LOT 3a leaderboard

Českým drahám v pololetí přibyli cestující, zisk je nad plánem

Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhyElektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy

České dráhy hlásí za pololetí další pasažérský růst i nečekaně dobré výsledky. Jejich vlaky využilo od ledna do června 91,6

České dráhy hlásí za pololetí další pasažérský růst i nečekaně dobré výsledky. Jejich vlaky využilo od ledna do června 91,6 milionu cestujících, což představuje meziroční růst o 2,5 procenta (2,2 milionu).

„Největší nárůsty jsou přitom tradičně v příměstské dopravě, ale také na klíčových dálkových relacích,“ upřesnil místopředseda představenstva Radek Dvořák, který podnik aktuálně řídí.

Na některých relacích dosáhly dráhy v pololetí dvouciferného pasažérského přírůstku, jako příklady uvádějí například linky Praha – Ostravsko, Praha – Brno, Praha – Hradec Králové, Praha – České Budějovice, Praha – Olomouc nebo Praha – Ústí nad Labem. Jde přitom i o důsledek slev pro mládež a seniory ve výši 75 procent, které byly zavedeny loni v září.

Dráhy dnes oproti svému striktnímu zvyku z minulých let, kdy první pololetní čísla k hospodaření dávaly až na přelomu srpna a září, naznačily i finanční výsledky. Mateřská společnost ČD a.s. skončila za pololetí v zisku podle českých účetních standardů přes 300 milionů korun, loni to bylo 237 milionů. Výsledek o sto milionů překonává plán. Podrobnosti budou známy až po vydání pololetní zprávy.

„Ukazuje se, že důsledné řízení nákladové stránky spolu s rozvojem cenotvorby se projeví i v hospodářském výsledku firmy,“ doplnil Dvořák.

Připomněl, že dopravce chce v příštích pěti letech investovat do vozidel na 40 miliard korun. Půjde například o 50 vozů pro dálkovou dopravu, pět netrakčních jednotek pro Moravskoslezský kraj a 31 elektrických jednotek pro linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary, linku Klatovy – Plzeň – Beroun, pro kraj Vysočina a Jihočeský kraj.

Deník Zdopravy.cz dnes navíc přinesl zprávu, že dráhy chtějí vypsat tendr na až 180 vagonů pro rychlost 230 kilometrů za hodinu.

Tagy České dráhy cestující pololetí
46 komentářů