České dráhy změnily jízdenky, v některých případech zlevnily o desítky procent
Cestující v railjetu. Foto: České dráhy
České dráhy od dnešního dne spustily do prodeje nové typy jízdenek, které mají zpřehlednit nabídku pro cestující. V praxi odpadá
Docela mě potěšili. Brno-Jihlava v pátek s IN25 před tím sup. akční za 85Kč či akční za 89Kč, nyní s vázanou za 75Kč či flexi zvýhodněnou za 79Kč, ale dokonce i na Jihlava Město (takže už nemusím kupovat další lístek za 9Kč). Rozhodně změna k lepšímu.
Takže člověk, který nepotřebuje k životu internet a nastupuje v neobsazené zastávce je v pytli.
Ano, da se rict, ze clovek, ktery nepotrebuje k zivotu Internet je v mnoha ohledech „v pytli“ a je celkem jedno, zda nastupuje na neobsazene zastavce. Internet je holt dnes pomerne zakladni komunikacni prostredek.
Znám plno lidí, kteří dokáží plnohodnotně komunikovat i bez internetu. Ty ještě učili ve škole háčky a čárky.
Takoví ale pomalu vymřou, stejně jako v minulosti vymřeli ti, kterým se zdálo cestovat vlakem jako dílo ďáblovo..
A ti co s ním cestovali zde žijí dodneška z dob 18 století. Tak to potom ju teda.
Člověk bez potřeby počítače a internetu má podstatně víc volného času. To za prvé. Nejspíš má i mnohem více pohybu a je zdravější. To za druhé.
Jinak řečeno – možná zaplatí za jízdenky ČD o něco víc. Ale má na všechno víc času, může si v nejhorším třeba přivydělat přesčasem. V podstatě je na tom o hodně lépe, než člověk s PC, smartphonem a internetem.
Mluvím ze své vlastní zkušenosti.
Tak jistě, pračlověk v jeskyni měl volného času habaděj, byl pořád na čerstvém vzduchu, v přímém styku s přírodou a nekazil si oči čtením knížek nebo displejů při slabém osvětleni od ohně. Ale tu dobu jsme jaksi překonali. Pokud někdo chce žít zpátečnickým životem nikdo mu nebrání, akorát to bude mít složitější pokud od života chce víc než bydlet ve své rodné vísce a chodit po práce pěšky. Taky je na každém člověku jestli si díky technologii užívá více volného času, tráví jej blbostma anebo využívá moderní zařízení efektivně a ke svému prospěchu. Což se smartphonem znamená že si během… Číst vice »
No to teda nevím. Třeba než obíhat spoustu obchodů atd., tak si to prostě v klidu naklepu, vyzvednu nebo mi to dovezou až domů a nemusím trávit čas obíháním obchodů a sháněním věcí, jestli je vůbec budou mít atd. O ušetřených penězích ani nemluvě. Do banky jsem s výjimkou nahlášení nové adresy/dokladů nemusel vpodstatě od roku 2008 pokud jsem nechtěl. Poslední dobou hodně času šetří Rohlík na rozvoz potravin, když člověk hlídá třeba nemocné dítě, nemusí řešit jak zařídit běžné věci nebo tahat dítě ven… o rezervaci jízdenek, zjišťování spojení v Idosu apod. ani nemluvě. Doby, kdy jsem listoval neaktuálním… Číst vice »
jsem s diskuzí spokojen, že to čtou i čd, přesně vše co jsem kritizoval změnily k dobrému.
Pokud mne něco pobuřuje, vyhnu se tomu nebo to nepoužívám. Není nic snažšího, než si sednout do svojí ,,Felicie,, nabrat 30 litrů naturalu a jet třeba přes celou republiku za cenu pevně fixovanou a předem známou jednoduchým výpočtem. Osobní doklady na benzínce nikomu neukazujete, max při silniční kontrole někde na cestě,
Kéž by to bylo tak jednoduché. Pokud někdo touží po neviditelnosti, tak poslední co mu lze doporučit je auto. Řidičský průkaz, registrační značka, průmyslové kamery, kamery v autech, radary…… Ani ta cena není fixní, jelikož spotřeba závisí i na faktorech, která nemá jedinec pod kontrolou. Na světě je spousta pobuřujících fenoménů, kterým se vyhnout nelze. I kdybychom (čistě akademicky !!!) uvažovali o nejkrajnějším krajním řešeni, tj. o sebevraždě, tak ani ta není předem jistá. Tak tolik při neděli polotrollí poznámka na odlehčení. 🙂
„Nově to za ně systém ČD udělá sám.“
asi jak kde …
Praha Vysočany -> Hradec Králové = 95,- (nějaké náhodný spoj během dnešního dopoledne)
Praha Horní Počernice -> Hradec Králové = 139 (tentýž spoj, do kterého člověk nastoupí o pár minut později)
Nový systém umí jízdenky dělit, ne prodlužovat.
V tomto případě nejde o prodloužení jizdenky, ale o její zkrácení
Záleží na úhlu pohledu. Každopádně delší trasy, než chci jet, se to hledat nesnaží.
