Cestující v Libereckém kraji ignorují novou aplikaci na nákup jízdenek, její podíl na tržbách nedosáhl ani procenta
Nové polepy na autobusech v Libereckém kraji. Foto: Liberecký kraj
Kraj nezná přesnou částku, kolik za vývoj aplikace dosud zaplatil.
mě jen udivuje, jak se vám každý chce vloupat do telefonu přitom vám na něj nikdo nedá ani desetník. Přičemž čím více aplikací, tím horší ochrana dat.
Jezdím pravidelně vlakem. Mám vyzkoušeno, že zakoupení jízdenky přímo ve vlaku je nejlevnější varianta. Např. Včera Žandov – Křižany 75,- (zakoupeno od průvodčího) oproti 101,- přes internet. Mám možnost jet i ze stanice bližší k České Lípě, ale to vyjde dráž!!!
Nevím co kde proboha kupujete přes internet za 101 kč ?
Ale v aplikaci IDOLKa o které je tento článek stojí jízdenka Žandov – Křižany pouhých 71 Kč…. 🙂
Ano ….je to tak týden co jsem si slavnou idolku nainstaloval a vzápětí letěla do koše… zmetek.
na celém případě mě zaujalo postavení „správného hospodáře“, který něco koupí a ani neví kolik za to zaplatil, No divný hospodář – já osobně, když koupím např. auto, tak okamžitě vím kolik jsem za něj zaplatil – no ale Půtu a starostové to nezajímá
Zatímco ty, jako správný hospodář, samozřejmě víš, kolik stojí pravý zadní blatník tvého auta.
Problém mají i řidiči, odbavovací strojek , když se to povede a QR kód přečte, tak se jízdenka zobrazí na 1 sekundu…. Takže stejně řidič musí cestujícího vyzpovídat, kam jede a ručně zadat do strojku cílovou stanicí a vydat nulovou (0,- Kč) papírovou jízdenku , aby byl cestující zaevidován do stavu cestujících. A ti cestující, kteří toto nevědí jsou ještě schopní řidiče zesměšnit, že to se strojkem neumí !!!
To ale není v žádném případě problém cestujícího, ale neschopnost zaměstnavatele řidiče nakoupit pořádný a funkční odbavovák.
Zaměstnavatel řidiče, to je ČSAD Liberec, ČSAD Česká Lípa nebo Compag Mimoň. Ti pracují s tím, co jim Korid LK poskytl…. A jsme u toho, kdo je majitel softwaru…. Externí firma….
Znovu opakuji, tohle cetujícího prostě nemusí nijak zajímat a není to vůbec jeho problém.
On si zakoupil platnou jízdenku v aplikaci a tím splnil svou povinnost.
Souhlasím, řidič je taky trochu chudák že to odnáší za všechny nadřízené papaláše, ale jedině on může dát zpětnou vazbu zaměstnavateli, že mu něco v autobuse nefunguje jak má.
A co myslíte, že řidiči neustále dělají ? Upozorňuji na chyby v softwaru a nefunkčnost . Něco se opraví hned, něco později a něco vůbec . Je to marné, je to marné, je to marné
Rodiči hlavně nemají QR zatím ani odbavovat…
A takovou blbost vám řekl kdo ?
Jen jedno procento … nikdo nám (naštěstí) neřekl, že je to povinné!
Já apky nechci, sedám do prvního vlaku, busu . Jak si chcete zamluvit místo, když nevíte, kdy Vám skončí jednání ?
Ta apka není na zamluvení místa, ale na okamžitý nákup jízdenky, tedy právě ideální na to že můžu hned do prvního vlaku a nemusím k pokladně, a v busu nemusím hledat drobné a jen ukážu právě koupenou jízdenku na mobilu.
Pokud appka funguje:-)
Za mně je ta apka v pohodě. Menší chyby sice má ale není to tak zlé. Jsem za ní docela rád. Je to levnější než idos a papírové lístky
Celý Idol bych odignoroval, je to jen parodie na Ids ve funkčnm stavu. Nějaká pseudoapka to vůbec nezachrání. Třeba věc jako akustický orientační systém na vozidlech tam zatím pořád neobjevili na rozdíl od PIDu nebo Ids-Jmk. Zrovna pro nevidomého skoro nutnost a kompletní informační systém (jedno, jestli Buse nebo Bustec, rozhodně ne zločin tyu Emtrest) umí říct číslo linky a směr/cíl na povel vsílačky pro nevidomé. Ale chápu, ppro Korid by to bylo moc práce, další data do palubáku a tak. No nic, stačilo vzít PIIDlítačku a převlíct do jiných barev plus přizpůsobit lokálnímu tariifu, ale ne, asi musí mít… Číst vice »
Tak ty lidi, co to vytvářej, MHD ani ničím podobným rozhodně nejezděj, protože se toho údajně štítěj. (Jezdím denně od malička vlakama, busama, MHD a mám dojem, že jsem relativně zdravej 😀 )
Korid žádná data do palubaku ale preci nedela, to je věc dopravce ne?
