Autobusy Dopravci Železnice

Cestování po Ústeckém kraji zdraží, jízdní řád počítá s novými turistickými linkami

Motorová jednotka 844 RegioShark u Kytlic na trati z Děčína do Rumburku. Foto: České dráhy
Motorová jednotka 844 RegioShark u Kytlic na trati z Děčína do Rumburku. Foto: České dráhy
Ve dvou oblastech přebírá provoz krajský autobusový dopravce.

Ústecký kraj od 1. ledna mírně zdraží cestování v rámci tarifu Dopravy Ústeckého kraje. Jde o zdražení v řádu korun, v případě celodenní jízdenky o desetikorunu.

Kraj to dnes oznámil v tiskové zprávě ke změnám jízdního řádu. „Na kratší cestě například mezi Lovosicemi a Litoměřicemi zaplatili cestující 20 korun a od 1. ledna 2021 zaplatí 21 korun,“ uvedla příklad Markéta Voleníková z odboru dopravy. Na delší cestě například mezi Děčínem a Varnsdorfem dojde ke zdražení z původních 63 korun na 66 korun.

Celodenní síťová jízdenka podraží o deset korun, z původních 130 korun na 140 korun. O deset korun dojde k navýšení také u jízdenky Labe – Elbe, na kterou se nově sveze v jedné z variant jeden dospělý a dvě děti do 15 let za 300 korun.

Nedělní změna jízdního řádu nepřinese jinak v kraji zásadnější změny, dojde ke zrušení omezení noční dopravy.

Další oblasti přebírá krajský dopravce

V rámci linkové autobusové dopravy DÚK dojde k drobným časovým změnám či přečíslení linek. Na Ústecku bude zavedena nová linka 462 Ústí nad Labem – Libouchec – Jílové, která přímými spoji posílí stávající linku 452 v úseku Ústí nad Labem – Libouchec v kritických ranních a odpoledních špičkách. Linka bude vedená z nové zastávky Jílové, sídliště do zastávky Božtěšická v souběhu s linkou 452, poté bude odbočovat k Masarykově nemocnici a přes Severní Terasu pokračovat do centra krajského města. Tím pádem dojde ke zkrácení odpoledních posilových spojů na lince 432.

V provozní oblasti Lounsko – západ dojde ke změně dopravce. Od 1. února 2021 zde bude dopravu zajišťovat Dopravní společnost Ústeckého kraje. Na Lounsku bude na lince 705 prodloužen dopolední spoj do Stradonic v období školních prázdnin. Ke změně dopravce dojde  od 1. února 2021 i na Podbořansku, kde bude dopravu zajišťovat také DSÚK. Dojde zde k přečíslování linek ze 773 na 763, z 774 na 767 a ze 778 na 768.

Posuny na Teplicku i mírné posílení

Na Teplicku proběhnou časové posuny dvou spojů linky 482 z důvodu eliminace zpoždění a zlepšení návaznosti na drážní dopravu v Teplicích. Na lince 506 dojde k posílení autobusové dopravy do Chouče, místní části obce Hrobčice o jeden spoj provozovaný ve dnech školního vyučování, místo třech spojů tak zde budou čtyři. Na Děčínsku dojde k posílení dopoledních prázdninových spojů na lince 438 v relaci Děčín – Hřensko, Mezná, jež v minulém období kapacitně nepostačovala. Do jízdních řádů linek 434 a 438 byla vložena nová zastávka Děčín, Loubí IV na základě podnětů cestujících.

Na Vejprtsku u většiny spojů linek 600 a 601 bude obsluhována zastávka Klášterec nad Ohří, žel.st., kde vznikl nový dopravní terminál.

Na Šluknovsku dojde k časovým změnám o víkendu a svátcích na lince 407 a 409 (z důvodu změn časových poloh vlaků linky L7 Liberec – Varnsdorf). Dále bude linka 401 posunuta z důvodu zachování přestupních vazeb v zastávce Rumburk, Bytex 01 a zároveň bude vytvořena návaznost na vlakové spoje do/z Drážďan ve stanici Ebersbach. Linka 407 bude posílena v zimní sezóně jedním spojem a v letní sezóně třemi přidanými spoji.

