Česmad: Na některých úsecích cyklistu nelze s velkým vozidlem podle nového zákona předjet
Autobus PID do Tuchoměřic. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Poslanci nyní schválili senátní verzi, která je vůči řidičům výrazně mírnější, pokud jde o sankce.
Stalo se mi už několikrát, že jsem jel za cyklistou v dresu 5 km, aniž by mi dal sebemenší šanci ho předjet. V rychlosti 40 km za hodku mi kamionem jeho přejetí dá víc, než kilometr, což v dnešním provozu nepřipadá v úvahu. Bylo by si třeba uvědomit, že kamiony vozí zboží pro lidi a při množství potřebných stovek km je to nemyslitelné. Co kdyby se zakázala jízda cyklistů po silnicích 1.a2.tříd???To by ovšem byla ztráta voličů že???
Když cyklisté jezdí po silnicích, zvláště když už jezdí spousta elektrokol, tak by měli platit také povinné ručení. Za moped ho také musím platit, a je pomalejší než některá elektrokola.
Když ono je to těžké, když profesionálové si myslí, že do „ochranného“ pruhu nesmí vjet. Pak nadávají na cyklisty, přitom jen neznají pravidla. 🙁 https://www.pribram.cz/clanek/ridici-autobusu-zuri-kvuli-cyklostrase-nam-zuzili-jizdni-pruhy-do-kterych-se-nevejdeme/20734/
Problem neni ani tak v tom, ze do toho pruhu nesmi vjet, on do nej vjet sice smi, ale podle ceskeho zakona toho cyklistu nesmi predjet (vlevo plna cara). A v tom je cely problem. Je to vytrzene z kontextu nebo ridic spatne popsal problem, ale v zasade je snadno pochopitelne, o co jde.
No jo, opět návrh z ČSSD. Strana o které po volbách už neuslysime, se drží hesla ‚po nás potopa‘.
Ve vyspělé Západní Evropě je 1,5 metru normální a dávno platný předpis…
Byl by alespoň jeden příklad?
Tak z těch největších Německo, Francie, Španělsko…
Rozšířil bych to na tři metry, stejně za chvilku bude jezdit auty pár lidí. Světlé zítřky máme opět na dosah. Spíš doporučuji nakoupit zásoby toaletního papíru.
Jo jo hlavne bezpecne po silnici ale proc nikdo neresi ze sou silnice uzke i po rekonstrukci silnice 2-3trid sou tu silnice siroke 4-5m jezdi tam bus zemedelska technika ktera je cim dal tim vetsi dokud se nebudou opravovat silnice poradne nikdy nebude bezpecno kdo za tohle odpovida to by se melo resit ale pokud se neco stane tak to odnese ridic
Klasicke české národní kverulantstvi. Tisíc důvodů proč ne. Jenom nerozumím, proč to jinde jde. A nejsou všude cyklostezky a silnice jsou široké jako u nás. Chce to jen vzájemnou ohleduplnost a slušnost. A preventivní činnost policie a ne jen to jejich zdegenerované myšleni trestat a trestat. A Česmad? Když kolem velkých měst na dálnici bylo zavedeno omezení předjízždění kamionů, vyhrožoval jejich šéf v televizi div ne kolapsem hospodářství. Akupodivu nic se nestalo, jen osobáky a autobusy jezdí plynuleji .
Typické cyklistické prosazování za každou cenu. Tisíc důvodů, proč má mít cyklista privilegia na úkor jiných, dopravně významnějších účastníků. Drtivá většina světa se bez takových nařízení objede, rozhodně nic takového není v asijských zemích, kde se na kolech jezdí nejvíce. Z vyspělých zemí např. Švýcarsko, USA, SAE atd. Chce to jen vzájemnou ohleduplnost a slušnost a ne jen zdegenerované prolobování čím dál přísnějších restrikcí. A cyklisté? Nikdy jsem neviděl žádného, který by sesedl z kola a nechal předjet kolonu, která se za ním vytváří, protože ho legálně není možné předjet.
USA není vyspělou zemí, co se týče cykloinfrastruktury nebo VHD.
Takže když na 3,5-4 m široké silnici III. třídy pojedu proti cyklistovi rychlostí 90 km/h a budu ho míjet ve vzdálenosti cca 0,3 m (a více místa tam nemusí být, pokud nejede úplně u kraje vozovky, protože krajnice tam žádná není), což ho spolehlivě odfoukne do příkopu nebo na strom, tak to bude zcela v souladu s předpisy. Když ho budu předjíždět rychlostí 30 km/h s metrovým odstupem (a větší tam není, ani kdyby jel úplně na kraji), tak to pro mne bude za 7 bodů a 2.000 Kč. Výborně vymyšlené! Opravdu hodné našich zákonodárců!
Do 30 km/h vám ten metr podle nového zákona stačí…
Nestačí. Může se to pouze v místech kde je rychlost omezená na 30km/h
ne to tedy nestačí. Nestačí snížit rychlost na 30km/h a minout ho na 1m, protože tento distanc platí pouze „…v oblastech s omezením rychlosti do 30 km/h“. Čtěte pořádně. Mezi malými obcemi na okreskách bude za babkou na bicyklu kilometrová fronta……a místní autobusové linky můžou počítat zpoždění na hodiny…
Ok, pište srozumitelněji.
Mýtus s babkou a hodinová zpoždění jsou pěkná blbost.
Podle vás nemá babka právo žít, nebo má být legální kvůli maximálně pár minutám někoho zabít?
Jste šílenci.
vy jste asi z Prahy, že? Protože mi příjde, že nemáte tušení, jak vypadají cesty mezi vesničkami třeba na Moravě. A s tím právem na život…..jestli babka šněruje cestu, kde se 2 auta nevyhnou, je široká sotva tak, že autobus jede od krajnice ke krajnici, tak mi řekněte, kde ten autobusák vezme těch 1,5m aby ji předjel? Cesta vede mezi poli třeba 5 km. Nyní zpomalí a předjede ji na těsno, nově udělá to samé, ale pod pohrůžkou pokuty 2000…jestli to Vám příjde normální, pak jste šílenec Vy. A odpovězte mi: je 8 leté děcko na elektrokolěžce pádící 30km/h šněrující… Číst vice »
Nejsem. Znám to všude po ČR, vím jak to kde vypadá a fakt to není důvod tu babku sestřelit…
No nesmíte ohrozit účastníky provozu v protisměru, ne? Takže byste za to byl taky trestán.
Myslím, že to není o tom, aby odstup byl 150cm a 148cm se již bude pokutovat, spíše je to o tom, aby řidiči aut respektovali slabší články dopravy. V Rakousku, kde jsme byli s dětmi na kolech opakovaně, je to přirozené. Nikdo na Vás nenajíždí i když by měl jet za Vámi kilometr.
Tak jsme si poklábosili jak je to špatně. A jak by to mohlo být dobře?
1, cyklista je povinen jet při pravém okraji vozovky
2, je-li to možné, je cyklista povinen využít zpevněné krajnice
3, řidič motorového vozidla je povinen cyklistu předjíždět takovým způsobem, aby cyklistu neohrozil, toho lze dosáhnout buď dostatečným odstupem a nebo přiměřeným snížením rychlosti
4, tvoří-li pomalé vozidlo za sebou kolonu, je jeho řidič povinen na vhodném místě zastavit a nechat kolonu předjet
Bohužel bod 4 silniční vsi nepochopi.
1) souhlas. 2) prakticky žádná změna proti současnému stavu. (Cyklista může). Často jsou krajnice ve stavu kdy se po nich nedá bezpečně jet, občas tam jdou chodci,… Když to jde, já osobně jedu po krajnici. 3) Souhlas. Klidně tu tabulku ze které při nehodně vychází soudní znalci (rychlost auta – boční odstup) dát do zákona, ale brát skutečnou rychlost auta v okamžiku předjíždění, ne maximální povolenou v daném místě. 4) A co definice vhodného místa? Náklaďák zastaví před kopcem, protože tam je místo. Bude stoupat v menší rychlosti protože se už nerozjede, a udělá se za ním delší kolona než… Číst vice »
ad 2 a 4: viděl jsem onu reportáž, kdy novinář jezdil po Praze s 1,5m papundeklem. Na videu bylo vidět, že jel nejméně metr od kraje vozovky a za ním se tvořila kolona. Toto by mohl být příklad vhodného použití, kdy by cyklista měl dostat flastr za zbytečné brždění dopravy. Kdyby jel normálně u kraje a bez papundeklu, všichni by se v pohodě vešli… Jinak přesné definice „vhodných míst“ asi nejde dost dobře formulovat. Je třeba trochu ohleduplnosti všech. Náklaďák pod kopcem je extrém, ale traktor může klidně zastavit skoro kdekoli a pustit autobus (a dalších osm aut) … Vždycky… Číst vice »
Ano, metr od kraje by mě zajímal důvod (objíždění kanálu atd. to nebylo.) Místo nákladu si vzít na kolo papundekl snad není zakázáno. Ale je fakt, že si měl vzít raději laserové měřítko(přidělat na kolo) a do reportáže dát záznam.
Jo obecně slušnost na všech stranách by byla lepší. Vesměs potkávám slušné řidiče i cyklisty i chodce 🙂 kdyby to na silnicích vypadalo jak v diskusích, je nehod daleko více a kolony jsou delší.
Nemám s tímto zákonem problém.Tedy za podmínek,že cyklistu neuvidim na silnici vyšší než druhé třídy.Že bude vždy osvětlen a vždy dodrží pravidlo pokud ve skupině tak za sebou a s rozestupem aby se vesel jiný účastník silničního provozu.Práva přináší také povinnosti.Dalším problémem je současná legislativa umožňující stavět tak úzké silnice,že se na ni sotva vyhne náklaďák s dodávkou.
Neexistuje žádný zákon který by zakazoval cyklistům jezdit po silnici první třídy takže Vaše vytváření si jakýchsi vlastních pravidel je absurdní.
Osvětlen v noci je samozřejmost, tam nejde s Vámi nesouhlasit. Za sebou taky. Ale rozestupy jste někde vyčetl nebo je to taky Vaše pravidlo?
