Cestující mezi Opavou a Ostravou začal vozit nový RegioPanter

Jednotka RegioPanter na trase Ostava - Opava. Foto: České dráhyJednotka RegioPanter na trase Ostava - Opava. Foto: České dráhy

Na provozovatele linky běží soutěž, jde o podmínku dotace.

89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Nahradit 3 vozový svoupatrový stroj s kapacitou 330. 2 vozových jednopatrovým. Drncavým. Prostě z toho dělají tramavaj.
Má to vůbec AVV? Nebo bude už tak mizerná bezpečnost ještě degradována.

Jan Sova

Jak dlouho to jede Ostrava hl. n. – Opava, východ ? 35-40 min ?
No na stojáka nic moc za ty prachy. Kdyby to stáhli okolo 20 minut tak můžou rovnou z té kapacitní nudle vytrhat sedačky.

Karel

Zas někdo nečetl článek že?

Jan Sova

A co se změní ve špičkách po nasazení 3 vozů? Stojící tam budou i tak. Slona tato tramvaj nenahradí komfortem/prostorem.

Pavel

Linka S1 (= výlučně osobáky, žádné spěšňáky) nevede na hl. n., nyní končí ve Svinově. Ani vloni na hl. n. nevedla, protože pokračovala ze Svinova přes Vítkovice naHavířov a Těšín.

Karel

Tak tramvaj co umí 160 km/h..uhm . Elefanty ani pantaky tam nejezdí úplně narvané.. kapacita bude dostačující.v čem je panter nekomfortní???

Jan Sova

Má to úzké chodbičky ve kterých se nedá slušně stát a sedačky jsou tak na adolescenty. Je to nudle, i v tramvaji je víc osobního prostoru.

Karel

V tramvaji určitě víc prostoru není to je kravina. Sedačky jsou úplně v pohodě. Sedačky co se nepovedly v r. 811

Marek

Čtyři dvouvozové Panteři pro Ostravsko už jezdí na trati 290 Olomouc-Uničov-Šumperk. V červnu by měli na této trati jezdit třívozové Panteři pro Olomoucký kraj a dvouvozové z této trati se přesunout na Ostravsko.

Franta Metel

Z osobní zkušenosti z tratě 290 můžu říct, že dvouvozové Pantery (zejména v úseku Olomouc – Šternberk) kapacitou silně nedostačují a to i ve spojích mimo absolutní špičku (například v době oběda). Třívozové tomu určitě pomohou a situaci dost možná i vyřeší, každopádně na Ostravsku se mají na co těšit…

Marek

Franta má pravdu,ale jinak to jede pěkne plynule,tichý uvnitř,i přes Bohuňovice a kopcem mezi skálami u Mladějovic jede celou trasu 100km/h. Jel jsem spěsným Olomouc-Uničov se zastávkou jen ve Šternberku a ani nevíte že vlak jede.

Marek

* a zastávkou Uničov zast.

Apollo 17

“ Od prosince 2023 má na lince jezdit dopravce, který vzejde z veřejné soutěže a bude provozovat jednotky nakoupené s evropskou dotací Českými drahami. Jde o podmínku dotace.“

A ty dotované jednotky jsou jen ty 2 třívozové Pantery? Pak ještě pulpušy bez lokomotiv. To jsem zvědav, jak to dopadne.

Kování

Jen bych upozornil že se nejedná o 36 ale o 31 panter z dané rámcovky. Mají trochu hokej v číslování, pantery pro Vysočinu zatím nejezdí.

Tomariero

Číslování je podle data objednávky a Vysočina je má z první smlouvy, naopak Ostrava až z opce proto je tam zatím ta mezera.

Hans

No, konečně, že zmizí ty 45 let staré věštící a roztřepené jednotky a konečně po 50 letech spouštění za Prahou!!! budou nové a nízkopodlažní. Jen ta kapacita je opravdu přehnaná. To zase bude nadávek a stížnosti!!!

Pavel

Tak na pendl mezi Svinovem a Kunčicemi by to stačilo až až. Teď tam jezdí ta jejich vytuněná 810.

JanekPárek

Já teď jel 2x bdt s mašinou a poté rakví. Oni dají, co zrovna mají.

Filda

Rakev (843) je na ranních Kunčicích turnus a né „to co depo dalo“.

Anatol J.

