Letectví Letiště

Cestujících na Ruzyni v dubnu i přes uzemnění MAXů přibylo. Skokanem jsou Amsterdam a Kodaň

airBaltic a jeho Airbus A220-300 v nátěru připomínajícím 100 let Lotyšska. Foto: Letiště Praha
airBaltic a jeho Airbus A220-300 v nátěru připomínajícím 100 let Lotyšska. Foto: Letiště Praha

Letiště Praha pokračovalo i v dubnu v růstu počtu cestujících. K nárůstu došlo i přes to, že jeden z největších dopravců na Ruzyni se musí obejít bez sedmi uzemněných letadel Boeing 737 MAX 8. Vývoj přitom ukazuje, že letadel na Ruzyni ubývá, létají ale větší a plnější stroje.

Data za duben zveřejnilo Letiště Praha na svých stránkách. Podle nich za duben prošlo Ruzyní celkem 1,39 milionu cestujících, o 5,24 % více než před rokem. Dubnový růst způsobený částečně i Velikonocemi byl v dubnu silnější než v ostatní měsíce letošního roku. Za celý rok přepravilo zatím Letiště Praha 4,579 milionu cestujících, o 4,6 % více než před rokem.

Letiště Praha zaznamenalo za duben 12 204 pohybů letadel (start a přistání), což je meziroční pokles o 1,43 %. Ukazuje to, že do Prahy létají čím dál častější větší a plnější letadla.

V žebříčku letišť, kam z Prahy létá nejvíce cestujících, je teprve potřetí v historii Amsterdam, kam meziročně letělo o více než deset procent cestujících. Ubyli naopak cestující do Moskvy, o téměř čtvrtinu pak do Dubaje. V případě tohoto spoje se ale promítlo omezení spojů kvůli uzavírce dráhy v Dubaji, stejně tak předčasný konec linky Smartwings.

Žebříček letišť ukazuje i to, jakým způsobem umí Ryanair výrazně navýšit počty cestujících do vybraných destinací. Příkladem za duben je Kodaň, což je jedna z nových linek Ryanairu od letního letového řádu. V porovnání s loňským dubnem počet cestujících narostl o 43 %.

TOP 15 letišť z Prahy za duben

Amsterdam 67 002
Moscow/Sheremetyevo 64 696
Paris/CDG 63 332
Frankfurt 48 639
London/Heathrow 39 022
London/Stansted 37 978
Copenhagen 37 965
Barcelona 37 871
Dubai 34 942
Tel Aviv 34 021
Milan/Malpensa 31 786
Brussels 31 021
Helsinki 28 387
Rome/Fiumicino 26 587
Zurich 26 011

6
Diskuze

avatar
1 Komentáře
5 Reakce na komentáře
4 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
4 Autoři komentářů
Y.K.Martin V.DPDPskyisblue Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
skyisblue
Host
skyisblue

Bohužel to ale nejsou čísla na nějaké velké plácání po ramenou… PRG za duben růst o 5,24 %, BUD ve stejnou dobu o 8,2 % (počtem cestujících za duben jen o cca. 52000 za PRG, ale PRG má tradičně mnohem silnější letní sezónu, tak uvidíme), WAW každý rok a každý měsíc navyšuje náskok, za duben už 1,5 mil. oproti 1,390 mil. v PRG a i když má u WAW silný pozitivní vliv na čísla vnitrostátní provoz, tak letos za první 4 měsíce už v mezinárodním provozu oproti PRG vede (ještě za celý minulý rok v čistě mezinárodním provozu vedla PRG).… Číst vice »

DPDP
Host
DPDP

Nevím co se vám nelíbí, Polsko má 4x více obyvatel než ČR a jen o 1 mil. více cestujících.
Z Budapešti mohou létat občané 3 států.
Těch lidí co jezdí do Prahy za prací nebo v létě do centra je už fakt moc.
A ta skladba lidi v MHD to je fakt hodně náročné…. ještě že mohu pracovat z domova a nemusím každý den jezdit 2×10 min. MHD 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

Jenže Polsko není jenom Varšava, kdežto Ruzyně znamená přes 90 % všech cestujících v Česku. Tři další letiště v Polsku odbavila skoro tolik jako zmíněná Varšava (Krakow 7M, Gdansk 5M, Katowice 5M). http://www.ulc.gov.pl/_download/regulacja_rynku/statystyki/2018/4-kw-2018/wg_portow_lotniczych_kw42018.pdf

DPDP
Host
DPDP

Dobře ale Polsko je pořád 4x větší a má 4x více obyvatel, tzn. v tomto poměru má poloviční provoz letišť než ČR 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

No, skoro. 🙂 Polsko má 38,4 mil. obyvatel a odbavilo loni 45,7 mil. leteckých cestujících. Česko má 10,6 mil. obyvatel a odbavilo 17,9 mil. cestujících. Takže Polsko má nikoli poloviční, ale sedmdesátiprocentní provoz oproti ČR.

Mimochodem, Ruzyně má drtivý 94% podíl na českém trhu, na Brno, Ostravu, Pardubice a Karlovy Vary tak dohromady zbylo jen 6 %.

Y.K.
Host
Y.K.

Nutno vzít v potaz, že LOT provozuje poměrně aktivně i dálkovku, takže Varšava je i docela slušný hub. V Praze máme dálkovky izolované v podstatě čistě jen pro klientelu v Praze cestu končící či začínající, takže charakter provozu je dost odlišný. Chartery, izolované linky a pár dálkovek, ty naštěstí přibývají.

Partneři



CSCARGO