Česko jako železniční ostrov. S výlukou na Slovensko se protne výluka do Německa

Vlak EC Berliner na německé straně hranice. Pramen: Archiv ČDVlak EC Berliner na německé straně hranice. Pramen: Archiv ČD

Noční spoj Canopus bude v úseku Děčín – Curych zrušen.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

Jsme skanzen !!!!!

Vojtech

Přitom na spoje typu Bad Schandau – Paris či Lugano jsem na tento týden vlaky našel bez problému. Němci mají různé náhrady za nás noční. Aby pak neZjistili, ze jej vlastně nepotřebuji… ( a to nebylo nic drahého, Lugano máme koupené s odjezdem 26.10 večer z Dresden za dospěly a 2 děti za 79 EUR včetně rychlovlaků ICE) a s různými zajímavými přestávkami

Error

Jak obrovsky pruser je pro nakladni dopravu zavreny Lanzhot uz asi ani nema cenu zminovat. Nejenom tedy ze slovenskou stranu nenapadne nahradit pendlujici bagetu autobusem, aby se uvolnila alespon nejaka kapacita, naopak jeste celou situaci okoreni nocni napetovkou, aby se nedalo projet uz vubec.

Berlinčanek

Všeobecně to je teďka s hraniční přechody tak nějak zvláštní.

Lanžhot – Kúty (rekonstrukce)
Mosty u Jablunkova – Čadca (rekonstrukce)
Děčín – Bad Schandau (rekonstrukce)
Petrovice u Karviné – Zebrzydowice (rekonstrukce před dokončením?)
Vsetín – Horní Lideč – Púchov (Rekonstrukce stanice Vsetín, dlouhodobý jednokolejný provoz v úseku Valašská Polanka – Horní Lideč)

Nějak se z nás stává takový „poloostrov“, snad ne do budoucna skutečný „ostrov“ železniční dopravy 😅

Martin

Asi nas na to chteji pripravit, az nas budou vsichni objizdet…

Ota

Díky těm výlukám a dočasným omezením máme železniční increasu v mnohem lepším stavu než Slováci nebo Maďaři.

mgr.pavel

Víte, já bych se raději srovnával s vyspělým západem, než zaostalým východem. Nejen co se železniční infrastruktury týče.

Jiří Kocurek

Pan Šimral, který toho po Německu najezdil fakt hodně už několikrát upozorňoval na to, že německé tratě opravdu nejsou to, co se o nich říká tady.

A ani němci nedokážou vyměnit kolejnice bez výluky.

X 1

Souhlas.
Nicméně stále platí premisa, ze srovnání silnic a dálnic v Česku a Německu. Vždy vycházejí lépe ty Německé. To samé platí o železniční síti DE vs. ČR.

Petr

Ještě, že máme ty dálnice.

Johnny Cash

Naštěstí už končí výluka Passau-Wels.

Martin Hanzal

Jenže… 26.10. se kompletně zavře Szárliget – Budaörs. Do vánoc z toho marastu nevylezeme.

Tomáš

Tvl 😂 😂 Nebo, byl to vtip, ironie? 😁

Vlastik

Proč nejede Hungaria po objížďce přes Hodonin?

Granja

Vše se tudy nacpat na jednokolejku nedá.

Tunel

Humgaria může jet z Břeclavi do Budapešti přes Vídeň, v minulosti už to tak bylo…

praktik

Z Břeclavi by Hungaria klidně mohla jet Rakouskem i jen do Bratislavy (přes Marchegg), aby nevynechávala tolik ze své kmenové trasy.

František Plášek

Bohatě stačí ty odkloněné Metropolitany, 130/131 a několik RJ…přes den prakticky co 2 hodiny i po hodině skupina….

Tomáš Záruba

A přitom v normálním světě by se jezdilo přes Gänserndorf.

Václav Petrů

A kudy pojedou náklady – bude něco přes Jedlovou, nebo to zvládne Cheb/Domažlice?

Jiří Kocurek

Dobrý dotaz. Je vidět že ten Krušnohorský tunel je fakt potřeba.

PS: Bez dohody ČR s Německem se postavit nedá.

Ketchup1970

Taky je vidět ze čtyřletý pětiletý cyklus vlád je strasne málo na dlouhodobě projekty. Demokracie / aristokracie . Karel IV dělal kroky pro celou zemi ze které tyl ještě syn a pohnojil to . Kdezto politik nevidí dal než konec volebního období . Nejaky národní plán tady měl být s velkou podporou napříč společnosti .

Martin

Cheb, Vojtanov (mimo RID), Zawidów.

Error

Po silnicich.

František Plášek

Něco málo pojede Rumburk/Ebersbach. Kvůli osobní dopravě směr Děčín ale spíš v noci…samozřejmě pokud SŽ zruší VDS.

Marcel Štancl

proč málo? Pokud pustí vlaky i na Ebersbach – Lobava tak může více.

Jiří

Bohumín / Chalupki

mgr.pavel

Chápu určitou nadsázku a štve mne mizerná infrastruktura s častými výlukami – ale o *ostrov* se zase jednat nebude.

