České dráhy zlevnily Plzeňskému kraji o čtvrtinu, získaly patnáctiletou smlouvu

Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhyNový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy

Provoz osobních vlaků mezi Klatovy a Berounem budou od prosince 2020 zajišťovat České dráhy. Vyhrály veřejnou soutěž na provoz s

150 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Já to drze napíši jako nový samostatný komentář, protože v tom „chlívu“ by se to „utopilo“ (a skrytě doufám, že v tom nikdo nenajde nic „vulgárního“, aby to „musel“ smazat) – na ty šílené výlevy komentátorů typu „Adolf“ a „Patrik“ nelze reagovat rozumněji než citací jednoho starého arabského přísloví: „psi štěkají, ale karavana jde dál …“. Nikdo zatím vůbec neví, co bude ve skutečnosti za rok, ani na čem dalším se mezitím „kraj“ s ČD a MD ČR bude schopen a ochoten dohodnout: za ten rok lze udělat třeba i docela podrobné sledování „rozpadu frekvence“ podle druhů jízdenek a třeba… Číst vice »

petr.r

dobře napsaný, necháme ještě starý rok ve ztrátě a nový rok začneme šetřit a budeme šetřit jak doma, tak žádný co nepomáhá nedostane ani tu elektřinu natož teplou vodu a nechci vidět, že někdo dostane nějakou kartu aby mohl na ukor domácího co všechno platí vysedávat na gauči a já sedřený musel sedět na verandě.

Patrik

Vtipné především je, jak si pár zhrzených jedinců neustále myslí, že konec režijek nebo nástup konkurence na nějaké trati znamená rozklad VHD. Podívejte se na trať do Ostravy kolik lidí tam jelo v roce 2010 a kolik letos, jen holt to kafe zdarma není k režijce. A jak je vidět platícím uživatelům VHD nové poměry nadmíru vyhovují. A mmch ty vaše výlevy, že nepůjde koupit jedna jízdenka při cestě z Aš do Mostů u Jablunkova, tak to je nesmysl už dneska a už dneska si každej koupí hrst jízdenek i kdyby jel jenom s ČD.

Adolf

…o čemž ale jednoznačně nebudou rozhodovat žádní umanutí „Adolfové“ a jim podobní svými komentáři někde na Internetu…

Joo, kdybyste jen věděl jak šíleně se pletete. 🙂

suri

Jen pro upřesnění – fakticky se v rámci výběrka jedná jen o spoje Přeštice-Beroun, do Klatov je v rámci výběrka plánovaný jen jeden pár vlaků. Doprava do Klatov tímto výběrkem vůbec řešená není, tam by měl být stávající dvouhodinový takt rychlíků doplněný na hodinový na uzel v půl v Klatovech. To vzbuzuje další otázky, jak to zahuštění Plzeňský kraj objedná (výběrko, příme zadání?), kolik to bude stát (o kolik si vybraný dopravce řekne a jestli na to kraj bude mít peníze). Bez těchto vlaků zas ale nebude fungovat autobusová revoluce, která je na tuto rychlou vrstvu do Klatov navázaná.

Martin

R16 je do roku 2025, takže… Dohoda PK s MD mi připadá jako jasné řešení.

suri

A není právě v tomhle klíč k té slevě ČD z původní nabídky ve výběrku? ČD mohou spoléhat na svůj vydírací potenciál a diktovat si cenu až bude Plzeňský kraj řešit doobjednání rychlé vrstvy do Klatov na hodinový interval – jestliže R16 mají od státu ČD jisté do 2025, tak moc nepřichází v úvahu, aby to ,co bude doobjednávat Plzeňský kraj, někdo jiný než ČD odjezdil efektivněji.

venkov4ever

Zcela OT: Když vidím ilustrační foto s RegioPanterem…lze někde dohledat, který (censored, censored, censored) vymyslel v InterPanteru první třídu na třech místech? Chtěl bych toho (censored) vidět, mluvit s ním a s vynaložením všech sil se nedopustit trestného činu. Znáte někdo toho (censored)? Děkuji.

petr.r

ve sharku to je samý, u nás 1 je dvojka a já tam vždy sedávám. Nesmíte se dívat na pruh, ale co je na tych skleněných dveří napsáno.

Eskimo Joe

Kdo je větší censored, ten kdo takové řešení navrhnul nebo ten, kdo ho schválil a objednal? Stejný problém jako nedávno probíraný NIM. Zákazník dá požadavek na vysoký počet sedadel, dodavatel nabídne řešení někde na hraně zákaznické přívětivosti a zákazník jej následně akceptuje. Kdo je tady nejvíc censored?

železničář v důchodu

Obávám se, že „ten kdo takové řešení navrhnul“ je (asi nejen) v tomto případě totožný s tím, „kdo ho schválil a objednal“ – a hledal bych jej především na bývalém O12 GŘ ČD „na pobřeží“, a „vrcholově“ pak i přímo v (bývalém = tehdejším) představenstvu ČD.

Eskimo Joe

Co k tomu dodat, aby to nebylo žalovatelné 😀

železničář v důchodu

Asi raději nic – své už jistě dodali (a stále dodávají) ti cestující, kteří si zaplatili jízdu v 1. třídě vozové …

venkov4ever

Tak to se spolehněte…neustálé courání chamradi ze dvojky, která si zřejmě chce alespoň na chvíli užít falešného pocitu sounáležitosti se šlechtou (toto společenské rozdělení jistě neberte tak doslova, skromně odhaduji, že nejméně třetina oné „chamradi“ má vyšší příjem než já), nebo permanentní otevírání dveří u „krajní“ jedničky, kdykoliv někdo vyrazí na WC. Naštěstí jezdím InterPanterem jen výjimečně. Mimochodem, nedávno jsem si také povšiml v RegioPanteru, že oněch devět míst pro šlechtu je označeno jako tichý oddíl. Mezi námi – díky Bohu za to – ale jak chtějí zařídit klid, když není jednička oddělena stěnou, to netuším. Prostě komici, nikoliv ovšem… Číst vice »

železničář v důchodu

V zásadě samozřejmě souhlasím, ale trochu nepříjemné to ovšem je i pro tu „chamraď ze dvojky“, které kvůli malému počtu nástupních dveří někdy nezbývá do „dvojky“ jiná cesta než právě přes tu „jedničku“ – jsem si zcela jistý, že velké části té „chamradi“ (minimálně té starší) přesuny přes velkoprostorové oddíly 1. třídy vozové také žádnou obzvláštní radost nedělají.

venkov4ever

…a tím se kruh uzavírá, je nutno zjistit onoho (censored) a…no…zkrátka…vysvětlit mu to. Samozřejmě v souladu s platnými zákony této země. Užijte si novoroční oslavu, pane a ať se Vám v roce 19′ daří.

