Česko marně hledá cestu, jak snížit počty mrtvých na přejezdech. Přibývá hlavně sražených chodců

Přejezd po modernizaci mezi Střekovem a Svádovem. Foto: Správa železnicPřejezd po modernizaci mezi Střekovem a Svádovem. Foto: Správa železnic

Paradoxy statistik nehod na přejezdech. Ke třem střetnutím došlo na trati, kde jezdí jeden až dva vlaky týdně.

192 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Tak predevsim, hodne lidi to stejne bude chtit obchazet, at uz bude zabezpeceni jakekoliv. No a zlepseni spociva predevsim k informovanosti. Je tedy nutne neustale ve skolach, zamestnanich apod. neustale vysvetlovat jak se na prejezdu chovat. Dnes jsou deti, kteri ani vlak jinde nez v televizi nevideli a nikam nechodi, nejezdi, vozi je jen rodice auty nebo maji predstavu o tom, jak nebezpecna to muze byt situace, kdyz se nezachovaji jak maji. K tomu samozrejme prispivaji i hluchatka a kapucari, nedavajic pozor. K prejezdum: Ocekaval bych, jasne vyznaceny povrh na cestach a vozovkach, jako caru zastaveni, strdni delici pas nebo… Číst vice »

Alibaba

Kdo bude platit všechna vámi navržená řešení? Silnice nebo železnice?
Vím, že ve finále to bude z kapes daňových poplatníků, ale stejně by mě zajímalo, komu se to připíše na vrub?

Martin

Kolik myslite, ze stoji upravy prejezdu do ted a zadne zlepseni to neprineslo, zaroven se tesi mimourovnova krizeni, ktera jsou jeste drazsi… Co jsem popsal je jen maly zasah do delici plne cary v podobe oddelujiciho pasu jako u tramvaji + barva na vozovku,… Dalsi vec uz je jen detekce v priblizovacim useku. Narocnejsi a drazsi cast je pak tlacitko nouze a spojeni s dispecinkem. Cedule s informacemi uz take neni nic draheho. Dalsi drahou polozkou je skolni vyuka, ale v ramci dopravni vychovy by to melo byt samozrejmosti. No, komu se to pripise, je jasne, ze tohle je z… Číst vice »

Alibaba

Malůvky na silnici a cedule budou cenově v pohodě, ale myslím, že nic nevyřeší. Nevím, co myslíte detekcí v přibližovacím úseku. Ta pro vlak je, záleží na rychlosti. Tlačítko nouze pro spojení s dispečerem musí mít nějaký kabel, jestli by se dalo využít traťový telefonní kabel nevím, jiného tam moc není, možná vymyslet nějaký GSM modul od přejezdu. Výuka je na samostatnou kapitolu, už dneska je ve školách nedostatek hodin a vy by jste chtěl ještě další přidávat, všichni by vás hnali pro přetěžování dětí. (odstavec chápejte ironicky) U přejezdů se většinou postupuje podle norem (dopravní moment) a podle toho… Číst vice »

Martin

Dopravni vyuka na skolach je, nemel by to byt problem ve stavajicich hodinach…
Bezpecnostni sloupek s tlacitkem a komunikatorem neni samozrejme zadarmo, to neco stoji, prenost lze pres GSM nebo klasicky datovym kabelem,… zeleznice tohle umi…
Detekce vlaku dnes spousti signalizaci, neml by byt problem doplnit signalizaci z ktereho smeru a po kterekoleji bude projizdet vlak, ci vice vlaku, aby nekdo po projeti hned nevjizdel ci nevchazel na trat i kdyz stale blikaji svetla, to je buhuzel jedna z castych chyb, kdy nekoho vlak sejme, nebo zustane mezi zavorami…

Alibaba

Dopravní výuka by měla naučit hlavně to, že když blikají světla, tak se na přejezd nemá vjíždět. Informace odkud vlak jede je zbytečná.
Komunikátor s dispečerem je na zvážení, já si jeho významný přínos nějak nedovedu představit.

Martin

Ale ja neriakm nic jineho, to se nevylucuje, je jasne ze vyuka by mela naucit nevjizdet na prejezd na cervenou…

Prikladam video:
https://www.youtube.com/watch?v=JLLzvWiqYx0

Ta informace zbytecna neni…

Martin

https://www.youtube.com/watch?v=F8ymTjZAjYI

Ta informace neni zbytecna — vite odkud se na vas blizi vlak kdyz treba uviznete, vite na jakou stranu jit, a vite, ze cekate treba dva vlaky… je to jisty bezpecnostni prvek, ktery muze zachranit zivoty,…

Vladimír

Když přijdu/přijedu před přejezd, podívám se, jestli blikají taková ta červená světla, nebo bílé.
I když svítí bílé, rozhlédnu se, jestli nejede vlak.
Na přejezdu bez světel to dělám stejně.
A zatím jsem naživu.
Chyba nejspíš nebude v přejezdech.

Pavel Skládaný

V loňském roce jsme udělali kontrolu 120 náhodně vybraných přejezdů v rámci ČR. Výsledek? ANI JEDEN z přejezdů neměl v pořádku dopravní značení!! Přitom ve většině případů nic světoborného, převážně jde o závady odstranitelné přes noc, ale ony často přetrvávají měsíce a léta. Chybějící dopravní značka č. V5 (dnes povinná u všech PZS i stopek), návěstní desky zarostlé či spadlé v křoví, nesmyslné kombinace značení, atd. Nemluvě o tom, že několik přejezdů mělo tak zarostlé výstražníky větvemi, že výstraha nebyla vidět vůbec (ale na žárovkách bylo dle odborníků 12 voltů). V několika případech chybí výstražník pro ústící komunikaci, tj. řidič… Číst vice »

EC104

Jó komu není rady, tomu není pomoci.

Ivan_pha

Tomu se říká přirozený výběr.

Bohužel na to doplácí ostatní zpožděním.

Honza

Bydlím přímo u přejezdu P2668. Když jede vlak od Prahy, jsou závory dole 2min, když od Všetat, jsou dole 5min. Vzhledem k tomu že se tam vlaky kříží, většinou to je 7min v kuse (s pauzou max minutu mezi tím). Dennodenně vidím desítky lidí, co prostě ty koleje přechází (v rámci hodiny jsou ty závory dole i 6x). Poslední sražený byl loni v létě. Dokonce i auta to tu projíždí ještě když to bliká a závory nejdou dolů. A nikdo to nehlídá. Co s takovýmito přejezdy? Zrušit (trať už teď vede v zářezu docela dost…), nebo hlídat (když policajti raději… Číst vice »

Leinad

Nebo nedávat červenou zbytečně.

dopravopat

Tí zrazení „mobil-zombíci“ sú čestnými držiteľmi Darwinovej ceny.

