Dopravci Železnice

České dráhy se vrací po deseti letech do Varnsdorfu. Místo Desir budou jezdit s 810

Motorový vůz Stadler RS1 v Rybništi. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Motorový vůz Stadler RS1 v Rybništi. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Liberecký a Ústecký kraj zavádí od dubna sezónní víkendové spojení z Liberce do Mikulášovic.

Jedenáct kilometrů dlouhá trať mezi Varnsdorfem a Rybništěm v Ústeckém kraji zažije 13. prosince změnu dopravce i vozidel. Po deseti letech opouští provoz Die Länderbahn, který zde provozoval vlaky pod značkou Trilex od roku 2010 (několik let ještě jako dopravce Vogtlandbahn). Vystřídají ho České dráhy.

Jde o dva roky chystanou změnu, která souvisela i s nedávnou soutěží na dopravce pro spojení v česko-německém pohraničí. Z ní už úsek z Rybniště do Varnsdorfu vypadl.

Nová linka bude mít číslo U9, dosud byla označená jako L7. Skončí tak přímé spojení Liberce až do Rybniště. „Měla by lépe reagovat na složité jízdní řády na pomezí tří zemí a posílit spojení Varnsdorfu s vnitrozemím,“ vysvětlil Ústecký kraj na facebookovém profilu Dopravy Ústeckého kraje.

Ve Varnsdorfu se tak budou nově potkávat dva dopravci: Die Länderbahn s vlaky z Liberce a německého Seifhennersdorfu a České dráhy se spojením z Rybniště. Dojde také k rozdělení v jízdním řádu: úsek z Rybniště do Varnsdorfu je nově tratí číslo 085.

Více spojů, ale vysokopodlažních

Pro cestující dojde ke změnám k lepšímu i horšímu. Výrazně se navýší nabídka spojů: v pracovní dny namísto osmi dvanáct párů. Vlaky na sebe budou navazovat jak ve Varnsdorfu, tak v Rybništi pro spojení dál do Děčína, Rumburku a České Lípy. Zhorší se naopak kvalita vozového parku. Zatímco Die Länderbahn zde nasazuje jednotky Siemens Desiro nebo motorové vozy Stadler RS 1, České dráhy nasadí vysokopodlažní motorový vůz 810.

Die Länderbahn ale z trati do Rybniště úplně nezmizí. Liberecký a Ústecký kraj se dohodly na zavedení nového sezónního spojení mezi Libercem a Mikulášovicemi. Jezdit mají od 2. dubna o víkendu do konce října v trase Liberec – Hrádek n. Nisou – Zittau – Varnsdorf – Rybniště – Krásná Lípa – Mikulášovice. Odjezd z Liberce je v 7:58, návrat do Liberce v 17:55.

Kraje to vysvětlují tím, že o propojení Liberecka a Národního parku České Švýcarsko dlouhodobě usilují samosprávy i další organizace, které se angažují ve zlepšení dostupnosti turistické oblasti ze sídelních regionů s cílem celkového rozvoje cestovního ruchu ve Šluknovském výběžku.

213 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Netolický

Motorové vozy řady 810 vyhlížejí ze skanzenu, v době, kdy bude většina smluv s ČD končit (rok 2029), budou tyto vozy jezdit přes 50 let, což by optikou dnešního dne znamenalo, že by jezdily ještě parní lokomotivy, a to si nejsme jisti, zda je vhodné, aby tento šrot na kolejích vozil naše cestující.

Pavel

Koukám, celá diskuze o tom, jak 810 nahradí Desira. Kdybyste jezdili na této trati denně jako já do práce Liberec – Hrádek (o víkendech často za turistikou do Rybniště), tak byste věděli, že Desira si nechávají v Německu a 089 obsluhují většinově Stadlery, kde je člověk jak sardinka. Já tedy uvítám častější spojení, byť 810, kde sice není klima a wi-fi (to fakt na 11 km přežiju), ale nebudu se muset soukat na sedačku jako do tanku.

Leden

810 místo desir… Prostě pokrok á la ČD nezastavíš.

Luboš

K čemu je vůbec více spojů horší kvality? Snad je důležitá kvalita a ne kvantita.

Pavel novák

Nejlepší by byl vlak v kvalitě Orient-Expresu jednou denně !

Luboš

rozhodně lepší, než šukafon 12x denně

Dominik

Jasně, pokud chcete odehnat zákazníky, když někdo pracuje od 8, tak milerád vstane 4 a pojede vlakem v 5 a bude v práci o 2 hodiny dřív.

Luboš

zato do šukafonu se každý žene

Leinad

U hromadné dopravy je důležitý parametr „jede vlak když chci jet já?“
Pokud vlak nejede, pojedu určitě autem/kratší cestu za dobrého počasí na kole. Pokud jízdní řád vychází, tak se dá debatovat o tom, že krátké cesty za určitých okolností vydržím i v 810
V přípraze beru přijatelný interval linek S tak půl hodiny, delší by znamenal nepoužitelnost.

Jarda Š.

Naprostý souhlas. Na tak krátkou vzdálenost je běžnému cestujícímu úplně jedno, čím pojede, ale důležité je, aby mu vlak jel, když ho potřebuje a když musí přestupovat, aby na přestupu dlouho nečekal.

