Česko jako železniční ostrov. S výlukou na Slovensko se protne výluka do Německa
Noční spoj Canopus bude v úseku Děčín – Curych zrušen.
S výraznými komplikacemi musejí počítat cestující, kteří se v příštích dnech hodlají vydat vlakem z České republiky na Slovensko nebo do Německa (a opačně). Na hlavním železničním tahu od severozápadu k jihovýchodu bude fakticky zaveden ostrovní provoz, neboť k výluce ve směru na Slovensko (o které už deník Zdopravy.cz informoval) se přidá i výluka směrem na sever Německa.
Do provozu mezistátních vlaků výrazně zasáhnou stavební práce na trati mezi Schönou a Bad Schandau. Během výluky od 17. do 27. října budou všechny dálkové vlaky EuroCity a railjet mezi Ústím nad Labem a Drážďany nahrazeny autobusy. Z Drážďan do Berlína a dále na sever Německa budou cestující muset využít náhradní vlaky IC.
Vlaky EC Berliner pojedou během výluky v úseku Praha – Děčín a zpět. Přestup do spojů náhradní autobusové dopravy bude v Ústí nad Labem, autobusy přitom vynechají Děčín a Bad Schandau. Obě výluky (Ústí nad Labem – Drážďany i Břeclav – Kúty) se dotknou vlaku Hungaria. Ten bude od 17. do 25. října pendlovat jen v úseku Břeclav – Děčín.
Noční spoj EC 458 Canopus Praha – Lipsko – Curych pojede od 15. do 27. října jen v úseku Praha – Děčín. V úseku Děčín – Curych bude zrušen včetně přepravy lehátkových a lůžkových vozů.
„Cestující, kteří pojedou z Děčína do Německa nebo naopak, mohou využít v úseku Děčín – Ústí nad Labem a zpět vnitrostátní vlaky bez doplatku jízdného za cestu oklikou,“ doplnil mluvčí Českých drah Petr Pošta.
Stavební práce na německém území omezí také regionální vlaky linek U28 a RE20.
Podrobnosti jsou ve výlukových jízdních řádech (pro dálkovou dopravu a pro regionální dopravu).