Ketchup1970

Nějakou aplikaci , která by vysílala do autoradii či mobilů ix metru od přejezdu signál ? Bacha vole vlak ?

Pavel

nejakou aplikaci … 😀 do radia … mobilu …

tvl, vite vubec, jak radio nebo mobil funguje? 🙂

Pavel Skládaný

Ideální aplikace je PZS se závorami, případně u nezabezpečených přejezdů zajištění rozhledu dle ČSN 73 6380.

Pavel Nocar

Jedině ve formě Kalašnikov

Jan

Zvážilo Česko úplné zastavení železniční dopravy???

jonáš

To je jak od Mrtvé kočky. Staré spálit, nové nepěstovat.

Jan

Jsem rád že šotouši akceptovali zjevnou provokaci a někteří z nich dokonce projevili smysl pro humor…

Martin

Ono k tomu ale asi i postupne dojde, uprostred evropy bude automobilovy raj, vzdy dojedete do sousedni zeme, napr,. do Nemecka, Rakouska, Polska na zachytne parkoviste P+R, kde prestoupite na vlaky do dcele Evropy.

Jaroušek

Rušit přejezdy a oplotit není podle mě moc těžké.

Leinad

Zrušení přechodu bez náhrady povede akorát k tomu, že tam polezou lidi načerno, což není o moc bezpečnejší.

digi

trosku cynicke mi to prijde, zvlaste diskuze zde… pro 12 chodcu zabitych vlakem uz se delaji tiskovky a opatreni a budou se zprisnovat zakony a ze statniho investovat miliony… a kvuli 74 mrtvym chodcum a 42 cyklistum zabitych autem, to se nic nedeje…

Ondra

Tak tak, navíc jak níže opakovaně řečeno, chodec sražený vlakem si za to obvykle může sám, což se v silničním provozu zdaleka říct nedá, tam bývá povětšinou vina na straně řidiče, což činí celou věc ještě o kus horší..

Kebab

Na kolejích se holt správně předpokládá, že strojvůdce nemůže srážce s chodcem vždycky zabránit, takže se mu vina nepřipisuje. Naproti tomu na silnici se mylně předpokládá, že řidič srážce s chodcem vždycky zabránit může, tedy musí a že když to neudělá, je to jeho vina. A to i ve zcela identické situaci.

Ketchup1970

Někdy muže zabránit i řidič , mylně je tedy ne zcela vhodně slovo

Adam Ř

Řidič musí styl jízdy přizpůsobit schopnostem a podmínkám. Oproti tomu strojvedoucí smí jet 160, i když nevidí na krok

Martin

Od toho taky trate jsou, ono auto vazi 1.5t, vlak desitky i stovky tun, to uz z logiky veci nejde zastavit na miste…
A u auta, take na dalnici nemate pristup chodcu, kde muzete jet 130km/h, ve meste je situace jina, tam vetsinou lide byli a chodi, tudiz je logicke, ze se chce, aby ridici davali bacha a jezdili tak, aby stihli neublizit ci zabit.

Petr

Nikde se nic nehlídá, pokuty se nedávají a proto červená holt není zeď…
Kdejaký ňouma si zkracuje cestu přes koleje a nic se neděje. Tak prostě mrtví a zranění budou dál…
PS: 3 dny volna se hodí.

Kamil

Disliky jsou nejspíš od těch, co si to zkracují a ještě se jim nic nestalo, tak si myslí, že jsou neporazitelní.

Vlakem s kolem

Na kravinu jinak reagovat nejde.

Vlakem s kolem

Hmm a jak to chcete hlidat mimo velmi frekventovaná místa? Kde na to vezmete dostatek policistů?

Zlámalík

Oplotit. V Anglii je poblíž zástavby oploceno (hustým hnusným plechovým plotem) vše. Cik cak okolo domků a zařízení až k závorám, nepřelezete.

Vlakem s kolem

Jenže v Anglii v noci nikdo nepřijde se štípačkama. Jak dlouho by takový plot bez děr vydržel u nás? Policisté mají na starosti důležitější věci než toto, takže není způsob jak v tom lidem zabránit. U nás je jednoduše jiná mentalita.

IGCT

Když chodec nedává pozor, jeho problém …

Luboš Beneš

Ano, teď ještě zjednodušit a časově zkrátit tu proceduru po srážce.

Vlakem s kolem

Vlak bude pokračovat dál s krvavymi fleky, oddělené končetiny se nechají na místě pro zvěř?

dopravopat

Pri legendárnom Žilinskom posune priamych lôžkových vozňov z podvozku vypadla noha. Vyšetrovaním sa prišlo na to, že dotyčného zrazilo pár stoviek kilometrov ďalej v Poľsku.

roman

před lety se něco podobného stalo pendolinu.

Lukáš Chytil

Tak jistě, jé maminko, co to je? Ále nic Pepíčku, to si tady jen někdo nechal ruku a nohu, asi někam spěchal.

None

Za mých mladých let u nás mezi závorami procházelo nebo projiždělo na kole tak 80% lidí. Jak to bylo s nehodama nevím. V současnosti jsou závory delší, takže je mezi nima asi 10cm mezera a už dlouho jsem neviděl, že by někdo prošel. Tak třeba na některých místech by to šlo použít. Případně je možné si od lidí nechat přispět do státního rozpočtu. I u nás občas čekala Policie s dalekohledem a když se pak roznese, že je to za 2000, to už si pár lidí rozmyslí, jestli mu těch pár minut za to stojí. Když si tak vzpomenu na… Číst vice »

Vlakem s kolem

Tohle ale aplikujete akorát na silne frekventovaná místa. Nikde jinde není způsob a kapacita, jak to hlidat.

Martin

nekolik kamer a dohled mate na vice prejezdech jednim clovekem…

Tonda Sehnal

Možná budu znít až odporně cynicky ale nebude lepší počkat, až se prostě vyeliminují sami? 😃🤷
Co si myslet o někom, kdo se nechá zabít tak obří a extrémně hlučnou věcí, jako ve vlak, která navíc jede v poměrně přesně vyznačené a viditelné stopě?? 🤔🤦

Vlakem s kolem

No, autonehody se taky zatím samy neeliminovaly. Dokonce se neeliminovaly ani srážky cyklistů s chodci, bruslaři, hafany atd. Oni se pořád rodí noví lide, víte? 🙂

dopravopat

Vyčistenie genofondu je dlhodobý proces, ktorý v prírode trvá celé generácie.

Pavel Skládaný

Vlak má obrovskou záludnost, že nevydává téměř žádný zvuk dopředu. Navíc psychologie nás učí, že rychlost velkých předmětů působí zdánlivě menší, než ve skutečnosti je. Tj. vlak je rychlejší, než si lidí myslí a tišší než si lidé myslí. Riziková kombinace.