Na ostrov nevede žádná cesta. Do Česka i v době obou výluk povede řada běžných tratí včetně několika vhodných pro cargo.

Ano, ryze pohled „vezmeme v úvahu jediný nákladní přepravní směr a na něm se Česko stane ostrovem“ je pravdou, ale narvat to bez tohoto kontextu do titulku, to už je dost click-bait zavádějící, ne?

Jiří Kocurek

Z pohledu nákladních dopravců je uzavření trati kolem Labe fakt průser, protože ostatní tratě jsou použitelné asi jako tahle silnice pro kamiony, obousměrně: https://mapy.cz/s/lekupohele
Ano přes Krásný Les a na německé straně jí kus chybí – obdoba trati přes Moldavu.

Můžete vyčítat Kupkovi, že před 10 léty dohodnul železniční obdobu D8 a Němci stále ještě nestaví. https://neubaustrecke-dresden-prag.de/cs/basistunnel/

mgr.pavel

Že je to průser, to nerozporuji.

Že pro železniční dopravce je Česko ostrovem na který se nelze dostat, to rozporuji.

Tunel

Jen pro zajímavost v náhradních PPS Bad Brambach, Schirding, Furth im Wald je v noci VSDZ, kterou DB odmítly zrušit, takže přes čáru se nehne kolo, na naší straně problém není.

Petr Šimral

Ne, opravdu neni v techto stanicich po dobu odklonu nocni klid. Nevymyslejte si…

X 1

Schirding určitě ne.

PeDazOl

Ostrov nebo skanzen? Není to fuk?

Cestujici

Taková vyložena agitka o konkurenceschopnosti dráhy oproti letadlu na střední vzdálenosti …
A to zrušení služeb bez náhrady, to vyloženě taky lidi, co už mají koupené dovolené apod potěší a nenasere do nepříčetna…

Jan

Ano ano, my cestující s kolem jsme díky neustálým výlukám zprávy železnic bez náhrady služeb nenasraní do nepříčetná dost nepravidelně…

Jiří Kocurek

„stavební práce na trati mezi Schönou a Bad Schandau.“

Něco mi uniklo, že tohle dělá Správa Železnic?

Tunel

Já bych ty letadla zakázal a auta taky. Noční vlak se pak odřekne bez náhrady a pojedete leda do p…le.

Jiří Kocurek

Zapomínáte na lodě. Nějaký diverzant odstřelí jez a nepluje se.

provokatér

Na Labi s tím mají teď velmi čerstvé zkušenosti – a ani k tomu teroristy nepotřebovali

Jan

Noční cestující do Curychu jistě ocení vlak Praha-Děčín přestupem na Flixbus…

praktik

A kolik takových běžně denně je?
Je ovšem pravda, že solidní dopravce by jim měl nabídnout (a také na požádání zajistit) jako náhradní variantu aspoň cestu s přestupem v Linci a garancí místa v lůžkovém/lehátkovém voze v úseku Linec – Curych za stejnou cenu.

Dodo

U lůžka přes Linz je aktuálně výluka také…

Marcel Štancl

Nemohli pustit osobní vlak Děčín – Ebersbach – Dresden v době výluky. Všechno nahradí autobus……

zub

a jaký přínos by tento vlak měl mít pro cestující do Šluknova, Velkého Šenova a Dolní Poustevny?

Michal M

Pacientova dlouhodobá obsese.
http://pralinka.venku.cz/stancl/

zub

ajéjé. Tak to o panu Marcelovi hovoří za vše 🙂

Jiří Kocurek

Ještě by to vynechávalo Bad Schandau a Pirnu.
Hádám, že lidé okolo Labe budou raději za NAD než za vlak Dresden-Radeberg-Bischofwerda-Ebersbach-Rumburk-Děčín, který pojede úplně mimo ně.

Svitavy i Mohelnice zcela jistě ocení odklon vlaků přes Chornici 😀

Marcel Štancl

Muselo by to jet přes Jedlovou a dostaneš se do Srbské Lužice.

zub

a vy jste opravdu přesvědčen o tom, že vlak relace Děčín – Dresden trs Jedlovou, Rumburk a Ebersbach bude to pravé pro zajištění dopravní obslužnosti sídel Dolní Poustevna, Šluknov a Velký Šenov a jejich spádovosti k Rumburku a do Děčína s vazbou na Ústí a Prahu?

Marcel Štancl

Prestiž železnice je cizí slovo? Náhradní doprava autobusy lidé jeďte si čím chcete, ale odklonový vlak Děčín – Rumburk – Dresden v žádném případě nepojede.

Mysel

Cizi slovo ne. Jen uz pres sto let zcela prazdny pojem.

Marcel Štancl

Posila vlakem Kolín – Nymburk – Rumburk – Ebersbach – Dresden – by pomohla rovněž, ale je lépe naštvat cestující a poslat autobusem.

Leinad

Komu by pomohlo?
Jo souhlasím že lužkový/lehátkový vůz by mohl jet delší cestou ale nemělo by se cestujícího budit.
Ale denní takt je tam kvůli mezizastávkám, autobus by jel stejně(pochybuju že menší)

Petr Jetelina

A přes Křovinu Zhořeleckou..