Českým drahám se nedaří dodržovat řazení dle místenkového systému
Jižní expres z Lince do Prahy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Máte také zkušenost s nedodržením řazení na české železnice a souvisejícími problémy s místenkami. Podělte se o ně v diskusi.
Západní expres je na tom stejně.. Mistenka po směru je proti směru. Vagóny řazené sice podle schématu ale nesouhlasí směr jízdy
S nedodržením řazení se setkávám na EC117 do Varšavy, vypadne (není) velkoprostorový Bdmpe233 (místo něho obvykle Bmz) anebo v zimě vypadne nejednou topení. Na EC112 podobně. 20. prosince na EC144 i na IC549 nebylo dodrženo, místo velkoprostorového na EC144 jelo dokonce B!
IC 536 (ČB-Praha), rezervace míst ve služebáku, kvůli kočárku a dětem. Skončili jsme ve velkoprostoru, ježto služebák netopil.
Zjisti jsem že zde jsou i odkazy na cizinu mám taky jeden. V létě jsem byl v Itálii a dost jsem cestoval jejich dráhami. Zjistil jsem že tam řeší případné zpoždění celkem kreativně. Na některých zastávkách mají pro nástup a výstup prodloužené časy až na 10 min. a tyto časy zkracují podle potřeby. Tak třeba jsem jel vlakem z Bologny do Rimini, kdy při příjezdu vlaku měl 15 min zpoždění v Rimini jsem měl jen 2 min s tím že Rimini byla další ze stanic s prodlouženou dobou čekání, takže osud odjel již na čas. Dobré řešení ne?
To jste objevil Ameriku, v postsovetskych zemich je takto jizdni rad sestavovan bezne. Diky tomu dojede vlak jedouci tri dny vzdy bez zpozdeni.
Na trase Praha-Hradec Králové se tento „problém“ objevuje denně. ČD se už ani nesnaží to nijak řešit, prostě buď chcete jet jinak nebo nejezděte vůbec…Jsme asi 50 let za kvalitou západních služeb a vlaků, chce se mi z toho brečet. Začal bych od znova a lépe, neboť tento kolos už se asi rozhýbat nepodaří.
včera
EC365 z Plzně místo plánovaných pěti jen 3 vozy (z toho 2 alexy)
R761 na konci soupravy místo ABmz 346 obyčejná dvojka a místo Bmzetek opět B249
Většina lidí má zadarmo místenku z internetu. Ať nefňukají, vždý mají místo zajištěné. Akorát dneska jsou lidi nesvépravní a když nemůžou najít své číslo vozu, tak propadají panice.
Místenka je v ceně, pokud si ji naklikáte v e-shopu při nákupu jízdenky. Při nákupu zvlášt zdarma není. Navíc si spousta lidí kupuje místenku cíleně na místo, na kterém se jim sedí dobře ve voze, který znají. Já chápu, že modrý mozek nerozumí potřebě cestujících si cestu vyřešit tak, aby byla příjemná pro ně a ne podle toho, co vymyslí dopravce, ale většina mozků cestujících žádnou barvu nemá. Pokud dopravce nabízí nějakou službu v ceně (tedy nikoli zdarma), měl by dělat absolutní maximum pro to, aby jí byl s to poskytnout a v případě, že se mu to nepodaří, nabídnout… Číst vice »
Nedodržené řazení se děje odhadem tak v 40 % případů. Nedávno jsem si koupil místenku do velkoprostorového vozu, neboť nemám rád, když jsem zavřený v kupé s cizími lidmi. Místo toho ale byl přistaven starý omlácený B249. A místo, na které jsem měl místenku, v něm vůbec nebylo. Debil průvodčí mi navíc říkal, že v něm to místo, je jen jinde (ne nebylo), když jsem ho ale poprosil, jestli by mě na něj mohl zavést, najednou neměl čas a prchl. Nakonec jsem dostal nějakou kompenzaci 30 Kč (nebo tak nějak) formou poukazu na konzumaci v bistrovoze, ale to už jsem… Číst vice »
Včera na R875 z Prahy do Brna. Místenku jsem měl na vůz 365, ten však byl zamčen a zhasnut. Takže jsem místo v 6 místném kupé jel v 8 místném, což rozhodně neodpovídá standardu cestování ve 21. století. Navíc jsem se o přesunu místenky dověděl až od štiplístka.
Rovněž mě pobavila možnost ohodnotit cesu v aplikaci Můj vlak. Tato nabídka na mě vysokčila formou pop-up message po dojetí, ale když jsem ji stornoval s tím, že se k ní vrátím později, žádný proklik na hodnocení jsem nenašel. Narozdíl od systém Regiojetu, kde můžete jízdu ohodnotit kdykoli, je tohle opravdu typicky ČD řešení.
A ještě v té žádosti mají gramatickou chybu.
Minulý týden cesta z Budapešti. Vlak metropolitan jedna velká ostuda. Chyběli místa, občerstvení žádné, protože chodbička byla plně obsazena lidmi, kteří přesto, že měli místenku, neměli si kde sednout. A cena jízdenky neodpovídala, letadlo by bylo levnější. Už nikdy ČD.
Rovněž mě pobavila možnost ohodnotit cesu v aplikaci Můj vlak. Tato nabídka na mě vysokčila formou pop-up message po dojetí, ale když jsem ji stornoval s tím, že se k ní vrátím později, žádný proklik na hodnocení jsem nenašel. Narozdíl od systém Regiojetu, kde můžete jízdu ohodnotit kdykoli, je tohle opravdu typicky ČD řešení.
Pokud měli místenku a nedokáží otevřít ústa a vyhodít ze svých míst ty kteří tam sedí.je pouhá lenost a proto hlupák s místenkou musí stát
Dnes rychlík R873 Svitava. Podle výběru místenek 5+3 vozový Interpanter. Koupena místenka do vozu číslo 13 v třívozovém Interpanteru. Avšak k nástupišti přijel jeden pětivozový Interpanter.
Dnes EC 361 z Mnichova. Chybí jeden vůz ČD, Alex dodal kupodivu 2, samozřejmě ten do kterého ČD ještě dnes v poledne, kdy bylo jasné že nepojede prodávali místenky. A jako bonus ve vlaku nefunguje ani jedna toaleta.
Slovácké expresy zvláště ve špičkách pravidelně, dnes dokonce i 1. Třída s jiným číslem vozu
Na hladovlaku R18 kolikrát vůz 1. třídy schází úplně. 🤷♂️
R17 Během letní výluky opakovaně nenasazovány vozy 1.třídy, přesto na ně byly prodávány jízdenky i místenky. V případě, že jsem nebyl zkontrolován průvodčím během cesty, neměl jsem nárok na kompenzaci, ani na vrácení doplatku za 1.třídu. I přes reklamaci. Prostě bordel
EC 272 z Budapešti
No a? Regiojet na rychlících Ústí-Kolín taky věčně o vůz kratší (dnes, včera, …). Místo E jednotek věčně motorák. AŽD taky každou chvíli s 810 místo regiosprintera atd.
A kolikrát si do toho měl místenku? A jak to dopravce řešil (vratky/kompenzace, přesazení, poslali sms o změně,…..)
Kdys jízdenku koupil, povedlo se jim prodat/nabídnout místenku do neexistujícího vozu i když vlak už byl na cestě?
Co se týká Railjetů, tak wi-fi nefunguje kolikrát ani normálně v úseku, kde je signál, třeba Kr.pole – Tišnov, naposledy jsem jel z Vídně 10.12. spojem s betlémským světlem (v Brně hl.n. 18:36) a internet nefungoval vůbec, ani v Rakousku, ani v Břeclavi, kde jsem si radši zapnul vlastní data. No a co se týká místenek, tak nejlíp se to odhaduje asi v interpanterovi na rychlících, nebo v Railjetu, kde si člověk celkem snadno zapamatuje, který vůz je 22, který třeba 25, kde je jednička a nehrozí prohození. Akorát by teda sedačky v ucelených soupravách mohly být číslované od jedničky… Číst vice »
Nejlíp se odhaduje v pendolinu 🙂
Dřeba dnes zase: R 987 Vysočina v 16:06. Notifikace v aplikaci o mimořádném řazení, což v překladu znamená, že místo 6 vozů druhé a jednoho vozu první třídy jede pouze souprava 4+1. Celá jedna třetina míst k sezení ve druhé třídě dle avizovaného řazení vůbec nejede. Odřeknuty mají být první dva vozy Bee273 z čela vlaku, sice ty nejhnusnější, ale pořád je to víc, než stovka sedaček, která bude chybět na už tak vytížené relaci. A co je nejzajímavější – v rezarvačním systému si místenku do odřeknutých vozů pořád lze bez problémů koupit.
Když chybí ty nejhnusnější, jak píšete, co bude chybět příště?
Tak na R17 je spíš zázrak když jede řazení podle plánu
Mám místenku, ale ne místo. Řada cestujících se ve vlacích setkává s velkou nepříjemností
https://www.lidovky.cz/domov/mistenka-listek-na-vlak-misto-k-sezeni-ceske-drahy-regiojet-chybi-vagony.A221210_221834_ln_domov_lros
Jižní expres: Včerejší IC 536 – chyběl velkoprostorový vůz 369, nahražen kupátky. Dost slušný chaos v narvaném vlaku, průvodčí bez jakékoli snahy o omluvu, omluva až později zazněla ve vlakovém rozhlase. Dnešní EC 331 – chyběl velkoprostorový vůz 369, nahražen kupátky. Nulová snaha o omluvu, ticho po pěšině. Vlak naštěstí poloprázdný. Odhadl bych, že změnit v místenkovém systému vozy je práce tak asi na 10 minut. Ale proč by to kdo dělal, oni už to vlakvedoucí nějak ukecají… Rád jezdím vlakem a ČD je pro mne dobrý dopravce. Tohle jednání je ale zoufalství na entou. Už se mi o dost… Číst vice »
ano,revize se prodlužují,protože vše je dáno tabulkami,které my musíme striktně dodržovat!navíc je dlouhodobě nedostatek dílenského personálu.kombinovaný dovolenými a nemocností.zkrátka a jednoduše,není na to čas.až to bude hotový,tak to bude
pak ste zcela jistě připraven na tučné smluvní pokuty za neplnění smlouvy
Pokud si ČD objednávají“ opravu WC“ a pak dodají vůz s „vadou dveří“, tak logicky opravy nejsou v termínech.
Místenky číslo 105-106 a kupé ve vlaku končí 90…. Naprosto běžná situace.
