Cestování po Ústeckém kraji zdraží, jízdní řád počítá s novými turistickými linkami

Motorová jednotka 844 RegioShark u Kytlic na trati z Děčína do Rumburku. Foto: České dráhyMotorová jednotka 844 RegioShark u Kytlic na trati z Děčína do Rumburku. Foto: České dráhy

Ve dvou oblastech přebírá provoz krajský autobusový dopravce.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Neví někdo jak to vypadá se soutěží na linku U52 Sp Žatec – Ústí na GVD 2022?

Bjorn

Systém DÚK je dobře zorganizovaný a po ústeckém kraji se velmi dobře cestuje s VHD, člověk ani moc nepotřebuje využívat IAD. Co se týče turistických linek, je skvělé, že je kraj nadále podporuje, hodně lidí toho využívá. V novém JŘ 2021 se očekávaně na trati 095 v úseku Zlonice-Straškov zastavila osobní doprava v pracovních dnech, zato se tam ale objevilo několik spojů o víkendech v období 27.3-31.10.2021 některé i přímo z/do Slaného. Zdá se ale, že končí ve Straškově a není tam moc návaznost do Roudnice/Vraňan. Nepodařilo se mi zatím zjistit koncept a název této sezonní linky pravděpodobně v režii… Číst vice »

-TR-

Tato linka je objednávaná Středočeským krajem. Takže je nejspíš nutné se obrátit tam.

mocanita

Ano, je to v kompetenci Středočeského kraje a mini info je na stránkách PID.

S46 od 13.12.2020
nově jen sezónní víkendový provoz v trase Straškov – Zlonice – Slaný

Roman

Po ústeckém kraji se dobře cestuje turistům. My co tady bydlíme tak veřejná doprava je úplně k ničemu. Všechny spoje jsou z / do Ústí. Ale dostat se někam z opačného konce je bez auta nemožné. 😪

Zbyněk

Je fér zmínit, že mírná úprava cen je nastavená automaticky podle inflace každé dva roky, aby byl systém udržitelný. Bohužel, je třeba myslet i na udržitelnost tohoto obrovského systému a osobně jsem za něj rád, i tak se to nedá srovnat, kolik člověk předtím projezdil. Pokud to nebude drahé jako je to třeba na Karlovarsku nebo v JMK, tak určitě to budu brát s respektem.

Od lesa

Ono nestačí, že bukvice komplikují dopravu na Bezděz, přitom vozí vzduch, oni budou otravovat i na Jedlovou?

Iveta

No ono je to těžké,ta firma potenciál má ,ale taky v hlavním vedení dva pitomce.Špičkového manažera co umí ,ale neobejde se bez kamarádíčků z GŘ ČD a rad manželky tety Kateřiny a osla co málem položil JHMD a hraje si na dopravního experta.Ano vozí se vzduch ,ale pořád se najde někdo kdo to platí např kamarád z Ropidu .Na co je linka S24 Mochovka kde je 5 lidí na motorák ,co Podlipanka ,kde za mě jezdilo v motoráku cca 6-8 lidí a to trvá do dnes.Některé kraje a města už to pochopila a vypráskali ho ,jako třeba Liberec,Jičín,Příbram a další… Číst vice »

Luboš

Hlavně že musí kraj cpát šukafon na Vansdorf a pododné ptákoviny. A MHD taky – vyhrkané shnilé 15Trky. Proč se ústecký kraj neinspiruje třeba pardubickým ? Tam se kraj například snaží 810tky vyřadit z provozu úplně kromě drobků, kde jezdí 814, tam jezdí 832, 846, 844, 841, 14Tr už tam v MHD taky dávno nejezdí.

Prostě Ústí a ústecký kraj je dopravní skanzen ČR

xyz

Trolejbusy jsou záležitostí města. Ne kraje.

A co se týče vozidel, tak v Ústeckém kraji jezdí Regiopantery, Regiosharky, Desira, Cityelefanty, Regiosprintery; po dodání to budou i elektrické jednotky z Polska…

Vozy řady 810 tam v běžném provozu tvoří jen velmi malou část, z toho u Podřipských lokálek lze namítnout, že alternativou je spíše tak náhrada autobusem; a u tratě na Moldavu jde o de facto turistickou linku, kde je takový vůz akceptovatelný.

Krušnohorec

Rybniště – Varnsdorf je drobek
Dopravní skanzen je to čím jezdí RegioJet UK, Dý Lendrbán?

V. K.

Vlaky regiojetu jsou pravda mizerné, ale dočasné. Budou nahrazeny novými vozidly, které jsou ve výrobě v Pese.

PetrB

Skanzen v regionální autobusové a železniční dopravě je spíše kraj Jihočeský.

Luboš

Jihočeský kraj , stejně jako pardubický, si nepřeje žádné 810 . Takže jaký skanzen ?

Iva D.

Ano, tam kde skoro nic v osobce nejezdí, není problém jezdit bez 810.

Luboš

Tak lepší, míň spojů bez šukafonů než mít více spojů vedených šroty typu šukafon

Dominik

S tím vyřazováním 810 v Pardubickém kraji, máte pravdu jen částečně. Na tratích 015, 016 zajišťují 100% výkonů 810 (dobře na trati 016 je jeden ranní školák veden 814). A 814 rozhodně nevozí jen pár drobků, na trati 238 mají rozhodně převahu, 844 je jen pár, a prozměnu na trati 018 mají taky většinu výkonů 814, takže se rozhodně o drobky nejedná.

