Cestující mezi Opavou a Ostravou začal vozit nový RegioPanter
Jednotka RegioPanter na trase Ostava - Opava. Foto: České dráhy
Na provozovatele linky běží soutěž, jde o podmínku dotace.
Na provozovatele linky běží soutěž, jde o podmínku dotace.
Nahradit 3 vozový svoupatrový stroj s kapacitou 330. 2 vozových jednopatrovým. Drncavým. Prostě z toho dělají tramavaj.
Má to vůbec AVV? Nebo bude už tak mizerná bezpečnost ještě degradována.
Jak dlouho to jede Ostrava hl. n. – Opava, východ ? 35-40 min ?
No na stojáka nic moc za ty prachy. Kdyby to stáhli okolo 20 minut tak můžou rovnou z té kapacitní nudle vytrhat sedačky.
Zas někdo nečetl článek že?
A co se změní ve špičkách po nasazení 3 vozů? Stojící tam budou i tak. Slona tato tramvaj nenahradí komfortem/prostorem.
Linka S1 (= výlučně osobáky, žádné spěšňáky) nevede na hl. n., nyní končí ve Svinově. Ani vloni na hl. n. nevedla, protože pokračovala ze Svinova přes Vítkovice naHavířov a Těšín.
Tak tramvaj co umí 160 km/h..uhm . Elefanty ani pantaky tam nejezdí úplně narvané.. kapacita bude dostačující.v čem je panter nekomfortní???
Má to úzké chodbičky ve kterých se nedá slušně stát a sedačky jsou tak na adolescenty. Je to nudle, i v tramvaji je víc osobního prostoru.
V tramvaji určitě víc prostoru není to je kravina. Sedačky jsou úplně v pohodě. Sedačky co se nepovedly v r. 811
Čtyři dvouvozové Panteři pro Ostravsko už jezdí na trati 290 Olomouc-Uničov-Šumperk. V červnu by měli na této trati jezdit třívozové Panteři pro Olomoucký kraj a dvouvozové z této trati se přesunout na Ostravsko.
Z osobní zkušenosti z tratě 290 můžu říct, že dvouvozové Pantery (zejména v úseku Olomouc – Šternberk) kapacitou silně nedostačují a to i ve spojích mimo absolutní špičku (například v době oběda). Třívozové tomu určitě pomohou a situaci dost možná i vyřeší, každopádně na Ostravsku se mají na co těšit…
Franta má pravdu,ale jinak to jede pěkne plynule,tichý uvnitř,i přes Bohuňovice a kopcem mezi skálami u Mladějovic jede celou trasu 100km/h. Jel jsem spěsným Olomouc-Uničov se zastávkou jen ve Šternberku a ani nevíte že vlak jede.
* a zastávkou Uničov zast.
“ Od prosince 2023 má na lince jezdit dopravce, který vzejde z veřejné soutěže a bude provozovat jednotky nakoupené s evropskou dotací Českými drahami. Jde o podmínku dotace.“
A ty dotované jednotky jsou jen ty 2 třívozové Pantery? Pak ještě pulpušy bez lokomotiv. To jsem zvědav, jak to dopadne.
Jen bych upozornil že se nejedná o 36 ale o 31 panter z dané rámcovky. Mají trochu hokej v číslování, pantery pro Vysočinu zatím nejezdí.
Číslování je podle data objednávky a Vysočina je má z první smlouvy, naopak Ostrava až z opce proto je tam zatím ta mezera.
No, konečně, že zmizí ty 45 let staré věštící a roztřepené jednotky a konečně po 50 letech spouštění za Prahou!!! budou nové a nízkopodlažní. Jen ta kapacita je opravdu přehnaná. To zase bude nadávek a stížnosti!!!
Tak na pendl mezi Svinovem a Kunčicemi by to stačilo až až. Teď tam jezdí ta jejich vytuněná 810.
Já teď jel 2x bdt s mašinou a poté rakví. Oni dají, co zrovna mají.
Rakev (843) je na ranních Kunčicích turnus a né „to co depo dalo“.