Vladimír

Ten, kdo chce přecházet přes trať, by se měl v první řadě rozhlédnout, jestli nejede vlak.
Když kouká do mobilu, může se mu stát, že ho vlak přejede.
Kvůli tomu, že pár lidí není schopných samostatného života, není nutné přebudovávat přejezdy.

vjkm

Etrémně hlučná už tak není, jelikož opravené tratě a hlavně špunty v uších. A viditelná není ani tak drážní stopa jako spíš twitter na mobilu.

Robert Šalda

Tak vyměňte ty chodce…

Jiří Kocurek

Chodcům sebrat chodecký průkaz a poslat je na přezkoušky, ne?

ABC

Drasticky zvednout pokuty a zavést bodový systém! Kamery všude a objektivní odpovědnost.
Při dosažení 12 bodů zabavit boty.

Lukáš F.

Proti projíždění Stůj to pomohlo, ne? 😀

ABC

říkám drastické, ne 10 000

Vlakem s kolem

Kdo ty kamery bude sledovat? Nebo je bude vyhodnocovat UI? A jak pozná, kdo to je? Nebo dostanou chodci SPZ na čelo? 🙂

Lukáš Chytil

Každý při přecházení na červenou (blikající přejezd) dá povinně občanku na čelo strojově čitelnou stranou.

Pavel Skládaný

Nabízeli jsme starostovi možnost, že na přejezd instalujeme systém automatické identifikace osob, když dá k dispozici fotodatabázi všech občanů obce. Pak by každému přišla složenka na 2000 Kč a mělo by to výchovný účinek. Ale on systém ochrany VLASTNÍCH občanů odmítnul!

Riki

Kvůli tomu, že pár blbcům nevysvětlíte, že s vlakem se nesoupeří, se řeší co? Lidí je na zeměkouli dost a ti co si života neváží a riskují je to jejich problém, že to po srážce nerozchodí.
Jak vylepšit přechody pro chodce, kteří taky chodí na červenou, když nic nejede…nebo jede ale není vidět…..budou všude lávky nebo podchody??? Lidi prostě umírají i svou lehkovážností a to s žádným sebelepším zabezpečením nezkrotíte.
Leda možná při přištižení člověka při porušení např. přecházení kolejiště…asi tak 20 ran bičem….pak by si to možná zapamatoval 🙂

David

Nejlépe to vyřešíte tak, že když nic nejede, máte zelenou. A když je nízký provoz, semafor je vypnutý.

Vlakem s kolem

A vy čekáte na zelenou, když nic nejede?

Pavel Skládaný

Velmi dobře se to dá řešit i tím, že na místech, kde je silná poptávka chodců (a takových míst je hodně) nabídnete možnost legálního křížení trati. Typické je např. prodloužení původně slepého podchodu i na druhou stranu.

Ondra

Toto za každou cenu snižovat už nejde, ukažte mi jinou příčinu sražení chodce vlakem než blbost chodce (popř. sebevražda), proti tomu efektivně na straně SŽ bojovat nelze.. Všude na světě je nějaké standardní procento lidí v populaci, kteří ty blbosti prostě budou dělat ať se děje co se děje..

Jiří Kocurek

V podchodu? … je nemálo přejezdů v obvodu stanice, které se zavřou, ale vlak stojí a stojí a stojí. No a lidi začnou přecházet.
Pak je také mnoho míst, kde lidi přecházejí načerno a dozvíte se, že za druhé světové tam býval mezi vesnicemi most.

Jiří Kocurek

Plus teda nemálo stanic, kde podchod nevede k městu, ale jen do výpravní budovy na opačné straně kolejí. Šakvice před přestavbou, například: https://mapy.cz/s/lekodebuke
Aktuální fotomapa již ukazuje logické řešení…

Pavel Skládaný

Ano, tohle je velmi frekventovaný problém naší sítě. Ale trochu zlepšení se děje – prodloužení podchodu na opačnou stranu v Kuřimi, prodloužení podchodu na Žižkov, příprava Brno-Královo Pole a další. Bohužel se to nepodařilo v Karviné hl.n. v rámci rekonstrukce (dle sdělení města kvůli pozemkům) a poslední kolej tak lidé nadále přelézají.

Ondra

Ano, vlak stojí a lidi začnou přecházet, ale vždy je to rozhodnutí té osoby, která je tak zcela odpovědná za svůj život a ať si každý rozmyslí co je pro něho důležitější, jestli stavební stav v minulém století nebo vlastní zdraví. Pokud chce „most“ někdo používat jako argument, tak ok, ale nemám důvod ten argument akceptovat.

Vlakem s kolem

Aha, takže po průjezdu vlaku na jednokolejce mám jak blb čekat, až se zvedne závora. On totiž ještě může spadnout další vlak z nebe. 😀

Ondřej

Rozhodně nečekej, určitě běž, to je totiž strašná doba než se zvedne závora, nemusel by ses toho dožít… a až tě přežehlí nějakej debil s bagrem, kterej se nakolejí kde se mu zrovna chce tak přispěješ do statistiky těch všech dementů před tebou…

Lukáš Chytil

Kupodivu za ním může jet další stejným směrem.

Pavel

no, a presne to je ono 🙂 “nemuze se nic stat”, “dalsi vlak pojede az za hodinu”

to je presne ten mor. chytrej jak radio, pritom naprosty v*l

Lukáš Chytil

V Otrokovicích přechází koleje od Barumu cca 50 metrů vedle podchodu a asi 30 metrů od nadjezdu pod/přes celou stanici.

David

Tenhle technokratický přístup je právě to co způsobuje že se to číslo nedaří snižovat. Kdyby se trochu pracovalo s lidskou psychikou mohli bychom být jinde. Lidé se chovají podle prostředí ve kterém se pohybují. Když bude prostředí upraveno tak, že bezpečné chování bude i to nejpřirozenější, pak nehod ubude.

Ondra

Jestli má někdo pracovat s lidskou psychikou, tak to jsou právě ti dotyční lidé, ne někdo místo nich.. pokud někomu nestačí cedule, světla, závory, vlastní životní zkušenosti a vědomí toho že vlak prostě jede rychle a na fleku nezabrzdí, tak už nad ním má být zlomena hůl, to už je jen jeho problém a jeho zodpovědnost. Nevidím důvod proč by se mělo ještě víc investovat do nějakých dalších opatření, když drtivé většině osob stačí to co je,. To už je na jinou debatu, ale právě čím dál větší regulací docílíme hlavně toho, že lidé budou jen víc a víc neschopní… Číst vice »

David

Vyspělé státy, které mají nízká čísla nehodovosti s tím pracují. Pokud ta čísla chcete snížit musíte přizpůsobit prostředí, pokud ne, pak ne, ale nemá cenu nad tím pak spílat. Ani sebevětší represe vám nepomůže pokud je to prostředí navrženo tak, že je pro lidi přirozenější pravidla porušovat. Příklad ze silničního provozu: V malých ulicích je nebezpečné jet 50km/h, snížíte tak rychlost na 30km/h značkou. Většina ji dodržuje ale spousta také ignoruje a tak je nehodovost stále vysoká. Můžete rychlost začít měřit radary a dávat pokuty, ale pokud opravdu chcete snížit nehodovost, tak je lepší udělat parkování v ulici střídavě napravo… Číst vice »