Ano můj návrh pravidel k tomuto za mně zbytečnému nové adaptovanému…A ano bohužel takový zákon neexistuje.Ale měl by.Stejně tak jako cyklistu by měl zákon tedy řešit předjíždění motocyklů tedy těch pomalu jedoucích…
No tak ono spíš řešení situace kdy cyklisti jezdí po silnici 1. třídy je vybudovat souběžnou cyklostezku než někomu něco zakazovat nebo ho omezovat.
Pumpicka by neměla na silnici 1 třídy vůbec jezdit.
Lékař tě očekává
A když jinudy jet nelze, co radíte potom?
Kdo vymyslel tento zákon, tak měl také myslet na cyklisty a určit pro ně vzdálenost jízdy od krajnice a při nedodržení stejný postih jako pro řidiče. Cyklisti „mají právo“ kličkovat po celé půlce silnice a bez postihu, nebo jen s napomenutím.
Cyklisté mají povinnost jezdit při kraji … takové pravidlo dávno existuje.
Ale nikdo je za nedodržení nepostihuje a to je ten největší problém.Zvýhodnění určité menšiny.
A to jako chcete aby to nějak řešili ti cyklisté? Oni za to mohou že to nikdo neřeší? Nemáme tady na tohle PČR? Co se obrátit tam?
Ano
Tady je vidět jak máme blbý poslance.
Blbí prosím
Blbý, blbá, blbé jako mladý mladá mladé snad ne ?!
Když už tak blbé….. 😁
Zajímavé je, že jak se začalo o tomto pravidle mluvit a psát víc , tak si všímám velkou část řidičů , jak se chová , jako by to už platilo. Tedy pro cyklisty bezpečněji . Pokud zavládne rozum místo tupě uplatňované číslovky, výhra na obou stranách . K vycitkam : co komu do toho, jak se oblekam na kolo, ( elastaky) , co komu do toho kam jedu ( do práce , na výlet) já taky nesoudim , zda musíte zrovna autem , tam kde se lze dostat pohodlně na kole kolobezce , pěšky .. hlavne at nikdo neskončí pod… Číst vice »
Moc se tesim, až budete ve věku, kdy to pěšky,nebo na kole nebo na kolobezce nepujde.
Pokud tu někdo chce zlepšit dopravní situaci ve vztahu cyklisté vs. automobilisté, pak by každé kolo, které jezdí po silnici mělo mít RZ (registrační značku) k tomu, aby se i přestupky cyklistů daly trestat podle zákona o silniční dopravě. S tím samozřejmě by cyklisté měli být zapojení do bodového systému a pokud jsou i vlastníky řidičského průkazu, pak by se případné přestupky měly propisovat do karty řidiče. Když spravedlnost, tak spravedlnost!
Ty přestupky se dají trestat už dnes, stejně jako u motoristů na místě. Zpětně vám RZ kromě zbytečné byrokracie pomůže jak přesně?
Cyklista s RZ by se nechal vyfotit a předložit polici. Třeba jak jedou dva vedle sebe a baví se tím, že je nemůžete předjet, jedou po silnici, i když je vedle nová cyklostezka, jak před vámi kličkuje v celé šířce pravé půlky silnice…
Jak byste na té fotce prokázal, že jeden cyklista zrovna nepředjížděl druhého?
Třeba sérií fotek…
Tak to bych chtěl vidět … jedete autem, dojedete dva cyklisty vedle sebe, ti Vám neuhnou, tak zatroubíte, pořád neuhnou a tak začnete dělat sérii fotek, na základě které dají těm cyklistům pokutu …
Spousta aut má kameru …
Tak proč tady operujete jako fotkama? Čekal jsem kdy Vám to dojde : – D
Každopádně pokud by nedošlo k nějaké absurdní situaci, že by ti cyklisté schválně jeli pořád vedle sebe a neuhli by, tak nevím jaký trest byste za to čekal. To že Vás někdo o pár sekund zdržel než se zařadil bych na nějaké tisícikorunové pokuty neviděl.
Video není nic jiného, než série fotek….
A mám asi měsíc starou zkušenost, kdy jsem dojel dvojici holek na kolech. Celou dobu jely za sebou a když jsem se přiblížil, přeskupily se vedle sebe a bránily předjetí. Naštěstí jsem záhy odbočoval, ale zrovna tohle mi přijde tak sprosté, že bych asi neváhal předat záznam poldům, kdyby kola měla spz…
Proste priznejte ze vam to s tim videem vubec nedoslo a nepiste tady takove ptakoviny.
A kdyz jste na ty holky zatrobil tak se vam smaly a jely schvelne dalnvedle sebe jo?
Tos mohl stejně.
Když tě prasí auto s RZ, taky nevíš jestli není kradené/značka zrovna ohlášená jako ztracená/…
Na videu s cyklistou je spíše poznat postava a oblečení, holky se zrovna mohly chlubit na instáči jak tě blokujou.
To jste měl ještě štěstí, já jsem se nedávno táhl za skupinou asi 1 km. Po zatrobeni mi ukázal vztyčený ukazováček.
Takže když se ten cyklista při přestupcích na kole vyboduje tak mu vemou řidičák na auto a on pak dál bude moct jezdit na kole? 😀 To je úžasná logika 😀
Zákaz řízení motorového vozidla by byl pro většinu kolařů velký trest…
Ale absurdní trest. Nebylo by logičtější mu zakázat jezdit na kole?
No tak by se udělil zákaz řízení vozidla…
Co je na tom absurdního? Pokud neumí někdo jezdit na kole nepotřebuje mít papíry. Auto je vlastně míň nebezpečné než kolo.
Takže podle Vás ikdyž jako řidič bude vzorný a bez pokut, tak kvůli přestupkům na kole mu zakážete řídit auto aby tím autem nemohl dělat přestupky? : – D
Je to stejně absurdní, jako když mi za stopování na dálničním nájezdu zabavil polda řidičák …
A na zaklade ceho to jako udělal?
Ty vase pribehy uz jsou dost absurdní.
Zakázat jezdit na kole,autem,volit,platit penězi a vubec o čemkoliv rozhodovat.Neb jedná nesvéprávně…Ironie…
Tak za tohle vyškrtávám paka z ČSSD z mých volebních možností. Zvláště Dolínka!
Ve vyspělé Západní Evropě, kam chceme údajně patřit, normální…
Ano ale také je normální,že každý kdo se po té komunikaci pohybuje respektuje pravidla.Tedy i cyklista.
Máte pravdu … bohužel velká část odmítačů tohoto zákona se tváří, všichni řidiči jezdí přesně podle pravidel a jediný kdo nerespektuje pravidla jsou všichni cyklisti.
v první řadě bych zakázala cyklistycky uchylacky elastaky at si jdou trénovat na hřiště nebo někam do lesu a do kopců na horach..tam maj aspoň pořádnej terén..a dovolila bych jen lidem co jezdej do práce na kolech aby byli účastníci silničního provozu..a za druhé nezapomeňme ze jsme v české republice a ze se potřebujeme lišit od ostatních států..a proto se i u nás liší přísloví všude dobře doma nejlíp..Česká republika postavena na hlavu
Co vlastně chtěl básník říci ? Podobně se vyjadřoval soudruh Jakeš ve svém slavném projevu na Červeném Hrádku.
Zákaz jízd autem na dovolenou, na výlety a podobně…
Dejte si facku.
Tady hrozně vymýšlejí,jak potrestat řidiče a že by taky něco dělali pro to,aby cyklisté dodržovali zákon,to ne. Jasně je tam stanovené,kdy je povinen cyklista používat cyklostezky,za které tento stát vyhazuje milióny, zbytečně.
Přijďte se podívat do Bohumína. Hodně často zde potkáte cyklisty na silnici, ačkoliv mají na chodníku vyhrazený jízdní pruh.
A co pro to dělá městská policie? To jsem viděl předevčírem. Cyklista jel po cestě,kde byla ta cyklostezka vedle na chodníku. Městská policie zrovna jela z vedlejší a bez povšimnutí odbočili a jeli pryč.
Tak ono ne každému se chce kličkovat mezi biomatkama, čoklařama a běhajícíma metrosexuálama, i když pokud se jedná čistě cyklostezku tam nemají co pohledávat. To by ti policisté prvně museli vykazovat i ty chodce, kteří tam nemají co pohledávat.
A je tam opravdu stezka pro cyklisty (modrá značka jen s kolem, C8a), nebo to byla smíšená stezka, byť s odděleným pruhem? Povinnost použít je v zákoně totiž jen pro C8a a vyhrazený pruh na silnici, takže možná neměla MP ani co řešit.
To je ovšem oblíbený cyklomýtus, viz vyjádření policie zde:
http://www.cyklistikakrnov.com/Cykloinformace/prava-a-povinnosti-na-cyklostezkach.html
Policie to má špatně, vyhláška nemůže nakazovat víc než zákon. Viz. stanovisko vlády ze srpna 2020.
Tuhle jsem jel po silnici a zavazela tam spousta automobilistů, přestože hned vedle vede souběžná dálnice čistě pro auta, za kterou stát zbytečně vyhodil miliardy.. proč si těma autama nejezdí tam? Silnice se stavěly pro pěší a koňské povozy, auta tam nepatří!