Jo, tak to se těšíme na letní sezónu a víkendy soboty ráno apod, lidé s koly, s dětmi, to bude žůžo labůžo, to všichni si řeknou, nevadí že jsme se nevešli, ale hlavně že to má wifi

Erik85

V letní sezóně tam dávno budou 640ky.

roman

Je ta stále lepší jak Regionova.

a8n

Nebo sólo 810. Ano, i ta se tam nedávno vyskytla.

bvovka

Co se stane s 471 ve Slezsku?

JanekPárek

Ty nejstarší se budou postupně vyřazovat.

Karel

Ne nepůjdou

Jeřdno

Asi se přesunou do prahy a středočeského kraje, aspoň tak jsme to někde četl.

Tukan

Kam pak půjdou všechny ty „dočasné“ 650.2?

Kování

Jaký dočasné, Moravskoslezský kraj jich má objednaných asi 11, část na Ostrava – Hranice/Mošnov. 4 mají být na baterky ty budou jezdit do Štramberka, a ostatní se upichnou někde na Ostravsku.

Permonik

Ostrava – Hranice/Mošnov – jezdí dvě (nějakou tu chvilku) a nejsou z těch 11. Navíc je to Petrovice – Hranice/Mošnov. A bateriové do Štramberka maji jezdít přes Mošnov misto těch dvou.

Ic540

Tak to by mě zajímalo jak to s těmi jednotkami bude pro Msk.

Nedávno tu byl článek o objednávce 15 ks BEMU.
Pochopil jsem dle plánu Msk že budou BEMU jezdit na těchto výkonech.

S7 asi 5 ks. Jde o okružní linku.
S4+S8 Ostrava Štramberk potřebné ks nevím.
S3 Ostrava Nový Jičín potřebné ks nevím.
R61 Ostrava Krnov potřebné ks nevím.
Máme 12 ks 471

Budou 2 ks 650.2 co vím. Dočasně jako záchrana.
Než přijdou tři vozové…

Karel

SZ na to sere .
Dtatovat

M M

Ostravsko, druhá největší aglomerace ČR, a pořizují se sem dvojvozové jednotky…

honza.k

Je to absurdní no. Tady bude dvouvozovka fakt málo, na té trati jezdím pravidelně a ano, Elefant je předimenzovaný, ale doufal jsem alespoň v třívozového pantera. Dva vozy budou ve špičkách opravdu téct. Nechápu tuhle módu zkracování, když chceme naopak do vlaků lákat další cestující. Dopadne to tak, že se budou muset přidávat spoje.

Erik85

A četl jste vůbec ten článek?

milan

Vždyť článek obsahuje informaci, že dvouvozové jednotky jsou pouze dočasné řešení než letos najaře budou dodány jejich sesterské soupravy v třívozové verzi!
Vy buď neumíte číst či chápat psaný text!

Nadruhou stranu osobně by jsem spíše byl pro více dvouvozových jednotek, které na slabší spoje stačí sami, ale na vytíženější spoje se dají spojit do dvojic s celkem 4 vozy!
Dále to má i výhodu při pravidelném i mimořádném servise – zpravidla se pokazí jen 1 jednotka – v případě dvouvozové vypadne kapacita jen dvou vozů, ale v případě třívozové jednotky vypadne kapacita tří vozů!

Karel

Tratě kolem ostravy taky hnus..a kraji je to jedno

Ic540

Jojo. Všechno je tady hnus.
Tratě. To co na nich jezdí, či spíše někdy i nejezdí.
Pohroma za pohromou. Sněží nejede 741 třeba.
Ááá a chtěl jsem toho napsat víc. Ale.
Ale musel bych si vzít k ranní i další tabletku na tlak.

Karel

Ostrava – valmez zadratovane.. nic. Opava – Krnov taky ..nic nic

Jan Sova

Myslíte přes Frenštát p. R. ?? 😀

Karel

Samozřejmě

Karel

Modernizace Ostrava – Opava jen max. 100 km/h to byla slabota. Ostrava – valmez ostuda SZ x let mluví mluví mluví o elektrifikace a mezi tím se tam propálilo nafty a místo zkrácení jízdních dob se prodlužují. Plus jsou nové push pully ale točit je ve Frýdlantu napadlo retarda.

jal

„Na trase nahradí jednotky 471 CityElefant nebo 460. “

Zatím jezdí jen jedna.
Nahradí 460 na S1. Na R61 Opava- Těšín samozřejmě budou jezdit 471.
Kapacitně v sedlech by dvojvozové stačit měly, ale problém nastane ve špičkách. Snad co nejdřív přijdou třívozové.