Ondra

Ano, to souhlasím.. já taky nemluvil o situacích, kdy je „provozně“ výhodné jít někde přes trať a ne oklikou „správnou“ cestou, ale (i článek je o tom, aspoň tak jsem to pochopil) že lidi v místě označeného přejezdu/přechodu nečekají když mají čekat.. samozřejmě podchody atd. to ať se buduje, proti tomu nelze nic namítat, ale troufám si tvrdit že i když někde bude podchod, pořád někdo bude třeba chodit přes koleje, aby si ušetřil pár kroků.. to je to čemu už zabránit nelze (snad jen že by se lidem platilo za průchod podchodem, což je dost na hlavu, že..) ..… Číst vice »

Vlakem s kolem

Mně tedy prijde jako blbost čekat někde, kde je dobrý rozhled a semafor začne blikat kvůli autům z pohledu chodce zbytecne brzy.

Pavel Skládaný

Nejde o příčinu, ale o opatření, kterým lze toto chování eliminovat. To je velký rozdíl. Když blbému chodci v kolejišti nabídneme pohodlnou alternativu, tak do kolejiště vůbec nevleze.

David

Příklad z Hradčanské (P4). Závory jsou dole a vlak ještě ani nevyjel ze stanice v Dejvicích. Celou dobu je ten vlak vidět a pak je ještě vidět jak se pomalu sune k tomu přejezdu. Strávíte tam třeba dvě minuty sledováním vlaku (chvíli stojí a pak mu zabere zhruba minutu se k tomu přejezdu dostat). Z druhé strany nápodobně, je tam dlouhá rovinka a tak opět vidíte vlak jak se blíží, nicméně závory jsou ještě než je vůbec vidět. Proto je spousta lidí, kteří se prostě rozhlédnou, v okruhu 300m na obě strany nevidí žádný vlak se pohybovat a tak přejdou… Číst vice »

David

Ještě dám příklad z přejezdu P2832 (Oldřichov v Hájích). Vlak projede po jednokolejce přes přejezd a za přejezdem zastaví na zastávce. Závory jsou však stále dole a jsou dole dokud se vlak nevzdálí a ne ten vlak opravu nezačne couvat. To zrovna jednoho nemotivuje k dodržování té červené. A opět čím více nesmyslných červených existuje, tím menší je vůle lidí dodržovat jakoukoli červenou.

jal

To samé na křižovatkách. Kolikrát svítí pro chodce červená a nic nejede. Logicky to způsobuje, že se chodí na červenou.
A „čím více nesmyslných červených existuje, tím menší je vůle lidí dodržovat jakoukoli červenou“.

Logické a nejlepší bude červenou zrušit, lidi si jí budou vážit a začnou ji dodržovat.

: – )

ABC

byl jste někdy v Itálii (tím nemyslím jižní Tyrolsko) ? 🙂

Jiří Kocurek

Ale co kdyby 10 sekund za rychlíkem jela MUVka, vždyť ten rychlík tam jezdí stovkou!

Ehm… MUVka jezdí 40, takže přijede rychlíkem převálcovaná nebo až za 5 minut.

Kebab

Úplně stejně fungují tzv. „buzerační semafory“ na silnici – snižují váhu červené a to bohužel obecně, ne jen v daném místě. Kdyby někdo nevěděl, poznáte je tak, že nejsou u přechodu ani u křižovatky a při domnělém překročení povolené rychlosti dají červenou, přičemž na povinné 3 sekundy oranžové při 50 klidně zapomeňte.

Granja

Skutečně „domnělém“?

Kebab

Ano. Tachometr mi přeměřuje o 5, další 3 jsou kalibrace. Jel jsem 50 tacho, byl jsem tam sám a stejně jsem dostal červenou. Kdyby jen jednou a v jednom místě… On primární účel téhle zhůvěřilosti není zdokumentovat překročení rychlosti, takže s nějakou přesností si nikdo hlavu lámat nemusí. Stačí se podívat, jaké nesmysly občas ukazují informativní radary, takže proč by zrovna tohle měla být výjimka?

ABC

Ano. Některé vám jí tam taky hodí vždy a pak, máte-li pevné nervy a stále držíte povolenou rychlost, zelená tam zase spadne když jste metr před ním.

Alibaba

Pokud je to opravdu tak, tak někdo blbě umístil ovládací obvod do prostoru nástupiště.

Kebab

To samé funguje i na silnici a nakonec úplně všude. Když je třeba plná čára alibisticky i na zcela přehledných místech, ztrácí se respekt a předjíždění přes plnou přibývá. Bohužel i tam, kde má čára svůj důvod. Zrovna tak rychlost, když je pravidelně povolená rychlost běžně o 20 nižší než bezpečná, dodržovat se to nebude nejen tam, ale nikde. Tyhle případy navíc přibývají, stejně jako divení, proč „…Češi nic nedodržují.“

Ondřej 2

To se dá podepsat. Alibismus hýbe světem.

Pavel

vynjste opravdu ukazkovy reprezentat cloveka, ktery je nebezpecny sobe i okoli.

az bych rekl, ze misto hlavy … mate kebab

Alibaba

A jednou, třeba v noci tam pojede vlak bez zastavení (náklad) a byl by průšvih. Nebo by opravdu tam všechny vlaky musely jezdit těch 30.
Na možnost ovládání přejezdu pomocí ETCS bych se rád zeptal někoho od zabezpečováků (nebo přímo u zdroje AŽD), obávám se, že na to současné přejezdy dělané nejsou.

jonáš

Myslim že ani ETCS na to neni dělané. Traťové části je v principu jedno jak rychle vlak jede, ani nezná jeho přesnou polohu, jen pošle do mobilky aktuální povolení pohybu (rychlost a vzdálenost) v aktuálním oddílu a je to na ní, aby to ohlídala. Ale třeba to někdo popíše přesněji.

Ondřej 2

Nákladní vlak v noci se nedá úplně přeslechnout

jonáš

Jenže občas tam jede něco jinýho, co v Dejvicích nestaví, a zejména z kopce to těch 70 opravdu dá. ETCS okamžitou rychlost do traťové části taky pokud vím neposílá, takže to změnit nemůže.