Jo, tak to se těšíme na letní sezónu a víkendy soboty ráno apod, lidé s koly, s dětmi, to bude žůžo labůžo, to všichni si řeknou, nevadí že jsme se nevešli, ale hlavně že to má wifi
V letní sezóně tam dávno budou 640ky.
Je ta stále lepší jak Regionova.
Nebo sólo 810. Ano, i ta se tam nedávno vyskytla.
Co se stane s 471 ve Slezsku?
Ty nejstarší se budou postupně vyřazovat.
Ne nepůjdou
Asi se přesunou do prahy a středočeského kraje, aspoň tak jsme to někde četl.
Kam pak půjdou všechny ty „dočasné“ 650.2?
Jaký dočasné, Moravskoslezský kraj jich má objednaných asi 11, část na Ostrava – Hranice/Mošnov. 4 mají být na baterky ty budou jezdit do Štramberka, a ostatní se upichnou někde na Ostravsku.
Ostrava – Hranice/Mošnov – jezdí dvě (nějakou tu chvilku) a nejsou z těch 11. Navíc je to Petrovice – Hranice/Mošnov. A bateriové do Štramberka maji jezdít přes Mošnov misto těch dvou.
Tak to by mě zajímalo jak to s těmi jednotkami bude pro Msk.
Nedávno tu byl článek o objednávce 15 ks BEMU.
Pochopil jsem dle plánu Msk že budou BEMU jezdit na těchto výkonech.
S7 asi 5 ks. Jde o okružní linku.
S4+S8 Ostrava Štramberk potřebné ks nevím.
S3 Ostrava Nový Jičín potřebné ks nevím.
R61 Ostrava Krnov potřebné ks nevím.
Máme 12 ks 471
Budou 2 ks 650.2 co vím. Dočasně jako záchrana.
Než přijdou tři vozové…
SZ na to sere .
Dtatovat
Ostravsko, druhá největší aglomerace ČR, a pořizují se sem dvojvozové jednotky…
Je to absurdní no. Tady bude dvouvozovka fakt málo, na té trati jezdím pravidelně a ano, Elefant je předimenzovaný, ale doufal jsem alespoň v třívozového pantera. Dva vozy budou ve špičkách opravdu téct. Nechápu tuhle módu zkracování, když chceme naopak do vlaků lákat další cestující. Dopadne to tak, že se budou muset přidávat spoje.
A četl jste vůbec ten článek?
Vždyť článek obsahuje informaci, že dvouvozové jednotky jsou pouze dočasné řešení než letos najaře budou dodány jejich sesterské soupravy v třívozové verzi!
Vy buď neumíte číst či chápat psaný text!
Nadruhou stranu osobně by jsem spíše byl pro více dvouvozových jednotek, které na slabší spoje stačí sami, ale na vytíženější spoje se dají spojit do dvojic s celkem 4 vozy!
Dále to má i výhodu při pravidelném i mimořádném servise – zpravidla se pokazí jen 1 jednotka – v případě dvouvozové vypadne kapacita jen dvou vozů, ale v případě třívozové jednotky vypadne kapacita tří vozů!
Tratě kolem ostravy taky hnus..a kraji je to jedno
Jojo. Všechno je tady hnus.
Tratě. To co na nich jezdí, či spíše někdy i nejezdí.
Pohroma za pohromou. Sněží nejede 741 třeba.
Ááá a chtěl jsem toho napsat víc. Ale.
Ale musel bych si vzít k ranní i další tabletku na tlak.
Ostrava – valmez zadratovane.. nic. Opava – Krnov taky ..nic nic
Myslíte přes Frenštát p. R. ?? 😀
Samozřejmě
Modernizace Ostrava – Opava jen max. 100 km/h to byla slabota. Ostrava – valmez ostuda SZ x let mluví mluví mluví o elektrifikace a mezi tím se tam propálilo nafty a místo zkrácení jízdních dob se prodlužují. Plus jsou nové push pully ale točit je ve Frýdlantu napadlo retarda.