Vůbec nemáte tušení o čem píšete – když si najdete spojení Praha-Vysočany – Hradec Králové např. na 20.2., tak vám to najde spojení Os5813+R923 nebo O5815+R945 atd. s přestupem v Nymburce hl.n. a máte za 69 Kč za vázanou s In25, případně Flexi zvýhodněná In25 za 85 Kč. Když si zadáte Praha-Horní Počernice – Hradec králové, což je nástupní stanice o zastávku blíže cíli (=kratší trasa) s úplně stejnou kombinací vlaků, tak dostanete vázanou s In25 za rovných 100 Kč, resp. Flexi základní za suprových 114 Kč. Kde že je tedy ta výhoda nových algoritmů eshopu, když evidentně pořád je… Číst vice »
Vy zřejmě netušíte, co je to dělení jízdenek. Chci-li jet HoPo-HK, tak tu jízdenku z uváděných 100/114 žádným dělením nezlevním. Rozdělím-li ji např. na HoPo-NB + NB-HK, tak to bude dražší. Dokážu ji zlevnit změnou nástupního/výstupního místa čili prodloužením jízdenky, to ale není dělení. Nový algoritmus umí pouze dělení jízdenek, jiné triky ne.
babilon – nemáte pravdu
Dobrá u FM – Praha … 395 Kč
Ostrava – Praha … 295 Kč
Dobrá – Ostrava … 45 Kč
Nejde o žádné zkracování či prodlužování trasy, stejná trasa, dělením vyjde o dost nižší cena…
A je to stejný vlak? Cenu 395 Kč jsem u žádného spoje nenašel a všechny spoje, co jsem zkoušel, je cena z Dobré o 49 Kč dražší, než z Ostravy.
Vyzkoušeno dnes ráno na UNIPOK, e-shop jsem nezkoušel. 😉
Tak jestli to u pokladny nefunguje, tak je to docela ostuda. Ale třeba jenom nestihli včas aktualizovat software.
Babilon: tak znova
Dobra – Praha 433
Ostrava – Praha 325 (vcera 295)
Dobra – Ostrava 49
Deleni se vyplati
Ale pres Muj vlak Dobra – Praha 370, deleni se NEvyplati
Tak jak rikate, chyba Unipok…
Prosím,mám dotaz nikde jsem se nedozvěděl co se bude dit při koupi elektronické jízdenky pro děti. Ty přece žádný doklad nemaji,tak nevím jak mam jejich doložit totožnost,rodný list ani pas přece nebudu vozit. Jinalk v aplikaci Muj vlak nejde menit typ jizdenky,prostě vam to hodi jednu variantu a konec,takže musíte na web. Tohle jeste nemají vychytane.
Tak jízdenku máte psanou snad sám na sebe, ne? Vy se prokazujete za ně, jste jejich zákonný zástupce.
Pro děti do 6 let je třeba mít bezplatnou jízdenku z nástupní do cílové stanice. Získáte ji bez formalit i u průvodčího.
Junioři od 15 do 18 let prokazují nárok na zvláštní jízdné osobním dokladem, žákovským průkazem, průkazem ISIC nebo jiným úředně nebo dopravcem vydaným průkazem obsahujícím aktuální fotografii a jméno a příjmení a datum narození cestujícího. Nárok lze prokázat i průkazem, kterému skončila platnost.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26020/
Diskriminace těch, kdo cestují mezi neprivilegovanými destinacemi, pokračuje. Praha–Brno railjetem 195 korun, výrazně kratší Poděbrady–Adamov rychlíkem a třemi osobáky 277 korun. Tfuj!
Jenže lidi na Brno-Praha ten spoj jsou schopni doplácet svou intenzitou cest, však také expresní vrstva Břeclav-Děčín je na kilometr dvakrát nebo třikrát levnější, než rychlík Praha-Brno..
Proč „Tfuj“?
Máslo v běžném pražském obchodě asi 40 Kč.
Máslo na malém městě v pohraničí asi 60 Kč.
Proč bych to měl nazývat diskriminací? Já se rozhodl žít na tom malém městě, mám nízké náklady na bydlení a vysoké náklady na potraviny. Práci seženu jen za podprůměrnou mzdu.
Ale chci tu žít, jsem tu spokojen.
Je mé rozhodnutí, kde chci žít. Pokud buu chtít žít v místech, kde je levné máslo a levná doprava, pak se tam mohu přeci přestěhovat. Nic a nikdo mi v tom nebrání.
Máslo není dotované z daní.
Jak zemědělci, tak mlékárny dostávají nemalé dotace. Máslo tedy opravdu je dotované z daní.
