Českým drahám hrozí v Plzeňském kraji další ztráta výkonů, nejlepší nabídky daly Leo Express a Arriva

Most přes přehradu Hracholusky. Pramen: Plzeňský krajMost přes přehradu Hracholusky. Pramen: Plzeňský kraj

Kraj chce mít o nových smlouvách jasno do konce března.

175 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Novotný

Česká dráhy čekají, asi až zahřmí…
Co bychom asi chtěli. Politik nemá zájem o rozvoj fimy, vedení se dokáže naplno věnovat leda tak takovým kšeftům jako je barva lokomotivy na Cykloháčku /Cyklosráčku/
Pan Kupka též není kvalitní ministr, takže si pořídí generálního, tak, aby vše jelo v zajetých kolejích.

Petr Novotný

… Cyklohráčku…

Robert

Tak na to jsem zvědav. Na Plzensko je potřeba téměř 30 ks motoraku o kapacitě 65 sedaček. Takže Desira i Linty jsou zbytečně velké a tedy i drahé a těžko mohou být nejlevnější. Pokud to má být levné, musí to být malé a ideálně ve vlastnictví dopravce, protože pronájem je vždy dražší a navíc PLK chce dost specifické úpravy, které něco stojí, nějaký čas trvají a do pronajimanych vozidel je majitel nemusí dovolit. Navíc musí dojít k Bohemizaci a schválení do ČR. Nevěřím že toto je LEO schopné realne zvládnout.

T448

Na většinu výkonů jsou potřeba jednotky s kapacitou 110 míst. Takže seskládat to z malých jednotek by nejspíš levněji nevyšlo. Když to počítám z hlavy, tak turnusová potřeba vychází buď 14 velkých nebo 23 malých. Což bude na pořizovací ceně +- stejné (i když to nelze takto říct, protože u ojetin to záleží na stáří, typu, najetých km,…), takže těžko porovnávat. Co se týče nafty, bude to taky podobné. Malá jednotka má spotřebu cca o 1/3 nižší než velká. A dvě malé tudíž zase o 1/3 více než jedna velká. Takže záleží na počtu zdvojovaných km. V tomto souboru to… Číst vice »

Garry

Ono dneska nastřelit cenu není jenom tak.Když se podívám na jaký ceny se dneska sápe nafta.Aby rádoby soukromníci nezaplakaly nad výdělkem.I když Arriva nějakou tu dotaci z matky dostane.A Reich si s Putinem podá ruce,a jedeme dál.Mrtví nemrtví…

Leinad

To se soutěží pevná cena na X let, není v tom inflační doložka jako obvykle?

Tommy

Je

Jiří Kocurek

Jaktože se ČD problém s roustoucí cenou paliv netýká?

HonzaEM

Vlakem už se skoro nikam člověk nedostane.

Ares

S režijkou ne no.. Jinak si nedovedu vysvětlit, co je toto za myšlenku.

Jiří Kocurek

A ti cestující, v tom vlaku, ty nepovažujte za lidi?

rtep

To nesmíte na vlak čekat na autobusovém nádraží.

Na jihočeskou část Šumavy se naopak dostanete většinou pouze vlakem (byť tedy většinou v motoráku zoufalé úrovně), autobusů tu jezdí jen málo a to ještě pouze v pracovní dny.

bkv
Georg

to byla nefér a falesna podpasovka! 😀

toor555

Účelem je za každou cenu vyřadit ČD a dosadit někoho jiného,ať to stojí, co to stojí.

bkv

Tak ať jim to ČD tak neulehčuje a dá konkurence schopnou nabídku… Pak skončí i tyto konspirační názory

Adolf

Kecy v kleci. Je to prosté. Kraj chce nově určitou kvalitu vozidel, přičemž nechce současný vozový park (rozuměj šrot). ČD na rozdíl od soukromých dopravců nechce shánět vozidla v zahraničí. Když nechce, tak holt prohrává jednu zakázku za druhou, je to jejich boj.

tarten

Jak nechce? Vždyť vlaky za čárou kupuje. Ale sehnatelné motoráky moc perspektivu nemají.

Karel IV.

Já si myslím, že už je stejně předem rozhodnuto ve prospěch soukromníka… A nejen na těchto tratích…

Ares

A není chyba někde u drah? Třeba to takové terno jak si zde někteří myslí není a někdo jinej bude opravdu lepší volbou.

