„Uber z kiosku“ má Praha jako jediná na světě. Šéf taxislužby vysvětluje změny na letišti
Uber převzal taxislužbu na pražském letišti. Zdroj: Uber
V rozhovoru s deníkem Zdopravy.cz přibližuje Štěpán Šindelář nástupní sazbu či cenu za kilometr.
Tak zatím zkušenost velmi negativní.
Nevím, stejně je divné, že u brány Terminálů máme hned Taxi, místo abychom tam měli přestup na veřejnou dopravu. (O regionálních linkách nemluvě, ty už jsou v kategorii nedostupnosti, respektive formálně na letiště jezdí, ale těch lidí, kteří je použijí při příletu je minimum, protože se o nich skoro nedozví, včetně nové linky 414.)
Veřejná doprava je o pár kroků dál. To tak bývá – taxík stojí u dveří, na tramvaj si musíte dojít. A regionální doprava? Ta tam nezajíždí, protože většina přiletivších jede do centra, ne do Středokluk. A lidi z okolí Prahy by asi nebavilo zajíždět zcela zbytečně na letiště, neb by se jim cesta prodloužila o 10 minut.
Vítána změna. Jezdit s Boltem, Uberem je pohodlné a bez problémů. Člověk ví cenu předem, má tam historii jízd, jezdí to na čas etc.. A k zmiňované ceně. Stačí jet Uberem jednou za pár měsíců a člověku hned naskakuje slevy. Já jel naposled Uberem někdy v červenci a i dnes tam vidím v appce slevy. Cesta na ten vaclavak by teď výšla na 309 Kč. A na tuhle cenu jsi se předtím nedostal ani omylem.
Souhlasím s výtanou změnou oproti kradoucím bývalým taxislužbám, čímž jsme známí v mnoha zemích. Nicméně cenově mě už tak nepotěšili….původní taxi na dotaz u východu z T1, kteří jezdili za fixní ceny, po mě chtěli 750Kč flat rate do Nuslí, Uber mě minulý týden v podvečer stál 718 Kč….to není o moc méně 😛 …ale jsem rád, že tu čtu, že umějí variovat jako obvykle s cenou i dolů a dá se jet viditelně i levněji 🙂 Asi bude dost záležet i na časech a vytíženosti, ale cena ve vašem komentáři mě vlastně potěšila, příště snad budu mít „levnější“ štěstí… Číst vice »
Tak jestli tomu dobře rozumím Uber svoje dostane v každém případě a řidiče sedřou o 15 až 40% z výdělku . A prosím vás až půjde někdo z vedení Uberu ,nebo letiště kolem řeknete jim že nálepka taxi se lepí na sklo a ne že se přilepí lepicí páskou. To tu známku používá více řidičů na jiné vozy? Taky bych chtěl vědět když je Uber ve světě známy uplácením politiků jestli uplatili i někoho z vedení letiště ,nebo z ministerstva. Já si myslím že si někdo pěkně škrábnul. Přitom co nabízí oni tam nabízeli i předešlé taxislužby. A Uber je… Číst vice »
Přijde mi to jako kur**evský pokřivení trhu. Takže musím jet autem ne starším než 5 let s extra místem na nohy za jimi stanovenou cenu. Ne, nemohu si vzít taxíka podle pravidel volného trhu, třeba feldu o třetinu levnější. Divím se, že na ně ještě nevlétla obchodní inspekce a antimonopolní úřad!
Zase silné řeči, aniž by četl článek.
Samozřejmě si můžeš na letiště objednat libovolné tágo. Pokud najdeš někoho s feldou, kdo půjde pod šest stovek, tak to fakt gratulace, ale zkoušet to můžeš. Nastupovat se bude na expresním parkovišti a to je celé.
„Oficiální“ letištní taxi je pouze privilegované v tom, že stojí přímo u východu a má zastoupení v terminálu. Zákazník nemusí čekat a má předem jistotu ceny. Nikomu to ale nebrání experimentovat na vlastní riziko.
Nastupovat se bude na expresním parkovišti
ostatně, §1 Vždycky se to tak dělalo 🙂
Blbý ovšem je že na to expresní parkoviště se už dá zadara zajéct jen jednou denně, pokud se nepletu.
Zajímavé, jakým směrem se vyvinula služba, která se kdysi tvářila jako produkt sdílené ekonomiky, a dnes je považována jako klasická taxislužba.
Tím nijak neobhajuji taxikářské dinosaury, co měli monopol na svou službu a zneužívali jej k podvádění zákazníků. Jen ukazuji, že Uber už se sdílenou ekonomikou nemá nic společného (podobně resp. ještě výrazněji než třeba AirBnB).