Nesmysl. Základní dopravní obslužnost u ČD přímo objednává ministerstvo dopravy a kraje. Záměrem objednavatele ani spotřebitele (který objednavatele financuje) rozhodně není to, aby ČD pomocí ceny této služby vytloukaly konkurenci a nechaly cestující z relací, kde konkurence není, aby jim to dotovali. Tohle si ČD mohou dovolit ve spojích, které provozují na své triko, na vlastní komerční riziko. Příměry s nějakým příhraničím a cenou másla jsou úplně mimo. Pokud někdo bydlí na vesnici, přirozeně počítá s tím, že na to bude doplácet menší frekvencí vlaků, nutností častěji přestupovat, pomalejším spojením, horšími vlaky, případně nemá v dosahu vůbec žádné nádraží. A… Číst vice »
A není to třeba tím že za jeden vlak i když v delší trase platíte právě jednu soupravu, jednu vlakovou četu a je to na destinaci kde jezdí hodně lidí, tedy dopravci se vyplatí při hromadné přepravě poskytovat levné jízdné? Pro vaše srovnání jste použil rychlík a tři osobáky, to je (když to přeženu) čtyřikrát tolik různých vlaků, strojvůdců, průvodčích a pro výpravčí je to také více práce. Na lokálky a místní osobáky se bude vždy doplácet více protože jsou dražší na provoz pokud to není nějaká velmi populární relace typu Praha – Český Brod.
No nevim nevim,na trase tabor praha mi to povyskocila ze 79 na 85 a pri nakupu za x tydnu dokonce na 95 misto jeste nizsi ceny.na druhou stranu odpadly ceny tipu 113kc napriklad
Na nový systém jízdenek si sice budu zvykat trochu déle, nicméně dnešní jízda z Prahy do Brna s IN50 je o 8 Kč levnější. 🙂
no to bych neřekl kupoval jsem s IN50 za 99 Kč a a jsou tam jen dražší o 6 Kč
jak se píše, jízdné se zohlednuje na typu vlaku.
To asi ne ať dám z Prahy do Brna ať na hlavní nebo dolní i 14 dní do předu tak s IN50 se pod 99 Kč nedostanu
Nevím,co tu mají všichni za obrovský problém se prokázat občankou …Navíc,kdo cestuje často,nahrává si jízdenky v pohodě na in kartu a nemusí nic tisknou ani ukazovat občanky,stačíe si ještě p předložit kartu a je to,co jednoduššího byste si ještě představovali ??
Taky by mohli objevit aplikaci Můj vlak…
Ted jsem se dival na popis aplikace na webu CD, resi vubec neco z tohoto pohledu? Ja jsem popis na webu pochopil tak, ze jen usnadnuje proces nakupu eTiketu diky tomu, ze tam mate ulozeny sve udaje a oblibene trasy. Ale na konci mate stejnou elektronickou jizdenku jako pres web a mely by se k ni tedy vazat stejne povinnosti, tedy i povinnost prokazat se dokladem totoznosti. Samozrejme pokud k nemate vazanou In Kartu.
a slevovým dokladem, jestli jste uplatnoval na něho slevu.
Nezlobte se na me, ale pruvodcimu ani Ceskym Draham po me identite nic neni, pokud elektronicka jizdenka vyzaduje prokazani dokladem, tak je to pro me mrtva zalezitost.
a na letišti při check-in se také ničím neprokazujete a stačí jim pouze letenka?
Bohuzel tomu tak neni 🙁
tak to je pro vás asi také mrtvá záležitost že…
Bohuzel to mnohdy nema alternativu, narozdil od eTiketu CD. U CD si mohu anonymni listek koupit u okenka a nebo misto vlaku vyuzit jiny dopravni prostredkem. Letadlo se da take nahradit jinym prostredkem, ale vetsinou je to pomerne casove narocne.
Navic je tam jeden podstatny rozdil, kontrola pasazeru leteckych spolecnosti je dana zakonem, kontrola dokladu totoznosti cestujicich s eTiketem ve vlacich CD je svevole CD.
Pokud ale svévolně přistoupíte na pravidla eTiketu, tak s těmi podmínkami souhlasíte… Nikdo Vás přece nenutí kupovat tuto jízdenku.
A ja snad nekde tvrdim, ze mi ji nekdo nuti? Pouze poukazuji na to, ze se mi podminky nelibi a nebudu tedy danou sluzbu vyuzivat.
jo a ještě pro info
Jako na letištích by to v budoucnu mohlo vypadat i na autobusových a vlakových nádražích. Kraje totiž chtějí více chránit cestující před teroristickým útokem. Na významných dopravních uzlech by se tak mohly objevit bezpečnostní rámy nebo kamery na rozpoznávání obličejů. Informaci přinesl páteční deník Mladá fronta Dnes.
Pokud to ma byt opravdu ucinne, tedy, veci z kapes ven, zavazadla pres scanner, ochmatavani ochrankou … tak to hodne lidi nezkousne. Pokud to bude jen siditko, tak se to asi da. Kamery jsou to posledni, ty bohuzel spouste lidi nevadi neb: „Kdo nedela nic spatneho …“
V obou pripadech, to samozrejme cast lidi bude motivovat k presednuti do aut, v tom prvnim vyrazne ve druhem spise ve stopovem mnozstvi.
Trochu paranoidní, ne?
zbytek cestujících ve vlaku mají jiný názor než vy.