Vlakem s kolem

Jj, klasická drážní buzerace. 🙂

Olcit

Optimalizace přejezdů na vedlejších tratích SŽDC je jako když člověk si dopřává kaviárek a chlebíčky, přestože v peněžence má tak akorát na chleba, možná na chleba s máslem. Kdyby podnikající firma SŽDC omezila zbytečný B2C marketing (vzhledem k tomu, že má cca 100 zákazníků B2B) a kdyby od SVODu převzali jejich výsledky spotřebitelského průzkumu (zahrnuje nejen pasažéry, ale taky 90% národa, která vlakem pravidelně nejezdí)… Podle pana Ing. Moravce (SVOD) je hlavní bariérou vlakové dopravy z pohledu pasažérů … cituji: Špatná dostupnost zastávek návaznou dopravou a nedostatečnou kapacitou parkovacích míst A také by firma SŽDC měla uvažovat nad tím, kde… Číst vice »

Karel

Hlavně firma SŽDC již neexistuje a SŽ není firma, ale státní organizace.

Olcit

Firma Správa železnic, s.o. se řídí zákonem o státním podniku, jak vyplývá např. z § 19 zákona 77/2002.

Z téhož zákona víme, že firma SŽDC podniká, což lze snadno ověřit pohledem do Obchodního rejstříku.

A víme, že firma SŽDC zakazuje používat zkratku SŽ
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zakazuje-zkratku-sz-sama-ji-ale-v-dokumentech-pouziva-40458/
Neboť se SŽDC bojí záměny svých stovek vlaků s jinými. Např. bleděmodro-bílý Kiss firmy SŽ, který jezdil po síti SŽDC např. v 2021.

Granja

Zbytečné krmení a napravování flašinetového trolla. Snaží se poučovat, blbě žvaní a ještě píše 5ti-ti-ti–ti-ti.

Olcit

Chápu Vás dobře, že rozporujete, že hlavní bariérou vlakové dopravy z pohledu pasažérů je … cituji: „Špatná dostupnost zastávek návaznou dopravou a nedostatečnou kapacitou parkovacích míst“?

Jde o tvrzení pana Ing. Moravce ze SVOD, který takto prezentoval průzkum mezi spotřebiteli (tj. ptali se v rámci celého národa) tento měsíc na pardubické univerzitě.

Čili přejezdy jsou málo nedůležité z pohledu pasažérů

Granja

Nikoliv, potvrzujete, že nechápete vůbec nic.

Vlakem s kolem

Včera u jiného článku už dostal varování od pana Sůry.

MilanSima

Nekrmit trolla, jak se psalo dříve!.

M.

Přirozený výběr…

Sova

Recept pro frekventované tratě je jasný, postupně co nejvíc přejezdů zrušit a nahradit mimoúrovňově, vyplatí se se to ekonomicky i bezpečnostně. Na druhou stranu nějaké nehody budou vždy. A lidi co přecházejí koleje se sluchátky na uších a očima zabořenýma do mobilu si zubatá stejně brzy najde, to je přirozený výběr… kvůli tomu nemá smysl řešit přejezd na trati, kde projede pár vlaků za týden.

Joe

Přejezdem eliminujete voly za volantem, ale i když tam uděláte podchod či lávku, stejně se najde vůl co přes ty koleje poleze. A ani nemusí mít sluchátka.

Jiří Kocurek

Sebevrazi … jsou vynalézaví. Mozná by bylo vhodné je dát na separátní sloupec.

Jiří Kocurek

Pokud je to 1 pár vlaků za týden, tak tam stačí kříže, beztak je to vlečka. Pravděpodobnost sražení osoby je tam nula nula nic.

Karel

Ekonomický se to nevyplatí nikdy a je mnoho míst, kde v obydlené oblasti se mimoúrovňové křížení bez demolice staveb udělat nedá.

Kolman

Taky by se hodilo, aby se možná zkrátily čekací doby na přejezdech, dnes jsem dojížděl už k závorám dole a trvalo čtyři minuty, než projel vlak a pak jel ještě druhš s ním se křižující, takže asi sedm minut ve finále. Pak to dosti jistě vede k tomu, aby chodci riskovali, protože pro ně závora zeď není

M.

A ti chodci jsou slepí? Chuj s nima. Je to jejich problém. Jen je škoda, že kvůli svojí blbosti narušují život ostatním…

JKan

Bol by ste ochotný akceptovať skrátenie doby na priecestí o 30% v prípade, že by existovala napr. 0,01% šanca, že ten vlak dorazí na priecestie ešte pred zatvorením závor?

Míra

Přejezd poblíž mého bydliště byl zabezpečen závorami ovládanými na dohled ze závorářského stanoviště. Pamatuji jednu nehodu, kdy auto uvízlo v mlze na přejezdu, řidič stačil auto opustit. Po nahrazení závor automatickými výstražníky se tu stávají nehody častěji, včetně střetů s chodci s nejhoršími následky. Ten přejezd není dobře zabezpečen.

Pavel Skládaný

To není žádná novinka, místně ovládané závory s bezprostředním dohledem obsluhující osoby mají nehodovost blízkou nule (stačí se podívat na statistiky DI za posledních deset let). Naopak PZS bez závor je na tom ohledně nehodovosti absolutně nejhůře (čtvrtina evidenčního stavu, ale cca polovina všech mrtvých). Buď nespěchat s náhradou mechanických závor, nebo i po rekonstrukci dosadit k PZS vždy závory. Jiný postup je velmi riskantní.

Tomáš Záruba

Nebo je to tím, že PZM už zbyly jen tam, kde není moc provoz…

Pavel Skládaný

Ale kdepak, jsou běžně i na krajských silnicích s nákladní a autobusovou dopravou.

Pavel Skládaný

A ohledně tratí se např. na trati Brno-Přerov (kde jsou takové přejezdy dva) se taktéž nedá říci, že by byl slabý provoz.

ksz

Pokud se hledá chyba jen na jedné straně (uživatelů pozkomů), bude se hledat dlouho. Aneb, dokud si nepřipustíme, že např. mnohdy jsou přejezdy ve výstražném stavu zbytečně dlouho, třeba kvůli zbytečně přísným normám, moc se to nezlepší.

Milan

Také to tak vidím, jeden příklad za všechny, Vrané nad Vltavou, závory na přejezdu jsou zbytečně dlouho dole, když vlak přijíždí do stanice závory jsou dole, čekání než nastoupí lidi a vlak se rozjede. S tím že se tu vlaky křížují, je signalizace na přejezdu v činnosti cca 5 minut. Když je to každou půl hodinu, tak to docela štve čekající lidi na přejezdu, kteří to většinou ignorují….. a o autech vůbec nemluvím, projíždí na červenou a spousta řidičů si ani neuvědomuje. Že je to řidičák min. na půl roku….

