„Uber z kiosku“ má Praha jako jediná na světě. Šéf taxislužby vysvětluje změny na letišti

Uber převzal taxislužbu na pražském letišti. Zdroj: UberUber převzal taxislužbu na pražském letišti. Zdroj: Uber

V rozhovoru s deníkem Zdopravy.cz přibližuje Štěpán Šindelář nástupní sazbu či cenu za kilometr.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hana

Tak zatím zkušenost velmi negativní.

Osamělý Vlk

Nevím, stejně je divné, že u brány Terminálů máme hned Taxi, místo abychom tam měli přestup na veřejnou dopravu. (O regionálních linkách nemluvě, ty už jsou v kategorii nedostupnosti, respektive formálně na letiště jezdí, ale těch lidí, kteří je použijí při příletu je minimum, protože se o nich skoro nedozví, včetně nové linky 414.)

marcela

Veřejná doprava je o pár kroků dál. To tak bývá – taxík stojí u dveří, na tramvaj si musíte dojít. A regionální doprava? Ta tam nezajíždí, protože většina přiletivších jede do centra, ne do Středokluk. A lidi z okolí Prahy by asi nebavilo zajíždět zcela zbytečně na letiště, neb by se jim cesta prodloužila o 10 minut.

Ted

Vítána změna. Jezdit s Boltem, Uberem je pohodlné a bez problémů. Člověk ví cenu předem, má tam historii jízd, jezdí to na čas etc.. A k zmiňované ceně. Stačí jet Uberem jednou za pár měsíců a člověku hned naskakuje slevy. Já jel naposled Uberem někdy v červenci a i dnes tam vidím v appce slevy. Cesta na ten vaclavak by teď výšla na 309 Kč. A na tuhle cenu jsi se předtím nedostal ani omylem.

Michal141

Souhlasím s výtanou změnou oproti kradoucím bývalým taxislužbám, čímž jsme známí v mnoha zemích. Nicméně cenově mě už tak nepotěšili….původní taxi na dotaz u východu z T1, kteří jezdili za fixní ceny, po mě chtěli 750Kč flat rate do Nuslí, Uber mě minulý týden v podvečer stál 718 Kč….to není o moc méně 😛 …ale jsem rád, že tu čtu, že umějí variovat jako obvykle s cenou i dolů a dá se jet viditelně i levněji 🙂 Asi bude dost záležet i na časech a vytíženosti, ale cena ve vašem komentáři mě vlastně potěšila, příště snad budu mít „levnější“ štěstí… Číst vice »

Atarv

Tak jestli tomu dobře rozumím Uber svoje dostane v každém případě a řidiče sedřou o 15 až 40% z výdělku . A prosím vás až půjde někdo z vedení Uberu ,nebo letiště kolem řeknete jim že nálepka taxi se lepí na sklo a ne že se přilepí lepicí páskou. To tu známku používá více řidičů na jiné vozy? Taky bych chtěl vědět když je Uber ve světě známy uplácením politiků jestli uplatili i někoho z vedení letiště ,nebo z ministerstva. Já si myslím že si někdo pěkně škrábnul. Přitom co nabízí oni tam nabízeli i předešlé taxislužby. A Uber je… Číst vice »

Ivo

Přijde mi to jako kur**evský pokřivení trhu. Takže musím jet autem ne starším než 5 let s extra místem na nohy za jimi stanovenou cenu. Ne, nemohu si vzít taxíka podle pravidel volného trhu, třeba feldu o třetinu levnější. Divím se, že na ně ještě nevlétla obchodní inspekce a antimonopolní úřad!

Juraj

Zase silné řeči, aniž by četl článek.
Samozřejmě si můžeš na letiště objednat libovolné tágo. Pokud najdeš někoho s feldou, kdo půjde pod šest stovek, tak to fakt gratulace, ale zkoušet to můžeš. Nastupovat se bude na expresním parkovišti a to je celé.

„Oficiální“ letištní taxi je pouze privilegované v tom, že stojí přímo u východu a má zastoupení v terminálu. Zákazník nemusí čekat a má předem jistotu ceny. Nikomu to ale nebrání experimentovat na vlastní riziko.

Fsp

Nastupovat se bude na expresním parkovišti

ostatně, §1 Vždycky se to tak dělalo 🙂

Blbý ovšem je že na to expresní parkoviště se už dá zadara zajéct jen jednou denně, pokud se nepletu.

mgr.pavel

Zajímavé, jakým směrem se vyvinula služba, která se kdysi tvářila jako produkt sdílené ekonomiky, a dnes je považována jako klasická taxislužba.

Tím nijak neobhajuji taxikářské dinosaury, co měli monopol na svou službu a zneužívali jej k podvádění zákazníků. Jen ukazuji, že Uber už se sdílenou ekonomikou nemá nic společného (podobně resp. ještě výrazněji než třeba AirBnB).