já bych spíš řekl, že někdo ignoruje její vývoj..protože ten paskvil co se vytovřil, to se aplikací snad ani nedá nazvat.. krom it akové kraviny, že k nákupu jednorázové jízdenky je potřeba datum narození..
Už jsem u počítače, tak sem mohu zkopírovat své podrobnější postřehy z týdenní návštěvy v LK: IDOLka – to je vyloženě parodie na aplikaci. Hromady koncepčních nedomyšleností: a) Nejde najít spojení z obce do obce, musím zadat konkrétní zastávky. b) „Smržovka, dolní nádraží“ je něco jiného než „Smržovka dolní nádraží“ – první je autobus, druhé vlak. Není to provázané, takže když zadám první, nenajde to vlak, a naopak. c) Nejde vyhledat spojení zpětně, takže když ukážu jízdenku řidiči/průvodčímu, tak už nezobrazím spojení, které jedu. Čert to vem, máme IDOS, který výše popsané zvládá. Co je horší, v aplikaci každou chvíli… Číst vice »
Naprosto souhlasím, ta aplikace je naprosto děsná. Např. podařilo se někomu zadat Jablonec n.Nisou, mě nikdy, vždycky to musím odrotovat z první zastávky v Jablonci n. Jizerou.
Ta platba kartou mě tak taky totálně irituje, stisknu tlačítko a nic. Takže člověk tupě čumí na telefon, jestli ta apka po nějaké době zareaguje a nebo nic. Prostě hnus velebnosti.
Ještě neni vůbec hotová, dodnes treba neumi tarify, koukněte jak vyladěna je pid, duk atd. Co takhle to jen upravit pro lbc kraj? S appkou se musí opatrně, kupovat dopředu a počkat, nespechat jinak koupite treba 5 jizdenek. To se stalo kamaradce, rikam ze musí počkat než se s tím naučila….
A nechávat si ji otevřenou ve vlaku aby zustala načtena jízdenka.
Mně se lístek nikdy neztratil i když jsem apku zavřel.
Asi jiný typ telefonu.
Ta aplikace je katastrofa. Zastávky to pořádně hledat neumí, je to pomalé, často si koupím 2 jízdenky omylem místo jedné.
Několikrát jsem reportoval chyby a bez reakce.
Při používání tě aplikace se celou dobu toho procesu obáváte jestli se vám vůbec podaří koupit jízdenku nebo ne. Případně máte rovnou dvě :-/
Na nových stránkách iidol je informace, že od 1.9.2023 by jako nosič jízdenek měly sloužit kromě Opuskarty+ (nové označené jako +), Idolky i bankovní karta, InKarta a Lítačka. A propojení s nosiči dokonce přes e-shop. Tak jsem zvědavý, to by na české poměry byla docela revoluce.
Zítra to představují. V podání Koridu se budu nyní bát jít s bankovní kartou do jakéhokoliv vozidla:)))
Tak to je standardní funkce MOSu (multikanálový odbavovací systém), která v PIDu funguje roky, tak snad to zafunguje i LK
Nechápu tu českou zálibu v nějakých kartách. Žiju v Polsku, mam na mobilu aplikaci banky Millenium, která má v sobě integrovaný moBILET, přes který se dají koupit lístky na MHD na prakticky všechny větší polský města, od jednotlivých po měsíční nebo čtvrtletní abonamenty. A tak to funguje už víc než 10 let. Na vlaky používám aplikaci Koleo která teď už umožňuje koupit lístky na většinu dopravců. V Německu DB aplikace taky prodá lístky jak DB tak Verkehrsbundu. Jen když přijedu do Čech, tak pro každý pidikraj o velikosti čtvrtiny vojvodství potřebuju nějakou kartu nebo zvláštní aplikaci… nechápu kdo tenhle systém… Číst vice »
Čtrnáct krajů, čtrnáct ředitelů krajského odboru dopravy, čtrnáct lidí toužících po vlastních pomníčcích…
Ta aplikace má spoustu much. A další problém je, že KORID nedokáže donutit dopravce, aby pořádně proškolili své řidiče o tom, že vůbec nějaká aplikace je a jak funguje a jak mají jízdenky z ní kontrolovat…
Aplikace pro každý malý kraj nedávají vůbec smysl, beru lítačku, tu má opravdu hodně lidí, ale aplikace v jiných krajích mají málo uživatelů a nevyplatí se. Nejlepší by byla jedna aplikace pro celou ČR.