Lebeda

Vždy když čtu, že ČD daly několik desítek % slevu, tak bych rád věděl, kde budou úspory. O těch jsem zatím nikde nečetl, docela se bojím, že příští roky prostě jen budou vykazovat vyšší ztráty, které budeme platit z rozpočtu.

Jarda V.

Stále mi uniká pointa s tím tarifem, provozovatel bude KRAJ nebo České dráhy? Pokud to bude Kraj který využije „prodejní kanál“ na jízdenky systém od CD tak pak nechápu hádky o tom co a jak uznávat. Kraj řekne jízdné takové a makové a basta. Nikdo přece nemůže říct já jsem zamestnanec toho kdo provozuje vlak a proto jedu zadarmo/na rezijku. Připodobnil bych to k zájezdu od CK Saturn kterou provozuje firma Busem co jezdí u nás. Jako zamestnanec mám „rezijku“ ale zadarmo.do Alp nejedu.

Patrik

Podle představ některých zdejších diskutujících, to funguje tak, že si firma xy objedná pro svou akci u ČD historický vlak, přijdou k vlaku a už v něm bude sedět několik desítek režistů, protože přece je to jejich právo. Akorát jim ta firma pak už asi nezaplatí.

Adolf

Provozovatelem bude kraj. České Dráhy jsou v tomto Brutto typu smlouvy, kdy kraj bere riziko tržeb pod sebe, pouze nápisem na boku vozidla.

Adolf

Speciálně pro gumy, které stále nepochopili, že toto je zcela nová smlouva, která u Českých Drah zatím nemá obdoby. Tržby a tarif jsou zcela v kompetenci KRAJE. 5.2 Cena v plné míře kryje veškeré náklady Dopravce nutné pro poskytování Plnění a zisk Dopravce. Smluvní strany se dohodly, že Smlouva je uzavřena jako tzv. brutto smlouva, tedy že příležitosti a rizika spojená s časovým vývojem výše výnosů nese plně Objednatel. 11.Článek Tarif a odbavování 11.1 Dopravce bude odbavovat cestující dle tarifu IDP v jeho aktuálně platné a úplné podobě. Objednatel je oprávněn tarif IDP v průběhu trvání Smlouvy kdykoliv změnit; o… Číst vice »

Zapa

Koukám, že Lenin bude mít stále co dělat, jen doufám, že už konečně o tu režijku přijde.
Pochopil jsem správně, že tato smlouva se týká vlastně jen úseku Klatovy – Kařez, a že tedy ty režijky, případně jiné jízdné nebude platit jen tady?

Adolf

Smlouva se týká kompletně celého Os úseku (Klatovy) – Přeštice – Plzeň – Rokycany – Kařez – Beroun, možná by stálo za to si přečíst smlouvu, je volně na internetu. Lenin se jistě vyřádí, bude mít jako posilu novou armádou krajských revizorů. 🙂 Ještě nespatřila světlo světa soutěž na motorovou trakci. Co my víme, třeba budou brutto kompletně celé Os vlaky. 🙂

Pan X

167 korun za vlakokilometr, je vážně neskutečné, za takovou cenu jde objednat spousta autobusů. Rozhodně neříkám rušit trať 190, ale nad tímto by se vážně měl kraj zamyslet, jestli je opravdu nutné za každou cenu vozit lidi po kolejích, když existuje alternativa, která je mnohonásobně levnější a pro většinu cestujících i přívětivější, už jenom kvůli širším možnostem trasování a zastávek.

Jan Semela

Autobus bez řidiče žádné cestující neodveze, ani když jich bude stát v garáži 50.

Martin

Jo? A počítate, že ty autobusy musíte mít cca 4? S tou cenou jste nastejno s vlakem… nemluvě o spolehlivosti.

Pan X

I 4 autobusy jsou dohromady mnohem levnější, než 1 vlak, zvláště pokud je cena 167 Kč/vlkm. Takže místo jednoho vlaku za hodinu může jet autobus každou čtvrthodinu a navíc může odvézt cestující až do Nepomuku, narozdíl od vlaku, který lidi vysadí 2 kilometry od města. A to vše za nižší cenu, než dosavadní stav.

Znalý

Jel Jste někdy autobusem z Plzně do Nepomuku? Zkuste, přeji Vám příjemnou cestu, hlavně ve špičce.

Pan X

Nejel, já tuto trasu nejezdím. Nicméně objednávat vlak, který ani do toho Nepomuku nedojede (nádraží 2 km od města nelze považovat za plnohodnotnou dopravní obslužnost) za několikanásobně vyšší cenu, je naprosto zvrácené plýtvání penězi a pevně věřím, že si to brzy uvědomí i lidé na kraji a zamyslí se nad tím, zda by to přeci jen nešlo vyřešit nějak efektivněji. Autobus, který pojede 4x častěji, bude odjíždět přímo z náměstí a doveze cestujícího až do centra Plzně a předpokládám pro cestujícího i za nižší jízdné, je pro valnou většinu cestujících daleko přívětivější nabídka a především ekonomicky výhodnější, už jen kvůli… Číst vice »

Energetik

Pane X, nepiště už další blbosti. Je vidět, že o této oblasti vůbec nic nevíte. Já tuto trasu jezdím více než 20 let jako cestující. Pro přímé spojení Nepomuk – Plzeň je nejlepší rychlík. Autobus na silnici 1/20 přeplněné kamiony je nekonkurenceschopný. Z nádraží v Nepomuku vyjíždí řada autobusových spojů na všechny směry (ať už jsou to Nekvasovy, Žinkovy, Ml. Smolivec). Žádný autobus po silnici 1/20 rozumné přímé spojení tohoto mikroregionu s Plzní zajistit nemůže. A teď k osobním vlakům: Na silnici 1/20 je mezi Plzní a Nepomukem jenom pár nevýznamných vesnic. Hned po Plzni jsou pro Nepomuk druhým nejdůležitějším… Číst vice »

Pan X

Takže raději půjdete 2 kilometry na vlak který jezdí jednou za hodinu namísto autobusu jedoucího z náměstí každých 15 minut (a který by mohl bez problémů zajíždět i do těch Blovic)? A že se ty 2 kilometry dají jet autobusem? Takže místo autobusu s řidičem potřebujeme autobus, řidiče, vlak, strojvedoucího a ještě průvodčího. To je mi ale ekonomické řešení. Není to totiž nic jiného, než zkreslený pohled šotouše. Ostatním cestujícím je zcela ukradené, čím pojedou, řeší především docházkovou vzdálenost na zastávku a interval, což v případě Nepomuku nemůže vlak nad autobusem vyhrát za žádných okolností.