Luboš

Vozový park je rovněž důležitý. Cestující nejsou dobytek a zaslouží si kulturní cestování

Jarda Š.

Pokud není šukafon z vnějšku orezlý a vevnitř špinavý či s ošoupanými a potrhanými sedačkami, tak ho považuji pro krátkou vzdálenost za dostatečně kulturní.

Pavel

Koukám, celá diskuze o tom, jak 810 nahradí Desira. Kdybyste jezdili na této trati denně jako já do práce Liberec – Hrádek (o víkendech často za turistikou do Rybniště), tak byste věděli, že Desira si nechávají v Německu a 089 obsluhují většinově Stadlery, kde je člověk jak sardinka. Já tedy uvítám častější spojení, byť 810, kde sice není klima a wi-fi (to fakt na 11 km přežiju), ale nebudu se muset soukat na sedačku jako do tanku.

Luboš

Radši se soukat na pohodlnou sedačku do vlaku, do kterého pohodlně nastoupím, než se drápat do vraku s koženou lavicí, na kterou se ale nemusím soukat.

Miloš

Kvalita před kvantitou může hrát roli u dálkové dopravy, ale u osobních vlaků (zejména regionálních), přilákáte nejvíce cestujících právě na četnost spojů, návaznosti, apod. Takže pokud lze jedině s 810 objednat častější spojení, nechť tam jezdí (ale pokud možno jako Regiomouse) . Pokud se díky dobrému spojení na lokálku nažene kvantum lidí, pak se může uvažovat o modernějším a dražším vozidle.

Luboš

Proč tam raději nepošlou moderní nízkopodlažní ekologickou SORku, která jezdí za hubičku, ale posílají tam shnilé Regiomousy , které brutálně znečišťující životní prostředí. Nedivme se, že na nás Greenpeace a Gréta tolik útočí.

Dominik

Třeba proto, že autobusem je cesta pomalejší?

štěk zapesal

Alespoň nějaká pozitivní zpráva v šedi dnešních dnů 😘
To zDopravy zjistilo až teď ⁉️

Martin

Jako pozitivni vidim rozsireni spoju,… mene uz ty vlaky 🙁

Luboš

a stojí to rozšíření spojů za horší vlaky?

Martin

Prime spojeni Rybniste a Liberce tedy zanika?

štěk zapesal

Nikoliv, viz. text článku a nový JŘ na stránkách ČD, nebo SŽ 😘

Martin

Nová linka bude mít číslo U9, dosud byla označená jako L7. Skončí tak přímé spojení Liberce až do Rybniště. „Měla by lépe reagovat na složité jízdní řády na pomezí tří zemí a posílit spojení Varnsdorfu s vnitrozemím,“…

Ano, sezonni vlaky budou jezdit, to v clanku je, stejne jako tato veta… :-/

Jarda

ono je vtipné si myslet, že vnitrozemí je zrovna Děčín, který je na severozápad….to je spíš o tom, že periférie zůstane periférií

Kom

Je to dobrý tah, zastaralé stadlery a desira budou nahrazena moderním vysokopodlažnim motorovým vozem s automatickým hnojením koleje… (ironie) 😀

none

810.. klimatizace, wifi, zazitek. Vse v jednom 🙂

Michal

Budete se asi divit ale v Moravskoslezském kraji takové 810 existují.

Ic540

Jen už jsou to 811…

Krušnohorec

Pro jízdu na vzdálenost 11 km pyramidálně důležité.

Karel

Místo Desir 810? To budou mít místní určitě radost…

libor

když můžou 810 jezdit na rychlících, proč by nemohly jezdit zde…

Luboš

Místní ocení častější spojení.

Luboš

…. tvrdí někteří odborníci. Ovšem šukafon nepřiláká nikoho , naopak.

Dominik

Naopak někoho může přilákat častější spojení, byť horším vozidlem.

Pavel

České dráhy opět našly uplatnění pro své šroty 😀

xyz

Doplním, že nejde o první propad kvality vozidel, přičemž příklady z minula ukazují i na propad kvality při nezměněném dopravci. Např. ČD, a.s., začaly od podzimu 2012 nasazovat (tehdy úplně nové) Regiospidery na tratě Havlíčkův Brod – Humpolec či i na úsek Velké Meziříčí – Studenec. Ale už od prosince 2013 došlo k „trojsměně“, kdy Spidery přešly z těchto dvou tratí na trasu Kostelec u Jihlavy – Slavonice, odkud pro změnu zmizely Regionovy, tímto od té doby nasazené na trať Okříšky – Znojmo, odkud ale zmizely šukafony, přesunuté tímto právě na spoje do Humpolce či z Velkého Meziříčí do Studence.… Číst vice »

xyz

** No vida, ono je to pořád dohledatelné: https://www.novinyvm.cz/6130-novinky-ve-vlakovem-jizdnim-radu-pro-rok-2014-v-kraji-vysocina.html (sice soukromé noviny, ale jako zdroj je uvedena právě tisková zpráva ČD, a.s.). Z článku by člověk nepoznal, k jakému zhoršení (šukafon namísto 841) na těch dvou tratích došlo.