„Na trase nahradí jednotky 471 CityElefant nebo 460. “
Zatím jezdí jen jedna.
Nahradí 460 na S1. Na R61 Opava- Těšín samozřejmě budou jezdit 471.
Kapacitně v sedlech by dvojvozové stačit měly, ale problém nastane ve špičkách. Snad co nejdřív přijdou třívozové.
Dal jsem vám palec nahoru. Ale. To co píšete je dočasné. A 471 by na Opavu neměly jezdit vůbec. S1 3vozový panther OP Vítkovice HA Střed. R61 BEMU Ostrava Centrum Svinov Krnov. R27 v podání MD ČR alias ČD zatím. Tak jsem zvědav co bude dřív a jak to bude. V kraji se zatím kromě tratí rozpadly i vlaky. Jako fandovi a uživateli dopravy mě bolí u srdce. Dopravce zcela pohořel a kraj s tristním rozhodováním o JŘ to pohnojil úplně… Loni se aspoň zabránilo ostrým obratům ve FnO. Letos zveřejněny JŘ ještě v září neobsahoval poznámku 80 o přechodu… Číst vice »
Zamestnanci dopravce uz to vzdali a jedou jenom na 100%
A když je jednotka jen dvouvozová a další přijdou během roku z Olomouce, nebudou jezdit spřažené ve dvou?
Ne, na Opavu se daji 3 článkované
A tyto dvoučlánkové půjdou místo elephantu na S2 a S9
Pak zůstane jenom 5 slonů
Rozumím. Sice je to snížení kapacity o 25%, ale objednatel je s tím asi v pohodě
No jenom teoretické – zase oproti Elefantu si každý má kam odložit zavazadlo…
Jakto ze zůstane pouze 5 slonů? Co se stane se zbylými?
Půjdou do Prahy, co jsem tak četl.
Do Prahy bych slony nedával, tam jim umírají na herpes.
Jen doufam, aby pak zustalo pet provozuschopnych slonu:D
O tom se mluví od té doby, co se na Ostravsku objevily. Asi 20 let.
Místo S2? To bych chtěl vidět. Tak maximálně pozdě v noci.
Ve špičce by zůstali lidi na peróně.
Na S9 mimo špičku – možná by stačily.
Kolik je teď vlastně na Ostravsku celkem CityElefantů? Děkuji.
Nebylo jich původně 12 a jeden se po nehodě odepsál?
To je zajimavé. Já uvedu 12 – 1 nabourány a mám 4 minusy. Komentaře niže uvedou stejné hodnoty a 6 plusu. 😀
Nebo 12.?
Mohu se mýlit.
Ale toto číslo mi nějak utkvělo v paměti.
Vyrobeno bylo 83 jednotek řady 471, 70 Praha, 13 Ostrava. V Praze těžce havarovaly jednotky č. 65 a 75. Jedna řidícím vozem druhá hnaným vozem, proto z těchto dvou šlo složit provozuschopnou jedntku, tedy mix 65 a 75. Tak v Praze je 69 jednotek. Jak na Ostravě nevím, tam se nepohybuji.
Je jich 12, respektive 10, protože je jeden nabouraný a druhý v dílnách.
Některé dny ještě míň.
Jednotek CityElefant je v MSK 12.
5 slonů? Uf.
Tak to je jen na S2.
S2 má být časem přetrasovaná přes Havířov.
S2 by měly jezdit opravdu jen 471.
A dnes si to ani nedovedu představit toho krátkého panthera. S9 totiž přechází na S2 ve Svinově každou hodinu.
No ty informace co vycházejí na povrch jsou nějaké divné.
Někdy nezapadají do posledně zveřejněných plánů kraje.
Něco mi připadá jako lepení problémů.
Do toho info o 15 ks BEMU.
No to jsem zvědav…
Dát poloviční kapacitu jednotky je mega fail. Už vidim, jak se tam lidé vlezou. Zvlášť po ranní směně spolu s koncem škol. Tož děkujeme.
