LOT 3a leaderboard

Česko má první inteligentní dálnici, ŘSD spustilo testovací verzi u Prahy

Inteligentní dálnice. Vizualizace ŘSD.Inteligentní dálnice. Vizualizace ŘSD.

Ředitelství silnic a dálnic završilo na dálničním úseku mezi Mirošovicemi na D1 a Rudnou na D5 výstavbu kooperativního dopravního systému.

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kozel

Stačí mít trochu inteligence…. mezi volantem,pedálama a sedačkou

David Mateju

Uz par let to funguje zadarmo a bez penez “statu”. Jmenuje se to Waze 😉

Sandy

Za dobu svého působení na železnici jsem zažil dost systémů na zabezpečení bezpečnosti dopravy a právě v tom je chyba. Ani jeden systém totiž nebyl zprovozněn v celé síti a dotažen do plného pokrytí. Tak např. řada 121, 122 vysílačka jen pro simplex jezdila po trati, kde byl systém Kolleda, tak že se nedalo nikomu zavolat . Řada 372, 180 vysílačka Mesa jezdila na trati, kde byl simplex a také jsem se s nikým nespojil. Takových případů bych mohl vyjmenovat mnoho. Co nevykrytá místa na trati, kde jediným spojením mohl být jedině poštovní holub. TRS má sice generální stop, ale… Číst vice »

medvěd

Sandy, na železnici to budují, ale…..zákon nenařizuje všem to mít nainstalováno. Chybující lidský činitel není jak zastavit! Výsledek – nehoda u Křemže.

Ne všichni mají volných 400 000 Kč na nový auto s inteligencí. Jsou rádi, že uživí rodinu.

Takže další náklady na infastrukturu a tím pádem by se mělo platit mýto nebo přesměrovat výběr z daně z paliv !

Všichni by chtěli jezdit zadara a údržbu aby platitl stát…………

Sandy

Nemělo by se o něčem podobném začít uvažovat také na železnici? Dosavadní zabezpečení zatím nedostačují. Chybou je hlavně lidský faktor. Pozdní brzdění, nerespektování návěsti „Stůj“, mikrospánek, silniční vozidla na přejezdu a pod.

Martin

Zeleznice je v pohode, tam uz davno existuji systemy, ktere umoznuji komunikaci mezi vlaky, jednim z nich je i ETCS, dokonce existuji systemy, co umoznuji plnou automatizaci zeleznice,…
Ono kdyz ve Francii jede TGV rychlosti 320km/h, tak by strojvudce ani nestihal sledovat navestidla na trati nebo brzdit pred prekazkou, natoz treba Shinkansen vlaky mezi Tokiem a Osakou v intervalu i 3min pri 270km/h a to zastavkove i dalkove,…
V MHD jsou zcela automaticke systemy v metru, nar. v Budapesti, Londyne, … v Praze ma byt automaticke metro D…

DRABADURA

Přesně tak – a proto KONEČNĚ automatické vlaky, bez strojvedoucího.
Přemejšlejte – vlak může jet jen dopředu a dozadu + hlídají se návěsti a nejvyšší povolená rychlost – proč už proboha nejezdí automatické vlaky dávno???

Jmfjv

Něco podobného se kdysi dávno řešilo v pražském metru. Automatické obracení souprav na konečné stanici Dejvická. Ti kdo mají lepší informace, ať mně prosím opraví, ale pokud vím já, tak to ztroskotalo na tom, že se nepodařil vyřešit situace, když někdo nebo něco vleze mimořádně na koleje. Člověk, strom, zvíře. (V metru se uvažovalo pochopitelně hlavně o lidech, 🙂 ale problém je to obecný. )

Martin Chovanec

Je fajn, že se to postupně uvádí do praxe. Před lety jsem ještě slyšel výzkumníky mluvit o tom, že by vozidla mohla sloužit i pro mobilní komunikaci – pokud je v daném místě příliš účastníků na jednu základovou stanici operátora, mohlo by se spojení realizovat přes šňůru aut až někam, kde je slabší datový provoz.
Mimochodem, tohle je v podstatě původní pojetí internetu věcí, že si ty věci (auta) povídají navzájem.

mirekk

Jen taková věcná: na náhledové fotce toho asi řidič přes ten displej na předním okně asi moc nevidí že? Takže zrovna testovací vozidlo ke zvýšení bezpečnosti moc nepřispívá, spíš naopak.