Česko jako železniční ostrov. S výlukou na Slovensko se protne výluka do Německa
Vlak EC Berliner na německé straně hranice. Pramen: Archiv ČD
Noční spoj Canopus bude v úseku Děčín – Curych zrušen.
Noční spoj Canopus bude v úseku Děčín – Curych zrušen.
Jsme skanzen !!!!!
Přitom na spoje typu Bad Schandau – Paris či Lugano jsem na tento týden vlaky našel bez problému. Němci mají různé náhrady za nás noční. Aby pak neZjistili, ze jej vlastně nepotřebuji… ( a to nebylo nic drahého, Lugano máme koupené s odjezdem 26.10 večer z Dresden za dospěly a 2 děti za 79 EUR včetně rychlovlaků ICE) a s různými zajímavými přestávkami
Jak obrovsky pruser je pro nakladni dopravu zavreny Lanzhot uz asi ani nema cenu zminovat. Nejenom tedy ze slovenskou stranu nenapadne nahradit pendlujici bagetu autobusem, aby se uvolnila alespon nejaka kapacita, naopak jeste celou situaci okoreni nocni napetovkou, aby se nedalo projet uz vubec.
Všeobecně to je teďka s hraniční přechody tak nějak zvláštní.
Lanžhot – Kúty (rekonstrukce)
Mosty u Jablunkova – Čadca (rekonstrukce)
Děčín – Bad Schandau (rekonstrukce)
Petrovice u Karviné – Zebrzydowice (rekonstrukce před dokončením?)
Vsetín – Horní Lideč – Púchov (Rekonstrukce stanice Vsetín, dlouhodobý jednokolejný provoz v úseku Valašská Polanka – Horní Lideč)
Nějak se z nás stává takový „poloostrov“, snad ne do budoucna skutečný „ostrov“ železniční dopravy 😅
Asi nas na to chteji pripravit, az nas budou vsichni objizdet…
Díky těm výlukám a dočasným omezením máme železniční increasu v mnohem lepším stavu než Slováci nebo Maďaři.
Víte, já bych se raději srovnával s vyspělým západem, než zaostalým východem. Nejen co se železniční infrastruktury týče.
Pan Šimral, který toho po Německu najezdil fakt hodně už několikrát upozorňoval na to, že německé tratě opravdu nejsou to, co se o nich říká tady.
A ani němci nedokážou vyměnit kolejnice bez výluky.
Souhlas.
Nicméně stále platí premisa, ze srovnání silnic a dálnic v Česku a Německu. Vždy vycházejí lépe ty Německé. To samé platí o železniční síti DE vs. ČR.
Ještě, že máme ty dálnice.
Naštěstí už končí výluka Passau-Wels.
Jenže… 26.10. se kompletně zavře Szárliget – Budaörs. Do vánoc z toho marastu nevylezeme.
Tvl 😂 😂 Nebo, byl to vtip, ironie? 😁
Proč nejede Hungaria po objížďce přes Hodonin?
Vše se tudy nacpat na jednokolejku nedá.
Humgaria může jet z Břeclavi do Budapešti přes Vídeň, v minulosti už to tak bylo…
Z Břeclavi by Hungaria klidně mohla jet Rakouskem i jen do Bratislavy (přes Marchegg), aby nevynechávala tolik ze své kmenové trasy.
Bohatě stačí ty odkloněné Metropolitany, 130/131 a několik RJ…přes den prakticky co 2 hodiny i po hodině skupina….
A přitom v normálním světě by se jezdilo přes Gänserndorf.
A kudy pojedou náklady – bude něco přes Jedlovou, nebo to zvládne Cheb/Domažlice?
Dobrý dotaz. Je vidět že ten Krušnohorský tunel je fakt potřeba.
PS: Bez dohody ČR s Německem se postavit nedá.
Taky je vidět ze čtyřletý pětiletý cyklus vlád je strasne málo na dlouhodobě projekty. Demokracie / aristokracie . Karel IV dělal kroky pro celou zemi ze které tyl ještě syn a pohnojil to . Kdezto politik nevidí dal než konec volebního období . Nejaky národní plán tady měl být s velkou podporou napříč společnosti .
Cheb, Vojtanov (mimo RID), Zawidów.
Po silnicich.
Něco málo pojede Rumburk/Ebersbach. Kvůli osobní dopravě směr Děčín ale spíš v noci…samozřejmě pokud SŽ zruší VDS.
proč málo? Pokud pustí vlaky i na Ebersbach – Lobava tak může více.
Bohumín / Chalupki
Chápu určitou nadsázku a štve mne mizerná infrastruktura s častými výlukami – ale o *ostrov* se zase jednat nebude.