Identitu u internetových jízdenek o eřují i DB, ZSSK, ÕBB.
tak poraďte jak zajistíte aby byla jízdenka unikátní je pro vás a nešla použít vašimi kamarády. Kritizovat umí každý bl–ec, ale navrhnout něco rozumného umí jen vyjímky.
A jak je proti pouziti jinym clovekem zabezpecena papirova? Predpokladam, ze nijak, kdo se s ni prokaze, ten jede bez ohledu na to, zda ji koupil, dostal nebo ukradl. Stejne to udelate u digitalni, kdo prvni nahlasi kod, tomu ji uznate, pripadni dalsi cestujici se stejnym kodem jizdenky maji smulu.
Tak na trase Brno – Praha pro drzitele IN25 zdrazeni minimalne o 30 korun za smer. Railjet a EC nelze koupit pod 139,- , do dneska slo za 109,-
o to jsem usiloval, přeci nebudete pořád jezdit raijletem za stejnou cenu jak já červenou 810.
Já myslel, že jezdíte na kole a DB? Aspoň tak jsem to, z nějakého Vašeho posledního komentáře, pochopil.
mám elektrokolo……a nejhorší je, že v 810 není zásuvka. Při změně přehodnotím požadavky a DB budu objíždět autem na parking čd.
Zkusil jsem opačný směr, na úterý mi nabízí Praha – Brno na rj 71 za 95 Kč s IN 25.
Zkusil jsem taky úterý a Flixbus nabízí Praha – Brno za 79 Kč a bez nutnosti kupovat kartu, podle hesla nechci slevu zadarmo.
A kde je psáno, že jízdenka ČD musí být nejlevnější? Prostě konkurence.
Pro mě docela zajímavé, nejlevnější Velešín – Praha 198 Kč původně 272Kč, ale už jsem našel první „falešnou reklamu“ Velešín město – Plzeň skupina pro dva 404Kč zpáteční 679Kč (víkendová skupinová) ale ještě výhodnější je regionální Jihočeká+plzenská 259+259 =518 celkem – ale oni to vychytají….
Zajímalo by mě, na kolik mělo toto dělení jízdenek vliv na počet cestujících, který se snad od odvíjí od jedné prodané jízdenky.
To by mě také zajímalo, už mě to napadlo i u toho článku ohledně počtu cestujících…
Stejně tak to srovnání s 80. léty. Tehdy v době kartonových jízdenek bylo možné jet „na jednu jízdenku“ řekněme Hlinsko – Roztoky u Prahy? Nedostal cestující ve výsledku jízdenky tři? Nezvyšovalo to uměle počet přepravených cestujících? Díky za odpověď.
Tehdy se jezdilo na jednu jízdenku klidně přes celou republiku.
Třeba na webu http://muzeumjizdenek.webzdarma.cz/1990-2001.html najdete typické lepenkové jízdenky, které platily do několika různých směrů na určitý počet kilometrů (např. z Hranic na Moravě do Svobody nad Úpou nebo do Slavonic nebo do Libáně…)
já si pamatuji ty lepenkové a když jsem jel s rodiči někam dále, tak na té jízdence nebylo město, ale km od-do a cena.
To by ale bylo ještě složitější – v Hlinsku by museli mít jízdenky z Pardubic do Prahy a z Prahy do Roztok. Ve skutečnosti existoval pro každou stanici zpracovaný relační model, který pokrýval plusmínus celou síť (ano, množství kombinací je šílené), často se ale tarifní body slučovaly, takže na té jízdence z Hlinska mohly být Roztoky u Prahy a něco stejně vzdáleného. Pokud něco neměli, asi existovala nějaká wildcard jízdenka s cílem dopsatelným ručně, plus blok byl k dispozici vždy. Pamatuju si, že na výběr správné jízdenky mívali na Smíchově (provizorní pokladna během rekonstrukce na 1. nástupišti) jakési posuvné pravítko,… Číst vice »
Tiskací stroje na jízdenky mívaly ČSD už v 60. letech minulého století …
Turnov – Praha určitým spojem za 132Kč, až ze Semil týmž spojem za 109, ovšem povinný rychlík na 21 km Semily – Turnov. Co se stane, když mě v povinném rychlíku nezkontrolují, bude mi to platit na Turnov – Praha??
Povinný vlak v nějakém úseku znamená, že v tom úseku nesmíte použít vlak jiný. V jiných úsecích můžete jet, čím chcete, včetně vlaku uvedeného jako povinný pro jiný úsek.
Mimochodem, potvrdil jste mi domněnku, že o dělení jízdenek se systém pokouší pouze v přestupních stanicích. Přímý vlak to na dvě výhodnější jízdenky rozdělit neumí.
Tu druhou část beru zpět, ten příklad ji nepotvrzuje.
Ale,ale…třeba úsek Jaroměř-Praha,včera cca 180 kč,od dnešního dne za 130 kč
Ano,bude to platit.Jedině kdyby jste jel na vytištěnou jízdenku za hranice ČR,tak český průvodčí ji musí zkontrolovat a oštemplovat,aby Vám ji uznali i v zahraničí
David: Neni pravda, koupil jsem ceskou ejizdenku z Rakouska do CR (a vytiskl). V Rakousku ostemplovali bez kontroly obcanskeho prukazu, v CR pote take ostemplovali bez kontroly. Proste selsky rozum vyhral :).