Na železnici jezdí v rámci Dopravy Ústeckého kraje už rok sedm dopravců. Jsou to společnosti ARRIVA vlaky, České dráhy, Regiojet ÚK, Die Länderbahn CZ, Die Länderbahn GmbH DLB, GW Train Regio a také společnost AŽD Praha, která zajišťuje pravidelný provoz na tzv. Švestkové dráze a nově od června 2020 také na nové turistické lince T4.

Nové spojení Praha – Šluknov

Od neděle začne přímá linka mezi Ústím nad Labem a Litvínovem (U3), skončí dlouhé omezení mezi Oldřichovem a Litvínovem. Dále část spojů linky U4 přejde pod novou s označením U54 Děčín – Ústí nad Labem – Roudnice nad Labem – Hněvice. Na lince U7 budou některé týdenní spoje a všechny víkendové spoje prodlouženy až na ústecké západní nádraží. Část spojů linky U11 přejde pod novou s označením U15 Louny – Postoloprty. Nově také linky U14 zastaví na zastávkách Žiželice a Holedeček. Nová linka U9 (Rumburk-) Rybniště – Varnsdorf nahrazuje spoje linky L7, která bude vedena jen v relaci Liberec – Zittau – Varnsdorf – Seifhennersdorf. Provoz linky U9 zajistí České dráhy.

Nově na jaře 2021 vyjedou také dvě turistické linky T9 Liberec – Zittau – Varnsdorf – Rybniště – Mikulášovice (dopravce Die Länderbahn) a T10 Praha – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rybniště – Mikulášovice (dopravce KŽC Doprava).

U turistických lodních linek dojde k přečíslování. Ze stávajících linek 901 a 902 na T91 a T92.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Neví někdo jak to vypadá se soutěží na linku U52 Sp Žatec – Ústí na GVD 2022?

Bjorn

Systém DÚK je dobře zorganizovaný a po ústeckém kraji se velmi dobře cestuje s VHD, člověk ani moc nepotřebuje využívat IAD. Co se týče turistických linek, je skvělé, že je kraj nadále podporuje, hodně lidí toho využívá. V novém JŘ 2021 se očekávaně na trati 095 v úseku Zlonice-Straškov zastavila osobní doprava v pracovních dnech, zato se tam ale objevilo několik spojů o víkendech v období 27.3-31.10.2021 některé i přímo z/do Slaného. Zdá se ale, že končí ve Straškově a není tam moc návaznost do Roudnice/Vraňan. Nepodařilo se mi zatím zjistit koncept a název této sezonní linky pravděpodobně v režii… Číst vice »

-TR-

Tato linka je objednávaná Středočeským krajem. Takže je nejspíš nutné se obrátit tam.

mocanita

Ano, je to v kompetenci Středočeského kraje a mini info je na stránkách PID.

S46 od 13.12.2020
nově jen sezónní víkendový provoz v trase Straškov – Zlonice – Slaný

Roman

Po ústeckém kraji se dobře cestuje turistům. My co tady bydlíme tak veřejná doprava je úplně k ničemu. Všechny spoje jsou z / do Ústí. Ale dostat se někam z opačného konce je bez auta nemožné. 😪

Zbyněk

Je fér zmínit, že mírná úprava cen je nastavená automaticky podle inflace každé dva roky, aby byl systém udržitelný. Bohužel, je třeba myslet i na udržitelnost tohoto obrovského systému a osobně jsem za něj rád, i tak se to nedá srovnat, kolik člověk předtím projezdil. Pokud to nebude drahé jako je to třeba na Karlovarsku nebo v JMK, tak určitě to budu brát s respektem.

Od lesa

Ono nestačí, že bukvice komplikují dopravu na Bezděz, přitom vozí vzduch, oni budou otravovat i na Jedlovou?