Adolf

Za to si může Národní sám, viz výše. Neustále nabízet 814+842 je špatně a dokud se něco nezmění, bude zakázky dále prohrávat. Tato vozidla nejsou hodna současné doby, kor když v zahraničí je lepších vozidel spousta. Platit za lepší vozidla stejně jako za ta stará, co jezdí dnes, je výhra, byť to znamená změnu dopravce.

Zdeněk

V čem je regiosprinter GWTR lepší než Regionova ř. 814 ČD? V regiosprinteru bývá v zimě hrozná zima, často se těším do vyhřáté Regionovy či vozu ř. 810 ČD. Regiosprinter v létě hůře větrá. Chodové vlastnosti jsou stejné. A čem je jednotka německé řady 628 GWTR lepší než vůz ř. 842 ČD? s přípojným vozem. Nízkopodlažní není ani jedno. Uspořádání sedadel je v 628 horší, těch pár čtyřek s uspořádáním 2+2 bývá vždy hned obsazených. Klimatizaci nemá ani jedno,. Tlakové větrání a malinká vyklápěcí okénka vozu 628 GWTR polospouštěcí okna vozu ř. 842 nenahradí. S kolem či kočárkem se do… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jasně a ČD byly přinuceny podat horší nabídku.

kix

na oba soubory byla vypsána soutěž, tam by čd vyhrálo, ale muselo se to zrušit a místo toho se udělá neprůhledný „rozstřel“..já myslím, že záměr vytlačit čd je docela zřejmý a to jim nějak nefandím

rtep

Tak to bylo nejspíš v Jihočeském kraji díky mafiánům z Hluboké.
Ale úroveň dopravy v Plzeňském kraji je podstatně vyšší a věřím, že i rozhodování o dopravci je poctivé.

rozinka

V jihočeském kraji který většinu výkonů nabagroval ČD? Tak to potom jo.

rtep

Já nevím, jak je tomu jinde v našem kraji, už málokdy někam jezdím.
Ale k nám na Šumavu se dostalo díky rozhodování kraje GW Tramvejn, což je opravdu děs.

toor555

Pan Čížek bude osobně zodpovědný , jako státní úředník bude za svá špatná rozhodnutí nést hmotnou zodpovědnost,nebude se schovávat za kraj.

bkv

Jako za to, že vybere nabídku asi nejdražší nabídku ze všech, tj. nabídku ČD?

Adolf

Ano ano, je moc dobře, že p. Čížek bude osobně zodpovědný za to, že nevybral nejdražší možnou nabídku, tj. ČD,a.s. Přesně tak se má řádný hospodář totiž chovat.

tarten

Jestli chce to nejlevnější, dostane samozřejmě, jako řádný hospodář, jen šroty.

Adolf

To si povíme znovu za pár měsíců zda nejlevnější nabídka rovná se šrot. 😉

tarten

To si povíme hlavně za pár let, jak dlouho bude kraj vůbec schopný plnit protiinflační ustanovení a ošetření růstu cen paliv. Pak se ukáže, jak moudrý byl nákup nafťáků šrotů či nešrotů.

rozinka

Šroty tam má teď.

tarten

S tím samozřejmě souhlasím, ale o to teď nejde.

Jiří 3

Z čím tam má Leoš v plánu jezdit? Co si pamatuju, tak žádné vozidla v nezávislé trakci nevlastní.

rozinka

A s čím tam mají v plánu ČD jezdit? Ty popelnice, které tam jezdí teď neodpovídají požadavkům a žádná odpovídající vozidla zam nasadit nemůžou, protože už je mají zasmluvněné jinde.

Kamui

Možná těmi z Německa koupenými RS1.

MartinS.

Ty už jsou slíbené na tolika místech, že šance, že by něco zbylo, je minimální. To je jako v nedávné minulosti, kdy se všem krajům slibovaly Sharky (tak 60 – 80), bez ohledu na to, že je jich 31 a některé jsou z důvodů dotace vázané na konkrétní tratě.

bkv

Ale to jsou přeci německé šroty…

Michal

Vozidla se pořizují až ve chvíli, kdy pro ně máte práci. Kupovat je do zásoby je ekonomická sebevražda.

