněl – ad 3. opřel jsem se opět do vedení ÚK, protože na zbytečnou komplikaci si zadělali sami špatnou konstrukcí časového plánu zakázek – mohli soutěž vyhlásit mnohem dříve a přechod zakázek by byl plynulý – bez současné „mezihry“. Závěr: Přístup ČD v tomto případě opět potvrzuje nastoupený trend,… Číst vice »

HonzaEM

Jestli na této trati nebude od příštího roku povinné ETCS, tak by nám mohli aspoň na chvilku vrátit panťáky řady 460!

Komik

Jen to ne, naštěstí Nejsou dvousystémové

Avlaky

Někteří šotouši by mohli navrhnout spojeni hlav 460 a 560

Leinad

Nebo prostě soupravu z obou jednotek.
460+n×060+460 + 560+n×060+560

MHD

Až tohle přečte Kocourek, tak se zblázní.

p.n.

Pomsta Českých drah.

Zapa

Blbost Ústeckého kraje.

p.n.

Kdyby to vyhráli tak by tam zcela jistě Panteři zůstali.

Kubrt

Pantery tam mohly zůstat i tak, byla na ně kalkulace, jen by si to soudruzi z ústeckého KNV museli přečíst.

JendaVenda

Buďte v klidu, i ČD nečtou smlouvy. Viz MS kraj. Nasadiš vozidlo s menší kapacitou, pokuta. Nasadiš s větší kapacitou ? Taky pokuta.

55p

Kdyby si je kraj dal do smlouvy, tak taky.

Zapa

Ale to já nepopírám, protože by nemělo význam je přesouvat jinam, když by pak v kraji jezdily dál. Pokud Dráhy nejsou vázané žádnou smlouvou o jejich nasazení a do budoucna je jasné, že v Kraji končí, tak je logické je rychle udat někde jinde, byť uznávám, že to jako pomsta vypadá.

Kropacek

Souhlas

Sheriffko27

Kraj udělal blbost v tom, že uzavřel smlouvu, která dráhám dává možnost takové pomsty.

Apollo 17

Taky si mohl na 2 roky uzavřít smlouvu s jiným dopravcem, který by tam na 2 roky . 🙂

Mates

Človek, ktorý si prečíta ten text, kde je to všetko absolútne zhrnuté a nazve to pomstou buď nechápe čítanému textu, alebo chce nasilu haniť ČD.

p.n.

jak jsem psal, kdyby to vyhráli, panteři určitě zůstanou. 🤗

Apollo 17

Tak samozřejmě by je nepřesouvali na krátkou dobu jinam, kdyby od prosince 2026 jezdili zase v Ust. kraji.

Leinad

Proč ne? Jestli máte pravdu, tak to zní jako msta.
(Jinak i na tu krátkou dobu by je mohli dát tam kde to objednavatel vyžaduje nebo na komerci nebo jako putovní výstavu)

tarten

Vy to posuzujete podle emocí, ale dopravce musí hledět na peníze.

Caracas

Ale oni to nevyhráli a je naprosto logické, že udělají to, co jim překlenovací smlouva umožňuje a co bude více vyhovovat ČD a ne KNV Ú nad L. Že si soudruzi nepřečetli smlouvu, to není chyba ČD.

Michal

Ani ne tak pomsta, spíš logický krok, který se dal čekat.

Nasranej

Pantery Pardubičákům přeju, když si jich naši krajští radní neváží a raději uvrhnou náš kraj do chaosu Banánového cirkusu.

xyz

V Pardubickém kraji přidělili „krajští radní“ část výkonů Arrivě už před více než 4 lety.

No a stejnou dobu už jezdí Regiojet na jiné části výkonů v tom samém Ústeckém kraji, o kterém je nyní řeč.

Tessy

V Pardubickém kraji Arriva? Snad jedině na cca 18 km linky R14, kterou ale objednává Ministerstvo dopravy, nikoliv krajští radní.

xyz

Error: pardon, samozřejmě LeoExpress.

(ostatní údaje zůstávají v platnosti)

Nasranej

To velmi dobře vím a taky vím jaký je RJUK šlendrián.

