České dráhy změnily pravidla pro svůj věrnostní systém. Za mezinárodní jízdenky bude více bodů

Cestující v railjetu. Foto: České dráhyCestující v railjetu. Foto: České dráhy

Za jízdenky ze systému jednotného tarifu nebo z integrovaných dopravních systémů nebudou České dráhy připisovat žádné věrnostní body.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Na svých komerčních linkách a vlacích ať si České dráhy věrnostní programy dělají, ale na linky v závazku veřejné služby to nepatří.

kix

proč? omezuje to nějak někoho? ten bodový systém je dobrovolný a nikdo do něj není nucen..ani při registraci není podmínka sbírat body..

Jan

Dá se někde prosím zjistit, kdy mi body exportují?

Jan

*expirují

Dominik

Pokud se to nezměnilo, tak body mají platnost jeden rok od doby nákupu.

jirka

Platnost každého bodu je 24 měsíců ode dne, kdy jej zákazník může poprvé uplatnit. Body starší 24 měsíců jsou z účtu automaticky vymazány. Smazané body nelze následně využít

Dominik

Moje chyba, tak 2 roky.

Jan

To bych si ale musel zapisovat, kdy jsem si koupil jakou jízdenku a kolik za ní získal bodů… To mi přijde jako uživatelsky celkem nepříjemné. Přitom by určitě nebylo tak složité tohle ukázat v zákaznickém účtu.

rtep

To máte pravdu.
Kdysi jsem se na to písemně ČD ptal, tak odepsali, že se to opravdu zjistit nedá. O nějaké body jsem díky tomu přišel a asi nejen já.

Dominik

Zapisovat nemusíte, když si na stránkách ČD rozkliknete profil a detail věrnostního programu, tak tam je, kdy jste získal kolik bodů.

Jan

Teď se na to dívám, přesně tohle jsem měl na mysli. To tam posledně ještě nebylo. Takže už po tom asi volalo více lidí…

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

https://github.com/VasekH1/CdBody

Je to bez záruky, ale pro můj účet to funguje (nicméně nevim jak tam mají ČD uvedeny expirované body, holt nemám k dispozici dokumentace, jen reverse engineering).

Karensky

No body za mezinárodní jízdenky jsou kategorie sama pro sebe…V mém případě trasa Ostrava-Berlín například za tišíc korun ( občas i více) a deset bodů…… Když jsem si koupil Ostrava – Děčín a následně pokračování do Berlína z Děčína tím samým vlakem hned to bylo jinak. Získané body mi umožní získat obnovení In25, doplatek do první třídy, rodinnou jízdenku atd… Ano, můžu si to koupit i za své, ale když lze získat kredit na tyhle věci proč ho nevyužít?

Martin

Já jsem letos tak rád, že jsem měl v březnu blbý pocit a neprodloužil jsem si IN 100 + doplatek do první třídy ))) bych projel skoro 25K za sezení doma 😀

Jinak ČD Body nějak nevnímám, jen je škoda, že za ně nejdou kupovat lístky do zahraničí..Jsem zvědavý co bude s IN 100, jestli bude cena zachována nebo se bude zdražovat.

švestka

Ta by spíš měla zlevnit, když ji lze využívat na menším a menším počtu tratí.

Spravedlnost

Já se zas letos v lednu rozhodl nechat nakup pražské tramvajenky až na jaro, protože mi vyšlo, že v těch zimních měsících neprojezdim ani tech 300 měsíčně. A taky se to ukázalo jako prozíravé. 🙂

Jiří Voseček

In 100 jde s poplatkem 100 korun vrátit. Učinil jsem tak.