Pardubice-Hlinsko v eshopu ČD za 86Kč. Když si koupíte jízdenku v pokladně ČD v Pardubicích zaplatíte 50Kč.
oprava: v pokladně 55Kč
IREDO? 😀
Nesrovnávejte prosím tarif ČD a IREDO, děkuji 🙂
Proč eshop ČD nenabídne stejnou cenu za jakou lze koupit na pokladně ČD?
Zjistěte si, co je IREDO a IREDO prostě přes internet zakoupit nelze. Chápeme? 🙂
Protože na pokladně vám prodají krajskou jízdenku. Což systém eshopu ČD neumí. Je to zmíněné i v článku
Vím co je IREDO, ale neznám důvod, proč v eshopu ČD tyto jízdenky nejsou, když v pokladně ČD je prodávají zcela automaticky, aniž by musel cestující o jízdenku v tomto tarifu zvlášť žádat.
Co vím, tak IREDO nejde zakoupit v předporodeji (jízdenka má platnost několik hodin), ani u pokladny vám jízdenku s pozdější platností, než je čas nákupu neprodají.
Stejně tak ČD přes eshop neprodávájí ostatní IDS jízdenky (JMK, PID…).
Tak to má jako nejlevnější variantu uvést „jděte do pokladny a kupte si lístek iredo“. Takto to dost klame spotřebitele.
Třeba proto, že plati i v autobuse a nékde i v MHD a pokud je nahrávaná na IREDO kartu musí být vytvořeno technivké řešení pro ostatní dopravce, neno „nekaretní jízdenky“ sytém kontroly v bussu nebi v MHD. Tkže to není záležitost ČD, ale kraje.
Protože to prostě nejde – obraťte se na ten zkorumpovaný krajský úřad, co tam máte 🙂
Pardubický nebo Hradecký?
Ze stejného důvodu, jako u Jančury na webu nekoupíte jízdenku ČD ,nebo jízdenku na Plzeňskou tramvaj
Ale v tramvaji v Plzni ji zaplatíte peněženkou na In Kartě.
A proč ne, takto to je nedokonalé a zákazník ČD musí stále prohledávat různé kombinace a tarify.
A stejně lžete neboť Hlinsko je na IREDO za 55,- Kč.
sám jsem se opravil
Za co ty mínusy? Za pravdu? No tak to jo 😀
Ne, za aroganci.
Hmm, z jedné věty se pozná arogance? No tak to jo 😀 Nechcete mi říci, i jakou mám velikost bot? 😀
29=43
Protože vám v Koněpůlkách neprodají jízdenku ČD, ale IREDO?
Ještě, že jsem jízdenky na březen kupoval předevčírem. To mě stála za každou osobu (bral jsem pro 10 osob se školní slevou) super akční zpáteční z Ostravy do Brna jen 70 korun. Dnes to stojí 39 korun jedním směrem za vázanou jízdenku (vlastně to je to samé co super akční tedy povinný vlak bez možnosti jet jiným spojem) a zpáteční dokonce za 81 korun. To, že se cena o pár korun zvedla je nejmenší detail, ale co nechápu nejvíce je cena zpáteční jízdenky, protože jestli ještě umím počítat tak 39+39=78. Už není v módě zpáteční sleva, ale zpáteční přirážka? Ale… Číst vice »
A víte jistě, že tím opačným směrem stojí jízdenka také 39Kč? Ceny u vázaných jízdenek se mohou lišit vlak od vlaku, směr od směru a také v závislosti na čase nákupu (tj. dříve – levněji – což odpovídá těm 70 Kč < 81 Kč).
Už jsem zjistil, proč tam byl ten 3 korunový rozdíl na zpáteční cestě. Nevšiml jsem si totiž, že jak jsem zadával cestu zpět z brna tak jsem nezměnil čas a zůstal tam ten původní z Ostravy a to brzo ráno. Proto mi to opět ukázalo cenu 39 korun i na cestě z Brna. V tom čase, kterým pojedu zpět je už cena 42 korun. Tím pádem všechno sedí jak má a jen tu zbytečně vyvolávám paniku 🙂 Ještě jsem si v ten samý den kupoval jinou jízdenku a koukám, že ji asi vrátím z koupím znovu, protože mě celkově výjde… Číst vice »
Už jsem nahlédl do ceníku na trase Lomnice nad Popelkou – Ostrava. A musim říct, že dobry. U některých spojení je ale stále lepší si jízdenku rozděli na Lomnice – Pardubice, Pardubice – Ostrava. Dokonce došlo i ke zlevnění vybraných rychlíků Liberec – Pardubice.