Jízdenka na zpáteční spoj zakoupena týden dopředu a místenky opět vůbec ve vozech neoznačeny. Je skvělé se v přeplněném voze dožadovat místa obsazeného cestujícím, který nastoupil před vámi a pochopitelně se usadil tam, kde místenky nebyly označeny. Asi mají průvodčí moc práce…..
Na lince Ex2 dodržování řazení katastrofální. Jak již zde psal někdo jiný, páteční a nedělní posilové B*** jsou nahrazeny buď obyčejným B, A nebo ničím. Prvnímu rannímu Ex2 ze Vsetína od září do listopadu téměř každý den chyběl vůz Apee nebo byl nahrazen Bee. Na stížnost ČD odpověděly tím, že situaci nejsou schopni zlepšit a že jediným řešením by byl nákup nových vozů. Několik týdnů jezdilo rovněž v kmenové soupravě B. Celkově je téměř při každé jízdě mimořádné řazení, velmi často chybí vozy. Zejména v páteční a nedělní špičce je tento dlouhodobý stav naprosto nevhodný. Navíc asi je smlouva s… Číst vice »
To jste si všimli brzo. Na nedělních valašských expresech již pravidelně místo 5* B je nasazeno 5*A, jenže A má o jeden oddíl a v jednom oddíle jen 6 sedaček. Takže pak stojí i místenkáři.
Tohle nesouvisí s dodržováním řezení, ale s místenkovým systémem jako takovým:
Bylo fajn, kdyby ČD konečně přešly na nějaké prozákaznicky orientované číslování vozů. Když může Regiojet (a ČD u Pendolina) číslovat vozy 1 až N, nevidím důvod, proč by to tak nemohlo být u všech vlaků ČD. Čísla vozů jako 372, 371, 369, atd. jsou zbytečně nepřehledná.
To jde zase o mezinárodní dohody, kdy ČD byla přidělena tato čísla, kdežto RegioJet jede čistě na sebe a tyto dohody se jej tedy netýkají.
u vnitrostátních spojů je nikdo nenutí použivat ty šílená třimistna čísla
To zas je lepší aby ten systém byl jednotný, než jeden vlak tak a druhý onak.
Ale ten systém přece stejně jednotný není. Pendolino má číslování vozů 1-7, Railjety 21-27, Interpantery 31-35 a ostatní vlaky mají nějakých těch zhruba 360-372. Když to jde i u těch mezinárodních Pendolin a Railjetů číslovat víceméně normálně, proč by to nemělo jít všude? Očividně se ty dohody dají dohodnout i lépe, pokud je dost vůle. A v nejhorším si to šílené číslování můžou nechat ČD někde „pod kapotou“ těch rezervačních systémů a namapovat na to normální čísla, která by se zobrazovala cestujícím.
Přesně tak,nechápu proč se stále drží toho nesmyslného číslování z doby kamenné…to je i důvod,proč vlak cd stojí ve stanici o to větší dobu,než RegioJet…lidi splašeně pobíhají po perónu a hledají vůz 368 nebo jiný…a pro pobavení😄dokonce jsem slyšel hlášku,“tvl,ten vlak má 368 vozu?“😂
Zas takový rozdíl to není, tady je problém, že lidé nepochopili, že se dá procházet i vozem a tak zmateně lítají po perónu.
Pokud ovšem nenarazí na zamčené dveře mezi vagony.
Přece proto, protože je to pro cestující mnohem pochopitelnější – je to něco jako rozlišování nástupišť a pak ještě kolejí ruku v ruce s jednotným celostátním systémem číslování kolejí. Kdyby byla jenom kolej nebo jenom nástupiště a čísla by šla postupně, cestující by to nechápali možná by bylo nutné dokonce každý den odklízet mrtvoly těch, kteří v zoufalství spáchali sebevraždu.
Dnešní stav v Plzni
EC 358: místo 2x Bdmpee 233 jede 2x Bmz 229
R 763: místo ABmz, Bbdgmee a 2x Bmz235 jede ABmz, BDs a 2x B249…
Na Berounce snad dnes nejede jediná souprava ve správném řazení. Od nového jízdního řádu mají jezdit Bmz229, v týdnu jsme je několikrát převáželi z ČB Bezdrevem/Rožmberkem. Ty ale stále stojí na nádraží v Plzni…
Tak to je u tý 763 furt ta lepší varianta, místa jsou navíc a cestující s místenkou dostane kompenzaci za WIFI, klima a zásuvky. Takže 90 Kč není úplně zlý.
U tý 358 je to naopak průser.
A dnešní EC 355 podle můj vlak 3 vagony místo 4…
No to se mi stalo včera – Na jižním expresu 531 chyběl vůz č. 367, kam jsem měl místenku. Průvodčí jen pokrčil rameny, že je to zcela normální, ať se někam upíchnu… Odpoledne chyběl taky, byla to ta stejná souprava. „Mrzne“, a vedení je to úplně jedno, jestli něco jede, či nejede, to nemá cenu řešit, dostalo se mi odpovědi od doprovodu….Zajímavé to pak bylo i na Zlínském expresu R 897, kde absenci velkoprostoru s uspořádáním 2+2 sedadla s chodbičkou uprostřed vyřešili originálně – zařadili vůz B, kde ty místa pěkně naňahňali po čtyřech lidech vedle sebe do kupé. Takže… Číst vice »
S tímto jsem neměl problémy spíš u ZSSK, v roce 2019 BB – Margecany (to už dnes možné není). U ČD jsem to zažil akorát letos z Kolína do Žďáru n.S., kdy nebyl řazen vůz č. 364.
Úplný standard je, že jsou vagony otočené. To se mi stává pravidelně.
Ale to píšou dráhy přímo u informací k místenkám, že to nedokáží zaručit…
Viz níže, jsou depa která to umí 😀
A nejde jen o to, zda mají triangl/točnu/…, ale hlavně jestli chtějí.
Stane se občas, že to nestihnou… nebo na to systémově kašlou(a hlásí připravenost dopředu)?
ono toho bývá otočeného víc…
Vlaky R. z Prahy Vršovic – Kolín a zpět, jezdím hodně často. Zatím se mi nepodařilo zakoupit místenku která by souhlasila se směrem jízdy. Pokud chcete někdo říct buď rád že zakoupíš místenku vůbec, odpovídám že díky mému zdravotnímu stavu je to pro mně dost zásadní problém!!
Jde hlavně o to, že mnohdy to, že bude něco jinak, je jasné dlouho předem, a nikde se nic neoznamuje, nehlásí… TOHLE vidím jako problém, jinak změna typu vozu (nebo i úbytek o 1-2, pokud reálně nedojde k přeplnění) vidím jako tzv. „luxusní starost“.
Blbé taky je, že ČD posledních pár let lidem vysloveně tlačí místenky, což problém zesiluje. Kdyby bylo místenek jako dřív, tj. minimum, tak se to tak neprojeví. A dochází k až absurdním situacím, že lidi už jsou z toho tak zblblí, že i když je „všude volno“ tak místo aby si prostě někam sedli, tak vyšilují.
Ironií je, že „argumentem“ od ČD pro to tlačení místenek bylo, „aby mohly lépe reagovat na tímto zjištěnou poptávku, a to přidáním dalších vozů“. 🙂
K poslední větě – hezká ukázka stavu, kdy člověk má obavu „co když bude to které místo – nevyznačeně – zamístenkované“.
… čehož už jsem si všiml v příspěvcích jiných diskutujících zde někdy před 1 – 2 lety na obdobné téma, kdy bylo patrné, že podnětem pro zakoupení místenky pro ty které cestující není ani tak to, aby oni měli jistotu konkrétního místa (za cenu „jistoty“ vázání se na konkrétní spoj; resp. v případě změny plánu nutnosti řešit storno místenky a řešení nové rezervace), ale to, aby – pokud místenku mít nebudou – je z toho místa, na které by si sedli, nevyhodil nikdo z místenkou.
Tzn. nepořizovat si něco kvůli získání výhody, ale kvůli nezískání nevýhody.
… a co si ještě vzpomínám, tak v té tehdejší diskusi na toto téma si zde několik lidí libovalo, že „mně nehrozí, že bych změnil plán a musel místenku stornovat, protože si ji kupuji až na nádraží, krátce před odjezdem vlaku“ = stav, kdy pokud by vlak byl plný, tak by už pro něj místo stejně nezbylo; a pokud v něm volná místa jsou, tak by byla volná i pro dotyčného tak jako tak, bez nějaké místenky. = a zároveň stav, kdy při takovém pořizování místenky na poslední chvíli už dopravce stejně nemůže „operativně měnit řazení vlaků“, čímž při tom… Číst vice »
Nic se neoznámí (nehlásí) – např. otočená souprava nebo vůz řazený na opačném konci. Velké divení vl. čety, že lidé jdou po peroně a prodlužuje se pobyt. Přitom to stačí oznámit do stanic na trase, případně CDP, aby byla mimořádnost řádně vyhlášena. S těmi místenkami plný souhlas. Je to k iritaci.
Ano, neohlášení. Regiojet umí napsat SMS. I u regiojetu by to mohlo být lepší, dovedu si představit přímo „místo vozu A sedadlo B máš C/D“
Někam sedli – tam kde je místenka z další stanice? Jako jo, dovedu si představit, že dokud je vlak poloprázndý, tak si můžu v apce změnit sedadlo.
Není to problém jen u ČD. Zažil jsem to i ÖBB. Ze 2 spojených rj jel jen jeden – v pátek… Nebo na povinně místenkovém EN…
Potvrzuji: 12. 12., NightJet Vídeň-Benátky neměl lehátkový vůz. K tomu odjel s 45′ zpozdění. Přesto, až hodinku po odjezdu personál našel jakési řešení (děkuji, nebyli snad na to firmou připraveni): rozdělili nás po odděleních tak, že byli jsme všude tři a mohli jsme spojít sedadla naproti. Dostali jsme prostěradla, polstáře a deky, vodu, teplý nápoj, sušenku. Přes dlouhé plánované přestavky v Salcburku a ve Villachu, které zjevně nezkrátili, zpozdění vlak nedohnal.
Ale to se stává i u lepších železničních správ. Já jen, abychom poukazováním na to, že někde v poušti neteče voda, nezapomněli na účel tohoto článku, a to přispět k nápravě věcí tady v ČR!
Nejčastěji mi vadí, když vagón má napsáno na sobě „108-11“, tak vlezu do pravé části vagónu a tam jsou čísla od stovky dolů, takže se musím prodírat celým vagónem na opačnou stranu. Je to jenom detail, ale stává se nejčastěji.
Léto 2022 – chybí vůz první třídy z Žiliny do Prahy.