xyz

Cituji příslušný odstavec: „S platností od začátku jízdního řádu 2013/2014 budou nasazeny na trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč – Slavonice nové motorové vozy RegioSpider, které svou kapacitou lépe odpovídají potřebám než stávající motorové jednotky Regionova. Regionovy budou přesunuty na zajištění spojů na trati 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo místo stávajících motorových vozů 810 (vyráběných v letech 1973 až 1984) a přívěsných vozů. Změnou v nasazení vozidel se zároveň plní závazek na provoz nízkopodlažních vozidel po všech tratích v Kraji Vysočina.“ A ani slovo o tom, že ten šrot z let 1973 – 1984 se přesune zpět… Číst vice »

David

Pánové, a co lhát jenom napůl ? To by šlo ? JŘ 2012/2013 – počet vlaků relace Havlíčkův Brod – Humpolec v řadě 841 v X dny = 7, v sobotu = 7, v neděli = 5. JŘ 2013/2014 – počet vlaků relace Havlíčkův Brod – Humpolec v řadě 841 v X dny = 7, v sobotu = 7, v neděli = 5. JŘ 2018/2019 (poslední před VDV) – počet vlaků relace Havlíčkův Brod – Humpolec v řadě 841 v X dny = 7 + ranní Herálec, v sobotu = 7, v neděli = 5. Vidíte v těch počtech nějaký… Číst vice »

xyz

O. K., pardon; upravuji do pravdivé podoby „ČD se nepochlubily, že ty 30 – 40leté šroty vracejí na trasu Velké Meziříčí – Studenec vyjma jednoho páru spojů denně“ (ovšem, aby byla zajištěna ta „nízkopodlažnost na všech tratích, co na tom že jen u jednoho spoje denně).

Nicméně při počtu 11 turnusovaných vozidel v GVD 2012/13 i 2013/14 (shodně) dodávám, že tím pádem zmizeli Spideři z některých jiných výkonů (?) tak, aby vyšla „směna“ 3 kusy Spiderů na t-227, 3 kusy Regionov na t-241, 3 kusy šukafonů z t-241 na…“.

Zdrasa

Zajímalo by mě, jak moc lidí tam tím cestuje, jestli by nešla alespoň Regionova. Taky nic moc, ale lepší jak 810 a ČD by jich teď měly mít dost. Ale jestli je to jen dočasný řešení a pak se zavede Sp z Děčína, jak tu někdo psal, tak asi ok.

Jiří Šrámek

Jde o cestujícími málo vytížený úsek. Když nejede školní výlet nebo skupina turistů, bývá počet cestujících <10.

Luboš

Takové spoje má dávno zajistit autobus ne ?

Dominik

Jistě, proč jezdit 18 minut vlakem, když můžou jezdit minimálně 26 minut autobusem.

Filemon44

Ona je to otázka…. jistě víte,kde je ve Varnsdorfu nádraží a kde centrum (i když zrovna u vanďáku je to centrum sporné všude),to samé v Jiřetíně….

Karosa-Citybus-Citelis/line

Odkdy je Regionova lepší než 810????
Vždyť se divím že se ta Regionova nerozpadla, když jí furt třískají dveře…!!!🤷
To radši pojedu na nepohodlných sedadlech v 810 než s tím vrakem 814/914🤮 , která je poruchová a 2x tak hlučnější než olchestrion🤫!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!‼️‼️‼️

Luboš

810 není nízkopodlažní ale.

xyz

Ten šukafon tam bude jezdit jen max. do roku 2024, nebo se do něj bude instalovat mobilní část ETCS tak, aby vůbec byl schopen jet do domovského Děčína?

Miloš

Sice pro tyto výkony 810 moc vhodná není, ale pokud bude jezdit častěji a bude modernizovaná, budiž.

Jimbo Jones

Ale běda, kdyby přišel s 810 třeba Länderbahn 🙂

Krušnohorec

Dnes Dý Lendrbán na 124 opět jezdí s muzeálním M152.0517 Sedačky jak se sluší a patří původní koženkové.
Lepší než NAD, která nestíhá.

Jarda

takový pravěk není vidět ani v Německu na šrotišti

lada13

to přeci vůbec nikomu nevadí, hlavní je, že bude platit režijka 🙂

Jézeďák

No konečně jste se vozval….

Michal

Co Vám brání si ji pořídit?

Zapa

To, že ještě nedodělal školu.

Filemon44

Už jsem měl obavu, že se na režijky zapomnělo:))))

Jiří Šrámek

Úsek Rybniště – Varnsdorf jezdím celkem často. Vždy přímo z/do Liberce. Z mého pohledu tedy přestup navíc. Bohužel. Z 810 fakt nadšený nejsem, ale jako větší problém vidím právě ten přestup navíc.
Uznávám, že vlaky z Varnsdorfu do Rybniště jezdí téměř prázdné (max 10 cestujících) a tuto službu by hravě zvládl i menší autobus. Ten ale má, bohužel, citelně delší jízdní dobu (cca dvojnásobnou).

Iva D.

Jenže většina cestujících uvítá směr pivovar, než Rybniště. Pro ně to je zase plus.

