Cestování v době po pandemii. Lety navíc kvůli rozestupům i letušky v ochranných oblecích

Připomínka cestování během covidu, verze Qatar Airways. Foto: Qatar AirwaysPřipomínka cestování během covidu, verze Qatar Airways. Foto: Qatar Airways

Postupné obnovování leteckého provozu po týdnech téměř úplného umrtvení ukazuje zatím velmi rozdílný přístup dopravců v opatřeních proti šíření koronaviru.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Som zvedavy kolko ludi bude ochotnych travit hodiny v rusku… Ja toto leto zostanem pri aute, kym tato mania neustupi.

v.sp

Drobna poznamka k prekladu – PPE nejsou obleky, ale obecne „osobni ochranne pomucky“ (takze cokoli – bryle, rousky, obleky). Qatar pise, ze personal ma PPE obleky, k tomu masky, rukavice a bryle.

Nevidel nekdo nekda data, kolik lidi se nakazilo na letisti ci v letadle? Jedna vec je omezeni cestovani kvuli sireni viru (zaneseni jineho mista/statu), druha nakazeni primo pri ceste.

Michal Štěpán

Eurowings opět posunuly spuštění letů PRG-DUS. Po jednom letu, který se uskutečnil počátkem května měl následovat další let tento čtvrtek (21.5.), ale nakonec bylo vše zrušno a další let se nabízí až 5.6. Linka PRG-CGN měla startovat 1.6. ale první let je aktuálně plánován až na 21.6.

Asi zjistili, že těch rezervací je tak málo, že se nevyplatí létat. A to stejné bude platit i pro železniční dopravu ČR-Německo. Hranice se sice otevřou, karantény zruší, ale nadále ještě nějaký čas budou platit zákazy vstupu cizinců na jednotlivá území (až na některé výjimky, jako např. služební cesty).

Tomas

Pokud se bavíme o tom termínu 15.6., bavíme se (podle dnešních vyjádření) o úplném otevření hranic a obnovení volného pohybu osob včetně turismu. Jak Rakouská tak i Německá vláda mají zájem otevřít své hranice s námi úplně.

Michal Štěpán

Ale pořád se bavíme o 15.6. jen o teoretickém termínu. Jednou z podmínek vlády ČR pro úplné otevření pozemních hranic s Německem je, že německé bezpečnostní složky zabrání průniku osob s původem ve státech na západ od Rýna (Belgie, Francie, Španělsko) na naše území. Lze zcela objektivně předpokládat, že i následující 2 měsíce budou tyto státy považovány za nebezpečné oblasti.

Samo

Neviem si predstavit ze Nemecko bude ochotne akceptovat taketo poziadavky. Otvorenie hranice napr. s Holandskom bude vyssia priorita.

Martin K.

PPE? Ať je aspoň sranda, dejte jim jiný materiál…

Cestující LBC MHD

Se asi všichni zbláznili.

Milan_86

Auuuu… Už kvůli tomuhle bych s nimi neletěl. Nechci si připadat jak v nemocnici, rouška je víc jak dost.

Richard P.

Dnes Thai Airways ohlasily bankrot. Letos to bude jeste hodne divoke, neco planovat a kupovat s predstihem, to bude adrenalin, aspon pro mne.

Peet

Půjdou zřejmě do restruktualizace.
To důležitější, co Thajský premiér řekl je:
„Dnes Thajsko a země po celém světě čelí krizi. Thajsko musí utrácet peníze na pomoc lidem, farmářům, malým a středním podnikům, výdělkům, samostatně výdělečně činným osobám a těm, kteří těžce pracují pro své rodiny, “řekl.“

A teď si porovnejte, jak se podporují malé firmy a firmičky u nás a jak miliardářské společnosti, navíc z poloviny vlastněné Čínskou lidovou republikou.
Zdroj: https://www.bangkokpost.com/business/19 … ptcy-court

Y.K.

Když to porovnám, tak OSVČ se zavřenými krámy u nás už něco dostali, programy na podporu firem také běží, i když dost drhnou, o tom žádná, a společnost vlastněná miliardáři nedostala příslib ničeho, zatím se jen tluče sláma na vládě a tamní myslitelé vymýšlí šílenosti, které snad ani nikdo nemůže brát vážně.

Peet

Tak každý kdo někdy podnikal ví, že dostat za měsíc 15.000,- ( x 3 měsíce) při nájmu prostor a dalších fixních nákladech je hodně málo, ale díky i za to.
A ano, zatím se „tluče prázdná sláma“ ale často se i paralelně s tlučení protlačilo něco s taky pěknými výdaji. Vzpomeňme jen třeba cestování studentů a důchodců s příspěvkem státu, který reálně v běžných dobách činil 1 mld. měsíčně.

Y.K.

To ano, s tím souhlasím.

Svetr

Thai oznamili bankrot? Nic takoveho. Although THAI’s reform plan will be implemented and exercised through the business reorganization chapter under the bankruptcy law, THAI will not be dissolved or go into liquidation or to be declared bankrupt. On the contrary, the business reorganization chapter will enable THAI to reach its reform plan’s objectives even more effectively step by step as required by the law which provides equitable protection to all relevant stakeholders while THAI will be able to conduct its normal business operations including passenger and cargo transportation. The business will be conducted in parallel with the reform plan to… Číst vice »

Y.K.

Česky bychom řekli uvalení nucené správy při platební neschopnosti. Je to jedna z forem krachu. Firma nemůže rozhodovat sama, řídí ji někdo zvenčí čistě s cílem „katovat kosty“, neboli reorganizovat a uspokojit věřitele.

Vnější pozorovatel

Komedie na druhou

Richard P.

Vcera sem koukal na letenku s qatarem PRG-BKK na listopad, cena 27tis Kc v economy, dekuji. To koupim u Finnairu za pulku. Stejna alliance. kdyz QR jeste reklamujou, ze servis bude omezen, tak to nemam duvod platit im dvojnasobek ceny.

Peet

Koukal jsem na stejný routing akorát v business, ceny jsou zatím nastaveny šíleně. Jinak cestování má být pohoda, ne stres a scény jako z postapokalyptického filmu. Takže pokud vyloženě nebudu muset někam letět, tak nepoletím, a stejně se asi rozhodne většina lidí.
Je to jen jedna z nemocí, které na světě jsou a budeme se muset s tím naučit žít, protože většině lidí nic vážného nehrozí.
taky se musíme připravit na to, že jsme matičku Zemi už tak hodně nasrali, že se nás rozhodla vyhubit, i to je jedna z možností, se kterou nic neuděláme.

Jaaa

A co naše slavné SmartWings?