Pavel Skládaný

Jsou i případy, že závory jsou zbytečně dlouho nahoře, např. na přejezdu v Praze-Uhříněvsi trvá předzvánění (světla blikají, ale závory jsou ještě nahoře) neuvěřitelných 71 vteřin! Přitom podle výpočtu by k vyklizení nejdelšího vozidla stačil čas okolo 40 vteřin (a výstraha by se tak mohla o uvedenou dobu zkrátit). Chtělo by to v praxi pečlivě prověřit případ od případu, mnohé jevy nejsou přírodní zákon, ale prostě méně pečlivá údržba.

marek hudec

nesouhlasím – i kdybychom připustili, že delší doba (a jsou bezesporu místa kde tomu tak opravdu je) přejezdů ve výstraze negativně ovlivňuje trpělivost osob čekajících u trati, nemůžu akceptovat váš rezult, který z toho kouká jako holá řiť z roští – jakože chápete idioty, kteří kvůli pár minutám čekání prokličkují mezi šraňkami…….pěšky, na kole, vozem i kamionem….fakt ne

Milan

To jsem špatně napsal, já nechápu nikoho kdo vleze nebo vjede na přejezd v době signalizace, já chci jen upozornit na to, že v 21 století nedokáže nikdo zajistit aby signalizace na přejezdu byla v činnosti pouze při projizdeni vlaku a ne když stojí ve stanici…

Lubomír B.

Holá řiď z roští se fakt nadá pochopit, ale uvědomte si prosím, že každá vteřina navíc v jakémkoli prostředku je ztráta času. Proč přezabezpečovat zabezpečené jenom kvůli alibismu drážních úředníků, projektantů, zhotovitelů?

Pavel Skládaný

Přesně tak, i zdánlivě pár vteřin nevydařeného časování přejezdu navíc násobené několika stovkami vlaků denně dává dohromady dost překvapující časové ztráty uživatelů PK.

Míra

Takový příklad jsou přejezdy v obytné zástavbě – s výstražníky bez závor, které musí mít akustickou signalizaci po celou dobu uzavření. Pokud to člověk za celý den slyší velmi často a po dlouhou dobu, přestává to plnit výstražnou funkci.

Jiří Kocurek

Jenže pro mnohé je psychologie stále jen buržoazní pavěda. Sami… by nečekali, obzvlášť když mají povolení ke vstupu do kolejiště.

Alibaba

A co konkrétně je na normě přísného?

ksz

Třeba zbytečně dlouhá předzváněcí doba, která vycháizí z nějakého šíleně dlouhého a velmi pomalého harampáku, ktgerý může přes přejezd jet. Např. ve Francii to tak nemaj.

Alibaba

On to tu už psal Pavel Skládaný, že by možná bylo vhodné zvýšit minimální rychlost silničního vozidla na přejezdu pro výpočet, já si zas tak nemyslím, že by to bylo bezpečné.

jal

Nepřinášejí patřičný efekt?

Vydat zákon, že je zakázáno skákat pod vlak na přejezdu.

Bude to mít sice stejný efekt, jako miliony na jejich zabezpečení, ale statisticky se to dá pojmout jinak. Vyřešeno.

Olcit

Jde-li o přejezdy na těch cca 7 tisících vedlejších tratích, tak je otázkou jestli by SŽDC vůbec měla na těchto jednokolejkách navrhovat zrušení některých přejezdů. Poté až si kraje (či města) buď převezmou do své správy tyto vedlejší tratě (nebo nepřevezmou) po vzoru krajských silnic, tak se sjednotí pohled. Neboť nyní v širé krajině řeším např. otázku: – biokoridorů – pozemní dopravy pěší a cyklistické – přístupu zemědělské techniky na nově vznikající uspořádání díky tzv. https://cs.wikipedia.org/wiki/Pozemkov%C3%A1_%C3%BAprava Čili návrhy na zrušení některých přejezdů na vedlejších jednokolejkách jsou úzce nádražácky zaměřený pohled. Který se může obrátit do efektu, že se na*e*e veřejnost… Číst vice »

Gwann

Bla bla bla. Zruším přejezd pro traktor, tak si jezede dupne a vytrhaji se koleje…

Olcit

Já sice traktor doma nemám. Ale pole ano. Zorání/povláčení/vyorávání mi dělá známý. Čili pokud známemu bych platil spoustu extra love za jízdu oklikou, tak jak já k tomu přijdu, že kdosi si v minulosti usmyslel, že si kus pole mých předků vezme na kolejovou trať a zbytek pole nechá mým předkům? Přesně o této nádražácké aroganci jsem mluvil, když si myslím, že v některých případech se (zbytečně) obrátí proti nádražákům kteří to vyvolávají. Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. P.S. Můj názor by byl jiný, kdyby stavitel kolejí zaplatil za celé pole, přestože potřebuje jen kousek pole na… Číst vice »

jal

Správně díte. Mělo by se něco dělat i s hnaním dobytka na pastvu přes dálnici, která přetnula pastvinu. Potom se divíme, kolik stojí hovězí, když předci to hnali pár minut a zadci teď hodinu oklikou.

Olcit

Neznám nikoho (žádného kovozemědělce), který by choval stádo k volnému spásání pastvin. Ale zato znám v sousední dědině, že asi pětina nebo čtvrtina domácností si za posledních pár let zřídila záhumenku (nemyslím oplocenou zahrádku, ale obdělávat jeden či víc lánů širokých tak jak bývaly tj. cca 8 až 10 metrů, pár set metrů délky). Čili v té sousední dědině má záhumenku zhruba každý třetí barák. Čili odhaduju, že tak asi pětina polí v jejich katastru je obděláváno přímo za účelem „z pole přímo do sklepa“. U nás v městečku to je trochu míň, protože lidi co bydlí v bytovkách nemají… Číst vice »

noerf

Já si pamatuji, že například při rekonstrukci trati České Budějovice – Volary chtěla SŽ zrušit spoustu přejezdů v polích, ale neprošlo to přes majitele pozemků, obce, atd. A na regionálních tratích je přejezdů mnoho a je to jedna z věcí, která neumožňuje výraznější zrychlení. A budovat tam světla a závory by bylo ekonomicky neúnosné.

Olcit

Tak ono je na palici, když Státní pozemkový úřad zrealizuje Komplexní (nebo Jednoduché) pozemkové úpravy, a pak polňačku odřízne, protože někdo na SŽDC si vzpoměl že by rád zrušil přejezd, který si ujednali při vzniku kolejí.

Co mají říkat vlastníci polí na tuhle nádražáckou aroganci?

Tím chci říct, že já jako vlastník polí jsem byl účasten několika KPÚ, ale ani v jednom případě jsem nezaznamenal něco od SŽDC (jestli vůbec byli účastníkem řízení).

Frantisek

Pokud je zpomalení dáno pouze přítomností přejezdu, bude zrychlení jeho zabezpečením srovnatelné s jinými zrychleními vyžadujícími stavební úpravy. Ovšem, někde by pomohly spíše ty úpravy, případně zlepšení rozhledu. Jaký podíl na těchto nehodách mají přejezdy právě na vedlejších tratích? Tady se pořád odvolává na lokálky, ale je většina nehod odtamtud? Ano, tratě s velmi řídkým provozem svádějí k myšlence „tady nic nejezdí“, leč to asi nebude úplně typický případ.

