Cesta k odlehčení Praze od aut. Středočeský kraj vybral deset míst pro záchytná parkoviště
Vizualizace parkovacího domu v Brandýse nad Labem
Z jedenácti prověřovaných lokalit zmizelo ze seznamu pouze parkování v Roztokách.
Jaká trať bude dotažena k P+R Dubenec (210, 172 nebo 200)? 😀
Nějaká autobusová trať?
Ano píšou o páteřní autobusové dopravě .Jenže autobusy už byly dnes přetížené.
Hmmm, tak tento článek se moc nepovedl. Rozhodně se nadá stavět parkoviště všude, protože časová dostupnost toho místa musí být úměrná jízdě vozidla, což některá parkoviště opravdu nesplňují. A amatérští plánovači Středočeského kraje to fakt nevyřeší.
např. Praha-Východ neboli Nehvizdy bude mít obrovský význam. Snad to plánovači nepoddimenzují. Oproti Mstěticím, které jsou k ničemu a sjezd u D11 nebo D10 nikoho ani nenapadne a Čelákovice mají svoji novou stanici. To už by měl význam Zeleneč nebo Klánovice.
Tak v Klánovicích nevím, kde by takové parkoviště, které by svojí velikostí něco řešilo, bylo.
Újezd nad Lesy to opakovaně navrhoval na své straně v trojúhelníku mezi Staroklánovickou (tou co odbočuje z hlavní k nádraží kolem restaurace Smolík) a hlavní co pokračuje nadjezdem do Klánovic (názvosloví ulic je tam poněkud nejasné)
Proč jsou Mstětice k ničemu?
Z D11 Exit 8 je to kousek – přes aktuální Tčko s II/611 (stavební povolení na kruháč vydáno) rovně na přeložku II/101 (viz ZÚR Sk), přes nový nadjezd (výstavba současně s Čelákovice-Mstětice) a hned je člověk u P+R.
z D10 je to pak přes obchvat Záp a skrz Mstětice, opět kousek. Kde „blíž“ by měly ty sjezdy být?
https://mapy.cz/s/gaherunuve
Na Praha-východ mělo být parkoviště pro 3000 aut. Ale počítal bych spíš s cenou parkování jako u letiště, než za 20,- za den jako na pražských P+R …
Možná by se v této souvislosti dalo zmínit, že parkovací dům v Benešově u nádraží je před dokončením.
drive jezdily fiakry dnes auta. a tato xeska postpolsewicka mentalita by rada zakazala jak fiakry tak i auta
Zachytné parkoviste v Libeznici? No to sem na to teda zvedavej:)
To by muselo zachytit tak 500 aut. A kdo odmita sednout na autobus uz doma, nepresedne ani nekde pred Prahou.
Do Líbeznic má vést tramvaj (prodloužená od konečné Vozovna Kobylisy).
Tramvaj má vést jen do Zdib/Sedlce, nebo ne? To je ještě docela kus do Líbeznic.
Hahw, mozna tak za 50 let leda ale…
Už aby se zboural ten barák plný bezdomovců v Hostivici a bylo tam parkoviště, tam to chybí už dlouho…
Hostivice by spíš měly sklapnout paty a dovolit sjíždět z MÚK km 2 směrem do ulice Nádražní a vesnice.
samotná výstavba parkovišť ve Středočeském kraji (zvlášť v lokalitách, odkud stejně není rychlé spojení vlakem) Praze nijak neulehčí. případná uvolněná místa v Praze rychle obsadí někdo jiný, už proto, že v Praze a okolí přibývá obyvatel, a tedy i aut. pokud se má Praze ulehčit, je potřeba současně omezovat parkovací kapacitu ve vnitřním městě. ještě se ale zřejmě nenašel politik, který by měl odvahu tuhle jednoduchou pravdu vyslovit.
Ano, podzemní parkoviště a parkovací domy by se měly budovat hlavně v Praze a omezovat tam parkování na ulici.
já bych zrušil lidi. jest čelověka, jest probléma. nět čelověka, nět probléma.
A teď ještě dořešit to, aby lidi vůbec do těch aut nemuseli nasedat – zabránit výstavbě sídelních kaší bez pěších/cyklistických návazností a autobusových/železničních zastávek. Velká část lidí by auto klidně vyměnila za vlak/bus, kdyby to bylo dostatečně rychlé a pohodlné.
