Český autoland pokořil další rekord, výroba je blízko 1,5 milionu vozidel

Výroba modelu Karoq v závodě Škoda Auto v Kvasinách. Foto: Škoda AutoVýroba modelu Karoq v závodě Škoda Auto v Kvasinách. Foto: Škoda Auto

V Česku se loni vyrobilo nejvíce vozidel v historii a dál se prohloubila závislost ekonomiky na automobilovém průmyslu. Historicky nejvyšší

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

ČR zatím zjevně žije především z výroby osobních automobilů (a v posledních měsících navíc asi do značné míry i spíše jen „na sklad“) – ale co bude, až to tady skončí? Jistě: mně by to už mohlo být jedno …

Kubrt

Na sklad se (v ČR) auta nevyrábí, naopak je vyprodáno. Ale s přemírou závislosti naší ekonomiky na „automotive“ samozřejmě nelze než souhlasit. Hůř je tom jen Slovensko, kde nedávno otevřeli čtvrtou automobilku…

Kubrt

Myslíte, že se ty auta, až dostanou „razítko“, neprodaj? Velmi rychle. Je rozdíl dělat na sklad kvůli nedostatečné poptávce a kvůli nestihnuté homolgaci.

železničář v důchodu

Jistě, prodají se, ale do nekonečna se ten kolotoč točit nebude – a rozhodně jej nebudou roztáčet „šetřílkovští čecháčci“. Nebo Vy si snad kupujete nové auto každého půl roku?

Kubrt

V tomto nejsme ve sporu, mě se taky obrovská závislost české ekonomiky na automotive nelíbí a zaděláváme si na problémy, diverzifikovanější hospodářství je odolnější vůči výkyvům a zrovna osobní auta jsou dost citlivá na oscilace ekonomického cyklu. Kromě toho, řada automotive výrob typu motání kabelových svazků, lisování koberečků apod jsou úplně zoufalé co se týká přidané hodnoty, růstu know-how, schopností a kvalifikace zaměstnanců…

Dash9

Motání kabelových svazků se už od nás přesunulo na východ – do Rumunska a na Ukrainu. Ale nevím jestli kompletně.

Petr766

V Tatre došlo i na personální změny ve vedení. Zda dobrovolně či ne nevím. Avia se tvrdilo, že o vozy nebyl zájem, jinde zase že byly objednávky na slušný počet vozů někam snad do Asie. Kdo ví…

Kubrt

K té Avii – vyrábět v Evropě takovéhle běžné auto manufakturním způsobem, tedy draze, to nemůže fungovat.