LiborV

Variantou může být využití opce domluvené jako součást rámcové smlouvy.

Avlaky

DB prodává dvodílne vysokopodlazni linty

Jiří Kocurek

Má vyjet v prosinci 2023. To je dost času na nákup vozidel.

Standakuky

Nějak mi nebere hlava smlouvu na 10 let a plán elektrifikace na trati Nýřany – Heřmanova huť, která má být hotova v roce 2026 a mají být nasazeny moderní elektrické jednotky v relaci Horažďovice – Heřmanova huť. To tam budou jezdit dva dopravci a nebo, jak je u nás dobrý zvyk, pod dráty budou jezdit diesely?
Nebo mi něco uniklo a vláda spořílků ten projekt zrušila v rámci úspor, jen aby byl vyrovnaný rozpočet a lidi můžou kvůli financím jezdit v dobytčácích místo nejmodernějších vlacích?

T448

Kraj může vozidlo z této tratě přesunout kamkoliv jinam. Takže předpokládám, že by bylo použité na posílení jiného ramena.

rozinka

Tak jistě lidi budou radši místo desira jezdit v 362+Bymee protože to je moderní dobytčák.

kakov

chtělo by to méně nenávisti a více rozumu, raději budu jezdit v novém panteru než ve žluté 628, Bymee na té trati nejezdí 😉

rozinka

Tak jistě, že ne, když není elektrizovaná a jezdí tam popelnice 814. Ale lidi budou radši jezdit v desiru nebo RS1 než v Bymee, Bt, Bdt a dalších ultramoderních perlách z vozového parku toho správného dopravce, které v okolí Plzně jezdí.

kakov

budete se divit, ale vámi uvedené jezdí v okolí Plzně už jen výjimečně, nebo na minoritě spojů (typu jeden pár Domažlice-Plzeň a z5),

právě proto doporučuji odstup a chladnou hlavu……

rozinka

Tak není to jeden pár spojů ale dva, plus nějaké Sp do Varů na kterém není kvůli kapacitě panter a to prosím dnes. Před pár měsíci to byla nosná řada v okolí Plzně a pokud mám pantery přesně nanormované na stávající výkony, těžko nějaké z nich pojedou do Heřmanovy Hutě. A pak nastoupí oavědčená kvalita Bymee známá např. z Pardubického kraje, kde se k tomu řádně probagrovali.

kakov

nene jeden, na jednom jezdí Bt (nebo jejich nemodernizovaný derivát), na druhém pravidelně jezdí nějaké modernizované Bt (mmj má dveře na tlačítka), což sice není žádná hitparáda, ale také to není tragédie…

dobře, tak to máme dva páry+nějaká mimořádná náhrada, to považujete za standard?

já jsem rád, že se úroveň vlaků u nás na plzeňsku zvedla……

Liquid

U Leoše bych ještě celkem věřil, že to dopadne nějak důstojně, ale proboha živýho ať hlavně nikoho nenapadne cpát někam další 845.

Haha

845 neplní podmínky. RS1, Linty, Desira, 844 ano. 845 ne.

Liquid

844 by byla krása, ale to tedy asi nebude. Lint pořád fajn, RS-1 taky, ale červené DB desiro v plně původním provedení už bych taky mít nemusel.

Haha

Ono kdyby Národní namísto investice 1 miliardy do instalace ETCS do vozidel řad 842 + 954 koupil ojetiny + dokoupil ETCS… No jo. Nevím, kam to chtějí udat.

Petr

844 asi ne, ale 847 by mohlo, kdyby je kraj chtěl. První už jsou ve výrobě a v rámcové smlouvě je místa ještě dost. Ale to asi nedopadne

Daniel Jablonecký

České dráhy svým přístupem k tendrům už pár let dávají najevo, že je zajímá hlavně dálková doprava a z té regionální pak zejména ta v elektrické trakci. Takže žádné překvapení, že je jejich nabídka opět vysoká, to je přesně v souladu s tímto trendem. Což nehodnotím, pouze konstatuji.

adam

pochybuji, že bude chtít někdo změnit nabídku, když jsou ceny pohoných hmot enormě vysoko. ČD s tímto v kalkulaci jistě počítalo :D, proto je nabídka o něco vyšší.