Červen 2022 chybí na spoji vyjíždějícím z Prahy do Budapešti 4 vagony, na rychlo doplněno 2 honeckry odvěšenými v Břeclavi – z Prahy odjezd se zpožděním 2 hodiny. Ve vlaku někteří stojí s místenkami do Budapešti stojí až do Bratislavy. Tam co jsem seděl teklo do vagonu skrz gumu u okna.
Léto 2022 – Domažlice – Praha – chyběly 2 vagony.
Jinými slovy řečeno, cestování na úrovni železnic v Indii.
Nedivte se, když ono je hlavním cílem vytvářet nové a nové změny, jen aby se příslušný úředníček GŘ udržel na fleku místo toho, jak se zabývat nápravou šlendriánu.
když myslíte…tak si sedněte na střechu
Letos, 5. prosince ráno, EC 121 Valašský expres. Pravda, vagon ZSSK a venku docela pršelo, tak hádám, že voda přitekla klimatizací nebo tak nějak? https://ibb. co/34WTyk3
Tohle je marnost. Místo Pantera Béčko co netopí. Teď místo 471 cosi hodně divnýho. Místo Bmz Bee. Když jsou zásuvky, nejdou. Jediná trochu jistota jsou Vindobony a Berlinery.
To tedy neni…
dnesni ranni EC do Berlina bez jidelnaku a bez jednoho vozu 2. tridy 😟
Jediná jistota je smrt.
Praha-Brno: Pár měsíců zpět jsem nechal ujet railjet i regiojet, abych to 3,5hodinové martyrium mohl strávit v pohodlném kupé (EC tuším 281).
Po nástupu do Metropolitanu se ptám, jestli je někde místo v Bmz vagónu. “Pane, ty dneska nemáme, to zvládnete ;)”. Takže Bee.
WiFi samozřejmě kaput, ale to je na Vysočině stejně jedno. Tak aspoň zásuvky fungovaly.
Smutné na tom je, že na těchto typech spojů jsme se konečně dostali do stádia, kdy není třeba projíždět wagonweb, aby člověk cestoval v pohodlí. Nespolehlivé řazení = služba funguje jen pro šotouše.
R12 včera viděno v Šumperku Bee273 + Bd + Bd, dnes ABpee + Bd + Bd (Bdtee prostě zmizelo)
Dělám vlakvedoucího a u vlaků 350/365 je problém že 2 vozy jsou DLB což je soukromí dopravce a pokud vozy nemá, jedou pouze 2 vozy ČD.
Ještě před rokem bych napsal, že máte skoro pravdu. Ale teď to flikujou i ČD…jako by zavodily s Landerbahnem, kdo bude horší…
Ač je Alex nepochybně mizerný, všimněte si, že tento článek a diskuse se vesměs netočí kolem Ex6.
Jak jsem psal níže, roky se tady zdůrazňuje, že na rozdíl od soukromníků to “národní dopravce” umí. Jenže realita bohužel nesedí.
Nekupuji místenku 42, může být zavazadlový prostor. A také nic, co končí na 0,7,8,9. Kupuju velkoprostor a pokud jede kupéčko, místo neexistuje.
Když nad tím ale přemýšlím, problém nemám. Už pár let jezdím na Ostravu Leošem nebo Jančurou. Jeden má výborný socka vagón s neomezeným prostorem na nohy a u druhého si můžu vybrat jak chci sedět při jízdě.
Za posledních 5 let jsem jel jen 2x (mimo Raijet) po směru a u okénka. Vždycky jsem jel jinak, než jsme naklikal.
A kolikrát jste za těch 5 let jel ?
Jo, „záruka sedění“ (a souběžně s tím „záruka nutnosti se vázat na konkrétní spoj“), „záruka nevyhození jiným cestujcím“ atd. (viz dřívější zdejší diskuse na toto téma). 🙂
Reálně: stav, kdy buď je sedadel dostatek, takže každý by seděl, přestože by nikdo místenku neměl (= žádoucí stav); anebo je sedadel nedostatek, takže tak jako tak někdo sedět nebude (a jen je otázkou, kdo to nakonec bude).
To vše s nutností předem řešit, kterým že spojem pojedu.
Zato do auta lze sednout a odjet kdykoliv a nic v něm rezervovat není potřeba.
U nás na divokém severu už jsem na lince R15 Krušnohor neviděl náhradu ani nepamatuji.
To že ČD absolutně neumí plánovat oběhy vozů (resp. nemá dostatek vozů na nasmlouvané výkony), je hlavnim argumentem pro to, aby kupovaly pouze ucelené jednotky. Od doby co jsou na linku Praha – Cheb nasazovány InterJety se můj cestovní komfort neuvěřitelně zvýšil. Je skvělé vědět v čem pojedete a jaké služby to bude mít.
Souhlasím, stejně jak Railjet
V Raijetu dost záleží na obsluze, už jsem několikrát zažil, že při poloprazdnem spoji, jaksi vozík s občerstvením nedojel nebo byl skoro prázdný a od doby co se jezdí přes Vysočinu, WiFi nefunguje víc jak půlku cesty.
Ale na cestu do Vídně, je to pořád lepší jak RJ.
Tak WiFi záleží na pokrytí okolního signálu, a na Vysočině to prostě pokulhává.
já v railjetech problém nejel, katastrofa byly slovenské soupravy
Bohužel u Interpanterů tento argument nefunguje.
Je hezké že Vám tam jezdí InterJety, sám jsem poznal že kvalita této soupravy je na vysoké úrovni. Problém je že jedete z Pha do K.V. od 3 hod až po 3,20 hod pokud nemáte zpoždění!! Což je dost tradice.
Jejich problém. Místenka po netu zdarma a za každý nedodržení kvality je kompenzace.. Docela zajímavě to slevňuje cestování. Stačí aby chyběla wifi, zásuvky..
však to je správné, za neplnění kvality musí následovat trest pro ČD a kompenzace pro zákazníka…
Mohu se zeptat, jak jste té kompenzace dosáhl?
U štiplístka.
S DB mám ještě horší zkušenost. V Norimberku jsem měl přestupovat během 8 minut na ICE do Mnichova. Na nástupišti jsem zjistil, že ICE, na které jsem měl místenku, odjel před půl hodinou. Vlak co měl napsaný odjezd jako můj původní, měl půl hodiny zpoždění, naštěstí jsem měl koupenou 1.třídu a našel jsem volné sedadlo. Při zpáteční cestě z Mnichova podobný chaos. Můj vlak mimořádně odjížděl cca o půl hodiny dřív, což jsem zjistil prozíravě na internetu ten den ráno. Informační systém ve vlaku však uváděl původní čas odjezdu.
V létě jsem interrailoval. A v Německu to bylo furt něco: chybí půlka soupravy, zug/wagen fällt aus, klimaanlage defekt, Verspätung 30m und mehr…
Das is unmöglich oder überrashung.
Jedna zkušenost z R19. Den dopředu byla oznámena změna řazení z InterPantera za Eso s béčky (celkem normální situace). Jelikož sem jel dlouhou vzdálenost, tak jsem si chtěl koupit místenku, abych neseděl někde v uličce na zemi. Web hlásil, že kvůli změně řazení se do vlaku nedají koupit místenky a že je mimo rezervační systém. Projistotu jsem se byl zeptat i na nádraží, kde mi to potvrdili. Přijel vlak a kontroluji, jestli na místě, kam si sedám není nějaká rezervace a nebyla. V Pardubicích přistoupila skupinka lidí, kteří mi tvrdili, že na mém místě mají místenku. Opravdu tam byla nějaká… Číst vice »
A nespletli se v čísle vozu? To bývá častý omyl, místa sedí, vůz už nikoliv.
V čísle vozu, do kterého si Tukan nesměl koupit místenku ?
Problém je v tom, že ČD mají milión a jeden typ vagónů a najít vhodnou a dostupnou náhradu se ne vždy podaří. V nedávné minuloati se portfolio vozů brutálně rozrostlo a hodně vozů je i v takovém základním parametru jako počet míst k sezení nekompatibilní, natož věci navíc typu wifi a zásuvky.
Pár řešení by bylo.
1) Prodávat jen sedadla, která jsou vždycky. Jsou šototipy jako kupovat jen do X6 kdyby bylo šestimístné kupé místo osmi, a jen do 6X kdyby byl vůz s méně než 6 řadami/kupéčky.
2) Věci jako WiFi a zásuvky neuvádět v jízdním řádě.
2) nebo se u wifi a zásuvek vrátit do nedávného stavu kdy bylo napsáno, že služba plánována nikoliv garantována.
to je podraz na zákazníka…
Proč podraz? To lidi jako neumí číst? Kdyby to bylo někde pod čarou tak, ok, bral bych to jako klamání, ale v tomto případě to bylo napsané jasné, takže mi řekněte, co v tom je za podraz? Že lidi neumí číst, to je podraz?
je to klasická mazaná formulace kdy něco přislíbim abych oslovil zákazníka, pak to neposkytnu a kompenzaci nedám protože jsem to vlastně nezaručil…
No ona a kompenzace 30Kč za nefunkční klimu v Pendolinu OL-PM je fakt darda. A pokud si o ní neřeknete průvodčí, tak smolík.
No to je pak problém, když lidi neumí číst, podraz bych to bral, kdyby to bylo někde pod čarou malým písmem, ale toto bylo dost čitelné, hned pod řazením vlaku.
sdělení má být jasné a ne ve stylu možná někdy něco pojede… náš zákazník náš pán… 30let po převratu už by to i dráha mohla pochopit
A co je nejasného na sdělení, že to je plánováno? Podle mě je to lepší, než garantováno, když vím, že danou věc nemůžu 100% garantovat. Pokud to můžu garantovat na tolik, že výpadek nastane třeba ve 2 případech ze sta, tak fajn, ale pokud to je častější, tak jako cestující budu mnohem radši, když to garantovat nebudou, a bude vedena informace, že služba je plánována. Náš zákazník náš pán? No to by si to někteří nesměli vykládat, že mají jen práva a žádné povinnosti. Jako nedávno se pán divil, že jeho místenka není platná, protože ji měl z Kolína, ale… Číst vice »
Proč zákazníkům sdělovat nějaké interní plány? Tak na rychlících Praha – Děčín pravděpodobně budou jezdit zkušební jízdy 680, ale není potřeba cestujícím naslibovat všechno co ta jednotka má a ještě mít jízdní doby na klopidla. Když už, tak to stačí pustit šotoušům na jejich stránky.
Počet nasraných, když čekají klasiku a přijede Premiér bude daleko menší, než kdyby to bylo naopak.
Jakou by to mělo výhodu?
Místo lidí kteří s tím nepočítali a dostali, naopak budou nasraní kteří očekávali a nedostali. Jenom k tomu bude právnická klička.