Zdaleka ne vždy to najde nejlevnější kombinaci, a to není jen o využítí nabídek integrované dopravy, ale i vlastních nabídek ČD. Typicky to neumí nakombinovat regionální síťovou jízdenku s doplatek z hranice regionu do cíle (nebo druhou regionální síťovou jízdenku pro ten sousední kraj). Nabídne to buď normální jízdenku na celou trasu, nebo případně celostátní síťovou
A to z jakého důvodu by měli prodávat regionální jízdenky, když za prvé nejsou jejich a za druhé nic by z nich neměli a za třetí reklamace ids jízdenek by jste musel uplatňovat na těch krajích a ne u čd.
A rovněž ids mají různé podmínky použití a vy chcete aby je čd skloubily dohromady? Už tak je to celkem složité v jednom ids a vy chcete aby to daly dohromady s dvěma a víc ids najednou a k tomu ještě své podmínky při přechodu mezi kraji.
Píšu o regionálních síťových jízdenkách ČD. S tím žádný IDS nemá nic společného.
Je to nový systém s bude se dále vyvíjet. A i na ty IDS postupně dojde.
určitě krok správným směrem, snad to za čtvrt roku nebudou zase překopávat
Moje relace Břeclav – Kralupy nad Vltavou v 1. třídě překvapivě zcela beze změny…
Na první třídu se zvýhodněné jízdenky nikdy nevztahovaly.
Jen ať ceny v první třídě zůstanou, jak jsou 🙂 Nejlépe ještě vyšší 🙂
Aź nebudu muset v pendolinu při zakoupené jízdence přes jejich eshop ukazovat občanku, pak se rád svezu. Nevím v čem je rozdíl oproti lístku koupeném na pokladně a v eshopu. U pokladního lístku občanku nechtějí. WTF?
Jízdenka z pokladny je originál. Jízdenku z eshopu klidně můžete vytisknout 20x, takže je potřeba zajistit, že platná je jenom jedna kopie. A to se dělá právě kontrolou osobního dokladu.
Pro jízdu na jízdenku stačí váš šestimístný kód a tudíž vám může kdokoli jízdenku velmi jednoduše vyfouknout. Je to ochrana před zloději.
To je trošku století páry ne? Když si koupíte vstupenku na koncert, taky se prokazujete občankou? Asi ne. Stačí uníkatní kód, kterou si průvodčí načte a nemusíte nikoho obtěžovat, že chcete občanku. Mimochodem ta kontrola jména a občanky je úsměvná, protože stačí aby lupič měl stejné jméno jako na lístku a taky to může zneužít. Je to totální kravina.
A co když vám jízdenku někdo z mailu ukradne? A průvodčí vám řekne, že ta vaše už je neplatná.
Jak to se to principiálně liší od lístku na koncert za 1500, co mi taky přijde do e-mailu?
Liší se to tím, že najízdenku u ČD (pokud není vázána na konkrétní vlak) mohu jet teĎ, za hodinu za dvě nebo za tři.
Koncert je jen jeden a dvě osoby nemohou sedět na jedné židli.
Poku je vlak povinně místenkový, tak tam by kontrola osobního dokladu mohla odpadnout.
Mně fascinuje tohle typicky české mistrovství ve vymýšlení scénářů typu že Jan Vopička ukradne jízdenku Janu Vopičkovi, jen aby se našel důvod tvrdit, že něco nejde nebo je něco špatně. Bravo. A osobně se domnívám, že ten důvod byl historicky trochu jinde a souvisel s možností (ne)vracet některé jízdenky, podobně jako v letecké přepravě.
Ale když neukáže občanku, tak to klidně tomu Vopičkovy může ukrást Tomáš Fuk 😉
Proto muselo být dříve i číslo občanky. Pak riziko stejných jmen vyhodnotili jako malé, a ustoupili od toho, trochu to ale mají pro sebe pojištěné tím, že prý platí prvnímu toho jména.
Prvnímu co se s jízdenkou první nechá zkontrolovat a ustoupili od čísla občanky na tlak těch co si stěžovali že se prokazují osobním číslem.
Pane Panno, otevrel jste mi oci, dekuji.
Dosud jsem nedocenil nebezpeci, ktere pro me predstavuji vsichni lupici, kteri se jmenuji stejne jako ja.
Rád se nechám poučit, jak mi můj kód může někdo jednoduše vyfouknout, dokonce jednodušeji, než tu zaručeně pravou a originální papírovou jízdenku, na které žádné jméno není. Útok hackerů z Marsu prosím vynechejte. Děkuju
Jak? No jednoduše tak, že Vám ho nikdo neukradne, ale Vy jej rozešlete dalším X lidem. Takovéto případy se totiž celkem běžně stávají 😉 Kamarád průvodčí vypráví takovéto příhody stále … například, že na vlaku měl ženu „Marie Veselá“ s vytištěnou jízdenkou a za hodinu jela další „Marie Veselá“, která Marie Veselá nebyla, s tou samou jízdenkou. Blbé je, že to byla lokálka a on točil stále dokola. A jednou prý měl dokonce dvě ženské naproti sobě, na jedné jízdence „Antonie Smutná“, na druhé „Blanka Protržená“. Po načtení do POPu však POP ukázal jméno „Antonie Smutná“. Dámičky jednu z jízdenek… Číst vice »
Historka pěkná, ale popisujete úplně jinou situaci, než na jakou jsem se ptal a jakou argumentoval kolega. Navíc bych se zeptal, podle čeho průvodčí poznal zneužitou jízdenku – podle jména, nebo podle toho, že ten kód už jednou „pípnul“? 😉
A v čem je jiná? Je celkem jedno jestli Vám jízdenku někdo ukradne nebo ji někomu pošlete. V prvním případě by to dopravci mohlo být celkem jedno, když na ni pojede někdo jiný než Vy. V mnou zmiňovaných případech už zase až tak moc ne.
