- Letectví •
- Infrastruktura •
- Lidé •
- Zprávy
Českobudějovické letiště jde do finále velké hry bez šéfa, Ondřich rezignoval
Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Jihočeské letiště České Budějovice se ocitne na konci května bez ředitele. Ladislav Ondřich (55) po 13 letech rezignoval na pozici
Lze doufat, že tento nesmysl nikdy zprovozněn nebude. Časem by tam mohly být třeba nějaké ty hudební festivaly, tedy tak jeden za rok. Jiné využití nečekejme.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/snemovni-4-jihocesky-kraj-investoval-uz-miliardu-korun-do-zimolova-snu-ted-se-nevi-co-s-nim-72212
Mít mez. letiště v Budějovicích je nesmysl…zemědělství, žádný průmysl, žádné velké firmy, kromě dvou, tří…aglomerace nic moc a kousek je letiště v Linci, to je spádová oblast pro rakušany. Kteří rakušané by chtěli létat z polního letiště v ČB? Maximálně vtipná je marketingová prezentace letiště ČB v Linci – opravdu, úchvatný nápad:):) Plzeň a okolí, vše směřuje do Prahy. Z příhraničí napojení na Linec, ne na ČB, prostě tato stavba bude prázdná, maximálně využitená pro pár vip letů. Smysl je akorát tak v utopení víc jak půl miliardy co se proinvestuje. Stačí se podívat jak skomírají KV a Pardubice s… Číst vice »
Ježíšmarjá, zastavte to budovatelské šílenství, kdo na to máte páky! Vždyť to bude průser jak vrata a černá díra na peníze k tomu! To nestačí Pardubice, kde to spíš nelétá, než létá!? KLV taky umírají na úbytě, a Mošnov? Ten by se možná uživil, pokud by neexistovaly Katowice a Kraków. Snad nechtějí v ČB konkurovat Linci, nebo snad dokonce Mnichovu?? Kdosi před časem (byla to dáma) se docela vážně zaobíral myšlenkou na zavedení linky ČB-Dubai. To už je na ústavní léčbu…
Ano, samozřejmělinka ČB – DUbaj ..:) Kde na to ta paní přišla?? Sedí tam více takových???
Tak „vtipná“ byla reportáž v Událostech z regionů z pátku 10.5.2019, kde starosta Horní Plané si postěžoval, že žádali před několika lety kraj, aby jim přispěl na přívozy na Lipně, ze strany kraje byli před dvěma lety příslibeno, že se tím bude zabývat, do dnes se nestalo nic. Žádná odpověď, zadna reakce. Pan starosta asi neví, že pro kraj je primární letiště a ne nějaký vytížený přívoz/y na Lipně, který je v provozu 9 měsíců v roce.
Známá záležitost, lidmi využívané, potřebné činnosti byly a jsou úředníky kraje omezovány. Aby zbylo na letiště, omezovali veřejnou dopravu, třeba IDS i kvůli tomu není a nebude. Aby zbylo dost přes GW na Šumavě, zlikvidovali 20% vlaků v ostatních částech kraje. Aby zbylo do kapes, tak zavedli soukromou leteckou záchranku, která neuměla provoz i v noci (což naštěstí zarazil stát, ovšem zbyl nepoužitelný heliport v Plané, těch vyhozených 50 mega za něj také jinde chybí). Chápejte, v tak velkých penězích nějaké ušmudlané přívozy nikoho nezajímají….
strejdo nerad vam rusim tu vasi sveraznou (na hlavu postavenou) logiku, ale provoz gw na sumave stoji min nez cesky drahy, takze zadny vlaky se kvuli tomu rusit nemusi.
20% vlaku je proti GVD 1989/1990 nebo odkud jste to cislo vyhrabal?