Taky by mohla SŽ se všemi systémovými specialisty začít uvažovat trochu koncepčně. Třeba začít tím, že rekonstruované nástupiště budou mít standardizovanou délku s nějakou rezervou pro větší intenzitu dopravy (např. 171 ale vlastně všechny tratě z Prahy). Pak třeba počítat s nějakým rozvojem a ne zabetonovat a vše zrušit viz třeba Masaryčka, Braník nebo v budoucnu Smíchov (nikdo už tam další perón nikdy nedodělá, není kde – předkové kteří mysleli dále než do nejbližších Vánoc se musí v hrobě obracet.
kdyby předkové „mysleli dále než do nejbližších vánoc“, nevzniklo by na Smíchově nic jako dvě oddělená nádraží dvou soukromých společností a následně „Praha-Smíchov severní nástupiště“. děláme to blbě, ale máme v tom tradici :). no a teď si zase myslíme, že si stavbou parkovišť — tedy infrastrukturou pro auta — nějak odlehčíme od aut…
cyklotrasy? kolik jezdi lidi v pragli na kole? 3000?
Jenom nadšenci, než je něco přejede…
Dubenec ??
Tam se přesedá na traktory do Pičína a Řitky.
Ano, původně se má přestupovat na páteřní autobusovou dopravu, ale třeba dotáhnou koleje:-)))))
„Místa byla vybrána především se zřetelem na návaznost na železniční a tramvajovou dopravu. Zastávka Dubenec/Skalka, která je na trase Praha – Příbram, byla vybrána s ohledem na plánovanou síť páteřních autobusových linek,“ řekl Oldřich Buchetka“
zdroj: https://prahatv.eu/zpravy/stredocesky-kraj/stredocesky-kraj/9458/kraj-chce-vybudovat-p+r-parkoviste
Tak ted jeste od pretizeni auty odlehcit stredoceskemu kraji…
Dostavit okruh co? 🙂
Jako že auta budou jen spokojeně kroužit po okruhu a nikdy z něj do těch měst nesjedou? Okruh řeší tranzit (přesněji jen část tranzitu), ale Praha je pro většinu cest Středočechů CÍL.
na fo okruh? prachy na socdavky, radAry, buzerace vseho druhu jsou dulezitejsi. pokud se zeptam ludi kolem jestli jim nechybi dalnice, tak vetsina nema ani schein k cemu dalnice je dobra..
Pokud se uvolní parkovací kapacity v Praze tím, že lidé budou parkovat na záchytných parkovištích okolo Prahy, obsadí tyto uvolněné parkovací kapacity v Praze ti, kteří tam nyní nejezdí, protože tyto parkovací kapacity v Praze jsou nyní obsazeny. Problém se tak v Praze nevyřeší.
Tak to bude chtít nějaký ty kapacity v Praze ubrat, no. To by některým částem spíš prospělo.
Tomu lze zabranit pomerne lehce – omezenim parkovani pro nerezidenty – chce to jen trochu odvahy na to, snest ty reci ridicu, kteri to budou prezentovat jako katastrofu a konec sveta
A co takhle i pro rezidenty?
Tak. Rezidenti ať si jezdí tou nejlepší MHD na světě. I když jim zdraží z 10 na 13 korun za den.
Že mně to nenapadlo, muhehehe…
Nerezidenti to nebudou mít kde zaparkovat, a rezidenti si auta nebudou vůbec pořizovat – protože by je neměli kde parkovat…
To jsem sice nenavrhoval, nicmene ve velkych mestech se tak skutecne casto deje, neni na tom nic neobvyklyho
Co Světice? Tam by mohl být P+R terminál pro ty, co přijíždějí po D1, místa tam je dost.
Aha, pardon, přehlédnutí…
V Mirošovicích je úplně nové P+R pro 70 aut a je prázdné.
Tak v současné době se nelze divit.
To je jednoduché v těchto místech dálnice ještě jede. Vlakem do Prahy je to ještě celkem daleko a jezdítu již jen dva za hodinu. Ve Strančicích je parkoviště narvané.