Kozor24

Přesně tak a co mě sere na tom nejvíc ze nemají sídlo v ČR a neplatí tu daňe a neexistuje možnost kontrolovat českým bernakem

adam

zato české taxikáře, okrádající turisty, berňák kontroluje každý měsíc 😀

Kozor24

Aha takže nadnárodní korporat z obratem o kterém se vám ani nezdá srovnavate s pár zlodejama na hlavaku a vaclavaku ( který tady můžou krást jen proto že magistrát je neschopný)
Tak to jste opravdu génius.
P.s. české aplikace liftago Svez.se a pod všechny jízdy kontrolují a bernak může všechny vidět. Takže co tam máte dál?

Kozor24

Jo a mimochodem teď naposledy když sem jel taxíkem s Hlavaku od kopulí tak než mi přijelo auto objednané z aplikace ( české) tak se mě pokusili uluvit ty zloději jak o nich mluvíte a hle vsechni tři mluvili s ruským nebo ukrajinskym přízvukem

Profesor

Oni tu neplatí daně? To se mi nějak nezdá. Spíš tu někdo tak trochu kecá …

Kozor24

Uber nemá sídlo v ČR

Juraj

Samozřejmě, že má v ČR pobočku. Thámova 16, Praha-Karlín.

Hlavně ale všichni pro Uber jezdí na živnosťák, takže samozřejmě v ČR daně platí, a to i případnou DPH.

Kozor24

Pouze kancelář sídlo v Nizozemsku
Ale je fakt že teď už poskytují Bernaku data takže řidiči už platí jak sem teď zjistil z nějakého článku

Tomas

je ti malinko jinak.

ridici jde jen cast z te castky, kterou zaplatite vy jako klient. a tu zdani ridic jako cesky icar.

uberu ale docela velka cast z toho, co vy zaplatite, a tu dani uber.

DavidS

Zkuste si přečíst zákon, kde se popisuje daň z příjmu právnických osob. Dozvíte se tam očividně spoustu nových věcí.

Jan P.

To je tak, když si někdo pořádně nepřečte článek a jeho vyjádření jsou emoce bez faktů. Pan Juraj si vás pěkně „namazal na chleba“, raději už nám tu nic neprezentujte.

Kozor24

Milí pane Jane z dovolením si budu prezentovat co chci
Tak za prvé do roku 2018 odmítal uber dávat Bernaku jakékoliv info o platbách takže tady x let jeho řidiči neplatili daně a bernak na ně nemohl
Za druhé je mi úplně u prdele kdo jezdí na letišti ale jen sem podotknul že rozdíl 10% není zdaleka 15 až 40 % viz článek

Leinad

Ale maj, česká pobočka akorát platí matce dividendy, jinak je to normální firma podle českých zákonů.

Fsp

Když tady chtěli fungovat jako produkt sdílené ekonomiky tak byli lovnou zvěří pro úřady. Tak se holt museli přeměnit na klasickou taxislužbu.

doncarlos

Samozřejmě je to krok k lepšímu a modernějšímu cestování z letiště. Nicméně ne rychlejšímu cestování. Jelikož dle platné legislativy nesmějí neoznačená vozidla používat pruhy pro taxi a autobusy. A podle samolepky ,která musí být dle zákona nalepená na boku auta,nelze identifikovat vozidlo,jestli je,či není taxislužba… Ale dle cestování po Praze využívají jak Uber,tak Bolt tyto pruhy … Zajímalo by mě,zda tedy mohou,či nemohou využívat tyto pruhy pro taxi ..

Leinad

Můj osobní názor je, že nemohou, ale policie to neřeší. (Má něco jako taxi – asi je to taxík, a se zákazníkem ho nebudeme zastavovat. )
Nicméně nejsem řidič ani právník.

ToMa

Pruhy používat mohou. Musí mít „žlutou nálepku“ @ vézt zákazníka. Ale tím že nejsou označeny, tak je častěji staví.

Roman Beneš

Ale něco mi vysvětlete – nemusíte to být zrovna Vy, kdokoliv. Když se stále mluví o preferenci veřejné dopravy a omezování vlastní automobilové dopravy, proč vůbec mají taxi přístup do samostatného pruhu??? Chápu IZS, městskou policii ap. Ale proč taxi? Proč vůz, kde sedí jenom taxikář a většinou jen 1 zákazník? Já chápu, že by tím taxíkem asi nikdo moc nejezdil, kdyby neměl tuto výhodu, přednost v jízdě. Ale proč někdo, kdo jede vlastním vozem, musí stát v koloně a vůz s 1 řidičem a 1 zákazníkem ne? Čím si taxíky zasluhují tuto výhodu? Děkuji předem za vysvětlení. Nemyslím to… Číst vice »

Riz

Díky vozům taxi si spousta lidí ve městech nemusí pořizovat vlastní auto — je to tak běžné ve spoustě zemí západní Evropy, USA, Mexiku (a určitě i ve zbytku světa), což městům vždy uleví. Taxi je veřejná doprava. Důvod proč všechny taxi pruhy mohou využívat taxíky (ale ne alternativní dopravci) je tím, že mají taxametry, které počítají i čekání v kolonách, na semaforech atd, mají tedy tu výhodu pro použití pruhů.