Daniel

Nevim jak ale rozhodně bych radši nechal ty honekry stačilo mi vidět pantera v mostu za ty léta sou to šroty a nevim ale na trať ČT Kolín sou i ty modernizované vagony nejměne by se dalo poskládat ty ctyři soupravy

Zapa

Sdělte nám, prosím, co si máme představit pod pojmem „šrot“ ?

tarten

Asi cokoli, co je vidět v Mostu.

Michal

To je ale blábol…

Zdrasa

Jakožto pravidelný cestující v ústecko-krajských Panterech netuším, o jakých šrotech mluvíte. Já s nimi cestuji rád.

Šimon Kuchař

A co se naučit psát aspoň trošku spisovnou češtinou? 🙏🙄

Flatt 1

Tvl, další, kterému nic neříká pravopis….

Kuba2

Škoda, že se v Kadani ani v Litvínově nedá elektricky objíždět, mohly Dráhy ušetřit i ty sysly 🙂

Radim

Tak tam dají 2×362 jak je to občas vidět na Smíchově na S7 🙂

Miroslav

Takhle to fungovalo v době kdy se dualizovali Panteři kvůli rozšíření spoje do Kadaň – Předměstí. Ještě to šlo udělat že náhradní souprava přijede to Teplic a tam si všichni přesedli do Regionovy.

Zapa

Tak přímo v Kadani se objíždět dá. Z předměstí lze řešit posunem, ale doufám, že tohle nebude pravidlo.

Kuba2

No jo, teď koukám, že nakonec je trolej i nad kolejí č. 2. Ale v původním projektu tam nebyla.

Apollo 17

Ta druhá kolej se elektrifikovala spolu s předměstím. Již dnes tam objíždí Sp 1941 v So,Ne a 7088/1945 v 1-5

Nikola

Tak se U1 zkrátí do Kadaně a U16 (kterou jezdí RJ) prodlouží na předměstí.
RJ se zvýší proběh a ČD budou mít více času na objetí soupravy lokotkou.

Železničář

V Litvínově je jen jedna elektrifikována kolej, což nechápu. Kvůli tomu tam probíhá ráno šaškárna s regiojetem. Přijede sysel Os 6852. Lidi vystoupí, soupravě do Louky, pak do Litvínova přijede a odjede vlak od RegioJetu. A pak sysel jede zpět soupravě z Louky do Litvínova, aby pak mohl jet na Os 6859 z Ltv do UL. A v Kadani se dá objíždět, ale na hlavním. Na předměstí ne. To se ale děje už teď. Jeden pár vlaků takhle jezdí. Přijede Os z Mostu do Kadaně, tam to objede , pak to zasune na předměstí a mělo by to jet Sp… Číst vice »

HonzaEM

On jezdí ŽK do Litvínova?

55p
Krasnolipak

Neví někdo, proč kraj tedy nesoutěžil už o dva roky dřív? Aby se vyhnul dvouletému přímému zadání „EMU240II“ (a nedostal na dva roky pojízdné šroty). Přístup ČD je pochopitelný a logický, pokud to smlouva dovolí.

HonzaEM

Tak to je furt původní smlouva, ne?

Aaabbb

Nene, není. Původní smlouva doběhla a kraj nevyhlásil nové výběrové řízení včas, takže musel následně udělat dvouletou přechodnou smlouvu. O tu samozřejmě žádný jiný dopravce neměl zájem, protože tak rychle sehnat tolik elektrických vlaků ani není možné. A tak si ČD logicky vymohly smlouvu v takovém formátu, aby jim vyhovovala. A zcela jim rozumím, že se s těmi moderními vlaky budou soustředit raději na perspektivní kraje, kde mají jistotu dalšího působení.

55p

Na každý tanec musí být dva. Minimálně mohl kraj platit za staré soupravy méně peněz, kdyby si to pohlídal.

Aaabbb

To taky bude. Pravidla závazkové dopravy neumožňují, aby dopravce generoval vyšší než tzv. přiměřený zisk v řádu jednotek procent. Pokud tedy díky nasazení starších odepsaných vozidel dopravce ušetří, může vzniknout tzv. překompenzace a kraji se peníze vrátí.

Erik85

Neušetří. Například za náklady za DC.

Gwann

přeji hezkou zábavu v rozporování naúčtovaných nákladů.

Kubrt

Ústecký kraj věří? Že dopravce garanci (?) dodrží? Otřesné. Hlavně, že Ústecký kraj „zachránil“ osobáky Slaný – Louny, ale to důležité jim nějak uniklo..