Jestli někde publikovat plánované negarantované řazení, tak v nějakých šotozdrojích.
a stejnou logikou dále
3) vůbec nepublikovat jízdní řád.
Ejhle, zbavili jsme se zpoždění!
nevim jak vy, ale ja zasadne s CD jezdim s jizdenkou z eshopu a tedy mistenkou zdarma. Tedy jakmile neni me misto ve vlaku vubec tak automaticky jdu do 1 tridy. ( pokud ma pruvodci problem ze nemam prvni tridu tak mu vysvetlim, ze me misto ve vlaku neni a tudiz mi musi dat misto stejne kvality nebo vyssi, pokud s tim ma dale problem pozadam ho o jeho identifikacni cislo s tim ze budu kontaktovat zakaznicky servis) Pokud je me misto ve vlaku ale jiny vuz nez ma byt ( neni wifi atd) tak zaujmu misto a vyhledam pruvodciho… Číst vice »
Tento sebejistý až, řekl bych, arogantní přístup k věci, není nic, čím by se člověk měl chlubit. Když mé místo ve vlaku není, zpravidla průvodčí poskytne informaci, jak dopravce s mojí místenkou naložil (kam jí přemístil). Když nejsou dodrženy služby, průvodčí může namísto kompenzace volit přesazení. Nejsem si jist, že by na telefonním čísle zákaznického servisu měli pochopení pro takové jednání.
Akorát musí být kam přesadit, což když je prakticky vymístenkováno v pátek odpoledne z Prahy …
náš zákazník, náš pán… přístup pána je sice na hraně ale chápu ho, dopravci nedodržují co mají a jednají v principu úplně stejně ne-li hůř
No jeho přístup sednu si do jedničky a počkám na průvodčího je spíš za hranou. Správný postup by byl vyhledat průvodčího, ne si sednout a pak se arogantně hádat.
průvodčí se běžně v takových případech schová ve služebním oddíle aby nic řešit nemusel…
Jo tuto pohádku jsem už slyšel tolikrát, ale ani jednou jsem se s ní ještě nesetkal, a to jezdím 5x do týdne všemi možnými směry.
já se s tím při průserech setkávám zcela běžně třeba na Metropolitanech, takže si vaše pohádky o slušných a bez chybných ČD nechte od cesty…
Neřekl jsem, že jsou bez chyby, takže nevím, o jaké pohádce mluvíte, možná o té Vaší, o průvodčích, kteří při problému nejsou vidět. Pravda Metropolitanem jsem už možná rok nejel, ale na jiných spojích, kterými běžně jezdím (Valašské Expresy, Slovácké Expresy, Svitavy, Ostravany) jsem se s tímto problémem poslední 2 roky určitě nesetkal.
Určitě si bude dělat ČD těžkou hlavu z věčného stěžovatele a bude degradovat již tak nedostatek svého personálu 😀
Často jezdím R17. Vždycky byl naplánován k zařazení vůz Bdpee, Bmz a ostatní moderní vozy. V 5 z 6 případů byly připojeny pouze vozy B²⁰⁹ nebo B²⁴⁹, v některých případech i místo Bbdgmee byl vůz BDs. To není všechno. Jel jsem vlakem který měl mít tyto moderní vozy a na začátku vlaku vůz s koncem ve Veselí n.L. (byla to Lužnice). Nejdříve zrušili vůz s tímto koncem a po příchodu k vlaku jsem zjistil, že vlak má pouze vozy B a ještě k tomu zkrácen o dva vozy! průvodčí byl velmi zmaten ale zvládl to dobře, usadil lidi co měli… Číst vice »
Jo, zážitek. Před dvěma měsíci jel jsem z Řezna. Měl jsem místenku, všechno fajn až do české hranice. V Domažlicích nastupuje dav a začínám si všímat pozdvižení a hádání se o místa. Dívám se na elektronický informační systém a ejhle — vagony se přečíslovali. Takže moje rezervované místo se odstěhovalo zpod má prdeli někam pryč, ani nevím jakým směrem (číslo vagonu se změnilo o 1), a s kufrem přes ten dav se nedostanu. Takže zůstávám sedět, doufaje že nikdo nepřijde. Bohužel někdo přece jenom přistoupil v Plzni, takže poslední hodinu jsem jel ve stoje, přesto že jsem řádně zaplatil mezinárodní… Číst vice »
Linky Ex1 a Ex6 letos naprosto v pořádku – InterJety to je navíc radost cestovat, na Ex1 vyndali i ty pomalé lokomotivním šoroty Vmax 140, takže nebýt SŽ, tak to nemá ani zpoždění.
ČD se vrátily na pozici kvalitativní jedničky na hlavních koridorech – no ne aby ne, když byli dotlačeni k masivním investicím.
Za mě velká spokojenost.
Buďte cestující, kterému staví v bydlišti jen R a pak budete mluvit úplně jinak. Pokud si nebudete vychvalovat B249. Bez tohoto v dnešní době socialistického hnusu by toho hodně vůbec nevyjelo. Asi tak CD.
Ex1? Vždyť téměř není dne, kdy by na spojích na této lince místo moderních vozů nejezdilo B249, které se na více než 140 rozhodně nerozjede…
Maximálně rozletí – ze skály…
Já myslím, že se rozletí i na kolejích…
Rozhodně? Na 140 je to schválený, pochybuju že by se to ve 141 na slušné koleji fyzicky rozpadlo.
Pokud se nepletu tak mašiny mají tachografy, které zapisují (i) údaj o rychlosti – takže když máte v soupravě vůz na 140 asi nepojedete 160 🙂
A ten Vámi zmiňovaný kilometr za hodinu to „nespasí“ 😀
buďte rád že máte štěstí na ty lepší soupravy 🙂
Pravidelně jezdím S R16 Berounka a místo rezervuji vždy. Zde za poslední měsíce bylo řazení v pořádku, jenom občas se stalo, že místo slibovaného klimatizovaného vozu s wifi, s kupé, byl na jeden vůz nasazen starý vůz řady B, nejspíš pravidelně jezdil v jedné soupravě, nebo v lepším případě tam byl velkoprostorový moderní vůz. V obou případech ve voze bylo sedadlo s číslem, které jsem měl i když to bylo jinak, než v plánku. K výraznému zhoršení došlo až v posledních dvou týdnech. Minulý týden se mi stala obzvlášť bizarní situace. Jel jsem z Prahy několik stanic za Plzeň. Můj… Číst vice »
Tvrdite, že bylo řazení v pořádku, ale pak píšete o béčku. Tak to asi úplně v pořádku nebylo
EC 120 klasicky řazené A149 přeznačené na druhou třídu místo Bee, občas i B249, kde se aplikuje jízda v osmi lidech, jelikož vlak je do Olomouce narvaný 😀 na 129 zas občas zmizí vagón.
Smutné. Nejen Českým drahám se nedaří. Nedaří se obecně. Problémy narůstají a možná by stálo za zamyšlení, proč tolik věcí přestává fungovat. Přetechnizování? Školy „vypouštějí“ málo kvalifikované lidi? Lidé řeší mnoho jiných starostí a proto odbývají svou práci? Je jich málo? A kde vůbec jsou? Mají motivaci finanční? A tak by se dalo pokračovat. Následky známe a otravují nás všechny. A řešení???
Stářím techniky to nebude. DP Brno uvádí, že brněnské tramvaje mají průměrný věk 30 let. Když jedu šalinou po Brně, tak nevidím stav, který popisujete.
Ten článek NENÍ o brněnských šalinách, ale o vlacích.
Škola opravdu nemá kapacity zaučovat někoho na konkrétní typy vozů. Škola ho má připravit tak, aby se dokázal sám zorientovat v nových věcech.
Přece není možné počítat s tím, že škola někoho naučí 30 let starý vagon opravit i poslepu a pak to dotyčnému vystačí na celých 45 let v praxi.
A kde jsou? Tam kde je zaplatí a nechovají se k nim jako k onuci. Umístěnky už byly zrušeny po revoluci, nevolnictví už za Císaře pána.
Málem bych zapomněl:
Zaškolení na pracovišti je naprosto zásadní věc. To teprve řeší nějaká specifika konkrétního typu. A ne že se na to staří vykašlou, protože se jim nechce.
Kocurku, Kocurku. Škola určitě neučí na konkrétní řady vozů, to možná ví i Axel, ale měla by naučit něco o technice, elektronice, atd. Tedy všeobecné základy. Správně jste odpověděl, že jsou tam, kde je zaplatí a nejsou onucí. Toho by si ČD mělo určitě všimnout. Umístěnky ani císař pán s tím nemají nic společného. Takže jen ten dovětek o zaškolení na pracovišti…. ale! Koho vlastně. Všeobecně nepřipravené lidi z ulice, nebo ty všeobecně výborně připravené lidi ze specializované školy? Kdyby se na to staří vykašlali (srdcaři), a vzali roha, budou problémy daleko větší.
Jsem jeden z těch “ starých“ . Tři roky v Železničních opravnách a strojírnách v Praze v Bubnech, nás učili opravovat osobní vagóny a Žabotlamy od podvozků počínaje až po vnitřní vybavení. Po vyučení jsme byli zámečníci kolejových vozidel,schopni oprav všeho druhu. Ale dnes chtějí být všichni středoškoláci, dělat jen hlavou a podle toho to vypadá. Tady je, podle mě, ten zakopaný pes. Mám sice údržbáře, ale ten buď nic neumí a nebo spíše nechce.
Dovolte mi se zapojit do diskuse R8 – katastrofa. Po zavedení ECM tam snad několik tejdnů jezdily soupravy o 4 vozech R9 – u libovolné soupravy bych dal skoro až ruku do ohně, že tam bude mimořádně řazené Bčko. Optimálně místo 1. třídy nebo nějakého z “lepších” vozů jako je Bpee 🙃 R19 – před GVD mnohdy náhradní soupravy. Teď už jsou tam plánovaně, ale Aee+B+Bd+Bd+Bd+Bd+B+B je eklhaft S2 IDSJMK – poté, co dráhy někam ztratily všecky bymečka tam mnohdy jezdí hnusný B. Někdy bývají nasazeny Bee273 (v poho vozy), ty zas ale mají nizoučkou kapacitu. Na ranním 4002 je… Číst vice »
ECM nemá s R8 nic společného, původní vuz č.3 se předěláva zpět na lehátka kvuli letní sezóně a vozy které ho měli nahradit teprve dávali dokupy z Německa
dyť na nich nic dokupy nedali a nedávají 😀 jen strhli loga DB Toť vše 😀
pokud jste si tedy nevšiml tak už aspon polovina Avmz mají polep žlutou a u některých je již vyměněná potah sedadel a koberce
viděl jsem žluté jedno, ve čtvrtek jen bílá s původními vnitřky 😀
Jezdím celkem často a za posledních 5 let se mi to u ČD nestalo ani jednou, naopak čerstvá zkušenost z trati Linec – Salcburk (OBB rjx), už z Vídně jela jen jedna jednotka (místo dvou). Nahrádní místa pro místenkáře nikdo neřešil, kdo dřív nastoupil a našel volné místo ten seděl.
