Cestujících na Ruzyni v dubnu i přes uzemnění MAXů přibylo. Skokanem jsou Amsterdam a Kodaň
airBaltic a jeho Airbus A220-300 v nátěru připomínajícím 100 let Lotyšska. Foto: Letiště Praha
Letiště Praha pokračovalo i v dubnu v růstu počtu cestujících. K nárůstu došlo i přes to, že jeden z největších
Bohužel to ale nejsou čísla na nějaké velké plácání po ramenou… PRG za duben růst o 5,24 %, BUD ve stejnou dobu o 8,2 % (počtem cestujících za duben jen o cca. 52000 za PRG, ale PRG má tradičně mnohem silnější letní sezónu, tak uvidíme), WAW každý rok a každý měsíc navyšuje náskok, za duben už 1,5 mil. oproti 1,390 mil. v PRG a i když má u WAW silný pozitivní vliv na čísla vnitrostátní provoz, tak letos za první 4 měsíce už v mezinárodním provozu oproti PRG vede (ještě za celý minulý rok v čistě mezinárodním provozu vedla PRG).… Číst vice »
Nevím co se vám nelíbí, Polsko má 4x více obyvatel než ČR a jen o 1 mil. více cestujících.
Z Budapešti mohou létat občané 3 států.
Těch lidí co jezdí do Prahy za prací nebo v létě do centra je už fakt moc.
A ta skladba lidi v MHD to je fakt hodně náročné…. ještě že mohu pracovat z domova a nemusím každý den jezdit 2×10 min. MHD 🙂
Jenže Polsko není jenom Varšava, kdežto Ruzyně znamená přes 90 % všech cestujících v Česku. Tři další letiště v Polsku odbavila skoro tolik jako zmíněná Varšava (Krakow 7M, Gdansk 5M, Katowice 5M). http://www.ulc.gov.pl/_download/regulacja_rynku/statystyki/2018/4-kw-2018/wg_portow_lotniczych_kw42018.pdf
Dobře ale Polsko je pořád 4x větší a má 4x více obyvatel, tzn. v tomto poměru má poloviční provoz letišť než ČR 🙂
No, skoro. 🙂 Polsko má 38,4 mil. obyvatel a odbavilo loni 45,7 mil. leteckých cestujících. Česko má 10,6 mil. obyvatel a odbavilo 17,9 mil. cestujících. Takže Polsko má nikoli poloviční, ale sedmdesátiprocentní provoz oproti ČR.
Mimochodem, Ruzyně má drtivý 94% podíl na českém trhu, na Brno, Ostravu, Pardubice a Karlovy Vary tak dohromady zbylo jen 6 %.
Nutno vzít v potaz, že LOT provozuje poměrně aktivně i dálkovku, takže Varšava je i docela slušný hub. V Praze máme dálkovky izolované v podstatě čistě jen pro klientelu v Praze cestu končící či začínající, takže charakter provozu je dost odlišný. Chartery, izolované linky a pár dálkovek, ty naštěstí přibývají.