😉
Sice to chce chvilku času, ale stojí to za počtení… „Slohové cvičení na téma…“ Něco je pravda, ale zbytek argumentů a konstrukcí je k ???smíchu/pláči??? 🙁 🙁 -> např.: Nejezděte po cyklostezkách, je to totiž nebezpečnější než předjetí s malým odstupem, aproto chceme zrušit povinnost používat cyklostezky 😀 😀 Nebo další argumenty, které popírají předchozí argumenty. „Zábava“ začíná od strany č. 8. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https%3A%2F%2Fwww.psp.cz%2Fsqw%2Ftext%2Forig2.sqw%3Fidd%3D180825%26pdf%3D1&ved=2ahUKEwi9tozE-IHzAhUkJcUKHTJMCaIQFnoECAYQAQ&usg=AOvVaw2vNhGkIasgaI_qr56_UdqW&fbclid=IwAR2ZgVUYIYNFwz9GAuO6-cwwRzW1mjUVCcW6fdc3KxIXi7FXDbfPtEeK3I4 A podle mě nesystémovou úpravou 294/2015, kdy u 3 značek vymazali texty s popisy toho, co přikazují (znamenají) a nazvali je jen „začátek…“ tak bude asi legální vjet autem na cyklostezku, protože v 361/2000 to přímo není… Číst vice »
Ono pouze C7a (stezka pro chodce) zakazovala vjezd ostatním. C8a pouze uváděla kdo ji musí a může použít: „Značka přikazuje cyklistům užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky. Pruhu nebo stezky smí užít i osoba vedoucí jízdní kolo, osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení.“ Proto k přístupu na chatku běžně cyklostezku používám. V každém případě změna textu na „Značka označuje začátek platnosti značky „Stezka pro cyklisty“.“ je naprosto nesmyslná, zvláště když se nedotkla značek C7a a C11a. Je vidět, že navrhovatel je naprostý mon..ol, který o dopravních předpisech ví pouze co potřebuje,… Číst vice »
Já tedy v platném znění 294/2015 našel toto: „C 8a Stezka pro cyklisty
Značka přikazuje cyklistům užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky. Pruhu nebo stezky smí užít i osoba vedoucí jízdní kolo, osoba pohybující se na kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení a osoba pohybující se na osobním přeopravníku. Ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích je její užívání zakázáno, pokud není stanoveno jinak.“
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-294/zneni-20160321
Z čehož vyplývá, že značka musí být po pravé straně cesty, aby platila na daného cyklistů.
Dolínek se byl podívat v Holandsku a tam to funguje…tak to zavedeme i tady! Už vidím jak nizozemec jezdí na kole do práce např. v Praze ze Slivence na Prosek nebo z Tróji do Petrovic. Vypadá to spíše na nový nástroj pro vybírání pokut-bude to jednoduché: strážník si udělá na monitoru rysku 1.5m a kdo pojede blíže, tomu odešlou pokutu – příjem do městské pokladny!
Dolínek by se měl jít léčit nebo nejlépe si projet silniční síť v republice. On a jeho melodyboys argumentují, že kolem Prahy je vždy místa dost. Doporučuju shlédnout starší díl Máte slovo, kde se tihle klauni odkopali v plné parádě. Ve městě kde jsou cyklopruhy se ta vzdálenost dodržovat nemusí a tam jim to najednou nevadí, to už se ohrožení necítí. Reálně je ve městě všichni objíždí na míň jak metr. Já se nejvíc bojím toho, aby si z 1,5 metru neudělal nějaký aktivní blbeček v uniformě živnost.
No blik tvl… to mi bylo jasny hned jak se psalo o tom 1,5m…. ja jsem zvedavej jak to budou vymahat nekde kde to je fyzicky nemozny jako treba praha krejcarek kde se diky tem idiotskejm cyklopruhum sotva vejde auto… no asi holt pojedu za cyklistou do te doby nez nekam odboci…. treba na ohrade🙈.. Me cela ta banda pomatenejch prasatek co nam jakoze vladnou prijde jako spatnej vtip… nejhorsi je ze kdyz si nejakej blbec udela vejsku tak si mysli ze ma ve vsem pravdu… takpvejch tam nahore mame bohuzel vetsinu….
to by ciklisti zejména v trikotech nesnměli jezdit vedle sebe a hrát si na peloton.To je asi v pořádku
Nebojte, bude novela zákona a 1,5m se bude počítat od prvního cyklisty zprava 🙂
Řešíte blbosti, nikdo to měřit nebude. Když je míň místa, tak stačí ubrat plyn, což normální člověk udělá i bez vyhlášky. A když se srazí hňup s hňupem, tak to žádná vyhláška nezachrání. Je to jen kvůli hňupům kteří musí předjet, i kdyby měli zabít, protože jinak by jim praskl pindíček. A stejná paka pak sedají i na kola.
Coze? 12 plusu? To vam jako nevadi ze pojedete za tim cyklistou treba 20 minut?
Tvl ty jezdíš autobusem vid a si cyklista. Proč není zákon který nařizuje cyklistům držet se u krajnice to je ten problém a to že cyklista není povinen řídit se silničními pravidly.
Se taky podívejte v jakém stavu některé krajnice jsou, už nyní je v zákoně, že se má cyklista držet co nejvíc v pravo, ale někde to prostě dodržet není skoro možné.
A odkdy se cyklista nemusí řídit silničními pravidly?
Bohužel nikdo to po nich nevyžaduje. Občas si nějaký policajt na vesnici počká před hospodou, jestli někdo nadýchá, nebo ne. Jinak se policajti o cyklisty zajímají, jen když se s někým srazí…
A ono se někdo zajímá o to jak se chovají točiči volantem…. nějak jsem si nevšiml, kdyby si jich někdo všímal, tak to na našich pozemních komunikacích bude vypadat úplně jinak… bezpečněji
Takovému hňupovi je vyhláška ukradená.
1,5 metrů to má při pádu rovnou hlavičkou pod kola. A na užší h silnicích nelze ani s malým autem.
kdyz pojedu po nasi vesnicke ceste ktera ma v nejsirsim miste 4 metry tak cyklistu nepredjedu ,ale resi nekdo co kdyz pojede proti ???? nebo to v tomto pripade neplati??
Když jedete proti, tak předjíždíte?
Nepředjíždí, ale cyklistovi vadí malý odstup pouze z jedné strany?
Cyklistu je samozřejmě nutné mijet s dostatečným odstupem, platí to i obráceně? Jak může být pokutován někdo za vzdálenost,kterou nemůže změřit? To je jako,kdyby auto nemelo tachometr. Na úzkých silnicích by bylo predjeti autobusem nemožné . Melo by byt stanoveno,ze cyklista musi zastavit a umoznit predjeti. Takto kvuli jednomu kolari se budou muset zdržovat lidé v autobuse. O ekologii pri tak pomalé jízdě ani nelze hovořit! Lituji řidiče autobusů a nákladních aut! Měli by za podobných podmínek odmítnout jet!
A jak to ti řidiči dělají, když se v takových úsecích míjí s protijedoucím vozidlem, třeba i osobním, o šíři cca 2m?
Tachometr přece taky neměří přesně. Okem se dá měřit s odchylkou jednoho metru poměrně úspěšně (na šestimetrové silnici), a při každé pochybnosti je právo na straně obhajoby.
Také na základě tachometru nemůžete dostat pokutu. Zákon o metrologii jednoznačně říká, pokud má stát udělit pokutu na základě měření nějaké fyzikální veličiny, musí být provedeno stanoveným měřidlem. V praxi je toto nezměřitelné, tudíž nepostihnutelné. Řidiči autobusů můžou být v klidu 🙂
A už vám někdo prozradil, že existují i okresky, které 6 metrů nemají ani omylem? Kvůli pumpičkám fakt nehodlám jet škarpou nebo čekat až se milostpáni dobelhají na nějakou křižovatku či rozšířenou vozovku.
jaký je principiaální rozdíl mezi cyklistou, bryčkou, traktorem a kombajnem.
žádný. jenže najet do kombajnu či traktoru si nikdo netroufne. ale na cyklistu si budete troufat.
aroganty Vašeho druhu co nejdříve zbavit papírů. nadlouho.
A jak třeba změříte to, že nesmíte jiné účastníky provozu omezit nebo ohrozit???
omezit nebo ohrozit není daná míra
( rychlost , vzdálenost apod.)
Dopad této změny do silničního provozu 0%…
Pokud jako blázen předjíždí v případě, že za ním jedou policajti tak by dostal pokutu idnes, v ostatních 99% tam policajti prostě nejsou tudíž beze změny.
když se nikdo nedívá, tak je krást povoleno?
Magorismus pokračuje. Až si přestanou cyklisti po silnici jezdit jak chtějí a kličkovat, , tak pak 1,5m ano. A hlavně zakázat jízdu dvou cyklistů vedle sebe. To pak za ním pojede kolona jako prase.. A nedej bože potkat důchodce co jede z hospody. Ale když ho začnu předjíždět s kamio Em 1,5m daleko a on uhme doleva, to mám jako s tím kamionem skočit do skarpy, abych zachoval odstup????
Jízda dvou cyklistů vedle sebe je zakázána už dnes …
… Jste profesionální řidič a tohle nevíte???
jo a ciklisti v trikotech to dodržujií?jezdím taky ne kole ale co vydím od některych ciklistzů tatk byje docela rád utloukl
on to samozřejmě ví , ale kolálisti asi nééééééééééééééé
a vy neumíte číst, respektive chápat text. zcela prokazatelně.
Proč by uhejbal doleva?
Jestli bezdůvodně (opilej), tak je to jeho vina. Jestli se silnice zužuje, tak si ti máš prohlédnout než začneš předjíždět.
A co predvadi ridici na silnicich? V ruce telefon, zadny blinkr pri odboceni, jizda na cervenou, jizda v bus v pruhu, nedani prednosti na hlavni, problem vyhnout se chodci na silnici, nedodrzeni rychlosti…polovina ridicu by nemela na silnicich co delat.
Je to uplne stejne na obou stranach….
Každý at si zamete před vlastním prahem
Polovina cyklistů nemá na silnici co dělat když jezdí metr od krajnice a neznají dopravní předpisy! Jak může někdo takový vůbec být účastníkem silničního provozu a ještě beztrestně!
Takže řidiči aut, co jezdí metr od krajnice a neznají předpisy také nemají být účastníky provozu? To bude na silnicích prázno 🙂 Jsem zvědav, kolik jich za rok bude „znát“ to nové pravidlo o bezpečném odstupu 😉 (ještě vysvětlení: na kole jezdit přímo u kraje vozovky bez únikové zóny je životu nebezpečné právě kvůli nedodržování bezpečného odstupu např. řidiči s přívěsem, kteří si neuvědomují, že jsou delší a po předjetí cyklisty čumákem auta se hned zařazují zpět a cyklista nemá kam uhnout a na brždění je pozdě. Navíc metr od kraje bývají kanály a nesjízdné díry, to si řidič auta,… Číst vice »
Bohužel, tohle ale vůbec není o dopravě a bezpečnosti.