888 – ráno přijde notifikace o změně řazení, kontroluji aktuální řazení v Můj vlak a můj vůz podle něj jede. Před polednem přicházím na nádraží s předstihem a zvažuji přebookování na před ním jedoucí RegioJet (padají kalamitky). Kafe nepiju, tak zůstávám u ČD 😁. Sotva RJ odjede, přichází další notifikace, změna řazení, místenku do 1. třídy si mohu vetknout za klobouk. Ten vůz 1. třídy se asi utrhl cestou… (a výlet do hlavního města nakonec zakončí skokan pred Kolínem…)
Kdyby si nezničili vlastní opravárenský systém nemuseli by využívat externí subdodavatele a vozy by třeba stíhali včas spravovat.
Potřebovali tehdy „zeštíhlet“. Byl to politický úkol. A tak co mohli outsorcovali a teď s tím bojují.
Mně už byl potřetí za sebou změněn vůz, a to jezdím vlakem jen 2x týdně…
Na trase Benešov-Praha-Benešov. Neustále ! Neustále chybí 1. třída nebo garantované služby ČD, jako je Wi-Fi, klimatizace nebo zásuvky (toto ČD jsou schopni kompenzovat) jedinou podmínkou je, že musíte mít místenku (pravidelně) na kompenzacích dostanu okolo 1500 až 2500 měsíčně zpět. Vzhledem k tomu, že se to naučilo dost mých spolucestovatelů, tak ČD jsou vyčůraní jak mraky a místenky místenky třeba i den před odjezdem vlaku záměrně již nelze udělat, průvodčí pak v žádosti o kompenzaci sdělí, že když nemáte místenku, smůla. Úsměvné je, že když mám místenku do uličky, kde není zásuvka a ani se k ní nedostanu, mohu… Číst vice »
Je to velmi křehký systém a při sebemenším otřesu, kterých jsou ročně desítky, nastává výjimka výjimky výjimky, která ovšem potvrzuje pravidlo…
třeba Ex6 do Chebu jakž takž, ale domažlická větev tragédie
Poslední dva roky už s místenkou nejezdím, protože i v případě, že jedu výhradně s ČD, využívám OneTicket. Když se ale vrátím do roku 2020, kdy byl OneTicket jen na pár tratích a ne v celé ČR, nikdy si nepamatuji, že by bylo řazení dodrženo dle místenky. Až jsem jim to jednou tak obešel, že jsem si na R Svitava (kterým v létě pravidelně cestuji) úmyslně vzal místenku do části 2. třídy vozu 31, jelikož tento vůz byl pravidelně nahrazován vozem 1. třídy a stalo se to i v tomto případě – proto jsem měl možnost jet v 1. třídě… Číst vice »
Na všem se dá najít něco pozitivního. Umíte v tom chodit, škoda že na to není spoleh…
Tak dnes už v tom takhle chodit nejde, protože prý když se změní řazení a někdo má online místenku tam, kde původně měla být 2. třída, ale nově tam je 1. třída, a nebo naopak, tak ho ČD kontaktují. Nikdy se mi to nestalo, protože jak jsem psal, už 2 roky jsem tarif ČD nevyužil (při jízdě vlakem ČD využívám výhradně OneTicket, v některých krajích {Středočeský, Jihomoravský, Zlínský a Moravskoslezský} občas ve vlacích Os a Sp, kde není 1. třída, IDS a v Plzeňském kraji využívám IDPK i v 1. třídě a ve vlacích R, IC a EC), takže samozřejmě… Číst vice »
24.11. Hradečan v 15:08 z Hradce Králové. Řazen měl být vůz ABpee, řazeno byl vůz AB. Zdánlivě maličkost, ale když máte jízdenku i s místenkou (kterou jste si brali podle původně ohlášeného typu vozu), může to být problém. Alespoň že na této trase je 1. třída málokdy plně obsazená. 28.10.: Zábřeh na Moravě – Jeseník v 7:31 ze Zábřehu. Řazen jiný typ vozu – a tak mě místenka poslala na jiné sedadlo, než bylo v plánu. 24.6.: Děčín – Rybniště v 8:36 z Děčína. Původně měl jet RegioShark, jela jen dna dvojdílná RegioNova – která má ale výrazně menší kapacitu.… Číst vice »
Kompenzace (ty 30koruny) umějí na pokladně (bez jakéhokoli doplatku) nahrát do ČD Kreditu. Osobně je tam dávám vždy.
Dřív ale pokladní chtěli, aby těch kompenzací bylo minimálně za 100 Kč, že je to minimální vklad na kredit.
Teď už nechtějí, naopak zase nejde doplatit nad těch 30 Kč. A těch řečí okolo…
Proč to proboha u elektronicky koupené jízdenky nepřevedou na ČD Kredit rovnou?
Dříve, proto píšu dnešní stav. Jezdím též R16, mám tedy svých zkušenosti na rozdávání.
Dobrý den,
děkuji za informaci. Několik mi jich propadlo, neboť jízdenky obvykle nakupuji na Internetu. Takto je snad využiji.
Přeji klidný adventní víkend!
Středa 14. 12., EC 140, jeli jsme jako skupina. Na pozici velkoprostorového vozu (Bdmpee) řazen oddílový (Bmz), takže některá naše místa neexistovala. OVŠEM! Stačilo se obrátit na palubní personál a hned jsme dostali informaci, že přední velkoprostor je vyblokovaný pro rezervace, a tak se můžeme posadit tam. Takže palec nahoru. Je to patrně novinka, ale vídám teď relativně často v aplikaci hlášku: „⚠ Vlak je dočasně pro rezervace zablokován.“ Dobré na tom je, že kdo měl místenku, ten velmi pravděpodobně bude sedět. Špatné na tom je, že nikdo další už si místenku nekoupí, a tak nemá jistotu vůbec ničeho. Když… Číst vice »
jsou čety které jaou skvělé a problémy řeší, a pak jsou takové které se zamknou ve služebním a nic je nezajímá
Hlavní zásadou cestování linkou Ex1 je nekupovat rezervaci do velkoprostoru na sedadla končící číslem 7 nebo 8. Nejednomu cestujícímu, neznalému tohoto pravidla, se tak místenka k sezení přeměnila v místenku k stání poté, co byl „mimořádně“ zařazen vůz s kupé.
Pokud není zařazen vůz ve kterém je požadované místo, měla by vlaková četa najít náhradní místo.
Četa maximálně vyhlásí, že místenky neplatí v celém vlaku. Takže i když vaše místo existuje, máte smůlu. Vlastní zkušenost.
Dálkovými vlaky nejezdím až tak často, ale Bčko se mi povedlo letos potkat na Slováckém i Valašském expresu. Pořád ale lepší když je kam si sednout a vlak jede, i když jsem bohužel nemohl pracovat na počítači. Na Moravanu jsem letos zažil že zdechl jeden ze dvou InterPanterů, rychlík část toho dne jezdil jako sólo Panter, v mimořádném řazení nechali tu zdechlou jednotku a jednotka která jela v řazení naopak chyběla – místenka v části toho dne šla koupit jen do chybějícího vozu. Co mě ale trápí víc jsou zpoždění na koridoru. V noci jsem v Olomouci čekal na hodinu… Číst vice »
A to se teď přitom koridor o dost zlepšil, jak skončily výluky v Poříčanech a Dluhonicích 🙁 Uplynulý rok a půl bylo skoro nevídané dorazit do Olomouce nebo Ostravy s méně než 20 minutami, teď jsem párkrát zažil cestu s max. +5.
Ale pak stačí stržená trolej v Bezpráví nebo spadlé dráty v Třebové a je to.
Výluky u Poříčan moc neskončily, poslední dva týdny se střídavě jezdí jednokolejně mezi Kolínem a Velimí, a Velimí a odbočkou Cerhenice, a úspěšně to rozvrací dopravu. Například včera R 998 do Velimi přijel s +5, odjel s +40, což je teda tristní. Hlavně že jsme s pompou stavěli odbočky a ejhle, během výluky je stejně neumíme efektivně využít, a hlavní směr špičky ráno dostane na frak. 😀
Na R9 Vysočina tak v 80% pripadu take nesouhlasi razeni. Nabizeny jsou dva velkoprostory a vzdy jeden nebo rovnou oba chybi. Jelikoz velkoprostory jsou jedine dobre vagony na teto lince, tak to nastve…
Jeste bych rad upresnil, ze jizdenky pres app Muj vlak si kupuji tesne pres odjezdem vlaku, takze musi byt jasne, ze tam ty vagony nebudou zarazeny 🙁
R9 je by se měla přejmenovat na divočinu… jednou jede souprava Bpee/Bee+Aee, pak jenom becka pak zase obyvaky 😀
V něktrerých soupravách Praha-Tábor (R17) stabilně chybí 1. tř., jízdenku i místenku ale lze obvykle koupit. U expresů Ex7 několikrát do měsíce též. Několikrát jsem koupil místenku do 1. tř. pár minut před odjezdem online. O vrácení se musí žádat a vyřízení reálně trvá nejméně 2 měsíce! Nedávno ráno na expresu narychlo 1. tř. odpojili. Stejnou soupravou jsem jel večer zpět, stále bez 1. tř. a místenky celý den v prodeji. Tomu říkám online. Cestu využívám k práci na PC, to je hlavní důvod proč jezdím do práce vlakem. Takže když přijede vůz bez internetu a bez stolečku, tak je… Číst vice »
Bylo by férovější dočasně změnit řazení a přiznat si, že na to nemáme, než hrát tuhle falešnou hru s cestujícícími.
Přesně tak
Jenže většina cestujících se nepřihlásí o vratky. (Jejichž nutná podminka je papír od průvodčího, který se raději zamkl ve služebním kupe)
Takže ve voze druhé třidy na stojáka jaou lidi s mistenkou do první třídy. A kdyby se vratka po dvou měsících vyplatila, je to bezúročná půjčka
přesně tak ten přístup kdy se štíplistek zavře ve služebním oddíle je neakceptovatelny měli by za to dostat patřičné srážky z výplaty
Já nevím co a proč ho k tomu vede. (Jiná práce vlakvedoucího, hodiny,…?)