Ic540

Dal jsem vám palec nahoru. Ale. To co píšete je dočasné. A 471 by na Opavu neměly jezdit vůbec. S1 3vozový panther OP Vítkovice HA Střed. R61 BEMU Ostrava Centrum Svinov Krnov. R27 v podání MD ČR alias ČD zatím. Tak jsem zvědav co bude dřív a jak to bude. V kraji se zatím kromě tratí rozpadly i vlaky. Jako fandovi a uživateli dopravy mě bolí u srdce. Dopravce zcela pohořel a kraj s tristním rozhodováním o JŘ to pohnojil úplně… Loni se aspoň zabránilo ostrým obratům ve FnO. Letos zveřejněny JŘ ještě v září neobsahoval poznámku 80 o přechodu… Číst vice »

Jenisej

Zamestnanci dopravce uz to vzdali a jedou jenom na 100%

johny

A když je jednotka jen dvouvozová a další přijdou během roku z Olomouce, nebudou jezdit spřažené ve dvou?

Avlaky

Ne, na Opavu se daji 3 článkované

A tyto dvoučlánkové půjdou místo elephantu na S2 a S9

Pak zůstane jenom 5 slonů

johny

Rozumím. Sice je to snížení kapacity o 25%, ale objednatel je s tím asi v pohodě

J.K.

No jenom teoretické – zase oproti Elefantu si každý má kam odložit zavazadlo…

Cjirka

Jakto ze zůstane pouze 5 slonů? Co se stane se zbylými?

Jiří Kocurek

Půjdou do Prahy, co jsem tak četl.

Kernteriér

Do Prahy bych slony nedával, tam jim umírají na herpes.

cjirka

Jen doufam, aby pak zustalo pet provozuschopnych slonu:D

jal

O tom se mluví od té doby, co se na Ostravsku objevily. Asi 20 let.

jal

Místo S2? To bych chtěl vidět. Tak maximálně pozdě v noci.
Ve špičce by zůstali lidi na peróně.
Na S9 mimo špičku – možná by stačily.

Jan Dušek

Kolik je teď vlastně na Ostravsku celkem CityElefantů? Děkuji.

Pavel Vavříček

13

Permonik

Nebylo jich původně 12 a jeden se po nehodě odepsál?

Permonik

To je zajimavé. Já uvedu 12 – 1 nabourány a mám 4 minusy. Komentaře niže uvedou stejné hodnoty a 6 plusu. 😀

Ic540

Nebo 12.?
Mohu se mýlit.
Ale toto číslo mi nějak utkvělo v paměti.

Jonáš Jiří

Vyrobeno bylo 83 jednotek řady 471, 70 Praha, 13 Ostrava. V Praze těžce havarovaly jednotky č. 65 a 75. Jedna řidícím vozem druhá hnaným vozem, proto z těchto dvou šlo složit provozuschopnou jedntku, tedy mix 65 a 75. Tak v Praze je 69 jednotek. Jak na Ostravě nevím, tam se nepohybuji.

jal

Je jich 12, respektive 10, protože je jeden nabouraný a druhý v dílnách.
Některé dny ještě míň.

Strojvudce88

Jednotek CityElefant je v MSK 12.

Ic540

5 slonů? Uf.
Tak to je jen na S2.
S2 má být časem přetrasovaná přes Havířov.
S2 by měly jezdit opravdu jen 471.

A dnes si to ani nedovedu představit toho krátkého panthera. S9 totiž přechází na S2 ve Svinově každou hodinu.

No ty informace co vycházejí na povrch jsou nějaké divné.
Někdy nezapadají do posledně zveřejněných plánů kraje.
Něco mi připadá jako lepení problémů.
Do toho info o 15 ks BEMU.
No to jsem zvědav…

JanekPárek

Dát poloviční kapacitu jednotky je mega fail. Už vidim, jak se tam lidé vlezou. Zvlášť po ranní směně spolu s koncem škol. Tož děkujeme.

Erik85

Četl jste vůbec ten článek? Přijdou třívozové na tuto linku. Mimochodem teď se tam jezdilo loko+2xBdt a stačilo to. Na té trase to jezdí 3x do hodiny.

JanekPárek

Tak jsem asi slepý. Bdt tam nejezdilo vždy, jen když chyběla nějaká souprava. I tak to bude zvýšení komfortu tím, že ubereme místa. Jezdím každý den, tak vidím kolik lidí jezdí po směně a na směnu.