Juraj

Nárůst cen vstupů každá smlouva ošetřuje inflační doložkou i institutem vyšší moci. Je bláhové myslet si, že pouze ČD nakupují naftu a LE i Arriva do svých motoráků celé ty roky nalévaj hanáckou kyselku.

tarten

ČD zřejmě počítají s tím, že se bude v nejbližším desetiletí zuřivě drátovat a přecházet na ETCS. Jestli to tak je, kupovat mraky šrotových nafťáků nevypadá jako perspektivní rozhodnutí, spíš sebevražda. Jestli se ale rozhodnutí o tom všem zvrátí, ČD ztratí motorákové výkony – nebude to skvělé, bude to ale pro ně taková katastrofa? Jednou to stejně pod 25 kV~ bude muset jít, jestli to má přežít.

Daniel Jablonecký

Je to možné, já tu jejich strategii nekritizuju. Jenom mě ta jejich další „nevýhra“ nepřekvapuje.

Ludva

To se na kraji vážně zbláznili? Oni si nevšimli, co se děje okolo nás? Teď v současné době, kdy jsme vlastně ve válce, kdy nastává dost krizové období pro všechny ne jen pro ekonomiku vybírat dopravce podle nabídek, které jsou již teď naprosto mimo mísu. Nabídky byly podány a počítají se starými cenami nafty, se starými mzdovými náklady a pod. Cena nafty bude za chvíli dvojnásobná a jak se shodují ekonomové nebude klesat. Ceny všeho porostou také raketově a to včetně mzdových požadavků. Prostě teď porovnávat něco, co je vlastě jen cár papíru je nesmysl. A oni ještě spěchají aby… Číst vice »

Baraba

Všichni podávali nabídku za stejných podmínek, a úprava mzdových nákladů a cena pohonných hmot je v dlouhodobé smlouvě ošetřena vždy…..

Ludva

Však já také nepsal, že mimo mísu jsou jen některé nabídky. Cárem papíru jsou úplně všechny, od všech dopravců. A nikdo není teď schopný odhadnout ani to, jak se situace bude vyvíjet dál.

rozinka

Výborně, takže necháme smlouvu vypršet a příští rok v prosinci budou lidi chodit pěšky.

Ludva

To, že budou lidé chodit od prosince pěšky, se klidně může stát i při tomto ukvapeném výběru. Je vidět, že jsi evidentně nepochopil situaci a to, co se právě teď odehrává. Při tomto výběru se klidně může stát, že od toho prosince bude situace taková, že dopravce bude mít takové nároky a požadavky, že kraj na to prostě nebude mít. Jedno řešení by tu bylo, ale to raději ani nebudu psát, mohla by ti prasknout cévka :-). I když ono k němu možná dojde i tak. Nebude jiná možnost.

bkv

No a jaké je tedy tvoje řešení?

rozinka

Kraj na to nebude mít a když to nabagruje bez výběrka ČD, tak na to nebude mít tuplem.

Ludva

Tak s tím bagrováním být tebou bych byl opatrný. Kdo si nabagroval maximální částku odškodnění za covid? Jančura úplně přestal okamžitě jezdit a pak dostal maximum. ČD musely i za cenu velikých ztrát alespoň nějakou obslužnost udržovat a jestli si to pamatuji, tak na tom seznamu zde vůbec nebyly. Tak kdo bagruje od státu?

rozinka

Tak teď ukázkově lžeš. V době covidu to byly právě ČD, které okamžitě zařízly všechny expresy, jediné expresy, které jezdili do Brna a Ostravy (tam to bylo dokonce jediné přímé spojení) byly ty RJ.

Dominik

Jediné přímé určitě ne, ještě R jezdily určitě a troufám si tvrdit, že i pár Ex na Brno zůstalo, a hlavně všechny Ex na Brno jsou v závazku, takže ČD nemohlo jentak samo zaříznout.

***** Petr

Proč s Ludvou lžete když to jde lehce dohledat a zažili jsme to? Jedeš ruskou vlnu opakovaných kydů?

Dominik

Nelžu, za nejtvrdšího lockdownu, kdy bylo zakázáno opustit okres, bez vážného důvodu, jsem jel xkrat, z pracovních důvodů, Pardubice – Česká Třebová, a ráno jsem jezdil z Pardubic právě Railjetem na Brno, což jezdilo v kategorii Ex.