V každém případě 1) Pokud má objednavatel svoje podmínky(PID má myslím kontrolu za 100km nebo 60minut) tak ať dopravce dostane pokutu. A zajistí si třeba průvodčího/stewarda nebo to odečte z jeho platu.
2) Důkazní břemeno na kompenzaci nestavět na podpisu průvodčího. Z logiky věci, pokud není dodrženo řazení, je vlak přeplněn a průvodčí nemusí stihnout projít a odbavit všechny.
Za poslední rok se linka R17 co do dodržování řazení viditelně zhoršila. Vlastně si z dřívějška nepamatuju žádný problém kromě několika případů otočené soupravy v důsledku odklonu (nebyl obrat v Holešovicích) a zaseknutých dveří. Zato poslední dobou je to každou chvíli – chybějící jednička úplně, náhrada Aee140 starou A149, zpřeházené vozy dvojky… A na webu ani v aplikaci o tom ve většině případů není zmínka, hlášení obvyklé v takové situaci (u vlaku není dodrženo řazení) taky neproběhne a jako cestující s pohybovým omezením mám pak problém – přebíhat celé nástupiště nezvládnu, takže nastoupím a pak se prodírám celým vlakem, abych… Číst vice »
Cim to cestujiciho ma znechutit? Je to rozhodne jedna z lepsich prvnich trid, kterymi se da u CD jezdit.
To jste snad první, kdo tuhle hrůzu obhajuje. Ale možná jezdíme jedničkou každý z jiného důvodu. Já si za jedničku připlácel proto, že tam mám víc místa na nohy a klid na práci. Ani jedno kritérium v ARmpee829 neplatí. Prostorové řešení je strašné, sednout si k oknu je téměř akrobatický výkon, no a o klidu to tam není vůbec – hospoda a průchod z vlaku k výčepu přes jedničkový oddíl (většinou je ten vůz totiž otočený takto). Přesně tyto nedostatky mě vyhnaly z Ex7 do rychlíku, ale tam už aby člověk taky hledal spoj s normální jedničkou.
Ja jezdim obvykle tim vagonem, kde mam pred sebou stolek na notebook – pri praci rad pouzivam mys a tak nechci mit pocitac na kline, coz ve vetsine jednickovych vozu neplati. Mate pravdu, ze ARmpee829 je ponekud stisneny, ale to mi zatim problemy nikdy nedelalo. Spis jsem byl sokovan (pokud se nepletu a je to tento pripad) tim, ze CD nasadily tento vagon jako restauracni vuz, kde si clovek nemuze sednout bez jizdenky do prvni tridy. Nastesti se tohle deje na spojich, kterymi jezdim pouze vyjimecne a kdyz jedu treba Praha – Brno a neni velky provoz, rad si cestu… Číst vice »
Ještě víc mě dokáže naštvat, když to mimořádné řazení není vůbec napsáno. Středa 14. 12., EC 141 Ostravan. Místenky se vesele prodávají do velkoprostoru, nakonec přijela jen kupéčka. Koukám, že dnes se taky nedaří, vůbec tam nejede 1. třída a místo některých Bmz tam jsou B249.
na jaře jezdilo Bdpee místo 1.třídy
Na Krušnohorech jsou zase vagony otočené, takže místenka po směru a jedeš pozadu……
Regiojet ma ten samy problem a ze celkem casto, tudiz tady bych to nehazel pouze na ČD, i kdyz taky casto je to s nima posledni dobou bida, ale to asi se vsim. Budme radi ze neco jezdi, s regiojetem je to nekdy o hubu
Ale to je problem který se nedá nijak ovlivnit, stane se MU a vagon se otočí a pak není čas kdy ho otočit znovu
Když je to souprava, která dneska jela odklonem, ok.
Nicméně často i z ONJ na Prahlavní jede otočený vůz či souprava.
U Krušnohoru, který v Ústí mění směr jízdy, je to skoro jedno…
Bohužel dnešní zkušenost . IC 512 Ostrava – Mariánské Lázně., Odjezd 7.21 se Svinova. Ve 4 hodiny ráno mi přišlo přes apliz Můj vlak upozornění na změnu řazení vozu. Zkontrolovala jsem si, že můj vůz jede. Bohužel když vlak přijel , tak můj vůz místo kupečkoveho rychlíkového vagónu ,byl starý osobní vagón . Tipují rok výroby 1980. Ve voze je poměrně zima. Na záchodě sníh a bez vody. 6 hodin ve vlaku bude asi sranda . Ale hlavně že jedu a snad i dojedu ☺️
Vozy řady Bdmtee (v jednom sedíte) se vyráběly v letech 1989/1990 😉
Máte prosím fotku?
Z popisu bych chápal vůz Bdt (https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdt279.php), ale to by si snad nikdo nedovolil dát na IC, mj. to má maximálku 120 km/h.
Ledaže by to byl Bdmtee (https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdmtee.php), a v tom případě je to fakt za trest…
Včera na IC 512 jelo:
Ampeer ZSSK + Bdghmteer ZSSK + Bdpee + Bmz + Bee243 + Bdmtee + Bdmtee. Takže tady paní jela jedním z těch tří posledních
Taky se mi stalo. Na Cracovia mi jely vozy Bdmtee a Porta Bohemica taky. Teď zrovna sedím v EC Sobieski do Polska a rovněž má špatné řazení. Už jsem si na to zvyknul.
Před pár týdny nedělní R10 z Hradce Králové do Prahy. V rezervačním systému bylo ABpee347, potřeboval jsem pracovat u stolku, tak jsem si koupil jedničku (nemám režijku).
Přijelo plyšové AB349 bez stolku a bez wifi. Reklamoval jsem nedodržení řazení, tento týden mi přišla zamítavá odpověď.
Na stejné lince byla cca 12 let zpátky bizarní situace, kdy byly do druhé třídy řazeny nové/rekonstruované vagóny, zatímco do příplatkové jedničky stará plyš. 😁
To je divné, minimálně by jste měl dostat 30 Kč odškodnění za klima a 30 za absenci WIFI.
Máte pravdu, omlouvám se, dostal jsem poukázku od průvodčího.
R10 strašně poklesla za poslední rok. Řazení je dodržené málokdy. AB349 jsou už celkem běžné, místo Bdpee nebo Bpee pravidelně Bmz234.
Obecně mám pocit, že už tak2 roky klesá úroveň ČD v královehradeckém kraji. Řazení vlaků, čistota souprav i personál se chová méně příjemně.
Největší tragédii v HK kraji je ale doprava regionální právem proto dostaly CD od kraje pokutu 25 mil….
KHK je s Červíčkem na dně. Honeckery a reinkarnované shukafony …………… tak dvacet let mimo mísu, retro provoz naživo
Nedostatek jedniček v ČB je aktuální už od začátku platnosti ECM, Aee hasí problémy jinde. A proto se v posledních dnech deklasovaly (a poslaly do Brna) na dvojku i ty dvě Áčka, který do ČB přišly právě kvůli nedostatku Aee.. On je těch použitelných jedniček nedostatek celkově už mnoho let, a ochota koupit něco ojetého na pár let (viz Jančurovo ex-DB kupé jedničky objevující se na R8) není žádná. Nedostatek dvojek je teď částečně skrz redislokace – kromě obvyklých správkových vozů tak chybí i ty, které se zrovna přemisťují. No a těch správkových také není málo – mrazivé počasí například… Číst vice »
Jančura tyto EX-DB jedničky s kupé nasazuje na R8 jako lowcost
Čili třída 2-
Musím si říct, že nejen že cestuji vlaky, ale pracují i u objednatele, který castecne objednává rychlíky. A musím říct, že za více než 10 let praxe je spolehlivost řazení brutálně špatná. S kolegy nic tak špatného nepamatujeme. Linka R16 je v totálním rozkladu. I přes sliby CD se situace nelepší. I na cestách republikou jinými linkami je situace nedobrá – např. pri cestě z Budapešti chyběly v souprave vozy, před Brnem ve směru na Prahu dokonce vlakvedoucí cestujici bez místenky vyzval, aby vlak opustili. Na lince Ex6 do/z Mnichova zaskakuji vozy z R16, které jsou méně kapacitní. Osobně toto… Číst vice »
No linka Ex6 je dlouhodobě v katastrofálním stavu. Řazení nedodržováno, kapacita v úseku Praha – Plzeň a zpět naprosto nedostatečná a navýšení kapacity apoň na úsek Plzeň – Praha se nechce řešit.
Ano, linka R16 je v absolutním rozkladu už minimálně rok nebo dva – teď to došlo do stavu, kdy občas jede celá souprava AB+BDs+2 místo všech rekonstruovaných vozů. A není to vinou externích dodavatelů, selhává interní údržba, kde je veřejným tajemstvím, že zaměstnanci v plzeňských dílnách místo práce na noční směně spí… Bohužel už se to děje dlouho a nikoho to nezajímá.
Oprava: 2 nebo 3 B
Spí ačkoli by mohli makat, nebo čekají na díly(a nemají práci která by šla dělat bez nich) 😀
Ano R16 je dost často retro socialismus a to i komplet. O vůz méně skoro standard a nejednou jen BDs +B249
Ještě že R18 relativně v pohodě (jezdím 2x za 2 týdny, někdy i v pátek).
Začal bych tím, že i když jede náhradní vůz, aby člověk měl aktuální informace. Posledně jsem kupoval místenky na Vysočinu, vlak byl už na cestě, ukazovalo to Bee a přijelo plyšové B. Místa jsme tam měli ale tohle by se už snad v dnešní době dalo zvládnout.
Informace jsou pro cestující škodlivé a jenom je to mate. Ale není to (oficiálně) ani lhaní, ani zatajování. Oficiálně. Jestliže se několikrát týdně stane, že 4 minuty před odjezdem (nezpožděného) vlaku z výchozí stanice není známo, ze které koleje pojede a pak se ukáže, že vlak jede se zpožděním 20 minut, tak nemůžete čekat, že někdo ví, jaké vagony v konkrétní soupravě jedou. (Asi se jim ten odstavený vlak vždycky ztratí a nemůžou ho najít.) Informovanost je velmi slabá stránka naší železnice. Možná je to tím, že dávat cestujícím pravdivé informace nestojí nic (to je možná ten problém). Stačí data… Číst vice »
Ano, propojit systémy přes API by dávalo smysl, Spržel by to stálo jenom pár miliard. Z čeho by dodavatel jako platil úplatky?