Dovolím si s Vámi souhlasit, nicméně právě pro narvanost Stránčic je divné, že nikdo nevyužívá Mirošovice. Teď zrovna to nemá smysl, Stránčice mají stále volno tak pro 50 – 60 aut, ale stejné to bylo i v září, kdy Stránčice praskaly ve švech, Mnichovice byly jakž takž plné (pár volných míst) a Mirošovice totálně prázdné. A dál již není nic, protože musíte kolonami.
Tak jestli je to parkoviště v MIrošovicích úplně nové, tak si na to řidiči možná nezvykli. Krom toho, u Strančic je atraktivnější nabídka vlaků.
tak ono to s těmi kolonami zas není až tak tragické. v lepším případě začínají u Průhonic, v horším na D1xD0 ale běžně je to zpoždění tak na 10 minut
taky co tam? moudrost v cechaj nezname slovo. stado co jde za fuehrerem z Jakekoliv partaje co neco slibuje. a uz se nepta k cemu to je dobry
Co na jihu od Strakonicke, nebo se snad nova zastavka v chuchli planuje s dostatecne velkym parkovistem ?
To parkoviště bude na Smícháči.
Což je teda dost „v centru“.
Tam bude hlavně parkoviště pro busy, ale samozřejmě skleněné hnusy budou mít kapacitní parkoviště v podzemí.
jo strakonicka je skvost. zaclo to ta dolinka tou sikanou pred barrandovmostem, kde 80% cechu se lekne a brzdi jak o zivot a vytviri kolonu. do toho buspruh nevyuzivany nebot bussoferi se boji v nem jezdit. ted opravijou diletace asi uz 4 mesice a to je teprve bomba.
V Chuchli nebude nic, nevejde se a navíc podle posledních úvah zde nebudou zastavovat všechny spoje S7.
Na jednu stranu je to dobře (celá oblast trpí nájezdy Středočechů), na druhou místní jsou rozladěni z toho, že u budoucí nové železniční zastávky nebude ani plácek na krátkodobé parkování, třeba za účelem vyzvednutí někoho od vlaku.
Strategické by každopádně bylo výrazně kapacitnější P+R aspoň v tom v Radotíně.
Strategické by bylo P+R třeba v Řitce. Busů PID jezdí po D4 habaděj.
Chuchle by potřebovala zásah do tratě – celý terminál nacpat na rovinku vedle tribuny a kolem kolejí. Lze zajisti i úpravu propojením s tribunou pro dopravu návštěvníků dostihů. Pokud bude voda, tak trať zůstane nad vodou a zatopené spodní stání nikoho vzrušovat nebude. Jo, nebude to levné.
Ale kdyby bylo že Smíchova do Černošic 160 km/h, tak by to asi nikoho moc netrápilo…
Ty Čerčany znějí obzvlášť sexy. 52 minut osobákem na hlavní, a to ještě když se cestou něco nepodělá, to je fakt důvod nechávat tam auto.
Já bych to a priori až tak úplně nezatracoval – je to především otázka kapacity trati mezi Strančicemi a Prahou: kdyby se tam podařilo „vnutit“ další nějaké vlaky zastávkové a těmi benešovskými ze Strančic projíždět až do Hostivaře, tak by to parkoviště úplně zbytečné být nemuselo – ale asi by to znamenalo další investice i do železniční infrastruktury a nákladní doprava by ve špičkách měla „utrum“ definitivně (i ta „plechovková“ do / z Uhříněvsi).
Tam by byl potřeba Sp v kvalitních soupravách v intervalu 30/60, nezastavující od Senohrab, kde by pak mohla být ukončena většina osobáků do Benešova, aby dodatečné náklady nebyly tak vysoké… Alternativou by bylo prosadit u MD zastavování rychlíků (a vypsat u nich VŘ pro lepší soupravy). Byla by pak větší šance dostat tam nejen lidi z aut, ale také by to pomohlo návazným vlakům/busům.
Další zastavování R17 by ho už zcela degradovalo pro dopravu z jižních Čech. Taková úprava by vyžadovala nutnost zastavování Ex7 minimálně ve Veselí.
A autem jste tam za jak dlouho, když se cestou něco nepodělá? Nebo třeba někde ve Strašnicích, kde se špatně parkuje, ale od zastávky Zahradní Město je to kousek tramvají? Samozřejmě nějaká zrychlená vrstva na té trati chybí, dneska bych nechtěl dojíždět ani jedním způsobem.