Energetik

Ty troubo… Vůbec nevíš o čem je řeč. Neznáš místní poměry, neznáš hustotu dopravy ve špičce jak ve vlaku, tak ani na silnici 1/20… Nevím proč sem vůbec píšeš.
Co je to šotouš?

Energetik

Nádraží v Nepomuku by spíš prospělo P+R parkoviště. Ve všední dny tam není ani kde zaparkovat. Jak jsem již psal, rozvoz lidí od vlaku zajistí návazné autobusy ve směru na Žinkovy, Plánici atd. Mnoho lidí jezdí od vlaku autem. A jezdit do Plzně z Nepomuka autobusem se zajižděním do Blovic je prachsprosté fantazírování.

Martin

Pane X, vy píšete tu ministerskou metodiku, podle které jezdí busy za necelých 19 kč/vozokm? Nerad jsem vás poznal. 🙂 Doporučuji kouknout na reálné ceny.

Pan X

O ceně 19 Kč/vozokm jsem nikde nepsal, nicméně skutečná cena má k 167 Kč/km velice, velice daleko.

jize

Jednotky nasazené na trati 190 jsou nahraditelné 3 až 4 velkými linkovými autobusy. Když si kilometrickou cenu běžného linkového autobusu (cca 40 Kč) vynásobíte počtem autobusů, vyjde vám cena skoro stejná jako za 1 vlak. K tomu vlak nabízí větší cestovní komfort.

železničář v důchodu

A především je ten vlak výrazně rychlejší, než jakýkoli autobus motající se po těch místních silničkách, má-li obsloužit i všechny ty vesnice, které obsluhuje vlak!

Kylchap

Nejlépe autobusy od firmy Bus Line. V Ústeckém kraji s touto firmou mají mnoho zkušeností.

Bob

Ono je dobré se také uvědomit, že za použití kolejí se platí „mýtné“, zatímco autobusy za použití silnic žádné mýto neplatí (kromě dálnic). To není dlouhodobě udržitelné a za deset let budeme doufám platit mýtné i za jízdu po okreskách.

Hanzí

Co to plácáte za nesmysly? Jako řidič automobilu neplatím silniční dan? A ne zrovna malou? Apropo nebýt silničního provozu, silně danově zatíženého nevím kde by státní rozpočet na provoz šotoušských lokálek bral peníze, Doporučuji si zjistit reálnou cenu litru benzínu bez všech přidaných daních, stát má z motoristů akorát dojné krávy.

Pavel

Silniční daň je pár stokorun až tisícovek ročně a jako fyzická nepodnikají i osoba ji zcela určitě neplatíte
Asi jste myslel Spotřební daň z paliv a maziv. Za tyto peníze se buduje a udržuje celá dopravní infrastruktura, včetně (a to především ) silnic, dálnic a ostatních staveb pro silniční vozidla.
A ano ve srovnání s tím kolik za DC platí železniční dopravci to je pár drobných. Tuto daň mimochodem platí i železniční dopravci v ceně nafty..

Hanzí

Ano spotřební, omlouvám se, to silniční tam vklouzlo nedopatřením. Jinak na litru paliva dělají obě daně (spotřební a z přidané hodnoty) cca 20 Kč a při počtu necelých 6 milionu vozidel v ČR je automobilismus pro stát hodně slušný byznys.

asdfrb

Mesiac dozadu som v inaksej diskusii daval odkaz na clanok, v ktorom si autor dal robotu spocitat vsetky prijmy od motoristov voci vydavkov na udrzba a stavbu novych ciest, dialnic. Pocital to za rozpocet pre rok 2015. Vyslo mu, ze ked zobral prijmy od motoristov a odcital vydavky na udrzbu a stavbu novych ciest v tom roku, tak stat je v pluse okolo 70 miliard Kc. Takze od motoristov vyberie o 70 miliard Kc viacej, ako ho stoji cela dopravna infrastruktura.

MiKi

Když čtu váš příspěvek, tak si říkám, že by nebylo marné, kdyby diskutující museli uvádět své pravé jméno a tvář. Ať víme, s kým máme tu čest.

Vorech

Autobus do centra Plzne zadny nejezdi! Vlak vs.autobus je 27 min. vs. 45 min,kdyz budou prazdny silnice.

Petr

Takže vlak bude fakticky provozovat CD,ale jejich jizdenky tam platit nebudou??Nebo jak tomu sakra rozumet?Co napr in 100,sitove jizdenky,jizdenky z jine trate na tuto trat?Budou zde nutne zvlastni jizdenky?

Patrik

A nebo jak se budou vykazovat tržby z režijek?

železničář v důchodu

Nijak – proč by se vykazovaly?

Patrik

Protože kraj očekává, že dostane příjmy za všechny cestující. Tedy buďto zde již režijky platit nebudou, pokud kraj nedal do soutěže podmínku jejich uznávání, nebo za každého přepraveného režistu zacvakají jízdné kraji ČD ze svého. Nicméně pokud jste v důchodu, tak vás to trápit nemusí jízdné máte skoro zadarmo, resp. do Cerhovic úplně zdarma, protože vám ten doplatek vrátí středočeský kraj.

Dominik

Povinnost uznávat režijky vychází ze Zákona o Českých Drahách, takže kraj si může říkat co chce, ale ČD je nadřazen zákon.

Patrik

Možná byste si měl občas místo Obzoru přečíst na netu také jiné stránky, např:

https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ministerstvo-dopravy-a-zeleznicni-odborari-se-doho

kde se výslovně píše:

České dráhy tak nebudou v soutěžích zatíženy tím, že musí celé skupině cestujících s nárokem na režijní jízdné poskytovat státem nařízenou slevu, zatímco jiní dopravci takovou povinnost nemají. Soutěže bude možné vypsat za férových podmínek.