Za Zimoly zrušili 12% osobáků. Předtím 8%, to bylo po vzniku krajů. Ve výčtu nezahrnují provoz 2 zavřených lokálek, tam šlo o „změnu konceptu“ a ten se do zrušených vlkm nezapočítal. Takže je to ve výsledku více. Doporučuji zdroje dostupné z netu. I když prohlášení kraje, zejména staršího data tam nenaleznete. Takže spíše na stránkách kraje. Záhadně odtamtud zmizela studie využití veřejné dopravy s predikcí vývoje z r. 2011. V ní autor uváděl i průměrné obsazení linkových autobusů. Zajímavé počtení, snad ji má někdo staženou.
Kristepane ona je tohle ještě pořád realita? Kdyby to byla střela úplně do neznáma, tak neřeknu… Ale máme tady příklad Brna, Ostravy, Pardubic, a my prostě s vážnou tváří nacpeme půl miliardy do mezinárodního letiště uprostřed ničeho? A jak tady někdo píše o Hluboké nebo Lipně…to snad ani není možné myslet vážně. V takové Mladé Boleslavi je automobilové muzeum, spousta manažerů tam jezdí z Německa do Škodovky, a do Prahy je to šílených 50 kilometrů, tak to si o mezinárodní letiště přímo říká, ne? Asi kilometrová runway už za městem je…
Co vím od jednoho známého z vedení Škody, manažeři létají firemní linkou Volkswagenu Praha – Wolfsburg…
Ta by měla létat jednou týdně, každý pátek v 15:.00 hod. ze starého ruzynského letiště.
Pro Škodu Auto se létá dvakrát denně Praha – Braunschweig.
Tak jsem měl již zastaralé info
Hodne zastarale. Ta linka leta uz skoro dvacet let.
Budějovické letiště má poměrně zajímavý potenciál z hlediska turistů přiletajicich či přijíždějících do ČR (Český Krumlov, Hluboká, Lipno, Třeboň).
Problém spíše je, jestli ti turisté jezdící z Nizozemí přesednou z aut do letadel a zda je reálné, aby turisté z Číny, Japonska, atd. respektive jejich dopravci měli zájem létat do ČB. Charterových letů pro Čechy a běžných linek se nedá moc očekávat.
I kdyby chtěli, tak letiště má krátkou dráhu, jedině z větších letadel Airbus A330-200 by tam mohl přistát.
Reálné by to snad bylo, kdyby ceny letenek byli na 50 % cen, to by možná i lidi z Prahy o tom začali uvažovat 🙂
A kdo by platil rozdíl, kraj stát, aerolinky, asi těžko…. leda že by Musk vybudoval hyperloop a cesta 150 km by trvala 10 minut 🙂
To je článků o tom polním letišti u Budějovic. 🙂 Prostě krysy opouštějí potápějící se loď.
Ano, je zajímavé dělat 13 let ředitele neexistujícího letiště a když jde do tuhého tak to zabalím. Proč asi?
Ten pán čuje obří průser a nechce se nechat zavřít. Toť vše.
Já tu pozici klidně vezmu. Hned druhý den bych si vzal kravatu, košili a na mimořádné tiskové konferenci bych oznámil zrušení letiště. Jednou větou bych jihočeskému kraji ušetřil tolik milionů jak dosud nikdo. No a jako poslední bych zhasl.
A nebylo by lepší místo spousty letišť po republice mít spojené to Pražské s ostatními městy rychlovlaky?
Jooo to by bylo super a kam tam všechny ty letadla nacpou , když okolní části Prahy odmítají druhou RWY… takže pome investovat stovky miliard do rychlovlaků a všechen ten hluk a leteckou dopravu koncetrovat do jednoho bodu … vy jste hlava pane !!
To by stálo mld. a nedovedu si představit že by to politicky prošlo, na 150 km dělat rychlovlak, to by vyšlo levněji létat CB – PRG – DBX třeba 🙂
A proč by mělo být spojeno jedno letiště kdesi v Horní dolní (Ruzyně) s např. jižní Moravou když je spádově pro tento kraj přirozeně(zvlášť v době kdy se EU propojuje) výhodnější mnohem kvalitnější, přívětivější a podstatně větší letiště Schwechat? Tam by z Brna měla být rychlodráha, ne kamsi 250km daleko…
Oslovte Tvrdíka, ten to vezme.