Jiří Šrámek

To možná ano. Nejlepší by bylo doplnit trať z Vdf přímo přes Německo až do Rumburka. Jenže to je z říše snů i když jde o malý kousek.

Luboš

Když budou jezdit moderní nízkopodlažní vozidla, tak klidně ať vše třikrát přestupuje a klidně na tři jízdenky. Hlavně ať zmizí shnilé Regiomousy, dělají ostudu České železnici. Jsme jak na Balkáně, přitom jejich sešrotováním bychom byly na úrovni Německa. Stojí za to ty Regiomousy provozovat ??

Pražec

Mají to, co si objednali. Orchestriony budou jezdit tak dlouho, dokud o ně bude mezi objednavateli zájem.

MLB

A pro cestující pořád lepší 810, než nic. Představa, že vlakovou dopravu může plnohodnotně nahradit autobus, je iluze. To se povede jen v minimu případů, reálně to znamená spíš zhoršení dopravní obslužnosti.

Jiří Kocurek

NAD je teda jen iluze. Hmm…

MLB

Iluze je, že by mohla vlak dlouhodobě plnohodnotně nahradit. Existují výjimky, kde to platí, ale je jich velmi málo.

Jarda Š.

Ona prostě za 810 není rozumná náhrada, protože jí v současné době nikdo nevyrábí. Proč by měl kraj platit podstatně dražší provoz větších jednotek, které budou vozit vzduch?

libor

proč má vůbec kraj platit dopravu o vozí vzduch. často je vidět u bus linek, že dochází ke spojování linek (zná přímo příklady z Plz.kraje). jenže když vidím ty busy, že fakt vozí hlavně vzduch, tak se není čemu divit. to jenom šotouši si furt myslím, že nutné zachovat železniční dopravu za každou cenu…

Jarda Š.

V tomhle konkrétním případě by dle mého neměl kraj platit autobusovou linku, která jezdí vedle trati. To je dle mého zbytečné vyhazování peněz.

Jerry

I autobusy jezdí prázdné

Zbyněk

Autobus Vansdorf – Děčín přes Rybniště jezdí běžně velmi nabouchaný! Hlavně o špičce.

zdeněk

ty vozíš v autě taky vzduch , pokud vubec máš auto.

BND 30

Ale nikdo mu tu jeho jízdu jaksi nedotuje…

libor

přesně jezdím autem jakým jezdím, někdy 1 člověk.. jindy 5 lidí, vše si platím sám, žádná dotace z veřejných peněz!

ABC

óóóó, to zas schytáte, co všechno ale udajně neplatíte za externality

Michal J.

A platí snad? Když tu logiku obrátíte, tak výstavbu a údržbu těch silnic a dálnic mu dotují ti, kteří žádné auto nemají a jezdí všude vlakem.

ABC

no tak určitě – ti bezesporu zaplatí nejen výstavbu a údržbu tratí a provoz na nich, ale ještě z jejich plateb zbyde i na silnice a dálnice!

Hynek

Tak oni ti lidé nejen, že kupují jízdenky, ale oni také jedí, pijí, nosí oblečení, a mol bych dále pokračovat a tito lidé v tom všem platí také DPH. Navíc vesměs ti lidé také někde pracují a dostávají za to příjem, který se taky daní. Dále taky někde bydlí a z toho se taky platí daň. No a z těch daní dostane určitý balík obec tady pana motoristy a rozhodne se za něj opravit obecní silnice, pak něco z balíku dostane kraj a opraví támhle nějakou krajskou silnici. Takže s takovými výroky opatrně.

Jarda Š.

Spíše naopak by se dalo říci, že ze spotřební daně z pohonných hmot, kterou z velké většiny platí provozovatelé silničních vozidel, je dotována železnice.

jan v

Ono docela dost vlaků jezdí na zcela stejně zdaněnou naftu jako ty automobily. Navíc spotřební daň jako taková je jednou z hlavních příjmových položek státního rozpočtu.

Pavel novák

Není pravda, základní vlastnost všech daní je, že jsou neadresné.

Zbyněk

A tu silnici pod Vámi platí a udržuje jako kdo?

libor

platí to ŘSD, Kraje, něco i obce. Ano jsou to veřejné prostředky, ale slouží všem. nejen mě! všem lidem v autech, busech, na kole, pěších (když to komunikace a pohodlnost lidí dovolí ), vozí se po ní zboží do krámů (rohlíky, máslo,….), pivo do hospod, materiál na stavbu, jezdí tudy PČR, HZS, RZ, zemědělci, lesáci, pošťáci atd… je to snad málo? co proti tomu vozí některé lokálky? 810 a v ní <10 osob za 2 hodiny. Dokážete si teď srovnat, co znamená v roce 2020 silnice X lokálka?

Hynek

O tom lze polemizovat…

Luboš Beneš

A ještě platím mastnou daň z auta i pohonných hmot! Heč!

Pavel novák

Místo snížení mohl stát využít nízkých cen ropy a mírně ji zvýšit.

Zbyněk

Vyjmenujte v Ústeckém kraji, které autobusové či železniční linky jezdí prázdné! Pokud se nebavím o obslužných linkách do nejmenších vesnic, tak kde tedy dle Vás nikdo nejezdí?

