Čeští stavbaři vysunuli v Pirně už šestý díl unikátního štíhlého mostu. Děsil je nárazový vítr

Most v Pirně má za sebou šestý výsuv. Foto: MetrostavMost v Pirně má za sebou šestý výsuv. Foto: Metrostav

Největší výzvou bylo demontovat pomocné konstrukce po dosednutí na pilíř.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

jestli to bude kvalita jako u nas, tak to zrezne driv, nez to predaji… pak 20 let soudu…

Staňa

Při jizdě po A17 (pokračování D8 v Sasku) je z několika míst most dobře vidět.

marek hudec

krásné… palec nahoru… jen trochu nerozumim tomu co je v clanku….. Projekt by měl být dokončen na přelomu roků 2026 a 2027. Loni byla stavba na čas přerušena kvůli technickým problémům a sporům s investorem. Extrémně štíhlou konstrukci totiž bylo podle Metrostavu schválenou technologií nemožné postavit. Projektanti nakonec přistoupili ke změnám v dokumentaci a vysouvání jednotlivých částí mohlo pokračovat ono se neco nakreslilo tak, ze to fyzikalne neni mozne postavit a az teprve stavitel donutil projektanta zmenit projekt…? mam z toho pocit, ze si nejaky architekt hral s uzkymi tvary v CADu nebo v cemkoli podobnem a nejak nemyslel v… Číst vice »

bkv

fyzikálně možné postavit to bylo, jen to nebylo možné to vysouvat…

Slávek

Je rozdíl postavit a fungovat.

Vladimír

To spadne.

Karensky

Mno kdyby to delal Bogl and Krysl, nebo jak se ta povedena particka jsmenuje, nekde v cesku nebo slovensku tak bych mozna i opatrne souhlasil…

Jan z Rokycan

Poslední odstavec je pro takové ty „chytré“, jak jsou v Německu dokonalí a co všechno „by se u nich nemohlo stát“. Zrovna tohle byl dost velký průšvih. Co jsem měl možnost slyšet, tak tu konstrukci projektant navrhl na finální stav a nezohlednil, že bude mnohem více namáhaná při výsuvu.

(A pro hnidopichy neříkám, že v Česku děláme všechno skvěle.)

Jan z Rokycan

A ve výsledku dělá doc. Foglar a jeho tým z Metrostavu českému stavebnictví dobré jméno.

Michal Bartoníček

Pokud si dobře pamatuju, pracuje i na SUDOP PRAHA v Praze. Nebo aspoň pracoval. Ale jinak je to opravdu třída. 🙂

Jan z Rokycan

V SUDOPu pracoval dříve. Nyní již několik let dělá v Metrostavu.

Slávek

Jestli to počítala stejná partička jako Lochkovský most na D0, tak se není čemu divit.

bkv

Lochkovský most na D0 projektovala zahraniční firma?

Jenda Benda

Mám to sice jen formou JPP, ale, co vím, tak zhotovitel potřeboval ušetřit, protože byl trochu pod cenou. Protože je původem z Německa, tak si nechal v Německu posoudit realizační projekt. No a dopadlo to tak, že se o tom nesmí mluvit.

PavelK

U Pirny se ukazuje jak jsme zaostalí. Přeložka dálničního přivaděče při stavbě silnice, stavbou se dá projet bez kolony 70tkou. Na stavbě jsou lidé, stroje, ráno, večer, odpoledne, vše perfektně značeno, dáno do systému navigací. D1 Brno, kolony jak prase, na stavbě jsem viděl max dva bagry a to je vše. V Praze opravy silnic bez ceduli, u Jaroměře objížďka po makadamu… Rozdíly nemůžou být větší.

Pako

Letos v létě Slovinsko. Úprava podloží a rozšíření koruny na sil. II/407 Vrnika-V. Ligojna. Objížďka cca 0,5 km po budoucím tělese cyklostezky po uválcované štěrkodrti z vápence. Hrboly jak na polní cestě a zvířený prach. Max 20 km/h, místy krokem. Od té doby naše silničáře velebím. 😊

Pako

Vrhnika

Lukas

Je to o ceně. Pokud v ČR, aby se lidi uklidnili, je primární požadavek cena, co čekat.

Tomáš Flaška

V zahraničí nám dělá Metrostav skvělé jméno – viz např. tunel na Islandu. A doma má zaracha. Nevím co si o tom myslet. Že u nás při výběru dodavatele opravdu nerozhoduje férovost a i ten dobrý musí uplatit? Nebo je u nás uplácení normou? Nebo že v zahraničí to také podplatí? Nedává to smysl.

Jan Sůra

A co verze doma si vyděláme více, abychom mohli stavět s menší marží v zahraničí?:-)

Tomáš Flaška

Stavět s jakoukoliv marží se vyplatí kdekoliv. S tím nemá geografie nic společného.

Petr

To by se nase NIMBY zblaznily…

Fučida

Vždyť je to taky pěknej hnus těsně u baráku. Opravdu bych nechtěl koukat z okna do pilíře a čekat, co shora přiletí.

Jiří Kocurek

Kolik aut spadlo ze Šmejkaly?

Fučida

Nevím, tuhle statistiku nevedu.
Ale u velkého Meziříčí jednou sletěl frajer, co boural potmě do středových svodidel, vylezl z auta a svodidlo přeskočil do středního pásu, aby ho nenaboural někdo jiný. Bohužel tam byla ta díra.
Ona stačí i vyhozená flaška, ta z té výšky spolehlivě proletí střechou.

bkv

Spíš bych vybral Nuselský most…

Petr

Kolik aut spadlo z nuselaku?

bkv

Asi tolik jako ze Šmejkalky. Jen je ten Nuselák trochu blíž zástavbě než Šmejkalka…

Petr

No tak jděte bydlet do pralesa.