Pavel Skládaný

I zrychlení pomocí zlepšení rozhledu (např. odstraněním hory bránící ve výhledu z bytu pana ředitele) může být velmi nákladné a přitom ani poté nelze trať provozovat rychlostí vyšší než 60 km/h. Vyšší rychlost je bez technického zabezpečení dle normy nepřípustná. Jinak i na zdánlivě málo frekventovaných tratích a komunikacích se odehraje podstatná část nehodovosti, bezpečnostní opatření zde nejsou zbytečná.

Mysel

Vetsinou nejde o „odstranovani hory“, ale proste jen o to, aby se tam aspon jednou do roka zastavil nekdo s krovinakem a konecne porezal to krovi.

Pavel Skládaný

Bohužel těch případů, kdy je rozhled omezen terénem či zářezem či překážkou na soukromém pozemku je velmi mnoho a jsou velmi nesnadno řešitelné. Samozřejmě čest i Vaší péči o křoviny, ovšem toto je technicky snadné a mělo by být samozřejmé.

Pavel Skládaný

Ono je velkým českým unikátem, že přejezdy financuje jen Správa železnic. Např. v Rakousku polovinu nákladů snášejí obce a starostové jsou pak úplně jinak motivováni k úvaze, zda daný přejezd nutně potřebují či nikoli. Pak i to jednání o rušení je v ČR podstatně obtížnější.

Olcit

Jo, to si umím představit viz přejezd přes 6 kolejí na transevropské trati u Rohatce, jehož zrušení je odhadováno na 300 milionů Kč neboť bude přeložka silnice kvůli pár barákům https://zdopravy.cz/zruseni-sestikolejneho-prejezdu-na-ii-koridoru-v-rohatci-proslo-procesem-eia-131892/

Na druhé straně – ono pokud SŽDC bude rýpat do rušení přejezdů na vedlejších tratích, tak na*e*e veřejnost, která z vedlejších tratí, tj. z cca 80% sítě SŽDC nic kloudného nemá. Jen zbytečné desítky miliard dotací, které nejsou nutné.

highway

V Bavorsku je běžné, že na vedlejší silnici jsou šraňky stále dole. Chcete-li přejet, přijdete k telefonu a požádáte o zvednutí. Buď vám vyhoví hned nebo řeknou za jak dlouho. Ono totiž i lokálky tam jezdí 130 nebo 160.

Olcit

Díky za info. To s tou rychlostí na všech tratích v Bavorsku ale není pravda.

Nicméně pointou bylo, že tlak upředňostnovat železnici vůči právům občanů se v případě vedlejších tratí SŽDC obrátí proti těmto vedlejším tratím.

Ono totiž vlakem si cestu platí 0,8 milionu obyvatel. A dle loňské statistiky SVOD … cituji: „Nejvíce přepravních výkonů (cca 86 %) se odehrává na modernizovaných hlavních elektrických tratích“. Oba fakty v kombinaci s třetím faktem, že nádražáci stojí každoročně zhruba 80 či víc miliard dotací, tak je jasný výsledný názor veřejnosti.

Jelen

Hlavně nerušit přejezdy tímto ultrapitomým způsobem

https://mapy.cz/turisticka?l=0&x=13.3767050&y=49.2946840&z=19&base=ophoto

Tím si akorát někdo připíše body za zrušení přejezdu, ale reálně se nevyřeší vůbec nic, naopak, bezpečnost se ještě sníží.

bakiy

Kde je problém? Vždyť ten přejezd se dá krásně objet. A pěší? Kolik jich tam asi za rok přes koleje přejde… Ale když to vztáhnu na statistiky, tak tak na nehody jezdí příliš mnoho vlaků… 🙂

Frantisek

Jasně, z auta vypadá všechno krátce a pohodově. Lidé „myslící auty“ mají vyřešeno, naftu navíc jim stát zlevní snížením daně, když bude drahá (zatímco jiné závislosti rád příkladně trestá). Unavený chodec nebo cyklista bude v jejich myslích z té nové silnice beztak nejlépe vykázán, i kdyby to chtěl – posílen občasnými zplodinami – obejít. Třeba jen od zastávky autobusu na hlavní silnici do nedaleké vesnice, že.

Jiří Kocurek

Takže za pitomě udělaný přechod pro chodce přes trať můžou:
Ano správně, pitomio: Uprchlíci!
Ano správně, bureško: Živnostníky!

#mynic

Projektant

Na té autobusové zastávce ale zastavují jen spoje, které to pak objedou přes ten vzdálenější přejezd a jedou na konečnou do oné blízké obce. Tento přejezd opravdu nikomu chybět nemůže.

Jelen

Tenhle přejezd reálně neznám, napadl mě jen jako příklad tohoto způsobu „řešení“, dozajista je jich v Česku víc (vím o jednom podobném v lese kousek od zastávky Lysá n.L.-Dvorce). Problém je v tom, že lidi v takovém případě stále přecházejí, tímhle se tomu nezabrání. Ničemu to nepomůže, jedině statistikám počtu přejezdů, ale bezpečnosti rozhodně ne.

David

Já bych zrušil i ten vedlejší (P914). Úplně zbytečný přejezd. A pokud jde o obyvatele těch dvou domů, tedy dejme tomu 6 lidí. Kolik z nich potřebuje chodit do Jindřichovic pěšky?

Jiří Kocurek

búúú! Tam být autobusová zastávka a přes štreku kravín. Takže docela dost… búúú

Pája

Neznám to tam, ale při prohlížení fotek mně napadlo totéž – body za zrušení přejezdu. Nic víc se nemění, přínos pro bezpečnost nula.

Mysel

Jakto ze se nic nemeni? Meni se to nejdulezitejsi – klasifikace pripadne nehody. Sebevrah nebude ve statistice figurovat v kolonce „umrti na prejezdu“. A o nic jineho tu prece zcela zjevne nejde.

Joe

Pokud má vlak kvůli „já to stihnu“ debilům zpoždění, je to velice nemilé, až k na***ní, ale nevidím důvod vyhazovat miliony za ochranu blbců. Vidím každodenně, blbeček leze přes koridor aby si náhodou nenachodil o 100 metrů navíc. A opravdu to není kvůli tomu, že by nestíhal, většinou pak ještě 10 minut čeká a vypaluje si zobák. To samé na přejezdech, červená, cinkání, závory už dole ale já jsem king, tak tam prostě vlezu. Přece nebudu minutu čekat.

