Českou Kanadou se znovu rozezněly pražce a zavoněla pára. Přilákala stovky lidí

Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Obnovení provozu je jednou ze základních podmínek reorganizace zkrachovalých JHMD.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
atram

678 času na údržbu kolem stanic, třeba posekat trávu, na to nepotřebují povolení Drážního úřadu.

Ivo Hury

Tak teď mě ještě rozťala ta cena. To jako opravdu? V Česko? My si kupujeme v Zittau za 26EURo permici na 10 jízd trasa Zittau, Jonstodrf, Oybin, Zittau. Dobře dvouhodinová jízda krásným rižským parním vlakem, kterým se můžete na konečné i projet. Samozřejmostí jsou jídelní vozy, otevřený vyhlídkový vagon, někdy i s živou hudbou a nádherné staré vozy z několika říšských drah. Což to je asi jedno, ale ta cena – jedna jízda nás tedy vychází na 2,6EURo, což je 65Kč? Holt Česko, na to musíš prostě mít 😀

Hans N.

Napíšete reálnou cenu jízdenky hned za hranicemi a povzdech nad neúměrností cz ceny. Jenže to je jako hadr na šotobýky. Už Vám to tam mínusují. 😀
Jezdíme na výlety se SOEG pravidelně a mluvíte mi z duše.

PS: Jen za těch 10 jízd jsme platili kolem 30€, myslím

noerf

Jak to bude po roce 2035, kdy pravděpodobně bude osazeno ETCS na trati z Jindřichova Hradce na Jarošov nad Nežárkou? Bude muset mít úzkokolejka na splitce také ETCS?

Jméno neřeknu

Jako fandím, cena je vysoká, ale co je dneska levné že?
Každopádně letos jsem navštívil „konkurenční“ rakouskou atrakci a svezl jsem se úzkokolejkou z Gmündu do Groß Gerungs. A koukal jsem jak udržovaně (svršek vzhledově lepší jak hlavní trať SŽ) a efektivně (vlak vezl pouze strojvůdce a odbavení cestujících čistě pomocí terminálu bez lidské síly) může muzejní železnice fungovat. Určitě spousta podmětů pro JHMD, mají před sebou ještě dlouhou cestu.

Vít Jůza

Nějak tomu nerozumím, pražce, zvláště dřevěné, mi připadají jako to poslední, co zní … jistě také zní, podobně jako dřevo různých hudebních nástrojů, ale kdo by to v hluku všeho ostatního vnímal?

Milan

Rád bych se pletl ale jen z komerčního provozu (sezónních turistů), bez příspěvků krajů na dopravní obslužnost to podle mne „neuživí“. Taky mne překvapují potíže s obnovením provozu na celé trati, jednak nestála až tak dlouho, a zejména JHMD na její údržbu poměrně nedávno čerpaly dotace kolem půl miliardy …

Matěj Šedivý

Půl miliardy těžko. Dotace z SFDI byly, ale určitě ne půl miliardy.

Milan

Tak jsem byl na ně ještě „hodnej“: chvilka hledání na netu a „Nalezené dotace 75 výsledků v celkové hodnotě 704 492 628 Kč“ …

Michal M

Ještě k tomu chybí informace za jaké je to časové období…

Milan

Tady jsem našel ještě jiný přehled https://red.financnisprava.cz/registr-dotaci/prijemci (do vyhledání zadat IČ JHMD 62509870) ten vypadá víc „oficiálně“ a tam jsou nějaké dvě částky: ROZHODNUTÁ 355 605 352,79 Kč, a UVOLNĚNÁ 686 730 368,58 Kč (co která znamená nevím). Je tam i rozpis dle roků za období 2000 až 2021, a v seznamu dotací většinou i popis, na co to bylo (samozřejmě vše nešlo jen do „svršku“).

Karl vB.

Potíže s obnovením provozu na celé trati jsou podle mého laického názoru z důvodu, že tato dráha díky předchozímu „managemantu“ ztratila veškerá oprávnění a nyní příslušné úřady posuzují vše na nové žádosti, tedy od základu nanovo, podle aktuálně platných standardů, jako by se jednalo o nově vybudovanou trať.

Michal M

Opravdu si myslíš, že tu trať znovu kolaudují? Není to tak, že DÚ požaduje provedení údržbových a měřících prací, které tam dva roky neprobíhaly?