Dominik

Ano máte pravdu, měl jsem si nejprve ověřit fakta, než jsem to napsal. Ale asi žádný zaměstnavatel není takový blázen, aby neumožnil využívat benefit. A jestli nám tolik závidíte režijky, tak pojďte na dráhu dělat a je jedno jestli SŽDC nebo ČD.

petr.r

dominiku, jestli vy tam děláte jen z důvodu, že máte režijku, tak je asi něco blbého, nikdo tu režijku nezávidí jenom konstatuje, proč by Vám někdo musel dotovat benefity, vy taky někomu přispíváte?

Adam

Petr.r : Ano každý zaměstnanec ať SŽDC, případně ČD si připlácí za tento benefit zvyhodnenou cenou. Ovšem od Vás nejde o nic jiného než čistou závist cestujícího, který si platí jakoukoliv jízdu, zato vlastníci režijních dokladů sednou na vlak a jedou a nedoplatek nemusí řešit.

Patrik

V komerčních vlacích prosím, ty ať si režisti rozeberou třeba celé. Ale ve vlaku placeném z veřejného rozpočtu ne, zrovna v tomto případě by bylo logičtější, kdyby se kraj rozhodl přepravovat zdarma jako benefit svoje zaměstnance, než zaměstnance cizí firmy. Instalatéra, kterého si pozvete domů, taky přece po zaplacení ještě nezvete na jídlo.

petr.r

pochopte to, kraj si něco objedná, spočítá a tlupa režijkářů mu to bude kazit?

Adolf

Režijku má zhruba čtvrt milionu lidí, přičemž skutečných aktivních zaměstnanců dopravce ČD je pouhých pár desítek tisíc. Bohužel v dnešní době již nejde ze strany krajů, které veřejnou dopravu dotují čím dál tím vyššími částkami, akceptovat takový extrémní obrovský únik tržeb, kort když vezmou riziko tržeb pod sebe. Doba se mění.

Apollo17

„ČD je pouhých pár desítek tisíc.“

Tak nám řekněte,kolik těch pár desítek je?Pár desítek je třeba 5,nebo 7. Ve skutečnosti je to 1,5 desítky. 🙂
Ale aspoň se tady pobavíme.Takové ověřené informace vysílá již jen Rádio Jerevan.

Adolf

NE. Tato soutěž byla vyhlášena dle jiného zákona, tj. č. 134. Nejedná se o soutěž, ale o veřejnou zakázku. Kraj bere riziko tržeb a tarif zcela pod sebe a dopravce ani „odbory dopravce“ mu nemohou do tarifu co říkat. Mimochodem dopravce dostane za každý den den stávky zaměstnanců dost mastnou pokutu. Doba se mění. Buď bude dopravce hradit kraji ztrátu z režistů do výše jeho tarifu nebo bude tato parazitující skupina cestujících hradit běžné jízdné. Zcela shodné to bude i v Jihomoravském kraji.

Patrik

Obávám se, že některým lidem brzy dojdou prášky. Možná bude problém také v tom, že žádný „Zákon o Českých Drahách“ neexistuje.

Dominik

Není? A zákon 77/2002 Sb je vzduch?

Vaa

Není to vzduch. JE TO PASKVIL!

Dominik

Parazitující, nevím jak se o této skupině budete vyjadřovat, až vlak nepojede, protože se stane třeba nehoda, či nebude dostatek lidí na dráze k zajištění provozu, ono si je nutno uvědomit, že režijku nemá jen ČD.

Ondra

Mohl byste vysvětlit, jak jste myslel: „pokud jste v důchodu, jízdné máte skoro zadarmo, resp. do Cerhovic úplně zdarma“?

venkov4ever

Jde o důsledek dlouhodobého nadužívání neuroleptik.

Deny

Je třeba vzít i potaz, za kterou partaj hejtman kope.
Ta partaj byla léta významně sponzorována předraženými zakázkami vítězného dopravce, zadávanými firmě, kterou hejtman spoluvlastnil.
Přeji té firmě, aby se pod novým majitelem uzdravila. Naší železnici, aby byla tím čím má být.
A daňový poplatník aby nemusel jen doufat, že megarozkrádačky přestanou železnici likvidovat.

Equipe

Clovece, uplne otevreny tendr, dokonce brutto, aby jini dopravci nemeli nevyhodu. Kraj inzeroval soutez v novinach, presto soukromnici dali jednu nabidku a jeste neplatnou. Cena je velmi konkurenceschopna, nikdo dalsi ji nenabidl. A vy tady dstite siru. Chvalabohu, ze to takto dopadlo. Super pro cestujici.

Deny

Pro které cestující?

Eskimo Joe

Nebuďte naivní, že nelze vypsat otevřený tendr pro jednoho uchazeče, respektive pro více uchazečů, ale s jediným typem vozidla, protože to je tady úhelným kamenem. Zkuste si projít různé parametry zadání, jeden po druhém a schválně, kolik typů vozidel budete mít na konci jako vyhovujících zadání. Nové, dvousystémové jednotky s otočnými podvozky o max. délce 65 m. Minimálně 140 sedadel, 12 jízdních kol, čtvery dveře min 1300 mm, úrovňový nástup 550 mm, vypružení na vzduchu atd. Nezapomeňte si to všechno podepřít požadovanými termíny zahájení provozu a pak mi zkuste napsat, kdo další a s čím se asi tak mohl úspěšně… Číst vice »

Kamui

To jako v těch vlacích nebudou platit žádné jízdenky ČD (síťové, krajské, jízdenka na léto, Interrail)?

Equipe

Budou, v clanku se pouze rika, ze vytezek z jizdneho jde kraji.

Adolf

NE, budou platit pouze ty části tarifu ČD, které kraj SCHVÁLÍ. Tarif je ZCELA v kompetenci kraje a dopravce do něj nijak nesmí vstupovat. Kraj může schválit jen části TR10, které se mu hodí. Dopravce je v tomto druhu smlouvy pouze ten, který jezdí z bodu a do bodu B, převeze lidi, dostane za to peníze a více ho nezajímá.

železničář v důchodu

Je-li tomu skutečně tak, pak „režisté“ mohou zůstat v klidu, protože tarif ČD (TR 10) se na jízdní výhody nevztahuje.

