Českým drahám v pololetí přibyli cestující, zisk je nad plánem

Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhyElektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy

České dráhy hlásí za pololetí další pasažérský růst i nečekaně dobré výsledky. Jejich vlaky využilo od ledna do června 91,6

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MiroV

Ano, vzhledem k tomu, že zejména vlaky na trase Praha – Ostrava se staly prakticky POVINNĚ MÍSTENKOVÉ (jinak si v nich nesednete), je zřejmé, odkud mj. ty příjmy tečou.
I zde je zřejmě vidět, proč se ČD tak usilovně brání posílení zdejších vlaků o další vozy – zvedly by se náklady na provoz a klesly by příjmy z místenek. A to přeci nechceme, že?! 😉
Jediné, co ale nedává smysl, je to vyhánění lidí z jedniček a restauráků a „lepení děr“ v rozsahu služeb cestujícím různými deriváty 1. třídy s bistrem či rovnou kuchyně uprostřed 1. třídy…

JindraLne

Většina lidí si „kupuje“ místenky zadarmo přes net a tak z nich ČD nic moc nemají…

Oldřich Sládek

Mě tady prostě chybí Petr.r…. Diskuze nemá prostě grády😉

Vašek

Myslím, že Tronda je jeho důsojným nástupcem 😀

Tronda

Speciálně bez šotouška Vaška by to nebylo ono.

Jiří G

Chtělo by se říct bravo ale roste dálkovka a příměsto ( Střední Čechy a Praha). V ŽM jsou články p.Pohla, kde jsou grafy, počtu přepravených cestujících v jednotlivých krajích. A to už taková hitparáda není. Ale i tak pěkný výsledek

Jiří Kocurek

No bodejť. Reginova jednou za dvě hodiny? Jet 5−10 kilometrů na otočku se vyplatí … na Babetě.

železničář v důchodu

„„Ukazuje se, že důsledné řízení nákladové stránky spolu s rozvojem cenotvorby se projeví i v hospodářském výsledku firmy,“ doplnil Dvořák.“
Aby se brzy nedivil: když ve skoro každé soupravě na „štégu“ (a nejen tam) by zejména o víkendech bylo třeba řadit o minimálně 1 – 2 vozy víc, aby cestující jezdili aspoň trochu pohodlně, ale ve vedení ČD to zjevně nikoho příliš netrápí a na kapacitách sourav nekriticky šetří dál, tak bych se vůbec nedivil, kdyby jim Jančura s „paštikářem“ postupně „odsáli“ další část frekvence – zejména až začne platit „státní tarif“.

XXXD

Vy tomu státnímu tarifu přikládáte nějak velkou váhu. Kolik lidí ho bude využívat. Osobně si myslím, že poměrně malá část lidí, protože tam prostě nebudou žádně slevy.

Pavel

Statni tarif je v ocich nadrazaku navrat univerzalni rezijky…

Hax

A motorové jednotky v plánu nejsou. Mě by pořád zajímalo, co má od prosince jezdit z Loun do České Lípy (přes Lovosice). Už teď je mi špatně z toho, že nesmyslně rozdvojili linku U11 na část do Loun a z Loun s čekací dobou půl hodiny (v Lounech na hlavním)!!

Jiří Kocurek

Plánuje se elektrifikace, takže nové motoráky nejsou potřeba. Už 40 let se plánuje elektrifikace, takže už 40 let není dokonce ani potřeba motoráky vyíjet. A navíc, elektrifikace bude, takže posledních 20 let taky není třeba motoráky vyvíjet. Navíc jezdí na ropu, no počkáme si na celovodiče, čo to tárám, na bezemisní pohon.

Filip

To jsem zvědav kolik ze zisku odvede akcionáři… Jo počkat na konci roku to bude zase záhadně u nuly…

Tronda

Tak hlavně, kdy konečně tato firma odvede nějaké dividendy svému vlastníkovi. Vzhledem k tomu, že vlastníky jsou defacto daňoví poplatníci, je to ta nejdůležitější informace.

XXXD

Jste nějak v rozporu ne? Nebo si myslíte, že může firma investovat obrovské částky do vozového parku, aby tu nejezdili ty šroty, o kterých mluvíte, a zároveň vyplácet dividendy státu? Kromě toho, stejně by ty prachy skočili nakonec zpátky, i kdyby je odváděli jako dividendy, stejně by se pak nějakým způsobem vrátily zpět.

Tronda

Takže podle toho co říkáte, stát může ČD prodat a na dopravu si sehnat levnější dopravce a ušetří. Jak si oni budou shánět vozidla a jestli se jejich majitel rozhodne kupovat nové nebo ojeté už nebudou platit čeští daňoví poplatníci.

XXXD

Aha, tak super když bude teda žluťák jezdit pro stát a kraje dejme tomu tak za 50 Kč/km, protože bude jen stačit, aby mu stát/kraj uhradil jen prokazatelnou ztrátu na údržbě a provozu, ale na samotný vozový park žádné peníze potřebovat nebude, protože si to přece zaplatí sám, tak OK to už se stát může ČD zbavit.

Filip

Zisk je až po investicích, nehledě na to že dráhy vydaly plno dluhopisů na nové vozy. Měly by vyplácet zisk akcionáři, stejně jako to dělají další akciovky ve vlastnictví státu.

železničář v důchodu

Rozhodování o výplatě dividend je přece vždy v pravomoci valné hromady nebo jiného jí adekvátního orgánu, takže to není záležitost ČD ani jejího vedení, ale akcionářů.

Filip

Vemte si, že lesy čr poslali, ač jsou to mnohem menší firma a taky se jí ne uplně daří, za poslední roky mnohem víc než české dráhy… Něco bude asi špatně.