Puzení být za každou cenu chytrý v kombinaci s vyššími teplotami vede občas k trapným situacím, že…

Karl vB.

Pane Michale, napsal jsem pouze svůj vlastní názor podložený argumentem, proč si to myslím.
Když s ním nesouhlasíte, tak ho klidně omínusujte.
Pro váš klid uvádím, že vám konkurovat vskutku nehodlám. 🙂

Vašek

Kdo kdy něco vyřizoval na českých úřadech, se nemůže divit. ,,Ještě nemáte tohle, ještě je třeba doložit toto, tady nám nestačí kopie dokumentu, ………“

Karl vB.

To by byl dobrý dotaz na pana Čajánka, nebo na insolvenčního správce, pana Janošíka, aby vysvětlili, kde ty dotační peníze ve skutečnosti skončily, když je trať ve stavu, že Drážní úřad vydal povolení k provozu jen na 6 km z 80.

Lxxxx

Myslím si, že pokud by těch 704 milionů bylo skutečně účelně využito k údržbě a opravám tratí, tak by ty tratě musely být alespoň ve vyhovujícím sjízdném stavu. Divím se, že asi nikoho nezajímá jak byly tyto státní finance použity.

Kolemjdoucí

Myslím, že SFDI si moc dobře hlídá, jak jsou jejich peníze vynaloženy. Pokud by k něčemu takovému došlo, určitě by financování stopli. A k výši částky, porovnejte si, kolik stojí údržba jiných tratí. Myslím, že na JHMD to bylo ještě dost levný…

Martin

Hučely tam i telegrafní dráty….

Stan Fucik

chybí zde něco chytrého od našeho másloústého ministra dopravy…..

Mrk

Ministr dopravy nemá se soukromou železnicí nic společného,tak co by k tomu měl říkat?

A. Mikulka

Mimo jiné, už uvedené, Havlíček aktuálně není ministrem dopravy.

David

Cena za jízdné je samozřejmě velmi vysoká, nedaleká Rakouská parní úzkokolejka účtuje tento rok 800 Kč za zpáteční jízdenku do Gross Gerungs, tedy trasa 2x 40 km, pětikilo za 2x 6 km dlouhodobě moc tahat nebude, pokud jde o příspěvek na záchranu pak OK, kouzlo JHMD bylo v tom, že šlo o žijící skanzen, ne úplně muzejní atrakci, pamatuji si dobu za pana Šatavy a léta v České Kanadě byla super.

Frantík

Jednou jsem daný vlak potřeboval využít v nouzi, a ačkoli cena byla větší než jsem čekal, jsem rád že mj ti peněženka vydržela.

MichaelP

Nevíte někdo, proč je to povolení jenom na tak krátký úsek a ne třeba z Bystřice až do Kunžaku? Díky za odpověď.

Jeňýk

chtějí to zprovozňovat po kouskách dle stavu trati a příslušenství
viz vyjádření pana Kysely
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlak-bystrice-hurky-jindrichohradecka-uzkokolejka-pojede-provoz.A240809_132929_budejovice-zpravy_khr

M 474 003

Pražce nezní, zní styky.

MOS

Dřevo spíš tlumí, železo zní.

IMVP

skoro 500 za 6+6 km jizdy? husty

Libor

Běžná ceně večeře v hospodě. Obojí zážitek trvá po zhruba stejnou dobu. Jen tady má to utracené pětikilo mnohem lepší využití, pokud to úzkokolejkám pomůže vstát z mrtvých. 🙂

noerf

Třeba to pan Kysela a spol. koupí a budou provozovat po dobu 30 let.

Liquid

Asi bych to spojoval s tím, že cena vypravení takového spoje neroste se vzdáleností lineárně od nuly.

Někdo

Tak opravdu. Doufám že se podaří obnovit i další úseky.

El Barto

Přeji, ať se daří i s obnovou provozu na dalších úsecích.

Tomáš R.

Paráda!

Bez přezdívky

Paráda.
A to tu někteří chytrolíni včera psali jak nevyjedou.

Pezos

Ještě furt můžou pyskovat na cenu jízdného, že 🙂 (myslím to ironicky, očividně se i za 490 korun povedlo vyprodat)

M19

Stačí se podívat výše a už opět začali. 😉

A. Mikulka

Vyjeli ale do Zwetschken nevydrží 😃!