Adolf

Ne, nepochopil jste brutto smlouvu. Tarif je ZCELA v kompetenci kraje. Kraj si muze libovolne uznavat cokoliv, treba i tarif GWtrainu ve vlacich CD. S tarifem si muze delat co se mu hodi. Kdyz rekne, ze rezijky ne, protoze se nebude vzhledem k riziku trzeb na jeho strane okradat, tak rezijky nebudou. Kdyz se dohodne s dopravcem na tom, ze mu ztratu z kazde nactene rezijky bude dopravce hradit, tak muzou byt. Dopravce je v tomto typu smlouvy jen ten, ktery odveze vlak z bodu A do bodu B a vic ho nezajima. V podstate dopravce nic neznamena.

Equipe

Kraj jiz informoval, ze tarify zachovava stejne. Jestli CD bude chtit dat slevy napr pro sve zamestnance, bude je platit. Mnozstevni slevy zustanou. Kraj je bude vyuctovavat s CD interne.

železničář v důchodu

Tarif možná je „ZCELA v kompetenci kraje“, ale toto jsou mimotarifní záležitosti, které jsou (a teď už zcela) interní záležitostí dopravce.

Patrik

Ve smlouvě je to popsané jasně, pokud kontrola z kraje objeví ve vlaku cestujícího, kterého nechal dopravce jet zadarmo, bez jízdenky dle krajem schváleného tarifu zaplatí dopravce pokutu 20 000 Kč. To se ČD ty režisti prodražej…

železničář v důchodu

A Vy jste si tak skálopevně jistý, že ještě před vstupem té smlouvy v účinnost se nenaplní i její článek 11.3 a na něj navazující další ustanovení?

Patrik

Jak jste ovšem správně poznamenal, tak přeprava režistů není v žádném tarifu, tedy se tohoto budu vůbec netýká.

Adolf

Ne, zaměstnanecké (režijní) jízdné ČD i SŽDC je pevnou součástí tarifu TR10 dopravce České Dráhy, jehož části až po podání žádosti dopravce nejprve musí schválit Plzeňský kraj jakožto objednatel. Plzeňský kraj může schválit jen ty části tarifu TR10 které uzná za vhodné.

Patrik

Tak tušil jsem, že nás železničář v důchodu balamutí, ale znělo to tak hezky modrogumně, něco na způsob trojjedinné režijky.
Nakonec se dá předpokládat, že kraj schválí ty části tarifu, kde dopravce nabídne zajímavý algoritmus pro dělení tržeb, necháme se překvapit. Těžko se ale kraji bude chtít plnit kasu z režijek, kde algoritmus dopravce vyjde na nula, nula, prd. Leda že by ČD odevzdali ten příspěvek režistů celý, pak by jim už ale nezbylo na jiné.

železničář v důchodu

Nemáte pravdu, ale mě už nebaví Vás na to neustále upozorňovat: tarif ČD TR10 je určen pro přepravu „platící veřejnosti“, pro „režijky“ platí „Tarif jízdného a přepravného pro přepravu zaměstnanců ……, podílejících se na zabezpečování a provozování drážní dopravy“, který vydalo MD ČR naposled někdy snad asi v roce 2007 a k němuž z pověření vydávají ČD pouze (neveřejný) „Prováděcí předpis“ ČD Ok 10 řešící různé „technikálie“.

Adolf

Kraj si dle článku 11 může udělat tarif naprosto jaký chce on sám a dopravce ani odbory ani nikdo další s tím nic nezmůžou. Stále jste nepochopil brutto smlouvu. Je to smlouva dle naprosto jiných zákonů než veškeré dosavadní smlouvy s ČD (ať už s MD či s kraji). Od samého počátku soutěže bylo a bude naprosto jedno jaký dopravce vyhraje. Ve všech případech se bude jezdit a platit za to co chce kraj. Můžete se tu stavět třeba na hlavu, ale nezmůžete s tím naprosto nic. Za stávku bude platit dopravce kraji desetitisíce denně v pokutách.

Apollo17

A když pojedu s ČD z Chebu do Plzně a pak s ČD z Plzně do Klatov.To budu potřebovat dvě jízdenky?To budou na trati Klatovy-Beroun jiné jízdenky ČD,než na jiných tratích provozovaných ČD?
To jsou Vaše teorie,nebo o tom i něco víte?

Adolf

Apollo17: Buď si koupíte celostátní jízdenku Cheb-Plzeň-Přeštice-Klatovy (cendis) nebo si koupíte krajské jízdné Cheb-Plzeň-Přeštice-Klatovy (ano, dnes neexistuje, ale do roka a do dne existovat muset bude) nebo si koupíte dvě jízdenky – první jízdenku (resp. pro vás pokud jste Apollo17 z k-reportu režijku) ČD v úseku Cheb – Plzeň a následně si koupíte krajskou jízdenku z Plzně do Přeštic (Klatov). Vzhledem k tomu, že dopravce České Dráhy, resp. GŘ ČD není dodnes schopen (schopno) přiřadit jízdenku ke KONKRÉTNÍMU vlaku, tak se pravděpodobně v těchto vysoutěžených vlacích, kdy kraj bere tržby pod sebe, bude muset TR10 zrušit. Můžete si totiž koupit… Číst vice »

Pavel

Takže si budete kupovat dvě jízdenky i na vlaky jednoho a toho samého dopravce?
To je mi fakt výhoda , zhoršení komfortu cestování.
Sorry jako, ale jděte s celou liberalizací do p**ele

Adolf

Ano, dvě jízdenky na jednoho a toho samého dopravce. Nebo jednu krajskou integrovanou. Plzeňský kraj není zdaleka jediný. Jihomoravský a Ústecký kraj mají od roku 2020 naprosto shodné priority.

Apollo17

„tak se pravděpodobně v těchto vysoutěžených vlacích, kdy kraj bere tržby pod sebe, bude muset TR10 zrušit. “
Takže jak jsem si myslel kecáte .-)

Adolf

Btw zrovna vy, pokud jste opravdu železničář v důchodu, tak jste naprosto dokonalý adept pro zrušení režijky na těchto spojích a to zejména z toho důvodu, že v současné době jezdíte na režijní jízdné v podstatě zdarma a kraj z vás nemá ani korunu, ba dokonce, a to je ten největší paradox, za vás jízdné kraj platí ve zvýšené ceně za kilometr od ČD. Když vám kraj v brutto systému zruší režijní jízdné a vy budete muset jezdit za krajské jízdné se státní slevou 75%, budete kraji hradit ze svého 25%, tj. z Rokycan do Plzně pojedete cca celých 5kč… Číst vice »

Kubrt

Soupravy se teprve budou soutěžit? Nebo mají ještě ČD nějakou běžící rámcovou smlouvu na pantery?

petr.r

že je to jenom rok, tak to už musí být dávno ojednaný, není ta smlouva s novýma soupravama nějak jinak napsaná a jestli čd nemyslí nové soupravy třeba z roku 2000. Nechejme se překvapit, po novým ruku to mají řešit i ve zlínským kraji.