Luboš

Kdyby jezdily nízkopodlažní vozidla, vzduch by nevozily

Hynek

Dobře, Jarda Š. se vyjádřil obrazně, ale vy jste to nepochopil, tak tedy pro vás: Proč by měl kraj platit podstatně dražší provoz větších jednotek, které budou využity jen z části kapacity (tedy například z dvouvozové jednotky zaplníte maximálně jeden vůz)?

flint

Obslužnost té tratě bude z Vozební stanice Rumburk, která spadá pod depo Děčín a to má na modernější vhodné stroje bídu! To, co zde jezdí, bude jezdit dokud se to nerozpadne!
Pamatuji dobu, když k nám koncem 70tých let 152, nyní po debilním, přečíslování na 810 dorazily a my jsme z nich tehdy moc nadšení nebyli!

Od lesa

Zase bude platit režijka, jupí!

jadris

..opravdu přínos pro obyčejného cestujícího. Ten zase ostrouhá..

švestka

Za těch 10 let vyrostla generace šotoušků režistů, kteří tu trať díky tomu nemají projetou, tak aspoň tu 810 zaplní.

libor

😀 😀

Od lesa

To byla také ironie, resp. šťouchanec do režistů, kteří jak neplatí režijka ve vlaku jsou celí říční.
Inu dlouhé vedení je problematická záležitost.

Jerry

Jak vypadají abych si na ně dál pozor.

Zdeněk

No já budu třeba rád, že tam zase budu moct jezdit s děckama na víkendovou skupinovou síťovku, aniž bych musel kupovat extra lístky.

švestka

A proč jste na skupinovou víkendovou jízdenku DUK nejezdil doteď?

Zbyněk

Zřemě jede právě z vnitrozemí, odkud je jednodušší a někdy i levnější koupit tuto variantu.

Zdeněk

No asi proto, že DÚK platí jen v ústeckém kraji, ale ČD po celé republice – bohužel jen ve spojích českých drah.

Jarda Š.

Proč dopravci neuzavřou dohodu o vzájemném uznávání režijek? Proč na uzavření takové dohody netlačí železniční odbory?

Leinad

ČD házely vidle do spolupráce s jinými dopravci.

joska

Mají nárok

Od lesa

Odbory (min. od roku 48 a zejména po roce 89) měly sokromníka na dráze jako třídního nepřítele. Kydali na soukromníky vagóny hnoje a přitom sami svým jednáním státní firmy pomáhali vést do kopru.
Dnes mají u řady firem své stranické buňky o kterých moc nemluví, ale hnůj kydají dál.

Viď Jindro.

Jaaa

Myslím, že svého času byl takový pokus s Radimkem. Jenže ten režijky nemá ani pro své zaměstnance, takže si vymyslel absurdní podmínky.

Nicméně něco jako ATOC tady skutečně hrubě chybí.

Zapa

Možná Vám při tom zaskočí, ale ta DUKácká režijka tam už platila teď. Možná bych proti tomu začal taky bojovat, protože si jí můžou pořídit i zaměstnanci ČD a SŽ z Ústeckého kraje.😆

Marcel Štancl

Ještě kdyby se k tomu postavili Němci čelem a protáhli nějaký svůj vláček Löbau – Ebersbach – Mikulášovice – Sebnitz a Pirna zadem. pak by sa dalo hovořit o spolupráci. Bez toho je to pro kočku.

BND 30

To není žádná ambice. Nejmíň až do Sklářské Poreby…

Luboš Beneš

Ne před rok 1939 se vracet nebudeme!

Kajman

I to je málo. Přes Jelení Horu a Sedzislaw pěkně do Trutnova, Hbf. To by byl šotoexpres 🙂

joska

Snad ne až do Prahy ? Myslíte , že by DB nechaly jezdit ČD v jejich příhraničí ?

Vlk

Párkrát pojedou s 810 a pak tam dají něco novějšího.
Pochybuji o tom, že z lepšího tam někdo dá horší, to snad asi ČD
vědí také….doufám tedy…………….

jadris

treba jako Desira od CD, ktere „svet nevidel“ 😀

Jan

Asi tak nějak…😀

ABC

Německé šroty v Česku nechceme!

švestka

Přesně tak, chceme jen moderní, klimatizovaná, nízkopodlažní vozidla s vakuovým WC ryze české výroby jako 810!

libor

a ještě wifi do každé 810

BND 30

Jednu ? Dvě !

Luboš Beneš

Raději dvě, jedna by nestíhala pobrat počet připojení!

jadris

Bylo mi hned divné, že by bylo prvního apríla.. A ona je to krutá realita. Jen doufám, že se to nestane pravidlem.

Vít Jůza

Mezi Rybništěm a Varnsdorfem se zkrácují jízdní doby z 18 na 16-17 minut … zlepšují se vozy, koleje, nebo jízdní řád?

Zbyněk

Jednoznačně želelezniční cesta, letos prošla rozsáhlou rekonstrukcí.

švestka

To je nějaké divné, podobné rekonstrukce se přece dělají jenom před nástupem soukromníka, aby si ČD užili výluk a zlý soukromník pak slíznul smetanu, jak je dobrý!