Tessy

Dopravce nemusí nic dodržet. Tu smlouvu podepsal kraj dost nešikovně. ČD si můžou dělat, co uznají za vhodné.

František Plášek

Nikoliv co za vhodné, ale co jim dovolí smlouva….

Tessy

V rámci smlouvy, co uznají za vhodné. Tzn. můžou to nechat kraji vyžrat třeba vozy 810, ať si místní uijí, když si to zvolili 😀

Nikola

ÚK také věřil že mu Sharky nezmizí z U8 a ejhle je hned ČD přesunuli do Olomouckého kraje. Od té doby Regionovy, 810 a Btn…a Desira v nedohlednu…

55p

Vypadá to, že tam mají nějaký systémový problém s psaním smluv?

Anonym ze severu

A kdo za to ponese zodpovědnost?? Zase nikdo??

Pohádkár

Staré vozy s lokomotivou .. takže to bude stejný, jako R Labe? My v ÚK jsme na to zvyknutí 😀 …

Radim

Tak to kraj neměl takhle objednat, ne? A R Labe neobjednává kraj, stěžujte si jinde

Pohádkár

Kraj měl to meziobdobí lépe zasmluvnit, když to teda dali ČD bez VŘ, měli si vynutit dodatkem stejné soupravy. A vím, že R je MD, bylo to spíš takové povzdechnutí. Od stěžování jsou tu jiní.

Caracas

Když vám někdo na poslední chvíli tahá trn z paty, tak je těžké si ještě chtít něco vynucovat.

HonzaEM

A co by tam mělo jezdit? Interpantery? Railjety?

Pohádkár

Něco, co by aspoň zdánlivě odpovídalo době, ve které aktuálně žijeme. Ty vozy jezdí stále stejné jako když jsem jezdil před skoro 20 lety na střední, akorát je někdo dal do laku a do interiéru osadil pár zásuvek. Ale tak hlavně, že si můžeme otevřít to okýnko, že jo ..

Gwann

gratuluji ke zjištění, že železniční vozidlo má životnost 20let a více.

Pohádkár

Tak zrovna ty Béčka se vyráběly 1972, tzn. už jsou nějakou dobu po smrti. Kdyby to bylo těch 20 let, jeeee to bychom se měli .. i ta jejich reko je dobrých 25 let stará

Kuba2

A co tu dobu, ve které aktuálně žijeme, má definovat? Pískající dveře? Přesvětlený interiér? Tvrdé sedačky?

Anonym ze severu

R Labe bude komfortnější. 🙂

Hoermalmeister

Přijde mi to jako podraz od ČD, jezdit za původní ceny s horšími soupravami, ale to Ústecký kraj nezachrání. Upřímně řečeno by mě zajímalo, s jakými jinými možnými objednateli asi tak jednají, když už prakticky na všech osobácích v el. trakci všude budou jezdit nějaké moderní jednotky, leda tak z Prahy do Řevnic, ale to se mi nezdá, když teď Praha bude platit víc kvůli pid panterům

Hoermalmeister

Možná to vyznělo moc na tělo. Upřímně jsem rád, že se ty vozidla začínají proměňovat a RegioPantery jsou dostatečně dobré. Spíš je mi líto Ústeckého kraje

Kubrt

Podraz od ČD? Kraje ti je líto? Zejména je to chyba kraje, že takovou smlouvu uzavřel.

Hoermalmeister

Myslíte jako, že kraj schválně nechce nové jednotky? Mě to totiž přijde, že ČD už ty jednotky slíbily jinde a dost možná to úplně moc s krajem nekomunikovaly, jak mají zvykem. Jediná změna v té smlouvě je reálně doba platnosti a čtyři písmenka v tabulce v jedné velké tabulce, dokonce ve vysvětlivce jsou Pantery zmíněné ačkoliv v tabulce nikde nejsou

Karl von Bahnhof

Pro Gazu nad Labem je i to staré luxus.

Tessy

Co si kraj nasmlouval, to má. ČD dělají to, co jim smlouva dovolí. Na tom nic špatného není. Ať se lidi ozvou svým (tehdejším) politikům.