Jiri

Diky za clanek. Vsechny firmy uz posilaji, co se konkretne zmenilo, jen CD do emailu poslou k precteni cele nove podminky, ktere jsem v polovine prestal cist. Tak aspon z clanku se dozvim, jake jsou zmeny, kdyz CD jsou zasekle ve zpusobu jednani se zakaznikem nekdy cca 10 let nazpet. Uz i ty zle banky, co schovavaly zmeny do nekolika stranek maleho textu nyni posilaji pouze seznam zmen a odkaz na cele zneni…

Šejdr

Tohle Instovkaře hodně nepotěší, doteď pro ně ČD body v podstatě znamenaly, že k roční jízdence dostali jako bonus dva měsíce bezdoplatkového cestování v 1. třídě.

kakov

No vidíte,kdysi byla In100 automaticky do první třídy, tehdy se jmenovala In-Gold

Modré zábradlí

Akorát stála tolik, co dnes stojí IN100 + roční doplatek do 1. třídy.

Iveta

Nestála,stála 22500 ,dnes 19990 na 2 třídu a roční doplatek 1 třídy 4990.A to dříve jsem ji mohl použít téměř všude a dnes si ji v celých regionech můžu nacpat do řiti a ještě místo 1999 bodů za nákup dostanu jen 400.At už je sítovka v jednotném tarifu, sice dražší ,ale použitelná všude

Viťa

Kdyby se tak ty body daly uplatnit na traťové jízdenky, takhle jich mám furt asi 3 tisíce a používám je jen na jedničkové doplatky, když mi body expirují

roman

vždyť za to můžete mít 8 celostátních jednodenních jízdenek, 10 skupinových víkendových jízdenek nebo 15 jednosměrných jízdenek. Když to nevyužijete vy tak můžete potěšit někoho jiného : )

kosmik68

Jestli utratíte za 2 roky u ČD 30 000 Kč na in 25, tak děláte něco špatně. Nešlo by to optimalizovat?

Pe.tr

Důchodci před Kauflandem jsou vedle Vás béčka .

Tomariero

Osobně body využívám na na roční in25, případně na týdenní doplatek do první třídy když se mi sejde více cestování během jednoho týdne (v mém případě jednou za tři měsíce během týdne sluzebky po ČR)

švestka

Vám služebky neproplácí zaměstnavetel?

Šejdr

Některé firmy povolují služebky pouze 2. třídou. Pak je časový doplatek řešením – k proplacení se dá lístek 2. třídy a doplatek získaný za body umožní cestování v 1. třídě.

MaT

Třeba jo, ale dost zaměstnavatelů nebude proplácet první třídu (nebo aspoň ne na všech pozicích).

Tomariero

Samozřejmě proplácí ale ne první třídu a tohle je elegantní řešení které mne nic nestojí.

rtep

Dříve jsem body docela využíval, nyní už vůbec. U nás se s ČD nesvezu a v Plzeňském kraji, kam pravidelně jezdím, je pro me mnohem levnější využití krajské ID.
A cesty do zahraničí už před sebou bohužel žádné nemám. Jezdíval jsem rád vlakem do hor, to už mi ale zdraví nedovolí.
Až mi skončí platnost In karty, neobnovím ani tu, nevyužil bych ji.

Myslím si, že i díky těm krajským tarifům a někdy snad i jednotnému jízdnému význam věrnostních bodů poklesne na minimum. Bohužel.

Kalina

Skupinová víkendová jízdenka je pro mě nejefektivnější způsob využití ČD bodů.

Honza

Taky to tak využívám, vykon/cena má nejvyšší z toho co nabízí.

kosmik68

S tím bych nesouhlasil….v podnicích kde se jezdí služebně vlakem, tak vznikají nákupčí co kolegům kupují jízdenky a sbírají za ně body…a to se vyplatí.

Pe.tr

Podpora parazitů ?

Savik

No jo no. Taky jsem zjistil, že kombinací pražskýho a plzeňskýho tarifu jedu levněji než při koupi jízdenky čd. Výjimkou je, když mi čd nabídnou akční cenu, vázanou či jak se to jmenuje… ale to se stane jednou za uherák. Nevýhodou je, že nemáš místenku. Ale aspoň ti odpadne psychologická námaha někomu pokaždé vysvětlovat, že sedí na rezervaci 🙂

rtep

To já jezdím z jižních Čech a tady v podstatě integrovaná doprava neexistuje. V Plzeňském kraji mám ale 50% slevu z tarifu, což už je opravdu skoro zadarmo (240 minut za 31 Kč).
Ve vlacích mezi Plzni a Budějovicemi místenky v naprosté většině případů nejsou třeba.