Luboš Beneš

No teď ji slízne modrý šukafon….bude na nových kolejích vůbec umět jezdit?

Gwann

Ale bude. On je sukafon i regina taková hrůza hlavně kvůli kvalitním kolejim…jakkoliv ten rambajz od motoru tam je furt

Miloš

To neslízne modrý šukafon, protože SÚ Děčín ve stavu aktuálně žádný modrý nemá. Jediný, který kdysi měl, poslali do Čerčan (810.349) a nechal si pouze červené s lavicemi.

Pavel Vodička

Měnili komplet zabezpečovací zařízení a kabely. Dále podle vyjádření SŽ:
Oprava traťového úseku Varnsdorf – Rybniště již v současnosti probíhá. Náplní akce jsou lokální opravy železničního svršku a spodku včetně čištění kolejového lože, výměny dřevěných pražců za betonové a výměny kolejnic a opravy propustků. Hotovo by mělo být na konci března příštího roku 🙂.

Jimbo Jones

Bodejť, jakýpak sraní se sudeťákama, šukafón jim další půlstoletí musí stačit.

-TR-

Původní plán byl zavést přímé Sp Děčín – Varnsdorf. To ale nevyšlo, protože momentálně nejsou peníze kvůli koronaviru. Stejně tak byl odložen start Sp Žatec – Lovosice – Ústí nad Labem.

Toto je provizorní řešení, uvidí se, co bude za rok. Kraj se zavázal, že v GVD 2021 bude rozsah dopravy na železnici stejný jako v minulém GVD, a tento závazek byl splněn. Že se nic navíc nepřidalo, až tak nevadí.

Miloš

Kde byl jaký plán? Když už, chtělo by to Sp (Ústí-) Děčín – Varnsdorf – Liberec a v prokladu Os vlaky Rybnište-Varnsdorf vedené modernizovanou 810

Jiří 24

Moje heslo se potvrzuje! Šukafon do každého kraje a do každé rodiny! 😀

libor

„Místo Desir budou jezdit s 810″… njn pokrok nezastavíš! žádné šroty z Německa zde nechceme! 😀

Erik Ziak

Obávam sa že v nemecku šroty ktoré by boli také príšerné ako šukafony nemajú.

ABC

Uerdingen!

X 1

Jenomže ty už snad nikde pravidelně nejezdí.

A. Mikulka

Uerdingen? Seděl jsi v tom vůbec někdy?

Jirka

Regiosprinter. S horším kostitřasem jsem nejel. A věřte, že šukafonem jsem najezdil dost.

HonzaEM

Na jednu stranu dobrá zpráva, že ČD a 810, ale toho přímého spojení je škoda.

jadris

co je na 810 dobreho?

Otakar

Nostalgie

Kajman

No to jedině. Protože mě při pohledu na 810 jímá spíše nausea.

Štěpán

Nízké provozní náklady

Luboš

v porovnání s busem příliš vysoké

Palecek.M

alegorická jízda voe 😀

PetrS

Spíše alergická…

HonzaEM

Pěkné, úsporné, ČESKÉ vozidlo a pokud má vyměněná okna, tak i s otevíracím oknem.

Jiří Kocurek

Omyl! Moravské…

Georg

nelezi vagonka nahodou uz ve slezsku?

X 1

Ne.

Georg

fakt ne? mapu presneho prubehu hranice jsem nenasel…

jan v

Slezko je až v Ostravě. Vozy ze Studénky jsou pravý moravský poklad.

Jana Veselá

Synci a co tak Lašsko?

MartinS.

Máte pravdu. Je. Sice na samé hranici, ale je.

Petr

U nás nic nového, obdobně se zlepšila vozidla na Protivínce, když si Jihomoravský kraj vydupal 842. Než dorazily 814 tak tu svištěly 810 jako za mlada. Kdo jel někdy 103 km 810, určitě ví jaká je to slast. Zlatá čtyřkolová socka, sice silnice také nic moc, ale aspoň je trochu mladší:-D

Alex

Jihomoravský? 🙂

libcha

Vysvětlení: na jihočesko-středočeské trati 200 jezdila na dlouhém osobákovém rameni Protivín – Beroun nějaký čas Kvatra 842, ale pak byla (podle mě celkem logiky) převelena na příměstskou dopravu kolem Brna (především asi tratě 240 a 244).

Petr

Ono totiž převedení os vlaků na motory, byl již dávno slibován, ještě tehdy měly označení 14xx, jenže nějak nebyl dostatek velkých motorů. M284.0,1 se nepovedly a tak obrat nastal až v době kdy M262.0 odcházely z rychlíkové dopravy. Jenže i těch nebylo dostatek, takže se jezdilo 810, což trvalo do přelomu roku92/93., kdy při rozdělení ČSD, muselo depo Zdice odevzdat 810 na Slovensko a došlo k tomu, že na osobních vlacích jezdilo co mělo kola. Nejkurióznější bylo nasazování lokomotivy 704+ vůz Bh. V létě roku 1993 přišla první 842.013 a postupně 842 vytlačovaly 810a 830 z osobních i rychlíkových spojů.… Číst vice »

libor

Petr asi myslel přesun 814 z JMK do JČK po požadavku JMK na lepší vozidla… ale ono celkově mám JČK požadavek na min 814 ( 810 nechce)

idk123

A GWTR na Šumavě vůbec 810 a její deriváty neprovozuje, že ne

Petr

Ano.

xyz

Nutno dodat, že naopak JMK ostrouhal na konci roku 2006, kdy z něj ČD kompletně stáhly rakve, které potřebovaly nasadit na „vysoutěžené“ výkony jako rychlíky Pardubice – Liberec + Plzeň – Most, jakož i na Os vlaky na trase Liberec – Tanvald – Harrachov (všude kvůli tomu, že v podmínkách bylo nasazení vozidla se zvedací plošinou).