Tak v tom se shodneme. Aby to parkování v Čerčanech mělo smysl, tak by muselo dojít k významnému překopání konceptu na 221. Ovšem nevím, jak dalece je to možné bez nové trati do Benešova.
je spousta pérdelí okolo, které žádný návoz autobusem do Čerčan neobsluhuje, speciálně když autobusy v této části Benešovska jsou dosud neintegrované do PID.
Tak tomuhle jedinému bych rozuměl. Já ty Čerčany chápal pro dojezd od řekněme Tábora.
Proč by někdo od Tábora jezdil do Čerčan, když může v Bene na rychlík?
Vzhledem k tomu, že dneska je samozvané P+R před Treskem v Čerčanech plné už v sedm, tak to evidentně smysl má, teoretiku.
V Rudne parkoviste je a stoji tam max 2 auta.
V Rudné žádné záchytné parkoviště není
Pisu ze je primo u nadrazi parkoviste a nikdo tam neparkuje. Na co teda zachytne?
Tak oni asi počítají, že se ještě něco stane s Hrbatou směrem na Smíchov a dál na hlavák, na nic jiného tam nikdo v dohledné budoucnosti určitě přesedat nebude.
To by me zajimalo co…
Tak za třeba za 10 let bychom se snad nějakých lepších souprav na hrbaté teoreticky dočkat mohli. Parkoviště v Rudné žádné velké terno nebude, ale pro začátek by stačila nějaká propagace. Vyskytuju se tam docela často autem i vlakem ale vlastně jsem si ani nevybavil jestli se tam dá parkovat.
Silne pochybuju. Kez by.
Takže ten leteckej pohled a panorama na mapy.cz zachytily naprosto ojedinělou situaci, která nastává maximálně dvakrát za deset let? Že tam stojí řada aut na místech, který nejsou nijak označený a člověk by, zejména co se týče těch míst u slepý koleje, celkem váhal, jestli tam smí nebo nesmí parkovat?
Využití parkoviště v Brandýse mi stále není úplně jasné. Pro jaké cesty bude sloužit? Jsem docela zvědav na využití.
Šukafonem do Neratovic nebo Čelákovic a nebo 375 hodinu přes Vinoř do Letňan / Vysočanskou. Blbost.
Parkovací dům v Brandýse mi připadá jako nesmysl. Proč , když jedu z Mladé Boleslavi bych měl zaparkovat v Brandýse a dále na kraj Prahy pokračovat přervaným busem a dále přestup metro ? Tyto parkoviště mají smysl pouze v bezprostřední blízkosti železničních stanic , odkud je kvalitní a rychlé spojení do centra Prahy…
Smysl je zřejmý – v rámci dotace na zbytečný parkovací dům upravit prostor za nádražní budovou směrem k neratovickému zhlaví stanice …
Větší smysl by měl pro dlouhodobé stání, protože situace s parkováním na brandýském sídlišti není úplně ideální.
S tím samozřejmě nelze než souhlasit – to je možná i jeden ze skrytých důvodů dotované výstavby.
Pak by to smysl mělo…ale nikoliv jako P+R pro odlehčení Praze.
Trať do Čelákovic v tuto dobu prochází rekonstrukcí při které dojde ke zvýšení traťové rychlosti na 70 Km/h. Po korytaci 232 bude cestovní doba z Brandýsa na Masaryčku 35 minut. V současné době se nedostanete pri dojíždění z tohoto rychle rostoucího města pod 50 minut, navíc díky ne úplně moudrému územnímu plánování toto město má mít do 10 let 35-40 tisíc obyvatel, s tím, že většina z nich bude dojíždět do Prahy… 😉
Pak už mají větší smysl Mstětice. A postavit nějaké parkoviště u 070.
35 minut fajn, ale stejne bude nutny prestup v Celakovicich, takze pro nekoho kdo jede autem a bude muset prestoupit na vlak v Brandyse a pak jeste v Celakovicich, uz ta cesta atraktivni nebude…
Kde jste vzal ta čísla o populaci Brandýsa za 10 let? To je samozřejmě absolutní nesmysl, nic takového není ani proveditelné.
Do Brandýsu má přeci vést VRT. 😉
😀 Vtip dne.