Karl vB.

A jak to tedy podle vás bude na ostatních tratích, kde běží smlouvy uzavřené ještě v klidném období příznivých cen?

tarten

Nemá smysl hysterčit. Dopravu je potřeba zajišťovat dál.

Ludva

Vřele bych všem doporučil číst také něco jiného, než tento web. Jen ukázky z dnešních zpráv. Zvažuje se zákaz dovozu ropy z Ruska. Velkoobchodní ceny benzínu jsou již přes 50 korun a stále stoupají. Vláda zvažuje strop cen na pohonné hmoty, ale pravděpodobně k němu nedojde, ministr průmyslu je proti. A co již bylo napsáno dříve? Evropa se bude snažit úplně se zbavit závislosti v ropě a plynu na Rusku. Obchodník s ropou přiznal, že při současné spotřebě, je ropovod družba na sto procent nenahraditelný. Znamenalo by to krizové řízení a veliké omezení spotřeby. Každá válka, skutečná i ta studená… Číst vice »

xyz

Však smlouva začíná platit až za 1 a 3/4 roku, kdy už může být všechno jinak.

Ludva

Podle předpovědí ekonomů a hlavně odborníků přes energie bude spíše hůře, než že by se situace vrátila tam, kde byla. Stačí sledovat tisk a zprávy.

xyz

O. K., tak přijde na řadu využití indexu růstu cen, zakotvené ve smlouvě krajského úřadu s dopravcem.

Georg

tak jako pokus hezkej, no…

noerf

Myslím si, že pokud ČD přijdou o dieslové vlaky v Plzeňském kraji, může to být pro ně výhra v tom, že jim zůstanou v provozu moderní regiopantery v regionu budou za moderního dopravce. Druhá otázka je, jak to dopadne ekonomicky, protože jsem přesvědčen, že dávno podepsané jednotky přinášeli ČD nejvyšší ebit.

Viktor

Taky Arriva a Leo rozpouští do ceny humanitární vlaky a další věci, které je potřeba dělat? Nějak jsem si jich asi nevšiml…

Jiří Kocurek

Časová osa je pro nekěteré evidentně příliš složitý koncept.

Leinad

Leo se taky účastní

svojsin

Dobrý den Viktore, neuvažujete prosím o návratu do SSSR?

xyz

A ČD ty humanitární vlaky rozpustily do kalkulace tohoto kontraktu (mimochodem platného až od 12/2023) jakou částkou za km? 🙂

Avlaky

Arriva se taky účastnila

Adamgolias

Zda se mi nešťastné řešení , kdy vlaky jako Desiro , Lint ,aj , nemaji nastupní prostor oddělený od mista k sezeni. O víkendu jsem 50 min jel Desirem a ve vlaku nebylo vic jak 15C . Ale pořád lepší než 845.

Dominik

To prý nevadí, důležitější jsou wifi a zásuvky.

rozinka

Možná jel desirem dopravce ČD z Děčína do Šluknova, tam to nevadí, tam platí režijka.

Ludva

Nějak jsem si nevšiml, že by v článku a již vůbec ne v komentáři pana Adamgolias, byla zmínka o režíjkách. Ale u někoho, jako jsi ty, u někoho kdo má zřejmě tu závist tak obrovskou a nezvladatelnou mě to asi ani nepřekvapuje, že toto téma prostě použiješ všude. Vyhledej odbornou pomoc, aby jsi se té závisti zbavil :-))).

Dominik

Já nevím, ale já v úvodním komentáři čtu, že to dotyčnému vadí, nebo přinejmenším se mu to zdá nešťastné.
A o režijce nikde ani slovo, ale chápu, vy ji musíte vecpat všude.

Karl vB.

Oddělení salonu od nástupního prostoru bylo by rozumné provést, v minulosti se to dodatečně dodělávalo i u orchestrionů.

Vtt

Zas takhle se líp nastupuje s kolem. Teplota spíš souvisí s tím, že Němci to tak mají, že preferují vytápění na nižší teplotu.

Kuba

S kolem se nemá lézt do salónu, na kola má být zvětšený představek.