Adolf

Brutto smlouva. Příjmy z tržeb budou kraje a též tarif bude zcela v kompetenci kraje. Režisti končíte, začnete kraji pomáhat snižovat ztrátu na km tím, že mu budete platit jízdné. Zaměstnanecké svozky k prosinci 2020 na těchto vlacích končí, konečně!

Zapa

A jak to bude s ostatními jízdenkami platícími u ČD? Jinak závist je příšerná vlastnost….😗

Dominik

Pokud jen toto by bylo naznačeno, tak bych na místě odborů automaticky vyhlásil stávkovou pohotovost a stejně k tomu asi nedojde, protože ČD musí ze zákona uznávat režijky a kraj se může stavět třeba na hlavu.
Jak již řekl komentující přede mnou, závist je věc nepěkná. V každé firmě jsou různé benefity a aby měl s těmi vlaky vůbec kdo jezdit, když by se nemohl ani dopravit do práce za zaměstnanecké jízdné n

Patrik

Tak v tom případě, ČD kraji za každýho režistu odevzdají jízdné

Patrik

Přesně tak, proč si pořád určitá skupinka lidí myslí, že má ve vlacích zadarmo být přepravována zdarma, pokud jim ČD chtějí dát benefit, mohou je vozit zadarmo v komerčních vlacích třeba do aleluja.

Dominik

Zdarma? Odkdy, ono se snad něco změnilo? Za režijku se normálně platí, sice její cena je výhodnější, ale zdarma není.

Patrik

Tak v tom případě nebude problém ty tržby rozpočítat, jen je otázka jestli s tím souhlasil kraj, protože zákonná povinnost dávat do soutěží podmínku na uznávání režijek již před časem padla, nebo za každého cestujícího bude požadovat plnou taxu, on je poněkud rozdíl, pokud kraji někdo udělá za úsek X-Y tržbu 70 Kč a někdo 7 haléřů.
Ale můžete jít třeba stávkovat, akorát by to už nemělo takový efekt jako před 22 lety, dost možná, že i ty kraje, které teď bagrují zakázky přímo ČD by se poohlídli po konkurenci…

Dominik

Upřímně Vy si myslíte, že zaměstnavatel neumožní zaměstnancům využívat benefity? Myslím, že dost riskuje, že by část lidí mohla i odejít, když část výkonů právě tvoří režijní jízdy + dojezd do práce.

Patrik

Umožnit to jistě může, ale kraji za ně bude muset zaplatit. Dál mícháte dvě věci dohromady. Režijní, tedy služební jízdy vám zaplatí zaměstnavatel v kterémkoliv zaměstnání, protože je to jeho povinnost ze zákoníku práce, naopak cestu do a ze zaměstnání si zaměstnanec platí sám. Říkám, chce to méně číst Obzor.

Dominik

Co má s tímto společného Obzoru, prostě nádražákům závidíte režijky a co takhle MHD jejim zaměstnancům taky závidíte zlevněné jízdné?
A že se kraj poohlédne oo soukromníkovi? Vzhledem k velikosti neexistuje žádný soukromník s odpovídajícím počtem vozidel.

Patrik

Co není může být.
Mmch, také pamatujete na tu básničku o soukromnících myslím z roku 2011?

Nevyjede,
skončí do týdne,
nevydrží do švestek,
do zimy,
do roka je po něm,
do dvou,
do tří,
atd.

Adolf

Ano, dopravce může v Netto systémech uznávat zaměstnancům benefity a ztrátu chtít „vychcaně“ uhradit v ceně za km kraji. V této veřejné zakázce je tomu zcela jinak. Riziko tržeb a tím i tarif není na straně dopravce ale na straně KRAJE. Takže ano, dopravce může nabízet zaměstnanecké jízdné, ale bude muset KRAJI hradit ztrátu za každou jen načtenou režijku do výše jeho tarifu. Jenže proč by to dopravce dělal, když dostane zaplaceno celých 220 kč/km, i kdyby na spoji nepřevezl ani jednoho cestujícího, že..

dědek

Adolf je závistivec a ještě tomu vůbec nerozumí.

petr.r

není závistivec, jenom napsal pravdu a poslal vzkaz kraji, že si má najít revizora.

železničář v důchodu

„Tak v tom případě nebude problém ty tržby rozpočítat“
Zkusil byste nám tady, prosím, předložit návod, jak to udělat? A jak to udělat třeba s ročními jízdenkami „In 100“ = předplacenými ročními síťovými jízdenkami platnými na celé síti tratí v ČR, ne pouze v jednom kraji, které jsou v podstatě vlastně tímtéž jako „režijka“ (jen jsou dražší, ale zase nabízejí například rezervaci míst zdarma)?

Pavel

Po konkurenci?
Režijku mají i zaměstnanci SŽDC a ta jaksi konkurenci nemá.
Pokud se kousne SŽDC a půjde do stávky, nepojede ani ten váš milovaný soukromník
A to si pište, že pokud byste chtěl nadrażákům sebrat režijku, příští týden se na železnici nepohne ani kolo….

Joska

Jak už tady padlo, stejně jako před 22 lety? Tenkrát vrchní odborář se svou partou dokázal jen to, že je železnice okamžitě nahraditelná. Stejně by to dopadlo i dneska, většinu osobní frekvence (protože o tu dnes jde převážně) okamžitě převezmou busy. A to si pište…

Pavel

Hmmm, kde ty stovky autobusů (navíc k běžným linkám) vezmete?
A protože dráha má i prejezdy, zablokovat i silniční dopravu ( odstavením pár vagónů na přejezd ) není technicky velký problém.
Dráha má dohromady (ČD,ČDC, SŽDC) nějakých 25000 zaměstnanců, pokud budou schopni se domluvit všichni a na pár dnů/ týdnů zastavit provoz, máte hodně velký problem

noerf

Pavel: Tak by se soukromi dopravci zahojili na SZDC, neboť by nemohli provozovat svou činnost. A pokud by stavkovali pouze ČD a ČD Cargo, začali by se ostatní u prohlížet po jiných dopravcich, což při stávkách před 22 lety nešlo. A dneska spojeni Prahy s Moravou jde i bez ČD v pohodě (Brno, Olomouc, Ostrava, Havirov, s prestupem na bus Zlín, atd. Co se týče rezijek u ČD je to zamestnanecky bonus, pokud na některé tratě CD již nejezdí, tak maji držitelé holt smůlu. U SZDC je otázka, kolik zaměstnanců rezijky využívá. Znám spoustou lidí z provozu, kteří jezdi do… Číst vice »