To je o nevzdělanci Dolínkovi. Je před volbama, tak se potřebuje zviditelnit. Znáte to? „Špatná reklama, taky reklama“. Předtím škodil jenom v Praze, ale teď škodí celé zemi.
Přeji všem šťastnou cestu.
Pro někoho je před volbami už skoro tři roky…
https://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=8&t=374
Jako cyklista jsem metr a půl nikdy neřešil, ale nesnáším polovodiče, kteří předjíždí, když něco jede do protisměru, nebo se snaží zůstat za plnou čárou (jejíž přejetí doufám povolí).
Nicméně jak vidím s dashcam videí, někteří se neštítí ani předjíždět auta, když jiné jede v protisměru.
Přejetí plné čáry při předjíždění je ohodnoceno pokutou od 5.000 do 10.000 Kč, zákazem řízení na 6-12 měsíců a sedmi trestnými body a žádná změna se v tomto směru nechystá..
To je nějaká novinka, ne?
No, teprve něco málo přes deset let..
Současně by měla být vydána prováděcí vyhláška Ministerstvem dopravy novelizující vyhlášku č. 294/2015 Sb., která legalizuje přejíždění V 1a – Podélné čáry souvislé („plné čáry“) při předjíždění cyklisty a opraví popisky u dopravních značek C 8a – Stezky pro cyklisty, C 9a – Stezky pro cyklisty společné a C 10a – Stezky pro chodce a cyklisty dělené tak, aby bylo zřejmé, že užití stezky pro cyklisty není bezpodmínečně povinné a užití stezky pro chodce a cyklisty není povinné vůbec.
No, důvěryhodnost slibů půlministrova ministerstva raději nebudu komentovat.. nemáte prosím nějaký odkaz?
file:///C:/Users/CZALULE/Downloads/00180825.pdf
velmi mi ale vadí, že se stejná změna jako u značek C8a, C9a a C10a neprojeví také u značek C7a a C11a…
To jako fakt dáváte odkaz na soubor na svém disku C a myslíte, že si ho prohlídnem? 🙂
😂😂
Při předjíždění cyklisty to bude povoleno, už je připravena změna vyhlášky.
Zákona.
Prováděcí vyhlášky, původně to chtěli dát do zákona, ale přesunuli to z něj do prováděcí vyhlášky…
U plné čáry to novelizací vyhlášky řešit lze, ale povinnost cyklisty použít stezku nebo vyhrazený pruh vyplývá přímo ze zákona (§57 ZPPK)
S tím, že je povinnost využít stezku pro cyklisty (pozor ne kombinovanou stezku pro chodce a cyklisty) v zákoně a nejde to měnit vyhláškou souhlasím.
Jen v novele zákona co teď prošla je i úprava této povinnosti… (jen si toho nikdo nevšímá).
Novela vyhlášky ohledně povinnost použití „cyklostezek“ bude jen, aby byly popisy u značek v souladu se zákonem.
Tak to se připravme na to, že přejíždět se bude plná i v nepřehledných místech, kdy protijedoucímu vozidlu nezbyde nic jiného než tři možnosti : 1.čelní střet 2.vlevo ( tam bude 1,5m a tedy zdánlivě místa dost ) 3.a nebo skok do škarpy s vírou, že netrefí strom. Když povolit přejetí plné čáry, tak také jasně definovat postih za chybné vyhodnocení situace a způsobení nehody. Navrhuji. 1.Dosavadní jedna plná- přejetí povoleno za zvýšené opatrnosti. 2.Změna plné na dvojitou plnou v místech, kde je její přejetí vysloveně rizikové a zde ponechat zákaz přejíždění. A pořád je to jen o cyklistech .… Číst vice »
Spousta silnic středovou čáru vůbec nemá!
Já si myslím, že policie nebude trestat přejetí plně čáry v případě, že nedojde k ohrožení nebo omezení protijedoucího vozidla včetně cyklisty. Pokud dojde k celnímu střetu, tak samozřejmě bude trestat. Ale to bude tak jako tak. Doplacime na bezohlednost českých řidičů směrem k cyklistům.
To je taková pokuta? Já myslím, že je jeden přestupek nedovolené přejetí plné čáry, a druhý nebezpečné předjíždění, a oba jsou na sobě v podstatě nezávislé.
Tak tomu není. Přejetí plné čáry není totéž jako zakázané předjíždění. Značky zákazu předjíždění se zase nevztahují na předjíždění cyklistů. Výjimkou jsou železniční přejezdy a přechody pro chodce, tam skutečně za předjetí cyklisty hrozí sankce, kterou jste popsal.
No jasně. Předjíždění na plné a současně s autem v protisměru je teď v módě. Dotyčný si neuvědomuje, že do rizika žene i nevinné. Stejně jako předjíždění na křižovatce, když řidič předjíždí několik pomalu jedoucích (zpomalujících) vozidel a nevidí, jaký je důvod oné pomalé jízdy. Tím důvodem totiž muže být, že vozidlo vpředu odbočuje vlevo. Jak se pak diví a brzdí, když má přes cestu traktor. A posledním takovým předjížděním je předjíždění vozidla před křižovatkou, které odbočuje vpravo. Myslí si, že ho řidič odbočující z vedlejší vlevo vidí. OMYL! NEMUSÍ ho vidět. Pak nastává situace, že tam v dobré víře… Číst vice »
Nic vám nezakazuje předjíždět pokud v protisměru jede auto.
Pokud si dobře pamatuji z autškoly,řidič nesmí ohrozit a omezit ostatní účastníky silničního provozu.Tak nevím proč to naši páni poslanci vylepšují o nějaké kraviny s 1,5m rozestupem.
Teoreticky smíte omezit řidiče za vámi, jste-li na víceproudé silnici (např. předjíždění na dálnici, pokud se nemůžete zařadit do pravého pruhu a uhnout tak v řidiči za vámi).
To je pouze „upřesnění“ pro ty řidiče, kteří mají problém se základními fyzikálními zákony. Řada z nich si prostě při svém IQ není schopná uvědomit, co to udělá s cyklistou, když jej budou v plné rychlosti míjet se stejným bočním odstupem jako předjížděné auto.
Samozřejmě 1.5 m se nedá přesně změřit a nelze jej ani ve všech případech dosáhnout,.
Jel jste někdy na kole? Pokud ne, tak to zkuste a nechte se předjet kamionem 90 km rychlosti ve vzdálenosti 40 cm od Vás.
Párkrát vyzkoušeno, nic hrozného to není.
Jste názorná ukázka toho proč je potřeba, aby těch 1,5 metru bylo přímo v zákoně…
Jestliže ho nelze předjet, tak holt pojede náklaďák za ním. Stejně jako třeba za krokem jedoucím traktorem.
No jo, jenže traktor jsem letos (mimo Prahu) potkal dvakrát, cyklistů několik set, třetina to šněruje uprostřed jízdního pruhu a každý desátý po dělicí lajně.
A to i v případě, že vedle silnice je cyklostezka.
To není nenávist ale holej fakt. Zákazy vjezdu nerespektují, při otázce proč jedou po tý úzký silnici, když vedle je krásná a prázdná cyklostezka pro ně jste jednička kkt a bůhví co ještě. Přes přechod pro chodce zásadně v sedle a červená pro ně neplatí. Všichni nejsou takový tupci ale někteří by si měli zopakovat pravidla silničního provozu. Pokud chtěj 1.5m odstup ať je povinná helma pro všechny. Teď každéj kdo se vymele bude řvát, že to bylo kvůli malému odstupu auta.
No, vzpomněl jsem si ještě na jednu velice zajímavou situaci. Jsem zvědav, jestli se také bude zmiňovat na kterou stranu se má cyklista předjíždět. Představte si situaci která se mi již také stala : úzká silnice a cyklisté jedoucí vpravo i vlevo- všichni ve vašem směru jízdy. Je tedy logické, že půjde o předjíždění i těch na levé straně vozovky. Já to vyřešil tak, že jsem za zvýšené opatrnosti projel s odstupem tak cca 1m na obě strany (přesně je to nemožné odhadnout). Až bude nutné 1,5m tak to bude neřešitelná situace.
Od čeho máte klakson na volantu?
Tak tomu nevěřím. Kdo by riskoval vědomě, že vy ho srazíte na té cestě. Uprostřed pruhu určitě nepojede a u dělící čáry jedině, když odbočuje vlevo, protože jinak to nejde. Vidíte problém kde není a je to váš výmysl.
A co borci při cestě z hospody? Těm nestačí ani celá cesta a nebo na kole ve 4cm prašanu, zatočí a položí to před vás. Ti na to lezou teda protože mají pod hadrama oblek supermana nebo jak? Až budete 10 let 5 dní v týdnu jezdit jako servisák celý Čechy to teprv uvidíte věci. A kdo by vědomě jezdil nachcanej? Také tomu nevěříte? Všude jsou černý ovce. Pro někoho je to sci-fi a jinej má asi 9 životů. Tenhle zákon je pí… všech pí…vin ani vymáhat to nejde. Používejme rozum a vrátíme se domů ke svejm rodinám.
Mám na to stejný názor. Není to o nenávisti. Ať cyklista jezdí. Jak kdysi řekl někdo moudrý: Vše v životě je o toleranci a kompromisech. Nemám s tím problém. Jo a když už jsme u vymýšlení volovin tak jedna taková věc, co by prospěla oběma stranám a navíc zcela legální a účinná. Krátké zvukové výstražné znamení k upozornění předjížděného vozidla. Však i vyhláška toto zmiňuje. Jasně, že ne přímo jemu za zadkem ale v dostatečné vzdálenosti. Ať je informován a může se přizpůsobit. Když bezpečnost tak bezpečnost. Vracíme se v mnoha věcech zpět do minulosti, tak proč ne k tomu,… Číst vice »
Přesně tak. Před měsícem v Jižních Čechách 4 mrtví cyklisté v jednom týdnu.