Na ostrov nevede žádná cesta. Do Česka i v době obou výluk povede řada běžných tratí včetně několika vhodných pro cargo.
Ano, ryze pohled „vezmeme v úvahu jediný nákladní přepravní směr a na něm se Česko stane ostrovem“ je pravdou, ale narvat to bez tohoto kontextu do titulku, to už je dost click-bait zavádějící, ne?
Z pohledu nákladních dopravců je uzavření trati kolem Labe fakt průser, protože ostatní tratě jsou použitelné asi jako tahle silnice pro kamiony, obousměrně: https://mapy.cz/s/lekupohele
Ano přes Krásný Les a na německé straně jí kus chybí – obdoba trati přes Moldavu.
Můžete vyčítat Kupkovi, že před 10 léty dohodnul železniční obdobu D8 a Němci stále ještě nestaví. https://neubaustrecke-dresden-prag.de/cs/basistunnel/
Že je to průser, to nerozporuji.
Že pro železniční dopravce je Česko ostrovem na který se nelze dostat, to rozporuji.
Jen pro zajímavost v náhradních PPS Bad Brambach, Schirding, Furth im Wald je v noci VSDZ, kterou DB odmítly zrušit, takže přes čáru se nehne kolo, na naší straně problém není.
Ne, opravdu neni v techto stanicich po dobu odklonu nocni klid. Nevymyslejte si…
Schirding určitě ne.
Ostrov nebo skanzen? Není to fuk?
Taková vyložena agitka o konkurenceschopnosti dráhy oproti letadlu na střední vzdálenosti …
A to zrušení služeb bez náhrady, to vyloženě taky lidi, co už mají koupené dovolené apod potěší a nenasere do nepříčetna…
Ano ano, my cestující s kolem jsme díky neustálým výlukám zprávy železnic bez náhrady služeb nenasraní do nepříčetná dost nepravidelně…
„stavební práce na trati mezi Schönou a Bad Schandau.“
Něco mi uniklo, že tohle dělá Správa Železnic?
Já bych ty letadla zakázal a auta taky. Noční vlak se pak odřekne bez náhrady a pojedete leda do p…le.
Zapomínáte na lodě. Nějaký diverzant odstřelí jez a nepluje se.
Na Labi s tím mají teď velmi čerstvé zkušenosti – a ani k tomu teroristy nepotřebovali
Noční cestující do Curychu jistě ocení vlak Praha-Děčín přestupem na Flixbus…
A kolik takových běžně denně je?
Je ovšem pravda, že solidní dopravce by jim měl nabídnout (a také na požádání zajistit) jako náhradní variantu aspoň cestu s přestupem v Linci a garancí místa v lůžkovém/lehátkovém voze v úseku Linec – Curych za stejnou cenu.
U lůžka přes Linz je aktuálně výluka také…
Nemohli pustit osobní vlak Děčín – Ebersbach – Dresden v době výluky. Všechno nahradí autobus……
a jaký přínos by tento vlak měl mít pro cestující do Šluknova, Velkého Šenova a Dolní Poustevny?
Pacientova dlouhodobá obsese.
http://pralinka.venku.cz/stancl/
ajéjé. Tak to o panu Marcelovi hovoří za vše 🙂
Ještě by to vynechávalo Bad Schandau a Pirnu.
Hádám, že lidé okolo Labe budou raději za NAD než za vlak Dresden-Radeberg-Bischofwerda-Ebersbach-Rumburk-Děčín, který pojede úplně mimo ně.
Svitavy i Mohelnice zcela jistě ocení odklon vlaků přes Chornici 😀
Muselo by to jet přes Jedlovou a dostaneš se do Srbské Lužice.
a vy jste opravdu přesvědčen o tom, že vlak relace Děčín – Dresden trs Jedlovou, Rumburk a Ebersbach bude to pravé pro zajištění dopravní obslužnosti sídel Dolní Poustevna, Šluknov a Velký Šenov a jejich spádovosti k Rumburku a do Děčína s vazbou na Ústí a Prahu?
Prestiž železnice je cizí slovo? Náhradní doprava autobusy lidé jeďte si čím chcete, ale odklonový vlak Děčín – Rumburk – Dresden v žádném případě nepojede.
Cizi slovo ne. Jen uz pres sto let zcela prazdny pojem.
Posila vlakem Kolín – Nymburk – Rumburk – Ebersbach – Dresden – by pomohla rovněž, ale je lépe naštvat cestující a poslat autobusem.
Komu by pomohlo?
Jo souhlasím že lužkový/lehátkový vůz by mohl jet delší cestou ale nemělo by se cestujícího budit.
Ale denní takt je tam kvůli mezizastávkám, autobus by jel stejně(pochybuju že menší)
A přes Křovinu Zhořeleckou..