Přesně tak a co mě sere na tom nejvíc ze nemají sídlo v ČR a neplatí tu daňe a neexistuje možnost kontrolovat českým bernakem
zato české taxikáře, okrádající turisty, berňák kontroluje každý měsíc 😀
Aha takže nadnárodní korporat z obratem o kterém se vám ani nezdá srovnavate s pár zlodejama na hlavaku a vaclavaku ( který tady můžou krást jen proto že magistrát je neschopný)
Tak to jste opravdu génius.
P.s. české aplikace liftago Svez.se a pod všechny jízdy kontrolují a bernak může všechny vidět. Takže co tam máte dál?
Jo a mimochodem teď naposledy když sem jel taxíkem s Hlavaku od kopulí tak než mi přijelo auto objednané z aplikace ( české) tak se mě pokusili uluvit ty zloději jak o nich mluvíte a hle vsechni tři mluvili s ruským nebo ukrajinskym přízvukem
Oni tu neplatí daně? To se mi nějak nezdá. Spíš tu někdo tak trochu kecá …
Uber nemá sídlo v ČR
Samozřejmě, že má v ČR pobočku. Thámova 16, Praha-Karlín.
Hlavně ale všichni pro Uber jezdí na živnosťák, takže samozřejmě v ČR daně platí, a to i případnou DPH.
Pouze kancelář sídlo v Nizozemsku
Ale je fakt že teď už poskytují Bernaku data takže řidiči už platí jak sem teď zjistil z nějakého článku
je ti malinko jinak.
ridici jde jen cast z te castky, kterou zaplatite vy jako klient. a tu zdani ridic jako cesky icar.
uberu ale docela velka cast z toho, co vy zaplatite, a tu dani uber.
Zkuste si přečíst zákon, kde se popisuje daň z příjmu právnických osob. Dozvíte se tam očividně spoustu nových věcí.
To je tak, když si někdo pořádně nepřečte článek a jeho vyjádření jsou emoce bez faktů. Pan Juraj si vás pěkně „namazal na chleba“, raději už nám tu nic neprezentujte.
Milí pane Jane z dovolením si budu prezentovat co chci
Tak za prvé do roku 2018 odmítal uber dávat Bernaku jakékoliv info o platbách takže tady x let jeho řidiči neplatili daně a bernak na ně nemohl
Za druhé je mi úplně u prdele kdo jezdí na letišti ale jen sem podotknul že rozdíl 10% není zdaleka 15 až 40 % viz článek
Ale maj, česká pobočka akorát platí matce dividendy, jinak je to normální firma podle českých zákonů.
Když tady chtěli fungovat jako produkt sdílené ekonomiky tak byli lovnou zvěří pro úřady. Tak se holt museli přeměnit na klasickou taxislužbu.
Samozřejmě je to krok k lepšímu a modernějšímu cestování z letiště. Nicméně ne rychlejšímu cestování. Jelikož dle platné legislativy nesmějí neoznačená vozidla používat pruhy pro taxi a autobusy. A podle samolepky ,která musí být dle zákona nalepená na boku auta,nelze identifikovat vozidlo,jestli je,či není taxislužba… Ale dle cestování po Praze využívají jak Uber,tak Bolt tyto pruhy … Zajímalo by mě,zda tedy mohou,či nemohou využívat tyto pruhy pro taxi ..
Můj osobní názor je, že nemohou, ale policie to neřeší. (Má něco jako taxi – asi je to taxík, a se zákazníkem ho nebudeme zastavovat. )
Nicméně nejsem řidič ani právník.
Pruhy používat mohou. Musí mít „žlutou nálepku“ @ vézt zákazníka. Ale tím že nejsou označeny, tak je častěji staví.
Ale něco mi vysvětlete – nemusíte to být zrovna Vy, kdokoliv. Když se stále mluví o preferenci veřejné dopravy a omezování vlastní automobilové dopravy, proč vůbec mají taxi přístup do samostatného pruhu??? Chápu IZS, městskou policii ap. Ale proč taxi? Proč vůz, kde sedí jenom taxikář a většinou jen 1 zákazník? Já chápu, že by tím taxíkem asi nikdo moc nejezdil, kdyby neměl tuto výhodu, přednost v jízdě. Ale proč někdo, kdo jede vlastním vozem, musí stát v koloně a vůz s 1 řidičem a 1 zákazníkem ne? Čím si taxíky zasluhují tuto výhodu? Děkuji předem za vysvětlení. Nemyslím to… Číst vice »
Díky vozům taxi si spousta lidí ve městech nemusí pořizovat vlastní auto — je to tak běžné ve spoustě zemí západní Evropy, USA, Mexiku (a určitě i ve zbytku světa), což městům vždy uleví. Taxi je veřejná doprava. Důvod proč všechny taxi pruhy mohou využívat taxíky (ale ne alternativní dopravci) je tím, že mají taxametry, které počítají i čekání v kolonách, na semaforech atd, mají tedy tu výhodu pro použití pruhů.
