České dráhy zruší sezónní noční vlak do Košic, Bohemia skončí
Lůžkový vůz. Foto: JLV
Druhý noční vlak Českých drah mezi Prahou a Košicemi od příštího jízdního řádu skončí. České dráhy potvrdily, že už nepočítají
Druhý noční vlak Českých drah mezi Prahou a Košicemi od příštího jízdního řádu skončí. České dráhy potvrdily, že už nepočítají
Für mich, der seit 10 Jahren! ohne Auto lebt (vorher 20 Jahre mit Auto und bis zu 80tkm / Jahr) und seine dienstlichen und privaten Fahrten per Bahn (in Deutschland mit BC100: auch bei der DB wird das Angebot immer schlechter, Nachtzüge trotz Bedarf vor 3 Jahren komplett eingestellt!) und Rad erledigt (kleine Firma, sehr viele Reisen) ist diese ganze Entwicklung eine Katastrophe und Farce. Nachdem Metropol (Berlin – WIen/ Budapest) und Excelsior (Cheb-Kosice) wegfielen war es sowieso zunehmend komplizierter, zwischen Dresden und Ruzomberok zu pendeln. Der saisonale EN445 bot wenigsten rückzu (also RK-Praha-(Dresden)) noch die Möglichkeit auf Anschluss an… Číst vice »
Typický príklad ako zlikvidovať čosi, čo má aký-taký potenciál
Jaký potenciál má vlak, kterým nikdo nejezdí?
bez sance kupit lozko, lehatko, ci sedadlo. ale ved ok. nikto tym nejazdi ale listok nezozenies. rozhodne lepsi vlak ako smradlavy RJ .
Kdyby radši zavedli Pendolino Františkovy Lázně Košice
Tak to ČD navrhněte, že tím budete jezdit, ale hlavně ať se s komerčním vlakem necpou pod dotační deštník.
to by nemusela být špatná relace pro Supercity, s návazností na Eurocity Košice-Mukačevo… Krásné ČSSR spojení nejen pro UA pracovník na západě..
Já nechápu, co tak úžasného idí mnozí na tom italském křápu, který ani po „modernizaci“ žádné extra pohodlí nenabízí – jedinou jeho výhodou je snad o trochu větší cestovní rychlost, ale že by efekt z ní byl tak velký, aby vyvážil to menší pohodlí, to mi nepřipadá …
Má to výhodu například tu, že umožňuje sedět i na sedadlech, které nemají vedle sebe jiné.
No, když to vezmu obecně… mezinárodní vlaky mají jedno velké mínus: cena mezinárodních jízdenek. Pravda, existují hodně ale hodně výhodné Včasné jízdenky. Jenomže když nejsou k mání, tak zbývá už jen hodně ale hodně drahá mezinárodní jízdenka. Třeba první spoj teď z Ostravy do Ziliny. 221 CZK za 107km. Atd atd atd. A až s výjimkou relací do SK,AT,DE (proč nejde koupit jízdenka přes můj vlak na NJ Wien-Ostrava-Wroclaw-Berlin) musím pro tu extra drahou mezinárodní jízdenku do mezinárodní pokladny…jako tohle hlava nebere. A v Bohumíně uslyším cenu do Zebrzydowice snad 175 CZK? To v rámci mezinárodní spolupráce nejde třeba řešit… Číst vice »
Když jsem v březnu kupoval jízdenku na duben do Tater pro příbuznou, byla plná cena Pardubice- Poprad 500 korun.
To mi nepřijde jako moc drahé.
Noční vlak lůžka doublecab pro oba 1600, přičemž já platím jen lehátkový příplatek.
Autem to vyjde minimálně na stejné peníze, spíše více
Aktuálně Včasná jizdenka Pce-Poprad 721 CZK, mezinárodní 1010 CZK na sezení. To jste musel chytnout nějakou super Včasnou jízdenku.
Je fakt, že jsem na odjezd 3. dubna kupoval 5. února. Ale ne z důvodu ceny, ale protože mi paní na pokladně řekla, že lůžka bývají brzo vyprodané ( byl to autovlakem do Košic)
Těch 500 je kupováno na zpáteční cestu Kosicanem v neděli dva dny předem ovšem u ŽSSK
Ani ta tisícovka mi nepřijde nějak extra moc, je to 500 km, tedy 2 Kč za kilometr. Autem to za tuhle cenu neporidite, a mačkat se v autobuse sorry jako ale to rád přenechám mladším.Za ten litr pojedu Piňdou jako pán, najím se cestou, vyspím a ti co bez práce nemohou být mohou i ve vlaku pracovat.
