Čeští stavbaři vysunuli v Pirně už šestý díl unikátního štíhlého mostu. Děsil je nárazový vítr
Most v Pirně má za sebou šestý výsuv. Foto: Metrostav
Největší výzvou bylo demontovat pomocné konstrukce po dosednutí na pilíř.
jestli to bude kvalita jako u nas, tak to zrezne driv, nez to predaji… pak 20 let soudu…
Při jizdě po A17 (pokračování D8 v Sasku) je z několika míst most dobře vidět.
krásné… palec nahoru… jen trochu nerozumim tomu co je v clanku….. Projekt by měl být dokončen na přelomu roků 2026 a 2027. Loni byla stavba na čas přerušena kvůli technickým problémům a sporům s investorem. Extrémně štíhlou konstrukci totiž bylo podle Metrostavu schválenou technologií nemožné postavit. Projektanti nakonec přistoupili ke změnám v dokumentaci a vysouvání jednotlivých částí mohlo pokračovat ono se neco nakreslilo tak, ze to fyzikalne neni mozne postavit a az teprve stavitel donutil projektanta zmenit projekt…? mam z toho pocit, ze si nejaky architekt hral s uzkymi tvary v CADu nebo v cemkoli podobnem a nejak nemyslel v… Číst vice »
fyzikálně možné postavit to bylo, jen to nebylo možné to vysouvat…
Je rozdíl postavit a fungovat.
To spadne.
Mno kdyby to delal Bogl and Krysl, nebo jak se ta povedena particka jsmenuje, nekde v cesku nebo slovensku tak bych mozna i opatrne souhlasil…
Poslední odstavec je pro takové ty „chytré“, jak jsou v Německu dokonalí a co všechno „by se u nich nemohlo stát“. Zrovna tohle byl dost velký průšvih. Co jsem měl možnost slyšet, tak tu konstrukci projektant navrhl na finální stav a nezohlednil, že bude mnohem více namáhaná při výsuvu.
(A pro hnidopichy neříkám, že v Česku děláme všechno skvěle.)
A ve výsledku dělá doc. Foglar a jeho tým z Metrostavu českému stavebnictví dobré jméno.
Pokud si dobře pamatuju, pracuje i na SUDOP PRAHA v Praze. Nebo aspoň pracoval. Ale jinak je to opravdu třída. 🙂
V SUDOPu pracoval dříve. Nyní již několik let dělá v Metrostavu.
Jestli to počítala stejná partička jako Lochkovský most na D0, tak se není čemu divit.
Lochkovský most na D0 projektovala zahraniční firma?
Mám to sice jen formou JPP, ale, co vím, tak zhotovitel potřeboval ušetřit, protože byl trochu pod cenou. Protože je původem z Německa, tak si nechal v Německu posoudit realizační projekt. No a dopadlo to tak, že se o tom nesmí mluvit.
U Pirny se ukazuje jak jsme zaostalí. Přeložka dálničního přivaděče při stavbě silnice, stavbou se dá projet bez kolony 70tkou. Na stavbě jsou lidé, stroje, ráno, večer, odpoledne, vše perfektně značeno, dáno do systému navigací. D1 Brno, kolony jak prase, na stavbě jsem viděl max dva bagry a to je vše. V Praze opravy silnic bez ceduli, u Jaroměře objížďka po makadamu… Rozdíly nemůžou být větší.
Letos v létě Slovinsko. Úprava podloží a rozšíření koruny na sil. II/407 Vrnika-V. Ligojna. Objížďka cca 0,5 km po budoucím tělese cyklostezky po uválcované štěrkodrti z vápence. Hrboly jak na polní cestě a zvířený prach. Max 20 km/h, místy krokem. Od té doby naše silničáře velebím. 😊
Vrhnika
Je to o ceně. Pokud v ČR, aby se lidi uklidnili, je primární požadavek cena, co čekat.
V zahraničí nám dělá Metrostav skvělé jméno – viz např. tunel na Islandu. A doma má zaracha. Nevím co si o tom myslet. Že u nás při výběru dodavatele opravdu nerozhoduje férovost a i ten dobrý musí uplatit? Nebo je u nás uplácení normou? Nebo že v zahraničí to také podplatí? Nedává to smysl.
A co verze doma si vyděláme více, abychom mohli stavět s menší marží v zahraničí?:-)
Stavět s jakoukoliv marží se vyplatí kdekoliv. S tím nemá geografie nic společného.
To by se nase NIMBY zblaznily…
Vždyť je to taky pěknej hnus těsně u baráku. Opravdu bych nechtěl koukat z okna do pilíře a čekat, co shora přiletí.
Kolik aut spadlo ze Šmejkaly?
Nevím, tuhle statistiku nevedu.
Ale u velkého Meziříčí jednou sletěl frajer, co boural potmě do středových svodidel, vylezl z auta a svodidlo přeskočil do středního pásu, aby ho nenaboural někdo jiný. Bohužel tam byla ta díra.
Ona stačí i vyhozená flaška, ta z té výšky spolehlivě proletí střechou.
Spíš bych vybral Nuselský most…
Kolik aut spadlo z nuselaku?
Asi tolik jako ze Šmejkalky. Jen je ten Nuselák trochu blíž zástavbě než Šmejkalka…
No tak jděte bydlet do pralesa.