Ares

Myslíte dveře mezi nástupním prostorem a oddílem? Tak se svezte do Domažlic žralokem. Ty dveře mají vypnuté a trvale otevřené, již cca dva roky.

Dominik

Svezte se na 238, tam jsou naopak běžně v provozu, i když se samozřejmě najdou spoje, kdy jsou trvalé otevřeny.

rozinka

Když jsem jel po 238 tak jela ojetá popelnice 814 a tento problém se řešit nemusel. Kromě toho, že v tom bylo ve 30° ve stínu na chcípnutí. To je holt důsledek bagrování.

Dominik

Tak samozřejmě, když jsou jen 2 v Pardubickém krájí, že nelze vše odjezdit 844.
Zato mrznout v 841 (840) při každém otevření dveří je super v zimě, protože se to hned vyvětrá.

kix

jediné řešení je chodit nad podvozky, ale tohle „moderní“ pojetí moc nechápu a netýká se to jen německých ojetin, ale v tomhle starší vlaky byly lepší, teď se počítá, že si lidé bundu ve vlaku nesundají

Dominik

No když si sednete v 841 (840) nad podvozky, tak to moc nepomůže, ten oddíl je malý, a lehce se vyfouká, nehledě na mizerné topení, ještě jsem nezažil Štadlera, který by byl slušně vytopen (ano člověk v něm, ale žádná hitparáda to nebyla), takže předpokládám, že chyba je v systému vytápění, a ne v obsluze, která by s tím neuměla.

Vašek

Vnitřnní dveře u 844 jsou vypnuté z důvodu pandemie interním nařízením čd.

Ares

Evidentně asi jak kde..

mmasinfira

Nařízení objednavatele, bo covid.

medvěd

Fakt mám pocit, že ČD bude mít zase ztrátu (zaplacenou daňovým poplatníkem) . A to chtěj dát ČD na burzu. Rozumí tomu vůbec někdo? Znají poučku pana Baťi – přeci nejsem tak bohatý , abych si mohl kupovat laciný věci .

Jarek

A to budou mít ztrátu z toho, že přijdou o nějaký ušušňaný lokálky na konci světa, zatímco nesrovnatelně produktivnější elektrická trakce jim v téže kraji byla nabargovaná i s vozidlama a mají ji na mnoho let jistou?

rozinka

Máte nějaký odkaz, že ČD chtějí dát na burzu? Chtěl bych totiž vidět šílence, který si ten ztrátový bordel koupí.

Kubrt

Kdyby ČD měly opravdové akcionáře, ti už by se postarali, aby ze ztrátového bordelu se stal výdělečný night club, když zůstaneme u metafor.

rozinka

No jo ale co by takový medvěd, Ludva nebo Dominik dělali? V normální firmě se uživit nemůžou.

Georg

pozor, medved jezdi u metransu. 😀

Jelen

Mno, ať to jezdí kdokoli, ale hlavně ať nasadí nějaká pořádná moderní vozidla a jezdí spolehlivě. Žádné vyřazené šroty z Německa jako 845/628, 654, Lint atd.

Jakub

Myslím si že při dnešní ceně paliv budou rádi i za 810, aby stlačili cenu co nejníže.

Jiří Kocurek

V tom případě autobus: Dalších 8 litrů dolů.

Jiří

Myslím, že pokud je takový tlak na cenu, tak tu samozřejmě opět uvidíme šrot z Německa. ČD by byly schopny do 2-3 let nasadit nové Pesy, ale tím pádem prohrávají s cenou. Škoda.

Kamui

ČD také mají šrot z Německa – těch víc jak 30 motoráků RS1.

Jelen

Bohužel máte nejspíše pravdu.

Jarek

Jakože proti Regionově je třeba Desiro „šrot z Německa“? Asi byste ten Obzor neměl brát tak doslova.

Aleš

Regína není šrot z Německa. Ani M152 není šrot z Německa. To jsou naše osvědčené a kvalitní motoráky. Chápete? No jestli to nechápete, tak se Vám vůbec nedivím :-))))))

rozinka

Ty už tam dávno mohli nasadit. Teď tam jezdí šrot 810/814 za cenu polské pesy.

Baraba

Oblíbené fráze… ČD by mohly nasadit nové vlaky…. ale většinou mají problém dodržet i ve smlouvách slíbené pozdější náhrady. Natožpak nějaké nezasmluvněné.