A pokud mi nevadí sdílet kupé s cizími tak lehátkový příplatek do šestky je něco kolem tří set
Stando souhlasím s Tebou, není to moc, ale víš, tady je spostu lidí co by nejraději jezdilo zadarmo a nebo by jim ještě dopravce měl dávat něco za to, že s ním vůbec jedou :-(.
Tak aspoň víme, že v Pindě nemusí platit režijky, když si Standa ten litr rád zaplatí ze svého a pojede jako pán.
Možná vás to zklame, ale „režijky“ samozřejmě platí i v „pendolínu“, jen je třeba si k nim pro povinně místenkové vlaky pořídit místenku, která je ovšem, pokud vím, k „režijce“ vždy za plnou cenu (bez jakékoli slevy), a při mezistátních cestách je cena ještě nějak zvýšená – a jde-li o vlak vedený na komerční bázi, musí být k „režijce“ zaplacen i „příplatek pro komerční vlaky“ (roční nebo jednorázový). Podrobnosti poskytnout neumím, protože povinně místenkových vlaků běžně nepoužívám (= k ničemu to nepotřebuji).
Ale to vy asi nechápete psaný text, nepsal jsem, že tam neplatí, ale platit nemusí, když si Standa rád zaplatí litr za jednu cestu a pojede jako pán.
Dobře, beru. Ale on by ve výsledku velký rozdíl nákladů stejně nevznikl, protože všelijaké jízdenky se slevou + levné místenky nejsou možná často o mnoho dražší než „volná jízdenka“ + plnocenná místenka.
Je to myšleno tak, že onu tisícovku pro normálně platící zákazníky pokládám za velmi slušnou cenu pokud uvazim vzdálenost, pohodlí oproti autobusu, to že máte ve vlaku možnost normálně se najíst ( teplého jídla, ne baget a sendvičů ), máte k dispozici rychlý internet a s rozumným příplatkem se cestou vyspat v posteli. A pro klid vaší duše, mne jako rezijkare stojí cesta Košičanem přibližně třetinu běžné jízdenky, Praha-Poprad místenka za 320 korun, což je stejně jako českého studenta nebo důchodce a o 200 víc než slovenskeho rentiéra. Běžně dostupné ceny jízdenek do Tater od RJ jsou na velmi podobné… Číst vice »
Jednodenní (24hodin) příplatek na komerční vlaky vychází aktuálně na 150 korun, časový příplatek k režijce 650. Ten já ovšem neplatim, strhnou mi pouze 15% daň, komerci mi jako benefit platí zaměstnavatel (ne automaticky musím požádat o aktivaci tohoto příplatku).
Pokud jezdíte alespoň občas po 1. koridoru, tak se mu nevyhnete vlak kategorie R a vyšší v závazku VS na trase Praha -Ostrava neexistuje .
Místenky kupuji za plnou cenu, na Pendolino tedy podle vzdálenosti
No, a právě to ovšem všichni ti „režijkofobové“ nejen nevědí, ale navíc i odmítají pochopit, a tak jen do nekonečna neustále opakují ten svůj hloupý nepravdivý žvást o tom, jak „režisté“ jezdí všude a vším úplně zadarmo.
Nejde koupit přes Můj vlak kvůli tomu, že NJ Wien- Berlin provozuje ÖBB a ne ČD.
No tak tomu říkám mzn. spolupráce…ale v úseku Břeclav-Bohumin je dopravcem ČD? Jako já to nechápu
dá se nějak sehnat levnějí jízdenka na úsek od hranic do Lince, na aplikaci mi to vyhazuje zpáteční nějakou cenu kolem 800 … za ten kousek je to dost ne?
moje zkušenost… potřeboval jsem do Martina na Slovensku:
Regiojet relace: Třinec-Martin = přes 600 Kč
ČD relace: Návsí-Martin = 150 Kč
nakonec jsem dojel do Čadce autem a z tama:
Čadca-Martin = přes 2 eura
Kde jste na ten nesmysl přišel? RegioJet nabízí trasu Třinec – Martin (s přestupem ve Vrútkách na autobus) za 152 Kč (třída Low cost).