Riz

Po Praze je více druhů taxipruhů a o nich informuje značka o každém tom pruhu. Některé značky říkají, že pruh může užít taxi vozidlo (tedy i sdílená doprava) a jiné značky říkají, že pruh může užít taxi se střešní svítilnou (takže jenom taxi). Je to logické, jelikož taxi pruhy mají zlevnit službu, kdy taxametr (na rozdíl od aplikace) počítá i s čekáním v kolonách. Ve všech případech ale pruh může užít jen auto se zákazníkem, nikoli bez nebo při cestě za ním.

Trrrrr....

No nevím,nevím….. já jsem nedávno jel letiště od nás z Orlických hor a cesta tam a zpátky mě vyšla na 600kč. Dát 714kč někde do prostřed práglu,to by mě jeblo…..

John334

Jenom jestli nekecáte. Nebo snad auto a pohonné hmoty získáváte zadarmo?

Riz

Pán si asi jen neuvědomuje, že jízda vlastním autem versus službou jako je taxi, jsou dvě úplně odlišné věci. U taxislužby platí řidiče, daně, amortizaci, i naftu. Kdežto u svého auta zřejmě nepočítá ani tu amortizaci, ale jen pohonné hmoty.

glosátor

K čemu je tedy třeba budovat k letišti železnici, když všichni tolik adorují využívání taxislužby? Pro ten malý zbytek lidí, kteří taxíky používat nechtějí, musí přece stačit stávající obsluha letiště autobusy MHD.

Frantisek

Kolik lidí je „všichni“ a kolik „malý zbytek“? 🙂 Jinak souhlasím, že letiště není v tom směru nejsilnějším zdrojem a cílem, například téměř vše z/do Kladna, Rakovníka, Žatce, Chomutova či Slaného a Loun jezdí po silnici (bodejť, když srovnáme, jaké cesty jim stát nabízí pro auta a jaké pro vlak), což považuji za závažnější problém – jde často o každodenní cesty (lidí i zboží).

Kozor24

Tak nevím ale aplikace uberu mi teď ukazuje z letiště 621 a Svez.se business ( bývalý provozovatel letiště)704 Kč
Oba Fix ceny takže moc velký rozdíl to teda není

Jan Kavan

Počítám-li dobře, je to o 10% méně a to bez rizika, že mě někdo natáhne na kilometrech nebo se pojede bez taxametru.

Kozor24

Tak znova pro méně bystré oba Fix ceny
A pokud dám u Svez.se economy tak jsem tam za 521

jkjk

Když teď nakliknu Economy variantu, tak 523 Kč u svez.se a UberX za 414 Kč. To je cca 20 % rozdíl.

Kozor24

Tak budeme se držet produktu uber airport a Svez.se business ( stejná kvalita vozu a stáří)kde je rozdíl cca 10 % přičemž v článku se uber chlvástá že bude o 15 až 40 % levnější

Vít

Tak ono jde taky o to, že svez.se už nejezdí na první pruh přímo k příletové hale, kde jsou samozřejmě větší náklady. Když tam jezdili před Uberem, tak byli mnohem dražší. To znamená, že aby se srovnávalo srovnatelné, musl byste porovnat buď Uber Airport a svez.se dříve (což určitě nebylo těch 600-700, aspoň co vím) anebo porovnávat Uber Economy mimo první pruh a současné svez.se.

Gunduľ neubiješ

Pro létání z Prahy mám dvě pravidla: 1) nikdy si nebrat taxi. A 2) když už si musím taxi vzít, tak výhradně zavolat.

Šíleným točvolantům v Praze je potřeba omezit cokoliv, kdekoliv a jakkoliv. Nemluvě o tom, že další lepší, a pro mne i blíže, je letět z Vídně….

Tomáš

To je normální buzerace. Dříve člověk prostě vyšel před terminál, krásné barevné žluté vozidlo taxi tam čekalo a jelo se.
Teď budeme ztrácet čas u nějakých kiosků, hledat auta podle registračních značek či co, nejspíš také odevzdávat osobní údaje jako telefonní číslo a kdo ví, co ještě, a pak pojedeme hnusným černým pohřebáckým autem.
Vážené Letiště, jsi se vy….

David

To píše někdo z Áček, kdo jezdil Václavák za dvojku bez účtenky a nepomohl ani s kufrem?

Nevím o zemi, kde není lepší mit taxi z appky, s trackingem a hodnocením. Ani Londýn už není co býval deset let zpět.

Ota Fink

Vy pojedete sockou až k budově SW.

Juraj

Pohřebácké? Tak proto když jede vládní delegace, zásadně je to žlutou limuzínou! Díky, už mi je to jasné 😉

Je pravda, že návštěvníci Prahy jsou nově ochuzeni o zcela zásadní kulturní zážitek. Jako když nám přiletěli zahraniční kolegové a za cestu z letiště na Žižkov si taxikář řekl 1700, samozřejmě bez papíru. (bylo to někdy 2015)

Nebo když loni na hlaváku zkoušel taxikář přesvědčit mé rodiče, že Airport Express nejezdí a že mají jet na letiště s ním, „jen za 1400″…