Česko-slovenská výluka začala. Za 13 dní pojedou vlaky už po novém mostě přes Moravu

Práce na novém přeshraničním mostě přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: Správa železnicPráce na novém přeshraničním mostě přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: Správa železnic

Během dvou týdnů se trať napojí na nový most přes řeku Moravu.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Mohl by mi někdo prozradit, proč se při loňské výluce neosadili výhybky? Letos by se stále mohlo jezdit po jedné koleji i bez výluky.

kolobkář

Napadají mě následující důvody: 1) Nebylo to v původním projektu na české straně. Mělo se stavět v souběhu se slovenskou stranou, žádné výhybky ani esíčka na české straně by nebyly potřeba, ale Slováci kvůli ostatním mostům a posunům stop kolejí nedokázali rekonstruovat koleje v pořadí jak to vyžadovala rekonstrukce hraničního mostu, takže tam museli dát esíčko. 2) Slováci nestíhali dohodnuté termíny, takže česká strana musela dát esíčko, aby se na Slováky nemuselo rok čekat. Dávat provizorní výhybku by bylo mnohem nákladnější kvůli značnému zásahu do stávajícího zabzař. I se započtením nutného NAD z nickolejného provozu. Nakonec myslím tyto vícepráce stejně… Číst vice »

Granja

Slováci, pokud vím, měli problém s dodávkou oceli. Z podobného důvodu (železo pro mostní konstrukce) se prodloužilo i dokončení modernizace mezi Svitem a dopravnou Lučivná. (Stavba Poprad – Lučivná.)

kolobkář

Aha, toto sem nevěděl. Ale měli problémy i s dalšíma věcma, s vyřízením stavebního povolení pro nový most u českých úřadů počínaje a demoličním výměrem pro starý most zdaleka nekonče…

Jiří Kocurek

Na české straně by byla pod dálničním mostem, jelikož se dělají i mostky směrem k Lanžhotu. Tím pádem by byla asi 1,5 km od stanice, což asi uznáte…

Petan

Takhle hnusnej most teď postavili jako silniční i v Plané nad Lužnicí přes řeku. Co je to teď zase za módu? Nemá v tom prsty Kotas?

Jiří Kocurek

Josef Langer, vídeňský patent z roku 1859.

https://de.wikipedia.org/wiki/Langerscher_Balken

Petan

Tak jasně, ta konstrukce není nic převratného, ani nového. Ale ta zbytečná mohutnost kdejakého druhořadého mostíku, to jistě není náhoda…

Jirka P

Was ist das „zbytečná mohutnost“?

Vendelín

No škoda je, že nový most není rovnou dvojkolejný. Takhle se bude zase roky čekat, než postaví most i pro tu druhou kolej.

Jiří Kocurek

Už když stavěli to provizorium, tak si měli nechat poradit, ať ho dají o kus dál, aby se jim vešel dvojkolejný most. Který do budoucna bude znamenat uzavření obou kolejí při údržbě.
Navíc je takto odolnější proti povodním, neboť jeden most kryje ten druhý proti plovoucím stromům. Je to tak i přes Dyji, jsou tam lužní lesy. Takže existuje relevatní důvod, proč stavět dva jenokolejné mosty v záplavovém území.

Jiří Kocurek

To Vendelín tam chce změnu a dvojkolejný most.

Já se jen snažím ukázat, že existují relevantní důvody, které je vedly k takovému návrhu a pracovnímu postupu. To provizoruim je přemístěný původní most.

kolobkář

Není přemístěný. Neposunovalo se s ním 😉

Vendelín

Oka, beru 👍🏻