Jakože by podporovala všechny tarify, odbavovaky a podobně?
A proč by nemohla?
Samozřejmě. Právě že tato obrovská variabilita systémů je ideálním místem, kde se má uplatnit společná aplikace pro pevná i přenosná zařízení. Pouze počítač je schopen ve zlomku sekundy vyhodnotit a poradit cestujícímu, kdy + jak + kudy + za kolik jet hromadnou dopravou co nejvýhodněji.
Nefunguje jako před rokem. Otevřete aplikaci, která po přihlášení oznámí, že je nutné se znovu registrovat. Po restartu je funkční, ale s dlouhou časovou prodlevu. Musíte se obrnit trpělivosti. Mezi jednotlivými kroky k nákupu je až minuta. Jízdenku kupuji a aktivují hlavně na WiFi. Na datech padá. Aktivace znamená opět restart a prodlevu. Jediná novinka je, že nově nekoupíte jízdenku pouze na MHD v rámci Liberce, protože to není relační jízdenka. Tzn. Funguje stále stejně špatně a její přínos pro cesty v lbc je další důvod proč jezdit autem. Přitom když to funguje, ušetříte nemalé peníze.
Mám stejnou zkušenost. Mám operační systém Android v poslední verzi. Jezdím často po Ústeckém, Středočeském, Jihomoravském krajích a po Praze: všude mi krajské aplikace vyhovují, nejlepší má Ústecký kraj. Jenom s libereckou Idolkou mi to nejde. Zkoušel jsem víckrát s odstupem mnoha měsíců.
Jízdenku na MHD (LBC, JLB, ČL, TUR) v té apkce koupíte. Je to jednozónová jízdenka.
Jsem si ji teď stáhl a nedokázalo mi to najít žádnou zastávku pro Liberec. Tak nic…
Mně to nalézá zastávky všechny co jsou v LBC, jak ty co obsluhuje pouze DPMLJ tak krajské linky. Zkusil bych aktualizaci appky, nebo vymazat data.
Vzhledem k tomu, že do Libereckého kraje přijíždím z jiného kraje a obvykle se pohybuji na celodenní jízdenku, tak jiný způsob nákupu než přes aplikaci by pro mne byl dost problematický. Je pravda, že do Libereckého kraje přijedu max. 3-4x za rok…
Aplikaci jsem použil jednou. Průvodčí mě kontroloval mezi Navarovem a Jesenným, kde není signál a jízdenku nešlo zobrazit offline. Nechápu. Každá normální aplikace musi umožnit kontrolu listku offline.
Takže asi tak. Používal bych rád kdyby byla použitelná.
No tak bezproblémová lítačka… zkuste si koupit naráz jízdenky na nějakou cestu pro rodinu (tj. dospělé i děti). 🙁
Máte pravdu, nicméně na zdejší poměry je to furt jedna z nejlepších aplikací.
Tam je ještě trik v tarifu, kdy děti v Praze neplatí, takže jim stačí jízdenka na méně pásem než dospělému – takový společný nákup pro rodinu by mohl být zavádějící. Ale obecně je škoda že v jedné platbě nemůžu naráz koupit třeba jízdenky na město i příměsto.
Za me osobne – pokud k nakupu cehokoliv potrebuju nejakou za*ebanou aplikaci v patlafonu, automaticky ztracim zajem. Nejradsi nakupuju s penezma nebo kartou…
Přesně tak. Podle představ těch šílenců bych měl mít v telefonu snad dvěstě různých aplikací, a takovýhle binec navíc pořád aktualizovat, zálohovat a jánevímco. Vždyť je to stejně absurdní, jako bych musel stahovat a instalovat aplikaci na prohlížení každého jednotlivého webu. Je to akorát tunel na veřejné prachy. A proč by normální uživatel normálního PC, který místo patlání displeje preferuje normální a komfortní způsob ovládání, měl mít smůlu?
Chápu, nakoupit na PC, prokazovat se notebookem, to přece dává smysl!
Tak prohlížeč chrome a firefox funguje i na telefonu…
A jestli se prokazuju notebookem nebo tlačítkovým telefonem (kód jízdenky ČD) je asi taky jedno.