Tak oni ty chytráci jsou schopní vzít další 100 mil. a dotovat tam lety nízkon.aerolinek, aby pak mohli říkat, podívejte něco sem létá…. 🙂
Výstavbu by měl prověřit ÚOHS, jestli vše proběhlo řádně a nebylo tam proinvestováno moc peněz, popřípadě by mě zajímalo kolik mil. přišlo z EU?
Tam je úplně jedno kdo to povede, stejně tam nic létat nebude. A pokud ano, tak v Brně a Ostravě už budou mít tou dobou minimálně druhou ranvej v provozu.
Chlapec asi pochopil že po fiasku pardubického a hlavně ostravského letiště to českobudějovické čeká taky a tak se včas dekuje aby ty utopené miliony odskákal někdo jiný, a půjde škodit někam jinam.
Jaký múdrý ty jsi … padám na kolena
K žádnému fiasku nedošlo.
K tomu fiasku je už jen krůček, stačí si najít zprávy kolik leteckých společností už oznámilo že z Pardubic, Brna nebo Ostravy letos i nejenom kvůli uzemnění Maxů letos létat nebude.
Pro mne jako obyvatele daného kraje je určitě důležitější funkční VHD než hrátky papalášů na mezinárodní letiště.
Tuším že bývalý pilot. Arogantní, sebestředný důležiťák. Jeden z lobujících pro omezení peněz do veřejné dopravy a jejich pumpáže do LKCS, Zimolovy, pardon, krajské výkladní skříně. Pro Jihočechy je hloupá zpráva, že dotovat letiště na úkor ostatní veřejné dopravy zkrátka musí. Hlavně, že vyštípali amatéry – kraj nepronajal provoz. plochy, stání v rojích přímo klubu, ale jednotlivým pilotům přes zprostředkovatele. Čímž už tak dost drahý koníček ještě dokonale zdražují. Stejně to udělalo ŘVCČR s přístavem v Č. Vrbném. Zdravím protagonisty těchto podfuků, kámoše, chataře.
„Rozjet letecký byznys“ tak jednoduše zní, žejo… 🙂
Ale na tuhle roli mě napadá jedno jméno člověka z regionu, který z hovna umí uplést bič a živí se tím už 30 let, on by to rozlítal. Je to Karel Peterka, provozující v nedalekém JZD Šlágr TV.
Že by někdo větřil trestní stíhání ?
Trestni stihani za co?
Porušení povinnosti při správě cizího majetku, tedy v případě, že kraj to začne dotovat ze svého rozpočtu. Dotovat leteckou dopravu z veřejných zdrojů je porušování povinnosti při správě cizího majetku. Kraj má jednak povinnost se chovat jako řádný hospodář, zákon o rozpočtové odpovědnosti a letecká doprava nezajišťuje tzv. dopravní obslužnost kraje dle zákona o veřejných službách v přepravě cestujících.
No, tak to jste tezce mimo.
I letecka doprava muze byt zdo – ne, ze by v tomto pripade byla. Nicmene k tomu jeste nedoslo, takze z tohoto duvodu urcite neodchazi.
Navic, reditel letiste nema s utracenim penez na dotace letu nic spolecneho.
Talze to jsou jen takove plky.
„I letecka doprava muze byt zdo“. Tezce mimo jste vy, kdyz si nedokazete vygooglit ani text zakona 194/2010 Sb. o verejnych sluzbach v preprave cestujicich. Kde v §3 odst. 1 se uvadi: ZAJIŠTĚNÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Dopravní obslužnost státu, kraje a obce Kraje a obce ve své samostatné působnosti stanoví rozsah dopravní obslužnosti a zajišťují dopravní obslužnost veřejnými službami v přepravě cestujících veřejnou drážní osobní dopravou a veřejnou linkovou dopravou. Dale ve svem prispevku vyse jsem nikde neuvedl, ze by mel ci mohl byt stihan reditel letiste. V tomto pripade by by byla stihana rada ci zastupitelstvo kraje, ale to chce… Číst vice »
Hody skončily, začíná půst. To ať si vyžere někdo jinej…