Moje nejoblíbenější je nezařazení vagonu 1. třídy, když jsem potřeboval v neděli z Prahy do Olomouce a nutné jsem si potřeboval sednout a pracovat. Nene, 3 hodiny stačí v natřískané uličce, kzdy nejde ani projít. To je asi to, co mi vadí nejvíc. Mít pravidelně vlaky naplněné k prasknutí, že je neprůchozí ulička, prostě není normální. Pak se dozvíme, že se někomu nepodařilo vystoupit, nejde dojít na WC nebo fyzicky dostat do části vagónu s místenkou atd. Úroveň cestování fakt hrozná. Ono i když sedíte a nad váma celou cestu někdo vrávorá (ideálně borec s plechovkou piva) a vy jen… Číst vice »
Vím, že asi dostanu mínusy, ale v tomhle celkem oceňuji LE – žádný stání v uličkách a hlavně stevardi dbají na to, aby byla průchozí ulička a každej druhej borec v ní neměl třeba loďák. Pak jede člověk pendolinem, chce do jídeláku přes 3 vagóny a má to jak překážkovou dráhu.
Tak u Pendolína je asi největší problém, že ty kufry nikam nejdou dát. Typicky spoj v létě do Františkových lázní, kdy se tam mění turnusy v lázních a skoro každý cestující s sebou táhne kufr, který nahoru dát nejde…
Pendolino, je katastrofální v tom, že má minimální prostor na uložení velkých zavazadel.
Pod tohle se podepíšu… možná by pomohla (částečně) osvěta, že v mobilní aplikaci je místenka zdarma. Tak ať lidi nejsou líní a dvakrát kliknou.
No jo, jenže se vymístenkuje 90% pětivozového vlaku a pak 1 vůz chybí. Co s tím? Nesednou si ani ti s místenkou do onoho vozu a oheň je (oprávněně) na střeše.
Třeba by stačilo, kdyby byl jeden vůz povinně místenkový – podobně, jako je někde vůz pro děti. Kdo chce mít klid, vezme si místenku tam. Komu nevadí společnost bez místenky, vezme si ji do jiných vozů.
Tak to bylo kdysi. K tomu se nikdo nevrátí, i když by se to hodilo.
Oni ti cestující bez místenek asi jsou neznalí místních poměrů, neboť zpravidla vstupují do vagonu mezi prvními a pak hledají místo bez místenky, přičemž blokují ostatní cestující na chodbě.
Takže na nástupišti bude dirigující dispečer, který odborně „vydotazuje“ cestující zda mají-nemají místenku, seřadí je do zástupu a pak už jen se slovy „račte panstvo“ jim otevře dveře příslušného vagónu….
Velmi „lacine“populisticke téma.Zřejmě již došly nápady na seriózní članky.
Nemáte pravdu. Asi málo jezdíte. Stačí jezdit rychlíkem do práce…
Jako bývalý zaměstnanec, se v tom podniku nedivím už ničemu a mé bývalé kolegy upřímně lituji. A že to kolegové mají snahu řešit? Na pokraji svých sil, každý z nás měl noční můru z toho, co bude další směnu. Viz linka R18 a dva vozy první třídy na vlacích 895 a 896. Skoro pokaždé chybí vůz 373. A nikoho to nezajímá. Žádný zájem to řešit. Kolik vozů přibylo vlivem nových souprav a ony vozy stále nejsou? Směšný!
Místenky zpět zpoplatnit a nikdo nebude řešit nějaké řazení. Je to zadarmo ale bude se bude pindat že jsou jiné vozy a podobně. 90% lidí s místenkou by radši stálo, než dávat 30kč.
Snažím se vás pochopit, nechci jen hloupě něco plácnout o dotčeném zaměstnanci ČD.
Jdete do hospody, zaplatíte si točenou Plzeň… přinesou vám Braník. Budete naštvaně pindat, nebo poděkujete a budete šťastný? 🙂
Jakou to má spojitost?
Rád vysvětlím. Zaplatíte si nějakou službu (místenku, která je v ceně jízdenky) nebo produkt (pivo). načež dostanete plnění v nižší kvalitě.
Vaše reakce byla, „tak ať zdraží produkt, lidi budou rádi i za ten Braník a nebudou remcat“.
Místenky byly vždy placene
To že jsou teď zdarma neznamená že tomu tak bylo vzdy. Kupujete si jízdenku a ne místenku. Ta místenka je jen bonus. A nemá to nic spolecne s pivem. Něco jiného by bylo kdyby jste si koupil první třídu a vozy byly jen v druhé tride. Místenka by bylo například pivo a podtacek.
Ano, místenky jsou zdarma, což přináší výhody pro cestující i pro České dráhy. Čím více cestujících bude mít místenku, tím lepší budou mít přehled o obsazenosti toho kterého spoje. Pokud to okolnosti umožňují, lze přistavit posilový vůz.
Lepší přehled. Tak to určitě. Zřejmě proto nereagují ani na skupiny předem ohlášené. A pokud jede jich víc, je to …. dosaďte si dle úvahy….
Místenky se stále platí. Místenka na IC od 35 Kč do 125 Kč. Na Pendolino i 150 Kč.
Takže pro denní dojíždění buď obě cesty stát nebo denně přidávat 60 Kč + starat se o místenky? Tak jste to myslel?
Jo lidi kteří zaplatí nebudou řešit, že jejich místo ve vlaku není? 😀
Cestující z Ostravy bez místenky do Prahy obsadí místo. Cestující z Pardubic si zaplatí místenku na místě toho z Ostravy. Ostravák bude stát. Vy když přijdete do fronty, jdete rovnou na začátek?
Pokud si místenku někdo koupí před odjezdem vlaku z výchozí stanice prosím. Ale ne si kupovat místenku z Kolína do Prahy 5 minut před odjezdem z Kolína, to je tak na defenestraci.
Místo, na které se dá koupit místenka, má být označené.
RegioJet umí místenkový a bezmístenkový vůz, sedět v tom místenkovém bez místenky je riziko. ČD někdy taky umí na displej napsat „obsazeno“ nebo rozmístit papírky.
Prodej po odjezdu, expresní prodej – tyhle sedadla mít označená nebo je mít ve vybraném(místenkovém) voze.
Na R17 je chybějící jednička poměrně častým úkazem, někdy ji nahrazuje deklasované A. Jasně, komfort je tam skoro stejný, jako když ten vůz měl žlutý pruh nad okny a označení A. (skoro: naplní a někdy přeplní se to jako dvojka atd.)
Škoda,že pan autor nevyužívá linky R8 RegioJet. To by byl rád za ČD jak nikdy a ještě by měl témata asi na 10 článků. To co na R8 RegioJet předvádí, je jedním slovem katastrofa.
Buďte konkrétní.
A Američani bijou černochy.
RJ sice není co byl ale řazení a informace formou sms o případné změně chodí přesně, sedí i směr. Já naopak RJ preferuji právě pro přesnost, co píše to sedí. O vratky na kredit se nestarám, chodí automaticky bez omluvenek atd.
A z Brna do Ovy je závazková, nikoli komerční linka a oproti stavu před lety je i zde viditelný pokrok vpřed. Ještě jsem nezapoměl na ten hnus co tam byl 🤮
To by mě také zajimalo
Občas se teď stane ze místo 5 velkoprostoru jede kupé
Ale stejne většina míst v 5. Vize je nemistenkovych, takže si nemá nikdo na nic stěžovat
To je typické např. pro rychlíky Vysočina. Každý vlak má mít dva velkoprostorové vozy Bpee, reálně místo minimálně jednoho, ale mnohem častěji místo obou dvou, jezdí B. Zažil jsem i B místo Aee a první třída tak nebyla ve vlaku vůbec.
Brněnské depo není schopné udržet tyto vozy v chodu – Béčka jsou jednodušší, na Bpee atd. je potřeba více personálu. Dobře, tak toho prostě nejsou schopni, tak ať se to promítne do řazení a je vypsané na každé soupravě jen jedno Bpee a k tomu jedno B. Sice se nebude nabízet tolik super služby, ale nebudou se klamat stovky cestujících denně. Stav vypisování dvou Bpee do řazení a přitom 50% vozů neschopných trvá přes rok a překvapivě si toho nikdo odpovědný nevšiml. Na papíře to vychází, tak co. Abych neprskal jen na Brno – v Praze to je podobné. Viz… Číst vice »
Rychlík Regiojetu 1303 linky R23 Ústí nad Labem – Kolín dnes 17.12.2022. Ze 2 vozů 2 třídy fungoval pouze 1, druhému nešly otvírat dveře, netopil a nesvitil. Druhý vůz 2 třídy svítil a mírně topil.
Když netopil celý 6vozový R, průvodčí se drze zeptala, o co mi jde? Bylo pod nulou.
Pane Sindelari, tyto problemy s mistenkami jsou preci uz mnoho let. Presto vidim ve vetsinu pripadu to ze strany CD ci vlakoveho personalu to resit.
Vemte si, kolik drahy provozuji denne vlaku. Tisice. (Ac beru, ze spousta z nich je nemistenkovych.)
Sotva s tim hnete, kdyz chybi vagony, kdyz se ceka na opravy, kdyz je nedostatek lidi na DKV, kdyz je i sotva shanite a tak dale a tak dale. Je to i o penezich hodne.
Ty problemy s mistenkami byly, jsou a podle me i budou dal, takze myslim, ze tohle je trochu zbytecny clanek. 🙂
Článek je za mě naprosto adekvátní, zejm. pokud se jedná o opakované problémy. S Vašim přístupem by to za chvíli vypadalo tak, že si kdokoli může do smlouvy napsat cokoli a nemusí nic plnit…
Výmluvy, to by nám šlo…
A ty jsi zbytečný člověk 😀
Ano, zvláště argument „a tak dále a tak dále“ je naprosto neprůstřelný…
Problémy s místenkami byly a budou, ale v současné době považuji ty problémy za značné, zatímco dříve byly občasné. Je to dáno i složením souprav – když byly dřív rychlíky R17 (Praha-ČB) složené z A+BDs+3*B(+n*B posila), snadno se to jedno chybějící Béčko zahasilo jiným, nebo se v nejhorším posílilo BDskem, Áčkem… všude stejná výbava, v nejhorším se cestující nasměroval „bohužel vůz neni, ale v tom zadním voze jsou volný kupé, je stejný jako jste měl místenku“. Dneska je na této trase několik různých typů, a závada např. Bdmpee, jediného velkoprostoru, znamená nutnost hledat tenhle konkrétní typ v depu. A je… Číst vice »
A opravdu je nutné, aby B stála v kopřivách v Plzni / Bohumíně? 10 do ČB by se snad někde dalo vyhrabat. R zkrácené na 4 vozy jsou špatný vtip a Bdmpee s nefunkčními dveřmi, WC a proubouzející se z nouzového stavu po přechodu na střídavinu 10 minut to moc nevylepší.
