Český trh s auty 2019: mírný pokles, SUV mají třetinu trhu, motorům kraluje benzín
Škoda Octavia Combi. Foto: Škoda Auto
Prodej nových osobních aut se v loňském roce snížil o 4,4 procenta na 249 915 vozů. Pokles mohl být výrazně
Před pár toky se výrobci nabízeli auta „prostorná uvnitř a malá zvenčí“, aby se toho hodně uvezlo a dobře se s tím parkovalo. Dnes je trend nabízet auta, do kterých se toho vejde málo a hůře se s nimi parkuje. Jediným smyslem aut, u kterých je mezi vnějším a vnitřním plechem více vzduchu, by teoreticky mohla být větší bezpečnost, ale nevím o tom, že by se SUV chlubily nějakými lepšími crash testy.
Měli by udělat 2 kategorie SUV, je fakt že některá menší SUV za 600.000 jsou vevnitř velká jak Fabie 🙁
A malá SUV nemají žádnou přidanou hodnotu kromě velkých kol.
U SUV okolo 1 mil. je to už jiná písnička 🙂
Na ja, jenže co ze střední třídy SUV dneska koupíte pod milion? Možná Kokodáka nebo Tarraco v nějaký horší výbavě, když se budete hodně snažit, tak možná Sorrento nebo Santa Fe. Jinak to jsou všechno buďto jen kompaktní SUV, nebo jdou nad milion.
Mrzí mě, že lidem si z nějakého důvodu líbí hnusná SUV a díky tomu je čím dál menší výběr klasických modelů. Ale co nadělám, asi jsem ze staré školy 🙂
copak hnusná SUV — hlavně škodlivá a nebezpečná pro ty, kdo v nich nesedí.
Tak nebezpečné není primárně auto, ale řidič. Idiot dokáže nadělat pěknou paseku i ve Favoritu.
ne tak docela: „při srážce dvou aut máte o 28 procent větší „šanci” zemřít, když druhým zúčastněným autem je SUV. Jinými slovy, skoro o třetinu víc lidí umírá v nehodách s SUV než s ostatními vozy, to není rozdíl na hranici statistické chyby.“ Stejně tak na přechodech jsou pro chodce mnohem nebezpečnější SUV. — https://www.autoforum.cz/zajimavosti/data-iihs-ukazuji-proc-stale-vice-lidi-touzi-po-suv-i-proc-je-jini-chteji-zakazat/
rozdil hybnosti a polohy teziste. Pri srazce s nakladakem je ta pravdepodobnost jeste vetsi. Pokud prasti do sebe 2tuny tezky auto a 1 tunu tezky auto. tak to tezsi vyhraje.
Lokomotiva je taky škodlivá a nebezpečná na přejezdu a nejen tam, ty hromady kostí od zvěře v kolejích by mohli vyprávět. Co s tím? Zakážem lokomotivy a SUV?
ne vim v cem jeSUV skodlivejsi nez treba klasickej kombik obdobne velikosti. Neznam nebezpecna auta ale znam spoustu nebezpecnych ridicu. Auto samo od sebe nikomu neublizi. (nebo je to velmi mala pravdepodobnost)
To buďte rád že jste nežil v roce 1980 , na auta se čekalo i několik let , a když jste chtěl jít pro auto do Tuzexu tak stálo třeba 80.000 kč , tzn. jako dnes 1.2 mil.
GPGP: Ale kdeže….za socialismu bylo všchno lepší: pivo studenější, tráva zelenější, těch pár rychlíků denně kamkoliv tvořilo lepší dopravu a rychlejší, i když to jelo dýl….
A ten vzduch, když byla inverze a všichni si zatopili uhlím, to bylo tak fajn…kolikrát pamatuju, že i banány se daly sehnat, ale každému soudružka prodala jen do 1,5 kg….všechno bylo prostě lepčejší….
to neni pravda. poku jste ze soudruzkou ze zeleniny pravidelne soulozil , bylo bananu 3 kila.
dada: To mě na prvním stupni zákl. školy nenapadlo, ani bych nevěděl, o čem píšete 🙂
Ta inverze je u nas furt. Navic ted je moderni poridit si tepelne cerpadlo a pro jistotu k tomu krb. Prece ten vzduch bideme.kazit aspon trochu, to by bylo, ze?
No to je pravda, nicméně to nic nemění na tom, že hnusná SUV čím dál více zamořují trh 🙂
Kdyby nebyla poptávka tak nebude nabídka, zákon trhu
Podle mě je to pomíjivá móda. Ta auta nejsou skoro v ničem lepší. Jediné, co uznám, že se do toho líp nastupuje lidem, co mají problémy se zádama, důchodcům atd. Do terénu se jich 99 % nikdy nepodívá, navíc dneska už to často bývají stejně jen předokolky, horší jízdní vlastnosti, o hodně dražší, jako bonus vyšší spotřeba…
Pomíjivá móda to je, ale přes dnes poměrně vysoký standard obyvatel ČR je auto stále bráno jako něco extrovního, a čím větší, tím lepší.
Tak tak, ja planuji SUV poridit, pak muze BoH prijit a zamavam mu, az mu budu jakozto normalni ridic davat prenost na prechodu. A on u toho muze puknout vzteky, ze ja se vezu v SUV a on ne. 🙂
No ono je to také otázka, co výrobci nabízí. Např. se třemi dětmi je většina standardních aut (a to i relativně velkých kombíků jako je třeba Superb) mimo diskusi, protože tam ty tři dětské sedačky dozadu prostě rozumně nedáte a to ani ne kvůli šířce (ta se od SUV ve stejné třídě zpravidla moc neliší) nýbrž kvůli debilnímu tvaru sedaček a rozmístění zdířek na pásy. Kdyby ty sedačky dělali pořádně, stačila by na to na šířku i Oktávka. Takhle musí takové rodiny buďto do vymírajícího segmentu MPV, SUV (ale i tam to jde jen u některých) anebo předělaných dodávek. Přitom… Číst vice »
Bubulak:Akorát by mě zajímalo, kolik rodin s 3 dětmi do 12 let si letos kupovalo nové auto? Tipoval bych tak 100.
No třeba já…
Citroen C4 Grand Picasso. Pohodové, tři sedačky vedle sebe vyzkoušeny, úchyty ISOFIX? Čtvrtou můžete dát dopředu a manželku na nouzové sedačky v kufru 🙂
Cena nových je v pohodě, manželce jsem sehnal ojetinu z Německa tři roky starou, 150 tis., v plné palbě (fakt úplně vše včetně prosklené střechy a kožených sedaček) za 10 000. Ne Kč, ale Euro 🙂
Renault scenic, vzadu 2 sedačky a jeden dospělej v pohodě.
Zrovna Scenic má z nějakého neznámého důvodu použití 3 sedaček ve druhé řadě výslovně zakázáno. U Renaultu jedině Espace.
Jo, jedna z možností. Ale já toho tolik nenajedu tak nechci naftu a současné benzíny PSA moc dobrou pověst nemají.
Inu, pokrok.
Ve Scorpiu ’93 vozím vzadu tři sedačky úplně v pohodě. A to to ani není tourneo…
Pokrok se nedá zastavit 🙂
Jo, autosedačky…. Když vyprávím dětem, že době mého mládí se dospělí v autě přepravovali podle počtu sedadel a děti navíc až do maximální celkové hmotnosti, tak si myslí, že si z nich dělám srandu. 🙂
V Trabantu a vzadu bez pásů… Ale zase byl o dost menší provoz a jezdilo se pomaleji. Ale jakákoli bouračka by byla asi konečná…