Prekvapivo som na nete DB kúpil lacnejšie lístky ako na Mojom vlaku ČD (Na NJ kým som sa „zdohadal“ už lístky neboli) Ale: úsek Praha – Wittenberg za 23 € Europa Special. V ten istý deň můj vlak na danú reláciu ponúkal najlacnejší lístok kdesi na hranici 70 € (niečo cez 2000 CZK)
Ňeda še, no…. Kto chce hľadá spôsoby, kto nechce hľadá dôvody. U tých národných, (či náhodných) dopravcov je to zrejme tá druhá možnosť…
Ono tak uplne ne pujde o zruseni. Dojde k sezonimu posileni EN slovakia
Ono je taky tezke konkurovat cene, kdyz se dostanete do Popradu z Prahy i za 290 korun vcetne luzka (opravdu koupenu za tuto cenu pro dospeleho) – samozrejme ze pak lidi zvoli radeji o polovinu levnejsi jizdne a draham se to moc nevyplati.
Jancura zaluje Flixbus za nizke ceny, ale sam tohle dela i na lince do Kosic…
Jančura LŮŽKA NEMÁ!
Viděl jsem jeden zubožený žlutý lůžkový vůz odstavený na Smíchově.
a počmáraný
Mozte mi prezradit, ako sa Vam to podarilo ? Ja som preletel tak mesiac do predu. Z nejakych 20 spojov, ktore som pozeral tak najnizsia cena za lezadlo Praha – Poprad cena 21 euro – 520 Kc. To bolo asi na 2 vlakoch a to boli utornajsie spoje. Inac cena za lezadlo sa pohybovala na urovni 26,7 euro – 650 Kc a viacje.
Aj ked mi ponuka cenu Praha-Poprad na spoji v lowcoste za cenu 9.9 euro tak lehatko na tom vlaku je 26,7 eura.
Nabízí dokonce za 279 Kč. Jenže pozor nato, to je sedačka bez servisu. Tím samým spojem lehátko 590 a lůžko 890 Kč.
Otázkou je, zda nebylo lůžko za 290 Kč příliš drahé, protože režijka a tím pádem byly hrozny kyselé.
Logicky, pokud budete mít možnost jet do Tater na režijku zadarmo ( respektive za cenu místenky , která je do Pendolina stejně povinná ) byl byste debil jet se soukromníkem za plnou cenu. To kafe a něco k snědku dostanu i u ČD a tyhle mezinárodní vlaky jsou co do kvality plně srovnatelné. A i ta plná cena byla na můj termín u RJ vyšší než u drah. Jízdence za necelé tři stovky včetně lůžka jak tady někdo uvádí moc nevěřím, to není běžně dostupná cena,vale možná nějaká hyperakcni nabídka v počtu tří míst na celý vlak… To můžu taky… Číst vice »
Možná to je taky důvod, proč se Bohemia ruší, když ze dvaceti cestujících je dvacet režistů a vlak si pak na sebe nevydělá. 🤣😀😃
Nejsou to lůžka ale lehátka.
Je to pár kousků jízdenek , něco jako letenka do Londýna za dvě libry
Nick Haha má pravdu, RJ skutečně nemám lůžka. Má pouze lehátkové vozy, které upravuje do počtu „lůžkového“ vozu, bohužel kvalitou neodpovídající.
Poslední večerní a první ranní spoj Praha – Žilina a opačně bude dle návrhu jezdit denně.
Ovšem pouze z a do Ostravy, nikoli až z a do Prahy …
No a? Fakt nemusí všechno jet do a z Prahy. Ta vesnice u Vltavy není střed Galaxie
To sice ne, ale kolik lidi asi pojede z Ostravy do Zliny, kdyz naprosta vetsina potencialnich cestujicich pracuje ci studuje v Praze?
Ony budou jezdit spoje EC/Ex 145 a Ex/EC 144 Ostravan jen v úseku Ostrava – Žilina zpět, když píšete, že budou jezdit jen do Ostravy?
Aha, pardon, to bylo nedorozumění: já jsem měl na mysli to, co v minulosti jezdívalo pod názvem Beskyd, potažmo i Hutník, ne ty dva Vámi zmíněné vlaky, které (zejména pro Čechy) v sobotu večer do Žiliny a v neděli ráno zpět asi velký význam nemají = „mea culpa“.