Pavel

Jakých dopravcich? Chápete, že by nešlo o dopravce, ale o přístup k železniční infrastruktuře? Můžete mít sto dopravců, když je správce kolejí nepustí na koleje, když nebude kdo by řídil jízdu vlaků, kdo by stavěl DC. SŽDC je z tohoto pohledu strategická firma, když její zaměstnanci odmítnou nastoupit dopravní službu žádný vlak žádného dopravce nevyjede, pokud zvolí cestu pasivní ho odporu a záměrně zastaví vlaky na přejezdech (SŽDC má i svoje lokomotivy a SHV )nevyjede ani velká část silniční dopravy. Totálně ochromit dopravu ve státě je pro správce kolejí s cca 15.000 zaměstnanci po celé republice poměrně snadná věc ,… Číst vice »

Patrik

Právo na stávku znamená, že můžete nepracovat a např. besedovat se zaměstnavatelem o lepších podmínkách. Neznamená to ale, že smíte blokovat přejezdy, pokud to uděláte, policie vám nařídí vozy z přejezdů odstranit a pokud to neuděláte, půjdete si sednou za neuposlechnutí výzvy úřední osoby, je to váš boj.

Pavel

Právo na stávku je jedna věc, tzv. Občanská neposlušnost druhá.
Policie může nařídit, a když neuposlechnou? Pozaviraji 15000 lidí? To by bylo to poslední, co by vláda vláda udělala, politická sebevražda.

Patrik

Hezky vás to vzalo, jen co je pravda. Copak vám na to radí lékař?
Jste si vážně jistý, že celá SŽDC půjde do stávky za režijky, když jinde vaši kolegové píšou, že spousta lidí režijky ani nevyužívá?
A hlavně si nemyslete, že zablokováním přejezdů paralyzujete velká města, kde už je dávno většina přejezdů nahrazena a další sice pomalu, ale ubývají. Zrovna v Plzni mizí jeden hodně frekventovanej. Takže vám poděkují lidé na lokálkách na venkově a výskedkem bude, že se např. k pacientovi nedostane včas sanitka, protože to bude muset složitě objíždět, tak když si to chcete vzít na svědomí…

Pavel

Možná nevyužívají všichni rezijka, ale to neznamená, že by nepodpořili své kolegy.
Ono na dráze je víc věcí za něž by stálo za to stávkovat, pokud už by do stávky odbory šli, rezijka by jistě nebyl jediný důvod. Když lidem u dráhy řekněte, že jdete do stávky kvůli razantnímu zvýšení platů , půjde do toho minimálně dvě třetiny lidí.
Ta rezijka (výhoda, která existuje co existuje dráha) by předpokládám byla v tom případě jen rozbuška, příslovečná poslední kapka

železničář v důchodu

Ono lze třeba také udělat (nepředpokládanou) nutnou výluku pro odstranění nebezpečného havarijního stavu nějakého zařízení, například právě nějakého přejezdu …

dědek

Potom ta bizarnost platí v celé Evropě. Tam je to normální a zde se závistivci na tomto fóru mohou aspoň dosytosti vyřádit.

Premek

Proč si pořád určitá skupinka lidí myslí, že režijka je zadarmo ?

železničář v důchodu

Ale vždyť oni si to nemyslí: oni si jen ukájejí svá závistivá ega hloupým pruzením a čekají, koho se jim podaří vyprovokovat – a proto je na to nejlepší nereagovat a bavit se tím, jak jsou „samona*írací“ a jejich vztek graduje, když jim nikdo neodpovídá.

Kajman

Tím že „není zadarmo“ myslíte, že za celoroční síťovou jízdenku po Česku i Slovensku zaplatíte nehorázných 1100 (nebo kolik) korun? FIPky nepočítaje? Já jen, jestli se pohybujeme ve správných relacích.
Rozumějte, já vám to fakt nezávidím, ale tvrdit, že režijka není prakticky zadarmo, je trochu chucpe.

petr.r

určitá skupina lidí se ptá, komu tych 1100kč platíte? Platíte to kraji? jakýmu, že chcete jezdit tam a tam, člověče proberte se a jestli se zjistí, že to platíte jen čd, tak si jezdite jen s čd co jezdí na vlastní triko a né ve vlacích co jezdí pro kraj. Jste vyžírci republiky.

petr.r

komu se to tedy platí? Když jsou to benefity, tak by se to mělo taky zdanit jak třeba u aut, ty se taky daní a dost firem to obchází. Mínusáři jistě vědí a napíší.

Pavel

Ono se to také daní. Akorát u základní rezijky za vás tu daň odvede zaměstnavatel. U příplatku na zavazadla a komerční vlaky se daň strhne z výplaty

petr.r

tak to platíte čd a když pracujete u sždc tak to platíte čd nebo sždc? A máte to na výplatní pásce, že platíte tu daň. To chce po novým roku aby se o to zajímala finanční kriminálka kobra. Jaký příplatek za zavazadla a komerční vlaky platíte? .

noerf

Přemýšlím, jak dokáží některé kraje vypsat soutěže, kde je jediný soutěžící s naprosto nesmyslnou cenou (takt dopravy a využití souprav) a s odhadem tržeb v rozptylu 100 %. Tomu se říká precizní práce s daty.

orky

Přitom, že jde nové jednotky, že jde o brutto cenu (bez započtení tržeb) s tím, že denní oběh posilových jednotek bude dost mizerný, tak mi ta cena (219,50 kč/km) zas tak špatná nepřijde.

noerf

orky: Otázka je také oběh provozních jednotek a předpokládané tržby 30 – 60 Kč/km svědčí o evidentně chybějících datech o současné obsazenosti.

orky

Vzhledem k tomu, že se soutěžil nový model provozu, který nepochybně povede k přeskupení cestujících mezi jednotlivými železničními i autobusovými linkami, tak přesnou částku bez nějakého rozptylu na stůl nikdo rozumný nepoloží. taky je potřeba brát v úvahu nerovnoměrnost vytížení v průběhu dne. Oběh jednotek otázka není, ten je daný, a byl dán rámcovým jízdním řádem ve výběrovém řízení. A z toho je patrné, že některé jednotky budou v provozu jen jako posilové ve špičkách pracovních dnů a odjedou třeba jenom jeden nebo dva páry vlaků. Jenže ty jednotky se odpisují i když stojí a jde řádově o desítky tisíc… Číst vice »

Equipe

Nesvedci to o nicem. Data ma kraj presna. Nejisty je odhad faktu, kolik nove sluzby, integrovany tarif, nove vlaky a spousta dalsich zmen, ktere v kraji tvrde prosazuji, prilaka novych cestujicich.