Dispečer

Správné rozhodnutí, v Pardubickém kraji o ně stojí, stejně jako o služby ČD, tak proč je nepřesunout.. pokud kraj takovou smlouvu uzavřel, tak ať si jeho voliči užijí Bdtmee …

xyz

Proč o ně v Pardubickém kraji nestáli do této chvíle, že tam dodnes jezdí ty Bdmtee?

Karel

Nebyly dispozici-jezdily jinde.

xyz

Tak by se vyrobily další – i Ústecký kraj si je nechal před cca 10 lety vyrobit, a to bez výmluv, že „žádné nejezdí jinde“.

tarten

A kdo přesně by je vyrobil, pan Samoseto? Nebo by to někdo musel včas vysoutěžit, objednat a zaplatit?

HonzaEM

Jsou vázané dotacemi, nemůžou jezdit nikde jinde.

Kubrt

a) Pardubický kraj mohl být iniciativnější už dříve a zasmluvnit si nové EMU, tak jako ostatní kraje. Ale jim stačily reko honekry.
b) Období udržitelnosti ROP projektů už uplynula, vozidla může používat dopravce dle své vůle, resp dle svých smluv, bez omezení.

Caracas

Mohou.

kix

jsou vázany smlouvou, nikoliv dotacemi

Daniel

Nevim ale ty pantery taky nejsou výhra to několika lete ježdění se na nich dost podepsalo

Hrbol

Co kraj chtěl to dostanete.. RegioJet špínu.

Svojšín

Tak a teď si přečtěte článek znovu.
Děkuji.

Miroslav

Tady se mluví o ČD, nikoliv o Regiojetu, i když tak nějak je to pravda že cestující se za chvíli dočkají hrůzy…

Hrbol

Já to četl.

Miroslav

V tom případě blbě…

Tessy

Nevím, co myslíte tou hrůzou. Pokud mám na výběr RegioJet a ČD, volím cestu žlutými. Lepší servis, personál bez hulvátů (to u ČD běžné není).

Horal

Pokud mám na výběr volím vždy ČD před Regiojet. Nepotřebuji, aby mi někdo neustále něco vnucoval.

František Plášek

Jenže v závazku veřejné objednávky si prostě vybrat nemůžete. Kraj objednává, platí, kraj rozhoduje. A je naprosto nezajímavé, že je to „i z Vašich daní“…pokud už nějaké daně platíte….

mezera

Každý platí nějakou daň. Někdo platí daň z příjmu. Někdo platí daň majetkovou. Každá osoba odvádí státu daň z přidané hodnoty (DPH), např. pokud konzumuje zakoupené potraviny. A velmi mnoho osob platí daň spotřební, pokud nakupují lihoviny, pivo nebo pohonné hmoty.

Když daň odvádí prodejce neznamená, že jí nepřenesl předtím na kupujícího v ceně zboží. U daňě z příjmu taky neodvádí tuto přímo zaměstnanec, přesto jí zaměstnanec platí (prostřednictvím zaměstnavatele). Asi jen majetková daň se platí přímo.

Horal

Ano ale to je logické.

HonzaK

Hele taky se to u CD meni. Ano, porad tam zustava spousta hulvatu, kteri nepochopili, jaka je jejich role, ale je jich min a min.
Pro pobaveni: predevcirem jsem jen elefantem z Benesova do Prahy a pan pruvodci si celou cestu piskal. Proste kdyz zrovna nekontroloval listky, tak sedel pod schodama a hodinu v kuse si piskal tak, ze to bylo slyset na cely vagon.

Miroslav

To je vtipné, zatímco u ČD přicházejí moderní vozidla, tak Jančura si zajde do Německa a koupí si levné šroty od DB, hodí tam žlutý lak a hotovo…

Bez přezdívky

Klečí na tom DÚ který si vymýšlí další požadavky, které desira soukromníků v ČR často vůbec splňovat nemusí.

Bez přezdívky

A nerovné podmínky věc druhá.

Bez přezdívky

V tom, že ČD stále nemůže s Desiry jezdit kvůli nesmyslným požadavkům DÚ, které po ostatních provozujících zde v ČR Desira nevyžaduje. Kde je ta neschopnost dodržet smlouvu?

Kubrt

Toto není o RJ nebo ČD, ale o tom, co si kraj objedná a zaplatí.

Martynick

Asi jezdíme každý úplně jiným regiojetem 😏

Mic

No jo, co si kdo nasmlová, to dostane.
Na jednu stranu se jim nedivím, na tu druhou si pak každý zapamatuje kvalitativní skok se změnou dopravce….