JanekPárek

A ne. Ostrava Svinov – Těšín nejezdí 3x za hodinu. Ale 2x za hodinu a ne vždy. Některé hodiny 1x za hodinu. Tak nekecej.

Filda

Spíš nekecej ty. Řeč je o Opava – Ostrava. Mohl by sis už všimnout, že od prosince je původní S1 rozdělená. A Opava – Ostrava se opravdu jezdí 3x do hodiny.

Aaabbb

Nejezdí. 1x za hodinu Os. 1x za 2 hodiny Sp (jen po-pá) a 1x za 2 hodiny R (nejede v okrajových obdobích). 3x za hodinu nic nejezdí.

Filda

Jo, sorry, blbě jsem počítal. 😀

JanekPárek

Pokud sis nevšiml, tak pořád jezdí ČT – Opava. jako SP. Jinak, když si tak chytrý, běž se projet po šichta OVA – OPA a uvidíš, jak bude stačit. Když i ten elefant tam byl plný.
Jinak až se začne něco kazit, tak se v pohodě objeví i na S9. Neb pak jezdí vše, co je v depu.

Filda

Řeč je snad o S1 né o R61, tam je nasazení Elfů jasný.
Neboj, chytrolíne, já nikde nerozporuju, že tam ten Elf jezdí narvaný až po střechu (ty dva až tři vlaky ve špičce, no) Za ty roky jsem se tam toho najezdil až moc. Dvouvozový Panter je tam holt bída, ale nic jinýho, než zatnout zuby a vydržet, až dojdou trojčata, vám asi nezbývá, mno. Blbý.

Aaabbb

Co tam jezdí 3x do hodiny? :-O Když už, tak 2x do hodiny (Os+Sp/R) a o víkendu 1,5x do hodiny.

HonzazOpavy

Ještě docela nepravidelně jezdí autobus co pak dále pokračuje na Bruntál s jízdní dobou srovnatelnou s vlakem. A dokonce jezdívá v přibližné polovině taktu S1

A o víkendu asi problém kapacity pantera zrovna nebude

Istropolitan

Na jednu stranu fajn, že se jedná o úplně nová vozidla na této lince. Na druhou stranu naprosto neadekvátně nízká kapacita. Ve špičkách býval často Elefant mezi Ostravou a Opavou úplně narvaný… Stále nechápu logiku, proč ČD nakupují hlavně dvouvozové Pantery. Očekával bych 3-4 vozové (podobně jako ZSSK). Za mne krok zpět, který vyžene cestující do aut a autobusů. Ne každý stojí o to mačkat se den co den v přeplněném vlaku.

Kaštánek

Nevím, školy na to nemám, ale neurčuje si kapacitu spíše objednavatel (kraj)?

Karel

Třeba na Studénku -suchdol – hranice dvouvozove stačí.. kapacitu si určuje kraj . A přečte si článek pořádně..prijdou tam třívozové.

JanekPárek

Fakt chceš porovnat Studénka – Hranice a jízda ČT – Havířov – Ostrava – Opava? To snad ne.

Karel

Zase někdo převrací moje tvrzení. Ostrava- Opava -ct -havirov bude rozdělena .. a nesrovnaval sem to s Studénka – Hranice . Jestli neumíte číst doporučujeme zajít k očnímu

JanekPárek

Ty si zajdi k očnímu. Chceš porovnávat to, co porovnávat nejde. Dobrý fail.

Karel

Nauč se číst

Erik85

Je objednaných 50 dvouvozových a 60 třívozových. Takže nenakupují hlavně dvouvozové.

honza.k

Ale i tak se dávají ty dvouvozovky na linky, kde prostě je daleko větší potenciál…

Pavel Vavříček

Jenže to jste asi četl objednávku asi do celé ČR či do Moravskoslezského a zároveň Olomouckého kraje. Věřte, že 50 dvojvozových a 60 trojvozových jde do MSK. Tady jdou zatím 2 trojvozové a nespecifikovaný počet dvojvozových, ale bude jich v MSK více než polovina

Pavel Vavříček

*nejde do MSK

Luboš Beneš

Stejně jako v Plzni na lince do Horažďovic jezdí nakonec 2 spojené…

JanekPárek

Což tady nebude.

Ic540

Nebude protože.
S1 budou jezdit třívozové.
Opava Východ Havířov Střed.