Iveta

No ono je to těžké,ta firma potenciál má ,ale taky v hlavním vedení dva pitomce.Špičkového manažera co umí ,ale neobejde se bez kamarádíčků z GŘ ČD a rad manželky tety Kateřiny a osla co málem položil JHMD a hraje si na dopravního experta.Ano vozí se vzduch ,ale pořád se najde někdo kdo to platí např kamarád z Ropidu .Na co je linka S24 Mochovka kde je 5 lidí na motorák ,co Podlipanka ,kde za mě jezdilo v motoráku cca 6-8 lidí a to trvá do dnes.Některé kraje a města už to pochopila a vypráskali ho ,jako třeba Liberec,Jičín,Příbram a další… Číst vice »

Luboš

Hlavně že musí kraj cpát šukafon na Vansdorf a pododné ptákoviny. A MHD taky – vyhrkané shnilé 15Trky. Proč se ústecký kraj neinspiruje třeba pardubickým ? Tam se kraj například snaží 810tky vyřadit z provozu úplně kromě drobků, kde jezdí 814, tam jezdí 832, 846, 844, 841, 14Tr už tam v MHD taky dávno nejezdí.

Prostě Ústí a ústecký kraj je dopravní skanzen ČR

xyz

Trolejbusy jsou záležitostí města. Ne kraje.

A co se týče vozidel, tak v Ústeckém kraji jezdí Regiopantery, Regiosharky, Desira, Cityelefanty, Regiosprintery; po dodání to budou i elektrické jednotky z Polska…

Vozy řady 810 tam v běžném provozu tvoří jen velmi malou část, z toho u Podřipských lokálek lze namítnout, že alternativou je spíše tak náhrada autobusem; a u tratě na Moldavu jde o de facto turistickou linku, kde je takový vůz akceptovatelný.

Krušnohorec

Rybniště – Varnsdorf je drobek
Dopravní skanzen je to čím jezdí RegioJet UK, Dý Lendrbán?

V. K.

Vlaky regiojetu jsou pravda mizerné, ale dočasné. Budou nahrazeny novými vozidly, které jsou ve výrobě v Pese.

PetrB

Skanzen v regionální autobusové a železniční dopravě je spíše kraj Jihočeský.

Luboš

Jihočeský kraj , stejně jako pardubický, si nepřeje žádné 810 . Takže jaký skanzen ?

Iva D.

Ano, tam kde skoro nic v osobce nejezdí, není problém jezdit bez 810.

Luboš

Tak lepší, míň spojů bez šukafonů než mít více spojů vedených šroty typu šukafon

Dominik

S tím vyřazováním 810 v Pardubickém kraji, máte pravdu jen částečně. Na tratích 015, 016 zajišťují 100% výkonů 810 (dobře na trati 016 je jeden ranní školák veden 814). A 814 rozhodně nevozí jen pár drobků, na trati 238 mají rozhodně převahu, 844 je jen pár, a prozměnu na trati 018 mají taky většinu výkonů 814, takže se rozhodně o drobky nejedná.

Kamui

Tím rychlíkem KŽC se chci svézt v celé trase. Doufám že to pojede 749 + vozy, to bude nářez.

Krušnohorec

Kdysi jezdilo něco podobného, ale z Zittau do Prahy. Provozovala to soukromá společnost, jméno jsem zapomněl a myslím že už neexistuje nebo ji „sežral“ Metrans. Jezdily tam Šínobusy made in DDR. Přezdívalo se tomu „Zitavský vepř“.

Petr Šimral

Provozovala to soukromá společnost RAILTRANS, později Railtransport a nyní METRANS Rail a METRANS jí nesežral, ale koupil v ní 100% podíl. Firma je i nadále samostatná.
Jezdily tam Eurdingeny made in SRN. Předzdívka sedí 🙂

Pár desítek těchto expresů do různých destinací, většinově ale Praha jsem si vlastní rukou dovolil odvézt 🙂

Od lesa

A kde je těm Uerdingenům konec? Starší než 810, ale trakčně mnohem lepší. I pro cestující, mnohem lepší sedačky a příjemně vytopeno, to se o 810 nedalo říci snad nikdy.