Jo. A nebo ta dementní Zásilkovna, asi aby ušetřili za pár tlačítek. :-(((
Jó, mám tam několik omylem koupených jízdenek, když se zdálo, že aplikace nereaguje a při druhém zmáčknutí nákupu to aplikace koupila dvakrát. Pak taky neumí říct, že se liší lístek na pracovní den a víkend, za stejnou cenu. Těch mám taky několik nakoupených. Bylo by fajn, kdyby to bylo sloučené pod PID Lítačku, která umí nabídnout vhodnou správnou jízdenku na základě spojení, když už navíc mají s IDOLkou společné přihlašovací údaje. Ta funguje.
Celkově tarif PID s pásmy by chtělo rozšířit ve všech sousedních krajích od Středočeského a Prahy… Místo x-tarifů, x-aplikací, bych místo SJT rozšířil tarif PID po Západní Čechy, Severní Čechy, Jižní Čechy a Vysočina, Východočeský….. Žádné DÚK, IDOL, IREDO, IDPK a podobně VDV, chce to jednotný přehledný tarif a jednu kartu což PID je nejlepší IDS, tarifní pásma bych rozšířil až po Jiříkov/Šluknov/Svitavy a další, místo pro linky 900-999 by mohly mít spoje jako mimo středočeský kraj, 910(místo DÚK410) Varnsdorf-Lobendava. Zrušil bych v 900 noční linky a rozšířil 9xx pro ostatní linky v sousedních krajích a lomený tarif je i… Číst vice »
Dobře mimoňský návrh v době, kdy se už několik let řeší, jak se nevhodného pásmového systému v PID zbavit.
Kéžby se někdy na ministerstvu dopravy vytvořila iniciativa všechny ty OdisApky, Idolky, Poseidony a jiné aplikace sloučit do jedné, která by převzala software od Můj Vlak. To by bylo parádní.
Když to je těžké pokud každý IDS chce mít svůj systém buzerování platících cestujících. Praha si třeba vymyslela 2min aktivační dobu, České Dráhy zase fixaci na konkrétní pravidelný odjezd. Všechny ty aplikace by se mohly sjednotit, ale musel by někdo najít politickou odvahu to provést a nějak zajistit to aby si jednotlivé systémy nemohly konkurovat (TR10 / OneTicket / IDS tarif), ale aby se doplňovaly. Každopádně, jak je vidět ve Švýcarsku, řešit to lze, jen se musí chtít.
*řešit to lze, jen se musí chtít*
Tím jste (bohužel) shrnul podstatu problému. Snad se někdo někdy k tomu rozhoupe.
Jako třeba nastoupit do dopravního prostředku, pípnout kartou/mobilem a jít si sednout? 🤣
Zkuste to v ČD ve vlaku a máte +50 Kč. U aplikace jde navíc o komplexní řešení včetně vyhledávače, kdy není primárním účelem aplikace jen platba, což zvládne i Vámi zmiňovaná karta, ale i další výhody, jako kupříkladu již zmíněné vyhledávání spojení či poloha vozidel apod. (a některé IDS aplikace to nemají, tuším, že zrovna Poseidon je jen blbá druhá peněženka a na info z provozu je třeba jiná aplikace).
Tak přesně takhle to funguje v Ostravě.
Tak i ta buzerace jde zvládnout, ne? Viz aktivační doba, prostě se připíše datum zahájení platnosti (které je stejně potřeba třeba u ČD).
Kéž by šli všichni s jakýmikoli „appkami“ do háje zelenýho, a plnohodnotně fungovalo (ideálně jednotné) normální webové rozhraní.
A kdyby to „normální webové rozhraní“ fungovalo v každém mobilu a prohlížeči stejně responzivně jako aplikace, v čem by to bylo pro uživatele o tolik výhodnější? V bezpečnosti nejspíš ne.
Není náhodou potřeba se u těch aplikací zaregistrovat jednou pro její samotné získání, a podruhé zaregistrovat zařízení, oboje u zahraničních soukromých společností?
Včera jsem si aplikaci nainstaloval, dnes se již do ní nemohu přihlásit. Chtěl jsem ji používat na dovolené … bohužel…
8 jízd ve 2 lidech – ani jednou se nestalo, že by u obou proběhl nákup a aktivace bez problémů. Tak jestli není zakopaný pes někde tady.
Ta apka je hrozivý zmetek. Pořád to chce nové přihlášení, nic si nepamatuje a kde není volná nezalogovaná wifina tak je k ničemu.