Četl jste vůbec ten článek? Přijdou třívozové na tuto linku. Mimochodem teď se tam jezdilo loko+2xBdt a stačilo to. Na té trase to jezdí 3x do hodiny.
Tak jsem asi slepý. Bdt tam nejezdilo vždy, jen když chyběla nějaká souprava. I tak to bude zvýšení komfortu tím, že ubereme místa. Jezdím každý den, tak vidím kolik lidí jezdí po směně a na směnu.
A ne. Ostrava Svinov – Těšín nejezdí 3x za hodinu. Ale 2x za hodinu a ne vždy. Některé hodiny 1x za hodinu. Tak nekecej.
Spíš nekecej ty. Řeč je o Opava – Ostrava. Mohl by sis už všimnout, že od prosince je původní S1 rozdělená. A Opava – Ostrava se opravdu jezdí 3x do hodiny.
Nejezdí. 1x za hodinu Os. 1x za 2 hodiny Sp (jen po-pá) a 1x za 2 hodiny R (nejede v okrajových obdobích). 3x za hodinu nic nejezdí.
Jo, sorry, blbě jsem počítal. 😀
Pokud sis nevšiml, tak pořád jezdí ČT – Opava. jako SP. Jinak, když si tak chytrý, běž se projet po šichta OVA – OPA a uvidíš, jak bude stačit. Když i ten elefant tam byl plný.
Jinak až se začne něco kazit, tak se v pohodě objeví i na S9. Neb pak jezdí vše, co je v depu.
Řeč je snad o S1 né o R61, tam je nasazení Elfů jasný.
Neboj, chytrolíne, já nikde nerozporuju, že tam ten Elf jezdí narvaný až po střechu (ty dva až tři vlaky ve špičce, no) Za ty roky jsem se tam toho najezdil až moc. Dvouvozový Panter je tam holt bída, ale nic jinýho, než zatnout zuby a vydržet, až dojdou trojčata, vám asi nezbývá, mno. Blbý.
Co tam jezdí 3x do hodiny? :-O Když už, tak 2x do hodiny (Os+Sp/R) a o víkendu 1,5x do hodiny.
Ještě docela nepravidelně jezdí autobus co pak dále pokračuje na Bruntál s jízdní dobou srovnatelnou s vlakem. A dokonce jezdívá v přibližné polovině taktu S1
A o víkendu asi problém kapacity pantera zrovna nebude
Na jednu stranu fajn, že se jedná o úplně nová vozidla na této lince. Na druhou stranu naprosto neadekvátně nízká kapacita. Ve špičkách býval často Elefant mezi Ostravou a Opavou úplně narvaný… Stále nechápu logiku, proč ČD nakupují hlavně dvouvozové Pantery. Očekával bych 3-4 vozové (podobně jako ZSSK). Za mne krok zpět, který vyžene cestující do aut a autobusů. Ne každý stojí o to mačkat se den co den v přeplněném vlaku.
Nevím, školy na to nemám, ale neurčuje si kapacitu spíše objednavatel (kraj)?
Třeba na Studénku -suchdol – hranice dvouvozove stačí.. kapacitu si určuje kraj . A přečte si článek pořádně..prijdou tam třívozové.
Fakt chceš porovnat Studénka – Hranice a jízda ČT – Havířov – Ostrava – Opava? To snad ne.
Zase někdo převrací moje tvrzení. Ostrava- Opava -ct -havirov bude rozdělena .. a nesrovnaval sem to s Studénka – Hranice . Jestli neumíte číst doporučujeme zajít k očnímu
Ty si zajdi k očnímu. Chceš porovnávat to, co porovnávat nejde. Dobrý fail.
Nauč se číst
Je objednaných 50 dvouvozových a 60 třívozových. Takže nenakupují hlavně dvouvozové.
Ale i tak se dávají ty dvouvozovky na linky, kde prostě je daleko větší potenciál…
Stejně jako v Plzni na lince do Horažďovic jezdí nakonec 2 spojené…
Což tady nebude.
Nebude protože.
S1 budou jezdit třívozové.
Opava Východ Havířov Střed.