Po Praze je více druhů taxipruhů a o nich informuje značka o každém tom pruhu. Některé značky říkají, že pruh může užít taxi vozidlo (tedy i sdílená doprava) a jiné značky říkají, že pruh může užít taxi se střešní svítilnou (takže jenom taxi). Je to logické, jelikož taxi pruhy mají zlevnit službu, kdy taxametr (na rozdíl od aplikace) počítá i s čekáním v kolonách. Ve všech případech ale pruh může užít jen auto se zákazníkem, nikoli bez nebo při cestě za ním.
No nevím,nevím….. já jsem nedávno jel letiště od nás z Orlických hor a cesta tam a zpátky mě vyšla na 600kč. Dát 714kč někde do prostřed práglu,to by mě jeblo…..
Jenom jestli nekecáte. Nebo snad auto a pohonné hmoty získáváte zadarmo?
Pán si asi jen neuvědomuje, že jízda vlastním autem versus službou jako je taxi, jsou dvě úplně odlišné věci. U taxislužby platí řidiče, daně, amortizaci, i naftu. Kdežto u svého auta zřejmě nepočítá ani tu amortizaci, ale jen pohonné hmoty.
K čemu je tedy třeba budovat k letišti železnici, když všichni tolik adorují využívání taxislužby? Pro ten malý zbytek lidí, kteří taxíky používat nechtějí, musí přece stačit stávající obsluha letiště autobusy MHD.
Kolik lidí je „všichni“ a kolik „malý zbytek“? 🙂 Jinak souhlasím, že letiště není v tom směru nejsilnějším zdrojem a cílem, například téměř vše z/do Kladna, Rakovníka, Žatce, Chomutova či Slaného a Loun jezdí po silnici (bodejť, když srovnáme, jaké cesty jim stát nabízí pro auta a jaké pro vlak), což považuji za závažnější problém – jde často o každodenní cesty (lidí i zboží).
Tak nevím ale aplikace uberu mi teď ukazuje z letiště 621 a Svez.se business ( bývalý provozovatel letiště)704 Kč
Oba Fix ceny takže moc velký rozdíl to teda není
Počítám-li dobře, je to o 10% méně a to bez rizika, že mě někdo natáhne na kilometrech nebo se pojede bez taxametru.
Tak znova pro méně bystré oba Fix ceny
A pokud dám u Svez.se economy tak jsem tam za 521
Když teď nakliknu Economy variantu, tak 523 Kč u svez.se a UberX za 414 Kč. To je cca 20 % rozdíl.
Tak budeme se držet produktu uber airport a Svez.se business ( stejná kvalita vozu a stáří)kde je rozdíl cca 10 % přičemž v článku se uber chlvástá že bude o 15 až 40 % levnější
Tak ono jde taky o to, že svez.se už nejezdí na první pruh přímo k příletové hale, kde jsou samozřejmě větší náklady. Když tam jezdili před Uberem, tak byli mnohem dražší. To znamená, že aby se srovnávalo srovnatelné, musl byste porovnat buď Uber Airport a svez.se dříve (což určitě nebylo těch 600-700, aspoň co vím) anebo porovnávat Uber Economy mimo první pruh a současné svez.se.
Pro létání z Prahy mám dvě pravidla: 1) nikdy si nebrat taxi. A 2) když už si musím taxi vzít, tak výhradně zavolat.
Šíleným točvolantům v Praze je potřeba omezit cokoliv, kdekoliv a jakkoliv. Nemluvě o tom, že další lepší, a pro mne i blíže, je letět z Vídně….
To je normální buzerace. Dříve člověk prostě vyšel před terminál, krásné barevné žluté vozidlo taxi tam čekalo a jelo se.
Teď budeme ztrácet čas u nějakých kiosků, hledat auta podle registračních značek či co, nejspíš také odevzdávat osobní údaje jako telefonní číslo a kdo ví, co ještě, a pak pojedeme hnusným černým pohřebáckým autem.
Vážené Letiště, jsi se vy….
To píše někdo z Áček, kdo jezdil Václavák za dvojku bez účtenky a nepomohl ani s kufrem?
Nevím o zemi, kde není lepší mit taxi z appky, s trackingem a hodnocením. Ani Londýn už není co býval deset let zpět.
Vy pojedete sockou až k budově SW.
Pohřebácké? Tak proto když jede vládní delegace, zásadně je to žlutou limuzínou! Díky, už mi je to jasné 😉
Je pravda, že návštěvníci Prahy jsou nově ochuzeni o zcela zásadní kulturní zážitek. Jako když nám přiletěli zahraniční kolegové a za cestu z letiště na Žižkov si taxikář řekl 1700, samozřejmě bez papíru. (bylo to někdy 2015)
Nebo když loni na hlaváku zkoušel taxikář přesvědčit mé rodiče, že Airport Express nejezdí a že mají jet na letiště s ním, „jen za 1400″…