Já přemýšlím, zda jsem ji loni při návěštěvě Libereckého kraje použil nebo ne. Ale historie jízdenek se zorbrazí jen bílá stránka 😀
Po tisící: aplikace na cokoliv není řešením čehokoliv. Nějak to lidstvo muselo řešit i v dobách před nástupem aplikací. Taková aplikace pro aplikaci, někdo dal vydělat za její vývoj kamarádovi…
Nicméně existence aplikace je fajn a mělo by být snahou kraje tyto způsoby odbavení propagovat a upřednostňovat.
Chybou určitě bylo technologické vakuum na celostátní úrovni, kvůli kterému si každý dopravce a každý IDS bastlí vlastní řešení, s velmi proměnlivou kvalitou. To se ale teď, zpětně hodnotí snadno.
„existence aplikace je fajn“
Není. Aplikace je nepoužitelná a testovací režim není omluva. Kde jsou ty časy s CD a DVD, kdy vývojář mohl dát lidem aplikaci, až když byla plně funkční. Představte si, že si koupíte auto a výrobce vám za jízdy bude montovat motor, kola, volant, pedály…
Nerozumíme si.
Já neříkám, že ta aplikace je dobré, ale že je dobré, že se kraj/IDS rozhodl do aplikace jít.
Z Janova komentáře totiž vyznívá tak, že proč vůbec nějaké aplikace dělat, když si dosud lidi kupovali jízdenky u řidiče.
To chápu. Ale pokud bych já musel vydat aplikaci v takovém stavu, nedovolil bych si to bez varování typu „Aplikace je v testovacím režimu. Používání na vlastní nebezpečí.“
Ale také dávali Beta verzi
Je fajn do chvíle, kdy ji potřebuješ a nejde. Což se mi nestalo jednou.
Nezpochybňuji nedostatky aplikace, to by určitě měla být priorita dalšího vývoje.
Jen říkám, že existence aplikace je lepší než žádná aplikace v reakci na Jana.
Jo, každej kraj svojí a vlastně vyvinutou. Přitom vedle mají docela funkční a intuitivní, takže se stačilo domluvit, zaplatit a převlíct do Libereckých barev.
Nebo ještě lépe do společného pyžama.
Nevím zda už se to změnilo?
Ale po mne aplikace při každém otevření vyžadovala nové přihlášení a to lze jen pokud máte mobilní data a hlavně signál.
Takže v místě kde není datový signál nebo wifi se cestující nedokáže prokázat platnou jízdenkou a to je docela průšvih.
Přitom taková mobilní aplikace je celkem super nápad, a hlavně ta sleva 20 procent za nákup v aplikaci, pokud nevlastníte krajskou kartu je hodně motivační.
Takže vychytat technické mouchy a hlavně propagovat. V jiných krajích to funguje perfektně.
Vrážet prachy do reklamy na polofunkční produkt?
Podělali to už od začístku, když si to objednali od Prahy místo od někoho, kdo má zkušenosti z krajů nepokrytých signálem zcela.
Pražská aplikace lítačka právě ale nepotřebuje ke zobrazení jízdenky signál.
Takže nevím kde udělali soudruzi z Libereckého kraje chybu?
Myslím že jim naprogramovali to co si nespecifikovali…..
Pamatuji si loňskou návštěvu kraje/Liberce samotného. Zkoumání co použít za aplikaci (DPMLJ app, Idolka, Opuscard??), zjištění že se do každé registruje jinak, fungují všechny úplně na ho**o mě po dlouhé době vrátilo do starých kolejí. Všechno strašně schizofrenní. Ato nemluvím o kvalitě všech dotčených webových stránek.
Vlastní zkušenosti s IDOLkou je taková, že na trati Železný Brod – Tanvald jen díky trpělivosti vlakového doprovodu jsem nemusel platit jízdenku 2x. Bez signálu se člověk do aplikace ani nedostane a screenshot nemusí působit zrovna věrohodně.
V Libereckém kraji je absence signálu silná a nemožnost otevření bez signálu se stává aplikace téměř nepoužitelná.
Hmm, že nejde zakoupit jízdenku offline pochopím, ale že by zakoupenou jízdenku nešlo zobrazit offline nebo jen otevřít aplikaci je skoro designový zločin a zjevně „labolatorní“ návrh aplikace bez přemýšlní, kde se bude používat.
IDOLKu používám vcelku pravidelně, ale je to dobrodrůžo… Offline jízdenku zobrazí, pouze pokud je už aplikace otevřená. Jinak se přihlašuje online a to docela dlouho. Asi nejhorší vlastnost je, že zmáčknete tlačítko a minutu, dvě se nic neděje….
Ovšem rozdíl mezi jízdným na Idolku a bez je značný, například Turnov cash 66 Kč a Idolka 53 Kč.
Don’t let the app Turn off 😀