Nezlobte, se, lidi prostě umírají a pokud lezou někam kde se pohybují velké kusy železa plastů a dalších kovů vysokou rychlostí, tak s tím musí počítat dvojnásob.
Volovina je ten odstup.
Chtel jsem jet po cyklostezce v Novem Bydzove, ale byla na ni zaparkovana 4 auta a jeden nakladak…z cyklopruhu na silnici si spousta ridicu udela druhy parkovaci pruh…
Také až příliš cyklostezek začíná/končí „zpomalovacím“ zábradlím, které např. s tandemem nebo s kolem s vozíkem nejde překonat ani po slezení z kola. Asfaltové cyklostezky po několika km končící v oraništi bez jakéhokoliv předchozího upozornění také nejsou výjimkou. Řidiči aut jsou rozmlsaní značením objížděk mnoho km předem a myslí si, že takto funguje i cykloinfrastruktura. Nefunguje.
Jojo, nekde u Liberce pekna cyklostezka a na zacatku zamcena zavora, netusim, jak si to mam prebrat. Zadna cedule s informaci, jestli se tam pracuje nebo neco…
Uzavrene silnice s vyznacenymi cyklotrasami, ale nikoho nenapadne, ze objizdka ke dlouha treba 20 km a a kdyby to bylo radne vyznaceno, tak si clovek tech 20 km usetri, a najde si jinou trasu
Takový soudobý traktor pojede na slušné silnici klidně 45km/h. Cyklista nesportovec tak 15km/h…
A souhlasím, že obojí je opruz … vzhledem k obvyklé intenzitě provozu nelze předjet ani jedno…
A „velká vozidla“ se s vozidlem v protisměru podle Česmadu vyhýbají jak???
Pravý kola do pangejtu, vím o pár silnicích ll. třídy, kde se takto vyhýbají i protijedoucí osobáky.
Letos jsem byl autem na Korsice. Užší silničky jsem v životě neviděl…A to je mi 66 let. A ani jedno škrábnutí, občas se muselo couvat nebo úplně na kraj, pod vámi 200 m sráz. Jde to, ale musí být řídíči ohleduplní…
Jo budovali se zálivy na vyhýbání, a také na většině těchto úzkých silnic platí v zimě nepsané pravidlo, kdo jede do kopce má přednost. Tohle ale uplatňují většinou místní nebo přemýšlející lidé. I to vyhýbání má svoje pravidla např. ten, který má lepší krajnici ten víc uhne, nebo ten lehčí. Z lidí se, ale vytrácí ohleduplnost.
Je dobře, že přísnější sazby neprošly. Víte, řidič může zpomalit, zkontrolovat situaci a i na opravdu široké silnici přejet polovinou do protisměru. Ale co je to platné, když cyklisté jedou „cik cak“. Nedávno jsem dva takové předjížděl a po jejich předjetí a pohledu do zpětného zrcátka jsem zjistil, že po mém průjezdu ten jedoucí vzadu vybočil a hup, už jeli vedle sebe a za mnou jedoucí vozidlo chystající se k stejnému manévru jako já mělo tento znemožněn. Takže ano. Bezpečný odstup je bez diskuze, ale je na místě také postih cyklistů za bezohlednou a nebezpečnou jízdu. A víte co mě… Číst vice »
Ať si udělá Česmad výlet do Francie. Tam tohle mají už nějaký čas a funguje to naprosto bez problémů. Jo a jezdím na kole, na motce i v autě, takže znám silnici ze všech pozic.
I z náklaďáku nebo autobusu ?
A není náhodou ve Francii toto omezení jen pro silnice, kde je povolena rychlost vyssi nez 50 km/h? Ti padem minimalne mesta jsou od teto kraviny osvobozena. Tam aspon nekdo přemýšlel mozkem, ovsem u nas se přemýšlí pilinama, jez maji misto mozku!
Tam mají buď cyklostezky nebo pruhy pro cyklisty…Zajeďte si do Rakouska, Švýcarska nebo Beneluxu…
No já nevím, ale ve Francii prý zavedli po městě nedávno 30km/h a prý jim to tam udělalo pěknou paseku
Argumentovat tady cizinou je naprosto zbytečné …. pro některé ty hospodské řidiče je nepochopitelné, že auta jezdí i za hranicí okresu :- D
Jen mi přišlo líto, že pumpičkáři si taky nenesou nějakou zodpovědnost. Minulý týden jsem jednoho takového exota málem trefil při odbočování vlevo.. V oblasti 50km/hod, ve slušivém černém oblečku na černém kole, na hlavě černou helmu a sluneční brejle. Nikde ani stopa po reflexním, nebo kontrastním prvku. A valil to z kopečka docela svižně.
Viník bych de jure byl jasně já 🙁 !!
Páni poslanci, to se vám zase něco povedlo !! Děkuji.
Pumpičkář je nějaký výraz pro lidi, co potřebují k dosažení erekce vakuovou pumpu?
Jo,nebo bicykl.
Já myslel, že je to čerpadlář, co má malou benzínovou pumpu 🙂
Je známo, že účinky dlouhodobého sezení na cyklistickém sedle na mužské reprodukční zdraví nejsou příznivé.
Zato dlouhodobé sezení v autě zvyšuje potenci, že?)))
Zřejmě ano – kolikrát si říkám, co za tím volantem sedí za… 😀 🙂
O výzkumech na toto téma nevím. Předpokládal bych, že dlouhodobé sezení v autě též škodí, ale automobilisté se pořád množí, tak to asi nebude tak závažné.
A cyklisté ne?:-)
Kdekoliv je vedle sebe pruh pro auta a pruh pro cyklisty, tak pruh pro auta je ucpaný a cyklopruh prázdný.
To je problém autíčkářů:-)
Nebezpečné to není. Rizikem jsou hlavně hemeroidy. Ale pokud máte vyhřívaný sedák, tak to být problém může.
Je známo v hospodě, nebo i někde na moderním kole?
Souhlas. Navíc by možná stálo za to zamyslet se nad elektrokoly, které jedou tak, že je kolikrát ani není možné předjet za nějaký rozumný časový úsek a na rozumnou vzdálenost. Nezbývá pak než srovnat tempo a čekat, čekat, čekat až to půjde. Dále na elektrokolech jezdí kolikrát lidé, pro které by klasické byl problém třeba z důvodu pohybových omezení a to s sebou také nese určitá rizika. A o respektování dopravního značení při vjezdu na kruhový objezd raději ani nemluvím. Nevím, jak dodržím 1,5m na kruhovém objezdu, když mě cyklista podjede .Bude se řešit i to, kdo byl v právu… Číst vice »
A jakou rychlostí na kruháči jedete? Více jak 30km/hod?
Elektrokolo po rovině max 25 km, natrenovany cyklista bez elektriky hravé přes 35 km.
Elektrokola jsou pomalejší právě kvůli tomu, že aby byla klasifikována jako jízdní kola, musí motor fungovat pouze do 25 km/h (s asistencí). Při jakékoli větší rychlosti už zaostáváte za normálními cyklisty, kvůli váze baterie a motoru.
OK, a ted pojdme z teorie do praxe.
Sice je ten zakonny limit „omezeni vykonu + max 25 km/h + neslapes = neasistuji“ existuje a nekteri vyrobci elektrokol jej v praxi implementuji, ale co… na papiry to nejezdi a prislusna uprava na odemknuti je dnes uz vetsinou jen softwarova.
Zcela neprekvapive se provoz takoveho vozidla nezpusobileho provozovani na PozKom v CR nijak neresi. V Nemecku ma Polizei mobilni meridlo s valci, kam kolo postavi a meri vykon i to, jestli a jak to zavisi na pohybu od pedalu…
Taky mě napadlo, že bych třeba měl nějaký přepínač, že na silnici to kolo mohu zrychlit. Jenom bych pak nesměl na cyklostezky což je docela divné, když tam jezdí i rychlejší… (Argumentovat motorkami je nesmysl, protože ty jsou větší)
Nicméně vypnout softwarové omezení výkonu a chtít víc než na kolik je to konstruováno, je akorát způsob jak si ničit akumulátor.
Když to stroj dlouhodobě zvládá, nebude to výrobce softwarově ponižovat a prodávat pod cenou 😀 ale nechá si to zhomologovat a prodá to jako skůtr.
Tak pokud vás cyklista předjede zprava při plynulém provozu (čili nečeká se před křižovatkou atd), má přestupek za nedovolené předjíždění. Pokud jej při tom natočíte.
Takže to, že cyklista může zprava předjíždět stojící nebo pomalu jedoucí auta už neplatí?
Asi půjde o výklad „stojící nebo pomalu jedoucí“ auta. Pro mě to jsou auta stojící nebo popojizdejici v zácpě, nebo auta stojící před křižovatkou.
Podle mě auta jedoucí v koloně 30km/h (tzn. cyklista by je dokázal předjet) nespadají do definice aut, které mají dovoleno cyklisté předjíždět zprava.
Takže vy máte problém předjet nějakého důchodce na elektrokole, které má max 25km/h? … máte trabanta nebo velorex? 😀
Exit jste spíše Vy!
A kdo jiný by měl být viník než vy když by jste mu nedal přednost? Barva kola a přilby je nějak rozhodující pro přednost na křižovatce?
Pravidla silničního provozu platí pro všechny účastníky, cyklisty i chodce nevyjímaje. Ovšem, postihovat se má ten, který musí mít oprávnění, musí splnit všechny podmínky k provozu, a cyklisti i pěší ani nejsou kolikrát schopni si vzít něco reflexního, což je v podstatě jejich jediná povinnost.
No, vidíte, a ani to „vzít si něco reflexního“ povinností pro ty chodce povinností vždy není.
Pokud se pěší pohybuje po silnici bez chodníku, má povinnost při snížené viditelnosti, nebo v místech bez osvětlení mít reflexní prvek. Pro cyklisty to platí bez výjimky. Proč tedy denně potkávám „sebevrahy“ pospíchající do práce, bez ničeho, navíc kolikrát v tmavém oblečení, takže ho vidím pár metrů před sebou, a taktak se mu vyhnu.