Samozřejmě, že to poznal podle jména, protože kód může pípnout vícekrát. Jízdenka může být síťová, zpáteční, časová, … apod. platná v X vlacích na dané trase. Po téhle stránce to nijak omezeno není a logicky ani být nemůže.
Nezlobte se, ale melete kraviny. Původní příspěvek byl o ukradení kódu, a tedy o ochraně cestujícícho před krádeží, vy jste si to posunul k přeposlání a k ochraně dopravce před zneužitím. To jsou úplně jiné situace a problémy. Stejně tak vaše teorie se síťovými a já nevím jakými jízdenkami nevysvětluje, proč to jméno tedy bylo a je i na jednosměrných jízdenkách na jednu jízdu, což bych si dovolil dovodit, že byl i ten úplný počátek téhle diskuze (jízdenka na pendolino přes eshop).
Tak asi proto, aby to bylo jednotné. Proto, že X POP nepracuje v reálném čase, ale s určitou prodlevou. Protože nelze srovnávat pár PDA někde na koncertě a desítky přístrojů v dopravních prostředcích, kde vzájemná komunikace bude horší až nereálná? Zase hledáme problémy tam, kde fakt žádné nejsou :-/ A místenku na Pendolino si mohu koupit bez ohledu na to, zda mám, či nemám jízdenku. To jaksi na Regiojet nejde 🙂 A pána především obtěžuje vůbec to, že po něm někdo chce jízdenku, což u RGJ není. Stačí si přečíst, co napsal na facebook 🙂
A úplně stejně to mají tuzemští (GWTR) a zahraniční dopravci (ÖBB, SBB, DB,…)
GWTR: „Ve všech případech musí cestující prokázat při kontrole jízdních dokladů ve vlaku Dopravce svou totožnost předložením průkazu, ke kterému byla jízdenkagw vydána.“
Dvojí „pípnutí“ nevadí, běžně se během jízdy přesouvám ve vlaku do jiného vagonu, ve kterém kontroluje jiný průvodčí a při druhé kontrole nikdy nic o neplatné jízdence nezmiňoval.
Tak takhle varianta by mě nenapadla 😉
protože průvodčí jak kontroluje ten doklad, tak tam vsadí číslo vlaku a dobu.
Ten kod funguje pro automaty (např. Si doma koupíte jízdenku, ale nemáte tiskárnu a tak si zajdete k automatu na nadraží ji vytisknout) no a když někdo žádá do něj ten váš kód tak vzápětí získá vaší jízdenku.
A taky je to ochrana, aby jste si tuhle jízdenku nenatiskl i svým pěti kamarádům a nemělo vás pět za cenu jednoho.
Stačí předložit libovolný doklad s fotkou a jménem vydaný státním orgánem nebo jiným dopravcem. Já předkládám Lítačku.
Zkuste aplikaci Můj vlak, nemusíte pak ani tahat peněženku a ukážete QR kód v aplikaci.
Ale není k tomu potřeba tahat mobilní telefon? Ten bývá větší a dražší než peněženka.
tak si vytisknete ten dvoujkod, pěkně si ho zaplastujete a nemusíte tahat sebou telefon.
Zkuste příště přemýšlet, než se na něco zeptáte 🙂 Navíc pokud nechcete ukazovat občanku, pořiďte si inKartu nebo inKartu v mobilu, která je dokonce zdarma … akorát tedy při první kontrole budete muset občanku předložit. Možností je, jen přemýšlet se musí. Ale chápu, Vy budete patrně jede z těch, pro které je všechno špatně a když to nebudou dodržovat, myslí si, jak s tím vyjeb*li. Řeknu Vám jednu věc, jednoho takového jsem kdysi potkal jako spolucestujícího v jedné lokálce. Jízdenku v mobilu a průvodčímu odmítl ukázat občanku. Průvodčí se snažil být shovívavý, pánovi to trpělivě vysvětlil a požádal, zda nemá… Číst vice »
Hmm zajímavé, jen mě přijde že ty chlapy ze šichty byli dost opožděný, když nereagovali hned 😉
Ale každý je unikát, tzn. když je někdo dement tak za to může většinou špatná výchova rodičů.
Ty by se měli trestat, néé jejich blbě nevychovaný děti.
