Českou Kanadou se znovu rozezněly pražce a zavoněla pára. Přilákala stovky lidí
Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Obnovení provozu je jednou ze základních podmínek reorganizace zkrachovalých JHMD.
Jako fandím, cena je vysoká, ale co je dneska levné že?
Každopádně letos jsem navštívil „konkurenční“ rakouskou atrakci a svezl jsem se úzkokolejkou z Gmündu do Groß Gerungs. A koukal jsem jak udržovaně (svršek vzhledově lepší jak hlavní trať SŽ) a efektivně (vlak vezl pouze strojvůdce a odbavení cestujících čistě pomocí terminálu bez lidské síly) může muzejní železnice fungovat. Určitě spousta podmětů pro JHMD, mají před sebou ještě dlouhou cestu.
Nějak tomu nerozumím, pražce, zvláště dřevěné, mi připadají jako to poslední, co zní … jistě také zní, podobně jako dřevo různých hudebních nástrojů, ale kdo by to v hluku všeho ostatního vnímal?
Rád bych se pletl ale jen z komerčního provozu (sezónních turistů), bez příspěvků krajů na dopravní obslužnost to podle mne „neuživí“. Taky mne překvapují potíže s obnovením provozu na celé trati, jednak nestála až tak dlouho, a zejména JHMD na její údržbu poměrně nedávno čerpaly dotace kolem půl miliardy …
Půl miliardy těžko. Dotace z SFDI byly, ale určitě ne půl miliardy.
Potíže s obnovením provozu na celé trati jsou podle mého laického názoru z důvodu, že tato dráha díky předchozímu „managemantu“ ztratila veškerá oprávnění a nyní příslušné úřady posuzují vše na nové žádosti, tedy od základu nanovo, podle aktuálně platných standardů, jako by se jednalo o nově vybudovanou trať.
Hučely tam i telegrafní dráty….
chybí zde něco chytrého od našeho másloústého ministra dopravy…..
Ministr dopravy nemá se soukromou železnicí nic společného,tak co by k tomu měl říkat?
Cena za jízdné je samozřejmě velmi vysoká, nedaleká Rakouská parní úzkokolejka účtuje tento rok 800 Kč za zpáteční jízdenku do Gross Gerungs, tedy trasa 2x 40 km, pětikilo za 2x 6 km dlouhodobě moc tahat nebude, pokud jde o příspěvek na záchranu pak OK, kouzlo JHMD bylo v tom, že šlo o žijící skanzen, ne úplně muzejní atrakci, pamatuji si dobu za pana Šatavy a léta v České Kanadě byla super.
Jednou jsem daný vlak potřeboval využít v nouzi, a ačkoli cena byla větší než jsem čekal, jsem rád že mj ti peněženka vydržela.
Nevíte někdo, proč je to povolení jenom na tak krátký úsek a ne třeba z Bystřice až do Kunžaku? Díky za odpověď.
chtějí to zprovozňovat po kouskách dle stavu trati a příslušenství
viz vyjádření pana Kysely
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlak-bystrice-hurky-jindrichohradecka-uzkokolejka-pojede-provoz.A240809_132929_budejovice-zpravy_khr
Pražce nezní, zní styky.
Dřevo spíš tlumí, železo zní.
skoro 500 za 6+6 km jizdy? husty
Běžná ceně večeře v hospodě. Obojí zážitek trvá po zhruba stejnou dobu. Jen tady má to utracené pětikilo mnohem lepší využití, pokud to úzkokolejkám pomůže vstát z mrtvých. 🙂
Třeba to pan Kysela a spol. koupí a budou provozovat po dobu 30 let.
Asi bych to spojoval s tím, že cena vypravení takového spoje neroste se vzdáleností lineárně od nuly.
Tak opravdu. Doufám že se podaří obnovit i další úseky.
Přeji, ať se daří i s obnovou provozu na dalších úsecích.
Paráda!
Paráda.
A to tu někteří chytrolíni včera psali jak nevyjedou.
Ještě furt můžou pyskovat na cenu jízdného, že 🙂 (myslím to ironicky, očividně se i za 490 korun povedlo vyprodat)
Stačí se podívat výše a už opět začali. 😉
Vyjeli ale do Zwetschken nevydrží 😃!