Equipe

Nemate pravdu. Nejisty je pouze odhad poctu novych cestujicich. Kraj dela revoluci v doprave. Nove tarify, integrovana doprava, nove vlaky, nove prestupni terminal, taktova doprava. Kolik to pritahne novych cestujicich? Rozptyl 30 az 60 kc je v tomto pripade opravneny.

Equipe

Mate pravdu. Cena je velmi ferova. Kraj dal CD ultimatum. Bud daji tuto cenu nebo zrusi soutez. Moc se s tim nemazali, ale hard ball jim vysel.

Adolf

Navic je otazka jake trzby budou za 5-10 let. Mesto Plzen chce dle Generelu dopravy v klidu do cca peti let v podstate zpoplatnil parkovani v celem centru a i v celych nekterych ctvrtich. Predpoklada se, ze tihle cestujici z velke casti prestoupi do integrovanych systemu a z periferie se primo do centra dostanou mnohdy i vice nez stokilometrovou rychlosti za 15 minut.

železničář v důchodu

Plzeň není nejen Praha, ale ani třeba Brno, kde železnice má ještě v dopravě z „periferií“ jakž-takž nějaký smysl – nebo si snad myslíte, že třeba i kratší než půlhodinový interval vlaků mezi například Křimicemi a Starým Plzencem nebo mezi Dobřany a Rokycany bude pro občany tak lákavý, aby se ty vlaky v krátkém intervalu aspoň trochu vyplácely? A jak budou ty jejich náležitosti v průběhu celého dne (kromě poměrně krátkého období ranní špičky) vůbec využity? Nezapomínejte, že platí i Zákoník práce a jeho ustanovení o pracovní době: na třeba 4 hodiny denně po celý pracovní týden Vám nikdo „normální“… Číst vice »

Martin

Vyplatí se to v Innsbrucku, který je na tom podobně jako Plzeň; a jakožto Plzeňák vám můžu říct, že ve špičce jsou Pantery Jižní – Hlavní super. Až bude jezdit všechno na až Doubravku (tahle nová smlouva), tak vám na MHD v téhle ose můžu kašlat. MHD jedete úsek Jižní – Doubravka (kde na MHD to je 3-5 minut chůze) v ideálním případě cca 20 minut, průjezdný vlak to stihne za 8; i chůzí to je rychlejší. V reálu ale Americká, Tylova, Borská…. všechno stojí. Takže osobně jsem za vlaky rád a na tohle spojení se těším.

železničář v důchodu

A já Vám to samozřejmě přeji – jen si nejsem jist, zda Vám budou vyhovovat intervaly vlaků = v reálu mnohem delší než intervaly spojů MHD: až se budete muset přizpůsobovat jízdnímu řádu vlaků, navíc s rizikem jejich zpoždění, zjistíte, že není zdaleka vše tak „růžové“, jak to na první pohled vypadá: možná to bude jakž-takž fungovat mezi Jižním předměstím a hlavním nádražím, ale když připočtete docházkovou vzdálenost většiny lidí na a z nádraží, zjistíte, že se ta množina lidí, pro něž to řešení bude skutečně významným přínosem, najednou hodně zmenší. Ale opakuji, že Vám (a vlastně i sobě) přeji,… Číst vice »

Pavel

Ten dostatek jiných pracovních příležitostí není napořád.
Není otázka zda, ale kdy krize přijde, osobně si dovolím tipnout 2020/2021.
A na půl úvazku se najde myslím lidí dost, kterým by to vyhovovalo.Pokud jim bude za tu práci stačit také poloviční plat…

železničář v důchodu

To myslíte opravdu vážně? Takové (kvalifikované) členy vlakového personálu bych docela rád viděl – ale hlavně by je asi rádi viděli především personalisté …

petr.r

u student agenci čí regiojetu je tohle běžné a je to taky poznačené u volných pozic.

železničář v důchodu

Jistě – protože tam asi chodí „na melouchy“ zaměstnanci jiných firem (pardón – na brigády). Ale na tom kvalitní pravidelný provoz postavit nelze.

petr.r

RJ bere aji důchodce a proč by nepostavil na tom kvalitní provoz, ten student je rád za tych 20tkč, dostane ještě stravenky a různé benefity a když se poštěstí, tak aji bydlení.

Pavel

Tak chtěl bych vidět studenta u RJ s dvackou měsíčně a ještě na poloviční úvazek.😂
Jančura trochu líp platí jen fíry a řidiče, protože je potřebuje a jsou nedostatkový…
Tu dvacku měsíčně ( v čistém) nemá jako tarifní mzdu mnohdy ani výpravčí na plný úvazek

petr.r

RJ má výpravčí?

Pavel

Procpak? Pokud udělají potřebné zkoušky a jsou oprávněni pracovat samostatně, je jedno, jestli pracují dvanact hodin, šest, nebo čtyři. Pokud je uspokojí poloviční plat za poloviční úvazek a i zaměstnavateli to vyhovuje…

Pavel

Mnoho lidem by to vyhovovalo, například maminkám co se starají o děti. Dopoledne škvrně do školky a mamka do práce , poo domu.
Případně aktivnímdůchodcům, co dělali na dráze a plný úvazek včetně nočních už nedají.
A i u nás na stanici máme studenta , který dělá dopravní službu na půl úvazku, protože ještě studuje

železničář v důchodu

Jistě – ale opakuji, že (jen) na tom (na takových de facto brigádnících) nelze postavit spolehlivý pravidelný provoz VHD!

Pavel

Pokud nikdo nenabídl cenu nižší, tak zřejmě ta vysoutezena není nesmyslná, nemyslíte?

petr.r

my tady nediskutujeme o nabídce, my tady řešíme, že čd daly cenu a nebudou mět na dotování pendolína a budou prohlubovat ztrátu a kraje už je nechcou dotovat- proto to brutto aby měl někdo přehled.