Jiří Kocurek

Tak ji ČR strouhá stále s 242 + Honecker (Bdt) popřípadě s 560. Sever Moravy zase s 460 – Tornádem. To zděšení po přepnutí pravobřežky: ČD nasazují zbytné 560 z JMK.

Gwann

560 v Litoměřicích, to bych si dal líbit…na by fotce

Zbyněk

Zde, 7:30Jedna výhoda by tu ještě byla, zase začnou platit, dnes už osekané, síťové jízdenky Čd a plus se začne na této trase uznávat BČK DÚK, takže na lyže z Prahy do Jiřetína či sleva na BČK v rámci kraje. Škoda jen, že klesne kultura cestování, ten zatuchlý vůz vyřazený z trati Dolní Bousov, Kopidlno už čeká ve křoví v Rumburku. Je však faktem, že třeba maminky s kočárky jsem za těch 10let viděl málo, ty asi na Lípu nepojedou, spíš využívají autobus. Další škoda je ještě v tom, že o víkendu budou přípoje jen na vlaky od Lípy, což… Číst vice »

Vít Jůza

Vašim úvahám o Lípě na trati mezi Českou Lípou a Krásnou Lípou úplně nerozumím … aneb „A kterou Lípu jste myslel? Já znám dvě.“

Zbyněk

Českou Lípu

Zbyněk

Kdyby jste to dočetl do konce textu, pochopil by jste, že o nedaleké Krásné Lípě vůbec nebyla řeč. 🙂

Zbyněk

Jestli teda nezapočítáte minimálně další dvě Lípy v okr. Zlín a Havlíčkův Brod. 😀

Equinox

Jestli navýšení spojů zajistí, že na obou koncích budou přípoje, tak to je velké plus bez ohledu na to, co za vozidlo tam těch 11km bude jezdit. V Rybništi jsem často viděl značné nenávaznosti

Zbyněk

Jedna výhoda by tu ještě byla, zase začnou platit, dnes už osekané, síťové jízdenky Čd a plus se začne na této trase uznávat BČK DÚK, takže na lyže z Prahy do Jiřetína či sleva na BČK v rámci kraje. Škoda jen, že klesne kultura cestování, ten zatuchlý vůz vyřazený z trati Dolní Bousov, Kopidlno už čeká ve křoví v Rumburku. Je však faktem, že třeba maminky s kočárky jsem za těch 10let viděl málo, ty asi na Lípu nepojedou, spíš využívají autobus. Další škoda je ještě v tom, že o víkendu budou přípoje jen na vlaky od Lípy, což upřednostňuje… Číst vice »

Kajman

Ještě bych dodal, že mizí i varnsdorfské nádraží- jeho převážná část v těchto dnech podléhá demolici. Objektivně vzato je to asi dobře, ale vzpomínky zabolí.

z Lípy

A dokonce půjde k zemi i budova Dolního Podluží…

Radiátor

Jeden krok vpřed, dva kroky vzad.

Ludva

A ty víš jaká je tam frekvence cestujících, znáš místní poměry? Jestli jsi to četl pořádně, jedná se jen o krátký jedenáctikilometrový úsek, který vypadl z celého souboru, který se soutěžil. Možná zde hrozilo i zrušení provozu a ta 810 umožní to neudělat, protože nic jiného nezajistí tak levný provoz. Takže možná ne dva kroky zpět ale dvanáct dopředu. Pro cestující je rozhodně lepší mít dvanáct párů vlaků s 810 než nic.

Oskarák

Nedávno jsem jel z Varnsdorfu do Rybniště. Ano, je nouzový stav, takže „nikdo nejezdí“, ale vlakem ve 13 h z Varnsdorfu kromě mě nikdo nejel. Takže ta 810 asi bude bohatě stačit. A to se bohužel týká a bude týkat řady tratí. Až opravdu dojezdí 810 (a zavede se výhradní provoz ETCS), tak se na spoustě málo vytížených tratí dojezdí.

svojsin

Oskarák: Protože lidi jezdí tímto, vč. turistů:
http://www.portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L512402_201118_280837.pdf

svojsin
svojsin
Ondra

Hrozilo zrušení provozu, a tak teda nově místo osmi párů bude dvanáct..? Zajímavá úvaha.

švestka

Nic nehrozilo, to jen Ludva musí vychvalovat popelnici 810 v těch správných barvách.

