Letectví Letiště

Cestujících na Ruzyni v dubnu i přes uzemnění MAXů přibylo. Skokanem jsou Amsterdam a Kodaň

airBaltic a jeho Airbus A220-300 v nátěru připomínajícím 100 let Lotyšska. Foto: Letiště Praha
airBaltic a jeho Airbus A220-300 v nátěru připomínajícím 100 let Lotyšska. Foto: Letiště Praha

Letiště Praha pokračovalo i v dubnu v růstu počtu cestujících. K nárůstu došlo i přes to, že jeden z největších dopravců na Ruzyni se musí obejít bez sedmi uzemněných letadel Boeing 737 MAX 8. Vývoj přitom ukazuje, že letadel na Ruzyni ubývá, létají ale větší a plnější stroje.

Data za duben zveřejnilo Letiště Praha na svých stránkách. Podle nich za duben prošlo Ruzyní celkem 1,39 milionu cestujících, o 5,24 % více než před rokem. Dubnový růst způsobený částečně i Velikonocemi byl v dubnu silnější než v ostatní měsíce letošního roku. Za celý rok přepravilo zatím Letiště Praha 4,579 milionu cestujících, o 4,6 % více než před rokem.

Letiště Praha zaznamenalo za duben 12 204 pohybů letadel (start a přistání), což je meziroční pokles o 1,43 %. Ukazuje to, že do Prahy létají čím dál častější větší a plnější letadla.

V žebříčku letišť, kam z Prahy létá nejvíce cestujících, je teprve potřetí v historii Amsterdam, kam meziročně letělo o více než deset procent cestujících. Ubyli naopak cestující do Moskvy, o téměř čtvrtinu pak do Dubaje. V případě tohoto spoje se ale promítlo omezení spojů kvůli uzavírce dráhy v Dubaji, stejně tak předčasný konec linky Smartwings.

Žebříček letišť ukazuje i to, jakým způsobem umí Ryanair výrazně navýšit počty cestujících do vybraných destinací. Příkladem za duben je Kodaň, což je jedna z nových linek Ryanairu od letního letového řádu. V porovnání s loňským dubnem počet cestujících narostl o 43 %.

TOP 15 letišť z Prahy za duben

Amsterdam 67 002
Moscow/Sheremetyevo 64 696
Paris/CDG 63 332
Frankfurt 48 639
London/Heathrow 39 022
London/Stansted 37 978
Copenhagen 37 965
Barcelona 37 871
Dubai 34 942
Tel Aviv 34 021
Milan/Malpensa 31 786
Brussels 31 021
Helsinki 28 387
Rome/Fiumicino 26 587
Zurich 26 011

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
skyisblue
Host
skyisblue

Bohužel to ale nejsou čísla na nějaké velké plácání po ramenou… PRG za duben růst o 5,24 %, BUD ve stejnou dobu o 8,2 % (počtem cestujících za duben jen o cca. 52000 za PRG, ale PRG má tradičně mnohem silnější letní sezónu, tak uvidíme), WAW každý rok a každý měsíc navyšuje náskok, za duben už 1,5 mil. oproti 1,390 mil. v PRG a i když má u WAW silný pozitivní vliv na čísla vnitrostátní provoz, tak letos za první 4 měsíce už v mezinárodním provozu oproti PRG vede (ještě za celý minulý rok v čistě mezinárodním provozu vedla PRG).… Číst vice »

DPDP
Host
DPDP

Nevím co se vám nelíbí, Polsko má 4x více obyvatel než ČR a jen o 1 mil. více cestujících.
Z Budapešti mohou létat občané 3 států.
Těch lidí co jezdí do Prahy za prací nebo v létě do centra je už fakt moc.
A ta skladba lidi v MHD to je fakt hodně náročné…. ještě že mohu pracovat z domova a nemusím každý den jezdit 2×10 min. MHD 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

Jenže Polsko není jenom Varšava, kdežto Ruzyně znamená přes 90 % všech cestujících v Česku. Tři další letiště v Polsku odbavila skoro tolik jako zmíněná Varšava (Krakow 7M, Gdansk 5M, Katowice 5M). http://www.ulc.gov.pl/_download/regulacja_rynku/statystyki/2018/4-kw-2018/wg_portow_lotniczych_kw42018.pdf

DPDP
Host
DPDP

Dobře ale Polsko je pořád 4x větší a má 4x více obyvatel, tzn. v tomto poměru má poloviční provoz letišť než ČR 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

No, skoro. 🙂 Polsko má 38,4 mil. obyvatel a odbavilo loni 45,7 mil. leteckých cestujících. Česko má 10,6 mil. obyvatel a odbavilo 17,9 mil. cestujících. Takže Polsko má nikoli poloviční, ale sedmdesátiprocentní provoz oproti ČR.

Mimochodem, Ruzyně má drtivý 94% podíl na českém trhu, na Brno, Ostravu, Pardubice a Karlovy Vary tak dohromady zbylo jen 6 %.

Y.K.
Host
Y.K.

Nutno vzít v potaz, že LOT provozuje poměrně aktivně i dálkovku, takže Varšava je i docela slušný hub. V Praze máme dálkovky izolované v podstatě čistě jen pro klientelu v Praze cestu končící či začínající, takže charakter provozu je dost odlišný. Chartery, izolované linky a pár dálkovek, ty naštěstí přibývají.

Partneři



CSCARGO
RSD