Ano, to raději dvě obce na sebe navazující rozdělíme. Silnice, kde není chodník a veřejné osvětlení se tak rázem ocitne mezi obcemi a pro jistotu tam nově dáme 70 :-). Jestli to je za účelem toho, aby zde chodci museli nosit reflexní prvky a nebylo nutné osazovat veřejné osvětlení nebo budovat chodníky je otázkou. Rozhodně původní 50 byla z hlediska bezpečnosti výrazně lepší.
S tím oblečením souhlasím.
Všechny ty podmínky?
Jako jednou za život udělat řidičák a jednou za dva roky jet na technickou???…fíha to je ale nároků : – D
Pokud to berete takhle, tak se nedivím, že to na silnicích vypadá jak to vypadá…já jezdím denně skoro 40 let, a krom pár pomačkaných plechů bez úhony. Chybí hlavně zodpovědnost, ohleduplnost, a očividná je neznalost základních pravidel.
V té době byl běžný i průkaz cyklisty…vím, komunistický přežitek, ale mělo to něco do sebe. Jako účastník provozu jste musel znát základní dopravní předpisy. Pamatuji si, jak jsem jednou dostal pokutu, že jsem nesvítil na kole v šeru…50,- Kčs 🙂 Dnes vám klidně před nosem přes přechod přefrčí na kole nabušenec, protože se přece „nevyzuje“.
„V nejzkaženějším státě je nejvíc zákonů.“ (Publiuc Cornelius Tacitus)
Ale vždyť to není žádný problém. Pokud chtějí, aby zákon platil, tak prostě zatlačit na politiky, aby modernizovali do léta všechny neodpovídající silnice. Když něco po někom chci, tak mu to mám umožnit dělat. 😀
spíš se na úzké silnice osadí značka zákaz vjezdu cyklistů
Jenom, aby to byl cyklista. Nevím, jak to budou řešit v některých částech Šumavy.
Mno linkový autobus dostane výjimku ze zákazu a někdo jiný zase psotník. Co tam dělá autobus, vždyť je tam zákaz vjezdu, Šumava je pro cyklisty, autobusák má jet taky na kole. Plus mediální kritika místních, že podvádějí na elektrokolech, že to není to správné a poctivé ježdění na kole, že ho předjel dědek na kole!!!
(Mě taky, šlapal jsem Babebu, porucha. A co jako?)
Ale to se vejdou , nevejde se autista s náklaďákem
Takže zákaz ano , nákladních aut.
To spíš zákaz aut, když je to tak úzké, že se tam nevejdou.
Viz v Praze most Legií (2 metry).
Prostě jsou místa, kde se předjíždět nedá. Když na kole dojedu línej traktor s vlekem, taky nemám radost 😀 ale nebudu kvůli tomu chtít všude třípruh.
A když autem dojedu cyklistu (kterej nedělá kraviny), není to o nic horší než když dojedu traktor.
No, takové přejezdy mezi Modravou a Kvildou nebo na Kvildu přes hřeben, to bude pro lidi, kteří se jedou ubytovat super. A ti mají jinak pochopení pro cyklisty, jelikož to kolo na to autě někde vezou v 80% také. Při tom stoupání rychlosti 10-20 km/h tam přibude spíše srážek. Když místo, aby se cyklista pomalinku objel v 80cm, tak za ním budu trápit auto touto rychlostí.
Traktor mi většinou do 30 vteřin uhne. Kolona kombajnů na silnici 1. třídy, kde ještě není dálnice je problém, ale ne takový, jako blokující cyklista.
Hezky napsáno. Bohužel z vlastní zkušenosti vím, že těch co kraviny dělají je až více než dost.
Jo a kolikrat potkate traktor a kolikrat cyklistu. Nevim treba tam u vas je vic traktoru nez kol…
Myslím že nejrychlejšího zrušení by se dosáhlo pokud by všichni začali ten zákon opravdu dodržovat.
a ideálně pomocí sehrané dvojce jeden exot na kole a druhý v autě za ním…bojíci se predjet
Tak vzhledem k tomu, že je to stejně nekontrolovatelné a neprokazatelné, jak se nechal slyšet i šéf dopravní policie, tak se tím nemusí Česmad trápit. Holt se odhlasovalo další dobro, a nic se nezmění.
Je to špatně z právního hlediska (zákonná anomálie požadovat přesný odhad vzdálenosti), je to špatně z technického hlediska (záběr z kamery není relevantní důkaz pro vzdálenost) a konečně je to špatně i ze systémového hlediska, protože na rozdíl od jiných zemí, kde něco podobného je, ten náš předpis neumožňuje předjet cyklistu přes plnou ani nedává cyklistovi povinnost umožnit předjetí.
Horší bude, jak prokázat, když řidič sejme cyklistu, že on uhnul a ne, že řidič nedodržel vzdálenost.
To samé je i dneska, když cyklista spadne (i bez dotyku s předjíždějícím autem), soudní znalci počítají poryv větru od auta.
Ano, a to je v pořádku. On tlak před vozidlem a díra za ním umí nepěkné věci.
Musí být kam uhnout…Silnice, cesta pěšina, branka u domu, garáž…Mám ješte pokračovat?
„Umožnit předjetí“ sice v zákoně není doslova, ale jezdí se co nejblíže pravo. Pokud cyklista nejede vpravo, dá se to pokutovat.
Už jste viděl takovou pokutu udělenou v ČR? Na libovolném čtyřpruhu by se díky tomu dalo nasbírat peněz…
Samozřejmě ne v krajnici. A já si radši od té krajnice udržuji odstup, aby řidiče nenapadlo předjíždět na těsno – pokud v protisměru nic nejede, rád uhnu.
Na 102 ze Štěchovic do Prahy jsou místa, kde já jedu na kole po krajnici. Ale jasně, i když zrovna na takovém místě dojedu autem cyklistu který jede normálně v pruhu, chápu ho. Stalo se mi i to, že vidím větve nad krajnicí, ukazuju rukou doleva(budu objíždět), náklaďák za mnou to nezajímá a otře se o ty větve sám.
Tam je ve směru na Prahu někde krajnice po které se dá jet (kromě pár metrů v Davli)?
Zcela luxusní, cca 2,5 m široká a udržovaná je na Zbraslavi směrem z Prahy ven, ale cyklistu který by jel po ní a ne v pruhu jsem tam nepotkal ještě nikdy. Ale zas mám na té trase najeto jen něco málo přes půl M km, tak to třeba ještě přijde..
Právě krajnice vidím jako východisko. Ten půlmetr asfaltu za čárou mi jako cyklistovi stačí a je-li sjízdný (nerozbitý, nezabordelený), rád využívám. Je to mnohem lepší, než se motat mezi autama.
Velká škoda, že na nových silnicích sjízdné krajnice prakticky nejsou…
Zrovná v zákoně o provozu máte spoustu nařízení, která se obtížně prokazují. Odstup za jiným vozidlem, i ta rychlost, pokud nikdo zrovna neměří. Když se nic nestane, nikdo se nic nedozví. Ale když se stane, jde Vám k tíži, že jste se choval nebezpečně a tu rychlost, či odstup nedodržel. A to je v pořádku.
je to uplne jedno, co si poslanci schvali, stejne uz ted neni nikdo, kdo by nad dodrzovanim pravidel bdel, nehlede na to, ze tohle pravidlo v realu se ani dodrzovat neda…
V nemecku se dodržovat da a u nás se nedá?
V Německu to je jednodušší. Mají tam v mnoha případech vedle silnice cyklistické stezky a někdy i „cyklodálnice“ (i se smyčkami v asfaltu kvůli statistice). Cyklisty tam nenapadne se motat mezi autama, když může jet mimo.
https://www.google.com/maps/@48.6737621,8.9748639,3a,37.5y,30.75h,84.13t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipM-vSTKM28BT-SBeVeMsVKL1okmEY5Ix9DxLuJO!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipM-vSTKM28BT-SBeVeMsVKL1okmEY5Ix9DxLuJO%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya74.12047-ro-0-fo100!7i10752!8i4822
Ale jak jsem z mistni diskuze pochopil (ne jen té dnešní) tak problem neni na“větších“cestach (kde by se skutečně soubezna cyklostezka hodila) ale na tech uzkych silnicich do posledni dědiny. Tam totiz podle některých nastane totalni kolaps dopravy. A kolem takovych silnicek ani v nemecku neni vetsinou soubezna cyklostezka.
Máte pravdu, do poslední dědiny nepovede paralelně cyklostezka (pokud to náhodou nebude v nějaké rekreační oblasti). Zároveň ale do poslední dědiny nelze předpokládat v obou směrech takovou intenzitu dopravy, že by se ten cyklista nedal předjet. Já spíš předpokládám problém na vytížených silnicích 1. a 2. třídy, v místech, kde pro kolo nelze využít nějakou místní komunikaci. Očekávám, že zmiňovaná česká úprava bude úspěšně napadena, protože se jedná o jednostrannou „módní“ regulaci aut bez ohledu na realitu českých silnic a bez uvedení recipročních povinností cyklistů. Myslím, že v Česku se najde pár militantních cyklistů, kteří se v nově nabytém právu… Číst vice »
Kdyby se v Německu začalo dodržovat, provoz se tu zastaví..
Takže když jedu přes německo a vidím jak jsou místní silnice bezpečné a tolerantní tak mám vidiny?
Zásadní rozdíl je v infrastruktuře – ta německá neobsahuje žádné pasti na neznalé (ani rychlostně-radarové), řidiči tak mají víc prostoru sledovat skutečnou situaci v provozu. Když ale sjedete z dálnice do nějakého většího města (doporučuju München), nejspíš ty iluze dost rychle ztratíte..
Mnichovem jsem několikrát jel autem i na kole a netuším o čem mluvíte…německé město jako každé jiné …
A ty pasti to už beru spíš jako zoufalý pokus z Vaší strany.