Filemon44

Zato stejná popelnice v barvách AŽD je symbolem pokroku a dokládá vyspělost našeho socialistické strojírenství

Luboš Beneš

Není levnější šlapací drezína?Teda dle té logiky.

X 1

To bude až další level. 🙂

švestka

Už se těšíme, až si to přečtou takový Krušnohorec, Ludva nebo Patriot ČD, aby nám vysvětlili, že toto nejsou žádný německý popelnice, ale nejmodernější ryze česká vozidla!

Hon

Budou argumentovat, že bude víc spojů. Na nic jiného se nezmohou. Nebo spíš budou reagovat, co si kraj objednal… 🙂

Zapa

Tak ono to o ničem jiném než o objednávce za málo peněz nebude. Popelnice to jsou, ale buď tohle nebo nic.

Filemon44

A budou mít pravdu

Krušnohorec

Švestko, na trati 137 jezdil Šukafon + kolovůz, takže vlak měl dostatečnou kapacitu pro kola i při krásném počasí. To oceňovali i „soudruzi z NDR“, kteří přejeli na kolech Krušné hory a odpoledne se vlakem vraceli zpět i s koly.
Dnes na 137 jezdí Dý Lendrbán s kapacitou kol 3 ks. Takže kola se cpou i do uliček mezi sedačky.
Pokrok nelze zastavit!

Ludva

A něco přímo k obsahu článku by jsi neměl? Nedávno jsi se zde s někým dohadoval, kdo má menší mozek. Víš podle čeho se dá také snadno velikost mozku poznat? Podle způsobu vyjadřování. Čím méně skutečných argumentů, ale o to více urážek, zesměšňování a žádné akceptování názorů druhých, tím menší mozek. Přeber si to jak chceš :-).

Michal

To jsem byl já.A máte úplnou pravdu.

švestka

Hlavně, že vy dva jste předvedli příspěvky na vysoké mentální úrovni chovance Kosmonos, plné argumentů k tématu. Třeba proč je popelnice 810 v pravidelném provozu lepší než desiro.

Michal

Aspoň nikoho neurážíme.Nikdo netvrdí že je 810 lepší,ale je určitě levnější.

Ludva

To že je 810 lepší jsem nikdy nenapsal. Zkus to někde najít. Když už nestačí to zesměšňování a urážky nastupují již i lži, to chápu :-).

Michal

A je ticho.

Hynek

Až budou jiné vlaky jezdit jenom na obyčejný vzduch a náhradní díly budou k dostání za pár stokorun v Albertu mezi domácími potřebami, bude vám tam jezdit i ICE-TD. Do té doby můžete lepší vlaky dotovat vy ze svého.

Hynek

Zato švestky jsme se nemohli dočkat…
Vezměte si prášky.

Jerry

Na tom kraji používají mozek? Jednoznačně zhoršení cestování

Filemon44

Tak ať kraj přitlačí….a nebo ať to voliči v dalších volbách kraji spočítají

noerf

Místo částečně nízkopodlažního Desiera pro 110 osob bude jezdit 810. Tomu se říká kvalitativní posun, aneb jak vyhnat norální cestující z vlaků.

Ondřej

Ono pro těch 5 až 10 lidi ta 810 stačí. Mě by spíše zajímalo, proč ten úsek nejezdí Die Landerbahn, ani bych se nedivil, že by na to neměli vlaky, proto ta změna dopravce.

Tvarda

Je řeč o kvalitě nebo kapacitě? 832 taky stačí pro 5-10 lidí a nezaměňuje to nikdo s 810.

libor

pro 5 až 10 lidí stačí autobus možná i minibus! vlak zbytečně drahý luxus…

Jiří Kocurek

Ale to IVECO Daily má vyšší spotřebu i emise než 810. A navíc neplatí plnou cenu za těžbu ropy a o víkendu nepojede. Arozbije silnici, která by jinak nemusela být.

Bertik

Iveco Daily ma vyssi spotrebu nez 810 . Proboha, kde jsi na to prisel?

svojsin

Bertik: To bude těžká ironie, 810 má vyšší spotřebu než 12m Croossway , nebo Sor.

Luboš Beneš

Pro 5 lidí stačí auto.

Ludva

To mi v článku také chybí. Zdůvodnění proč se tam vrací právě ČD a s 810. Zda nebyl zájem od nikoho jiného a 810 byl požadavek kraje? Jen konstatování již hotové věci se mi zdá být málo.

Iva D.

To je tím, že to tam vůbec neznáte. Cestujícím bude vyhovovat nový stav, kdy vše pojede v taktu z pivovaru Kocour do Liberce přes město a ne ten dnešní že něco jede z vrchu a něco od spodu. A spojka do Rybniště je jen mezistav na Sp do Děčína.

PetrS

Kdyby ta 810 zajížděla až k pivovaru Kocour, tak má o víkendech 3x více cestujících. V pivovaru jsou lidi a lidi dělaj lidi…

ABC

Bože môj, oni mi tuná jebú ?

Alex

Co to je desiero?

Štěpán

Vy jste se nikdy nepřeklepl?

plp

Co se návaznosti vdf-rbk týká, řekl bych, že použitelné je to jen ve 4 hodinovém taktu. Jinak se v tom Rybništi musí čekat.