Kamui

Tím rychlíkem KŽC se chci svézt v celé trase. Doufám že to pojede 749 + vozy, to bude nářez.

Krušnohorec

Kdysi jezdilo něco podobného, ale z Zittau do Prahy. Provozovala to soukromá společnost, jméno jsem zapomněl a myslím že už neexistuje nebo ji „sežral“ Metrans. Jezdily tam Šínobusy made in DDR. Přezdívalo se tomu „Zitavský vepř“.

Petr Šimral

Provozovala to soukromá společnost RAILTRANS, později Railtransport a nyní METRANS Rail a METRANS jí nesežral, ale koupil v ní 100% podíl. Firma je i nadále samostatná.
Jezdily tam Eurdingeny made in SRN. Předzdívka sedí 🙂

Pár desítek těchto expresů do různých destinací, většinově ale Praha jsem si vlastní rukou dovolil odvézt 🙂

Od lesa

A kde je těm Uerdingenům konec? Starší než 810, ale trakčně mnohem lepší. I pro cestující, mnohem lepší sedačky a příjemně vytopeno, to se o 810 nedalo říci snad nikdy.

David

a hlavně cestující mohl jet se strojvedoucím, páč celé to bylo otevřené 😀

Jiří Kocurek

Starší než 810…

Tím jste si odpověděl sám. Nějaké budou v muzeu, zbytek dávno v hutích. Vždyť je to součastník Hurvínka.

Martin Zahrádka

Žádný přímý vlak z Prahy do Šluknova jezdit nebude. Zmíněná linka T10 (Lužickohorský rychlík) bude jezdit přes Panský.

Džamel

Kžc doprava, tomu se dá věřit, že to pojede? Stačilo jednou si chtít udělat výlet Lužickým motoráčkem a preventivně vůbec nepřijel…

2084

Také nemám s KŽC dobré zkušenosti. Sice ne v Ústeckém kraji, ale 3x jsem jel S32 z Kbel na Masaryčku, z toho jednou jel normálně, jednou nejel vůbec, a potřetí se vlak porouchal v Satalicích, takže dál nejel.

David

No to musela být katastrofa, že z Kbel jste se nedostal na Masaryčku. Ne, počkat, vlastně dostal, páč za půl hodiny jel další vlak, a nebo autobus a nebo, a nebo. Nejvíce nesnáším, když někdo cestuje z kraje Prahy do centra na frekventované trati, kde je provoz třeba každých 10-15 minut, a nadává. Když zruší vlak u nás (město s 17000 obyvateli), další vlak jede za dvě hodiny a jsou v tomhle státě místa, kde třeba jedou dva tři vlaky za den, a člověk tam přijde, a čeká minuty a hodiny a vlak nikde a info žádné. Takže až bude… Číst vice »

VIZEK2442

KPT Rail na Kozinu v době od 1.5 do 26.9.21 (SO?NE) nevyjede. SŽ neschválila dopravní kapacitu. Zajímalo by mne, zda Ústecký kraj už nebo teprve bude objednávat na Kozinu dopr.kapacitu.

VIZEK2442

Páni redaktoři, vyzpovídejte na to téma p.Komínka.

Kubrt

Pan Komínek už je jen řadovým opozičním zastupitelem.

Krušnohorec

Jeho místo zaujal p. Hrabáč (ANO). Funkci primátora Chomutova si ponechal.

-TR-

Zajímavé je, že Komínek je na radnici v Chomutově Hrabáčův koaliční partner.

xyz

Totéž do Polné. Vlaky z KJŘ nakonec zmizely (resp. v tištěném JŘ jsou, ale v tom aktuálně platném elektronickém již ne).

-TR-

Žádná smlouva mezi Ústeckým krajem a KPT Rail dosud nebyla podepsána. Minulé vedení kraje, v němž byl Komínek náměstkem pro dopravu, podmiňovalo objednávku provozu předchozí opravou trati, aby nedošlo ke stejné situaci jako na úseku Radejčín – Lovosice, kde kraj vlaky objednává a místo nich jezdí autobusy. Není jasné, jak se k tomu postaví nové vedení kraje. Nicméně jeden z koaličních subjektů (Spojenci pro kraj) měl obnovu provozu na Kozí dráze jako jeden z hlavních bodů svého volebního programu. Další členové koalice, ANO a ODS, se během volební kampaně k této otázce nijak nevyjadřovaly. Z opozičních stran podporují obnovu provozu… Číst vice »

xyz

„Minulé vedení kraje, v němž byl Komínek náměstkem pro dopravu, podmiňovalo objednávku provozu předchozí opravou trati, aby nedošlo ke stejné situaci jako na úseku Radejčín – Lovosice“

To pak ale dopadne jako „slepice nebo vejce“.

Kraj neobjedná, dokud Dobrá správa neopravá. A Dobrá správa neopraví, dokud kraj neobjedná.

Jiří Kocurek

A pak tady čtete zaručeně pravdivé zprávy, jak SŽDC zaručeně opraví trať, jakmile na ni má vyjet Jančura. Takže je to zaručené a jednoduché: Ať kraj objedná u Jančury. Zaručeně to bude fungovat.