Po zkušenostech z minula už žádný objednatel nekývne na nabídku ČD ve stylu: zaplatíte teď dva, tři roky víc za staré vlaky a my vám pak možná pořídíme novější…..

Daniel Jablonecký

Samozřejmě že je tlak na cenu. Nebo byste si chtěl nová vozidla jako cestující platit z „německého“ jízdného?

Haha

A tu PESU má kraj jako provozovat do roku 2052?

Bram

Lint je šrot? Pokud ano, tak si laskavě změň přezdívku z jelena na vola.

Kamui

Není to šrot, ale pořád je to ojetina, kterou už někdo jednou vyhodil (a měl k tomu asi důvod).

Jiří 24

Dotaz, který Lint jezdící v ČR byl „vyhozen“ v zahraničí a dovezen do ČR? Pokud nemluvíme o přeshraničních Lintech DLB, tak jediný kdo je tu provozuje je Leo express (a následný pronájem některých Arrivě). Ovšem tyto Linty jsou zapůjčený od leasingovky, nikoli, že by je nějaký dopravce vyřadil 🤔

hekca

Kdyz o tom vite prd tak aspon tady nesirte bludy..Jiri24 ma pravdu.

Karl vB.

Řekl bych, že důležitější, než pouhé stáří vozidla je celková úroveň péče, které se mu za jeho provozu průběžně dostávalo.
Důležitý není pouze ten správný korporátní lak, ale např. (nejen) pravidelný úklid a čistění interiéru.

Jarek

Takže tomu můžeme říkat ojetina, ne? Nebo to potřebujete vyhrotit, aby se zapomnělo na šroty Bmto, BDs, B, A, Bt, 460, 480 a 810, které stále jezdí v turnusech?

Gwann

480 je co?

Radim

Jednotky („tramvaje“) LeoExpressu. Což bych ovšem nenazval „šrot“ (a nebo ano, ale neřadil bych ho mezi ty šroty co tam vyjmenoval)

Ares

Ta vozidla tam končí třeba proto, že pro ně nejsou výkony, ne proto, že by to vozidlo bylo špatné. Prostě nějakému dopravci skončí kontrakt. Když tomu nerozumíte, tak raději nekomentujte.

rozinka

Bohužel ČD svoje šroty A/B/BDs/Bymee/Bdt/810/814/842/843/854 atd. nikdy nevyhodili a jezdí s nima i nadále.

Gwann

842, 843 a 854 jsou sroty velice podobné šrotu 628/845.

rozinka

A jakému šrotu zlých soukromníků jsou podobné šroty A/B/BDs/Bymee?

Radim

A/B/BDs/Bymee zlého soukromníka Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. ? 😀 😀 😀

Aleš

Jenže to nejsou šroty z Německa, to jsou lepší šroty. Ale tohle nikdy nepochopíte, dokud si neobléknete tu správnou uniformu.

tarten

Zjevně plácáte nesmysly, co se vám hodí do vašeho snu.

Aleš

Ano, lepší je 40 let starý Trabant, který jsem si tenkrát koupil nový jako 1.majitel, než 5 let stará Audina, kterou někdo „vyhodil“ (protože má na to, kupovat si každých 5 let nové auto). Tohle může vymyslet jen modroguma.

Jiří Kocurek

Jasně, Jančurovy lokomotivy řady 162 jsou vyhozené už dvakrát. Poprvé od ČD, které je místo převzetí vyhodily rovnou.

Jelen

Lint JE šrot a přezdívku si kvůli vašemu názoru měnit fakt nebudu.

Jarek

Já bych se za Bramem doporučovanou změnu taky přimlouval, párkrát mě napadly úvahy stejným směrem…

Jelen

Tak to je důkaz toho, že byste to měli provést vy dva. Ne nadarmo se totiž říká, že kdo to říká, ten to je. V tomto případě to platí na 100%. Protože pokud někoho, kdo má prostě jen jiný názor, označujete za vola, dost jasně říká, kdo ten vůl ve skutečnosti je.

Bram

Máš možnost si ještě změnit přezdívku na osla:-).

rozinka

Přesně tak Lint je šrot, protože tam neplatí režijka, o 20 let starší B není šrot, protože tam režijka platí.