David

a hlavně cestující mohl jet se strojvedoucím, páč celé to bylo otevřené 😀

Jiří Kocurek

Starší než 810…

Tím jste si odpověděl sám. Nějaké budou v muzeu, zbytek dávno v hutích. Vždyť je to součastník Hurvínka.

Martin Zahrádka

Žádný přímý vlak z Prahy do Šluknova jezdit nebude. Zmíněná linka T10 (Lužickohorský rychlík) bude jezdit přes Panský.

Džamel

Kžc doprava, tomu se dá věřit, že to pojede? Stačilo jednou si chtít udělat výlet Lužickým motoráčkem a preventivně vůbec nepřijel…

2084

Také nemám s KŽC dobré zkušenosti. Sice ne v Ústeckém kraji, ale 3x jsem jel S32 z Kbel na Masaryčku, z toho jednou jel normálně, jednou nejel vůbec, a potřetí se vlak porouchal v Satalicích, takže dál nejel.

David

No to musela být katastrofa, že z Kbel jste se nedostal na Masaryčku. Ne, počkat, vlastně dostal, páč za půl hodiny jel další vlak, a nebo autobus a nebo, a nebo. Nejvíce nesnáším, když někdo cestuje z kraje Prahy do centra na frekventované trati, kde je provoz třeba každých 10-15 minut, a nadává. Když zruší vlak u nás (město s 17000 obyvateli), další vlak jede za dvě hodiny a jsou v tomhle státě místa, kde třeba jedou dva tři vlaky za den, a člověk tam přijde, a čeká minuty a hodiny a vlak nikde a info žádné. Takže až bude… Číst vice »

VIZEK2442

KPT Rail na Kozinu v době od 1.5 do 26.9.21 (SO?NE) nevyjede. SŽ neschválila dopravní kapacitu. Zajímalo by mne, zda Ústecký kraj už nebo teprve bude objednávat na Kozinu dopr.kapacitu.

VIZEK2442

Páni redaktoři, vyzpovídejte na to téma p.Komínka.

Kubrt

Pan Komínek už je jen řadovým opozičním zastupitelem.

Krušnohorec

Jeho místo zaujal p. Hrabáč (ANO). Funkci primátora Chomutova si ponechal.

-TR-

Zajímavé je, že Komínek je na radnici v Chomutově Hrabáčův koaliční partner.

xyz

Totéž do Polné. Vlaky z KJŘ nakonec zmizely (resp. v tištěném JŘ jsou, ale v tom aktuálně platném elektronickém již ne).

-TR-

Žádná smlouva mezi Ústeckým krajem a KPT Rail dosud nebyla podepsána. Minulé vedení kraje, v němž byl Komínek náměstkem pro dopravu, podmiňovalo objednávku provozu předchozí opravou trati, aby nedošlo ke stejné situaci jako na úseku Radejčín – Lovosice, kde kraj vlaky objednává a místo nich jezdí autobusy. Není jasné, jak se k tomu postaví nové vedení kraje. Nicméně jeden z koaličních subjektů (Spojenci pro kraj) měl obnovu provozu na Kozí dráze jako jeden z hlavních bodů svého volebního programu. Další členové koalice, ANO a ODS, se během volební kampaně k této otázce nijak nevyjadřovaly. Z opozičních stran podporují obnovu provozu… Číst vice »

xyz

„Minulé vedení kraje, v němž byl Komínek náměstkem pro dopravu, podmiňovalo objednávku provozu předchozí opravou trati, aby nedošlo ke stejné situaci jako na úseku Radejčín – Lovosice“

To pak ale dopadne jako „slepice nebo vejce“.

Kraj neobjedná, dokud Dobrá správa neopravá. A Dobrá správa neopraví, dokud kraj neobjedná.

Jiří Kocurek

A pak tady čtete zaručeně pravdivé zprávy, jak SŽDC zaručeně opraví trať, jakmile na ni má vyjet Jančura. Takže je to zaručené a jednoduché: Ať kraj objedná u Jančury. Zaručeně to bude fungovat.