Hloupé je , že tito méně přizpůsobivý lidi pak nasekají další děti a pak je to tu těžké na žití 😉
Naštěstí ten kdo má lepší plat a více peněz, tak se s těmito lidmi nemusí vůbec potkat, v letadle nebo ve svém autě je nepotká 😉
Ve svém autě ne, ale na silnici ano, což také nemusí být moc výhra…
Oni už startovali po prvním poslání průvodčího do …, průvodčí je ale požádal, že když tu stojí, nemůže jim to dovolit a pokusí se to vyřešit v klidu. Následně odcházel na chodbičku telefonovat a dotyčnému sdělil, že to evidentně v klidu vyřešit nelze a tedy zastavuje vlak a bude se čekat, dokud nepřijede policie nebo dotyčný nevystoupí. V okamžiku, kdy odešel a vlak zastavil na zastávce, chlápek odletěl. Průvodčího podezřívám z toho, že vůbec žádnou policii volat nechtěl 😀 Já mám dá se říci lepší plat (cca 45-50 tis. Kč měs.) a přesto osobní auto nemám ( služební ano, ale… Číst vice »
Ono stačí, poslouchat řeči důchodců, když po nich průvodčí chce doklad o potvzení věku.
Ale vždyť je nikdo jízdenku se slevou kupovat nenutí.
Ano, s tím už jsem se také několikrát setkal. Ti mají zpravidla nejvíce keců. A když na průvodčího začnou s tím, že „je fajn, že to dráhy zlevnily, ale furt je to moc drahý“, to se mi otevírá kudla v kapse .. a myslím, že průvodčímu taky … kolikrát je ta změna ve výrazu jejich obličeje více než patrná 😀
No tak si klidně ukazujte třeba holou prdel. Mi je to šumák. Nevím proč si mám vyřizovat jakýkoli doklad, když chci jednou za čas cestovat z bodu A do bodu B. Doklad je pro mě jízdenka a tím to hasne. Když si to neumí zabezpečit jinak, je to jejich problém a ať hledají jiné cestující. Jen poukazuji na to, že technologie už jsou dále, než tento moloch. Někdo mi říkal krásnou věc: nastoupím do vlaku, za oknem rok 2019 a vevnitř 1919. Stačí takto?
Ano, přesně jak jsem Vás odhadl hned na začátku. Já jsem někdo a všichni ostatní ať mi třeba políbí. Typický český buran 🙂
Řeknu Vám takovou jednu zajímavou informaci. Ne, je to pouze a jenom Váš problém a já jsem rád, že Vás ve vlaku nepotkám :-*
Jo a Vy už jste někdy jel vlakem z roku 1919?
Nemá smysl dál reagovat, zjevně jde o trolla, který se jen tak baví a zapleveluje diskuzi nesmyslnou argumentací.
On to bXXl i na facebook, kde mu odpověděli zpravidla stejně jako zde 😀
Zajímavý je také fakt, že na to přišel až dnes, když jízdenky přes internet fungují několik let 😀
Jen bych si dovolil toho „trolla“ změnit na (óbr)TROTLA.
Naprosto stejně to funguje i u on-line jízdnenek v Rakousku a Švýcarsku. A označovat SBB za neschopný moloch, to chce docela kuráž. 🙂 U povinně místenkovaných vlaků s nemožností jízdenku přesunout na jiný vlak by to podle vašeho systému šlo, ale jinak u flexibilních lístků je to nutné takto. Můžete si lístek koupit na pokladně, když vám to tak vadí. V obchodě předpokládám taky platíte jen hotově, abyste nedával nikomu jméno a další údaje.
tvl tak si ty jízdenky kupuj na pokladně a nepruď
Docela by mne zajímalo, jakou technologií byste tuto situaci řešil.
Přečtěte si podmínky nákupu na internetu se kterými souhlasíte při nákupu a nebudete že sebe dělat hlupáka. Nikdo vás nenutí si jízdenku takto kupovat a můžete jít na pokladnu
Kolik podobných tro(t)llů se jmenuje Radomír Panna a jako správný rozumbrada, který tomu ale absolutně nerozumí, srovnává ČD a Regiojet, který má všechny vlaky povinně místenkové? Zkuste si koupit přes internet jízdenku na nějaký jeho vlak, který není povinně místenkový, tj. prozatím pouze vlaky Bratislava – Komárno. Jo, že to nejde vůbec protože by to neměl jak kontrolovat? Divný ne, když je to takový pokrokový dopravce. Ano, Pendolino je povinně místenkové (s určitými výjimkami), ovšem do Pendolina lze zakoupit místenku bez vázání na předtím zakoupenou jízdenku, kdežto u RGJ to lze zakoupit pouze najednou? Takže si ji můžu koupit i… Číst vice »
když máte in-kartu v telefonu, tak občanku ukazujete jen jednou a průvodčí to zanese do systému. Nebo jenějaká změna? Na pokladnách mají kamery a lístek je vytištěn v určitý čas a tak se to lépe dohledá.
Docela dost zlevnily i jízdenky pro držitele IN 50 koukám.
Praha-Brno lze za 71 Kč, Praha-Ostrava pak za 113 Kč nebo v Pendolinu za 212 Kč. To je solidní nabídka pro držitele IN50, když nakoupím hodně dopředu.