Jelen

Mě je úplně u zadku, kde režijka platí a kde ne, nemám ji a nikdy jsem neměl. Jde mi o kvalitu vozidel.

Bram

Kvalita je v Lintu zaručena, je li vozidlo nepoškozeno a uklizeno. Tak kde je problém?!?

Karl vB.

Podle toho, co nahoře píšete, lze očekávat, že ve vaší garáži se nachází každé 4 roky pořádné moderní auto a to předchozí pro jistotu dáte rovnou slisovat do Kovošrotu, aby s tím nikdo nemohl jezdit, aby náhodou nezaslechl inteligentní poznámku typu: „zase šrot od Jelena“.

Jelen

Ne, nemám auto vůbec žádné, nepotřebuji ho. Rád bych cestoval nějakými vlaky na úrovni, což šroty z Německa rozhodně nejsou.

bkv

Regionova parametry splňuje?

Karl vB.

Tak to Vám mohu doporučit jízdy rychlovlakem „Lužnice“, tam narazíte na vozy v držení prvního majitele.

Jiří Kocurek

A dům, ve kterém bydlíte, jste měl od narození nový a po smrti ho necháte zbourat? To aby nikdo nemusel bydlet ve staré barabizně od Jelena.

Georg

fuj to bych taky nechtel.

Kernteriér

No fuj. Vinit Jelena, že by měl auto. Vždyť to jezdí po silnicích a ničí je. A je nebezpečné. A neekologické. Navíc by mu stálo u domu, a ne v polích za městem. Hrůza.

Karl vB.

Žádné vyřazené šroty z Německa!
To raději provést druhou reinkarnaci léty prověřeného ježdíku M152/ 810 pod marketingovým názvem „InterJelen“.
To by mohlo stávající sbírku zoologických názvů vozidel ČD určených pro regionální dopravu docela vhodně doplnit.

Leinad

Žádný vyřazený šrot, raději léty prověřenou modrou 810.

jadris

s nápisem RegioMouse. Když má popis, prý nemusí být ani nízkopodlažní 😀

Gwann

tak můžeme být rádi že neexistuje ještě menší vozidlo. možná bychom jezdili regioBlechou či regioStenici

tarten

To je dost možné, že mnoho lokálek bude před rozhodnutím, jestli „tramvaj T3“ nebo zrušit.

Jelen

Psal jsem o moderních vozidlech a stejně mi tu podsouváte 810, co na to říct…

bkv

A co tedy předpokládáš, že dopravce na tratě nasadí mimo toho tvého „šrotu“?

Gargy

Pokud není rozhodnuto..tak by se nemělo uverejnovat kdo a jakou nabídku podal.ale já sem zablokovaný protože Sůra nadržuje..soukromnikum.

Danny

Prášky nepomohou, jestli je to on, tak ho musíte nechat, protože na to má papíry, tedy spíše kartičku, takovou plastikovou a ta mu tam nebude platit. Stejně jako Dominikovi.
Musíme brát na postižené ohled.

Avlaky

Pan Sůra nadržuje leda tak otevřené soutěži a konkurenci

Vašek

Zdopravy čtu roky a lehká zaujatost autora vůči Čd je zřejmá. Stejně tak podpora Rj.

Georg

jelikoz to tvrdite, tak nam prosim nasdilejte odkazy na nejake clanky, kde zdopravy podporuje regiojet… jinak je to opravdu jen placani do vody.

Georg

to je fakt strasna skoda, ze jste zablokovany.

Karel IV.

Nic si z toho nedělejte, mně byl také smazán příspěvek kritizující Arrivu. Holt nadržování soukromníkům a CENZURA funguje i tady na Zdopravy.cz.

Georg

to uplne neni spravne. cenzuru musi delat stat na soukromem ci verejnem majetku.
tohle jsou soukrome webove stranky, navic k tomu, aby vam to nekdo smazal, to musela byt opravdu kolosalni kravina.

tarten

Ani kolosální kravina by nestačila. Smáznout je rozumné, pokud to odporuje zákonu a tak. Například zjevná podpora fašismu, nacismu, komunismu či ideologie podporující terorismus a přepadávání suverénních států, hanobení rasy, národa, náboženství…