Cestující natočili jiskření megatrolejbusů. Dopravní podnik vysvětlil, v čem byl problém

Jiskření zaznamenané u nových megatrolejbusů Škoda Solaris 24m. Zdroj: Ropiddpp, TikTokJiskření zaznamenané u nových megatrolejbusů Škoda Solaris 24m. Zdroj: Ropiddpp, TikTok

Při připojení sběračů k nabíjecí troleji byla horní kontaktní část mimo nabíjecí stříšku.

Pražský dopravní podnik (DPP) vysvětlil jiskření nových megatrolejbusů Škoda Solaris 24m, které se v posledních dnech vícekrát objevilo zaznamenané na sociálních sítích. Podle vedoucího komunikace DPP Daniela Šabíka souvisí se zatím malou praxí pražských řidičů s řízením trolejbusů.

Stejný důvod mohl přispět i k některým dalším závadám nových tříčlánkových vozidel, o kterých deník Zdopravy.cz informoval v úterý. Kvůli poruchám muselo být v uplynulých dnech několik trolejbusů odstaveno z provozu a na lince 59 je nahradily naftové autobusy.

@11111111111222333a

♬ Hinder x No Resolve Unstoppable out now – Oscar James Pegorraro

„V uvedeném případě došlo v prostoru autobusového obratiště Letiště k zastavení trolejbusu mimo vyznačené místo pro nabíjení. Při následném pokusu o připojení sběračů k nabíjecí troleji byla tak horní kontaktní část sběračů bohužel již mimo nabíjecí stříšku. Nabíjecí troleje se tak dotýkala pouze laminátová část sběračových tyčí a kovová objímka v této části sběračových tyčí, což zřejmě způsobilo zaznamenané jiskření,“ vysvětlil Šabík.

Podle něj byla pro eliminaci opakování obdobných případů ještě více zvýrazněna přesná místa pro zastavení trolejbusu pod nabíjecí stříškou a všichni řidiči byli znovu upozorněni na správný postup připojování k nabíjecím místům.

Z informací od čtenářů, které má deník Zdopravy.cz k dispozici, vyplývá, že situace s výpadky megatrolejbusů a jejich nahrazováním naftovými autobusy se již uklidnila. I nadále však některé spoje nabírají zpoždění. Dokazuje to i onlina mapa PID.

Trolejbusy na letiště nabírají zpoždění.Zdroj: Mapa PID

Trolejbusy na letiště nabírají zpoždění.
Zdroj: Mapa PID

Výpadky v prvních dnech provozu způsobovaly i dílčí technické závady na více vozech. Navzdory provozní rezervě tří trolejbusů tak musel DPP na některé oběhy linky 59 dočasně nasadit kloubové naftové autobusy, které na trase jezdily před startem trolejbusové linky.

Poruchy i nezkušení řidiči. Megatrolejbusům musí na lince na letiště vypomáhat diesely

Problémy se týkaly seřízení technických komponent či elektrovýzbroje vozidla, o sériovou závadu podle Šabíka i dodavatele elektrické části trolejbusů Škoda Group nešlo.

„Konsorcium výrobců vzniklé závady průběžné řeší a vozy po opravě jsou ihned vraceny do provozu,“ uvedl již dříve Šabík.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp letiště praha Nádraží Veleslavín trolejbusy
129 komentářů