Apollo 17

No ten kvalitativní skok může být z těch starých souprav do NAD. Pokud to půjde se schvalováním PESE podobně, jako u motoráků 847 pro ČD, tak to za 2 a půl roku bude na“ Ústecké páteři“ zajímavé. Podobně to probíhá na trati Děčín- Rumburk.

Tom

Jenomže Pesa Elf.eu už schválená je a i pokud by kdokoli chtěl nějaká extra lejstra na třívozovou verzi, musí si je RJ stejně zařídit pro PID dva roky před Ústeckým krajem

Erik85

Ty pro Ústecký kraj budou ale dosti odlišné – viz podmínky kraje na počet dveří v každém voze apod. Tzn. půjde prakticky o celé schvalovací kolečko od začátku.

zwi

Nevíte někdo jak bude ta 3vz pesa trakčně? Protože 2vz je vlastně pushpull. Na rozdíl od pantera, který má prostě každý druhý podvozek. Tak by mě zajímalo jak to má pesa vymyšlené s 3vz. Děkuji

Kamui

Pamatovat si může, ale při výběru dopravce je nějaké veřejné mínění o konkrétním dopravci zcela irelevantní.

Plecháč

Dopravci to může i tak uškodit, když se pak cestující na základě těch zkušeností rozhoduje, jestli si koupí jízdenku na komerční vlak jedné nebo druhé firmy. Zrovna u rozhodování mezi ČD a Regiojetem se to určitě stává.

Juraj

To samozřejmě ano, ale i tak to není dobrá reklama, když cestující přestoupí z Bdmtee ČD do Elfu RJ.

Pacicka

A to něco řeší? Díky soutěži vám nějaké zásluhy kdysi nijak nepomohou…

Palino

Dáva to zmysel, keďže už v usteckom kraji nebudú mať skoro žiadne elektrické trate tak radšej ich pošlú tam kde ešte budú zatiaľ a dúfam že aj tam zostanú v Pardubiciach nech to zase zltaci alebo arriva nevyhraju.

Omega

Klasická pomsta nádražníků z nábřeží. Nedali jste nám to bez soutěže, nedali jste nám to v soutěži, tak tady máte aspoň naschvál, než protáhneme dál.
No, aspoň za nimi nikdo plakat nebude.

Kubrt

Možná. Každopádně si kraj tu smlouvu před podpisem měl přečíst a tohle si vyjasnit.

Apollo 17

Hlavně se musí nová smlouva vypsat tak, aby začínala po ukončení staré. Stávající smlouva s ČD končí letos v prosinci, smlouva s RJ začíná za dva roky v prosinci 2026.
V těchto dvou letech si užijí cestující v Ústeckém kraji soupravy s Honekry s celé republiky, méně pohybliví se budou škrábat u všech vlaků do příkrých schodů, vozíčkáři bez šance.
A od prosince 26 se budou modlit, aby nebyla zavedena NAD z důvodu pozdního schválení souprav PESA (podobně jako u 847 pro ČD).

Kubrt

Ano, chápu. Každopádně i ta překlenovací dvouletá smlouva, když už k ní došlo, mohla obsahovat stávající pantery. Kdyby si kraj dal pozor.

Apollo 17

To asi není o pozoru. Pantery půjdou na konci roku postupně na instalaci ETCS. Poté je ČD využijí tam, kde budou mít perpektivní nasazení. Překlenovací smlouva podepsaná měsíc před jejím začátkem s poraženým účastníkem výběrového řízení asi moc kombinací nenabízela.

Kubrt

V tom případě nechápu, proč se pantery vyskytovaly v kalkulaci při jednání o smlouvě. Ale samozřejmě souhlasím, že kraj se touhle dvouletou smlouvou sám dostal do nevýhodné situace.

Apollo 17

V kalkulaci se vyskytovaly, protože překlenovací smlouva byla podepsána ještě před vyhlášením vítěze „ˇUstecké páteře“, ale nejsou tam garantovány. Můžou tam jezdit i nadále a v případě vítěztví ČD by tam jezdily . Po prohře výběrového řízení s nimi dopravce počítá jinde. To objednavatel musel vědět.

Mazání

Jaká pomsta? Obyčejné tržní chování.