Český trh s autobusy. Setra byla poprvé druhá za celý rok, kralovalo Iveco
Autobus Setra 415 LE Business pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Umbrella
Trh s novými autobusy klesl o 11 %, většímu poklesu zabránil prosincový obrat.
Dobrý den,
mám dotaz jak jsou nové autobusy rozloženy regionálně?
Např. jezdí (nebo se plánují) někde na Moravě/ve Slezsku nové Setry?
Tam asi momentálně ne, vše je vysoutezeno aktuálně a tuším, že první smlouvy končí v ruce 2027.
IVECO možná první je jako značka, ale ne jako firma vyrábějící autobusy, tedy IVECO BUS. Ale jak už někdo píše, tak první je Daimler Buses, značky Mercedes-Benz + SETRA. Což úplně přepisuje pořadí a mění význam.
A neměl by se pak k Ivecu přičíst Otokar? ,)
Leda jako Streetway, onen zmíněný počet náleží modelu Vectio, který byl ve velkém registrován v Ústeckém kraji
Takže první je vlastně Daimler což je Setra + MB…
To jsem zvědavý, kolik dokáže letos dodat vozů Iveco do Prahy. Streetwaye jsou zpožděné několik měsíců, místo více než stovky kusů co měla být dodána doručili v roce 2023 patnáct 18m a žádný 12m. O urbanway ani nemluvě. Stálo by za to, kdyby redakce vyzpovídala někoho z DPP, co se s těmi dodávkami děje, jsme jsou sankce za nedodání vozidel včas a tak dále. Ty zpoždění jsou poměrně rozsáhlé.
Jeden krátký před Vánoci dorazit stihl.
Urbanwaye jsou ze separátní smlouvy a s dodávkou loni se u nich nepočítalo.
Nikdy by mě nenapadlo, že to řeknu ale čím později IVECA dojdou tím lépe. Tak nepřívětivej interiér, málo míst k sezení a ty druhé dveře v přední části jsou taky strašně vzadu. Nechápu proč nemohly být víc ve předu, takhle je ten nástup a výstup opravdu delší, než k nim lidi vůbec dojdou.
Na tom busu je snad lepší jedině podvozek, že to není takovej kostitřas.
Tak ono to má Iveco jen nálepku, bohužel. Bohužel už i do Prahy proniká čím dál větší šrot a pak to taky vypadá. Už podle dodávek, resp. nedodávek.
Tak to způsobil SOR. Prostě renomovanej výrobce nemá šanci, když hlavní kritérium je jen cena, Tak holt aby ho porazili tak nabídli to nejlevnější co je, tureckej zázrak pro východní trhy. Ach jo, pořád budem jen ten východ
Skoro všichni západoevropští výrobci začali v poslednícgh letech prodávat pod svou značkou autobusy vyráběné v Polsku nebo
Turecku. Tím se dost zhoršili, kdežto naopak SOR se neustále zlepšuje.
Ten vůz s “nálepkou Iveco” je koncepčně řešen násobně moderněji, než R312, tedy promiňte Urbangoraway. 🙂
Ty odskočené dveře 2 (a co hůř – dovnitř otočné) jsou dnes všeobecnou daní za enormní množství sedadel nad nízkou podlahou a více než 1 místo na invalidní vozík. Takže zase jsme to chtěli udělat co nejlépe, ale dopadlo to jako vždy. 🙂
Obecně má DPP buď smůlu na dodavatele, a nebo je více důsledný v dodržování standardů kvality oproti všem ostatním.
Z nekolejových vozidel dodaných za poslední 2 roky jezdí správně jen midibusy Sor ICN.
1. Streetwaye jsou zpožděné
2. Sor TNS 18 = škoda mluvit
3. Škoda 38 Tr teď taky nejezdí
4. Elektrobusy Škoda = průšvih už od začátku
Snad se to v příštím roce dožene, protože obzvlášť některé starší kousky vyhnívajících Sorů jsou obzvlášť lahůdkové.
No ano, nedávno jsem jel vozem který byl jedním z nejstarších provozovaných a čekal jsem, kdy mu vypadnou dveře. Ty nejstarší SORky už přesluhují a dlouho nevydrží provozuschopné.