Českou Kanadou se znovu rozezněly pražce a zavoněla pára. Přilákala stovky lidí

Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Obnovení provozu je jednou ze základních podmínek reorganizace zkrachovalých JHMD.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jméno neřeknu

Jako fandím, cena je vysoká, ale co je dneska levné že?
Každopádně letos jsem navštívil „konkurenční“ rakouskou atrakci a svezl jsem se úzkokolejkou z Gmündu do Groß Gerungs. A koukal jsem jak udržovaně (svršek vzhledově lepší jak hlavní trať SŽ) a efektivně (vlak vezl pouze strojvůdce a odbavení cestujících čistě pomocí terminálu bez lidské síly) může muzejní železnice fungovat. Určitě spousta podmětů pro JHMD, mají před sebou ještě dlouhou cestu.

Vít Jůza

Nějak tomu nerozumím, pražce, zvláště dřevěné, mi připadají jako to poslední, co zní … jistě také zní, podobně jako dřevo různých hudebních nástrojů, ale kdo by to v hluku všeho ostatního vnímal?

Milan

Rád bych se pletl ale jen z komerčního provozu (sezónních turistů), bez příspěvků krajů na dopravní obslužnost to podle mne „neuživí“. Taky mne překvapují potíže s obnovením provozu na celé trati, jednak nestála až tak dlouho, a zejména JHMD na její údržbu poměrně nedávno čerpaly dotace kolem půl miliardy …

Matěj Šedivý

Půl miliardy těžko. Dotace z SFDI byly, ale určitě ne půl miliardy.

Karl vB.

Potíže s obnovením provozu na celé trati jsou podle mého laického názoru z důvodu, že tato dráha díky předchozímu „managemantu“ ztratila veškerá oprávnění a nyní příslušné úřady posuzují vše na nové žádosti, tedy od základu nanovo, podle aktuálně platných standardů, jako by se jednalo o nově vybudovanou trať.

Martin

Hučely tam i telegrafní dráty….

Stan Fucik

chybí zde něco chytrého od našeho másloústého ministra dopravy…..

Mrk

Ministr dopravy nemá se soukromou železnicí nic společného,tak co by k tomu měl říkat?

David

Cena za jízdné je samozřejmě velmi vysoká, nedaleká Rakouská parní úzkokolejka účtuje tento rok 800 Kč za zpáteční jízdenku do Gross Gerungs, tedy trasa 2x 40 km, pětikilo za 2x 6 km dlouhodobě moc tahat nebude, pokud jde o příspěvek na záchranu pak OK, kouzlo JHMD bylo v tom, že šlo o žijící skanzen, ne úplně muzejní atrakci, pamatuji si dobu za pana Šatavy a léta v České Kanadě byla super.

Frantík

Jednou jsem daný vlak potřeboval využít v nouzi, a ačkoli cena byla větší než jsem čekal, jsem rád že mj ti peněženka vydržela.

MichaelP

Nevíte někdo, proč je to povolení jenom na tak krátký úsek a ne třeba z Bystřice až do Kunžaku? Díky za odpověď.

Jeňýk

chtějí to zprovozňovat po kouskách dle stavu trati a příslušenství
viz vyjádření pana Kysely
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlak-bystrice-hurky-jindrichohradecka-uzkokolejka-pojede-provoz.A240809_132929_budejovice-zpravy_khr

M 474 003

Pražce nezní, zní styky.

MOS

Dřevo spíš tlumí, železo zní.

IMVP

skoro 500 za 6+6 km jizdy? husty

Libor

Běžná ceně večeře v hospodě. Obojí zážitek trvá po zhruba stejnou dobu. Jen tady má to utracené pětikilo mnohem lepší využití, pokud to úzkokolejkám pomůže vstát z mrtvých. 🙂

noerf

Třeba to pan Kysela a spol. koupí a budou provozovat po dobu 30 let.

Liquid

Asi bych to spojoval s tím, že cena vypravení takového spoje neroste se vzdáleností lineárně od nuly.

Někdo

Tak opravdu. Doufám že se podaří obnovit i další úseky.

El Barto

Přeji, ať se daří i s obnovou provozu na dalších úsecích.

Tomáš R.

Paráda!

Bez přezdívky

Paráda.
A to tu někteří chytrolíni včera psali jak nevyjedou.

Pezos

Ještě furt můžou pyskovat na cenu jízdného, že 🙂 (myslím to ironicky, očividně se i za 490 korun povedlo vyprodat)

M19

Stačí se podívat výše a už opět začali. 😉

A. Mikulka

Vyjeli ale do Zwetschken nevydrží 😃!