Marek Janík

Na tom není nic paradoxního. „Tahle trať se už nepoužívá, tak se ani nemusím rozhlížet.“

dopravopat

Platí aj opačne. Zastávka tramvaje. Cez označník natiahnutý čierny pytel s nápisom „ZASTÁVKA JE ZRUŠENÁ“. 10 metrov od zastávky končia koľajnice a nasleduje jama. Na zastávke čakajú ľudia…

medvěd

Lidi chvátají a riskují. Narovinu – když budete mít v uších bezdrátová sluchátka – uslyšíte vlak ? Víc se budete věnovat poslechu hudby než opatrnosti na silnici. A místní si zafixují časy vlaků a když tam dají další navíc , to neznají a je vymalováno.

Frantisek

I když mám drátová, nedávám to tak nahlas, abych neslyšel ruchy z okolí. A o to víc do toho okolí zírám, než někam vlezu.

Jiří Kocurek

Tak povolíme jenom drátová sluchátka, ne?

Kuba

Často se kritizují sluchátka u chodců, ale ty jsou zase mnohdy důsledkem silného provozu aut ve městech. Při chůzi po rušných ulicích je prostě příjemnější poslouchat hudbu ve sluchátkách než hluk aut.

Veny

Řekl bych, že je vše v pořádku, přirozená selekce. Kvůli pár výhercům Darwinovy ceny není třeba neustále investovat miliony/miliardy do zbytných záležitostí. Jsou podstatně jiné věcí, které by bylo těmi penězi potřeba sanovat…

P_V

Není to jen kvůli pár laureátům, ale kvůli pár desítkám až tisícům (řád doplňte podle frekvence na trati) cestujících, kteří vyhrají několikahodinové zpoždění.

Alibaba

Až bude vyřešeno okamžité přidělení Darwinovy ceny a rychlý úklid, tak pak se to dá pochopit.
I Ivetka dostala ocenění „skokana roku“ až s velkým odstupem…

jva

Proč na tohle má myslet „Česko“, tedy jakákoli instituce. Pravidla jsou jasná, zabezpečení mnohde nadstandardní – nač závory, světla normálnímu bohatě stačí (a ono to jde vlastně proti sobě – čas od spuštění signalizace do příjezdu vlaku je se závorami jen čas do počátku jejich spoučtění, pak další do příjezdu vlaku, místo zhasnutí pár metrů za vlakem se teprve začínají závory zvedat, signalizace vypne až jsou v koncové poloze. Pro motoristy zdržení (a emise), pro chodce mnohdy důvod nečekat…
Zase miliony vyhozené na ochranu blbců (a zbytečně, ti si skulinku vždycky najdou)…

Jiří Kocurek

Takže v Hulíně a Chocni se neměl dělat podchod zkrz, lidi si nádraží obejdou, stačí zvýšit pokuty za přecházení kolejí…
https://mapy.cz/s/daruramulo

nebo že by mohla být chyba i v sitování z dob před 150 léty, zatímco se okolí měnilo?

MTl

Ne marně ale vůbec.
Každý jede na červenou a myslí si že to ještě stihne.
Chodci v kolejišti zcela normální a nikdo je nepostihuje.

Korytnacka

A bude hur.Nynejsi decka nezvednou hlavu z telefonu,vim o cem mluvim jsem ucitel.Silnice,tramvaj,nic.Komentuji to se slovy ze kdyz me srazi nemusim do smrti nic delat a budou me platit

mic

Zavést výjimky z plnění pojišťoven při ignoraci základních bezpečnostních pravidel. Sluchátka v uších, přecházení na červenou, nepovolená rychlost, alkohol atd…

Neonym

Sluchátka v uších nejsou ignorance bezpečnostních pravidel omg. Když uživatel není idiot, tak to nebezpečné není.

Pavel Skládaný

Není. Jeden učitel dokonce tvrdil, že kyselina sírová není žíravina.

Kebab

Když uživatel není idiot, tak to nebezpečné není, platí taky tak nějak plošně.

Kuba

Třeba v HK je teď na hodně semaforech zelená pro chodce zároveň se zelenou pro odbočující auta z vedlejší jedoucí přes ten přechod, kde mají chodci zelenou. O moc bezpečnější než jít na červenou, když nic nejede mi to nepřijde, někdy spíš i naopak…

kik

Ano, to je pravda. Takz mi připadá že to bylo dříve bezpečnější. Dnes jednak chodci se vrhají do křižovatky na zelenou na poslední chvíli a auta se snaží tu křižovatku projet na zelenou….

Alibaba

Ale to je normální, že je zelený panáček v odbočné větvi (jede se pomaleji do zatáčky). Na to dokonce myslí zákon a řidič s tím má počítat (bliká někdežlutý panáček) a dát chodcům přednost. Ono kdyby se to nepovolilo, tak by řidiči a chodci těžce nadávali, jaké jsou na křižovatkách dlouhé intervaly.

Kebab

Dříve to tak nebylo a nikdo na intervaly nenadával. Aktuální stav je jednoznačně horší, pro chodce i pro řidiče.

Alibaba

Dřív byla intenzita dopravy nižší. A Mnoho lidí si neuvědomuje, že na zeleného panáčka se dá vstoupit a dochází se na červeného (stává se to skoro pravidlem). A to jak chodci tak řidiči.

Kebab

Před dvěma lety to ohledně intenzit zase takový rozdíl nebyl.

Dan

Doufám, že neučíte češtinu. To by byla ještě větší tragédie než ta děcka přílepená k telefonům 😀

Korytnacka

Ucim odborny vycvik, a jebat nekoho za jednu chybejici carku.Bravo.

Lumiere

Jednu? 😁

Jiří Kocurek

Asi neučíte zrovna nejlíp, když nedokážete upoutat pozornost.

… jsem četl pod lavicí, mobily nebyly…

None

Je to vidět 😀

Jan

Ty nehody na přejezdech, kde prakticky nic nejezdí vůbec překvapivé nejsou. Místní jsou prostě zvyklí, že tam nic nejezdí a koleje více méně ignorují.
Problematická bývá třeba trať Hodonín-Holíč, kde celé roky neprojede nic, a pak se tam najednou zjeví odkloněný Metropolitan.

Kování

Správně taky nevím proč je to označované jako paradox, zpravidla mají menší zabezpečení ( protože na takové investici by si smlsli „investigativní novináři“, větší nepozornost lidí, kteří tam nečekají vlak atd…

Martin

To je pravda člověk jezdí hodně po paměti…to by psychologové potvrdili.

Kdo já

Máte pravdu, stejně jako když jedete na nějaké lokálce, domorodci přesně ví kolik to jezdí, a vy jedete zpožděný, tak na přejezdu zastaví tak možná jeden z deseti.
Taky jsou dobří rodiče s dětmi, projede vlak, světla ještě svítí a oni vyrazí, potom se diví když jim je někdy přejedeme. Děti ale dělají pouze to, co je rodiče naučí.
Kolega říká, za přejetého je 3 dny volno, kdy jsi měl naposled legálně tolik volná.