Česko-slovenská výluka začala. Za 13 dní pojedou vlaky už po novém mostě přes Moravu
Práce na novém přeshraničním mostě přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: Správa železnic
Během dvou týdnů se trať napojí na nový most přes řeku Moravu.
Mohl by mi někdo prozradit, proč se při loňské výluce neosadili výhybky? Letos by se stále mohlo jezdit po jedné koleji i bez výluky.
Napadají mě následující důvody: 1) Nebylo to v původním projektu na české straně. Mělo se stavět v souběhu se slovenskou stranou, žádné výhybky ani esíčka na české straně by nebyly potřeba, ale Slováci kvůli ostatním mostům a posunům stop kolejí nedokázali rekonstruovat koleje v pořadí jak to vyžadovala rekonstrukce hraničního mostu, takže tam museli dát esíčko. 2) Slováci nestíhali dohodnuté termíny, takže česká strana musela dát esíčko, aby se na Slováky nemuselo rok čekat. Dávat provizorní výhybku by bylo mnohem nákladnější kvůli značnému zásahu do stávajícího zabzař. I se započtením nutného NAD z nickolejného provozu. Nakonec myslím tyto vícepráce stejně… Číst vice »
Slováci, pokud vím, měli problém s dodávkou oceli. Z podobného důvodu (železo pro mostní konstrukce) se prodloužilo i dokončení modernizace mezi Svitem a dopravnou Lučivná. (Stavba Poprad – Lučivná.)
Aha, toto sem nevěděl. Ale měli problémy i s dalšíma věcma, s vyřízením stavebního povolení pro nový most u českých úřadů počínaje a demoličním výměrem pro starý most zdaleka nekonče…
Na české straně by byla pod dálničním mostem, jelikož se dělají i mostky směrem k Lanžhotu. Tím pádem by byla asi 1,5 km od stanice, což asi uznáte…
Takhle hnusnej most teď postavili jako silniční i v Plané nad Lužnicí přes řeku. Co je to teď zase za módu? Nemá v tom prsty Kotas?
Josef Langer, vídeňský patent z roku 1859.
https://de.wikipedia.org/wiki/Langerscher_Balken
Tak jasně, ta konstrukce není nic převratného, ani nového. Ale ta zbytečná mohutnost kdejakého druhořadého mostíku, to jistě není náhoda…
Was ist das „zbytečná mohutnost“?
No škoda je, že nový most není rovnou dvojkolejný. Takhle se bude zase roky čekat, než postaví most i pro tu druhou kolej.
Už když stavěli to provizorium, tak si měli nechat poradit, ať ho dají o kus dál, aby se jim vešel dvojkolejný most. Který do budoucna bude znamenat uzavření obou kolejí při údržbě.
Navíc je takto odolnější proti povodním, neboť jeden most kryje ten druhý proti plovoucím stromům. Je to tak i přes Dyji, jsou tam lužní lesy. Takže existuje relevatní důvod, proč stavět dva jenokolejné mosty v záplavovém území.
To Vendelín tam chce změnu a dvojkolejný most.
Já se jen snažím ukázat, že existují relevantní důvody, které je vedly k takovému návrhu a pracovnímu postupu. To provizoruim je přemístěný původní most.
Není přemístěný. Neposunovalo se s ním 😉
Oka, beru 👍🏻