Pedro72

Využívám získané body na slevu na audiotéce, takže za mě cajk.

none

Ja uz leta jezdim na dovolene na kole od CD. Tak alespon nejaka vyhoda.
A to „zneni podminek“ je vazne neco. Odpadl jsem v prvni petine.

Palecek.M

Kdyby za body slo nakupovat mezinarodni jizdenky, bylo by to fajn

Jiří 24

Jenomže to by asi nezkousli zahraniční dopravci 😐

tecka

Zahraniční dopravci přece neřeší čím bylo uhrazeno jízdné. Když mi ČD centrum vystaví jízdenku, tak nikoho nezajímá že já té pokladní dovezl domů pytel brambor a jízdenku dostal za ně. Jak sedí kasa (cash) je jen interní věcí toho kdo jízdenku vystavil (eshop=firma nebo pokladna=osoba).

Blacklist

Mezinárodní jízdenky mají stanoveny ceny za úseky jednotlivých železnic a ty ten kdo jízdenku prodal musí té železnici zaplatit. Takže asi proto.

Pe.tr

A sto lidí ušetří když tento nesmysl ukončí Jenom strkání nosu kdo, kam , kdy , proč a stejně to nedokáží jakkoli kladně zúročit . Jednoduchost při prodeji jízdenek a budou stačit ve většině nádraží jednoduché automaty .

Jiří 24

Spíše než nádražní automaty bude lidem stačit aplikace v mobilu 😀

Pe.tr

Důchodcům a konzervám asi ne . A i mobil může zlobit .

Jiří 24

Jenomže ti si to nekoupí ani z toho automatu, a navíc zlobit může i automat a počítač na přepážce 😀

Pe.tr

Psalo se v Železničáři ?

Pe.tr

Vypadá že ano. Ještě to přetiskne Obzor

Dominik

Jsou nákupy, které raději konzultují s pokladní, než tápat v nějakém automatu.

Pe.tr

Jasně . Mezinárodní jízdenky , rady a pomoci v krajských , případně uzlech . A navíc , když už ti jednu z tisíce slev a jejich kombinací za přepážkou doporučí tak štíplístek to pobírá těžko . V jednoduchosti je síla

Blacklist

Když to stát umožňuje, proč. Legislativně to má v rukou ministerstvo dopravy. Ale že by so to mohlo v nejbližší době změnit, tak to nehrozí.

Někdo

ČD a vèrnostní body ? vždyť tu od pánů mistrů pořád slyšíme jak jsou ČD zlé a fuj a jak mají služby na houby…

noerf

Věrnosti body za tarif TR10, je pro běžného cestujícího výsměch.

Jiří 24

Náhodou, já si za to kupuju roční předplatné Železničáře, sice jsou tam většinově odborářský kecy, ale občas tam jsou i zajímavý fotky vozů (třeba vizualizace vozů WLABmee co bude rekonstruovat Pars)

Pe.tr

Tak to budeš vyjímečný nebo šotouš

none

Mam to taky predplacene 😉

Savik

Taky se mi loni sešlou mnoho bodů, a protože nic dalšího mimo roční in25 není pro mě použitelné, pořídil jsem si Železničář… teda takovej škvár jsem neviděl – obsah o ničem, fotky mizerný, každý číslo prolistováno mezi schránkou a předsíní, poté do sběru 🙂

Tomariero

Tak ono to platí i na flexibilní jízdenky a i na vázané jízdenky nejenom na základní tarif.

roman

pokud je neumíte využívat tak jednoznačné ano. Já kupuji lístky pro více lidí najednou a nemám problém získat za jeden nákup 100 bodu. A za získaná body po té kupují lístky pro kamarády kteří jedou se mnou. A jednu cestu jedou za IN 25 a zpět jedou za cenu která je nižší než kdyby vlastnili IN 50. Je to určité výhodnější než skupinová jízdenka.