Určitě tam jednou bude (2070-2100?) a pak tam bude stavět – přímo na návsi :DDDDD
A taky vlakotramvaj 🙂
No jestli každý to parkoviště bude mít kapacitu 150 míst (aneb co se vejde do Světic nebo Čerčan), tak nic moc.
Třeba v Mstěticích to může být pro 5000 aut úplně klidně.
V Brandýse nad Labem je i těch 100+ míst až příliš – kdyby to bylo v Čelákovicích, tak snad, ale z Brandýsa nad Labem od vlastního auta vlaky ani autobusy PID v současném stavu infrastruktury pro VHD nijak mnoho lidí chtít jezdit nebude. (Ale když na to byla dotace, tak proč to nepostavit – je to přece docela dobrá „agitka“ před jakýmikoli volbami, že …) Mstětice by ovšem skutečně užitečné být mohly – jen by tam asi musely zase začít zastavovat všechny osobní vlaky. A také v duchu slyším ten halasný řev roztockých obyvatel, s jakým určitě jakékoli rozšíření parkovacích… Číst vice »
Ve Mstěticích můžete nyní parkovat zadarmo, místo tam je pořád a stejně toho nikdo nevyužívá. Všechny vlaky už tam asi rok staví a přesto nic. Plánuje se tam obytná výstavba a myslím, že investor nemá zájem prodat veškeré svoje pozemky pro parkoviště. Ačkoliv si myslím že P+R smysl mají, tak 5000 míst je nereálných a zbytečných. Nyní se plánuje se 340 míst a to podle mě stačí.
Mstětice se připravují pro 340 aut.
Toho prostoru tam moc není, většinu pozemků (včetně toho pod P+R 🙂 ) vlastní soukromý investor, který tam chce postavit město pro 3500 lidí.
https://www.kr-stredocesky.cz/web/urad/databaze/-/asset_publisher/XqCJ9jLu3LCW/content/informace-o-vystavbe-p-r-mstetice
Já myslel, že tam už budou jen nové krásné haly. Takže k tě pár barákům dostaví satelit bez infrastruktury? Kdy se to má stavět?
Tak investor tvrdí, že první etapa v horizontu 2 let, ale je k tomu ještě dlouhá cesta. Prošlo to velkou EIA s pár podmínkama. Nějaká infrastuktura tam má být (škola, ČOV, hospoda, kostel), ale dokud to nebude v podmínkách pro územní rozhodnutí, tak tomu neuvěřím.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/soukroma-firma-plan-stavba-nova-obec-praha-novy-zelenec_2003061429_tef
2/3 kancelářské práce není třeba dělat v kancelářích, to by pomohlo od přetížení mnohonásobně víc.
To máte sice pravdu, ale to by se nesměly stavět primárně malé byty o výměře do 50 m2. V takových není moc soukromí na práci z domova. Všechno je to tak provázané a nastavené na to, že lidi prostě pracují v kancelářích pohromadě s ostatními kolegy. A bude dost komplikované toto dlouhodobě změnit.
Tak ona je to i sociální věc. Určitě se třeba jednou dvakrát týdně hodí pracovat z domova, ale určitě to není nic, co by většina lidí chtěla praktikovat trvale. Hromadné online porady také nejsou žádný zázrak mezilidské komunikace. Znám v současné době dost lidí, kteří se na to, až budou moci chodit do kanceláře, těší jako malé děti.
Jistě, ale i ta občasná práce z domova může nároky na dopravu aspoň trochu snížit.
Problém je, že ta 1/3, kdy se člověk s někým setkává, něco probírá atd., se odehrává formou půlhodina dopoledne, hodina po obědě, hodina v podvečer a nedá se vždy naplánovat.
Tak se holt lidi to plánování budou muset naučit a nebo si zvyknout se potkávat a něco probírat online.
Na druhou stranu, i kdyby ty firmy fungovaly v režimu 3 dny v kanclu, 2 dny HO (což dává furt hodně prostoru pro to neplánovaný potkávání). A různý firmy, případně i různý lidi v rámci firmy měly ty HO dny různě rozdělený v rámci týdne, znamenalo by to pokles dopravy generovaný těmato firmama o 40 % a to by mělo být tam, kde je takových firem víc, docela znát…