Plzeň bych z toho vynechal, ta má dost starostí s R16, kde se spolu s R11 točí prakticky všechna provozuschopná Béčka. Pár Bd by se najít mohlo, ale ty nemají centrál, ty bych mimo R11 vůbec neukazoval.
S Bohumínem bych souhlasil, hromadí se tam Béčka odstavená na nadbytečnost. Rozumím tomu, že mají některá vyčerpané kilometry (ECM), ale když v jiných depech chybí.. v těch jiných depech se vyvazovačky na B249 stále provádí.
To je pořád to samé, jen kdysi to bylo: „Dráhy mají hodně vlaků, tak nemůžete čekat, že všude budou moderní vozidla.“
Teď jsme pokročili na „Dráhy mají hodně vlaků, tak nemůžete čekat, že dodrží vlastní předpisy a závazky vůči objednateli.“
Ony Dráhy za ty tisíce vlaků taky dostávají zaplaceno. Pokud neplní, je to úplně stejný problém u ČD, RJ nebo Arrivy.
S tím rozdílem, že se tu roky tvrdí, že ČD to na rozdíl od RJ a Arrivy umí, tak tím víc by člověk čekal, že se toto dít nebude.
Pod toto se lze podepsat.
Jaký má smysl tento článek? Uvažuje redakce o sekci pasažérských mini trip reportů řazené dle jednotlivých tratí či silnic?
Můžu Vám říci, že jako cestujícího už Vás začne značně vytáčet, když je doslova každou jízdu řazen jiný vůz než je předepsáno. Cestuji každý týden Praha-Olomouc tam a zpět a od září byl vlak OK asi 2x. Z toho 2x se stalo, že vlak byl podkapacitní a spolu se mnou nemělo své místo ve vlaku asi dalších 20 cestujících. V roce 2022 mi přijde normální dodržovat řazení vlaku, ale ono by asi bylo nejlepší, aby na všech vlacích byly 3 zelené béčka a bára vpředu, co?
Tak jezdit tuto trasu pravidelně s ČD pokud nevlastním režijku a mohu to ovlivnit mi přijde jako masochismus. Stání na chodbičkách a vyhazování lidí z místenkových sedaček /ideálně všechno označeno jako expresní rezervace/ jsem úplně nenáviděl.
Článek smysl má. Dopravní prostředek je sice zajímavý, ale absolutní základ je kultura a systém cestování. Navíc ti co ten cirkus platí na mašině nejezdí .
Celé dva roky fungovala výmluva Kovid, tu se nikdo neodvážil rozporovat. Nedostatek lidí (ať už firma platí jakoukoliv výši mzdy), pozdní objednání dílů, nereálné sliby subdodavatelů, chaos ve výrobě, prostě vše kovid…A co teď? Z osobní zkušenosti vidím, nereálné sliby termínů, kdy na jedné straně aby firma získala zakázku slíbí nemožné (kdy už na začátku se ví že se to nedá a nějak to dopadne), smluvní pokuty asi žádné, ruka ruku myje a výsledek vidíme.To není jen dráze, nějak ten systém takto začíná fungovat celkově. Pozdní dodávky souprav, tramvají, oprava tůčka pro Osoblažku, atd.
Tak na vlakoch EC Metropolitan najme v Nedeľu večer tak 50% času chyba jeden alebo 2 vagóny. Pri nápore cestujúcich z BA do Brna je to masaker sa vôbec do vlaku dostať nie ešte si sadnúť alebo nájsť miesto z miestenky. Ľudia by boli radi keby tam zapoja aj staré koženkové. Bohužiaľ sú to večšinou súpravy zložené s CD vagónov. Maďarské alebo slovenské súpravy idú na 99% celé.
Spíše by stálo za průzkum, jaké dává ČD sankce za zpoždění dodávek od subdodavatelů. Protože, pokud je sankce malá nebo žádná, tak se vyplatí se dodavateli vzít jinou práci a pro ČD dělat, až bude mít čas.
O tématu servisu a revizí by mohl být zajímavý článek včetně porovnání osobních a nákladních dopravců – jaké stupně a množství oprav si dělají sami a jaké u externích dodavatelů.
A jaké dává Ministerstvo dopravy sankce jako objednatel…
Ministerstvo to má na salámu – kdyby dávalo za špatné řazení pokuty, tak jen R16 už dávno přivedla ČD na buben.
Máte pravdu, na druhou stranu, budou-li sankce příliš drakonické, může se dodavatel na další poptávku po zakázkách prostě vykašlat, má-li jiných zákazníků dost…
ČD na jedné straně servírují vlaky jiných dopravců, na druhou stranu vlastní vagóny posílají na Slovensko, kde tamní opravny nedodávají službu včas. Takže je otázka, zda-li by nestálo za to rozšířit servisní zázemí u některých uzlových měst, aby vagóny nemuseli na revizní opravy stovky kilometrů daleko.
Druhá věc je, jak jsou jednotlivý dopravci budovat servisní střediska a jak trvá dlouho od plánu k výstavbě. Viz. EIA pro depo Regiojetu v Dolních Měcholupech.
Nejen k výstavbě. Ale k otevření na plnou kapacitu, tzn budovy a koleje stojí, jsou vybavené a schválené, zaměstnanci zaškolení/proškolení atd.
Ono jde.o řazení ale i o místenku pak dorazíte a ouha místo je opačné než je mapce.To že není dostatečný počet vagónů to už je občas známé
Rozumím, jen mi to přijde v době, kdy je problém ty vozy vůbec udržet v chodu, jako až druhořadý problém. Radši budu sedět proti směru, než vůbec. I když při výběru místenek do vlaků s klasickými vozy by neuškodila poznámka „není garantována orientace místa“ nebo něco podobného. Snad jediné vlaky z klasických vozů, kde se tohle řeší, jsou Hradečany – depo HK udržuje ABpee a AB všechny stejně otočené, což je v republice nevídaný jev. Ač je v pomůckách pro řazení vlaků poznámka k AB vozům „řazen oddíly druhé třídy k soupravě“, tak ani depa s trianglem přímo ve stanici… Číst vice »
V dnešní době kdy každý ví a vidí co děláte je problém oznámit aktuální řazení? No neuvěřitelné.
Tak bych jim to nařídil dodržovat. Protože tohle je docela zásadní věc pro cestující a Ti za to platěj.
Přesně tak, opačný směr řazení je při cestě Brno – Praha skoro pravidlem. Ano, přežít se to dá, jak píše Lesan, ale nevím, jestli je to taková výhra, když se můžu utěšovat tím, že můžu být rád, že to aspoň jede 🙂
Opakovaně na I.koridoru se mi stalo, že nebyla jednička I když jsem měl mistenku, pruvodciho nabídku na smesnych 30 Kč jsem odmítl, bohužel u ČD se z toho co se píše, stává pravidlo…
Pokud máte místenku do 1. třídy, náleží Vám návratek z jízdného v 1. třídě, pětinásobek ceny zaplacené místenky a 30,- odškodnění. A ten průvodčí si ta pravidla jistě nevymyslel.
Třicet korun…to není ani jedno pivo. Fakt super odškodnění.
…. a zpravidla si musíte o to i říci, jinak mrtvý brouk.
V obchodě je pivo za 13 korun 😀
Odmítnutí je jen a pouze Váš problém. Pokud si myslíte, že „to tím těm drahám natřete“, tak se mýlíte. V celkovém objemu peněz za odškodnění je těch Vašich 30,- nula nula nic a průvodčímu je to srdečně jedno, z jeho kapsy to nejde.
Jestli řešíte na jihu čech řazení, tak bych chtěl mít Vaše problémy. Na koridoru je představa, že přijedu někam na čas podle plánu, hrozně… hrozně naivní.
A myslím, že to je i příčina výpadků v řazení. Případně to má společnou příčinu… zimu.
Ale kdepak. Příčina že vlak 2 je souprava z náhradních kopřiváků, protože obracák vlak 1 ještě nedojel, to je docela výjimečné.
Většinou ani na tom vlaku 1 není řazení v pořádku.
Pokud ZIMU považujete za důvod, tak třeba v zimě nepobírejte plat. Není služba – není výplata…
Není Covid, na válku jsme si taky zvykli a tak teď přichází zima?!
Ono není problém až tak to řazení jako zpoždění, co mi vadí, ale to mají všichni dopravci. I když je vagón starší tak je v něm většinou tepleji než když musím čekat na přestup někde ve stanici dvě hodiny, protože tam je o dost chladněji. Ale jasně chybějící vozy nebo jiné řazení může být pro lidi, kteří chtějí pracovat a vůz třeba nemá wifi a zásuvky taky velkým problém.
Moje posledni zkusenost je presne opacna – nasel sem si ve vlaku svuj vagon do ktereho mam mistenku ale je zamceny. Hledam tedy nekoho kdo by mi ho odemknul a znacne nastvana zenska od CD na me krici ze to same cislo vagonu je ve vlaku razene dvakrat a mam si jit do toho druheho ktery je odemknuty. Byl. Lec, jaksi nejsem jasnovidec 🤷♂️
A díval jste se pořádně? Byla to opravdu paní od ČD? Nebyla to spíš protivná baba od ČSD?
Netusim. Mozna ano 🙂 Proste zenska co se motala kolem vlaku a nevypadala jako cestujici 🙂
To by se dalo vystupňovat. 🙂
ČD – ČSD – ČSSD
ženská – protivná baba – ?
Jana Venezuela Maláčová
To se někdy děje (nebo dělo, nejsem si jistý zda to s jinými soupravami od GVD pokračuje) na Svitavách – vlak s šesti a více vozy, ale jede jen jeden vlakvedoucí, takže může být otevřeno jen 5 vozů. Pro běžné cestující neznalé předpisů je to dosti nasrávací situace, což plně chápu.
Na S8 Praha – Čerčany je docela běžné, že jedou dvě trionovy s jedním vlakošem.
A Regiojet umí i delší soupravy s jedním teamleaderem.
To není pravda, to je jen výmysl líných vlakošů, kterým to jejich nadřízení trpí. Naopak interní předpisy ČD říkají, že pokud mimořádně jede víc vozů/méně průvodcích, nelze z toho důvodu zamykat vozy. Já to jednou zažil u jednoho vlakoše z Třebové, co nechal v páteční odpolední špičce z Brna zamknout druhý Panter na R19 a lidi přehnal do jednoho (kde pak stáli zcela všude).
Pokud ten druhý Panter byl schopný (topil/větral, svítil, měl všechny okna atd) tak to zní jako docela prasárna.