A jak bude postihována jízda dvou cyklistů vedle sebe?
Na to snad neexistuje zadny postih?
postih který se nevymáhá jako by nebyl
361/2000 Sb. Zákon o provozu na pozemních komunikacích
(3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.
No to je v pořádku ne?
A kdo muze za to ze za jizdu vedle sebe nejsou udelovany pokuty?
A to že na silnic nedodržují co mají a chtějí to po ostatních ?
Ano takovou volovinu tady vzdycky někdo napíše:
„Ja ridic auta nebudu brat ohledy na bezpečnost cyklistu dokud oni vsichni do jednoho nebudou jezdit uplne u kraje, budou jezdit vzdy za sebou atd.“
On snad nekdo nekdy nekde tvrdil ze cykliste odmitaji byt pokutovani za porusovani pravidel???
A já někde napsal, že neberu ohled na bezpečnost cyklistů ? Jen ten celý zákon je protěžování jedné skupiny, která většinou nedokáže ani dodržet základní pravidla proti většině. A takových bohužel potkávám dost. V noci , bez reflexních prvků a kolo osvětlená max nějakou bludičkou. Ale viníkem by byl vždy řidič OA..
Řidič by byl viníkem když by byl cyklista špatně osvětlen???
Nechápu o co Vám jde. Co to znamená to Vaše protěžování? Jako že tady máme zákon co si klade za cíl zvýšit bezpečnost cyklistů je protěžování? Co jako chcete, stejnou nebezpečnost pro všechny???
Souhlas. Když už, tak mi ta povinnost chybí i v případě motocyklů.
Kéž by to všichni dodržovali aspoň v zatáčkách při jízdě z kopce. Blbci jsou všude, i mezi námi chodci.
Cyklista zabere minimálně 1 m + odstup je 1,5 m + autobus/náklaďák potřebuje jízdní pruh cca 3 m = minimální možná šířka silnice je 5,5 m s tím, že pokud nejede cyklista těsně u kraje, dostaneme se snadno na 6 metrů. Jaké procento silnic tuto šířku splňuje? Abychom se náhodou nedivili, že podle tohoto zákona nejde předjíždět cyklisty například na 30% silniční sítě… Reálně je vše o vzájemné ohleduplnosti a respektu. Ne o vymyšlených číslech a sankcích… Bohužel u nás je mnoho idiotů a to nejen za volantem, ale i na bicyklech. PS. Co to znamená pro cyklopruhy? Znamená to,… Číst vice »
Je zajimave, ze na naproste vetsine silnic se dokazou minout osobak s náklaďákem/autobusem ale predjet cyklistu s odstupem se nekterym zda jako neresitelny problém.
Protože auta se klidně minou o 20cm. 2,5+2+0,2=4,7
a cyklista nemá 2 metry na šířku, takže pokud se vejde do 70 cm od krajnice, tak tam těch 1,5 metru bude. A když to bude 1,3 asi to nikomu moc vadit nebude.
A vy tomu věříte, že 1,3 nebude vadit? Jistě, nebude vadit. Dokud nedojde k nehodě. Pak věřet tomu,že to vadit bude. Cyklista jedoucí 70cm od krajnice? Od krajnice a nebo od vodící čáry? Ono to není totiž to samé.
Jj 20cm … Pri rychlosti tak 10km/h…
Doporucuji nekdy vzit pásmo a sirku cesty si změřit. Na ceste siroke 4,7m byste mel problem se otocit s osobakem.
Ano minou. Ale oba jednou po krajnici, kdežto většina pumpiček středem.
Slovo“většina“se používá jak tak pozoruji i pro menšinu 😀
Kdyz se dneska clovek podiva do medii, snadno muze nabyt dojmu, ze obycejny „vetsinovy“ clovek uz existovat prestal – a existuji uz pouze (ruzne hlasite) mensiny.
To je jedno že při 10 km/h, prostě se legálně vyhnou. Cyklistu byste nesměl objet ani v nízké rychlosti, pokud by tam rychlost nebyla upravena na 30 km/h.
A ano, na spoustě silnic se osobák neotočí, pokud tam není vjezd na pole nebo do lesa.
Tam kde se neotoci osobak bych uz to moc silnici nenazyval …
Takže silnice III. třídy nejsou silnice? To je nějakých 35 000 km komunikací.
Silnice 3. třídy mají šířku 3 metry a méně???
Proč by měli mít míň než tři metry?
Otočí se skoro všude, ale musíte asi 4x couvat 😀
No ale to už je spíš taková ta poslední cestička k chatě než nějaká klasická silnice. Na takové cestě co se tady popisuje by totiž musel být zaveden jednosměrný provoz jinak by to nefungovalo.
Normální slušnej cyklista vás na takový silnici ve vhodným místě pustí, takže vaše zdržení za ním nebude nijak velký. Bezohlednej tam může snadno jet tak, že se vedle něj nevejdete ani s odstupem 10 cm. Takže žádný nový problém tím zákonem nevzniká. Co tím vzniká, je možnost pokutovat těsný průjezdy vysokou rychlostí, který můžou být velmi nebezpečný (tlaková vlna, zpanikaření) a každopádně jsou velmi nepříjemný, a který bohužel nejsou nijak vzácný. Jasně, 1,4 asi dokazatelnej nebude, ale že 20 čísel není metr a půl už by mělo jít dokázat i ze záznamu, když je známa šířka pruhů a podobně v… Číst vice »
Nesměl předjet. Objet ho můžete ;-). Stejně jako můžete při objíždění přejet plnou čáru.
To s tou omezenou rychlosti nechápu. Pokud oba jedou pomalu, proč se nemohou předjet s odstupem 1 metr, nezávislé na tom, co je na značce?
Plus samozřejmě „přirozeně“ upravena rychlost, tedy např. špatný terén, je v podstatě taky omezení.
Že se na silnici netočí s osobákem není argument.
Jsou silničky v obcích široké tak, že Tatra hobluje tyčky u obou plotů, šířka „asfaltu“ 2,1 m. Normálně se tam jezdí a když se potkají 2 auta, tak jeden řidič couvá.
Pokud bychom „dle vzoru Ever Given“ měli stavět silnice takové, aby se tam otočilo nejdelší vozidlo… Ne. Nejde. Není to možné.
Ale jde, jenom by to asi pozdrželo výstavbu jiných komunikací.
Já nikdy nikde netvrdil, že máme stavět silnice tak široké aby se tam otočilo vozidlo …
Protože zajíždějí na krajnici.
Pokud se míjíte s protijedoucím vozidlem, tak nemáte na krajnici nic a vaše možnosti jsou řekněme lepší. Předjíždět něco tak choulostivého jako je cyklista….Vy patrně vycházíte z toho, že cyklista jede po krajnici. Krajnice jak známo se skládá ze zpevněné a nezpevněné části. Pevná část je často nad úrovní nezpevněné. Skutečně si myslíte, že cyklista pojede „na hraně“? Píšete, že na „většině silnic“. Většina silnic je v tak žalostném stavu a plná děr, že cyklista prostě u krajnice jet nemůže a tedy se jízdní šířka zužuje o jeho boční odstup od krajnice. K tomu připočítejte oněch 1,5 m a jste… Číst vice »
Ve vašem příspěvku jsem zahlédl jen 130 149 150 … takže jsem ten blábol raději ani nečetl …
NA Vaše P.S. : Asi se jedná o přesně vymezený prostor, ve kterém se cyklista pohybuje a musí se v něm zdržovat. Jednoduše řečeno je mezi kolem a autem ta bílá čára. No, asi to tak stačí a něčemu to pomůže, nevím.
Však nikdo nikoho nenutí předjíždět, může jet klidně za ním. je to na svobodné vůli každého řidiče.
Ono by bylo nejlepší, kdyby se všichni na silnicích – řidiči, cyklisti, chodci – chovali ohleduplně k těm ostatním. Řidič nebude prasácky předjíždět, cyklista uhne když mu v kopci bude na záda dýchat auto, které nemůže bezpečně předjet. A ani by na to zákon potřeba nebyl..
Na venkove a vubec vsude, kde je svet jeste normalni, se v obcich s vyssi hustotou provozu aut naprosto bezne jezdi na kole po chodniku, protoze je to tak vyhodne pro vsechny (chodcu tam byva pet a pul = neni problem se vyhnout, cykliste nenarusuji plynulost provozu, zadny spech, zadny stres).
Sice je to tak z pohledu ouredniho velky spatny, ale v praxi to tak funguje k plne spokojenosti… do doby, nez nekdo prijde s dotaci na kybl bile barvy a zacne na silnici kreslit cykloomalovanky.
Dovoluji si nesouhlasit s tvrzením, že na venkově, případně jinde je ještě svět normální. Normální tam (a vlastně i kdekoli jinde) svět byl naposledy v 18. století. Pak se to začalo rychle kazit, jak začaly přicházet další a další novoty. V nenormálním světě jsme už aspoň dvě století, ne teprve poslední dvě či tři desetiletí.
Děláte si iluze o 18. století …
OK, až přijedete např. do zaměstnání o hodinu déle jelikož jste nemohl předjet cyklistu, budete mluvit stejně?
A neni veskera doprava o tom,nze musite dobre odhadovat, jak vam bude cesta dlouho trvat? Cyklista muze za to, ze jste vyrazil pozdě?
Když se pumpička ohlásí předem, že bude blokovat dopravu, tak klidně vyjedu dřív. Ale narazit v půlce trasy na exota, kterej zdržuje i autobus plnej lidí za sebou jen kvůli tomu, že on zachraňuje planetu… Normální cyklista klidně uhne na bok, když nje místo, nebo zastaví u krajnice a pustí provoz. Cykloz***d bude blokovat všechny.
Jj a tech lidi co jesti stredem a vsechny schvalne blokuji potkáváme vsichni denne desitky 😀
A traktory a podpbne vehikly se maji taky hlasit nějak dopředu?