železničář v důchodu

Těm v tom ovšem zjevně dost pomohl m.j. i kůrovec, který na železnici jaksi neúčinkuje …

Filip

Právě naopak kurovec pomohl možná tak železnici v přepravních objemech a tím i výnosech, lesníkům ubližil jelikož ceny dřeva klesly hodně nízko. A přesto odvedly do rozpočtu víc než dráhy 😉

železničář v důchodu

Ceny dřeva sice klesly, ale vytěžilo (a vyvezlo) se jej mnohem víc než při pouhé běžné normální těžbě.

Filip

O tom mluvím 😉 škoda že nerozumíte ekonomickým základům. Nizká cena plus velký objem težby znamená akorát to, že máte nizké výnosy a vysoké náklady tzn. špatný hospodářský výsledek, a přesto na rozdíl od drah dokázaly odvést dividendu státu

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Se zvyšující se výrobou (v tomto případě těžbou) klesají jednotkové náklady, takže i při klesajícím jednotkovém příjmu může i jednotkový zisk růst, celkový zisk bude s velkou pravděpodobností růst. Nerostl by v případě nutnosti obrovských investic, ale musely by být opravdu obrovský, protože takovýhle věci se běžně odepisujou aspoň 5, spíš 10+ let.

Henry Ford všechny převálcoval ne proto že by vyráběl málo a prodával draho, ale protože vyráběl hodně, díky tomu vyráběl levně a mohl prodávat levněji než ostatní.

přesně tak to je, ukázkově srozumitelné základy ekonomie

Tronda

Šotoušci ekonomice nerozumí.

Svojsin

Jak to tedy je na Ostrava – Praha?
Nedávno bylo zde! , že na této relaci ubyli cestující….

Arnošt

Napadlo mě to samé. Nějak to nechápu.

JaJeČ

Chudák Tronda. Tolik špatných zpráv pro něj v jeden den….

Tronda

Jojo, zisk vytvořený z dotací a různých dosypů z kapes daňových poplatníků, že Jajčo. To se nám to hoduje, když to jiní platěj.

Samuel Novák

Trondo, Trondo, tomu se říká náběh na vidle. Já s těmi vidlemi rád otočím. Někteří mají na různých dosypech postaveno celé podnikání viz do Brna za dvacku. To se nám to podniká, když to komerční riziko nese někdo jiný, že?

Kylchap

Nebo Pohřební tramvají do Ostravy za 25 procent. Po dojezdu se těch 25 procent vrátí cestujícímu. A jedeme dál!

Jiří Kocurek

No a když stát zákonem přikáže 75 % slevu na pivo pro pivaře starší 75 let, tak budeme nadávat hospodským za to, že zákon dodržují a důchodcům tu slevu přiznávají. Pivo je pro ně levnější, proto jich tam chodí víc. Ale může za to hospodský, že stát nařídil 75 % slevu na pivo, kterou potom ze zákona proplácí.
Bez piva se člověk obejde, bez veřejné dopravy nikoliv. Dobře, tak místo tekuého chleba zkusme totéž s rohlíky nebo s chlebem pečeným. Bez chleba se člověk dost dobře neobejde. … Není vůbec blbost nařizovat státem proplácené slevy na chleba?

Kylchap

O koze a voze

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Když hospodský z 50 Kč za pivo zdraží na 100 Kč za pivo s tim že starším 75 let zaplatí 75 Kč z ceny piva stát, 25 Kč pivař a hospodskej po dopití tomu pivaři vrátí 25 Kč, tak ano, budu na něj nadávat.

Tronda

Samueli, Samueli, až na to, že to není dotace, ale kompenzace za státní slevu a ta kompenzace je sama o sobě sociální dávkou pro skupiny obyvatel, které se stát rozhodl podpořit. Příště si raději nastudujte fakta, než začnete mlet blbosti.

Pampara

Dráhy také dostávají kompenzaci. Za to že vlakem přepravení nám tu nesmrdí auty, nebo nepřekáží na silnicích, které pro jejich kratochvíli dotujeme my všichni – u kamionů navíc zcela socialisticky přispíváme na marži jejich businessu!

XXXD

No já jsem hlavně zvědavý, jak to dopadne s jednotkami pro radiální tratě v okolí Prahy.

Karel

Mluví se o něčem konkrétním?

Radek

No, měli by snad přijít panteři na S4 a ušetření sloni přejít na ostatní linky.

XXXD

No ale i tak nejspíš nebude dostatek City Elefantů a bude se muset koupit ještě něco dalšího pro tratě 011, 171, 221 a 231. Je taky otázka jestli se třeba něco nebude kupovat na spěšné vlaky.

Dushan

Mě by zajímalo i kdy přijdou slíbené elektrické jednotky na S49. Nebo tady bude Arriva smrdět s dieselovými motoráčky vypůjčenými z Drážďan už nastálo?

železničář v důchodu

Pokud se nemýlím, „ARRIVA vlaky“ tam má smlouvu na provoz snad na 3 roky – a co bude pak, to asi zatím nikdo neřeší.

XXXD

No to je naneštěstí problém v celém Středočeském kraji a Praze, že se smlouvy na dopravní obslužnost vlaky řeší až na poslední chvíli. Kdyby se třeba vypsala soutěž nějaký ten rok dopředu, tak by třeba v případě S49 mohl vysoutěžený dopravce jezdit už od začátku s elektrickými vlaky, protože by se mezitím vyrobily. Ostatně ono i jiném případě ta smlouva na 3 roky postrádá smysl. To měli raději rovnou nabídnout smlouva například na 10 let s tím, že by se třeba od čtvrtého roku muselo jezdit už s cílovými vozidly (tj. nějakými vhodnými elektrickými jednotkami). Takhle se tam třeba znovu… Číst vice »