Český Těšín zrevitalizuje Hlavní třídu, vyhrál projekt místních architektů
Vítězný návrh na proměnu Hlavní třídy v Českém Těšíně. Foto: FRIS architekti
Občané se k návrhům mohli vyjádřit ve veřejném průzkumu.
Občané se k návrhům mohli vyjádřit ve veřejném průzkumu.
Vypadá to hezky,ale nebaví mě v Těšíně objíždět půlku města při cestě do pl. Škoda že není snaha umožnit oboustrannou jízdu po hlavní ulici
Bez cyklostezky a vozovky z kočičích hlav by to jistě nebylo tak noblesní a elegantní 🤡
No kostky a jízdní kolo nic moc kombinace. Mokro a hydraulické kotoučové brzdy mohou udělat své.
Furt se nadává, jak asfalt nezasakuje dešťovku.
A komu co brání použít dlažbu betonovou místo kostek žulových (alespoň to na snímku jako žula vypadá)
Bez tramvaje „přes řeku nahoru“ to nebude ono 🙂
Přeshraniční dopravní podnik by byl asi celkem výzva, ale zas by vznikl unikát…
Před pár lety k obnově tramvajové trati Český Těšín Cieszyn vznikla studie proveditelnosti. Ukázalo se, že by to bylo jednak extrémně drahé (okolo 1 mld. Kč), a kromě toho by navíc byl problém i s odlišnou CZ a PL legislativou při provozování dráhy i existenci přeshraničního dopravního podniku… Ta studie by snad mohla být ještě k nalezení někde na internetu.
Když se zvládnou domluvit Francouzi, Němci a Švýcaři (kteří ani nejsou v EU), tak nevidím důvod proč by to nemohlo fungovat přes CZ-PL hranici.
Když se nechce, tak je to horší, než když to nejde.
Přesně…vše je o komunikaci.
Unikátní by to rozhodně nebylo, v Basileji takto tramvaje přejíždějí do dvou dalších států na čtyřech různých místech (jedna linka peážuje přes FR).
Podobně i z francouzského Štrasburku jezdí tramvaje přes Rýn do německého Kehlu.
Podobně i ze švýcarské Ženevy jezdí tramvaje do francouzského Annemasse.
Tramvaj tam bude, ale jen u řeky. https://bielskobiala.wyborcza.pl/bielskobiala/51,88025,26889751.html#S.galeria-K.C-B.1-L.1.duzy