A nechcete rovnou na silnicích začít přidělovat dopravní cestu po vzoru SŽ(bez DC)? Nechlásim, že někam jedu, oni mi přidělí kapacitu, stanoví jízdní řád včetně míst k předjíždění, když už kapacita není, nepojedu. 🙂
Já??? Takový blábol tady vyšel z příspěvku pána PvvS.
Mno, za posledních 20let jsem mě 4 krizové situace s cyklisty. Z toho 3 letos…
A to dokazuje že všude po cestách jezdí cyklisté schválně středem?
To nedokazuje, ale naznačuje, že se chování cyklistů mění. A to nežádoucím směrem, neboť blbě napsaná vyhláška dodává falešný pocit bezpečí.
Tak to chci vidět jízdní řády linkových autobusů.
Mimochodem víte že se o žních NEupravují jízdní řády, přestože je zvýšený výskyt traktorů a kombajnů?
Pane já ani nevím kdy jsou žně 😀
Nesmysl o tom, že přijedete do práce o hodni později kvůli cyklistovi tady psal úplně někdo jiný, já na to jen reagoval.
To je dobrej blábol…
S dovolenim zde odlozim jeden (nastesti ne muj) zazitek z Prahy.
https://streamable.com/6g6i25
Ostatne soudim, ze piktogram by na takovych komunikacich mel byt nahrazen cyklopruhem, tadaa, jedeme podle pravidel pro jizdu v jizdnich pruzich a soubeznou jizdu, a je po problemu.
Víte co je to dveřní zóna? Vedle zaparkovaných aut takhle jezdí 90 procent cyklistů v Praze proto aby je neporazil ridic vystupující z auta.
Ale ano, po Praze jsem na kole neco malo najezdil. Jako nejvetsi rizika jsem vnimal mista, kde bylo velke riziko, ze mi pneumatika zapadne do zlabu tramvajovych koleji v ruznych zuzenich u nastupnich ostruvku, prechodu pro chodce apod., dale pak mista, kde byla cyklotrasa ruzne v protismeru nebo po tramvajovych kolejich, kde se nedalo uhnout (Karlin apod.). Do rizikove situace skrz otevirani dveri zaparkovaneho auta jsem se nikdy nedostal. Snad vidim, jestli tam chvilku prede mnou nekdo zaparkoval, a ze by ho mohlo napadnout vystoupit, ne? A ze by vetsina cyklistu projizdela kolem zaparkovanych aut stylem „sneruju si to zleva… Číst vice »
Přes sedačku s opěrkou hlavy nelze vidět zda v autě někdo sedí nebo ne. A už vůbec nemate šanci tohle vidět třeba u 20ti aut zaparkovaných jedno před druhým. Pokud jezdíte těsně u aut a zatím jste to nenapasoval do prave se otevírajících dveří tak je to spíš štěstí. Až se vám to jednou stane , budete jezdit taky mimo dveřní zóny jako cyklista na videu.
Coze to? Jaky operky hlavy?
Prece jedu, koukam pred sebe, aha, tady auto 50 metru prede mnou zaparkovalo, zatim jeste nevystoupil, tak mozna bude kazdou chvili otevirat dvere.
Nebo to uz v Praze jezdi takovi previti, kteri zastavi do rady aut, cekaji tam pet minut, az kolem projede cyklista a sbiraji carky za kazdeho cyklistu?
Krom toho se domnivam, ze jste si na tom videu nevsiml jedne podstatne drobnosti, kvuli ktere jsem jej sem vubce vlozil. Dabel je skryt v detailu, mozna to na telefonu neni tak dobre videt. Zkuste to otevrit na pocitaci, nebo obecne na vetsi obrazovce.
V autě může někdo sedět i když parkovalo před delší dobou. Třeba vodič ktery telefonuje a po ukončení hovoru se nepodívá dozadu a otevře dveře těsně před vaším kolem… prostě si najdete na netu heslo „dveřní zóna“ a snad to bude pak jasnější.
Já zase znám místo (ulici) v Praze, kde když jsem jel ve vhodnou dobu, tak mi někdo otevřel dveře do vyhrazeného pruhu pro cyklisty blízko před kolem co 200metru (musel jsem ho objíždět pruhem pro auta), kdybych to neviděl na vlastní oči, tak bych tomu neuvěřil (že se to děje tak často)…
Spoléhat se na to, že dveře se mohou otevřít jen u auta, které tam zrovna před chvilkou zastavilo je pěkná pitomost. Po Praze toho mám na kole naježděno docela dost a zkušenost je taková, že dveře se u auto otevírají naprosto nepředvídatelně. Dovnitř často vidět není (auta stojí těsně za sebou, tmavá skla, různé dodávky etc.). A jak už tu padlo – někdo si sedí v autě, píše SMSky nebo volá, nebo na někoho čeká a pak najednou vystartuje ven. Ne, to se fakt nedá uhlídat. Na tom videu je to zdá se Černokostelecká ulice u sídliště SOlidarita. Souhlas, že… Číst vice »
Ano, je to Cernokostelecka. Jak pisu vyse, dabel je skryt v detailu – vsimnete si, ze tenhle pumpickar (nikoliv normalni slusny cyklista) si na riditkach veze pridelanou nasadu od kostete s ceduli „tu je metr a pul“ a prujezd blokuje zcela umyslne, aby ho slo obtizne predjet i v mistech, kde by to jinak i mozne bylo.
Pokud by tedy měl to štěstí, že bude dál jezdit. Bohužel ne každej takový nabrání dveřma přežije.
Tak koukejte před sebe a ne do země, docela to pomáhá.
Zase na druhou stranu, jeden pruh = jedno vozidlo. Praha má docela hodně těch jednopruhových úseků, ať kvůli tramvajím, tak kvůli parkování.
Je nutna tolerance obou stran pane Viliku 🙂 nekdy je clovek ridicem a pak i cyklistou. Ja bych nerad potkaval jako ridic cyklisty co budou jezdit uprostred silnice a jako cyklista ocenim kdyz auto udela slusny odstup pri predjizdeni.
Vidám to podobně. A když je to naúzko, tak se protáhnu rychlostí +10 km/h. Když cyklista naznačí uhnutím o 10 cm ke krajnici, že jako souhlasí, tak proč ne. Nově to bude nelegální…
Což ovšem není přímo chyba zákona, ale toho, že jsou silnice špatně naprojektované (protože to zpravidla znamená, že se nemohou plynule vyhnout dvě protijedoucí vozidla).
Nicméně i stav silnic v ČR měli zákonodárci vzít v potaz. Bohužel tohle vůbec asi neřešili.
Autor Dolínek měřil silnice jenom v Praze.
Přestal škodit na magistrátu a začal škodit ve sněmovně.
Když ono většinu projektoval žebřiňák v lepším případě taženým koněm. Ale právo na předjíždění nikde v zákoně není. Na takové II/118 Od Lochovic až do Příbrami, to ani nemá cenu,.
Nejde ani tak o právo na předjíždění jako nesmět svévolně omezit předjíždějícího (=bránění v předjíždění).
Bývalo dobrým zvykem, že traktorista (jedouc do hor orat brambor) uhýbal a pouštěl rychlejší, kde to šlo. Jeho neubylo a dost často býval v situaci opačné, že jel autem za traktorem. Nebyl blbej a nečinil ostatním, co nechtěl aby oni činili jemu.
Jak jsem psal výše, tento nepsaný, ale velmi dobrý zvyk uhnout rychlejšímu vozidlu, když je to možné, spousta lidí na kole dodržuje a nový zákon na tom nic nezmění. Zajet na krajnici, zastavit a nechat předjet půjde pořád.
Jasně, najdou se na kolech, stejně jako v autech a mezi pěšími, i bezohlední. Takoví ovšem měli na těch úzkých silničkách, kolem kterých se diskuse točí, už dávno možnost jet tak, aby je reálně nešlo předjet ani osobákem, natož něčím větším. Těm nový zákon žádnou možnost k většímu otravování okolí svou bezohledností nedává…
V životě jsem nezažil cyklistu, který by zastavil a umožnil autu ho předjet. Vlastně jsem ani neviděl takového, který by využil zastávkový záliv a umožnil autům ho klidně předjet, aniž by se samotný nějak zdržel. Zato jsem viděl spoustu takových, kteří s pocitem „Jsem ekolog roku“ suverénně za sebou zdržovali kolonu automobilů jedoucích krokem (ano, lze jistě vést diskusi o tom, zda všechna auta v koloně skutečně musela nezbytně jet, ale to je už mimo toto téma).
Tak třeba já zastávky (a jiná podobně vhodná místa) k pouštění aut využívám běžně …
Kéž by takových bylo více, ale i kdyby z toho mínusovačům rupla cévka, stejně to nic nemění na tom, že jsem zatím žádného takového nepotkal…
Je skoda a chyba, ze na mnoha mistech dodnes nejsou vyporadany pozemky kolem silnic a jejich bezprostredniho okoli (krajnice, prikopy apod.). To se pak silnice rozsiruje tezko. A pritom je to skutecne funkcni reseni techto problemu, narozdil od podlehnuti aktivistickemu natlaku. Druhy zpusob, bez jakekoliv nove vystavby ci rozsirovani, jsem videl nedavno ve Svajcu. Namalovali zlutou prerusovanou caru, napravo od ni je cyklopruh, sirka cca metr, jezdime podle jizdy v pruzich = nejedna se o predjizdeni. A ted si predstavte, ze takove opatreni s malym odstupem od aut maji i v obcich na hlavnich tazich, kde je povolena rychlost 60… Číst vice »
Pozemky
Vy tady píšete o odkupu pozemků,ale ani odkup nepomůže některým lidem co používají kolo jen proto že neumí udělat řidičák na auto. Dnešní zážitek ze silnice,jedu na silnici 2tridy za kamionem vidím že proti jede další a najednou brzdová světla a kouř od kol,řidič profesionál udělal kličku a najednou vidím já dva rádoby cyklisty vedle sebe,vím vypadá to jako normální cesta ale že za příkopem je nová bezpečná cyklostezka kterou místní obec pracně vybojovala a zaplatila a k čemu to je? Když ti co jedou na kole nevědí co ta modrá značka znamená a raději se motaji na silnici.